| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 20:59
|
|
|
|
Frank, je fleurt me helemaal op! Ik was in januari bij de VvAL en dat was zo leuk dat heb ik me laten overhalen om in oktober naar Nick en Simon te gaan, had ik eigenlijk veel spijt van want zo geweldig vind ik ze niet......Ze zingen ook zo om de zin en als je daar op gaat letten..... Maar dit is wel weer een mooi liedje en nu maar hopen dat ze het in oktober ook gaan zingen!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 21 mei 2011, 21:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 21:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | HIj vergeet Mario216  |
Niet alleen jou Mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 21:22
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | Is jouw foto niet gemaakt dan? volgens mij zijn alle foto s eens gemaakt.
en ja je bent erg off topic, deze vraag had je ook via de mail kunnen stellen of is het jou manier om iemand publiekelijk te......comlimenteren....?? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:07
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Er is picknick en heel het forum ligt plat..............  |
We zullen het forum weer nieuw leven inblazen. Deze picknickganger was om precies 21.00 uur thuis. En het was weer een hartstikke gezellige picknick. Iedereen moe (dat weet ik niet)en voldaan (ik tenminste wel)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:12
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | jamaar, ik hoor of lees hier geen reactie van jou op het intervieuw van je zoon. Heb je trouwens wel geluisterd? |
Sorry Frank, dat heb ik inderdaad nog niet gedaan. Ben gisteravond om 19.00 uur van huis vertrokken, 2.30 weer thuis , vandaag naar de picknick geweest dus , ik ga morgen ff luisteren. ben benieuwd wat ie over jouw heeft gezegd. volgens mij slaat je fantasie wel eens op hol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:14
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | We zullen het forum weer nieuw leven inblazen. Deze picknickganger was om precies 21.00 uur thuis. En het was weer een hartstikke gezellige picknick. Iedereen moe (dat weet ik niet)en voldaan (ik tenminste wel)  |
tnx voor de bolus , grappig dat je er aan gedacht hebt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:17
|
|
|
|
JOKE849 schreef: Is jouw foto niet gemaakt dan? volgens mij zijn alle foto s eens gemaakt.
en ja je bent erg off topic, deze vraag had je ook via de mail kunnen stellen of is het jou manier om iemand publiekelijk te......comlimenteren....??
Lachende smiley met blinkend witte tanden | HANNAH810 schreef: |  | Mag er nog een "p" tussen?
Ik snap wat er bedoeld word want ik ben zelf een wat gevorderde hobbyfotograaf, maar de een is een beetje fotogenieker dan de ander op de foto (kijk maar naar de mijne, schrik je genoeg LOL)
Maar weer terug on topic: Jammer dat Joke niet meer mee gaat, maar het zal wel een behoorlijk eindje reizen zijn nar Holten, voor haar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:18
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | vanuit Frankrijk een gezellige dag gewenst! ik hoop dat jullie net als ik een warme, zonnige dag hebben. de lucht is hier al strakblauw en de temperatuur is inmiddels al om van te zweten (20+)
gelukkig heb ik een open dakkie (tsja: de aircopomp is kaduuk maar die is dan ook 'made in Japan') |
idd. een warme en zonnige dag... 'k Ben zelfs verbrand en dat lukt me niet als ik op m'n balkon ga zitten... (voortaan toch maar meer insmeren) Alle (gezellige) picknickgangers bedankt voor jullie aanwezigheid, heb er weer van genoten en was dankbaar ook zelf deel te kunnen nemen aan de conversatie Sweetlady bedankt voor het ophalen en Billy bedankt voor het weer netjes thuisbrengen...
en Majaro en Leven bedankt voor het vervoeren naar de sanitaire stop bij juffrouw Tok...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 21 mei 2011, 22:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:18
|
|
|
|
[quote=AREND003]
Hallo Arend. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | kijk; eindelijk iemand die WEET dat ik gelijk heb.......(uche uche)
kijk maar op anwb route planner, visser; je bent echt heen en weer naar groningen binnen de acht uur, hoor! precies op tijd om 's morgens je wekker uit te drukken.  |
Sja, .....ik moet je idd gelijk geven Hannah. Heb net even op de tomtom gekeken en idd.... 3.08uur. Maarrrrrr...............dat ......ding heeft me vandaag ook weer tig km. om laten rijden, anders had ik er al veeeeeeel eerder kunnen wezen, zeker 10 min.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:31
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | idd. een warme en zonnige dag... 'k Ben zelfs verbrand en dat lukt me niet als ik op m'n balkon ga zitten... (voortaan toch maar meer insmeren) Alle (gezellige) picknickgangers bedankt voor jullie aanwezigheid, heb er weer van genoten en was dankbaar ook zelf deel te kunnen nemen aan de conversatie Sweetlady bedankt voor het ophalen en Billy bedankt voor het weer netjes thuisbrengen...
en Majaro en Leven bedankt voor het vervoeren naar de sanitaire stop bij juffrouw Tok...
|
Het was een gezellige dag weer. Heerlijk zonnetje, ja Sus meer smeren, maar t blosje staat je prima .
Beste picknickers allemaal bedankt voor de gezelligheid. Bedankt voor de lekkere bolussen, Tirza cake waar nog in de laatste minuut om gevochten werd , kikkers met n verrassend effect lol, en wat al meer en ook weer die mooie herinnering.
Special thanks aan Billy en Trijnie voor t thuis brengen, en Majaro en Leven voor de Tok Stop
Liefs Sweet.
Laatst aangepast door
|
SWEETLADY943
|
op zaterdag 21 mei 2011, 22:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:40
|
|
|
|
| ERNSTJAN522 schreef: | JOKE849 schreef: Is jouw foto niet gemaakt dan? volgens mij zijn alle foto s eens gemaakt.
en ja je bent erg off topic, deze vraag had je ook via de mail kunnen stellen of is het jou manier om iemand publiekelijk te......comlimenteren....??
Lachende smiley met blinkend witte tanden Mag er nog een "p" tussen?
Ik snap wat er bedoeld word want ik ben zelf een wat gevorderde hobbyfotograaf, maar de een is een beetje fotogenieker dan de ander op de foto (kijk maar naar de mijne, schrik je genoeg LOL)
Maar weer terug on topic: Jammer dat Joke niet meer mee gaat, maar het zal wel een behoorlijk eindje reizen zijn nar Holten, voor haar.... |
Klopt, ik heb natuurlijk niet zo'n Siem die mij komt halen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:42
|
|
|
|
| ERNSTJAN522 schreef: | JOKE849 schreef: (en hannah vulde met toestemming aan............) Is jouw foto niet gemaakt dan? volgens mij zijn alle foto s eens gemaakt.
en ja je bent erg off topic, deze vraag had je ook via de mail kunnen stellen of is het jou manier om iemand publiekelijk te......comlimenteren....?? vul zelf maar in......
ernstjan schreef; Lachende smiley met blinkend witte tanden Mag er nog een "p" tussen?
Maar weer terug on topic: Jammer dat Joke niet meer mee gaat, maar het zal wel een behoorlijk eindje reizen zijn nar Holten, voor haar.... |
hannah schrijft; ja hoor, natuurlijk; de "p" mag er tussen; ik heb een voorstel; als jij bij mijn reactie de "p" nou eens plaatst; zal ik dan in jouw reactie de extra "a" plaatsen? goeie ideeen heb ik he, ernstjan? 
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 21 mei 2011, 23:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 22:56
|
|
|
|
Zaterdag 21 mei, Ezech. 34: 11-19; De Goede Herder.
Je hoort de boosheid in de stem van Ezechiël: God zal er een eind aan maken! Die herders van het volk Israël, de leiders, de politieke en de kerkelijke leiders, de koningen, de priesters, die hebben het volk misleid! Herders? Valse herders zijn het! Zichzelf weiden, dat kunnen ze. Zichzelf vetmesten en dik eten, dat doen ze. Ze dringen de schaapjes weg, ze zetten hun vuile poten op de lammetjes, de kleintjes, de zwakken. Ze vertrappen ze met hun hoeven. Rammen zijn het, bokken! De woorden van Ezechiël zijn als zweepslagen. Zó is Israël verstrooid geraakt, in ballingschap terechtgekomen. Dat is eigenlijk de schuld van de valse herders. Daarom dolen de schapen rond en niemand is er die naar hen vraagt of ze zoekt. Niemand? Ja, toch! Eén herder is er die naar hen omziet. Een goede herder. De enige Herder is er die naar hen omziet. Een goede herder, De enige Herder die Zijn kudde niet in de steek laat! Die Herder kondigt Ezechiël aan. God zal hem aanstellen. En wie denkt dan niet aan de woorden van Jezus, de Zoon van David: Ik ben de goeder Herder?! Ezechiël draait er niet om heen. Zijn woorden zijn hard. Maar tegelijk: vol van belofte voor een volk in den vreemde, in ballinschap, in Babel. Er komt een Herder, een goede Herder! Die zal jullie weiden in grazige weiden; die zal jullie terugvoeren naar het goede land dat jullie is beloofd! Nog altijd klinken die woorden. Ook in onze tijd, vol valse herders, leiders die misleiders zijn, Hij komt: de Goede Herder!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Frank, je fleurt me helemaal op! Ik was in januari bij de VvAL en dat was zo leuk dat heb ik me laten overhalen om in oktober naar Nick en Simon te gaan, had ik eigenlijk veel spijt van want zo geweldig vind ik ze niet......Ze zingen ook zo om de zin en als je daar op gaat letten..... Maar dit is wel weer een mooi liedje en nu maar hopen dat ze het in oktober ook gaan zingen! |
Wel iets voor jouw die titel: WIJZER DAN JE WAS
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:07
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | lijkt zo gemaakt..word wat anders mee bedoelt weet jij ook wel.. maar goed was maar een vraagje... |
Ik heb geantwoord op je vraagje, en ook jou foto 's even bekeken, nou heb ik daar ook wel een mening over alleen, lijkt me dat hier de plaats niet, maar ik vraag me wel af in welke eeuw die gemaakt zijn? (je mag best mailen hoor, als je erover wilt praten)
Maar als het storend is dan wil ik de foto best verwijderen hoor, misschien ook beter dan merk ik welke mannen er in mij als persoon geintreseerd zijn en niet degene die verblind zijn bij het zien van de foto.
Laatst aangepast door
|
JOKE849
|
op zaterdag 21 mei 2011, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:10
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Wel iets voor jouw die titel: WIJZER DAN JE WAS  |
Ik vind die violen er wel mooi bij passen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | [url]…ik ben je strontzat aan het worden en ik denk zelfs dat ik blij ben als je [/url]zaterdag niet komt…
Dit is dan de zin die in een mail stond die ik van iemand kreeg. Een uitspraak naar aanleiding van wat ik schreef over een feit waar ik heel erg mee zit. Een feit dat op mij betrekking heeft. Ik schreef dus iets over mij en niet over iemand anders, want laat ik dat maar even duidelijk stellen nu het roddelen volop in de actualiteit staat.
Dat die persoon zoiets schrijft nadat ik maanden geleden lief en leed wilde aanhoren, met de nodige herhalingen, vind ik echt niet getuigen van verstand of een greintje begrip. Als een uitgesproken ervaring of een angst lijdt tot zulke mails stel ik me wel vragen. Het beklemtoont het steeds aanwezige gevaar na een openhartigheid of familiair gedrag. Om niet de stempel van verwend of zielige persoon te krijgen kan je dan je maar beter aan oppervlakkigheid houden óf alleen maar een luisterende houding aannemen wanneer je wat toevertrouwd wordt. Over jezelf iets meedelen, ook al val je eens in herhaling, stelt je dan in een zwakke positie.
Is mijn reactie nu een aanklacht tegen de persoon dit me de mail stuurde met die ene fraaie zin erin? Neen, dat is het zeer zeker niet. Het is evenmin zielig willen doen (want dat woord wordt nog al vlug gebruikt, en dat zal naar aanleiding van deze topic gegarandeerd nog eens bevestigd worden) want ik wil alleen maar beklemtonen dat ik hieruit wijze lessen heb getrokken. Iets over jezelf vertellen is iets dat heel pijnlijk tot je terug kan keren. Of: tegen je kan keren. Het is duidelijk een boemerang die je weggooit in de hoop dat hij niet meer terug komt. Helaas heeft een boemerang de neiging om toch terug te keren naar de werper. Dat is dan mijn les. Ik sla dus mea culpa.
Lieve mensen, dit stukje plaats ik namens iemand anders. Iemand die zich erg verheugd had op de picknick.......maar die nu zo lamgeslagen is door deze tekst........ Het is een persoonlijk verhaal en dat blijft het.....Maar is het ook niet duidelijk dat we goed op moeten letten wat we tegen mensen zeggen zonder ze te beschadigen?????? laat het een eye opener zijn voor alle CM leden ......... Nu kan je je natuurlijk afvragen waarom die persoon het zelf niet plaatst? Misschien even genoeg van CM, misschien verdrietig en down......zijn allemaal opties....... En waarom ik het wel belangrijk vind dat het wel geplaatst wordt? Omdat- en dat weet iedereen- hier ook wel eens dingen gezegd worden die beter niet gezegd kunnen worden en uit bovenstaand verhaal kan je horen wat je dan bij iemand kan aanrichten............... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:39
|
|
|
|
|
Een tip: misschien beter af te handelen in een mail ipv onder het topic wandelen op 29 mei?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:58
|
|
|
|
Het koppie van mijn oudste zoon toen zijn pols recht moest worden gezet. Hij heeft vandaag een lelijke val gemaakt tijdens een voetbalwedstrijd, met als gevolg dat zijn pols niet alleen gebroken was maar dat de breuk bovendien verkeerd stond. Ik heb hem nog nooit met zoveel pijn gezien , had eerlijk gezegd liever zelf op de behandeltafel gelegen. Maar t is wel een bikkel, want hij heeft geen kik gegeven terwijl ze met zijn pols in de weer waren. Nu maar hopen dat het allemaal goed heelt. Eind deze week voor controle....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 00:24
|
|
|
|
[quote=DAVID923] Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen. De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep. [/quot
Beste David, Dat je je lidmaatschap bij EO opzegt is jouw keuze. Maar als ik de discussie lees word ik verdrietig. En wel omdat dit er precies een is zoals de tegenstander, Satan ze graag ziet. Verdeeldheid onder christenen en hoe meer hoe liever. Laat christenen maar lekker samen discussieren, ruzie maken. Daar energie insteken. Dan komen ze niet toe aan waar het om gaat: Mensen bereiken met de liefde van Jezus. Zodat ze, door het bloed van Jezus, een nieuw leven krijgen. En verdeelde christenen zijn geen voorbeeld voor niet-christenen. De bijbel roept op verschillende plaatsen op om 1 te zijn. Teksten hierover wil ik op een later tijdstip best voor je opzoeken.
Bedoel ik dat je een soort eenheidsworst moet zijn, waarbij iedereen hetzelfde doet/ denkt/ dezelfde mening heeft? Nee, ik geloof dat we met z'n allen het lichaam van Christus zijn. En zoals de hand en voet niet op elkaar lijken en een andere functie hebben, zo is het ook met Christenen. Iedereen heeft zijn gaven en zijn plek. Zodat je elkaar aanvult en samen 1 lichaam/ kerk/ gemeenschap van gelovigen vormt. De basis hiervan is gebed. Het samen zoeken naar God/ samen naderen voor God's aangezicht. Dat geeft eenheid, ondanks alle verschillen die er zijn. En dat is ook wat ik mis in je reactie naar de EO toe. Heb je voor de EO gebeden? Bid je voor de EO? Bid je dat er op tv een plek mag/ kan zijn waar mensen van en over God kunnen horen, zij het soms heel indirect?
groet Klaproos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 00:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Een tip: misschien beter af te handelen in een mail ipv onder het topic wandelen op 29 mei? |
Ik vind dat een wijze opmerking willemijn, ik probeerde dat ook al te zeggen, misschien komt jou tip! succesvoller over dan mijn bewoordingen.
En nu maar verder met de wandeling, ik hoop dat jullie mooi weer hebben en dat het reuze gezellig wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 00:43
|
|
|
|
[quote=KLAPROOS940]
AMEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 10:03
|
|
|
|
klaproos, eenheid, ja zie joh 17. Maar wel met de juiste leer. geen eenheid in dwaalleer. Nu heb ik het niet over bijzaken, maar de kern van het evangelie. Zoals aangegeven werd de rechte leer streng verdedigd in de Bijbel.
We moeten waken voor een eenheid waar alles kan als het maar goed voelt, of word bedekt met de mantel der liefde, waar het doel de middelen heiligt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 10:29
|
|
|
|
Hallo allemaal,
de pn was ontzettend gezellig en leuk. Schitterend weer gehad, we moesten zelfs de schaduw opzoeken omdat het in de zon toch wel erg warm was. Natuurlijk was het Libelle gehalte wel weer hoog pffffff,
[url]
Uploaded with ImageShack.us
zo bij geknipte versie.
gr majaro
Laatst aangepast door
|
MAJARO438
|
op zondag 22 mei 2011, 12:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 10:38
|
|
|
|
[quote=DAVID923]klaproos, eenheid, ja zie joh 17. Maar welmet de juiste leer. geen eenheid in dwaalleer. Nu heb ik het niet over bijzaken, maar de kern van het evangelie. Zoals aangegeven werd de rechte leer streng verdedigd in de Bijbel. We moeten waken voor een eenheid waar alles kan als het maar goed voelt, of word bedekt met de mantel der liefde, waar het doel de middelen heiligt. /quote]
Daarvoor heeft de Heere nu juist de gave van het onderscheid der geesten gegeven...zodat onderscheiden kan worden uit welke bron de beweegredenen komen, welke hartsgesteldheid verborgen is achter het hárt, waaruit een bepaalde gedachte, een liefde een doel voortkomt. En als dat uit de bron van de Heilige Geest komt zal de Heere Zijn zegen eraan verbinden.....aan de vrucht herkend men de boom.....! Ja, en daar is een gevoel van intense vrede aan verbonden... als je merkt dat de Heere ergens Zijn Hand op legt en Zijn Zegen daar gebiedt. De Heilige Geest is uitgestort, David, en Hij is nu degene die alles leidt en bepaald. We zijn gelukkig niet (meer) overgeleverd aan koude wetten, koude regels en kille grenzen, maar mogen ons overgeven aan de warmte van de leiding van de Heilige Geest, die leeft en tot ons hart spreekt.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 22 mei 2011, 12:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 10:44
|
|
|
|
Wat zou Cross zou geboeid hebben in de Libelle? Rimpeltjesbestrijding, de nieuwe kapsels, BBB-oefeningen, de recepten...?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 12:02
|
|
|
|
majaro; ik wil niet vervelend doen; echt niet; maar de afspraak is dat er geen foto's worden geplaatst op cm, tenzij je van IEDEREEN op de foto toestemming ontvangen hebt; mijn vraag is of dat ook zo is? anders zou het fijn zijn als je de foto, hoe leuk hij ook is!!!! te verwijderen. afspraken zijn er om na te komen, toch?
je zou ook de foto bij kunnen knippen, zodat alleen de libelle erop staat'??
sorry als je wel gevraagd hebt aan alle mensen op de foto of het goed is dat je hem op t forum plaatst; dan heb ik niets gezegt!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 22 mei 2011, 12:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 12:07
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | klaproos, eenheid, ja zie joh 17. Maar wel met de juiste leer. geen eenheid in dwaalleer. Nu heb ik het niet over bijzaken, maar de kern van het evangelie. Zoals aangegeven werd de rechte leer streng verdedigd in de Bijbel.
We moeten waken voor een eenheid waar alles kan als het maar goed voelt, of word bedekt met de mantel der liefde, waar het doel de middelen heiligt. |
Stel dat je gelijk hebt dat het een dwaalleer betreft. Dat vind ik van niet, maar zoals gezegd houd ik niet van discussies die alleen maar tot meer verdeeldheid leiden. Stel dat het een dwaalleer is, dan nog is de manier waarop je deze discussie nu voert niet de beste manier. Namelijk om kille en koude argumenten op te voeren. Wat veel beter zou zijn is om op te roepen om te bidden voor de EO, om te bidden dat God('s woord) gezien en gehoord mag worden door tv. Wat zou het geweldig zijn als we samen gingen bidden hiervoor, in plaats van samen discussieren hierover. Ik geloof dat God grote dingen doet en gaat doen op het gebed!
Door samen God te (aan)bidden ontstaat echte eenheid. Geen eenheid waarin alles maar kan en goed is, maar een eenheid waarin God op de eerste plaats komt, ondanks alle verschillen. En ondanks dat je het niet altijd en niet met alles met elkaar eens bent.
groet Klaproos
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op zondag 22 mei 2011, 12:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 12:11
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Daarvoor heeft de Heere nu juist de gave van het onderscheid der geesten gegeven...zodat onderscheiden kan worden uit welke bron de beweegredenen komen, welke hartsgesteldheid verborgen is achter het hárt, waaruit een bepaalde gedachte, een liefde een doel voortkomt. En als dat uit de bron van de Heilige Geest komt zal de Heere Zijn zegen eraan verbinden.....aan de vrucht herkend men de boom.....! Ja, en daar is een gevoel van intense vrede aan verbonden... als je merkt dat de Heere ergens Zijn Hand op legt en Zijn Zegen daar gebiedt. . |
Mooi is dat hé als je de vrede ervaart dat God je zijn zegen geeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |