ChristianMatch

Forum

christen houding ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2334 2335 2336 2337 2338 2339 2340 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:40

MARIAN519 schreef:
Bij ons gelukkig ook Bas, maar er zijn er hier op het forum die om die reden niet aan mogen gaan..over christen houding gesproken... Smiley die vol vragen zit

Het is dus niet alleen bij de (stoute) katholieken dat er soms mensen worden uitgesloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:40

HDBAS635 schreef:
Bij ons gaan gescheiden mensen wel aan het HA. Dus dat is per gemeente blijkbaar verschillend.

Ik noemde het even als voorbeeld ......de meeste regeltjes zijn verschillend per gemeente denk ik.....zoveel kerken, zoveel regels denk ik weleens.......
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:06

Tja, de eisen zijn niet duur.

Laatst aangepast door
INKTVIS960
op maandag 30 mei 2011, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:12

CHATULIEM619 schreef:
In de samenwerking moet je juist niet de verschillen benadrukken. Die worden dus weggemoffeld. En dan heb ik het nog niet eens over de discussie waar eventuele bekeerden naar toe zouden moeten....
Ik ken geen enkel voorbeeld vanuit de bijbel dat God oproept tot algehele samenwerking onder het mom van samen sta je sterk. Het is geen bijbels en geen geestelijk principe. Als het vanuit God zou zijn, zou het veel effectiever zijn, maar meestal zijn er toch heel menselijke motieven die er aan ten grondslag liggen.
Dat je verschillende gemeentes meteen ziet als ruzie, splitsing scheiding vind ik heel vreemd. Want een pinkstergemeente en een baptistengemeente in dezelfde plaats hoeven niet in de clinch te liggen met elkaar. Ze mogen in mijn ogen naast elkaar bestaan zonder dat ze elkaar tegenwerken....Ik zie eerder verscheidenheid in de manieren van geloofsbeleving en waarom zou je elkaar daar niet vrij in laten?? Het hoeft niet zo negatief benaderd te worden zoals jij doet.

Misschien moeten we ons dan meer richten op de vraag waar al die verschillen vandaan komen. Waarom moet er überhaubt zoveel verdeeldheid zijn in de Christelijke Gemeente?
Inderdaad is het ons doel om individueel sterk in Het Geloof te staan.
Maar omdat er niets in De Bijbel zou staan over samenwerking binnen Het Geloof, wil toch niet zeggen dat we niet moeten streven naar oecumene? Dan zou er ook geen reden meer zijn om bijvoorbeeld naar een kerkelijke club of bijeenkomst te gaan. We moeten immers zelf geloven en alles zou op een Geestelijk principe moeten berusten? Helaas zijn we allen menselijk en lang niet iedereen heeft de werking van De Geest in zich, dus we acteren vrijwel allemaal vanuit menselijke motieven. En mensen hebben nu eenmaal de behoefte om samen sterk te zijn. Als dat De Gemeente sterk in Het Woord maakt, ook als is het vanuit menselijke motieven, waarom zou dat niet goed zijn? In mijn ogen nog altijd beter dan allemaal groepjes die een eigen weg in slaan.

Je hebt me blijkbaar niet goed begrepen; ik zie de verschillende gemeentes absoluut niet als ruziemakende kemphanen die constant in de clinch liggen. Maar wat jij als een negatieve benadering ziet, is voor mij realiteit. Ik laat ook iedereen vrij in zijn of haar Geloofsovertuiging, maar ondertussen wordt ik afgerekend op de mijne. Binnen families worden heftige discussies gevoerd wie De Bijbel juist interpreteert en wie niet. En dat terwijl we enkele jaren terug naast elkaar in dezelfde kerk zaten. Ik benader de situatie zoals het (hier) is, niet zoals ik graag zou willen zien. En dan kan ik maar één conclusie trekken: liever samen sterk i.p.v. individueel standpunten vanuit eigen interpretaties van De Bijbel verdedigen. Want ook die verdeeldheid komt voort uit menselijke motieven.

Maar zoals ik al in een eerdere post had opgemerkt. Ik denk dat oecumene ons streven zou moeten zijn, maar dat het ook een utopie is omdat het niet haalbaar is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:16

MARYLIEN613 schreef:
ja toch wel, hij vindt dat ik overdrijf
graag hoor ik jullie reactie hierover,

overdrijf ik?
ben ik egoïstisch?
hoort het bij het loslaten van je kinderen?

nog een tweetal maand en hij trekt in zijn eigen huis met zijn vriendin,
ik wil daar goed mee omgaan,
maar dit lukt me nog niet!

tips?
Chat misschien?
Eindelijk een topic waarvan ik van tevoren echt geen antwoorden klaar heb. Twee dingen houd ik mij voor ogen: hoewel het misschien nu zo lijkt, dat je rol uitgespeeld is, is dat niet het geval. Ze houden nog steeds van je, maar je rol wordt anders. Toch zit er een gevoel van angst. Angst of het kind het zal redden en angst of ze je helemaal los zullen laten. En zoals in alle gevallen is angst ook weer een slechte raadgever. Of ze het zullen redden, zo te zien wel. Volgens mij werkt het het beste als je ze gewoon loslaat...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:27

Maandag 23 mei, Ezech. 37: 7-14; De dorre beenderen.

Soms, bij voorbeeld bij de restauratie van een oude kerk, kun je ze zien: beenderen. Vroeger werden de mensen in de kerken begraven. Niets is er meer van hen over – dan alleen: dorre beenderen. Zulke beenderen ziet Ezechiël in zijn visioen. Er zit totaal geen leven meer in…
Zo is het gesteld met Israël. Gods volk is gestorven en begraven. Er is niets meer van over. Nu ja, nog wat dorre doodsbeenderen. Alle hoop is de bodem in geslagen, begraven in Babel, in ballingschap. Babel is een graf. Het volk komt er nooit meer uit…
Zo denkt Israël. Maar God denkt anders! En vandaar deze vreemde profetie, dit merkwaardige visioen. God zal de graven openmaken! De beenderen zullen weer bij elkaar komen. En er zal weer vlees op komen, spieren, een huid. De Geest brengt Zijn volk terug naar het beloofde land! De dood heeft bij Hem niet het laatste woord. Als Hij Zijn kerk restaureert, worden de beenderen óók vernieuwd. Grondig doet God Zijn werk! Hij blijft niet aan de oppervlakte, de grafstenen gaan aan de kant, het onderste been komt weer boven!
Steeds weer in de geschiedenis van Israël zijn die momenten er geweest. Alle hoop verloren was, kwam er toch weer toekomst voor Israël. Denk maar eens aan wat er gebeurde na de Tweede Wereldoorlog. Ze zijn gekomen, uit alle landen van de wereld, de Joden. Ze zijn teruggegaan naar het land dat hen was beloofd. En eens komt de tijd waarin de Geest Israël vervullen zal en dit volk zijn zal naar Gods bedoeling: een licht op aarde, een zegen voor de volken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:29

CHRISTIANMATCH schreef:
Mee eens. Omdat er geen namen genoemd worden en dit ter illustratie gebruikt wordt, zonder daar iemand mee zwart te maken, mag de post blijven staan.

Dus graag op de vraag/stelling van Willemijn reageren of anders, euhm, verder off-topic?

Bestaat dat off-topic in het off-topic topic Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:41

Met een verlangend hart vol tederheid,
stond ik langs de waterkant te dromen,
slechts gedachten kwamen in mij op,
en hoopte dat je langs zou komen.

De passie is nog niet verdwenen,
als ik aan je denk, denk ik liefdevol,
je brengt nog steeds m'n hart op hol.

Met jou voel ik me zielsverwant,
hoop dat je mij kussen zal,
en liefde laten bloeien, bovenal.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:43

MARIO216 schreef:
Bestaat dat off-topic in het off-topic topic Smiley met dichtgeplakte mond

Nou, als je off-topic gaat in een off-topic topic, dan zou je , wiskundig gezien, (één of andere wiskundige wet) juist on-topic gaan.....en dat kán toch niet in een off-topic topic .... Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 23 mei 2011, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 18:58

mooi!
wens je alle goeds, wijsheid en zegen toe
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:14

WILLEMIJN232 schreef:
Het was niet zozeer een slecht moment maar meer een spiegelend moment.....

Ik wordt altijd een beetje kriegel van al die Engelse termen die mensen bezigen.....dat zeg ik ook altijd als ik het hoor of lees....
Vandaag bedacht ik me dat ik ook wel eens wat termen gebruik.....eyeopener, somewhere in the world, off topic........backpacken Knipoog smiley
Ik weet even niet meer hoe dat spreekwoord was van die splinter en die balk in iemands oog....(selectief seniorenmoment) Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:20

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is natuurlijk met wel meer dingen zo? Je hebt nu eenmaal overal regels en meningen en daar kan je wat wat vinden of niet?
Ik vind het net zo erg als dat gescheiden mensen niet aan het H.A. mogen en zo zullen er vast nog wel meer regels zijn die niet prettig aanvoelen......in wat voor kerk dan ook......
Dus het blijkt dat inschatten en oordelen wel zeker mensen werk is........in de kerk maar zeker ook daarbuiten, we toetsen het alleen op verschillende manieren.......
Ik begrijp eerlijk gezegd die heisa niet helemaal. Je kiest een bepaalde kerkelijke richting omdat je je daar het beste kunt vinden. Omdat die "regels" het beste bij je passen. En die regel van zelfmoord is al eeuwen oud. Geen kerkdienst en geen graf op het kerkhof bij de kerk.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:25

personen die hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kinderen van 5, 5, en 6 jaar)

eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:32

DAVID923 schreef:
Ik benadruk dit omdat ik in de praktijk veel hoor over hoe God onze vriend is, van ons houd, hoe we allemaal kinderen van God zijn, dat Hij ons wilt zegenen, dat ons leven beter word met God (your best life now).

Dat is dan het GodsBeeld, vaak hoort die persoon niks over zonde, de ellendige staat van de mens, en de noodzaak tot bekering.
Over welke Jezus hebben ze het dan, en is zo`n half evangelie wel een evangelie?

Nu zeg ik niet dat annette zo evangeliseert, maar noem wat ik zelf zie en ervaar.

HI David,

Hoe zie jij de mens dan na de wedergeboorte??

Volgens mij is de onbekeerde, niet wedergeboren mens, de ellendige mens, die vanwege zijn zonde niet tot God kan naderen.

Na de wedergeboorte, zijn we volgens de Bijbel, nieuwe mensen, die nog wel last hebben van het vlees. En zijn we door het offer van Jezus vrij gekocht van de zonden. En mogen we kinderen Gods zijn.
Dat is waar volgens mij de brieven van Paulus nog duidelijk in zijn.
Niet dat we dat we daardoor minder zondaar zijn, maar onze positie ten op zichte van God is anders.
We zeggen niet voor niets God onze Vader. En een vader is volgens mij zelfs meer dan een vriend.
IK vind het lied van Johan de Heer, 'Welk een Vriend is onze Jezus', nog steeds een mooi lied.

Efeze 2
1 ¶ Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden,
2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid,
3 (trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns),
4 ¶ God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad,
5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, (door genade zijt gij behouden),
6 en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus,
7 om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar zijn goedertierenheid over ons in Christus Jezus.
8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God;
9 niet uit werken, opdat niemand roeme.
10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
11 ¶ Bedenkt daarom dat gij, die vroeger heidenen waart naar het vlees, en onbesneden genoemd werdt door de zogenaamde besnijdenis, die werk van mensenhanden aan het vlees is,
12 dat gij te dien tijde zonder Christus waart, uitgesloten van het burgerrecht Israels en vreemd aan de verbonden der belofte, zonder hoop en zonder God in de wereld.
13 Maar thans in Christus Jezus zijt gij, die eertijds veraf waart, dichtbij gekomen door het bloed van Christus.
14 ¶ Want Hij is onze vrede, die de twee een heeft gemaakt en de tussenmuur, die scheiding maakte, de vijandschap, weggebroken heeft,
15 doordat Hij in zijn vlees de wet der geboden, in inzettingen bestaande, buiten werking gesteld heeft, om in Zichzelf, vrede makende, de twee tot een nieuwe mens te scheppen,
16 en de twee, tot een lichaam verbonden, weder met God te verzoenen door het kruis, waaraan Hij de vijandschap gedood heeft.
17 En bij zijn komst heeft Hij vrede verkondigd aan u, die veraf waart, en vrede aan hen, die dichtbij waren;
18 want door Hem hebben wij beiden in een Geest de toegang tot de Vader.
19 Zo zijt gij dan geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods,
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:36

DAVID923 schreef:
Pastoraal gezien lastig, maar ik respecteer zijn keuze.

ik heb moeite het te respecteren en ik zal je uitleggen waarom;
in de bijbel staat;
die onrecht doet zal het onrecht dragen dat hij gedaan heeft.

als je de lijn van denken van de pastoor doortrekt, kom je hiermee denk ik in de knel;
de overleden man heeft zijn eigen leven afgesloten, en de familie zit met een enorm verdriet.
omdat de mán deze keuze gemaakt heeft (wat naar verwachting de reden is dat hij niet door de pastoor begraven wordt) dragen de nabestaanden de gevolgen van zijn keuze;
de man zelf merkt er immers niets meer van, maar de familie des te meer.

dat gaat mijns inziens regelrecht in tegen de manier waarop God tegen rechtvaardigheid en pastoraat aankijkt;
hoe moeten deze nabestaanden op deze manier leren leven met hun verdriet?
een begrafenis is belangrijk voor de verwerking van het overlijden van hun man en vader;
deze mensen krijgen er echter nog eens een gevoel van enorme afwijzing bíj om te verwerken!!
voor mij byzonder moeilijk te begrijpen!!
Naar boven

Auteur Bericht
JACI886

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:37

Deze zomer organiseert Christenen voor Israel weer een jongerenreis naar Israel. We zijn echter nog hard op zoek naar meer reizigers, om het minimum aantal van 20 te halen. Dus heb jij altijd al naar Israel willen gaan, of ben je er al geweest maar wil je graag nog een keer terug, dan is nu je kans!

Reisdatum: 5-14 juli 2011
Leeftijd: 18-30 jaar
Programmapunten: Meer van Galilea, Jeruzalem, Dode Zee, etc.
Organisatie: Christenen voor Israel (jongerenafdeling)

Aanmelden: voor 4 juni

Voor meer info en aanmelden: http://isreality.nl/reis-naar-israel-in-2011/

Laatst aangepast door
JACI886
op maandag 23 mei 2011, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:45

MARIAN519 schreef:
Bij ons gelukkig ook Bas, maar er zijn er hier op het forum die om die reden niet aan mogen gaan..over christen houding gesproken... Smiley die vol vragen zit
Het is heel gemakkelijk om als buitenstaander een oordeel erover te geven...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 19:48

HANNAH810 schreef:
ik heb moeite het te respecteren en ik zal je uitleggen waarom;
in de bijbel staat;
die onrecht doet zal het onrecht dragen dat hij gedaan heeft.

als je de lijn van denken van de pastoor doortrekt, kom je hiermee denk ik in de knel;
de overleden man heeft zijn eigen leven afgesloten, en de familie zit met een enorm verdriet.
omdat de mán deze keuze gemaakt heeft (wat naar verwachting de reden is dat hij niet door de pastoor begraven wordt) dragen de nabestaanden de gevolgen van zijn keuze;
de man zelf merkt er immers niets meer van, maar de familie des te meer.

dat gaat mijns inziens regelrecht in tegen de manier waarop God tegen rechtvaardigheid en pastoraat aankijkt;
hoe moeten deze nabestaanden op deze manier leren leven met hun verdriet?
een begrafenis is belangrijk voor de verwerking van het overlijden van hun man en vader;
deze mensen krijgen er echter nog eens een gevoel van enorme afwijzing bíj om te verwerken!!
voor mij byzonder moeilijk te begrijpen!!

Als de familie nu echt wilt dat de begrafenis kerkelijk gebeurt dan kunnen ze met wat zoeken een pastoor vinden hoor. Ze zullen daar niet heel erg moeite moeten voor doen. Ik weet dat het bijkomende last is en dat je tijdens zo'n dagen net die extra zorgen er niet bij wilt hebben.

Ik vind het ook niet mooi dat de pastoor zo conservatief handelt. In de RK zijn er meer oude gebruiken afgeschaft omdat ze niet echt menselijk leken. Waarom het ene handhaven en het andere dan weer niet?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 20:12

CHATULIEM619 schreef:
Hoewel de meeste bijdragen afkomstig zijn van alleenstaande ouders met kinderen in huis, wil ik eens een keer een andere groep ouders aanspreken. Ook omdat ik er zelf nu midden in zit en ik dit eigenlijk de moeilijkste fase vind in de opvoeding.

Mijn kinderen staan op het punt het huis uit te gaan. Vooral bij mn dochter zie ik heel sterk het verlangen om op zichzelf te gaan. Ze is pas begonnen aan de universiteit, heeft opeens hele nieuwe vrienden gekregen en ja, heeft ook meteen verkering....
In dit jaar is ze veranderd van een lieve dochter naar iemand die eigenlijk helemaal niks meer over zichzelf vertelt. Ze gaat volledig haar eigen gang, zit alleen maar op haar kamer, of te studeren, of met de computer bezig. Opeens eet ze niet meer thuis en is meer bij haar vrienden dan dat ze thuis is.....

Ik vind dat eerlijk gezegd heel moeilijk. Met mn verstand zeg ik, het is een hele gezonde ontwikkeling, maar mijn gevoel is daar nog steeds niet. Ik wil haar zoveel mogelijk vrijheid geven en aan de andere kant, als ik haar laat gaan, komt ze dan wel weer terug?
Dat laatste is mijn gevoel, ik weet dat ze dat echt wel doet.....

Graag reacties van medeouders, die ditzelfde proces hebben moeten ondergaan......

Ik kijk terug naar hoe het was toen ik die leeftijd had.
Hoe keek ik tegen mijn ouders aan, wat vond ik van ze op die leeftijd ?
De vragen, "kun je niet beter dit of dat, zus of zo" ... laat me met rust ik dop mijn eigen boontjes wel hoor ... Zou er veel veranderd zijn?

Tuurlijk ben ik bezorgd om mijn dochter, en wil ik graag weten wat ze doet of gaat doen, waar ze is of met wie ze omgang heeft. En dan denk ik maar, ik liep zelf ook niet in 7 sloten tegelijk, het zal allemaal wel goed komen. Als ze wil praten of iets kwijt wil dan hoor ik het wel van haar, en door belangstellend te vragen bereik je meer dan met "eisende" vragen te stellen ...

En dan vraag ik me gelijk af, wat zou mijn dochter ervan vinden dat ik een vriendin heb, maak ik dit gelijk bespreekbaar of wacht ik nog even met vertellen. Kan zij mij loslaten nu ze me "moet delen" ...

Het is een wisselwerking tussen de ouder / ouders en hun kind(eren), als de basis in de opvoeding goed is geweest, dan is er, denk ik, (meestal dan) geen probleem. Het is een kwestie van vertrouwen wanneer je elkaar los kunt laten, ook al lijkt het op dit moment moeilijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 20:21

DAVID923 schreef:
Ik benadruk dit omdat ik in de praktijk veel hoor over hoe God onze vriend is, van ons houd, hoe we allemaal kinderen van God zijn, dat Hij ons wilt zegenen, dat ons leven beter word met God (your best life now).

Dat is dan het GodsBeeld, vaak hoort die persoon niks over zonde, de ellendige staat van de mens, en de noodzaak tot bekering.
Over welke Jezus hebben ze het dan, en is zo`n half evangelie wel een evangelie?

Nu zeg ik niet dat annette zo evangeliseert, maar noem wat ik zelf zie en ervaar.

dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 23 mei 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:12

CHATULIEM619 schreef:
Het is heel gemakkelijk om als buitenstaander een oordeel erover te geven...

Voor jou als voorganger lijkt het me ook wel zeer moeiliijk soms, maar als de man nu als gelovige bekend stond...wat zou je doen?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:31

AREND003 schreef:
Dan maar ontopic! Wat denk je dat je met je opzegging van je lidmaatschap bereikt David? De reden waarom je hebt hebt gedaan weet ik, maar zal de EO er iets meedoen?

Hoi David! Ik denk dat je eroverheen gelezen hebt, daarom plaats ik hem nog een keer.
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:38

Dit las ik op een site van de KULeuven .....

Het Kerkelijk Wetboek van 1917 verbood een kerkelijke begrafenis bij zelfdoding. Deze bepaling is uit het Kerkelijk Wetboek van 1983 geschrapt. De veranderde houding tegenover zelfdoding hangt voor een groot deel samen met het doorbreken van de maatschappelijke taboesfeer die lange tijd rond zelfdoding hing. De kerk is meer en meer het belang van gemeenschap en mogelijke draagkracht van het christelijk geloof voor mensen in uitzichtloze situaties gaan inzien. Vanuit deze verandering heeft de post factum beschuldiging plaats gemaakt voor preventieve bemoediging. Hier wordt een grotere verantwoordelijkheid gelegd bij de pastor.

En nog even dit ... naar aanleiding van Marylien haar verhaal .....
Ik vind het héél erg dat een priester dit weigert .... alsof de klap vaak nog niet hard genoeg is ...
Hier bij ons in het dorp ( kerkhof idd nog rond de kerk ) zijn maar twee soorten gronden ... betalend en gratis ... betalend voor niet inwoners van het dorp en een gratis rustplaats voor de inwoners , om het even hoe ze gestorven zijn .
Hier krijgen dus ook mensen die door zelfdoding om het leven kwamen een christelijke begrafenis met dienst ( als zij of de familie dit wenst(e) ) en persoonlijk vind ik dat dit ook moet kunnen ... want , wie zijn wij en wat weten wij over een ander zijn innerlijke ?
Ik heb vaak meer moeite met de preek ........ daar kan ferm gelogen worden .... dus dan denk ik wel eens vaker ... zeg maar beter niks !
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:49

HENKWAL969 schreef:
Het mooiste moment vandaag?

De bevestiging dat God ZIjn beloften waar maakt.
Vandaag hadden we een afwijkende dienst die in het teken stond van aanbidding. Als kersverse aanbiddingsleider (was mijn tweede keer) heb ik dan toch de kriebels.
Bij me zelf loop ik dan te wikken en wegen, of het liederen zijn die ik zelf mooi vind of dat het liederen zijn die bij de dienst horen.

Nou... het was feest vanmorgen in de dienst.

Hallo Henkwal
Zo zie je de HEER zorgt voor je dat het niet fout gegaan is .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:53

JOS689 schreef:
Heb je wel eens spijt van dingen die je gedaan hebt, dingen die je verkeerd heb gezegd tegen een ander ?

Vertel eens over je ervaringen met andere mensen .....

http://www.youtube.com/watch?v=ogMvkHCPRnI&NR=1

Hallo Jos.
Natuurlijk heb ik wel spijt van dingen die ik gezegt en gedaan heb vorige week nog heel erg tegen dokters lopen schelden omdat ze mn moeder het ziekenhuis uit wilde (gooien) doen dat ik err heel erg boos overgeworden ben maar een vriendin belde me op de middag wat ze nooit deed en ik vertelde het haar en ze zei dat ik in gebed moest gaan en dat is ook gebeurd en GOD heeft mn gebd verhoord want ik werd er kalm daarna .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:53

CROSSROAD317 schreef:
Ik kijk terug naar hoe het was toen ik die leeftijd had.
Hoe keek ik tegen mijn ouders aan, wat vond ik van ze op die leeftijd ?
De vragen, "kun je niet beter dit of dat, zus of zo" ... laat me met rust ik dop mijn eigen boontjes wel hoor ... Zou er veel veranderd zijn?

Tuurlijk ben ik bezorgd om mijn dochter, en wil ik graag weten wat ze doet of gaat doen, waar ze is of met wie ze omgang heeft. En dan denk ik maar, ik liep zelf ook niet in 7 sloten tegelijk, het zal allemaal wel goed komen. Als ze wil praten of iets kwijt wil dan hoor ik het wel van haar, en door belangstellend te vragen bereik je meer dan met "eisende" vragen te stellen ...

En dan vraag ik me gelijk af, wat zou mijn dochter ervan vinden dat ik een vriendin heb, maak ik dit gelijk bespreekbaar of wacht ik nog even met vertellen. Kan zij mij loslaten nu ze me "moet delen" ...

Het is een wisselwerking tussen de ouder / ouders en hun kind(eren), als de basis in de opvoeding goed is geweest, dan is er, denk ik, (meestal dan) geen probleem. Het is een kwestie van vertrouwen wanneer je elkaar los kunt laten, ook al lijkt het op dit moment moeilijk.

Ik vind dat het je absoluut niet kan vergelijken met de tijd als toen ik jong was...Daar zit wel zo'n dag en nacht verschil tussen....en niets lijkt mij erger als kind om te horen: vroeger toen ik jong was.............
We leven nu en vanuit de norm van nu moeten we daar naar kijken vind ik.......
En je opvoeding kan wel goed geweest zijn maar dat is zeker geen graadmeter dat het goed gaat? En wat is een goede opvoeding? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 21:55

VISSER278 schreef:
Leuk he , dat vanavond bij wegmisbruikers de afslag tegenover juffrouw Tok in beeld kwam. Bekend terrein zowat. Alleen de dame in beeld kende ik niet. Zal gisteren dan wel niet gefilmd zijn. Knipoog smiley

Hallo Visser

Dat denk ik ook niet dat het van gisteren was maar eerder van eergisteren .
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:08

VISSER278 schreef:
een niet-geïntergreerde Brabander wonende vlakbij den Bosch. En niet wetend wat de inhoud is van een Bossche bol. Huilende smiley, smiley in tranen

Ik weet niet zoveel van Nederland maar Den Bosch is hier nog een heel eind vandaan hoor Boze smiley

En Nederland zou moeten blij zijn dat ik hier woon. Het zorgt voor veel aanzien... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJ383

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:10

slecht moment, maar eigenlijk niet voor mij meer voor de kids.

vader in de zomervakantie na ongeveer 9 maanden naar nederland "om de kinderen te zien" komt een week en heeft maar twee dagen de tijd Woedende smiley
Je hart huilt voor de schatten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 22:11

[quote=HENKWAL969]

Amen.

Sjaom.
Martin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2334 2335 2336 2337 2338 2339 2340 ... 6194 Volgende
Pagina 2337 van 6194