| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:00
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nou, dennis; kom op joh; gelijk een datum en locatie kiezen en er een beetje werk van maken; anders komt er helemaal niks van terecht!
je krijgt het natuurlijk niet helemáál voorniks, he? |
Ja wij wachten af waar en wanneer . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:24
|
|
|
|
Martin en Chat, ik kan dat best geloven, maar het komt zo over alsof iemand zomaar, gekend of ongekend afgewimpeld wordt wanneer hulp gevraagd wordt wegens borderline, ik weet zeker dat jullie zo niet zijn en zo niet reageren, maar wanneer en hoe trek je de grens?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:26
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:30
|
|
|
|
| JACI886 schreef: | Deze zomer organiseert Christenen voor Israel weer een jongerenreis naar Israel. We zijn echter nog hard op zoek naar meer reizigers, om het minimum aantal van 20 te halen. Dus heb jij altijd al naar Israel willen gaan, of ben je er al geweest maar wil je graag nog een keer terug, dan is nu je kans!
Reisdatum: 5-14 juli 2011 Leeftijd: 18-30 jaar Programmapunten: Meer van Galilea, Jeruzalem, Dode Zee, etc. Organisatie: Christenen voor Israel (jongerenafdeling) Aanmelden: voor 4 juni
Voor meer info en aanmelden: http://isreality.nl/reis-naar-israel-in-2011/ |
Helaas, ik ben te oud en ik kan mijn leeftijd niet terug draaien Trouwens, 7 dagen vind ik wel wat kort, hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:50
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ongelooflijk maar waar, kasten uitgekuist, zaken weggedaan, en nu plaats te kort om alles er opnieuw in te krijgen.....ordelijk zijn is niet altijd handig blijkt dus  |
ben je zeker dat je je eigen kasten hebben uitgerommeld? Niet die van de buren, per ongeluk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:52
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ongelooflijk maar waar, kasten uitgekuist, zaken weggedaan, en nu plaats te kort om alles er opnieuw in te krijgen.....ordelijk zijn is niet altijd handig blijkt dus  |
Hi Marylien,
Bij is het juist omgekeerd Ik heb een weekje vakantie genomen voor een grote schoonmaak, bij mij blijven de kasten voor de helft of meer leeg. (Voor zolang als het duurt)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:52
|
|
|
|
En jullie denken dat Dennis hier nog een keer op mijn account terechtkomt? Deeeeenk het niet. Maar ik zal het er met hem over hebben. 2 juli moeten we in Veenendaal zijn , vlakbij Ede , misschien kunnen we wat combineren. Maar beloven doe ik nog niks.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 22:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | WILMA729 schreef: Het forum vind ik leuk........zooo grappig en leerzaam soms
Visser en Wilma, welk forum bedoelen jullie? Heb je ook een website waar ik dat grappige leerzame en vermoeiende forum kan vinden?
Alvast bedankt.  |
Welk forum? Nou, dat forum waar jij 1590 berichten aan anderen hebt toevertrouwd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 23:07
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Martin en Chat, ik kan dat best geloven, maar het komt zo over alsof iemand zomaar, gekend of ongekend afgewimpeld wordt wanneer hulp gevraagd wordt wegens borderline, ik weet zeker dat jullie zo niet zijn en zo niet reageren, maar wanneer en hoe trek je de grens? | Dat is een heel moeilijke vraag, Marylien. De kans dat je er toch weer op in gaat is altijd aanwezig...door schade en schande wijs worden..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 23:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | euh, die foto was niet voor mij hoor, Visser. W-tje en Hannah vroegen dat aan me...Moet je met hen maar de zakelijke details afhandelen. |
Nou .... ik geloof je niet zo hoor. W-tje en Hannah zijn allebei oud en wijs genoeg om dat zelf te vragen. Ik krijg het idee dat je na het eisenpakket(je) je zelf er van onderuit probeert te praten. De nuchterheid van de Hollanders moet je toch een beetje onder de knie nog zien te krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 23:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | het topic ging over zelfmoord, het gaat niet over behandelen van allerlei stoornissen. Ik begrijp niet echt waarom je zo je best doet om borderline te bagateliseren. Want dat is wat ik in je bijdrage lees, Het topic gaat over zelfmoord, maar jij was toch de persoon die in één en dezelfde zin daarbij de borderliners betrok ... En ik weiger om minachtend te doen over borderliners of welke andere groep mensen met psychische aandoeningen ... het is niet zo erg, want er zijn ook andere stoornissen die minstens even erg zijn. En met die visie vind ik dat je heel veel mensen tekort doet. Nee jij doet mensen te kort door ze af te schilderen als "vervelend" wanneer ze ook maar de diagnose borderliner hebben". Maar als je het hebt over bagatelliseren, in het zelfde rijtje komt ook het woord dissimuleren voor ...
Hoe denk je dat gemeentes aan die wijsheid zijn gekomen? Omdat ze te vaak te veel verkeerde beslissingen genomen hebben. Ten eerste, ze dachten dat ze Jezus waren, want gebed was een oplossing voor alles. Dat dat misschien in jouw gemeente is gebeurt wil niet zeggen dat dat overal zo is gebeurt. Bij mij in de gemeente is men te rade gegaan bij professionals voor het opstellen van een beleidsplan. =Ten tweede dachten dat zij alleen de oplossing hadden voor problemen op het gebied van de psychiatrie. Beide oplossingen hebben gefaald, eindelijk heeft men oog om met beleid om te gaan in pastorale zorg. Natuurlijk heb je een gesprek om te kijken wat er aan de hand is, maar als blijkt dat er ernstige psychiatrische stoornissen aan de hand zijn, is het wijs om dat over te laten aan de psychiatrie. Dit ben je dus met me eens, zeg dat dan gewoon ... gewoon een kwestie van handelen volgens het beleidsplan pastorale zorg En als ik gewoon zeg, dat ik borderliners niet vertrouw, dat is omdat ik te vaak (je schreef 2 maal dat je iets had meegemaakt) heb meegemaakt, dat ze dat vertrouwen beschaamd hebben en dat het in mijn ogen water naar de zee dragen is. De ellende is dat ze ook zelfmoordpogingen gebruiken, immers zelfvernietiging in welke vorm dan ook vormt een essentieel onderdeel van de ziekte en dan komen we weer terug op het uiteindelijke topic. En daar schreef ik dus over, net als mensen met een autist aanverwante stoornis, want borderliners hebben heel veel dezelfde symptomen ... De ellende is alleen dat jij een hele groep mensen veroordeeld voor iets wat je hebt meegemaakt met 2 borderliners ...
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 23:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dank voor je vriendelijk reactie op mijn verhaaltje..... Geen dank Maar ik ben blij dat Marylien in ieder geval wat aan mijn woorden heeft gehad, daar ging het tenslotte om.......  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 23:19
|
|
|
|
|
juist, die ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 23:45
|
|
|
|
| Cross schreef: | Het topic gaat over zelfmoord, maar jij was toch de persoon die in één en dezelfde zin daarbij de borderliners betrok ... En ik weiger om minachtend te doen over borderliners of welke andere groep mensen met psychische aandoeningen ... | Dat is jouw interpretatie van mijn bijdrage. Ik geef vanuit een objectieve houding mijn mening weer, dat je dat meteen als minachtend beschrijft laat ik voor jouw rekening.
| Cross schreef: | | Nee jij doet mensen te kort door ze af te schilderen als "vervelend" wanneer ze ook maar de diagnose borderliner hebben". Maar als je het hebt over bagatelliseren, in het zelfde rijtje komt ook het woord dissimuleren voor ... | En met dat woord geef je precies het grootste probleem weer. Wat is echt en wat is niet echt. Moeilijk te vatten en moeilijk te doorgronden.
| Cross schreef: | | Dat dat misschien in jouw gemeente is gebeurt wil niet zeggen dat dat overal zo is gebeurt. Bij mij in de gemeente is men te rade gegaan bij professionals voor het opstellen van een beleidsplan. | Ik heb het meer over de algemene tendens in de evangelisch/pinksterbeweging. Niet over een specifieke gemeente.
| Cross schreef: | | En daar schreef ik dus over, net als mensen met een autist aanverwante stoornis, want borderliners hebben heel veel dezelfde symptomen ... De ellende is alleen dat jij een hele groep mensen veroordeeld voor iets wat je hebt meegemaakt met 2 borderliners ... | Denk je echt dat ik mijn mening alleen baseer op mijn ervaringen? Ik vertel mijn ervaringen, maar ze vormen een onderdeel van datgene wat ik over het onderwerp weet. En ik begrijp nog steeds niet waarom jij er allerlei andere stoornissen bij wilt halen. Maakt dat de problematiek minder erg ofzo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MICHAEL592
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 mei 2011, 23:59
|
|
|
|
Op zaterdag-namiddag 18 juni komen wij, chr. singles bij elkaar hier in Eindhoven om gezellig met elkaar te bbq-en. Beetje 'american style'. Neem een salade, drinken of stokbrood mee. Het vlees e.d is al geregeld. Kosten zijn laag; hooguit € 10,-. (geef even aan wat je mee neemt, ivm organisatie)
Wij nodigen m.n mensen uit het zuiden van het land, maar we discrimineren niet!
Meld je aan bij mij.
Tot ziens!
Michael
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 00:22
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Gefeliciteerd !! |
tnx Imke !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 00:58
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Even een algemene reactie op een aantal reacties die geplaatst zijn. Ik begrijp dat ieder uit eigen ervaring reageert en dat is ook logisch. Echter, een ding hoort voorop te staan. Het belang en geluk van onze kinderen! En over het algemeen is dat, de omgang met beide ouders!
Zelf heb ik de rechtszaken aangaande omgangsregeling etc. alleen met feiten onderbouwd. En dus niet mijn emoties (angst etc.) zozeer laten zien tijdens de rechtszittingen. Ik heb het oordeel helemaal aan God overgegeven. God gevraagd om de beslissing zo uit te laten vallen als dat goed is/was voor onze zoon. Hoe moeilijk dat ook was voor mij persoonlijk! God heeft er vervolgens voor gezorgd, zo voelt het voor mij, dat mijn zoon beschermd is gebleven voor zijn vader. De rechters hebben zelfs besloten dat het niet veilig is dat school rapporten stuurt naar zijn vader. |
Oei yasmyn schrik er wel behoorlijk van, maar wel goed om op deze forum zo inhoudelijk te reageren. Vaak beseffen we niet dat er zulke mensen rondlopen en dat zelfs een kind niet veilig is. Soms denk je wel eens wat moet je toch als man toch wel heel vreemd in elkaar zitten dat een vader/kind relatie niet tot de mogelijkheden behoort.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 09:21
|
|
|
|
Ik vind het leuk dat ik even weer terug ben!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 09:25
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik vind het leuk dat ik even weer terug ben!
Mary |
hé Mary, welkom again...waarschijnlijk is de drang naar CM groter dan het verlangen om niet meer terug te keren naar deze site. Of wij het nu gaan leuk vinden dat je terug bent hangt natuurlijk van jezelf af... is maar een plaagje hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 09:27
|
|
|
|
Even een up to date lijst.
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Imke 917 Nicolette 592 Siem 720 Crossroad317 (ov) samen 585 [ ov] Ernstjan522 (ov) Visje125 (ov) Liaantje026 (ov) wil graag vervoer Thesaint944 (ov) Wadriaan370
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op woensdag 25 mei 2011, 09:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 09:33
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Even een up to date lijst.
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Imke 917 Nicolette 592 Siem 720 Crossroad317 (ov) samen 585 [ ov] Ernstjan522 (ov) Visje125 (ov) Liaantje026 (ov) wil graag vervoer Thesaint944 (ov) Wadriaan370 |
oh, als Wadriaan meegaat valt er altijd wel wat te lachen...
Spijtig dat het op zondag 29 mei slecht weer is...misschien kan de wandeling 2 weken later gebeuren...dan kan W-tje vast wel mee en misschien nog iemand ( ) vanuit Brabant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 10:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | hé Mary, welkom again...waarschijnlijk is de drang naar CM groter dan het verlangen om niet meer terug te keren naar deze site. Of wij het nu gaan leuk vinden dat je terug bent hangt natuurlijk van jezelf af... is maar een plaagje hoor... |
Haha kan ik wel tegen Frank. De aanbieding van Cm was gewoon te leuk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 11:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | oh, als Wadriaan meegaat valt er altijd wel wat te lachen...
Spijtig dat het op zondag 29 mei slecht weer is...misschien kan de wandeling 2 weken later gebeuren...dan kan W-tje vast wel mee en misschien nog iemand ( ) vanuit Brabant  |
Wie is Wadriaan En zondag wordt het niet slecht weer hoor . Klein beetje bewolkt en 20 graden, dus als het maar droog is toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 11:15
|
|
|
|
| VISJE125 schreef: | Wie is Wadriaan En zondag wordt het niet slecht weer hoor . Klein beetje bewolkt en 20 graden, dus als het maar droog is toch??? |
Hummm kijk net op hetweer.nl, maar het wordt idd niet zo mooi weer. Kom op jongens bidden voor droog weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 11:16
|
|
|
|
| VISJE125 schreef: | Hummm kijk net op hetweer.nl, maar het wordt idd niet zo mooi weer. Kom op jongens bidden voor droog weer  |
En de vrouwen natuurlijk ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 11:33
|
|
|
|
| VISJE125 schreef: | Hummm kijk net op hetweer.nl, maar het wordt idd niet zo mooi weer. Kom op jongens bidden voor droog weer  |
Misschien is 11 juni dan een betere datum???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 11:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Misschien is 11 juni dan een betere datum???  |
We gaan er nog niet van uit dat het hééél slecht weer wordt hoor. Eerst maar es ff ankieken hè
En je kunt altijd een wandeling organiseren, daar is niks mis mee hoor Graag wel in de oneven weekenden, want dan heb ik mn zoontje niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 12:48
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Susannah een moeilijke kwestie je probeert aan te halen ... Persoonlijk ga ik ervan uit dat een psychische problematiek (psychose) een niet te onderschatte kwestie is die je niet kunt plaatsen onder een bewuste keuze. Is de zelfdoding een bewuste keuze, dan is deze onder geen beding goed te praten. |
Wanneer is er volgens jou sprake van een bewuste keuze Leonard? Denk je niet dat er heel wat aan vooraf gaat als iemand er bewust voor kiest om uit het leven te stappen? Over het algemeen is dat het gevolg van ondragelijk lijden en/of een uitzichtloze situatie. Ik meen dan ook dat je met deze opmerking veel te kort door de bocht gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 12:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik begrijp eerlijk gezegd die heisa niet helemaal. Je kiest een bepaalde kerkelijke richting omdat je je daar het beste kunt vinden. Omdat die "regels" het beste bij je passen. En die regel van zelfmoord is al eeuwen oud. Geen kerkdienst en geen graf op het kerkhof bij de kerk. |
Als een regel al eeuwen oud is wil dat nog niet zeggen dat de regel per definitie goed is. Bovendien denk ik dat er zat mensen zijn die bij hun oorspronkelijke kerkelijke gemeente zijn, zonder dat de "regels" van die kerkelijke richting (nog) bij hen passen. Ik ben met je eens dat ze daar dan wel zelf voor kiezen, maar ik denk dat die keuzes op andere gronden worden gemaakt dan jij hier stelt. En ja, mensen zijn en blijven verantwoordelijk voor de keuzes die zij maken. Dat neemt niet weg dat de discussie hier best gevoerd kan worden en niet meteen hoeft te worden aangemerkt als "heisa".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 25 mei 2011, 13:13
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Wanneer is er volgens jou sprake van een bewuste keuze Leonard? Denk je niet dat er heel wat aan vooraf gaat als iemand er bewust voor kiest om uit het leven te stappen? Over het algemeen is dat het gevolg van ondragelijk lijden en/of een uitzichtloze situatie. Ik meen dan ook dat je met deze opmerking veel te kort door de bocht gaat. |
De kwestie betrof een psychose met als uitvlucht de zelfdoding. Je kunt in veel gevallen vraagtekens zetten met de keuze van zelfdoding. Als je letterlijk stelt dat ondragelijk lijden de basis zou kunnen zijn voor zelfdoding, dan rijst mij de vraag waarom er op medisch gebied er veel aan is gelegen tot het verzachten van pijnen tot een aanvaardbaar niveau. Uitzichtloze situatie is in veel gevallen verschillend en we mogen zelf niet bepalen, wanneer we kunnen of moeten sterven.
|
|
| Naar boven |
|
|