ChristianMatch

Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2343 2344 2345 2346 2347 2348 2349 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 16:29

hier zie ik niet direct een teken dat het einde nadert Henk,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 16:30

Dag Mary,
wens je een vrolijke verjaardag en een gezegend nieuw levensjaar!
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 16:39

MARYLIEN613 schreef:
hier zie ik niet direct een teken dat het einde nadert Henk,

Het is inderdaad niet zozeer een teken. Maar ik vind het wel ontwikkeling in die richting.
We gaan steeds meer dingen normaal vinden.
Ik zie het ook meer als een reden om waakzaam te blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 17:12

LEVIDBR254 schreef:
Beste David,

Ik geloof dat elke organzatie/kerk/gemeente zijn doel heeft en ook zijn negatieve en positieve. Zelfs in de extreme zaken als het katholieke geloof zijn er dingen die goed en slecht zijn.

Ik denk dat je hier je houvast vooral moet vastgrijpen.Kritiek op orangizatie's kan maar in beperkte mate. Het is gods bedoeling niet om ons de organizatie's van anderen te beoordelen. Ik geloof dat god zijn invloed heeft door al die zaken al vind je ze persoonlijk niet goed.

De essentie is dat gods woord centraal komt te staan al is het dat er oculte prulletjes komen bij kijken. Als dat ze stimuleert om de bijbel te lezen dan sta ik daarachter.

Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.

Groetjes en gods zegen!

Zou God met een hoofdletter schrijven als ik jou was.
Als je de Bijbel leest kan je zien dat God in het oude en nieuwe testament erg streng is over zonde en valse leer onder zijn volk, laat staan ''occulte prulletjes''.

Ook heb ik het verschil tussen een gemeente en vrijwillig lid zijn van een omroep al beschreven (lees even terug).

Quote:
Ook moet elke mens doen wat ie zelf gelooft voor de rest moeten wij getuigen van wat wij geloven en ons verre van het oordeel houden zo zullen wij ook dan niet geoordeelt worden.

Dit is nu precies de houding die de kerk vernietigd....
het ''oordeelt niet'' principe staat in de context van farizeers die Jezus op de proef stelde. zie ook het voorbeeld waar Hij zei ''heeft niemand u veroordeeld''? Zo ook Ik niet maar gaat heen en zondig NIET MEER (maar goed we gaan oftopic).

in het oude testament werd je vermaand of vermoord. in het nieuwe testament vermaand en als het te gek word buitengesloten om de reputatie van Gods naam en de gemeente te beschermen.
(1cor 5)

12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 17:14

Nee, dat het handig is om de grodntekst te kennen, zodat je kan zien hoe het vertaald is. Gaat vaak om theologische Bijbzaken, geen kernpunten in het evangelie, maar is wel van groot belang als je bijvoorbeeld een preek houdt over een bepaalde tekst.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 17:22

DAVID923 schreef:
Nee, dat het handig is om de grodntekst te kennen, zodat je kan zien hoe het vertaald is. Gaat vaak om theologische Bijbzaken, geen kernpunten in het evangelie, maar is wel van groot belang als je bijvoorbeeld een preek houdt over een bepaalde tekst.

Helemaal mee eens.
Jammer genoeg worden er nogal eens uitspraken gedaan, die inderdaad fundament missen.
Ik heb er minder moeite mee, als iemand gefundamenteert een andere mening heeft, dan een uit de lucht gegrepen kreet.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:12

welkom op het forum, levi!!

@ David; ik zie meer verwijt dan warmte in je reactie!
(waarom moet je iemand nu gelijk een kerk-vernietiger noemen, david; ik snap dat gewoon echt niet!)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 27 mei 2011, 18:14
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:22

http://youtu.be/3KYNyy7vfpc
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:25

in dit soort gevallen hou ik het bij Amos 5 : 13......
ok, een niet zo'n heel mooie vertaling, maar het is duidelijk:
het zijn zulke slechte tijden.....dat verstandige mensen zich stilhouden.
Ofwel, de verstandige zwijgt want de tijden zijn boos.
Laat ieder in zijn waarde.....ook de EO
Naar boven

Auteur Bericht
LEVIDBR254

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:28

DAVID923 schreef:
Zou God met een hoofdletter schrijven als ik jou was.
Als je de Bijbel leest kan je zien dat God in het oude en nieuwe testament erg streng is over zonde en valse leer onder zijn volk, laat staan ''occulte prulletjes''.

Ook heb ik het verschil tussen een gemeente en vrijwillig lid zijn van een omroep al beschreven (lees even terug).

=> ik schrijf te snel
en dan komen we bij het onderwerp wat voor nut heeft de wet van God?
en lees alle brieven van paulus, hij zegt meermaals dat hij zelf nog zondigt?

dan kun je je de vraag stellen hij weet zeker dat ie zondigt en dat ie het eeuwige leven bereikt heeft waar blijft dan de wet van god?

let op! hiermee wil ik niet zeggen dat de wet is afgeschaft het heeft enkel een ander nut gekregen ,en het antwoord vind je ook in de brieven van de corinthiers

Dit is nu precies de houding die de kerk vernietigd....
het ''oordeelt niet'' principe staat in de context van farizeers die Jezus op de proef stelde. zie ook het voorbeeld waar Hij zei ''heeft niemand u veroordeeld''? Zo ook Ik niet maar gaat heen en zondig NIET MEER (maar goed we gaan oftopic).

Je laatste zin is ingesteldheid wat Jezus veranderd dit wilt niet zeggen dat het effectief zal zo zal zijn/kan zijn.
=> elke organizatie kerk die stimuleert om Gods woord te verspreiden is voor mij een reden om het te steunen. Weet je zeker dat je Gods wil doet met je kerk? Wel ik kan daar in ieder geval niet ja op antwoorden.
Elke organizatie/kerk is gemaakt door mensen voor God en heeft altijd gebreken. Ga je dan elke kerk en organizatie afbreken die elke keer ergens vanafwijkt?

in het oude testament werd je vermaand of vermoord. in het nieuwe testament vermaand en als het te gek word buitengesloten om de reputatie van Gods naam en de gemeente te beschermen.
(1cor 5)

Zie nut van de wet van God?

12 Staat het soms aan mij, hen te oordelen, die buiten zijn? Oordeelt ook gij niet (alleen) hen, die in uw kring zijn? 13 Hen, die buiten zijn, zal God oordelen. Doet, wie niet deugt, uit uw midden weg.

Klopt, en waar trek je de grens van dit niet deugen?
Hier kan ik heel ver over gaan discusieren want er zijn enorm veel wetten in de bijbel die praktisch niet haalbaar zijn.
Ik vrees dat we nog niet kunnen oordelen omdat we zelf niet perfect zijn. Jezus spreekt hier meermaals over...
Als je te ver gaat hierin kan God je gaan oordelen met je eigen oordeel.

Laatst aangepast door
LEVIDBR254
op vrijdag 27 mei 2011, 18:33
Naar boven

Auteur Bericht
LEVIDBR254

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 18:53

Zie Jesaja 9 vers 5 dan weet je mijn mening ;)

Groetjes Levi.
Naar boven

Auteur Bericht
JACI886

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 19:55

ERNSTJAN522 schreef:
Nee, dat was het niet.
bij vakanties reken ik nooit de reisdagen mee en calculeer vaak een "climatiseerdag" in bij verre reizen naar warmere landen.

Jammer dat ze geen 3-weken trips organiseren; dat zal niet veel duurder zijn, maar veel interessanter en relaxter.

Ik denk dat ik volgend jaar maar met een rugzak er heen ga voor 3-4 weken...

Coole smiley met zonnebril

Ah op die manier. Ja 10 dagen is ook niet heel lang, zou zelf ook best wat langer willen, maar zoals je al zegt een langere reis hebben ze gewoon niet... Maar desondanks denk ik dat je ook in 10 dagen heel wat kan zien van Israel en echt kan genieten en een mooie reis kan hebben. En acclimatiseren heb ik niet zo nodig, zo ver is Israel niet en warmte ben ik zo aan gewend :)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:00

Jammer dat je 1 cor 5 inhoudelijk totaal negeert.

Paulus had net als u en mij last van het vlees en de natuurlijke zondige neigingen, natuur, de strijd tussen de oude natuur en het vlees in galaten 5 en rom 7. Maar hij leeft niet in praktiserende zonden.
Dat stuk uit 1 cor 5 is geen toevals treffer maar een Bijbels, tijdloos principe:

2tes 2:3

6 Maar wij bevelen u, broeders, in de naam van de Here Jezus Christus, dat gij u onttrekt aan elke broeder, die zich ongeregeld gedraagt, in strijd met de overlevering, die gij van ons ontvangen hebt. 7 Gij weet immers zelf, hoe ons voorbeeld behoort gevolgd te worden

En nogmaals er is een verschil tussen lidmaatschap opzeggen van de EO en kerktuch in een gemeente. zie eerdere uitleg (ga niet in herhaling vallen omdat mensen zonder lezen reageren).

Dit gaat dus weer gigantisch oftopic.

Maak andere een topic over het nut van de wet of kerktucht.

ontopic over de E.o.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:27

Mocht je haar nog eens treffen, vraag dan gerust naar haar naam en waar ze woont. Juist die aandacht voor wie zij is kan haar ook goed doen en je hebt meteen aanknopingspunten voor je vragen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:35

Het is vrijdagavond en effe dansen:

http://www.youtube.com/watch?v=9EcjWd-O4jI
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:36

THIRZA120 schreef:
Hey Visser...

als je toch bezig bent... mag je meteen wel hier langskomen om verder te gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Krijgt ie zeker een lekkere muffin van jouw Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:37

MARIO216 schreef:
Het is vrijdagavond en effe dansen:

http://www.youtube.com/watch?v=9EcjWd-O4jI

Het is Belgisch en dus goed...maar ik kan helemaal niet dansen...heb je niets anders Mario?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:38

MARIO216 schreef:
Krijgt ie zeker een lekkere muffin van jouw Knipoog smiley

Geschokte, onthutste smiley wat een vraag!!! Heb jij al eens ramen gezeemd met een muffin??? Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:40

FRANKT627 schreef:
Geschokte, onthutste smiley wat een vraag!!! Heb jij al eens ramen gezeemd met een muffin??? Gefrustreerde smiley

Ga jij je eens bezig houden met Floske Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:42

MARIO216 schreef:
Ga jij je eens bezig houden met Floske Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heren, even een detail, jullie zijn aan het slow chatten.......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:43

MARIO216 schreef:

Boze smiley ik zeg nooit meer wat op het forum...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:45

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ik zeg nooit meer wat op het forum...

Daar hou ik je aan............................
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:46

http://www.youtube.com/watch?v=ljIQo1OHkTI
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:47

Vrijdag 27 mei, Jes. 42: 1-7; Het gekriekte riet.

Hoe vaak zie je dat niet, in de natuur: een tak aan een boom, geknakt, een bloem of een rietstengel aan de waterkant. Als er iemand tegenaan loopt, kan zo’n tak breken. Door een windvlaag kan zo’n rietstengel gemakkelijk worde geknakt.
Zo is het met het volk Israël. Het heeft geen moed meer om te levev. Treurig is het ermee gesteld. De harpen zijn aan de wilgen gehangen, niemand heeft nog zin in muziek. Israël lijkt op zo’n rietstengel aan de waterkant, geknakt, bijna gebroken.
Maar – zo zegt Jeseja – hoort wat God zegt! Er zal iemand komen, door Mij uitverkoren, Mijn dienstknecht, die het geknakte riet niet zal breken! Integendeel! Ook al zal Hij zelf door de storm heengaan, ook al zullen de mensen rakelings langs Hem heenlopen, Hij zelf zal niet uitgedoofd worden en Hij zelf zal niet worden geknakt. Hij zal net zolang doorgaan met Zijn werk totdat er op aarde recht en gerechtigheid zal zijn! Hij zal het geknakte riet niet breken en de walmende olielamp niet uitdoven. Hij zal heelmaken wat bijna stuk is. Hij zal doen opvlammen wat bijna is gedoofd. Blinden zullen zien, gevangenen worden bevrijd! De Messias komt!
Het geknakte riet. Aan wie denk ik? Aan de Sameritaanse vrouw. Aan Zacheüs in de vijgeboom. Aan de moeder van de jongen in Naïn. Aan Maria en Martha op het kerkhof in Bethanië. En zo zou je door kunnen gaan. Het zou een lange rij worden, een lange rij van namen van mensen, gebroken, geknakt. Maar vooraan de rij loopt Jezus, de Messias. Het geknakte riet zal Hij niet verbreken!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 20:54

http://youtu.be/eFjjO_lhf9c

Heb ik gezellig kaarten om met mijn dochter naar het Beachfestival te gaan in Schevingen, vooral voor Bryan Adams....en Elton John....
Is het verplaatst naar augustus zonder Bryan Adams........en in mijn vakantie Boze smiley
Dus toch maar even als troost een mooi liedje van hem.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 27 mei 2011, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 21:01

HENKWAL969 schreef:
Met andere woorden.
De vertaling is dus niet objectief, maar onderhavig aan de opvattingen van theologen. Schriftgeleerden??????
Natuurlijk is een vertaling subjectief. In NBG51 wordt bijvoorbeeld gesproken over "broeders" terwijl de grondtekst aangeeft dat het eigenlijk "broeders en zusters" moet zijn. Ook Rom. 15 waar gesproken wordt over Junia/Junias heeft de NBG gekozen voor de manlijke vorm omdat het voor hen ondenkbaar was dat een vrouw een bediening kon hebben. Twee kleine voorbeelden, en toch kun je daarmee al concluderen NBG51 een vrouwonvriendelijke vertaling is...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 21:15

JASMYN704 schreef:
Leuk dat je meegaat Gonda!
Springs zit op Grote Markt 30-33. Dat is tussen de 3 Gezusters en de Martinitoren in, op de vijfde verdieping, boven een sportschool.

Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!):
Lisa610
Jasmyn704
Billy701
Chatuliem619
Crossroad317
Gonda065
Nog 21 nachtjes slapen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 27 mei 2011, 21:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 21:26

DAVID923 schreef:
(1cor 5)

David, denk aub aan de context. Ze moesten iemand uit de gemeente zetten, die in een incestueuze relatie leefde. Wil je dit vergelijken met iemand die over een bepaald onderwerp anders denkt?
Ik vind persoonlijk dat er te vaak en te snel mensen uit de gemeente gezet worden. Want het is een heel zware straf, die mensen vaak onnodig beschadigt. Mensen voelen zich letterlijk verketterd en heidens...doet me denken aan de eerste regels van de Dordtse leerregels.
Volgens mij is dit het laatste waar men aan moet denken, want niet iedereen die anders denkt dan jij is meteen een ketter..
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 21:32

DAVID923 schreef:
Maak andere een topic over het nut van de wet of kerktucht.

ontopic over de E.o.

hihi, je plaatste je prive-mails op 16 mei, ben je er op 27 mei nog steeds niet over uitgepraat, david??? Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LIAANTJE026

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 21:43

Oké dan de stand van zaken voor nu:
Zondag:
neerslag hoeveelheid: 0
kans op neerslag(%) 2
Maximum temperatuur: 20/25 graden
windkracht 3 ZW

Nah...de parapluutjes kunnen in de auto/trein blijven hoor..trek de bikini maar uit de kast en de parasol...ooh nee, we gaan wandelen Verlegen lachende smiley

De korte box an, shirtje,wandelschoenen, flesje water veur onderweg...
Ik ben er helemaal klaar voor!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2343 2344 2345 2346 2347 2348 2349 ... 6194 Volgende
Pagina 2346 van 6194