ChristianMatch

Forum

Wandeling op 29 mei
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2348 2349 2350 2351 2352 2353 2354 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LIAANTJE026

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 16:09

Fijn dat jullie toch genoten hebben!
Het is nu ook duidelijk wat er mis ging, hopelijk krijgen we nog eens een herkansing...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 16:25

LISA610 schreef:
Ik ben Willemijn niet hoor ha ha ha.. En die conferenties in Zelhem zijn trouwens gratis incl. koffie/thee/lunch. Hoe dat zit met opwekking weet ik niet.

Grappige vergissing, want je zult mij ook niet op zo'n conferentie vinden........veel te massaal, voor mij dan.....
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 16:39

Wow, ben er 1 dagje niet en we zijn al weer een een hele rits reacties verder. Zelf heb ik al eens aangegeven dat ik misschien voor ik wat schrijf het teruglees voor ik het plaats en nadenk of het pastoraal verantwoord is, of ik geen aanstoot geef. Ben verre van perfect.
en moet hier meer op letten:

2tim 2:

23 Maar wees afkerig van de dwaze en onverstandige strijdvragen; gij weet immers, dat zij twisten teweegbrengen; 24 en een dienstknecht des Heren moet niet twisten maar vriendelijk zijn jegens allen, bekwaam om te onderwijzen, geduldig, 25 met zachtmoedigheid de dwarsdrijvers bestraffende.

Aan de andere kant moeten we ook niet alles met de mantel der liefde willen bedekken. En is het ook geen populariteits wedstrijd:

Lucas 6,26
Wee jullie wanneer alle mensen lovend over je spreken, want hun voorouders hebben de valse profeten op dezelfde wijze behandeld.

Kan velen voorbeelden geven waar de profeten, Jezus en de apostelen fel van leer trokken en zeer direct waren.
Eigenlijk wou ik niet eens reageren op het stuk van klaproos omdat het oftopic en ad hominem is. Maar Chat reageerde precies zoals ik dacht en daarna kwamen nog vele reacties dus toch even een reactie van mij, is wel zo netjes.

Ook vond ik het jammer dat hoewel klaproos het niet letterlijk zegt, wel de suggestie of het beeld opwekt dat ik een liefdeloze farizeer ben, dat is natuurlijk zeer ongepast, al is het alleen al omdat ze me niet in het echte leven kent. Ook heb ik altijd zeer duidelijk beschreven dat we door het plaatsvervangende werk van Christus aan het kruis gered zijn, niet wetten of regels. Dat kennis/ratio, intellect of theologie ook niets is als iemand niet zelf de Here kent, of beter gezegd dat de Here die persoon kent, een persoonlijke relatie door de wedergeboorte. Maar dat neemt niet weg dat Bijbelstudie of elkaar vermanen met de Schrift fout is.
door gebrek aan kennis gaat mijn volk ten onder staat er in hosea.
en moest na klaproos stukje over ''de wet'' gelijk hier aan denken:

mat 7:

22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Ontopic maar weer:

De reden dat ik twijfel over de EO en de huidge koers, heb ik inhoudelijke argumenten voor gegeven, en ook het verschil laten zien tussen het opzeggen van een çhristelijke omroep/tv gids en bijvoorbeeld een huwlijk of lidmaatschap van een gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 16:41

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit alleen maar bangmakerij...

Eerlijk gezegd vind ik de opmerkingen van Henk en MVV helemaal geen bangmakerij ...
Waarom zou een (wederomgeboren) christen bang voor de tekenen der tijd moeten zijn?? Het staat gewoon om- en beschreven in de bijbel, in diverse bijbelboeken.

Ik vind eerder de uitspraak, over bangmakerij, niet echt bijbels, alsof je de tekenen van de "eindtijd" niet wilt zien, er voor wegloopt.
Dat doet me denken aan de dicipelen die vele wonderen zagen en zich nog afvroegen wie Jezus was ...

Lucas 8:24 Ze maakten hem wakker en riepen: ‘Meester, meester, we vergaan!’ Hij stond op en sprak de wind en de golven bestraffend toe. Daarop ging de wind liggen en kwam het water tot rust. 25 Hij vroeg hun: ‘Waar is jullie geloof?’ De leerlingen waren geschrokken en zeiden vol verbazing tegen elkaar: ‘Wie is hij toch, dat zelfs de wind en het water zijn bevelen gehoorzamen?’

Wat voor nut heeft het als je wel de wonderen ziet die gebeuren maar de tekenen van de eindtijd niet wilt zien. Is het één niet met het ander verbonden.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken om bang te worden is wannneer ik niet zeker weet of ik wel echt een kind van God ben, een wederomgeboren christen ben ... ja dan zou ik bang worden, zeker als je leest wat de ongelovigen allemaal staat te wachten ...
Maar gelukkig weet ik ZEKER dat ik gered ben voor de eeuwigheid ... en de tekenen der (eind)tijd?? wel ... Jezus Christus verkondigen in Liefde is prioriteit nr. 1
Want je wilt toch niet dat iemand verloren gaat??
Naar boven

Auteur Bericht
MVV749

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:07

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit alleen maar bangmakerij...

Eerlijk gezegd had ik die uitspraak nu net van jou verwacht. Ik bedoel, je komt duidelijk over als een welbespraakt, Bijbelwijs man.....iemand die weet waarover hij praat, iemand die een sterke, onderbouwde mening heeft.

Bangmakerij voor wat Chat? Zie jij die tekenen dan niet, of niet op die manier? Of heb jij het idee dat het einde nog lang niet nabij is?
Zou je er wat dieper op willen ingaan?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:11

CROSSROAD317 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de opmerkingen van Henk en MVV helemaal geen bangmakerij ...
Waarom zou een (wederomgeboren) christen bang voor de tekenen der tijd moeten zijn?? Het staat gewoon om- en beschreven in de bijbel, in diverse bijbelboeken.

Ik vind eerder de uitspraak, over bangmakerij, niet echt bijbels, alsof je de tekenen van de "eindtijd" niet wilt zien, er voor wegloopt.
Dat doet me denken aan de dicipelen die vele wonderen zagen en zich nog afvroegen wie Jezus was ...

Lucas 8:24 Ze maakten hem wakker en riepen: ‘Meester, meester, we vergaan!’ Hij stond op en sprak de wind en de golven bestraffend toe. Daarop ging de wind liggen en kwam het water tot rust. 25 Hij vroeg hun: ‘Waar is jullie geloof?’ De leerlingen waren geschrokken en zeiden vol verbazing tegen elkaar: ‘Wie is hij toch, dat zelfs de wind en het water zijn bevelen gehoorzamen?’

Wat voor nut heeft het als je wel de wonderen ziet die gebeuren maar de tekenen van de eindtijd niet wilt zien. Is het één niet met het ander verbonden.
De enige reden die ik zou kunnen bedenken om bang te worden is wannneer ik niet zeker weet of ik wel echt een kind van God ben, een wederomgeboren christen ben ... ja dan zou ik bang worden, zeker als je leest wat de ongelovigen allemaal staat te wachten ...
Maar gelukkig weet ik ZEKER dat ik gered ben voor de eeuwigheid ... en de tekenen der (eind)tijd?? wel ... Jezus Christus verkondigen in Liefde is prioriteit nr. 1
Want je wilt toch niet dat iemand verloren gaat??
Toen ik in de jaren 70 christen werd, was er een hype tegen de streepjescode...even later was er een hype tegen Dreft..allemaal gekenmerkt als teken van de eindtijd. Dat is dus nu meer dan 30 jaar geleden. Deze week was in het nieuws dat iemand dacht dat het einde der tijden aangebroken was. Hij zag de Bijbel als een codeboek vol met mysterieuze getallen. Ik heb teveel gespeculeer meegemaakt om nog iets hiervan echt serieus te nemen. Bij elke nieuwe Amerikaanse president steekt ook de gedachte op dat hij wel de antichrist zou kunnen zijn.
Er is maar één teken dat we in de gaten moeten houden, en dat is zending. Want als aan iedereen het evangelie verteld is, zal Hij terug komen. Dat is de belofte die we van Hem hebben gekregen.
Tenslotte dit....wat ik hier weer terug lees, doet me sterk denken aan Jehova's Getuigen. Zij worden immers gedwongen te evangeliseren met het argument, het einde der tijden is nabij.
Wat ik mis en wat veel mensen over het hoofd zien, is dat de bedoeling van bepaalde teksten niet is om mensen te waarschuwen of ze te dwingen tot bekering. De bedoeling is de gelovigen te bemoedigen dat 1 God alles in Zijn hand heeft en 2 dat God onze een blije toekomst zal geven. Ik lees in geen van deze speculaties deze hoop en bemoediging terug.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 30 mei 2011, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:21

WILLEMIJN232 schreef:
Grappige vergissing, want je zult mij ook niet op zo'n conferentie vinden........veel te massaal, voor mij dan.....
Jammer Wmijn, ik had je daar graag eens willen tegenkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:22

LEONARD480 schreef:
Dat is vaak het moeilijke in een mens Chat ... spijt en berouw en tevens de juiste communicatie lijnen te vinden om weer verder te kunnen, met je leven ....al dan niet met je partner. Het siert je des te meer om eens de mindere te zijn en geeft een gevoel te geven bij de ander van respect en liefde tot die ander.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Ik geef aan Jos aan dat ik wel eens zijn mening zou willen weten over de topics die hij start...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:31

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Ik geef aan Jos aan dat ik wel eens zijn mening zou willen weten over de topics die hij start...

Wat ik hiermee bedoel is dat men vaak voor de ander precies weet hoe het moet qua spijtbetuigen of al dan niet hoe men moet reageren en vervolgens zelf er niet zoveel mee doet. Maar ok ben nu ook wel nieuwsgierig naar de invulling van Jos voor zijn topic en sluit me aan bij MVV op zijn bijdrage.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 30 mei 2011, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:38

CHATULIEM619 schreef:

Misschien kunnen we wat afspreken Chat ...met heel CM naar de opwekking....of een in ieder geval het forumgedeelte..
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:42

WILLEMIJN232 schreef:
Willen jullie niet ophouden met dit gekrakeel? Ik vind het echt zo vervelend.....mail elkaar of timmer elkaar-in gedachten dan - in elkaar maar stop er hier aub mee......

Weet je wat het is Willemijn ...het zijn andere woorden van ik heb je zo ontzettend lief. Deze emotie zit op dezelfde golflengte als een liefdesverklaring. Lachende smiley

Voor de rest weer ontopic.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 19:35

imke bedankt voor de heerlijke wandeling
we hebben genoten ondanks dat wij niet op jullie tempo wandelden Knipoog smiley
en jammer dat we zo op tijd weg moesten
maar ja, kinderen gaan voor he Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 30 mei 2011, 19:35
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 19:39

LEONARD480 schreef:
Grappige is wel, dat er vele zeggen ..niet verlengen en vervolgens binnen de kortste keren weer op CM Lachende smiley

tja sommige aanbiedingen kan je niet aan je voorbij laten gaan
of is dit nu weer iets vrouw eigen hihihi
en mijn lief miste zijn ochtendmailtjes door de weeks Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT901

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 19:42

Alleen was hij en diep verzonken in de put.
is er nog hoop,
door al die pijn, leed en eenzaamheid,
zoek ik een weg naar boven,
maar helaas er komt geen einde aan.
Steeds weer glij ik weg,
alles komt in mij naar boven,
zonde, berouw, eenzaamheid en alleen gelaten.
Al klagend, waarom nou ik.
Ellendig en zwak voel ik me.
In al mijn ellende bad ik tot God,
Waarom, waarom nou ik,
Waarom helpt Gij mij niet.
Ik brak en storte mijn hart uit tot God.
Begon mijn zonden te belijden.
Ik zei Here Jezus red mij,
ik wil van U houden,
Aan U komt alle eer toe.
Toen voelde ik mij goed en krachtig en begon Zijn Naam te loven
en hierdoor kon ik mij richten naar boven.
Zo kon ik uit de put klimmen God al lovend en dankend.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 19:46

ik mag er weer 1 maandje zijn
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 19:48

GRACE585 schreef:
Knipoog smiley

leuk dat je er weer bent! gezellig
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 19:48

kunnen wij de krant niet meer zelf lezen Smiley die vol vragen zit
en wat wil je nu zeggen met deze stukken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 19:50

het is bijna een Kunst;
veel praten maar weinig zeggen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:03

CHATULIEM619 schreef:

Die kans is erg klein Chatuliem, ik hou niet zo van die festivals waar massaal de Heer aanbeden wordt........wordt daar ook een beetje kriegel van......maar gelukkig is dit heel persoonlijk en moet je er niet heen maar mag je erheen......
Ik ben meer van de contemplatie en de rust...bij jezelf naar binnen en kijken waar je staat in je geloof.......ook die stukken die jezelf graag overslaat.....en dat is wat ik mis bij die massale bijeenkomsten......
Massale bijeenkomsten vind ik leuk als ik naar Bryan Adams of Bruce Springsteen ga.......maar mijn geloof hou ik graag wat intiemer.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:05

GERT901 schreef:
Alleen was hij en diep verzonken in de put.
is er nog hoop,
door al die pijn, leed en eenzaamheid,
zoek ik een weg naar boven,
maar helaas er komt geen einde aan.
Steeds weer glij ik weg,
alles komt in mij naar boven,
zonde, berouw, eenzaamheid en alleen gelaten.
Al klagend, waarom nou ik.
Ellendig en zwak voel ik me.
In al mijn ellende bad ik tot God,
Waarom, waarom nou ik,
Waarom helpt Gij mij niet.
Ik brak en storte mijn hart uit tot God.
Begon mijn zonden te belijden.
Ik zei Here Jezus red mij,
ik wil van U houden,
Aan U komt alle eer toe.
Toen voelde ik mij goed en krachtig en begon Zijn Naam te loven
en hierdoor kon ik mij richten naar boven.
Zo kon ik uit de put klimmen God al lovend en dankend.

Was hier geen topic van gedichten waar je ze bij kan zetten? Ik zie de laatste tijd bij ieder vers of gedicht een nieuw geopend topic....Is het niet handiger ze onder één kopje te doen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:22

GRACE585 schreef:
Knipoog smiley

Gezellig Grace ook gebruik gemaakt van de aanbieding??
Haha ik dus ook.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:24

Vandaag in NRC naar aanleiding van verzwegen inkomsten van Deetman:

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, wat dat betreft bevindt Deetman zich nu in een stofwolk...

Thomas, die dit mooi gevonden vindt van de redactie.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:38

WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij was Dostojewski wel een hele erge lijdende man en daardoor kon hij de boeken schrijven die hij geschreven heeft.....Wel zware lectuur hoor....... Knipoog smiley

Hij was epilepticus en gokverslaafd en had zoveel schuld dat hij wel moest schrijven om nog een beetje terug te kunnen betalen. Epileptici hebben soms bij een aanval hele heldere inzichten, wordt wel eens verteld. Mogelijk had hij die bij het schrijven van dit boek. Ik heb de gebroeders Karamazov bijna in een ruk uitgelezen. Lees desnoods alleen de parabel van de Groot-Inquisiteur, waar Dostojewski Christus laat terugkeren op Aarde. En dat is niet blasfemisch, het is geniaal wat hij beschrijft. Qua taal was Tolstoi beter maar dit boek slaat voor mij alles.

Dostojewski: Als God niet bestaat, dan is alles geoorloofd.

Thomas, die toen nog een nacht door kon halen bij het lezen van dit boek

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 30 mei 2011, 22:21
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:59

http://www.youtube.com/watch?v=E_8IXx4tsus
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:06

Maandag 30 mei, Jes. 49: 8-16; Getatouëerd.

Scheepslui, die zie je nog wel eens mee: een tekening of een naam, onuitwisbaar in de arm gegrift. Getatouëerd. Al krijg je er later spijt van, afwassen is niet meer mogelijk. Wat geschreven is, is geschreven. Eens en voor altijd.
Het volk Israël is bang. Bang dat het door God vergeten wordt. God heeft ons verlaten, zo zegt het. God heeft ons vergeten. Israël klaagt, huilt als een klein kind dat alleen is achtergelaten. Of, beter gezegd: verdwaalt is, door eigen schuld. Is het zo? Heeft God Zijn volk vergeten? Geen sprake van! Israël, hoe kun je nu zo iets denken? Kan een moeder haar kind vergeten? Dat is toch onvoorstelbaar! Hoewel, het komt voor. Er zijn moeders die hun kind in de steek laten. Maar al zou een moeder haar kind vergeten, Ik vergeet u in elk geval niet!
Zo spreekt God. Hij blijft trouw. En om dat duidelijk te maken, wordt het nog krasser gezegd: Zie, Ik heb u in mijn beide handpalmen gegrift! Gatatouëerd! Israël, Ik zie de muren van Jeruzalem steeds voor Mij, verwoest, een ruïne. Nee, denk u niet dat Ik vergeten kan. Uw naam staat in Mijn hand….!
Op school zijn er wel eens wel kinderen die bij een repetitie aantekeningen in hun hand hebben om te kunnen spieken. Soms met inkt op de huid geschreven. Maar dat was je weer af, dat is zo weer weg. Zo doet God niet. Hij heeft de naam van Zijn huid getatouëerd: die naam gaat nooit meer uit. Onuitwisbaar staat die in Zijn hand. Over trouw gesproken…
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:09

CHATULIEM619 schreef:
Toen ik in de jaren 70 christen werd, was er een hype tegen de streepjescode...even later was er een hype tegen Dreft..allemaal gekenmerkt als teken van de eindtijd. Dat is dus nu meer dan 30 jaar geleden.
En als je eens naar de streepjescode kijkt, en je zet dat door naar wat Henk schreef, hoever is het dan verbeterd qua registratie ??
Ook al je aankopen die je doet met je pinpas zijn (in)direct voortgekomen uit de streepjescode, alles wordt geregistreerd met naam, plaats en bedragen.
En als er dan in openbaringen 13 staat:
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
dan mag je dat gerust aanmerken als een teken dat we in de eindtijd leven.

Deze week was in het nieuws dat iemand dacht dat het einde der tijden aangebroken was. Hij zag de Bijbel als een codeboek vol met mysterieuze getallen. Ik heb teveel gespeculeer meegemaakt om nog iets hiervan echt serieus te nemen. Bij elke nieuwe Amerikaanse president steekt ook de gedachte op dat hij wel de antichrist zou kunnen zijn.
We weten niet de dag en het uur waarop Hij terugkomt, maar we kunnen wel zien, aan de hand van de bijbel, dat het 23.50 uur is.
Complottheoriën zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd blijven, maar er is veel meer gaande, en dat kun je lezen in de bijbel, als je daar tenminste open voor wilt staan ...

Er is maar één teken dat we in de gaten moeten houden, en dat is zending. Want als aan iedereen het evangelie verteld is, zal Hij terug komen. Dat is de belofte die we van Hem hebben gekregen.
Klopt, en nu in het digitale tijdperk gaat dit dan ook in een razend tempo.
Wie had dat verwacht een jaar of 30/40 geleden. De tijden veranderen zo snel dat het niet meer te stoppen is.

Tenslotte dit....wat ik hier weer terug lees, doet me sterk denken aan Jehova's Getuigen. Zij worden immers gedwongen te evangeliseren met het argument, het einde der tijden is nabij.
Ja de Jehova's Getuigen worden gedwongen om te evangeliseren en te bekeren tot hun geloof. Dat is toch iets anders dan datgene wat ik schreef ... "Jezus Christus verkondigen in Liefde is prioriteit nr. 1
Want je wilt toch niet dat iemand verloren gaat??" Wees blij dat er nog tijd is om de Liefde van Jezus Christus te verkondigen ...

Wat ik mis en wat veel mensen over het hoofd zien, is dat de bedoeling van bepaalde teksten niet is om mensen te waarschuwen of ze te dwingen tot bekering. De bedoeling is de gelovigen te bemoedigen dat 1 God alles in Zijn hand heeft en 2 dat God onze een blije toekomst zal geven. Ik lees in geen van deze speculaties deze hoop en bemoediging terug.
Ik lees toch duidelijk het woord Liefde in mijn posting, de mensen vertellen van Jezus Christus, hoe Hij uit Liefde voor dat wat verloren was, ons zondaars, naar deze aarde is gekomen om ons een weg vrij te maken tot verlossing. Want ik denk dat de teksten niet alleen zijn om te bemoedigen maar veel eerder uitdrukking geven aan de noodzaak om te evangeliseren. En de tekenen der tijd zeggen dat het NU de tijd is om de mensen te vertellen van de Liefde van Jezus Christus. Geen bangmakerij, maar juist de mensen er op te wijzen dat het NU nog kan, dat er NU nog genade is door het werk van Jezus Christus ... DUS ACTIEF DEELNEMEN AAN ZENDING ... EVANGELISATIE OOK IN NEDERLAND ...
En als je de teksten wilt gebruiken als bemoediging, als christenen onder elkaar, dan praat je toch over het feit dat "Jezus spoedig terug zal komen" want daar gaan de verzen over die werden geciteerd ...

Is van bovenstaande argumenten, die jij gaf, ook maar 1 vers terug te vinden in de bijbel ?? Nee, maar wat Henk schreef kun je "bijna" letterlijk terug vinden in de bijbel, en daarom is zijn gedachtengang heel goed te volgen.

Gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn in deze, ik leg mijn prioriteiten blijkbaar ergens anders. Maar ik weet wel zeker dat ik Hem elke dag verwacht ... en ook dat is een eindtijd gedachte ...
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:15

LIAANTJE026 schreef:
Fijn dat jullie toch genoten hebben!
Het is nu ook duidelijk wat er mis ging, hopelijk krijgen we nog eens een herkansing...

Wie weet, misschien gaan we nog eens weer wandelen.
Het is de moeite waard, want het is een prachtige omgeving.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:15

LISA610 schreef:
Gezellig Mary, ik zet je er gelijk even bij en hoop dat het thuis goeg geregeld kan worden Knipoog smiley

Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen.
Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...

Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)

Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!):
Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Gonda065
Mary052 (o.v.)
Mar -- oud lid
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:17

GRACE585 schreef:
imke bedankt voor de heerlijke wandeling
we hebben genoten ondanks dat wij niet op jullie tempo wandelden Knipoog smiley
en jammer dat we zo op tijd weg moesten
maar ja, kinderen gaan voor he Verlegen lachende smiley

Fijn Grace dat jullie genoten hebben, ik niet minder
En het tempo viel best mee toch ...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:22

Op de laatste picknick is er een nieuw cm setje ontstaan.
Ene zus Konijn ontmoette daar Broer Konijn.
Ze werden smoorverliefd op elkaar.
En wonen nu al samen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2348 2349 2350 2351 2352 2353 2354 ... 6194 Volgende
Pagina 2351 van 6194