| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 00:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De laatste tijd vind ik dat het forum achteruit gaat. Te vaak lees ik alleen maar onzin bijdrages. Sommige mensen kunnen alleen maar luchtige grapjes maken heb ik het idee. Terwijl er ook plaats moet zijn voor wat diepgang. Hoopvol kijk ik dan naar de titel van een bepaald topic, en dan moet ik weer tot de conclusie komen dat er weer een onzinnige, een zgn. grappige bijdrage staat. Dat is enorm frusty. |
Kan hier allemaal mee eens zijn Chat ..termeer ik zelf de laatste tijd veel diepgang mis op het forum. Naar mijn mening durven de meeste niet meer en kiezen de weg van de minste weerstand, waarbij je het minst het gevoel krijgt niet hier en daar iemand te kwetsen.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op vrijdag 17 juni 2011, 00:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 00:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De laatste tijd vind ik dat het forum achteruit gaat. Te vaak lees ik alleen maar onzin bijdrages. Sommige mensen kunnen alleen maar luchtige grapjes maken heb ik het idee. Terwijl er ook plaats moet zijn voor wat diepgang. Hoopvol kijk ik dan naar de titel van een bepaald topic, en dan moet ik weer tot de conclusie komen dat er weer een onzinnige, een zgn. grappige bijdrage staat. Dat is enorm frusty. |
Chat, je hebt helemaal gelijk. Grapjes zijn best leuk...maar niet voortdurend of alleen maar. Ik mis het ook...maar zelf interessante onderwerpen aandragen...daar ben ik dan weer niet zo goed in. Het lijkt wel of we met z'n allen last hebben van 'forum-moeheid'!?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 00:11
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Chat, je hebt helemaal gelijk. Grapjes zijn best leuk...maar niet voortdurend of alleen maar. Ik mis het ook...maar zelf interessante onderwerpen aandragen...daar ben ik dan weer niet zo goed in. Het lijkt wel of we met z'n allen last hebben van 'forum-moeheid'!?  |
Maria beter kan ik het niet verwoorden en de term forum-moeheid iets wat ik alleen maar kan onderstrepen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 00:16
|
|
|
|
|
Het is jammer dat het koopavond in mijn winkel is, anders was het geen probleem om even naar het noorden te rijden ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 00:34
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Jammer Henk Jan! Volgende keer beter! Zo te zien hadden we kunnen carpoolen...
Wie heeft er zin om mee te gaan op vrijdag 17 juni? Gezellig samen eten en daarna wat drinken in de mooie stad Groningen! Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt 30-33 en daarna zien we wel waar we terecht komen...
Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...
Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!): Lisa Jasmyn Billy701 Chatuliem619 Crossroad317 Gonda065 Mar -- oud lid Winter912 |
Wens jullie een hele gezellige avond toe , eet smakelijk en veel plezier , zal aan jullie denken moet helaas werken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 01:46
|
|
|
|
Frank...heel mooi verwoord en ben ik het eens met je woorden!!!
Ook ik..gescheiden...waarvan ik nu weet dat de basis niet goed is geweest....
We hebben God vergeten....nagenoeg nooit of weinig over gesproken... In de kerk trouwen...wordt dan gezegd een zegen vragen aan God...
Nee ik heb nooit een antwoord gehad... En weet je wat ik nu doe...in mijn nieuwe relatie(omdat ik nog onzeker ben)
We bidden nu wel...samen... Of God wil wegnemen wat niet goed voor ons is...en geven wat we nodig hebben.... Is het niet zo dat er staat...zoek eerst ghet Koninkrijk van God...
Je krijgt geen regelrecht antwoord... Maar het samen aan God voorleggen is in ieder geval geen verkeerde basis... En veel praten met elkaar....heel veel... We hebben beiden een veelbewogen leven achter ons...
Ik heb na de scheiding ook NOOIT om een man gebeden...dat kon ik niet..al was het alleen zijn heel moeilijk... En toch kwam er een man.....
Ik tel mijn zegeningen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 01:49
|
|
|
|
Halleluja...is meer een lofprijzing gericht aan God...
Heb ik iets minder met een koffiezetapparaat....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 02:07
|
|
|
|
...dat ik zonet iemand met een mooie stem slaapwel heb gewenst en er een foon-kiss voor kreeg. Je moet toch maar geluk hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 08:10
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | Ik hoop een zachte regen?? |
Hoop het ook Tink, anders spoelt Frank zijn hart weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 08:11
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | Hoop het ook Tink, anders spoelt Frank zijn hart weg. |
mijn hart werd gestolen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 08:16
|
|
|
|
|
mijn hart is helemaal van slag......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 08:17
|
|
|
|
|
thuis aan de koffie zitten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 08:23
|
|
|
|
al een veel mooie momenten: een kind wat uit zichzelf zonder mopperen de woefies uitlaat op de vroege ochtend een zoon die vrolijk wakker wordt terwijl ie echt geen ochtendmens is telefoontje dat we eindelijk de bevestiging hebben dat de verhuis-truck doorgaat(er moest nl nog fiat komen van hogerhand) een strakblauwe lucht met volop zonneschijn een dochter die supper blij is met haar verjaarskadootje terwijl ze eigenlijk nog niet jarig is  dat ik weer vol goede moed verhuisdozen in ga pakken en dat er zeer langzaam overzicht in komt
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 17 juni 2011, 08:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JASMYN704
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 08:50
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | Wens jullie een hele gezellige avond toe , eet smakelijk en veel plezier , zal aan jullie denken moet helaas werken  |
Dankje Trijnie! Jammer dat je deze keer niet van de partij kunt zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 09:05
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Hallo mensen,
Mijn lidmaatschap loopt af over een paar dagen en ga niet verlengen. omdat ik actief ben geweest op het forum, wil ik mensen de gelegenheid geven me een prive bericht te sturen als ze nog iets willen weten of vragen.
groetjes. |
Hoi David,
Best jammer dat je weggaat, je gaf het forum iets extra's waardoor we allemaal aangescherpt werden...soms tot frustratie, maar je ging ervoor.. Ik zal je bijdragen missen, wat Chat al zegt..je durfde wel... Dat je liefde uit mag delen bij alles wat je doet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 10:18
|
|
|
|
| HENNOCH902 schreef: | We moeten niet aan onszelf denken maar helemaal voor God gaan want alles is tijdelijk.
Het leven is een test en of je nou een partner krijgt of je leven lang single bent dat is niet het belangrijkste. Gaat erom dat God weet wat het beste is voor jou en in de bijbel staat.
Vertrouw op God dan komt het helemaal goed. (zoiets) |
lees efeze 5 maar eens voor de rol van de man binnen een (huwelijks-) relatie, hennoch. in 1 korinthe 13 kun je vinden wat werkelijk liefhebben inhoud.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 10:32
|
|
|
|
Hoewel ik in principe geloof dat God mensen bij elkaar brengt, vind ik het moeilijk om dat in de praktijk te brengen. Het kan nl. ook werken als een belasting voor de relatie. Er zijn zelfs voorbeelden bekend, dat mensen helemaal niet van elkaar houden en dat de enige reden is, dat ze bij elkaar zijn, is omdat God dat wilde.
Ik vind dat een relatie gebaseerd moet zijn op onderlinge liefde. Als God mensen bij elkaar brengt, zou de onderlinge liefde moeten bloeien, groeien en tot ontwikkeling komen. En dan zou de liefde voor God verdiept worden. Je zou elkaar moeten steunen samen de Heer te volgen.
Verder is de wil van God geen garantie voor een blijvende relatie. Als God mensen bij elkaar voegt, dan is het nog steeds de verantwoording van de mensen zelf om deze liefde in stand te houden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 10:49
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | mijn hart is helemaal van slag...... |
misschien door de koffie? Of misschien wel door pieker-zaakjes die eenvoudig opgelost kunnen worden. Je hart zal wel terug het juiste ritme vinden, Tink. Vertrouw er maar op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 11:02
|
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 11:04
|
|
|
|
Het is inderdaad zo dat er teveel off-topic wordt gegaan en dat er wel eens zaken staan die er niet thuis horen. Ook ik heb me daar aan bezondigd. Wat me doet inzien dat ik hieraan wat ga doen.
Anderzijds is het ook zo dat er steeds dezelfde mensen op het forum wat schrijven. Ondanks het grote ledenaantal komen er weinig CM-ers wat schrijven. Misschien lezen ze wel mee en willen ze ook wat schrijven maar vinden ze de woorden niet. Niet iedereen heeft die gave en de durf om hier wat te posten. Waarmee ik aangeef dat het forum zo afhankelijk blijkt te zijn van de 'vaste forum-gang'. We moeten dan zelf voor onze onderwerpen zorgen, onze inspiratie, onze tijd, ons begrip voor de tegenkantingen van andere en ga zo maar door. Het forum is daarom ook een beetje aan het verloederen. We kunnen het hier en daar wat bijschaven door bepaalde opmerkingen maar beter niet te posten maar we mogen het onszelf en andere ook niet kwalijk nemen dat er geen nieuwe schrijfsel met een diepere inhoud verschijnen. We hebben al zoveel uiteenlopende topics die zelfs al eens herhaald werden en zoals ik zei is het vinden van oa inspiratie niet altijd makkelijk.
Vergeten we daarbij ook niet dat er enkele forum-schrijvers CM hebben verlaten of dit nog gaan doen. Leden met een toch wel interessante kijk op bepaalde onderwerpen en die goede bijdragen leverde.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 11:58
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | waarom, word je, als je het het minst verwacht, zo abrupt stil gezet bij het leven? |
Misschien omdat dat het leven is ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:04
|
|
|
|
|
Ook hier...helemaal mee eens!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DREMPEL163
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:28
|
|
|
|
Zou het niet te maken hebben met het feit dat het voorjaar is en de zomer er aankomt? Veel mensen zijn buiten lekker in de tuin of elders en zitten weinig op hun pc... Denk dat het na de zomer wel weer anders is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wanneer weet je of een relatie door God gewild is? Sommige mensen zeggen al snel, dat een relatie van de Heer is, en na een poosje gaat het toch uit... |
En als God nu eens wil dat je relatie zijn nut heeft bewezen en je daardoor uit elkaar gaat ....
Want volgens mij staat er nergens in de bijbel dat een "aardse" relatie blijvend van aard is of moet zijn ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 12:58
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ook hier...helemaal mee eens!!!! |
Even vertellen ja ik dacht ook een man te hebben gevonden en dat had ik ook een man waar IK stapel verliefd op was en geloofde dat t van God gegeven zou zijn echter is deze relatie horor geworden maar Ik geloof nu dat ik mensen mag ontmoeten ook omdat God ons spiegels wil voor houden niet perse voor relaties maar om te laten zien welke dingen wel en niet goed voor ons zijn Ik heb een woestijn door geworsteld maar ben er Rijk uitgekomen Ik hou nu van mijn Vader en HIJ houd ZIELSVEEL van mij Dat is de relatie die God wilde van mij door de pijn verdrietige omstandigheden heen was God er en laat me nu rijkelijk zien wat een relatie in houd en er is er niet één er zijn er meerdere Maar een relatie die God bedoelt heeft ja zo zou ik willen wandelen Alles voor HEM mijn Maker En Ik wil niet meer dat t van mij is om me te binden maar God zal verbinden als t zo mag zijn volgens mij zijn dat de mooiste kado s Alles wat op aarde gebonden zal zijn is in de Hemel ook zo daar ga ik voor Een eeuwig leven met mijn dierbaren die God op mijn pad brengt en niet meer die ik uit zoek
Mag ik dan geen mensen ontmoeten zeker wel maar toets alle dingen of ze van mij zijn of van God Ik heb inzicht gekregen door de enorme foute relatie die ik zo graag wilde en waarvan ik dacht dat t van God kwam een man van deze site een christen t kon niet mooier Sorry mensen dek je zelf onder de mantel der gerechtigheid die God je geeft steun niet op je eigen inzeichten maar op die van de HEER Amen ja ik zeg Amen
lieve groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 13:00
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En als God nu eens wil dat je relatie zijn nut heeft bewezen en je daardoor uit elkaar gaat ....
Want volgens mij staat er nergens in de bijbel dat een "aardse" relatie blijvend van aard is of moet zijn .... | Heb je het dan over mensen die getrouwd zijn? In dat geval lijkt het me nooit de wil van de Heer toe dat je uit elkaar gaat. Dat het soms niet mogelijk is de relatie in stand te houden heeft denk ik te maken met zonde.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAS917
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 13:17
|
|
|
|
Hallo Mario, Ik vind dit nummer van Joe Jackson veel mooier en heeft een positievere tekst: http://www.youtube.com/watch?v=bG-VEjd-hl4
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 13:19
|
|
|
|
[quote=BAS917]Hallo Mario, Ik vind dit nummer van Joe Jackson veel mooier en heeft een positievere tekst: [url=http://www.youtube.comquote]
http://www.youtube.com/watch?v=bG-VEjd-hl4
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 17 juni 2011, 13:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 13:33
|
|
|
|
Jazeker...waren er geen zonden dan waren er ook geen wonden... Scheiding is zo"n wond...
Recent in een gesprek met broeders van de kerk zei ik ook....
Natuurlijk heeft God niet ja geknikt toen ik ging scheiden.. Hij had er wel degelijk verdriet van... Maar naar mezelf gezien...heeft God me daardoor niet afgewezen....
Al voor de scheiding was ik immers een zondig mens??? Geboren en ontvangen in zonde...
Ik weet dat ik Hem...te weinig hebt GEZOCHT...maar Zijn Liefde was onvoorwaardelijk!!! Hij hielp me uit en door... Juist door deze dingen is het de bedoeling dat ik me dichter naar Hem richt!!!!
Moeilijk??? Ja best wel... Maar soms...NA DEZE...zullen we het verstaan!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAS917
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 13:37
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 bbq (misschien met kinderen) OV nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio.... mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317
maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar) visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318
leuk dat je ook mee hoopt te gaan, els!! |
Hallo allemaal, ik heb de datum ook in mijn agenda gezet, maar mogelijk ben ik dan nog niet terug van vakantie, maar het lijkt me wel leuk erbij te zijn. Bas
|
|
| Naar boven |
|
|