| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 19:34
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Volgende keer ga je gewoon zelf mee, kun jij een verslagje schrijven 
Maar goed, hier komttie dan.....heel bijzonder dat het heel mooi weer was op het moment dat de wandeling begon. Wel een flinke wind, maar dat is prachtig voor een strandwandeling. Dat je zelfs aan het eind van de middag in de zon op een terrasje kon zitten had toch niemand kunnen denken met die herfstachtige weersvoorspelling. |
Dank je wel, Imke, het is wel fijn om te horen dat het een leuke uitstap was... Ik vreesde al voor longontstekingen of hoestongemakken maar het viel toch nog allemaal mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 19:52
|
|
|
|
Het zit er weer op... heb na een jaar of 3 eindelijk degene in real life gezien waar ik al zolang mee chat en bel... vandaag mijn mooiste moment... tnx !
werd wel tijd hoor...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 19 juni 2011, 19:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 19:52
|
|
|
|
 tijd voor koffie
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 19 juni 2011, 19:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 19:59
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | nooit meer handleidingen lezen in verschillende talen, zie door de bomen het bos niet meer of was er nu geen bos, nou ja, in elk geval errug die handleiding  |
Nou ja, het is ook overal wat. Hier had ik dat ook een keer : Zag door het water de vis niet meer.
Visser, die op het strand stond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAAIKE874
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:11
|
|
|
|
Het is zeker een commercieel gebeuren maar vind het toch leuk. Bij ons thuis is het een gewoonte geworden. Altijd zo spannend om als kind iets speciaals voor je vader of moeder te maken en een versje uit je hoofd te leren. Leuke herinneringen hebben me ouders en ik er aan, dus nog elk jaar regel ik iets leuks voor ze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:21
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | maar met de techniek van tegenwoordig(= fotoshoppen) kun je een heel vertekend beeld krijgen....dus een foto zegt ook niet alles |
Ik vind dat als je gaat fotoshoppen je wel erg ver gaat... vind dat je dan niet helemaal eerlijk bent. Het gaat niet alleen om de foto, de uitstraling is zeker zo belangrijk en ik vind zelf dat je dat pas het beste kan weten als je de persoon in levende lijve hebt gezien.
(Dan zie je trouwens ook gelijk de mimiek, houding en hetgene wat aanzienlijk belangrijk is namelijk de non verbale communicatie en verder hoe je op elkaar reageert. Lijkt mij niet onbelangrijk).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dat doen we natuurlijk niet. De serieuze discussie wordt nu eenmaal door een vrij gering aantal mensen gevoerd. Die laten het nu even afweten. Feit is wel dat de echte discussie heel erg goed gewaardeerd en gevolgd wordt door echt heel veel leden van CM. Doorgaans vindt men het boeiend en leerzaam en prettig dat verschillende standpunten worden afgewogen. Er zijn ook veel mensen die zelf niet meedoen of niet durven mee te doen. De toon in de discussie is soms ook wel fel en niet iedereen is daar tegen bestand. Voor sommigen is het ook onbegrijpelijk dat mensen standpunten kunnen hebben binnen het Christendom die anders zijn dan in de eigen kring. Het merendeel stelt de discussie echter wel op prijs, maar er moeten nu eenmaal mensen zijn die het willen en kunnen trekken. Persoonlijk zou ik het mooi vinden als wat nieuwere leden ook eens in de pen klommen. Oude discussies kun je ook nieuw leven inblazen. Zonder gemotiveerde mensen gaat het nu eenmaal niet.
Thomas, begint niet over Smurfen  |
Idd. is dit wel de belangrijkste reden, waarom ik met name op de serieuze onderwerpen (m.n. over het geloof) niet meer of nauwelijks reageer... De toon is mij in veel gevallen te fel... er zijn er die het beter lijken te weten en mij daardoor het gevoel geven dat mijn mening niet altijd kan bestaan naast die van een ander.
Als iemand met goede argumenten komt kan ik daar zelf iets mee, of ik kan zeggen kan er niks mee, maar soms word je verhaal zo bekritiseerd dat ik wel eens denk hier, waarom op deze manier...??? Meningsverschillen hoeven niet altijd verkeerd te zijn. Ik deel mijn kennis en ervaring dan liever met iemand of een groep die wel open staat/ staan voor hoe ik erover denk... We kunnen met z'n allen nog zulke goede argumenten aandragen voor een discussie en in alle hevigheid de discussie voeren, maar als de liefde en het respect voor een ander ontbreekt vraag ik me wel eens af wat het nut is van de discussie.
Dat even als de reden waarom ik niet meer zo aktief meedoe hier met serieuze onderwerpen.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 19 juni 2011, 20:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik begrijp je verbazing, maar toch werkt het wel zo. Een foto zegt nl. heel veel over jezelf. bv. de ogen zijn een spiegel van de ziel. |
Maar op een foto kijk je nooit echt helemaal in de ogen, dus vertroebelt je beeld wel weer snel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:47
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Het zit er weer op... heb na een jaar of 3 eindelijk degene in real life gezien waar ik al zolang mee chat en bel... vandaag mijn mooiste moment... tnx !
werd wel tijd hoor... |
hou je vooral niet in om er meer over te vertellen, Sus. Je weet dat je ons alles kan vertellen Wie is die man ook alweer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:52
|
|
|
|
Maria
Een busje extra sterke (!dus niet de normale) haarlak binnen handbereik doet hetzelfde als pepperspray, maar is (itt pepperspray en honkbalknuppel) volkomen legaal om bij je te dragen... Verder denk ik dat je er goed aan gedaan hebt om direct zelf (al is het met knikkende knieën) de jongens hebt aangesproken. Ze weten in elk geval dat je ze in de gaten houdt. Misschien is het nog wel een idee om zoveel je kunt haar vanaf de galerij uit te zwaaien (incl roepen), zodat duidelijk blijft dat je de situatie in de gaten houdt. Daarnaast is een cursus zelfverdediging oid nooit verkeerd. Dit geeft namelijk niet enkel technieken om te verdedigen, maar helpt ook het zelfvertrouwen nog beter te maken (want zoals ik haar ken heeft ze dat al wel enigszins, niet van een vreemde )...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 19 juni 2011, 20:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | hou je vooral niet in om er meer over te vertellen, Sus. Je weet dat je ons alles kan vertellen Wie is die man ook alweer... |
haha, je bent zeker niet nieuwsgierig... Is gewoon een vriend hoor haha, die hier vroeger veel op C.M. zat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:05
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | haha, je bent zeker niet nieuwsgierig... Is gewoon een vriend hoor haha, die hier vroeger veel op C.M. zat... |
Frank, die dat gewoon zonder te blikken of te blozen even durft te vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:10
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Hallo Grace!
Bedankt voor je reaktie! Ten eerste, het is goed afgelopen omdat ik toevallig net met de hond buiten stond en het zag gebeuren. 'k Heb de jongeren erop aangesproken (met knikkende knieën moet ik zeggen..), maar er wilde twee jongens achter mijn dochter aan..en ik bedacht me dat ik dát niet kan voorkomen. De politie is op de hoogte. Verder...wat is een handalarm en waar koop ik dat? Die zelfverdedigingscursus is een goed idee, dat bespreek ik vanavond nog met haar. Probleem is wel dat het een van nature verlegen meisje is en idd. nogal bang voor dit soort 'gasten'....ze oogt dus al angstig..en ik weet niet hoe ik dát moet veranderen! Dank je Grace...ik ga dit zéker ook aan God voorleggen..want ik realiseer me hoe kwetsbaar zij is, en hoe kwetsbaar ik ben, ik kan dit niet alleen! |
Omdat je schrijft dat ze van nature een verlegen meisje is is een zelfverdedigingscursus helemaal zo'n slecht idee nog niet. Ik zat zelf ook te denken aan een assertiviteitscursus, waarin ze kan leren meer voor haarzelf op te komen. (Denk dat dat ook kan helpen om zelfverzekerder te zijn). Het 1ste wat in mij opkwam is haar een mobieltje geven zodat ze ten alle tijden kan bellen, maar misschien is het nog wel belangrijker dat ze wat zelfverzekerder wordt. Als ze er als een zelfverzekerde meid langsloopt en niet reageert lijkt me de kans wat kleiner dat zij het mikpunt is, al weet je natuurlijk nooit hoe en wat met die hangjongeren.
Wens je er in elk geval veel sterkte en wijsheid bij.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 19 juni 2011, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:13
|
|
|
|
Tot mijn grote verbazing hoorde ik vandaag van mijn dochter Anita en haar vriend dat ze elkaar verloofd zijn in Kenia. Volgende week dinsdag komt Anita weer terug naar Nederland na 3 maanden stage in Kenia en haar vriend als laatste 2 weken vakantie met Anita. Super is dat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:22
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Maria
Een busje extra sterke (!dus niet de normale) haarlak binnen handbereik doet hetzelfde als pepperspray, maar is (itt pepperspray en honkbalknuppel) volkomen legaal om bij je te dragen... Verder denk ik dat je er goed aan gedaan hebt om direct zelf (al is het met knikkende knieën) de jongens hebt aangesproken. Ze weten in elk geval dat je ze in de gaten houdt. Misschien is het nog wel een idee om zoveel je kunt haar vanaf de galerij uit te zwaaien (incl roepen), zodat duidelijk blijft dat je de situatie in de gaten houdt. Daarnaast is een cursus zelfverdediging oid nooit verkeerd. Dit geeft namelijk niet enkel technieken om te verdedigen, maar helpt ook het zelfvertrouwen nog beter te maken (want zoals ik haar ken heeft ze dat al wel enigszins, niet van een vreemde )... |
die haarlak, daar had ik nog niet aan gedacht en vind ik ook een goeie! En ja, déze jongens konden niet om mij heen...maar ook aan de ándere kant van de flat hangen 'ze' rond, en niet zo'n klein clubje ook. Enne...nu maar hopen dat ze met ál deze middelen nét zoveel zelfvertrouwen krijgt als haar ma...(ahum! ) of in elk geval dóét alsof ze dat heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AMGELA759
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd begrijp ik hier niks van. Waarom moet iedereen zo'n waardeoordeel geven aan iets waar je niks aan kunt doen? Het uiterlijk hoort net zo goed bij jou als het innerlijk. Geef me een foto en ik kan je een heleboel over je innerlijk vertellen. |
Je je kan er zeker niets aan doen hoe je eruit ziet, maar soms als je niet mooi bent kan je toch een mooie uitstraling hebben. En soms zie je bij iemand het uiterlijk niet en is de persoonlijkheid veel belangrijker. Maar het is jammer dat we in onze maatschappij veroordeeld worden aan de hand van ons uiterlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:26
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Omdat je schrijft dat ze van nature een verlegen meisje is is een zelfverdedigingscursus helemaal zo'n slecht idee nog niet. Ik zat zelf ook te denken aan een assertiviteitscursus, waarin ze kan leren meer voor haarzelf op te komen. (Denk dat dat ook kan helpen om zelfverzekerder te zijn). Het 1ste wat in mij opkwam is haar een mobieltje geven zodat ze ten alle tijden kan bellen, maar misschien is het nog wel belangrijker dat ze wat zelfverzekerder wordt. Als ze er als een zelfverzekerde meid langsloopt en niet reageert lijkt me de kans wat kleiner dat zij het mikpunt is, al weet je natuurlijk nooit hoe en wat met die hangjongeren.
Wens je er in elk geval veel sterkte en wijsheid bij. |
Hey Susannah!
Ze heeft in het verleden al verschillende assertiviteitstrainingen gevolgd. Maar nu ze in de puberteit zit, is haar verlegenheid alleen maar toegenomen. Ze is zich zó bewust van haar eigen bestaan, dat ze nog maar weinig durft. Deze ellende helpt haar niet echt en ik weet gewoon dat ze zich niet zal durven verdedigen als dit weer gebeurt en ik er niet ben. Ze heeft wel een mobieltje, misschien moet ze het nummer van thuis maar onder de sneltoets zetten of zo... en ondertussen blijf ik dúbbel zo hard opletten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:56
|
|
|
|
| AMGELA759 schreef: | Je je kan er zeker niets aan doen hoe je eruit ziet, maar soms als je niet mooi bent kan je toch een mooie uitstraling hebben. En soms zie je bij iemand het uiterlijk niet en is de persoonlijkheid veel belangrijker. | We worden niet door onze maatschappij veroordeeld vanwege ons uiterlijk. De reden dat een vrouw aantrekkelijk is, heeft veel te maken met uitstraling dan uiterlijk. En het heeft te maken met onderlinge aantrekkingskracht. Ik durf wel te bekennen dat ik heel knappe vrouwen afgewezen heb, omdat ik domweg geen aantrekkingskracht voelde. En ik durf ook wel te bekennen, dat ik me juist aangetrokken voelde door wat minder knappe vrouwen. Het zit hem niet in het uiterlijk, het zit hem niet in de kleding, maatje 36, grote cup, dat zijn allemaal bijzaken. En het is jammer dat vrouwen zich daar zo volledig op fixeren. Iedere vrouw heeft een bepaalde aantrekkingskracht op mannen. En als ze dat niet heeft, dan zit ze niet lekker in haar vel. Maar het is een fabeltje om te stellen dat als je je uiterlijk goed verzorgd dat je dan meer kans maakt. Zelfs hier op het forum zie ik dat vrouwen die niet helemaal aan het schoonheidsideaal voldoen toch lastig gevallen worden door mannen. Niet vanwege hun uiterlijk, meer vanwege hun aantrekkingskracht...
| AMGELA759 schreef: | | Maar het is jammer dat we in onze maatschappij veroordeeld worden aan de hand van ons uiterlijk. |
Eigenlijk zeg je dat de mens geen mens mag zijn? Mannen mogen vrouwen niet knap vinden of aantrekkelijk? Het contact moet alleen geestelijk zijn? Ga dan in een klooster aub. Ik ken mensen die er trots op zijn een knappe vrouw gevonden te hebben. o.a. Een goede vriend uit Dld die hierbij zn groeten doet...De vrouwen vonden hem zeer aantrekkelijk, heeft het record gevestigd door het vele daten. Ik geloof dat hij met 86 vrouwen gedate heeft...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 19 juni 2011, 22:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:58
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | ZOU JIJ EEN RELATIE NEMEN MET IEMAND DIE AUTISTISCH IS (bijv: pdd-nos )?
waarom wel of waarom niet ? |
Savant hallo
Heb ik ooit gehad en dat lukte mij niet. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:03
|
|
|
|
[quote=JOANNA879]
Hallo Joanna
Je kan gewoon kijken met hoe en wat het er hier toegaat en dan kan je ltijd zelf bepalen of je met iemand vrienden wilt zijn of dat je verder gaat voor een relatie en dat bepaal je natuurlijk zelf. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:07
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Frank die het weten kan, heeft bel op zijn fiets  |
Hallo Yelnin Maar als je nu wel een bel hebt maar geen fiets dan heb je denk ik een probleempje denk ik. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:08
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Tot mijn grote verbazing hoorde ik vandaag van mijn dochter Anita en haar vriend dat ze elkaar verloofd zijn in Kenia. Volgende week dinsdag komt Anita weer terug naar Nederland na 3 maanden stage in Kenia en haar vriend als laatste 2 weken vakantie met Anita. Super is dat.  |
hallo Herman
Dat is natuurlijk een van harte en mooie geluid om te horen. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:11
|
|
|
|
Dat ik vandaag heerlijk gluten vrij gegeten heb op de pier bij sea you in Wijk aan Zee met de vrienden van Israël. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:16
|
|
|
|
| DANIELLE160 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=jYjgeayfYPI&feature=player_embedded#at=1861
Wat vind je van gebedsgenezingsdiensten en de aanpak? |
Ik krijg het niet op een manier open. sorrie Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:24
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | de lift zou kunnen....maar die trager dan mijn voeten....kan ik beter trap gaan lopen....hmmm, heb er wel spierpijn van gekregen, is dat een goed teken?? waar is mijn masseur??? |
Kwam hem net tegen op de hoek van de straaat. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:26
|
|
|
|
Hallo Imke dank hier voor Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:41
|
|
|
|
wisten jullie dat....... vuilnisemmers veel te klein zijn als je je huis leeg moet maken met een verhuizing en je heeel veeeel weg moet doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 22:44
|
|
|
|
Sorry dat ik reageer van uit misschien wel emotie of verstand ??? Maar mijn zoon is autistisch pdd nos Ik moet er niet aan denken dat hij een relatie krijgt en zeker geen kinderen al zegt een broer van mij dat is Gods plan Sorry wij mensen maken ook zelf plannen zoeken naar liefde Ik zelf ben behebt met bordeline alle relaties of t nu vriendschap of anders is gaan de mist in Ik weet dat God nu vernadering heeft gebracht maar ben zeer op d ehoede voor relatie/partner Er is veel te zeggen vriendschappen zouden mooi zijn maar hechting is zo moeilijk Ik zie dat bij mijn zoon en me zelf we willen zo graag Maar ik heb nu geleerd de echte liefde ja die krijg ik alleen bij mijn hemelse Vader die begrijpt me troost me in verdriet geeft kracht waneer ik t moeilijk heb en helpt me echt door alle woestijnen van t leven En ja ik wil ook graag anders Ik ben ook mens ik heb ook lief maar bid en hoop toch dat mijn zoon gelukkig zal zijn en worden door geloof tot nu toe is dat ongrijpbaar voor hem Maar dat is wat ik vraag bij God dat Hij op een dag t licht mag zien de wereld inmag gaan om mensen lief te hebben maar dat kan ook eenvoudig door wat ik vanochtend zag in de gemeente iemand die met de collecte zak rond ging sorry ik denk dat God staat te big smilen dat mensen met autisme zeer betrokken worden in geloof en gemeenschap maar een relatie vind ik moeilijk Ik ben mijn kids kwijt geraakt door wat ik niet kon geven door mijn wisselenede stemmingen maar ik heb er zo veel voor terug gekregen de liefde van mijn Vader Dat bid ik iedere autist of wat je ook mag hebben toe Gods genade is zo groot Ik wens je ook Gods zegen toe in alle dingen en beslissingen die je neemt
veel liefs uit een hart Made by the Lord
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 23:11
|
|
|
|
[quote=MARTIN695] Wijze woorden, Martin - bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|