| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 11:33
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | met bijna migraine op het werk zitten, paracetamollen achterover, hopen dat ik op tijd ben.Nu even niet verroeren......rustig laten inwerken |
Is dat echt migraine ? Bij mij helpt paracetamol dan niet... Wens je beterschap, want hoofdpijn hebben is nooit leuk !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 11:57
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Chat, ik ben het met Susannah eens want ook voor mij is de felheid de reden om niet mee te doen aan een discussie op het forum. Een eigen mening hebben of geven is nog héél iets anders dan elkaar de mond snoeren met bijbelteksten, betweterigheid of een mening de grond in boren. Je moet niet vergeten dat 'we' elkaar soms helemaal niet kennen en dus ook niet weten hóé iets bedoeld is. Soms, als ik van een onderwerp niet veel af weet, durf ik me al helemaal niet te mengen in een discussie want dan is er altijd wel weer iemand die je dat heel erg goed laat voelen. En als dat onderwerp voor mij gevoelig ligt, bedank ik al helemaal om mee te doen. Jij hebt het er steeds over dat het wel meevalt en dat we elkaar alleen maar lief willen vinden. Ik ben het niet met je eens. Zolang men het onderscheidt niet kan maken tussen een mening en een persoon, doe ik niet mee. M.a.w: een mening die afwijkt wordt téveel op de persoon gespeeld en dat is mijns inziens niet goed te praten. Discussier er gerust op los...maar laat elkaar wel in zijn of haar waarde! Ruimte dus..om jezelf te zijn, om ánders te zijn, dát mis ik hier. |
Is het ook niet zo Maria, dat je de ruimte om jezelf te zijn zelf moet creéren? Jij hebt jouw verhaal en jouw visie en daar is niets mis mee.......En dat kan een ander nemen of laten toch? Waarschijnlijk is het niet mijn beleving en mijn waarheid en zet ik daar mijn mening en visie tegenover maar dat wil toch niet zeggen dat ik het niet respecteer? Ik krijg nu een beetje het idee dat iedereen de bal bij de ander neerlegt als het om kwetsen op het forum gaat..... Denk dat we ook niet te bang moeten zijn om gekwetst te worden want dan kan je nooit meer wat schrijven. Niemand heeft hier de intensie om iemand te kwetsen denk ik maar soms kan je het ook zo lezen....... En dat is het nadeel van het geschreven woord....dat kan soms harder over komen dan de bedoeling is. Het boeiende van een forum kan juist zijn dat je verschillende visies en meningen hoort en dat je daardoor ook eens een andere blik van kijken krijgt dan alleen je eigen blik........ En wat dan nog als iemand het niet met je eens is? Als je er zelf maar helemaal achter staat, daar gaat het toch om?
En ik denk, maar dat is heel persoonlijk, dat je jezelf tekort doet om geen stukjes meer te schrijven. Ik las altijd met plezier je stukjes hoewel mijn beleving een duidelijk andere is.......maar je staat voor wat je schrijft en het zijn zeker zinnige dingen.....en laat je niet weerhouden door deze of gene die daar misschien in jouw ogen wat ongenuanceerd mee omgaat......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 juni 2011, 12:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 12:06
|
|
|
|
| Quote: | Sorry dat ik reageer van uit misschien wel emotie of verstand ??? Maar mijn zoon is autistisch pdd nos Ik moet er niet aan denken dat hij een relatie krijgt en zeker geen kinderen al zegt een broer van mij dat is Gods plan Sorry wij mensen maken ook zelf plannen zoeken naar liefde Ik zelf ben behebt met bordeline alle relaties of t nu vriendschap of anders is gaan de mist in Ik weet dat God nu vernadering heeft gebracht maar ben zeer op d ehoede voor relatie/partner Er is veel te zeggen vriendschappen zouden mooi zijn maar hechting is zo moeilijk Ik zie dat bij mijn zoon en me zelf we willen zo graag Maar ik heb nu geleerd de echte liefde ja die krijg ik alleen bij mijn hemelse Vader die begrijpt me troost me in verdriet geeft kracht waneer ik t moeilijk heb en helpt me echt door alle woestijnen van t leven En ja ik wil ook graag anders Ik ben ook mens ik heb ook lief maar bid en hoop toch dat mijn zoon gelukkig zal zijn en worden door geloof tot nu toe is dat ongrijpbaar voor hem Maar dat is wat ik vraag bij God dat Hij op een dag t licht mag zien de wereld inmag gaan om mensen lief te hebben maar dat kan ook eenvoudig door wat ik vanochtend zag in de gemeente iemand die met de collecte zak rond ging sorry ik denk dat God staat te big smilen dat mensen met autisme zeer betrokken worden in geloof en gemeenschap maar een relatie vind ik moeilijk Ik ben mijn kids kwijt geraakt door wat ik niet kon geven door mijn wisselenede stemmingen maar ik heb er zo veel voor terug gekregen de liefde van mijn Vader Dat bid ik iedere autist of wat je ook mag hebben toe Gods genade is zo groot Ik wens je ook Gods zegen toe in alle dingen en beslissingen die je neemt
veel liefs uit een hart Made by the Lord
Anita |
wow anita mooi dat je dit schrijft , echt dikke respect van mij kant .
liefs mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 12:15
|
|
|
|
wie mis dat ook wel eens de liefde zoals bijv: een knuffel of een zoen en de lust met elkaar ?
hoe los jij dat op ?
( ik zelf probeer te bidden ervoor maar het lukt niet altijd , omdat ik me te zwak voel dan )
Laatst aangepast door
|
SAVANTI576
|
op maandag 20 juni 2011, 12:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 12:23
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | wow anita mooi dat je dit schrijft , echt dikke respect van mij kant .
liefs mij |
graag gedaan God houd van je zoals je bent en als je dat door hebt dan word de wereld zo mooi dan maakt t niet meer uit of je een partner hebt of niet Ik heb geleerd dat gelukkig zijn niet afhangt door een partner maar mijn relatie met de levende God Mijn blik op Hem gericht houd me scherp kan betere keuzes maken en Hij laat me zien wat fout en goed is en ik ik wil luisteren wat God tegen me zegt er staat ook in de bijbel vertrouw niet op mensen als je je zelf bent en tevreden bent met je zelf dan kan er soms iets bij komen maar God voor ziet in deze dingen Hij zal je niet beschamen mensen maar al te vaak Ik heb pijn genoeg geleden God zegt t hoeft niet meer kom maar bij mij schuilen ik zalje omarmen met mijn liefde zal ik je helpen Ik geef mijn leven volledig aan mijn Vader
nogmaals Gods zegen blijf op Hem vertrouwen dan word t zoveel mooier in je leven en zijn er mensen waar je niet mee om kunt gaan sorry een echte christen ziet door moeilijkheden heen en laat mensen als ons niet staan God zal mensen op jouw en mijn pad brengen waar we nooit aan hadden kunnen denken en hoe dat er uit gaat zien ik weet t niet maar alles wat van de vVader komt zal goed zijn en wij mogen beproeven of t van de Vader is dan zullen vreugde je omhelzen en heb je de overwinning behaald
lieve Groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 12:27
|
|
|
|
Lieve anita ik krijg gewoon trannen ervan van jou lieflijke teksten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 12:27
|
|
|
|
Lieve anita ik krijg gewoon trannen ervan van jou lieflijke teksten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 12:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is het ook niet zo Maria, dat je de ruimte om jezelf te zijn zelf moet creéren? Jij hebt jouw verhaal en jouw visie en daar is niets mis mee.......En dat kan een ander nemen of laten toch? Waarschijnlijk is het niet mijn beleving en mijn waarheid en zet ik daar mijn mening en visie tegenover maar dat wil toch niet zeggen dat ik het niet respecteer? Ik krijg nu een beetje het idee dat iedereen de bal bij de ander neerlegt als het om kwetsen op het forum gaat..... Denk dat we ook niet te bang moeten zijn om gekwetst te worden want dan kan je nooit meer wat schrijven. Niemand heeft hier de intensie om iemand te kwetsen denk ik maar soms kan je het ook zo lezen....... En dat is het nadeel van het geschreven woord....dat kan soms harder over komen dan de bedoeling is. Het boeiende van een forum kan juist zijn dat je verschillende visies en meningen hoort en dat je daardoor ook eens een andere blik van kijken krijgt dan alleen je eigen blik........ En wat dan nog als iemand het niet met je eens is? Als je er zelf maar helemaal achter staat, daar gaat het toch om?
En ik denk, maar dat is heel persoonlijk, dat je jezelf tekort doet om geen stukjes meer te schrijven. Ik las altijd met plezier je stukjes hoewel mijn beleving een duidelijk andere is.......maar je staat voor wat je schrijft en het zijn zeker zinnige dingen.....en laat je niet weerhouden door deze of gene die daar misschien in jouw ogen wat ongenuanceerd mee omgaat...... |
Willemijn, dank je voor je reaktie. Ik denk dat je kern goed raakt door te zeggen dat je ruimte om jezelf te zijn moet creeëren. Het zet mij in elk geval aan tot nadenken... en ik vraag me (nu) af in hoeverre ik mezelf en mijn mening trouw ben én of ik soms ga twijfelen aan mezelf of mijn mening na kritiek van anderen. Nee, ik ben niet bang om te leren van een ander en nee, ik zal ook nooit beweren de wijsheid in pacht te hebben. Al die verschillende meningen...ik vind het een verrijking en dat meen ik oprecht. Tcoh stoor ik me váák aan de toon waarop het gebeurt. Want al is het onbedoeld? Het kwetst tóch en volgens mij is dát onnodig. Gewoon bij je mening blijven...maar dan even denken hóé je iets neerzet, hoe moeilijk is dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:05
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | | Willemijn, dank je voor je reaktie. Ik denk dat je kern goed raakt door te zeggen dat je ruimte om jezelf te zijn moet creeëren. Het zet mij in elk geval aan tot nadenken... en ik vraag me (nu) af in hoeverre ik mezelf en mijn mening trouw ben én of ik soms ga twijfelen aan mezelf of mijn mening na kritiek van anderen. Nee, ik ben niet bang om te leren van een ander en nee, ik zal ook nooit beweren de wijsheid in pacht te hebben. Al die verschillende meningen...ik vind het een verrijking en dat meen ik oprecht. Tcoh stoor ik me váák aan de toon waarop het gebeurt. Want al is het onbedoeld? Het kwetst tóch en volgens mij is dát onnodig. Gewoon bij je mening blijven...maar dan even denken hóé je iets neerzet, hoe moeilijk is dat? |
Nee, dat is in principe helemaal niet moeilijk. Maar je moet je ook realiseren dat de één nu eenmaal wat gevoeliger is dan de ander........ Ik weet van mijzelf dat ik ook wel vrij direct ben en ook wel vrij duidelijk maar absoluut niet de intentie heb de ander tekort te doen........Ligt dat dan aan mij als de ander zich gekwetst voelt of is de ander gevoelig voor woorden van de ander? Ik denk dat je je dat ook altijd even af moet vragen als je je gekwetst voelt. Praktijk is altijd een stuk weerbarstiger dan de theorie Maria.......En een pittige discussie is toch ook wel leuk? Maar ik ben het met je eens: C'ést le ton qui fait la musique En ondertussen hebben we toch maar een boeiende discussie én goed van toon vind je niet?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 juni 2011, 13:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:09
|
|
|
|
Ik ben van mening, dat schoonheid diep in ieder mens zit. Het begint bij jezelf. As je niet van jezelf houd, en altijd maar kritiek op jezelf hebt en altijd maar zegt wat ben ik lelijk, zal je dat ook uitstralen. En à je omgeving dat bemerkt en tegen je zegt dat je lelijk bent, zal dat zijn uitwerking ook hebben. Maar kijk iedere dag in de spiegel, en zeg tegen jezelf, ik en mooi, want ik en een schepping van God, Hij heeftmij gemaakt en wat Godgemaakt heeft, is goed en mooi. Als je dat maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, moet je opletten wat er gast gebeuren, je gaat het uitstralen. Al heb ik veel zorgen en veel dingen waar ik geen raad mee weet, toch hoor ik vaak Jensen tegen mij zeggen, goh meid, wat zie jij er goed uit, en dan denk ik , je moest eens weten, maar dat zeg ik niet, want ook al gaat het slecht gaat het nog goed. Dat straal je uit. En a, je ogen zijn de spiegel van je ziel. Daarom kijk ik de mensen ook graag aan in hun ogen, je Jan daar veel uit halen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:14
|
|
|
|
|
Ja Ssanne, helemaal met je eens. De schade die hierdoor ontstaan zijn enorm groot, nier te spreken over de pijn, waar de ander doorheen gaat. Ik heb het zelf ondervonden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:27
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | wie mis dat ook wel eens de liefde zoals bijv: een knuffel of een zoen en de lust met elkaar ?
hoe los jij dat op ?
( ik zelf probeer te bidden ervoor maar het lukt niet altijd , omdat ik me te zwak voel dan ) |
JE MAG NAMELIJK OOK BIDDEN VOOR JE ZWAKHEID HOOR!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:35
|
|
|
|
ik herken de pijn , gelukkig, en was op tijd met het innemen van.... als ik langer wacht, dan .....laat ik maar niet verder gaan met omschrijven van wat er dan gebeurd......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:41
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Vanmiddag ben ik nogal geschrokken omdat ik er getuige van was hoe 'hangjongeren', die al geruime tijd voor overlast zorgen in en rondom onze flat, het gemunt hadden op mijn dochter van 14. Het is een mooie meid en opeens realiseerde ik me, dat ik niet (meer) weet, hoe ik haar voor dit soort dingen moet beschermen. Wie heeft er tips voor mij, haar? (ik kan haar moeilijk altijd wegbrengen en ophalen als ze ergens naar toe moet...maar haar aan haar lot over laten, wil ik ook niet!) Hoe pak ik dit aan? Alvast bedankt...namens een geschrokken, bezorgde moeder
Maria |
En de politie en gemeente inschakelen om melding te maken van de overlast die er is door die groep "hangjongeren", of is dat allemaal al eens gedaan ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:43
|
|
|
|
Als het de bedoeling is van een onderwerp...OMDAT HET MOET????
Dan vergaat het ja....
MOET het altijd???
Soms is het even wat stiller ja....prima toch???
Net als in een gezelschap van mensen...dan vallen er soms stiltes...
Niet erg toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:54
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | En de politie en gemeente inschakelen om melding te maken van de overlast die er is door die groep "hangjongeren", of is dat allemaal al eens gedaan ?? |
Ja, de situatie is nu zodanig dat én de politie én de gemeentelijke politiek zich ermee bemoeien. Afgelopen zaterdag is er een onderzoek van de SP afgerond onder de bewoners van deze flat. Of er iets gaat veranderen? Ik hoop het...maar geloof dat zelf niet echt. (daarvoor woon ik al té lang hier...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 14:02
|
|
|
|
| JASMYN704 schreef: | Onbewust hè chat?!?
klinkt alsof we op de fitnessapparatuur aan het diner gingen..! Was een hartstikke mooie locatie op de vijfde verdieping in een serre de stad overzien!!! |
Maar ze stapten wel heel bewust in de lift ..... al moe bij de gedachte aan traplopen .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 14:11
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | ...dat ik vanmorgen bij het verlaten van onze flat....een giraf ontdekte op het grasveld van het gemeentehuis, aan de overkant van de weg!!! Zóóó'n bijzonder gezicht! Ook twee olifanten, en kamelen zag ik lopen. Zo te zien voelen ze zich op hun gemak...maar het blijft bizar en leuk, om dit zowat in je 'voortuin' te zien! (of moet ik dit nu schrijven bij het 'slechtste moment van de dag? die dieren horen hier helemaal niet, maar in Afrika thuis...) 'k Heb er wel een poosje van genoten, moet ik eerlijk zeggen...!  Enne..'k heb liever een giraf voor de deur, dan hangjongeren, dus dubbel genieten! |
Komen ze uit de dierentuin van Emmen? Ze zijn zeker vrijgelaten wegens geldgebrek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 14:38
|
|
|
|
Gebedsgenezingsdiensten worden overal ter wereld gehouden. De aanpak zal daardoor ook heel verschillend zijn, van extreem tot sober, vol vreugde maar ook verdriet ... In Jezus naam mogen wij om genezing bidden, maar Gods wegen zijn nog steeds ondoorgrondelijk. Dat genezing plaats vind, door de kracht van gebed, dat staat voor mij vast, maar het staat voor mij ook vast dat het gebeurt op Zijn tijd. Zelf hou ik niet zo van die "uitbundige" diensten, maar ik heb ook daar echte wonderen zien gebeuren .... net als de wonderen die ik heb zien gebeuren in een huiskring ....
http://www.youtube.com/watch?v=2AmOxp3E-qA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 14:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nee, dat is in principe helemaal niet moeilijk. Maar je moet je ook realiseren dat de één nu eenmaal wat gevoeliger is dan de ander........ Ik weet van mijzelf dat ik ook wel vrij direct ben en ook wel vrij duidelijk maar absoluut niet de intentie heb de ander tekort te doen........Ligt dat dan aan mij als de ander zich gekwetst voelt of is de ander gevoelig voor woorden van de ander? Ik denk dat je je dat ook altijd even af moet vragen als je je gekwetst voelt. Praktijk is altijd een stuk weerbarstiger dan de theorie Maria.......En een pittige discussie is toch ook wel leuk? Maar ik ben het met je eens: C'ést le ton qui fait la musique En ondertussen hebben we toch maar een boeiende discussie én goed van toon vind je niet? |
absoluut! je hebt gelijk, mss is de één wat (over)gevoeliger en de ander wat directer. Hier kunnen beide wel iets mee, denk ik. Ikzelf hou, om het maar bij de muziek te houden, méér van mooie klanken en harmonie. Dat is niet om iets uit de weg te gaan...maar omdat ik daar gewoon van geniet en me meer bij op m'n gemak voel..en dát ontspant weer..en laat mij meer tot m'n recht komen! (als mijn kinderen keihard hun 'herrie'-muziek draaien..hou ik het ook nooit lang vol om daar naar te luisteren, dan haak ik ook af...en ga een stuk wandelen...om het maar eens met muziek te blijven vergelijken )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 15:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Hé Chat, ik wil je niet aanvallen hoor, maar je bent soms ook wel eens scherp met je kritiek. Die kritiek kan nog en mag of moet er zijn maar je veroordeelt ook wel eens iets wat een ander pijn kan doen. Zo denk ik maar aan het feit dat je bidden tot Maria als afgodderij beschouwd. Ik vond het wel erg kwetsend, en ik was daar echt wel van aangedaan, maar anderzijds durfde jij het te benoemen terwijl andere die het met je eens waren rustig hun (voor)oordeel niet op het forum plaatste. | Waarom zou je niet scherp mogen zijn met je kritiek? Als je duidelijk bent, weet iedereen waar hij aan toe is. Uiteindelijk gaat het er toch om wat men denkt? Verder kun je toch niet komen met een geschreven woord. En vooraf voortdurend in moeten schatten of iets wel of niet pijnlijk is, zorgt er helemaal voor dat je niks meer durft op te schrijven. En het gaat zelfs verder. Soms staat men gewoon te liegen om de ander maar geen pijn te doen. En dat gebeurt in mijn ogen te vaak, zowel hier op het forum als in de chatbox.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 juni 2011, 15:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 16:01
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Komen ze uit de dierentuin van Emmen? Ze zijn zeker vrijgelaten wegens geldgebrek.  |
Zou zo maar eens kunnen Herman! Maar leuk is het wel! Mijn profielfoto is nu (even) de enorme langnek die gewoon voor hier voor de deur staat! Hij (of zij, 'k heb niet gekeken..) is in elk geval fotogeniek...toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 16:13
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Echt onzin Frank wat je nu schrijft... Beken het maar, je bent gewoon heel nieuwsgierig... ! |
Frank is niet nieuwsgierig, hij is gewoon erg belangstellend Enne onzin schrijven ? Ik vind juist dat hij heel vaak zinnige dingen schrijft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 16:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom zou je niet scherp mogen zijn met je kritiek? Als je duidelijk bent, weet iedereen waar hij aan toe is. Uiteindelijk gaat het er toch om wat men denkt? Verder kun je toch niet komen met een geschreven woord. En vooraf voortdurend in moeten schatten of iets wel of niet pijnlijk is, zorgt er helemaal voor dat je niks meer durft op te schrijven. En het gaat zelfs verder. Soms staat men gewoon te liegen om de ander maar geen pijn te doen. En dat gebeurt in mijn ogen te vaak, zowel hier op het forum als in de chatbox. |
Je kan toch ook duidelijk zijn en de ander heel laten? Ik denk dat dat bovenstaande schrijvers bedoelen(vul het nu even in). En de een heeft daar nu eenmaal een andere grens bij dan de ander..... Ben het wel met je eens dat je natuurlijk wel je mening op moet kunnen schrijven zonder vooraf te moeten denken of je iemand kwetst....... Mij maakt het niet uit als je wat lelijks over bv yoga schrijft, moet je helemaal zelf weten en maakt mijn yoga plezier zeker niet minder.........maar een ander klimt dan misschien weer in de gordijnen omdat die dat als kwetsend ervaart..... Het forum is allemaal nog niet zo simpel Chatuliem, lijkt het echte leven wel vind je niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 16:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je kan toch ook duidelijk zijn en de ander heel laten? Ik denk dat dat bovenstaande schrijvers bedoelen(vul het nu even in). En de een heeft daar nu eenmaal een andere grens bij dan de ander..... Ben het wel met je eens dat je natuurlijk wel je mening op moet kunnen schrijven zonder vooraf te moeten denken of je iemand kwetst....... Mij maakt het niet uit als je wat lelijks over bv yoga schrijft, moet je helemaal zelf weten en maakt mijn yoga plezier zeker niet minder.........maar een ander klimt dan misschien weer in de gordijnen omdat die dat als kwetsend ervaart..... Het forum is allemaal nog niet zo simpel Chatuliem, lijkt het echte leven wel vind je niet?  | Het forum is simpel. Het verwarrende is dat men denkt dat dit het echte leven kan vervangen. De gedragsregels zijn niet zo moeilijk, mensen maken het moeilijk door alles op zichzelf te betrekken. En waar spreken we eigenlijk over? Het zou toch niet uit moeten maken wat iemand over iets denkt als hij 200 km bij je vandaan woont? We mogen wat dat betreft ook wel het forum relativeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 16:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het forum is simpel. Het verwarrende is dat men denkt dat dit het echte leven kan vervangen. De gedragsregels zijn niet zo moeilijk, mensen maken het moeilijk door alles op zichzelf te betrekken. En waar spreken we eigenlijk over? Het zou toch niet uit moeten maken wat iemand over iets denkt als hij 200 km bij je vandaan woont? We mogen wat dat betreft ook wel het forum relativeren. |
Het moet ook niet uitmaken wat iemand van je denkt bij jou om de hoek Chatuliem. Maar het is nog wel altijd zo dat je vriendelijk naar je medemens moet kijken en waar mensen bijeen zijn moet je rekening met elkaar houden....... In theorie heb je natuurlijk gelijk maar de praktijk werkt wat anders en dat weet jij ook wel denk ik....... Hier zijn mensen die je anders misschien niet uitkiest om een discussie te voeren, mensen van allerhande niveau's, stromingen en levenservaringen en dát kan het soms een beetje lastig maken is mijn mening....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 20 juni 2011, 16:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 17:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom zou je niet scherp mogen zijn met je kritiek? Als je duidelijk bent, weet iedereen waar hij aan toe is. Uiteindelijk gaat het er toch om wat men denkt? Verder kun je toch niet komen met een geschreven woord. En vooraf voortdurend in moeten schatten of iets wel of niet pijnlijk is, zorgt er helemaal voor dat je niks meer durft op te schrijven. En het gaat zelfs verder. Soms staat men gewoon te liegen om de ander maar geen pijn te doen. En dat gebeurt in mijn ogen te vaak, zowel hier op het forum als in de chatbox. |
waarom zou je wél scherp moeten/mogen zijn met je kritiek? waarom kies je ervoor om scherp te zijn? Kun je niet je mening ventileren zónder dat stekelige? Je zult ongetwijfeld gelijk hebben over dat 'liegen' op het forum/in de chatbox maar het lijkt wel of bij jou het éen niet mét het ander kan! Je kunt toch ook gewoon eerlijk zijn en eerlijk blijven zónder scherp te zijn? Dat is tenminste wél wat ik wil leren! Ook ik krijg irl vaak te horen dat ik onomwonden de waarheid kan zeggen. Niet alleen een ander heeft daar last van...ikzelf óók! Het doet mij namelijk geen plezier om botweg de waarheid te zeggen, en daarmee een ander te kwetsen. Het is een kunst Chat: de waarheid zó vertellen dat ie GEHOORD wordt, zonder dat iemand op de vlucht slaat of 'van zich af gaat meppen'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 17:32
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | | waarom zou je wél scherp moeten/mogen zijn met je kritiek? waarom kies je ervoor om scherp te zijn? Kun je niet je mening ventileren zónder dat stekelige? Je zult ongetwijfeld gelijk hebben over dat 'liegen' op het forum/in de chatbox maar het lijkt wel of bij jou het éen niet mét het ander kan! Je kunt toch ook gewoon eerlijk zijn en eerlijk blijven zónder scherp te zijn? Dat is tenminste wél wat ik wil leren! Ook ik krijg irl vaak te horen dat ik onomwonden de waarheid kan zeggen. Niet alleen een ander heeft daar last van...ikzelf óók! Het doet mij namelijk geen plezier om botweg de waarheid te zeggen, en daarmee een ander te kwetsen. Het is een kunst Chat: de waarheid zó vertellen dat ie GEHOORD wordt, zonder dat iemand op de vlucht slaat of 'van zich af gaat meppen'. | Scherp zijn is een heel subjectieve beleving Maria. Wat voor de een duidelijk is, is voor de ander scherp. De ene vindt het prettig om op die manier te woord gestaan te worden, de ander voelt zich al bij het minste of geringste aangevallen. En als je voor jezelf wilt leren om niet bot te zijn, dan is in mijn ogen dit forum geen goed medium. Je mist hier nl. de essentiele voorwaarden, nl. je oogopslag en de toon van je stem. En te denken dat dat te vervangen is door geschreven tekst van mensen waarvan je ook nog niet eens de achtergrond weet, is volgens mij onmogelijk. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Laat ze dan ook zingen zoals ze het beste kunnen...Ik ga er nog altijd van uit dat datgene wat er hier neergezet wordt nooit bewust geschreven wordt om een ander pijn te doen. Het wordt tijd dat meerdere mensen dat eens gingen beseffen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 juni 2011, 17:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 18:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | blauwtje gelopen Visser??? |
Nou ja Chat, sja, .....3 nachten slecht geslapen natuurlijk. Je weet wel hoe dat gaat. Maar dan ga ik weer vrolijk naar mn werk en dan denk ik: Het is altijd nog beter om een blauwtje te hebben gelopen dan om een groentje te blijven. Ja toch?
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op maandag 20 juni 2011, 19:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 18:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Frank is niet nieuwsgierig, hij is gewoon erg belangstellend Enne onzin schrijven ? Ik vind juist dat hij heel vaak zinnige dingen schrijft  |
Dank je wel W-tje. En het rare is dat ze alleen maar op de 'onzin' reageren.
Vanaf nu ben ik dus nooit meer belangsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|