ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2437 2438 2439 2440 2441 2442 2443 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:46

Het leven zou een stuk aangenamer zijn als de dingen het bleven doen...

Ik heb al sinds eind vorig jaar een nieuwe stortbak van het toilet die het elke keer begeeft Boze smiley , komt er weer een mannetje om die te maken en een paar maanden verder is ie weer kaduuk...
(De laatste keer dat er een reparateur kwam (meestal dezelfde m.u.v. vandaag) beweerde hij dat het zo hoorde, dat ie regelmatig door blijft stromen en dat hij niet meer wilde komen... maar de Woonstede zei gisteren dat ik in m'n recht stond gelukkig).

Zo ook gisteren, dat de spoelbak ermee staakte... ik de Woonstede gebeld, ik werd doorgeschakeld (naar de monteurs)... 20 minuten lang hoorde ik: "Nog een ogenblik geduld alstublieft"... daarna kreeg ik pas echt iemand aan de lijn... Vanmorgen dus een reparateur geweest die zei dat de boel gebroken is... dat betekent weer een nieuwe stortbak bestellen en ja morgen zou die hem kunnen monteren, maar er is 1 probleem zei hij, morgen is al volgeboekt dus geen tijd... grrrr... ik wil niet het hele weekend met een emmer water het lopen wegspoelen...

Behalve dit heb ik ook nog een senseo apparaat dat elke keer knippert dat je het met water moet vullen... foutje van het apparaat, want dat doet ie ook als ie nog ruim met water gevuld is... Twijfelende smiley
Geld voor een nieuwe heb ik momenteel niet...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 11:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERKRO005

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:57

Jaa, het leven valt niet mee.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:58

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:01

ANITA695 schreef:
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Jou volgende bijdrage gaat vast zijn: hele dag hoofdpijn gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:01

wisten jullie dat dat alles wat we doen leegte is onder de zon
dat alles vergaat je niets achter laat je ooit word vergeten op aard

Wisten jullie dat mijn hoop ligt in t bestaan een leven met God te mogen gaan .

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
VANDAM845

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:03

hoi allemaal en iedereen
Huilende smiley, smiley in tranen tot me spijt ben ik er niet bij de gebedsroom deze avond.
ik wens jullie een fijne tijd toe
volgede week is het de laaste week op cm,dus ik heb iemand nodig die
martha kan ondersteunen Lachende smiley
heel tof weekend.
vandam.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:03

nee hoor
Mijn uitweg proberen te vinden dwars door al de ze muren heen

Maar hoe ?????????????????????????????????????????
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:11

ANITA695 schreef:
nee hoor
Mijn uitweg proberen te vinden dwars door al de ze muren heen

Maar hoe ?????????????????????????????????????????

Verraste, verbaasde smiley misschien is er in die muur wel ergens een deur... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:25

K ben aan t overwegen welke deur ik zal gaan
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:25

.. dit knijn is echt een knijn....
...heb ik heerleijke boterhammen met worst....
...en ik heb ook 2 katten...
...jullie raden het al...
...zitten die 2 de worst van mijn brood te jatten....
...en het brood...
...ja dat beland op de grond...
...en wie gaat daar mee van door...
...juist de

HOND
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:29

PIETER649 schreef:
Waar ik wel aan twijfel is aan de bedoeling van de mededeling die dan gedaan word.
Als tegen iemand gezegd word: Ik heb van God op mn hart gekregen om je dit of dat te zeggen ( veelal over iets waarmee de aangesprokene worstelt of moeite heeft) dan gaat de spreker er van uit dat dit de aandacht van de aangesprokene trekt.

Ik verkeer in de kringen waar dit soort uitspraken regelmatig gebezigd worden.
Maar waar ik zelf moeite mee heb, is de uitspraak: "Ik heb van God op mijn hart gekregen".
Ik vraag me af of mensen deze uitspraak niet te makkelijk gebruiken.
Zelf gebruik ik liever de uitspraak: "Ik heb op mijn hart gekregen" .

Soms blijken de woorden inderdaad van God gegeven, maar soms zijn het ook woorden van troost, die uit mijn eigen hart komen.

Door uitspraak "Ik heb van God op mijn hart gekregen", kun je moeilijk van een uitspraak zeggen dat het onzin is, want het zijn Gods woorden (????). Terwijl je eigenlijk bijna zeker weet dat deze persoon onzin spreekt.
Sommige mensen gebruiken dit soort uitspraken zo vaak, met onzinnige woorden, dat je ze al meteen in twijfel trekt.
Geen goed getuigenis voor iets wat heel waardevol in de charismatische gemeentes is.

Laatst aangepast door
HENKWAL969
op donderdag 30 juni 2011, 12:32
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:40

JOLAN931 schreef:
Hoe denken jullie over het zogenaamde leugentje om bestwil?

Dit is ook weer zo'n rekbaar begrip. Soms rechtvaardigt het doel wel dat leugentje om bestwil. Als je iemand een kwetsuur kan besparen door dat leugentje dan kan het misschien wel afhankelijk van de situatie.
Misschien antwoord je wel op een vraag met de woorden 'Ik weet het niet' terwijl je het wel weet en het antwoord liever overlaat aan een deskundige als het over een moeilijke of pijnlijke materie gaat.

Liegen om je eigen fouten die je hebt gemaakt rechtvaardigt dat leugentje om bestwil dan weer niet. Vind ik althans. Net zo min als een halve waarheid vertellen als het om je eigen fouten gaat. Ook iets verzwijgen is dan weer 'non-verbaal liegen'. Zoals ik al zei is dit een rekbaar begrip.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 1 juli 2011, 06:54
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:43

ANITA695 schreef:
K ben aan t overwegen welke deur ik zal gaan

Eentje die het makkelijkste opengaat. Of eentje die je het mooiste uitzicht biedt wanneer die geopend is. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

Mooi Robert en dank u wel voor degenen die voor mijn kunnen denken dat is knap zeg

heb ik niet duidelijk geschreven ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????

mail dan met mij om te vragen wat ik bedoel ga niet voor mij invullen wat ik bedoel

Heb genoeg meegemaakt en God heeft mij geleerd wat goed en fout is
en ik ga er hier van uit bij deze vraag dat je dat vraag als alleenstaande om dat je op een datingsite zit
lochisch toch

En verder God maakt duidelijk aan een ieder

groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

ANITA695 schreef:
MIJN KREET

HHHHHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

ben benieuwd hoe je die kreet uitspreekt... gelieve niet als ik recht voor je sta, in verband met al die P-tjes... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:44

ANITA695 schreef:
wisten jullie dat dat alles wat we doen leegte is onder de zon
dat alles vergaat je niets achter laat je ooit word vergeten op aard

...en dat de hemel ons vaderland is, aldus Paulus.

Wisten jullie dat mijn hoop ligt in t bestaan een leven met God te mogen gaan .

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:45

ANITA695 schreef:
MIJN KREET

HHHHHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

Verraste, verbaasde smiley en reden is???
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:47

Mijn mooiste moment gisteravond:

Een lieve vriendin komt langs om te vertellen dat ik een weekje hun caravan mag lenen, zodat ik toch nog een weekje weg kan!!!
Niet ver weg, op naar de Sikkenberg in Onstwedde!!

YEAH!!!!!!!!!!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:48

Ook een kleine leugen is en blijft een leugen, een leugen voor eigen bestwil is en blijft een leugen!

Mary

Laatst aangepast door
MARY052
op donderdag 30 juni 2011, 12:49
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:52

Als de waarheid iemand anders zou kunnen beschadigen en zinloos is, dan is het wellicht toegestaan om niet de hele waarheid te vertellen...
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:54

Dat ik overweeg maar al mijn leven lang waar ik heen zal gaan t vervolgens niet kan omdat God me tegenhoud en zegt je moet er door heen samen met mij ben je sterk ik sta naast je
Maar Ik weet t niet meer ben ten einde raad en zou t liefst nu gaan vliegen ver weg en nooit meer terug komen en ja ik neem mijn zorgen mee maar die ebben vanzelf wel weg is min ervaring

God zorgt wel ik kan en wil niet meer en ik moet als ik niet waard ben en iedereen zo met me doet als op dit moment kunnen ze me missen als kiespijn

ik schrijf hier omda tik t even niet kwijt kan stom weet ik maar toch
en ja ik raak weer mensen doe mensen pijn
dat wil ik niet meer

t spijt me dat ik mensen pijn doe en raak

God gaat wel mee maar mijn tranen kunnen oceanen overtreffen
nooit houd deze ellende op

dan pas als ik thuis mag komen

sorry SORRY
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:54

HERKRO005 schreef:
Als je mensen uit gaat sluiten dan doe je jezelf en de ander tekort, en alleen omgaan met gelijk gezind-en lijdt vaak tot navelstaren, je kunt dan elkaar in je oordeel bevestigen maar leren van en toetsen aan anderen is er dan niet meer bij, wordt dan wel een armmoedig bestaan. Smiley die vol vragen zit

Als je alleen met gelovigen omgaat, hoe kun je dan getuige zijn van Gods werk je leven??
Ik geloof zelf dat de omgang met ongelovigen van groot belang is.
We hoeven natuurlijk geen deel te hebben aan hun activiteiten, maar moeten gewoon op gepaste wijze afstand nemen.
Mijn ervaring is dat dit meer respect oplevert dan het eindeloos prediken van het evangelie, want dat wekt irritatie op in plaats van respect.

Er wordt ook wel gesproken, dat je dingen als gelovige op moet geven.
Daar wordt dan ook nog wel eens het woord 'HELAAS' bij gebezigd.

Een heel extreem voorbeeld:
Als je een dief bent, maar je wilt niet naar de gevangenis, dan zul je moeten stoppen met stelen, maar gaan werken.
Het gestolen brood smaakt goed. Het brood dat je met werken verdient smaakt hetzelfde, maar je mag het met voldoening eten.

Ja...., als christen moet je sommige dingen opgeven, maar daarvoor krijg je andere dingen terug die veel waardevoller zijn.
Het opgeven van dingen klinkt zo beladen, ik vind het meer een kwestie van ANDERE dingen gaan doen.

En... Daar schrijft de brief aan de Galaten over.... laat je niet opnieuw een wet opleggen. Sommige christenen vertellen je dat je sommige dingen niet meer mag doen.
In een van de reacties, las ik, dat sommige christenen geen varkensvlees mogen eten.
Waar staat dat in de Bijbel????
Wel lees ik dat Petrus als Jood zijnde, tegen zijn gevoel bij een heiden moest gaan eten, en ook nog eens varkensvlees.

Wat wel wordt gezegd. Als ik bij mensen ga eten die daar aanstoot aan nemen, dat ik het niet moet doen. Maar dan wachten tot ik thuis ben en daar lekker die speklap ga eten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:55

He Anita,

Je hoeft niet sorry te zeggen, volgens mij heb je het erg moeilijk nu.
Heel veel stertke meiss!!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:57

THOMAS968 schreef:
Nu volgt het weer.

Dit was het weer.

Herman Finkers.

Thomas, houdt wel van dit soort humor.

Haha Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:57

MARY052 schreef:
He Anita,

Je hoeft niet sorry te zeggen, volgens mij heb je het erg moeilijk nu.
Heel veel stertke meiss!!

Mary

Dankjewel
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:02

ANNETTE050 schreef:
Als de waarheid iemand anders zou kunnen beschadigen en zinloos is, dan is het wellicht toegestaan om niet de hele waarheid te vertellen...

Hebben we daar niet het spreekwoord: "Spreken is zilver en zwijgen is goud" voor.

Soms is het beter om niets te zeggen, of om op gepaste wijze te zeggen dat je niet wil reageren of geen antwoord wil geven.
Of dat je je mening voor jezelf wilt houden.

Ik spreek vooral tegen mezelf, want dit soort dingen zijn zo ingeburgerd, dat je het doet zonder er erg in te hebben.

Voorbeeld:
Je ontmoet een kennis, die vraagt: "Hoe gaat het?" Je geeft, terwijl het helemaal niet goed gaat, het standaard antwoord: "Goed en met jouw?"

Dom, dom, dom......
Had je de waarheid gesproken, had die kennis je misschien wel kunnen helpen?????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:02

Deze tekst is denk ik het belangrijkste:
1Kor 13:9 schreef:
want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt.
Zo lang ons profeteren beperkt is, onvolmaakt is, moeten we er dus rekening mee houden, dat mensen fouten maken. En vreemd genoeg blijven de negatieve ervaringen langer hangen dan de positieve.. Ook daarin kun je een parallel trekken naar de prediking...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 30 juni 2011, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:04

och ja anders knal ik er wel weer tegen aan Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:30

Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt! Knipoog smiley

Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd.
Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????

Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?

Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:51

"Liefde: betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander;
of is dat:
Commitment: verbondenheid, de mate waarin iemand zich verbonden voelt met het gestelde doel; of verbintenis; of verplichting. "

Wat houdt een relatie op den duur in stand? Liefde, commitment?
Ik denk dat er nog wel een aantal kreten aan kan worden toegevoegd, te denken aan:

Trouw, Kiezen voor elkaar, Volharding, Zelfverloochening, Nederigheid, Gehoorzaamheid, Groei, etc.

Ik kan je vraag niet beantwoorden zonder de liefde van God erbij te betrekken. Als 2 mensen zich verbonden weten met elkaar EN met de Heere Jezus, dan ontstaat er een drievoudig snoer. Als beide partijen bereid zijn om de Heere God onvoorwaardelijk te gehoorzamen (zodat zij in de liefde blijven) dan zal de relatie standhouden.
Als beide partijen groeien in Gods liefde en naar Zijn beeld steeds volwassener worden, dan zal de relatie en dus ook de liefde ertussen steeds volwassener worden.

Nee ik zal niet beweren dat het makkelijk is, maar ik weet intussen wel dat de liefde al het andere overwint, mits je trouw blijft aan de Heere Jezus.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2437 2438 2439 2440 2441 2442 2443 ... 6194 Volgende
Pagina 2440 van 6194