ChristianMatch

Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2453 2454 2455 2456 2457 2458 2459 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:00

ANNETTE050 schreef:
In Duitsland is grote politieke ophef ontstaan, nadat is gebleken dat met het eerste reddingspakket van € 110 miljard, vooral tijd blijkt te zijn gekocht! Tijd, waarin Europese banken en verzekeraars massaal hun Griekse belangen van de hand kunnen doen.

Dubbel genaaid dus.....

De Griekse belangen leveren minder op dan de bedoeling. Deze verliezen schrijven de banken af (Betaald dus de burger).
De directeuren krijgen straks weer een bonus voor het van de hand doen van de Griekse belangen.
Griekenland failliet.
Banken kopen voor een prikje de failliete boel weer op. Maken grote winst op die zooi en....
De directeur heeft zijn best weer gedaan en krijgt weer een bonus....

Eigenlijk zouden we massaal ons geld weg moeten halen bij de bank en onze eigen bank moeten beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:00

WILLEMIJN232 schreef:
Nieuwsgierig zal toch wel lukken bij een vrouw? Knipoog smiley

Belangstellend is beter... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:02

ANITA695 schreef:
Ik las nog even Pieter van jou en las dat je het steeds over mensen hebt
Ik weet heb ervaring en zal ook wel weer eens struikelen maar er staat ook in de bijbel vertrouw niet op mensen is het dan niet zo om toch te toetsten wat God de bijbel spreekt voor je met iemand in zee gaat en vervolgens om komt door de golven
God wil de storm stillen en zijn wil is dat je Hem leert kennen door alles heen
Ik ben blij met deze God maar betreur dat ik leef in een wereld vol onrecht ik vind dat erg moeilijk en zou t liefst alles goed doen ook dat is niet mogelijk maar god ziet t hart aan en weet dat we vallen (gevallen mensen zijn zelfs ) en zegt telkens weer KOM
Mooi toch dat God ook werkt door deze pijnen van verdriet dat je zelf weet dat je verkeerd gedaan hebt en belijd dat is waarom er ook denk ik verkeerde dingen moeten gebeuren om je inzicht te geven
En als je kan van te voren mag voorkomen maar soms kan dat niet
Ik wens iedereen Gods zegen toe en dat elk hart zich mag bekeren naar zijn wil

groet anita

Ik heb het over "mensen" omdat ik hier geen namen ga noemen.
Tevens hoop ik dat het duidelijk moge zijn dat ik niet onder de indruk ben de profetieen die tot op heden, voornamelijk per email, bij mij binnenkomen.... integendeel zelfs, vaak werken ze op mijn lachspieren.

De meeste mensen waarin ik mijn vertrouwen stelde hebben dat vertrouwen hopeloos beschaamd.

Dat wil echter niet zeggen dat je bij voorbaat uit moet gaan van het rotte in de mens.

En Anita, als ik jouw bijdrages zo lees, hoop ik dat je toch eens gaat vragen om een juiste medicatie en rust gaat zoeken in je leven.
Vrouwen als jij zijn een makkelijk slachtoffer voor kwaadwilligen, en ook cm is daar niet vrij van....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:03

HENKWAL969 schreef:

Dubbel genaaid dus.....

Een dubbeltje op zijn kant ... Huilende smiley, smiley in tranen

De Griekse belangen leveren minder op dan de bedoeling. Deze verliezen schrijven de banken af (Betaald dus de burger).
De directeuren krijgen straks weer een bonus voor het van de hand doen van de Griekse belangen.
Griekenland failliet.
Banken kopen voor een prikje de failliete boel weer op. Maken grote winst op die zooi en....
De directeur heeft zijn best weer gedaan en krijgt weer een bonus....

Eigenlijk zouden we massaal ons geld weg moeten halen bij de bank en onze eigen bank moeten beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:07

GRIFFIN748 schreef:
Als je mij toch niet had... Knipoog smiley Clown smiley Engeltje smiley

hier dan het bijgewerkte lijssie. als er personen bij 'moeten', dan dus deze lijst kopiëren en aanvullen Lachende smiley

personen die mee hopen te gaan:

hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318 bbq (misschien met kinderen) OV
nicolette592, 55 jaar, regio 0342
sandra206, .. jaar, regio....
mariek286, 45 jaar regio 070 bbq
els310, 55 jaar, regio 0317
knotjevee106, 50 jaar, regio 071
jasmein464, 50 jaar, regio 078
de drie "schone gezusters";
ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid)
eveline... 25 jaar, regio 0180, bbq (voormalig lid)
marties... 24 jaar, regio 0180. bbq (voormalig lid)
angelique327 [voormalig lid]

maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar)
visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV
arend003 41 jaar, regio 0318
bas917, 53 jaar, regio 0166
marc149. 39 jaar, regio 0318
kwispel011, 65 jaar, regio 0172
griffin748, 40 jaar, regio 035, bbq?
leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? zoekt eerst pijl en boog .... en volgt cursus bij Crossroad
jacob817, 53 jaar, regio 0318
eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar)
Hendrik447
pimpernel883 44jaar, regio 030

moet je natuurlijk wel kijken of ze allemaal op het lijstje staan, Griffie...

Pijl en boog valt onder de wapenwet ...
vraag me af of cupido zo maar met dat boogje vrij op zijn wolkje mag blijven rondvliegen en pijlen naar hartelust afschieten ... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:13

GRIFFIN748 schreef:
kwaliteit zei je, he? mag ik er dan vanuit gaan dat jullie de 30e dan dus ook komen? (even een verzetje na de verhuizing...)

Het hele concept van deze picknicks staat mij (ons) niet aan, vandaar dat wij op geen enkele picknick geweest zijn.
Noch van zins zijn in de nabije toekomst ons gezicht daar te tonen. Lachende smiley

Wat ik jammer vind, is dat een vriendelijk bedoelde bijdrage van mij direct in het sarcastische getrokken word.
Dit is geenszins ooit mijn bedoeling geweest.

Daarentegen kon het ook mij niet ontgaan dat van de "megafestivals" van voorheen, maar een fractie overbleef.

Desalniettemin ga ik er zonder meer van uit dat de sfeer, lees kwaliteit, niet hoeft te lijden onder de significant gedaalde belangstelling.

Pieter, dat wou ik ff kwijt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:15

mooi om te lezen in zit in de put en weet dat de Vader er bij is en zegt t is hier donker maar zie op naar t licht daarboven
We klimmen samen naar boven ik zal naast je staan je hand geven om je voet op te zetten om naar boven te klimmen
Maar dan kom je op de rand en denk je ja nog een keer springen maar niet meer t diepe in Ik roep tot God de Vader hij leid mijn leven keer op keer en telkens ja in de douwn s zie ik de ups kan steeds vaker zien wat Vader bedoelt Ik groei ben vernieuwd dat is wat de Pottebaker met me doet al de barstjes van mijn leven weer mooi maken met water stromend water en dan straks wanneer ik gevormd ben zoals HIJ het wil mag ik bij Hem komen dat is wat ik door geloof in mijn Vader zie
Hij vormt kneed mij zoals ik nog nooit ben geweest steeds weer een randje klei er boven op zodat ik niet niet er bij kan omdat ik mag leren
en dan als de vaas in wording zo is als Hij bedoelt heeft who glanzend stralend gevormd naar zijn beeld zeg nou wie wil dat niet
Ik vind t soms fijn als ik terug kijk op een douwn periode
t is zo mooi te zien wie je mag zijn in christus dat is zijn plan met ons gelovigen en daar hoort kneden een maal bij

sterkte met wie nog met ups en douwns leeft
ook ik kan dat met je delen en weet zeker God gaat je helen
dat is t proces van t leven voor Hem luister maar naar zijn stem
Hij geeft wat je nodig hebt t koningkrijk binnen te gaan
maakt ons klaar voor aan zijn tafel te mogen gaan
Hem te dienen straks in zijn hemelrijk dat is zijn plan voor jouw en mij
wees daarom met de douwn s ook maar blij

liefs anita
Naar boven

Auteur Bericht
JEANNETTE037

http://www.levendwater.org/boeken/het_goddelijk_voornemen/a3.htm

deze is ook duidelijk vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

JEANNETTE037 schreef:
dat je een vrouw zo noemt is nogal denigrerend maar een man zo noemen is ronduit beledigend!
@ alle heren : kom in opstand! laat je niet uitmaken voor DOOS!!!!

hihi

Denigrerend ??? 80% is lichaamstaal, daarvan maak je op de foto maar een klein gedeelte van op , en daarom ben ik zelf nooit voor lang chatten , want geschreven tekst kan zo verkeerd opgevat worden .
Ik het echt kun je bv zien of iemand boos iets zegt of juist met charme.

Maar ja , de opmerking om vrouwen een doos zijn snap ik ook niet helemaal.
en jij noemt mannen weer een doos ....
Wees eens lief tegen elkaar en zie elkaar zoals je bent.
Als iemand iets niet begrijpt gewoon uitleggen, lukt het niet met tekst, wees dan volwassen en ga gewoon bellen .
Volwassen mensen weten hoe je problemen op moet lossen .
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:17

is het zoutpotje al ingepakt? korreltje zout doet wonderen!

Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:17

MARTEN924 schreef:
Wat een zielige mensen zitten er op cm. Afrekenen op iemands uiterlijk is niet erg volwassen.
Schoonheid zit van binnen. Je kunt zo'n "mooie" partner vinden, van binnen kan hij/zij een eikel zijn.
Uiteindelijk als je toch bijelkaar komt, dan moet er gesproken worden over het een en ander.

Veel succes met daten. Ik ben reeds voorzien, vandaar geen foto

Uiterlijk is niet alleen een stralende blik maar ook er verzorgd uitzien op een date,ik heb wel eens gedacht "als dit is wat je onder jezelf presenteren verstaat dan wil ik nevernooitniet zien hoe je er bij loopt als je boodschappen gaat doen " Smiley met dichtgeplakte mond

Maar gelukkig ben jij niet zo zielig meer lees ik............ Clown smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op maandag 4 juli 2011, 20:18
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:18

ROADY641 schreef:
Tja, mooie vragen. Ik weet het niet zo goed.
Ik weet wel dat "eruit klimmen" niet werkt. Ik denk dat ik mijn put niet meer ervaar omdat de liefde en kracht van Jezus nu in me leeft.

Achteraf gezien heeft een put voor mij veel met angst en eenzaamheid te maken gehad. Of angst voor eenzaamheid/verlating/etc. Ook heeft het te maken met teveel dingen nog niet op orde hebben. Dat geeft zorgen en angst.

Als alles lekker loopt, hoef je maar af en toe bij te sturen.
Daarbij hou ik Gods Woord dagelijks bij de hand, als een licht op mijn pad.
Hij behoedt me voor grove misstappen (waardoor ik weer in een put zou geraken).

Gehoorzaamheid aan Gods Wil is hierin een sleutelwoord.

Maar goed, er is veel over te zeggen als iemand in een "put" geraakt.

Ik ben het met je eens, het gaat er niet om hoe je in de put geraakt, maar hoe je er mee omgaat als je in de put zit.

Jezus komt zeker niet bij je in de put zitten om je daar te laten zitten, maar Hij wil je helpen om uit de put te komen, en geeft daar handvatten voor.
Soms een Woord uit de bijbel, of een gesproken Woord door iemand, misschien wel door je een flinke schop onder je achterste te geven, maar Hij laat je niet in de put zitten ...

Als je bij de pakken gaat neerzitten is het de kunst om je weer "in beweging" te krijgen, en ik ben er van overtuigd dat Hij je, jou, jullie, altijd handvatten geeft waarmee je kunt werken. Nu nog in beweging komen ... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:20

WILLEMIJN232 schreef:
Natuurlijk, ik geloof wel in wederzijdse liefde en geborgenheid, met nadruk op het woord wederzijds dan even. Maar waarom ik werk noem is, omdat ik dat zelf heel belangrijk vind dat je in je eigen onderhoud kunt voorzien als dat nodig is en niet afhankelijk hoeft te zijn van je partner.......Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid zoiets Knipoog smiley
Ik denk dat je mijn punt voorbij gaat, dat ik wil maken. Dit topic gaat erover of je op het uiterlijk of het innerlijk valt. En er wordt verweten dat je niet naar het uiterlijk mag kijken. Als men zo veroordelend spreekt over anderen, mag ik wel duidelijk maken dat het bij een man hoort om te kijken. Waarom denk je dat vrouwen zich opmaken? Omdat ze toch zelf de behoefte hebben er goed uit te zien? Waarom denk je dat ze zo vaak zichzelf te dik vinden en krampachtig gaan lijnen? Vrouwen houden niet voor niks er rekening mee, dat mannen kijken? Waarom proberen ze te flirten met hun ogen, met hun kleren of met hun houding??? Vrouwen accepteren onbewust dat de man visueel ingesteld is en gedragen zich daar ook naar.
Ik heb jaren geleden opgegeven mensen te veranderen. En geaccepteerd dat niemand aan het ideaalbeeld voldoet. En dat geeft een geweldige ruimte, omdat mn verwachtingen dan ook niet zo hoog gesteld zijn.
Ik heb een voorstel, laat iedereen die het schandalig vindt, dat het uiterlijk belangrijk is, op de eerste date verschijnen in een burka...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:25

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je mijn punt voorbij gaat, dat ik wil maken. Dit topic gaat erover of je op het uiterlijk of het innerlijk valt. En er wordt verweten dat je niet naar het uiterlijk mag kijken. Als men zo veroordelend spreekt over anderen, mag ik wel duidelijk maken dat het bij een man hoort om te kijken. Waarom denk je dat vrouwen zich opmaken? Omdat ze toch zelf de behoefte hebben er goed uit te zien? Waarom denk je dat ze zo vaak zichzelf te dik vinden en krampachtig gaan lijnen? Vrouwen houden niet voor niks er rekening mee, dat mannen kijken? Waarom proberen ze te flirten met hun ogen, met hun kleren of met hun houding??? Vrouwen accepteren onbewust dat de man visueel ingesteld is en gedragen zich daar ook naar.
Ik heb jaren geleden opgegeven mensen te veranderen. En geaccepteerd dat niemand aan het ideaalbeeld voldoet. En dat geeft een geweldige ruimte, omdat mn verwachtingen dan ook niet zo hoog gesteld zijn.
Ik heb een voorstel, laat iedereen die het schandalig vindt, dat het uiterlijk belangrijk is, op de eerste date verschijnen in een burka...

Daar heb je wel een punt, ik ga ook niet zonder lijntjes onder en op mijn ogen de deur uit.....maar dat doe ik niet voor een man dat doe ik voor mezelf......en ik vind het ook heel bepalend wat een man draagt bij een date........witte tennissokken zijn voor mij not done......dus dat is ook wederzijds en niet alleen voor mannen.......
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:31

Ups en downs zullen je ook tekenen. Een tijd terug plaatste ik hier een stukje over een mooi/goed hart ...

Een goed hart

Op een dag stond er een jongenman in het midden van zijn dorp en beweerde dat hij het mooiste hart had van de hele vallei. Een grote menigte had zich om de jongeman verzameld en ze waren het allemaal met hem eens, zijn hart wasperfect. Er zat geen schrammetje of wond in zijn hart en ze waren het er allemaal over eens dat het het mooiste hart was wat ze ooit gezien hadden. De jongenman was er erg trots op en pochte nog meer over zijn mooie en perfecte hart.

Op een dag verscheen er een oude man vanuit de menigte en zei "Waarom is jou hart niet zo mooi als de mijne." De menigte en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het sloeg krachtig, maar het zat vol lidtekens en er waren plaatsen bij waar er stuken uit waren gehaald en andere stukken waren in gezet, maar deze stukken paste er niet mooi in, de hoeken waren rafelig. Er waren plaatsen bij waar hele stukken miste uit zijn hart. De mensen keken verbaasd - hoe kun je zeggen dat je hart aller mooiste is dachten ze?

De jongenman keek naar het hart van de oude mans en zag de staat waarin het verkeerde en lachte "Je maakt een grapje," zei hij. "Vergelijk jouw hart eens met de mijne. Die van mij is perfect en de jouwe is een puinhoop vol lidtekens en scheuren." "Ja," zei de oude man, "jouw hart ziet er perfect uit, maar ik zou niet met je willen ruilen. Kijk" sprak hij, "elk lidteken vertegenwoordigt een persoon aan wie ik mijn liefde heb gegeven - ik scheur een stukje uit mijn hart en geef het, en vaak geven ze me een stukje van hun hart aan mij terug om zo de lege plaats op te vullen. Maar de stukken zijn niet precies hetzelfde. Ik heb gerafelde hoeken, dat ben ik met je eens, maar het herinnerd me er aan dat we de liefde met elkaar hebben gedeeld. Soms geef ik een stukje van mijn hart weg en heeft de ander me geen stukje van zijn hart terug gegeven. Dat zijn de lege gaten - het geven van liefde is een risico. Ook al zijn die gaten in mijn hart pijnlijk, ze blijven open. Het herinnert me er aan dat ik ook liefde heb voor deze mensen en ik hoop dat ze op een dag zullen terug keren en het gat zullen opvullen. Zo," zei hij "zie je nu wat echte schoonheid is?"

De jongenman stond geheel roerloos met tranen die over zijn wangen rolde. Hij wandelde naar de oude man toe en greep in zijn perfecte hart en scheurde er een stuk uit. Hij offerde het aan de oude man met trillende handen. De oude man nam zijn offer aan, plaatste het in zijn eigen hart. Hij nam een ander stuk uit zijn hart en plaatste het in de wond van het hart van de jongenman. Het paste wel niet perfect, er zaten wat rafels aan, maar de jongenman keek naar zijn hart, niet meer perfect, maar mooier als voorheen, omdat de liefde van de oude man nu ook door zijn hart stroomde. Ze omhelsden elkaar en wandelden zij aan zij weg.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:32

PIETER649 schreef:
Ik heb het over "mensen" omdat ik hier geen namen ga noemen.
Tevens hoop ik dat het duidelijk moge zijn dat ik niet onder de indruk ben de profetieen die tot op heden, voornamelijk per email, bij mij binnenkomen.... integendeel zelfs, vaak werken ze op mijn lachspieren.

De meeste mensen waarin ik mijn vertrouwen stelde hebben dat vertrouwen hopeloos beschaamd.

Dat wil echter niet zeggen dat je bij voorbaat uit moet gaan van het rotte in de mens.

En Anita, als ik jouw bijdrages zo lees, hoop ik dat je toch eens gaat vragen om een juiste medicatie en rust gaat zoeken in je leven.
Vrouwen als jij zijn een makkelijk slachtoffer voor kwaadwilligen, en ook cm is daar niet vrij van....

Mijn bijdrages zijn prima om te waarschuwen juist en God heeft me een nieuw mens gemaakt mijn ogen en oren zijn wel open voor de verkeerde mens en wie denk jij te zijn om te oordelen wat ik van node heb lachen pieter medicatie wie denk jij te zijn medicijnman of GOD
omdat jij t zo goed hebt met je dingen wil je mij vertelllen wat ik ben
Loop God niet voor de voeten Hij maakt me zo mooi als ik zijn mag
en geeft me de goede inzichten in mensen oook hier op c m

wens je Gods zegen en ik ga je niet vertellen dat je medicatie moet slikken hoor

verder zal ik

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:35

FRANKT627 schreef:
Ik denk dat ieder mens naar zekerheid en geborgenheid zoekt. Dit allemaal zonder haar of zijn identiteit te prijs te geven. We willen immers leven (in zekerheid en geborgenheid) en niet geleeft worden.

Ik begrijp Willemijn haar stelling dus heel goed. We zijn eigenlijk erg off-topic aan het gaan.
Als een man vraagt naar geborgenheid in de vorm van zorgen voor, wordt dat meteen gezien als discriminatie. Dus datgene wat je voorstelt werkt in de praktijk niet echt. Een man die geen werk heeft, twee linkerhanden heeft, wordt over het algemeen niet gezien als een goede kandidaat. Dan komt mijn vraag: wanneer laat men het ideaalbeeld eens varen over hoe de ander zou moeten zijn en gaat men aan de slag met wie de ander werkelijk is.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 4 juli 2011, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:38

CROSSROAD317 schreef:
Ups en downs zullen je ook tekenen. Een tijd terug plaatste ik hier een stukje over een mooi/goed hart ...

Een goed hart

Op een dag stond er een jongenman in het midden van zijn dorp en beweerde dat hij het mooiste hart had van de hele vallei. Een grote menigte had zich om de jongeman verzameld en ze waren het allemaal met hem eens, zijn hart wasperfect. Er zat geen schrammetje of wond in zijn hart en ze waren het er allemaal over eens dat het het mooiste hart was wat ze ooit gezien hadden. De jongenman was er erg trots op en pochte nog meer over zijn mooie en perfecte hart.

Op een dag verscheen er een oude man vanuit de menigte en zei "Waarom is jou hart niet zo mooi als de mijne." De menigte en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het sloeg krachtig, maar het zat vol lidtekens en er waren plaatsen bij waar er stuken uit waren gehaald en andere stukken waren in gezet, maar deze stukken paste er niet mooi in, de hoeken waren rafelig. Er waren plaatsen bij waar hele stukken miste uit zijn hart. De mensen keken verbaasd - hoe kun je zeggen dat je hart aller mooiste is dachten ze?

De jongenman keek naar het hart van de oude mans en zag de staat waarin het verkeerde en lachte "Je maakt een grapje," zei hij. "Vergelijk jouw hart eens met de mijne. Die van mij is perfect en de jouwe is een puinhoop vol lidtekens en scheuren." "Ja," zei de oude man, "jouw hart ziet er perfect uit, maar ik zou niet met je willen ruilen. Kijk" sprak hij, "elk lidteken vertegenwoordigt een persoon aan wie ik mijn liefde heb gegeven - ik scheur een stukje uit mijn hart en geef het, en vaak geven ze me een stukje van hun hart aan mij terug om zo de lege plaats op te vullen. Maar de stukken zijn niet precies hetzelfde. Ik heb gerafelde hoeken, dat ben ik met je eens, maar het herinnerd me er aan dat we de liefde met elkaar hebben gedeeld. Soms geef ik een stukje van mijn hart weg en heeft de ander me geen stukje van zijn hart terug gegeven. Dat zijn de lege gaten - het geven van liefde is een risico. Ook al zijn die gaten in mijn hart pijnlijk, ze blijven open. Het herinnert me er aan dat ik ook liefde heb voor deze mensen en ik hoop dat ze op een dag zullen terug keren en het gat zullen opvullen. Zo," zei hij "zie je nu wat echte schoonheid is?"

De jongenman stond geheel roerloos met tranen die over zijn wangen rolde. Hij wandelde naar de oude man toe en greep in zijn perfecte hart en scheurde er een stuk uit. Hij offerde het aan de oude man met trillende handen. De oude man nam zijn offer aan, plaatste het in zijn eigen hart. Hij nam een ander stuk uit zijn hart en plaatste het in de wond van het hart van de jongenman. Het paste wel niet perfect, er zaten wat rafels aan, maar de jongenman keek naar zijn hart, niet meer perfect, maar mooier als voorheen, omdat de liefde van de oude man nu ook door zijn hart stroomde. Ze omhelsden elkaar en wandelden zij aan zij weg.

Wat een schitterend stuk cross!!
geen woord aan toe te voegen!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:39

JEANNETTE037 schreef:
http://www.levendwater.org/boeken/het_goddelijk_voornemen/a3.htm

deze is ook duidelijk vind ik.

..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:56

Maandag 4 juli, Math. 4: 18-22; Twee maal twee.

Dat is iets om even op te letten: Jezus kiest twee maal twee broers. Eerst ontmoet Hij aan de oever van het Meer van Galilea Simon en zijn broer Andreas. Even later ziet Hij nog twee broers: Jacobus en Johannes, de zonen van Zebedeüs. Jezus roept hen om mee te gaan. Zij zullen voortaan geen vis meer vangen maar mensen. Vissers van mensen zullen zij zijn. Twee maal twee broers. En dan nog wel vissers… Was dat nu wel zo verstandig? Had Jezus niet beter knappe studenten uit Jeruzalem kunnen uitkiezen? Aanstaande schriftgeleerden of jonge priesters in de tempel? Waarom nu juist viseers in Galilea? Het beroep van visser werd niet hoog aangeslagen en bovendien was iemand die uit Galilea kwam al helemaal en bovendien was iemand die uit Galilea kwam al helemaal niet in tel; halve heidenen waren dat, die Galileëers! Met hun dialect konden ze niet eens fatsoenlijk hun taal spreken!
En dan: twee keer twee broers! Is dat niet vragen om ruzie en narigheid? Het is bij ons zelf verboden dat broers in één kerkeraad zitten! Om problemen te voorkomen… Waarom doet Jezus dat toch?
Ik weet niet het niet zeker, want het staat nergens in de bijbel, maar ik denk dat Jezus het doet om ons te leren dat onze grenzen voor Hem niet belangrijk zijn. Grenzen van families, grenzen van provincies en landen verliezen in Zijn Koninkrijk hun waarde. Zijn wij in Zijn Vaderland niet allen broeders en zusters?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:59

ANNETTE050 schreef:
ja, leuk idee, vind je 't erg als ik het ook doe?.....

...................'niets'.............................. Knipoog smiley

Maar wel de 6100ste reactie op dit topic.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:09

Getrouwd zijn en op een datingsite staan
waarom ???
wat voegt dat toe of heb je niet genoeg in je leven
dat je nu deelt.
Of wil je laten zien dat je gelukkig bent
Mijn vraag ???
verslaafd ???
te kort aan aandacht ???

Laatst aangepast door
ANITA695
op maandag 4 juli 2011, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:09

ANNETTE050 schreef:
ja, leuk idee, vind je 't erg als ik het ook doe?.....

...................'niets'.............................. Knipoog smiley

Neen hoor Annette, dan schrijven we samen niets vandaag... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:14

Daar is al een topic over !!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:15

waarschijnlijk het laatste Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:15

ANITA695 schreef:
Getrouwd zijn en op een datingsite staan
waarom ???
wat voegt dat toe of heb je niet genoeg in je leven
dat je nu deelt.
Of wil je laten zien dat je gelukkig bent
Mijn vraag ???
verslaafd ???
te kort aan aandacht ???

misschien willen ze wel via CM contact blijven houden met de vrienden die ze hier vonden. Of willen ze op het forum wat meeschrijven...
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:18

SAVANTI576 schreef:
wat voor karakter zoek jij in je nieuwe partner ?

ik zoek een vrouw die lief , zorgzaam , open , eerlijk , zacht van karakter , spontaan , gezellig , nieuwsgierig is

meer niet? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:19

misschien ?????????
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:24

Is dat niet een bijbels gegeven van God hoe een man t voortouw moet nemen ???????
k weet niet precies waar t staat maar God wil dat toch wel dat we als vrouwen onderdanig zijn aan de man en de man voorgaat ????
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:26

ANITA695 schreef:
misschien ?????????

maar vind jij dat dan erg dat gehuwde mensen op CM zijn?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2453 2454 2455 2456 2457 2458 2459 ... 6194 Volgende
Pagina 2456 van 6194