| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:46
|
|
|
|
ga niet persoonlijke vragen meer beantwoorden Ik vraag en zoek naar antwoorden dat is voor me zelf verder waarom zou ik nu alles weer uit verband moeten trekken ?? en zou mijn mening er toe doen als ik iets vraag
sorry kan ik niet op antwoorden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:58
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | ga niet persoonlijke vragen meer beantwoorden Ik vraag en zoek naar antwoorden dat is voor me zelf verder waarom zou ik nu alles weer uit verband moeten trekken ?? en zou mijn mening er toe doen als ik iets vraag
sorry kan ik niet op antwoorden |
Misschien dan ook maar niet zulke persoonlijke vragen stellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:02
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | Is dat niet een bijbels gegeven van God hoe een man t voortouw moet nemen ??????? k weet niet precies waar t staat maar God wil dat toch wel dat we als vrouwen onderdanig zijn aan de man en de man voorgaat ???? |
Volgens mij is de man het "hoofd"van het gezin en moet de vrouw voorgaan in het goede. Maar wat nu als je een man hebt die dat niet doet, toch maar onderdanig blijven???? En wat is onderdanigheid????? Ik kies persoonlijk liever voor gelijkwaardigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:03
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | ga niet persoonlijke vragen meer beantwoorden Ik vraag en zoek naar antwoorden dat is voor me zelf verder waarom zou ik nu alles weer uit verband moeten trekken ?? en zou mijn mening er toe doen als ik iets vraag
sorry kan ik niet op antwoorden |
Dan is misschien jouw schrijfsel 'een te kort aan aandacht'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:03
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | meer niet?  |
met weinig tevreden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ter ere van de moeder van dit forum die vandaag jarig is, willen wij haar eren met een apart topic.
|
Ik heb nog een kinderfilmpje van je gevonden. Mario, waar je het over je moeder had:
http://www.youtube.com/watch?v=PB6tbZVbhH4
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 4 juli 2011, 22:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Dan is misschien jouw schrijfsel 'een te kort aan aandacht'. |
voor jou een vraag voor mij een weet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:28
|
|
|
|
Eerlijk gezegd ga ik voor een combinatie van beiden..uiterlijk én innerlijk.
Heeft hij of zij net dat bepaalde "iets" wat bij jou een snaar raakt? Dáár gaat het om..
En dan kun je op het uiterlijk vallen en valt het innerlijk tegen en je kunt het innerlijk mooi vinden en het uiterlijk valt tegen..en dan wordt het in beide gevallen niets..
Voor mij moet het allebei kloppen..
...en uiterlijke schoonheid? heeft er voor mij niets mee te maken.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op maandag 4 juli 2011, 22:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:34
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | Volgens mij is de man het "hoofd"van het gezin en moet de vrouw voorgaan in het goede. |
Miojn schoonmoeder had daar een goede opmerking over.
Mijn schoonvader was het hoofd, maar... mijn schoonmoeder was de nek waar alles om draait
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:42
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Waarom walsen sommige mensen over je grenzen heen en blijken ze geen respect te hebben voor jouw wensen ?? grrr... |
Lastig he Susannah. Sterkte ermee.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:43
|
|
|
|
Vandaag een koude dag.........
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:45
|
|
|
|
Als iemand zich distantieerd van wat God wil, moeten wij hem/haar daar op wijzen, vooral als men beloftes ten overstaan van God gemaakt heeft. Gaat men er wel vandoor moet een kind dan blijven "eren"?
Jezus geeft het grote gebod, als je als ouder dat niet opbrengt voor je kind, mag men dan "eer" verwachten van je kinderen? Zoals ik hier in een reactie las, het kind hoeft geen verantwoording af te leggen naar God toe, Jezus zelf stelde kinderen boven wie dan ook met de opdracht dat wij als kinderen moeten worden. Kinderen zijn bij Hem veilig en dat behoort een kind te weten.
Maar bedenk dat het gevaar groot is dat men een kind (soms zelfs ongemerkt) gebruikt om het tegen de ander op te zetten om je eigen band te versterken. Een kind moet de vrije keus hebben (is het nog niet nu dan later) wel of niet naar de andere ouder.
Liefde is een gebod, maar werkt alleen als er een wissele werking is, in welke relatie dan ook, ouder-ouder , ouder-kind , kind-kind.
Mijn kinderen willen momenteel even geen contact meer met hun moeder, terwijl ze alle 4 bewust belijdend christen zijn, 2 oudsten studeren ook nog eens theologie.
Dus als een kind geen contact wil, omdat de ouder geen respect verdient is daar niets mis mee.
Even een aardigheidje, mijn ex zou het gebod van "eer uw vader en moeder" ook gebruiken tegen de jongste (16), waarop die zei je doet het zelf ook niet (ze heeft geen contact meer met haar familie) en er staat ook "gij zult niet "scheiden of zoiets". Gelukkig kunnen de oudere kinderen wat meer relativeren en zijn ze op aandringen van mij toch bij haar geweest om te praten, maar ze krijgen geen ingang bij haar, dus schept ze zelf die afstand.
Eert uw vader en uw moeder, maar wel zo dat ze het verdienen. Ouder zijn, is er wezen voor je kind en als je het in de steek laat, versppel je dat recht. kan men gee nechtpaar meer zijn, blijf dan wel ouder je kind heeft er recht op
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 8 juli 2011, 11:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONASVEVE733
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:47
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik begreep dat er mensen zijn die elke zes weken een picknick wel een beetje royaal vinden, qua planning; zelf vind ik het echter erg gezellig; ook wanneer er wat minder mensen komen. op de volgende picknick-datum hebben alle scholen vakantie, dus zullen er wellicht mensen zijn die dan richting vakantie-bestemming rijden......
vandaar dat ik twee picknick-data tegelijk prik. ik zou je vriendelijk willen vragen om ook aan te geven, hoe je over de planning denkt. als je zelf de planning zou organiseren; hoeveel weken zou je dan aanhouden tussen de picknicks? dat zou ik graag weten; dan weet ik een beetje hoe de groep erover denkt, en dan kan ik daar rekening mee houden. ook wanneer je deze keer even niet mee denkt te gaan, is je reactie wat betreft de planning welkom!!
er zijn veel mensen die om de andere week de kinderen verzorgen, dus vallen er voor sommigen ook data tussenuit. nogmaals; ik ben wel benieuwd hoe jullie over de planning denken, dus geef het gelijk even aan bij je reactie als je wilt.
voor nu dus even twee picknicks; voor de enthousiastelingen, en voor de mensen die wel wat langer zonder de hei kunnen........;) ik weet dat ik een risico neem dat er nu een kleinere groep komt, op beide picknicks, maar via de mail krijg ik ook wel eens tips welke data mensen dan mee zouden kunnen, en ik wil graag iedereen de kans geven op gezelligheid; vandaar de twee data die in de vacantietijd even wat dichter op elkaar vallen.
ook een kleinere groep kan immers gezellig zijn? |
Hoi Hannah,
Goed idee ik ben graag van de partij op 30 juli  Ik lees graag of het door gaat en wat ik kan bijdragen aan de voorbereiding
groet Jonasveve733
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:50
|
|
|
|
Er zijn twee manieren voor stellen (of een onderdeel daarvan)om lid te zijn van CM
De eerste redenen gaf je zelf al aan, en ook diegene die simpelweg vreemdgangers zijn kun je ook op CM vinden. die instelling vind ik persoonlijk heel laag bij de grond!
de tweede en vaker voorkomende reden is dat men elkaar via CM heeft leren kennen, en in die tijd ook met ( vele) anderen hebben gechat. Al die anderen waar je leuk kontakt mee had verlies je op het moment dat je de CMdeur achter je dicht trekt. Dat is dus voor veel stellen een goed reden om af en toe even terug te komen op CM. Juist om de leuke contacten die ze al hadden, te onderhouden. En daar is naar mijn idee niets mis mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:52
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Miojn schoonmoeder had daar een goede opmerking over.
Mijn schoonvader was het hoofd, maar... mijn schoonmoeder was de nek waar alles om draait  |
oftewel:
ze hadden goede afspraken gemaakt: hij nam de beslissingen in de grote dingen van t leven.. zij nam de beslissingen in de kleine dingen van t leven.. maar in t hele huwelijk vond zij dat er geen grote dingen waren om over te beslissen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:58
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Vandaag een koude dag.........
Mary |
Echt waar? Nou, hier heel de dag prachtig mooi weer. Geen jas nodig gehad vandaag. Maar ja, wat wil je .....ZEELAND he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:58
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | Mijn bijdrages zijn prima om te waarschuwen juist en God heeft me een nieuw mens gemaakt mijn ogen en oren zijn wel open voor de verkeerde mens en wie denk jij te zijn om te oordelen wat ik van node heb lachen pieter medicatie wie denk jij te zijn medicijnman of GOD omdat jij t zo goed hebt met je dingen wil je mij vertelllen wat ik ben Loop God niet voor de voeten Hij maakt me zo mooi als ik zijn mag en geeft me de goede inzichten in mensen oook hier op c m
wens je Gods zegen en ik ga je niet vertellen dat je medicatie moet slikken hoor
verder zal ik
 |
Of ik het goed heb, weet jij niet, kan je ook niet weten, dus dat is een onzinargument van je. Medicatie heb ik volgens mijn arts op dit moment voldoende, maak je daar ook geen zorgen over  Jouw bijdragen zijn in mijn ogen, en in meerdere ogen, zoals vanavond in de chatroom bleek, zorgwekkend. Je schrijft zeer tegenstrijdige, warrige en moeilijk te ontcijferen berichten.
Vandaar dat ik je, welgemeend, een advies wilde geven. Wat je daar mee doet, is aan jou.
Pieter, ik kreeg het op mn hart je dit nog ff mee te geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Echt waar? Nou, hier heel de dag prachtig mooi weer. Geen jas nodig gehad vandaag. Maar ja, wat wil je .....ZEELAND he  |
Er is vandaag toch ook een haai gesignaleerd in Zeeland Visser????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Echt waar? Nou, hier heel de dag prachtig mooi weer. Geen jas nodig gehad vandaag. Maar ja, wat wil je .....ZEELAND he  |
Hier in Duitsland ook heerlijk weer... Bei uns ist alles beßer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:01
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Hier in Duitsland ook heerlijk weer... Bei uns ist alles beßer  |
Darum kommen die Deutscher nach ZEELAND
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:05
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Er zijn twee manieren voor stellen (of een onderdeel daarvan)om lid te zijn van CM
De eerste redenen gaf je zelf al aan, en ook diegene die simpelweg vreemdgangers zijn kun je ook op CM vinden. die instelling vind ik persoonlijk heel laag bij de grond!
de tweede en vaker voorkomende reden is dat men elkaar via CM heeft leren kennen, en in die tijd ook met ( vele) anderen hebben gechat. Al die anderen waar je leuk kontakt mee had verlies je op het moment dat je de CMdeur achter je dicht trekt. Dat is dus voor veel stellen een goed reden om af en toe even terug te komen op CM. Juist om de leuke contacten die ze al hadden, te onderhouden. En daar is naar mijn idee niets mis mee |
Hallo jolan
Er is ook niets mis mee mensen hebben gelijk ik heb even nagedacht vreemd dat ik al zo snel een conclusi kan trekken over mijn denken en nog mooier is dat ik nu toe kan geven Ik had een c m man ontmoet en dat beschrijf ik hier maar omdat ik een ding heb gezegd ben ik gek en moet ik aan de medicijnen en rust zoeken pff ik heb rust gevonden bij god ben bekeerd en heb t nodig mee gemaakt ik schrijf om te waarschuwen niet om wat ik nu ben ik ben veranderd mensen die me kennen zeggen dat ook ten goede zelfs dat ik eerst me zelf weer moet leren kennen maar slacht offer ben ik zeker niet en wat ik hier mee bedoel is dat ik nu niet goed bezig ben en hoopt op een reactie van iemand die overal op reageert t hangt de spuigaten uit iedereeen kent elkaar indd en ik vind dat storend en niet christelijk om me af te schuiven ik zet hier dingen neer om mensen te waarschuwen dat is mijn mening en dat wat anderen zeggen over mij tja hun mening stoor ik m eniet aan ook
vriendelijke groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:09
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | Hallo jolan
Er is ook niets mis mee mensen hebben gelijk ik heb even nagedacht vreemd dat ik al zo snel een conclusi kan trekken over mijn denken en nog mooier is dat ik nu toe kan geven Ik had een c m man ontmoet en dat beschrijf ik hier maar omdat ik een ding heb gezegd ben ik gek en moet ik aan de medicijnen en rust zoeken pff ik heb rust gevonden bij god ben bekeerd en heb t nodig mee gemaakt ik schrijf om te waarschuwen niet om wat ik nu ben ik ben veranderd mensen die me kennen zeggen dat ook ten goede zelfs dat ik eerst me zelf weer moet leren kennen maar slacht offer ben ik zeker niet en wat ik hier mee bedoel is dat ik nu niet goed bezig ben en hoopt op een reactie van iemand die overal op reageert t hangt de spuigaten uit iedereeen kent elkaar indd en ik vind dat storend en niet christelijk om me af te schuiven ik zet hier dingen neer om mensen te waarschuwen dat is mijn mening en dat wat anderen zeggen over mij tja hun mening stoor ik m eniet aan ook
vriendelijke groet anita |
Ik begrijp niet goed wat je precies bedoeld anita, maar ik vraag me wel af of het wel goed met je gaat. Misschien zou je baat hebben bij een beetje hulp van buitenaf om rust te krijgen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARK811
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:13
|
|
|
|
De bijbel is niet zomaar een boek geschreven door mensen, maar geïnspireerd door de Heilige Geest, dus lees je de bijbel door de Geest van God en Hij opent Zijn Woord voor je, en als je leert luisteren en opent je hart voor God, zal Hij je alles openbaren, want God wil contact met de mens. Hij noemt ons ook Zijn vrienden, dat maakt het zo mooi. Leer God kennen, dan is zijn Woord een openbaring voor je.
Voor mij staan de eerste bijbelboeken zeker open voor discussie. Deze verhalen zijn duizenden jaren oud, maar volgens mij pas 700 jaar voor Christus uiteindelijk opgetekend. Deze verhalen zijn dus steeds mondeling doorgegeven en daarbij kan de oorsprong van het verhaal verweven zijn met andere verhalen en gebeurtenissen die in de loop ter tijd hebben plaatsgevonden.
Bij National Geographic werd bij de serie "The bible uncovered" aangetoond dat sommige dingen gewoon niet plaats gevonden kunnen hebben. Jericho bestond nog niet toen het verwoest zou zijn door er rondjes omheen te lopen. Maar toen de stad Jericho eenmaal bestond is het meermaals verwoest door aardbevingen omdat het op een breukvlak gebouwd zou zijn. De Ark van Noach zou omslaan bij windkracht 3 en de regenboog is gewoon te verklaren doordat er licht op waterdruppels schijnt. Dat zal voor de bouw van de ark ook al plaatsgevonden moeten hebben.
Ik hecht daarom zelf veel meer aan de latere bijbelboeken en het nieuwe testament. De eerdere boeken zijn mooie verhalen met een diepere boodschap. De verklaring dat deze geïnspireerd door de Heilige Geest zijn is natuurlijk een argument waar ik niet tegen op kan. Daarmee zijn alle discussies neer te slaan. Maar is daarmee ook een dooddoener om niet verder te willen denken...
Groeten Mark
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:47
|
|
|
|
| MARK811 schreef: | De bijbel is niet zomaar een boek geschreven door mensen, maar geïnspireerd door de Heilige Geest, dus lees je de bijbel door de Geest van God en Hij opent Zijn Woord voor je, en als je leert luisteren en opent je hart voor God, zal Hij je alles openbaren, want God wil contact met de mens. Hij noemt ons ook Zijn vrienden, dat maakt het zo mooi. Leer God kennen, dan is zijn Woord een openbaring voor je.
Voor mij staan de eerste bijbelboeken zeker open voor discussie. Deze verhalen zijn duizenden jaren oud, maar volgens mij pas 700 jaar voor Christus uiteindelijk opgetekend. Deze verhalen zijn dus steeds mondeling doorgegeven en daarbij kan de oorsprong van het verhaal verweven zijn met andere verhalen en gebeurtenissen die in de loop ter tijd hebben plaatsgevonden.
Bij National Geographic werd bij de serie "The bible uncovered" aangetoond dat sommige dingen gewoon niet plaats gevonden kunnen hebben. Jericho bestond nog niet toen het verwoest zou zijn door er rondjes omheen te lopen. Maar toen de stad Jericho eenmaal bestond is het meermaals verwoest door aardbevingen omdat het op een breukvlak gebouwd zou zijn. De Ark van Noach zou omslaan bij windkracht 3 en de regenboog is gewoon te verklaren doordat er licht op waterdruppels schijnt. Dat zal voor de bouw van de ark ook al plaatsgevonden moeten hebben.
Ik hecht daarom zelf veel meer aan de latere bijbelboeken en het nieuwe testament. De eerdere boeken zijn mooie verhalen met een diepere boodschap. De verklaring dat deze geïnspireerd door de Heilige Geest zijn is natuurlijk een argument waar ik niet tegen op kan. Daarmee zijn alle discussies neer te slaan. Maar is daarmee ook een dooddoener om niet verder te willen denken...
Groeten Mark |
Dat de regenboog te verklaren is, wil toch niet zeggen dat het voor de tijd van Noach ook al heeft plaatsgevonden ? Ik bedoel... dat God een verbond sloot met daarin de belofte om de wereld niet meer te vervloeken zoals Hij had gedaan, en als teken daarvan de regenboog aan de hemel stond (Gen. 9:13), kun je toch niet zomaar uitvlakken met een of ander wetenschappelijk vraagstuk ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:54
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Hier in Duitsland ook heerlijk weer... Bei uns ist alles beßer  |
Besser ist nicht immer Glücklich...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 00:04
|
|
|
|
Een dikke knuffel voor Visser, omdat hij geopereerd wordt morgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARK811
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 00:06
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Dat de regenboog te verklaren is, wil toch niet zeggen dat het voor de tijd van Noach ook al heeft plaatsgevonden ? Ik bedoel... dat God een verbond sloot met daarin de belofte om de wereld niet meer te vervloeken zoals Hij had gedaan, en als teken daarvan de regenboog aan de hemel stond (Gen. 9:13), kun je toch niet zomaar uitvlakken met een of ander wetenschappelijk vraagstuk ? |
Het is meer een natuurkundig verschijnsel dan een wetenschappelijk vraagstuk. Mijn punt is juist dat er zich een verschijnsel voordoet en dat daar in de loop der tijd een verklaring aangehangen is. In een andere discussie op het forum gaat het erom om de aarde om zon draait, of de zon om de aarde, zoals in de bijbel staat. Niet alles wat is de bijbel staat hoeft waar te zijn. Het gaat meer om de achterliggende gedachte of de les die eruit getrokken kan worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 00:06
|
|
|
|
Een knuf voor een lieve brabantse belg!!!
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op dinsdag 5 juli 2011, 00:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 00:08
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | Hallo jolan
vriendelijke groet anita |
Wat heeft het voor zin om iemand "terug te pakken" met verwijten die kant nog wal raken? Dit topic mag wat mij betreft snel gesloten worden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 00:11
|
|
|
|
| MARK811 schreef: | | Het is meer een natuurkundig verschijnsel dan een wetenschappelijk vraagstuk. Mijn punt is juist dat er zich een verschijnsel voordoet en dat daar in de loop der tijd een verklaring aangehangen is. In een andere discussie op het forum gaat het erom om de aarde om zon draait, of de zon om de aarde, zoals in de bijbel staat. Niet alles wat is de bijbel staat hoeft waar te zijn. Het gaat meer om de achterliggende gedachte of de les die eruit getrokken kan worden. |
Niet mee eens... Wat houd je nog over als je het op die manier wilt wegredeneren...? geloof me ik heb al vanaf jongsaf aan dit soort dingen gehoord, maar ik heb ook de afstand gezien die het creëert tussen de mens die alles lijkt te willen beredeneren en God niet meer wil zien zoals Hij Zich bekendmaakt...
Ik weet natuurlijk niet hoe jij erin staat, maar zie hier wel een gevaar in... Vooral die opmerking die ik vetgedrukt heb baart me zorgen.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 5 juli 2011, 00:21
|
|
| Naar boven |
|
|