| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 11:22
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Ik weet niet of het toepasselijk is om dit verzoek hier te plaatsen. Ik neem echter te vrijheid om het wel te doen.
De gemeente waar ik kom, is ongeveer 5 jaar geleden gesticht door een echtpaar, die hier een visie voor had. Ook zijn er meerdere profetieen over uitgesproken, dat deze gemeente zou groeien. De groei bleef echter uit en dit echtpaar is er mee gestopt. Dit is versnelt gegaan door de vervelende reactie van sommige mensen op het voornemen van hun om de taken neer te leggen.
. |
ik vind het wel opmerkelijk dat je dit zo neer zet. wel jammer dat je bij het andere topic, EEN WOORD VOOR JOU, hier niet over gesproken hebt. want hieruit blijkt dat de hoogdravende termen "een visie ergens voor hebben" en zeker de zogenaamde "profetieen" vaak niets meer waard zijn dan het papier waarop ze worden geschreven.
buiten deze kritische kanttekening wens ik jouw gemeente veel sucses verder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
Berichten: 184
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 11:51
|
|
|
|
Vandaag Getshemane van kees kraayenoord
Niet mijn wil maar Gods wil zal geschieden
Groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
Berichten: 163
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:06
|
|
|
|
quote roady Muziek maken is mooi :) Heb je ook Gods leiding mogen ervaren in je 'move' naar de nieuwe gemeente?
| HENKWAL969 schreef: | Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.
Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake. |
Ik zou het antwoord cru gezegd opvatten als: NEE En een nee antwoord zou betekenen dat je zonder Gods leiding/hulp je eigen gekozen wegen volgt Ook het afnemen van de huisgemeente zou ik persoonlijk opvatten als het ontbreken van Gods hulp/zegen. Dit is niet bedoeld als aanval, maar het doet me sterk denken aan David, die zo graag de tempel wilde bouwen, en alle voorbereidingen trof, maar die er later achter kwam dat God niet wilde dat hij de tempel zou bouwen, maar Salomo, zijn zoon.
Misschien iets om over na te denken
Verder een vraag die direct in me naar boven komt.... Er zijn al zoveel kerken, zoveel kerkelijke kringen, zoveel verschillende gemeenten,
Waarom nog een erbij? Waarom nog meer verdeeldheid en keuze mogelijkheden creëren binnen christelijk Nederland?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op maandag 11 juli 2011, 12:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:15
|
|
|
|
Al twee dagen lekker weer hier en wat doe ik?? Met migraine op bed liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:17
|
|
|
|
Al twee dagen knallende migraine Waarom heeft een vrouw maandelijks die ongeregeldheden nodig? Ik wil in de zon buiten ipv in mijn bed liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
Berichten: 194
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:23
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik vind het wel opmerkelijk dat je dit zo neer zet. wel jammer dat je bij het andere topic, EEN WOORD VOOR JOU, hier niet over gesproken hebt. want hieruit blijkt dat de hoogdravende termen "een visie ergens voor hebben" en zeker de zogenaamde "profetieen" vaak niets meer waard zijn dan het papier waarop ze worden geschreven.
buiten deze kritische kanttekening wens ik jouw gemeente veel sucses verder. |
Deze opmerking begrijp ik niet helemaal. Ik heb alleen de informatie neergezet in mijn verzoek, die bij mij bekend is. De profetieen heb ik niet zelf gehoord of gegeven. Dat stamt zelfs van voor mijn tijd in deze gemeente. Mogelijk dat deze in het verleden verkeerd geinterpreteerd zijn. Allehoewel ik geloof dat degenen die ze uitgesproken hebben te goeder trouw zijn en niet zomaar iets zeggen. (Het waren predikanten uit diverse regios in Nederland)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:24
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Verder een vraag die direct in me naar boven komt.... Er zijn al zoveel kerken, zoveel kerkelijke kringen, zoveel verschillende gemeenten,
Waarom nog een erbij? Waarom nog meer verdeeldheid en keuze mogelijkheden creëren binnen christelijk Nederland?
|
ik denk dat dat (in het verleden) een van de 'zegeningen' (c.q. eigenschappen) van christelijk Nederland is geweest:
ben je het (vaak op details, of interpretatie van bepaalde zaken) niet met elkaar eens, dan "begin je voor jezelf", en stap je de kerk uit (of je wordt eruit geknikkerd)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op maandag 11 juli 2011, 12:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:28
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik denk dat dat (in het verleden) een van de 'zegeningen' (c.q. eigenschappen) van christelijk Nederland is geweest:
ben je het (vaak op details, of interpretatie van bepaalde zaken) niet met elkaar eens, dan "begin je voor jezelf", en stap je de kerk uit (of je wordt eruit geknikkerd) |
Eigenlijk wel een trieste ontwikkeling vind je niet? Je bent het ergens niet mee eens, hup, dan begin je zelf maar een Gemeente......I.p.v naar oplossingen te zoeken......én te willen zoeken.... Zo krijg je als het ware de "wildgroei'van gemeentes die er nu ontstaan zodat mensen door de bomen het bos niet meer zien....... Maar ja, dat is eigenlijk een beetje off topic.....we dwalen af.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:32
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Morgen komt mijn nieuwe afzuigkapdinges dus dacht ik vast even de oude te demonteren Dat ding is zeer vakkundig weggewerkt,voorzien van 3 miljoen schroeven,3 tubes kit,hij zit verborgen achter platen met zeer speciale schroeven en zit na een uur schroeven,rammen en beuken nog muurvast
Nu eerst koffie voor ik het in mn dolle kop krijg de hele keuken er omheen los te schroeven (oh ja,én de stroom afsluiten is misschien ook niet verkeerd)
De nieuwe koelkast laat ik toch maar door een man (uche uche)monteren........ |
Huur een olifantje die em er af kan trekken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Eigenlijk wel een trieste ontwikkeling vind je niet? Je bent het ergens niet mee eens, hup, dan begin je zelf maar een Gemeente......I.p.v naar oplossingen te zoeken......én te willen zoeken.... Zo krijg je als het ware de "wildgroei'van gemeentes die er nu ontstaan zodat mensen door de bomen het bos niet meer zien....... Maar ja, dat is eigenlijk een beetje off topic.....we dwalen af..... |
Ben ik met je eens, een heel trieste ontwikkeling! Vandaar ook de vragen die dan bij me opkwamen. Er wordt juist eenheid van ons verlangd in het christendom, en wat doen wij als mensen... Zie zelf maar hoe verdeeld christelijk Nederland is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Al twee dagen knallende migraine Waarom heeft een vrouw maandelijks die ongeregeldheden nodig? Ik wil in de zon buiten ipv in mijn bed liggen  |
Sterkte Erika! Ik weet hoe dat is....vreselijk dus!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
Berichten: 194
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:41
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | quote roady Muziek maken is mooi :) Heb je ook Gods leiding mogen ervaren in je 'move' naar de nieuwe gemeente?
Ik zou het antwoord cru gezegd opvatten als: NEE En een nee antwoord zou betekenen dat je zonder Gods leiding/hulp je eigen gekozen wegen volgt Ook het afnemen van de huisgemeente zou ik persoonlijk opvatten als het ontbreken van Gods hulp/zegen. Dit is niet bedoeld als aanval, maar het doet me sterk denken aan David, die zo graag de tempel wilde bouwen, en alle voorbereidingen trof, maar die er later achter kwam dat God niet wilde dat hij de tempel zou bouwen, maar Salomo, zijn zoon.
Misschien iets om over na te denken
Verder een vraag die direct in me naar boven komt.... Er zijn al zoveel kerken, zoveel kerkelijke kringen, zoveel verschillende gemeenten,
Waarom nog een erbij? Waarom nog meer verdeeldheid en keuze mogelijkheden creëren binnen christelijk Nederland? |
Het is niet nog een gemeente erbij. Deze was er al. Ook al is 5 jaar nog kort. Zelf kom ik pas een half jaar bij deze gemeente.
Waaruit zou moeten blijken dat ik mijn weg zonder God gekozen heb om in deze gemeente voor de muziek te zorgen???? Ik was nog te verlegen om muziek te maken waar mijn kinderen bij waren. En in deze gemeente had ik de vrijmoedigheid om in het openbaar muziek te maken. Dat is een verandering die toch opmerkelijk is.
Bovendien was mijn eerste bericht een vraag om gebed. Het is niet aan ons om te oordelen of de gemeente er wel of niet had moeten komen. Het is wel aan ons om God te raadplegen en duidelijkheid te geven of te openbaren wat er wel moet gebeuren.
Met al deze opmerkingen lijkt het wel of ik beoordeelt wordt op het feit dat ik mijn nek uitsteek om te ontdekken of deze gemeente wel of niet moet doorgaan. Moet ik weglopen en zeggen: "Bekijk het maar, ik ga naar een andere gemeente"?
Lees de brieven van Paulus nog maar eens, wat daar staat over oordelen.
En de opmerking "er zijn al zoveel kerken". Als God ergens een gemeente wil beginnen is dat Zijn keuze. Daarbij zijn in die wijk of dorp zoals je het noemen wilt, nog helemaal geen andere kerken. Niet uit de evangelische hoek, als ook geen traditionele kerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit is de eerste keer dat je eindelijk erkent, dat mensen echt bezwaren kunnen hebben om naar de picknick te komen. Ik hoop dan ook dat je me niet meer lastig valt als ik zeg dat ik daar niet naar toe ga. Verder wil ik opmerken, dat je door de picknick bij ieder uitje de vraag krijgt of liever gezegd de eis, dat de kinderen ook mee mogen komen. En het kost de organisator enorm veel stress om nee te moeten zeggen. |
Ik wil niet eens inhoudelijk reageren op zo'n zielige opmerking ..
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 11 juli 2011, 12:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:46
|
|
|
|
Dat ik vandaag las dat wandelende takken al 1,5 miljoen jaar zonder sex zijn...... Hoe kan het dan toen mijn kinderen wandelende takken hadden ze zich ontzettend vermenigvuldigden???????????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat ik vandaag las dat wandelende takken al 1,5 miljoen jaar zonder sex zijn...... Hoe kan het dan toen mijn kinderen wandelende takken hadden ze zich ontzettend vermenigvuldigden???????????????  |
Misschien door het snoeien??? Of goede meststoffen gegeven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Je zit niet op CM om met zn allen de libelle te bespreken, dus in mijn ogen moet je heel voorzichtig zijn met je kinderen. En dat kan overdreven voor de ander klinken, maar ik vraag me af hoe dat werkelijk in de harten van de kinderen zit. Vaak hebben ze al een moeilijke tijd achter de rug en zijn extra afhankelijk van de verzorgende ouder geworden. Moeten ze nu ook meegesleept worden in het dategebeuren van de ouder? En je kunt het wel geheim houden voor ze, maar onbewust weten ze toch wat er aan de hand is. Anders vertellen de andere kids ze het wel. Dus, om nog meer onzekerheid te voorkomen, vind ik dat je CM en kinderen gewoon niet samen moet brengen... |
Jij hebt toch volwassen kinderen Chatuliem? Dus dan is het voor jou toch helemaal niet aan de orde? Voor mij ook niet, maar ik vind dat een ieder het helemaal zelf moet weten en daar ook zelf verantwoordelijk voor is........En we praten hier gelukkig nog wel eens over wat anders dan daten, of hoe je het ook mag noemen... dat weet jij ook wel........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:53
|
|
|
|
Doe ff een tukkie tussen alle geharrewar door
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Misschien door het snoeien??? Of goede meststoffen gegeven... |
Maar daar krijg je toch geen klein wandelend takje van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 12:59
|
|
|
|
toen ik vanmorgen gebeld werd en mijn zoon toch over gaat naar H3, ook al heeft hij een taak voor wiskunde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Eén of ander raar virus is heel mn %%%%% om zeep aan het helpen.  |
Neem een Apple, Visser die doet het altijd en als je wilt draai je je pc-programma's lekker op je Apple, dan het je niet meer zo'n virusbak nodig.
Thomas, in deze Apple bijten, kan geen kwaad.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 11 juli 2011, 13:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAAK585
|
Berichten: 50
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:10
|
|
|
|
ik heb hier alle zonnetjes in huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:19
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dat vind jij voor jou kinderen, ik voor mijn kinderen, maar dat moet een ander zelf voor zijn of haar kinderen zelf bepalen. En ook niet iedereen zit op cm om een relatie te zoeken. Ik had gisteren nog een cmer op de koffie die net als ik destijds hier enkel lid werd als tijdsverdrijf, op de lange stille avonden na mijn scheiding.
Maar dat was de vraag nu een keer niet. We weten dat de meningen daarover verschillen, en das toch ook niet erg? De vraag was nu: wat is nu eigenlijk een datingsuitje? Of misschien moet het meer zijn: wat is daten? Is dat gewoon elkaar ontmoeten, of ontmoeten met meer verwachtingen?
Het zou zomaar kunnen dat dat de mening over dat woord net zo verschillend zijn als de mening of je wel of niet je kinderen meeneemt. | Tja, als je een uitje uitsluitend als doel ziet om te daten, dan kom je idd bij de door CM georganiseerde uitjes terecht. De uitjes door de leden kunnen een date opleveren, maar dat hoeft niet, dus in die zin is dat geen dating uitje.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 11 juli 2011, 13:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Jij hebt toch volwassen kinderen Chatuliem? Dus dan is het voor jou toch helemaal niet aan de orde? Voor mij ook niet, maar ik vind dat een ieder het helemaal zelf moet weten en daar ook zelf verantwoordelijk voor is........En we praten hier gelukkig nog wel eens over wat anders dan daten, of hoe je het ook mag noemen... dat weet jij ook wel........ | Ik krijg ook te maken met die vraag als ik uitjes organiseer. En qua leeftijd maakt het niet veel uit, mijn kids hadden ook moeite met een nieuwe relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:22
|
|
|
|
|
Het valt me op, Savanti, dat je nog maar pas op de site zit. Beetje ongeduldig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tja, als je een uitje uitsluitend als doel ziet om te daten, dan kom je idd bij de door CM georganiseerde uitjes terecht. De uitjes door de leden kunnen een date opleveren, maar dat hoeft niet, dus in die zin is dat geen dating uitje. |
Het heeft anderhalf jaar geduurt, maar zie hier het resulaat van veel (teveel) discussies:
de picknick is geen datingsuitje , net als alle andere door leden georganiseerde uitjes. Komt er toch een relatie voort uit een uitje, geweldig toch!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar daar krijg je toch geen klein wandelend takje van?  |
Wandelende takjes kunnen heel goed zonder mannetjes,ze leggen onbevruchte eitjes waar vrouwtjes uit komen die weer onbevruchte eitjes leggen......etc.Bevruchte eitjes kunnen mannetjes bevatten maar ze hebben die dus niet echt nodig......ze zijn meer voor de lol zeg maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Waarom heeft een vrouw maandelijks die ongeregeldheden nodig? ( |
Nodig?Helemaaaaaaaaaaaal niet Met hormonen en aanverwante zaken(ik zal niet in detail treden)is veel te regelen,uw huisarts kan u er meer over vertellen Doen hoor,het is heerlijk als je wat van die ellende achter je kunt laten.
Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:08
|
|
|
|
Wat ik alleen echt niet begrijp:
Waarom zouden er mensen zijn die zich voor het hoofd gestoten voelen als kids niet welkom zijn? Diegene die het uitje organiseerd heeft een bepaald idee bij dat uitje en als die persoon vind dat het niet leuk is dat er kinderen bij zijn, dan is dat toch zijn/haar goed recht? Lekker belangrijk allemaal, als je je daar als moeder/vader aan stoort ga je toch lekker niet mee. Het leven is meer als de kinderen alleen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:11
|
|
|
|
|
Het valt me op dat er zoveel negatief ingestelde mensen zijn, ook op CM. We hebben zelfs het slechtste moment van de dag topic. Iedereen heeft zijn/haar positieve en negatieve momenten, dat hoort bij het leven, maar als je ziet dat de zon schijnt, je nog leven mag, nog benen hebt om te gaan waar je wilt, nog ogen hebt om al het mooie te zien, is het dan echt nodig om negatief in het leven te staan?
|
|
| Naar boven |
|
|