ChristianMatch

Forum

contact
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2481 2482 2483 2484 2485 2486 2487 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:13

Ik vind je conclusies erg cru,mannen gaan alleen voor (veel) jonge(re) blondjes en hebben de hele dag niets beters te doen dan leuke profieltjes in elkaar te knutselen? Smiley die vol vragen zit met zo'n instelling vang je zeker bot.......

Bovendien gaat het toch niet om de hoeveelheid reacties,je hebt maar 1 leuke vent nodig,geen 1000 Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:13

Kijk.... daarom hangen sommige stellen nog op CM
Om de anderen te vertellen dat er hoop is Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:29

Ja dat mag,is zelfs nodig,om van tijd tot tijd stil te staan bij de dingen die in je leven gebeuren,ook bij de negatieve dingen.
Ik ben een rasoptimist maar zelfs mij zou het behoorlijk opbreken als ik constant in een euforische stemming zou moeten zijn.

Mijn ervaring is dat je je realiteitszin kwijt raakt als je continue bezig bent met alleen het positieve,je kropt dan onbewust het negatieve op en reken er maar op dat dat er ooit uitknalt........
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:34

Hoi Henk,

Geweldig om te lezen dat je je "muziek-talent" in je gemeente op je genomen hebt.
Jammer om te lezen dat deze gemeente slinkt, hoe klein ook.
Ik heb veel kritische vragen hierboven gelezen en ook diverse antwoorden.
Toch heb ik ook maar een enkele vraag, hoewel mijn gebed zeker voor je (huis)gemeente zal zijn!
Hoe zit het bij jullie gemeente met het gebed? Is dat alleen tijdens de dienst?
Ik zit, persoonlijk gezegd, bij een behoorlijk gezegende Evangelische gemeente van nu ruim 100 mensen (ouders en kids) en die is nu 3,5 jaar oud, maar met de bidstond zijn we tegenwoordig maar met een "schamelijke" 5-8 mensen. Sommige mensen weten niet (vooral nadat ze zegen hebben ontvangen, houden ze er mee op) dat bidden een onophoudelijk iets is. We hebben daar ook al wel eens met 25 mensen gezeten en, toen waren de zegeningen niet van de lucht (vragen om toestemmingen van de burgerlijke gemeente, vragen om een ruimte van samenkomst, bidden om eenheid, bidden om passende oudsten, etc)!
Jouw vraag hadden we laatst ook bij onze huisgemeente/celgroep/kring (hoe je het ook maar wilt noemen) De onze slinkt gestaag, hoewel we altijd samen met elkaar bidden, onze noden bij elkaar leggen, elkaar weten te bemoedigen en ons daar ook heel verbonden me voelen, als we elkaar weer in de "kerk" zien en zo... We denken er over om te stoppen en onze energie ergens anders in te steken; voor mij betekent dat: een nieuwe celkring vinden om die te bemoedigen!

Ik las bij je eerste tekst "probeer"
Om de "wijze Yoda" te citeren: "Do not try! DO or DO NOT!"
Heel toepasselijk in die context is wat Jezus zelf heeft gezegd in Openbaring 3:15-16 "Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen"
En wat staat er verder in vers 19? "Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt."
Kortom: Je zult dus tegenslag kunnen ondervinden!
Gisteren hadden we het bij onze gemeente voor de 3e keer over de gelijkenis van de talenten (Matth.25:14-30).
Denk er aan: begraaf je talent niet! Je doet er al iets mee, en dat is prachtig en dat zal zeker gezegend worden, hoewel je het nog niet direkt hoeft te zien.

Ik sluit hiermee met de woorden in vers 20 van Openbaring 13:"Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij."
Als men weet dat jij je deur open zet voor anderen (en Jezus), weet dat dan spoedig je woonkamer te klein zal zijn voor de gemeente!

Laatst aangepast door
ERNSTJAN522
op maandag 11 juli 2011, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:39

Enkel maar positief zijn lukt mij ook echt niet. Maar ik heb aan een paar uur negatief en bloed-chagarijnig zijn tegenwoordig genoeg, dan is het mn lijf uit en kan ik weer redelijk de zon zien tussen de wolkjes.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:42

Ik zeg niet dat het negatieve er niet uit mag, in tegendeel dat kan geen enkel mens lijkt me. iedereen heeft z'n rotmomenten, en reageerd daar negatief op. Maar waar ik op doel is de negatieve levenshouding die ik steeds meer zie. Negatief in algemene zin, niet zozeer de momentopnames
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:50

JOLAN931 schreef:
Diegene die het uitje organiseerd heeft een bepaald idee bij dat uitje en als die persoon vind dat het niet leuk is dat er kinderen bij zijn, dan is dat toch zijn/haar goed recht?

En daar heb je meteen het punt waar het hier op cm vaak bij misgaat.

Als iemand zegt: op die en die datum gaan we dit of dat doen, krijg je eerst een hele rij reakties van mensen die niet kunnen, niet willen of het hele uitje aan willen passen aan hun eigen ideaalbeeld van een uitje.

Bekend voorbeeld: iemand organiseert iets en een van de aanmelders vraagt of iedereen zn zangbundel meeneemt zodat we kunnen zingen met elkaar. Waarop spontaan veel mensen afhaken die daar niet van houden., en aan de organisator wordt niet gevraagd hoe hij of zij daar over denkt.

Wat is er zo moeilijk aan om niet te reageren als het een uitje is dat jou niet trekt, of als het op een datum is die jou niet uit komt?
De keuze om niet te gaan is ook een keuze Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 11 juli 2011, 14:51
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:53

HENKWAL969 schreef:
Het is niet nog een gemeente erbij. Deze was er al. Ook al is 5 jaar nog kort.
Zelf kom ik pas een half jaar bij deze gemeente.

Waaruit zou moeten blijken dat ik mijn weg zonder God gekozen heb om in deze gemeente voor de muziek te zorgen????
Ik was nog te verlegen om muziek te maken waar mijn kinderen bij waren. En in deze gemeente had ik de vrijmoedigheid om in het openbaar muziek te maken. Dat is een verandering die toch opmerkelijk is.

Bovendien was mijn eerste bericht een vraag om gebed.
Het is niet aan ons om te oordelen of de gemeente er wel of niet had moeten komen. Het is wel aan ons om God te raadplegen en duidelijkheid te geven of te openbaren wat er wel moet gebeuren.

Met al deze opmerkingen lijkt het wel of ik beoordeelt wordt op het feit dat ik mijn nek uitsteek om te ontdekken of deze gemeente wel of niet moet doorgaan. Moet ik weglopen en zeggen: "Bekijk het maar, ik ga naar een andere gemeente"?

Lees de brieven van Paulus nog maar eens, wat daar staat over oordelen.

En de opmerking "er zijn al zoveel kerken". Als God ergens een gemeente wil beginnen is dat Zijn keuze.
Daarbij zijn in die wijk of dorp zoals je het noemen wilt, nog helemaal geen andere kerken. Niet uit de evangelische hoek, als ook geen traditionele kerken.

Eigenlijk is de vraag of God een nieuwe gemeente wil een absurde vraag. Ik kan me niet voorstellen dat Hij erop tegen is, dat Zijn Woord verkondigd wordt. Zelf vind ik dat er te weinig gemeentes zijn in NL. Een gemeente opzetten is een werk van volharding. Ik maak het zelf ook mee. En de meeste grote gemeentes zijn klein begonnen. Ga door in gebed, en verwacht het van Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:58

YELNIN491 schreef:
toen ik vanmorgen gebeld werd en mijn zoon toch over gaat naar H3, ook al heeft hij een taak voor wiskunde Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Clown smiley

Lachende smiley dat is inderdaad wel goed nieuws...niet alleen voor jou maar ook voor GJ...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 15:01

Japanners die zonder enige ervaring vertalen naar het Engels.......be amused,be very amused Coole smiley met zonnebril

http://www.engrish.com
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 15:39

JOLAN931 schreef:
Ik zeg niet dat het negatieve er niet uit mag, in tegendeel dat kan geen enkel mens lijkt me. iedereen heeft z'n rotmomenten, en reageerd daar negatief op. Maar waar ik op doel is de negatieve levenshouding die ik steeds meer zie. Negatief in algemene zin, niet zozeer de momentopnames

Ik denk dat dat een wereldwijd probleem is en wordt.
Het wordt gevoed door allerlei maatschappelijke aspecten Politiek, reclame, televisie.
Alles wordt steeds meer afgemeten aan het materiele belang en carriere.
Iedereen wil ook gelijk zijn aan elkaar en vooral de anderen de schuld geven als het niet lukken wil.

Pastor Prince Julius zei gisteren in zijn preek terecht. Dat als er moeilijkheden in ons leven zijn, moet we moeten beginnen om eerst onszelf te onderzoeken. Bidden we genoeg, is er iets dat we moeten opruimen of goedmaken.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 15:56

CHATULIEM619 schreef:
Ik krijg ook te maken met die vraag als ik uitjes organiseer. En qua leeftijd maakt het niet veel uit, mijn kids hadden ook moeite met een nieuwe relatie.

Moeite met een nieuwe relatie hebben is natuurlijk een heel andere discussie dan wel of geen kinderen mee naar een CM uitje, date of ontmoeting.......
Als jij een uitje organiseert maak jij die keuze en daar kunnen mensen het mee eens of niet.....en meegaan of thuisblijven......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 15:57

LEANNE226 schreef:
Wandelende takjes kunnen heel goed zonder mannetjes,ze leggen onbevruchte eitjes waar vrouwtjes uit komen die weer onbevruchte eitjes leggen......etc.Bevruchte eitjes kunnen mannetjes bevatten maar ze hebben die dus niet echt nodig......ze zijn meer voor de lol zeg maar Knipoog smiley

Ah, nu begrijp ik het! Dank voor de uitleg....
CM is behalve een datingsite toch ook nog een leerzame site ......... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:23

HENKWAL969 schreef:
Ik denk dat dat een wereldwijd probleem is en wordt.
Het wordt gevoed door allerlei maatschappelijke aspecten Politiek, reclame, televisie.
Alles wordt steeds meer afgemeten aan het materiele belang en carriere.
Iedereen wil ook gelijk zijn aan elkaar en vooral de anderen de schuld geven als het niet lukken wil.

Pastor Prince Julius zei gisteren in zijn preek terecht. Dat als er moeilijkheden in ons leven zijn, moet we moeten beginnen om eerst onszelf te onderzoeken. Bidden we genoeg, is er iets dat we moeten opruimen of goedmaken.

Nou, Henk, je reageert wel een beetje negatief op dit stukje..... Knipoog smiley
Ik denk dat het meer een wereldwijd probleem aan het worden is dat we in een ík'cultuur leven.......we hebben het vaak over onszelf en het omzien naar elkaar wordt wat minder.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 11 juli 2011, 16:26
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:31

WILLEMIJN232 schreef:
Nou, Henk, je reageert wel een beetje negatief op dit stukje..... Knipoog smiley

Ik werd overmand door ernstig negatieve vibes Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:32

HENKWAL969 schreef:
Ik werd overmand door ernstig negatieve vibes Verlegen lachende smiley

ow, dus eigenlijk is het besmettelijk......zou dat de oorzaak zijn dat zoveel mensen er tegenwoordig last van hebben?
Naar boven

Auteur Bericht
MAAIKE874

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:42

JOLAN931 schreef:
Het valt me op dat er zoveel negatief ingestelde mensen zijn, ook op CM. We hebben zelfs het slechtste moment van de dag topic. Iedereen heeft zijn/haar positieve en negatieve momenten, dat hoort bij het leven, maar als je ziet dat de zon schijnt, je nog leven mag, nog benen hebt om te gaan waar je wilt, nog ogen hebt om al het mooie te zien, is het dan echt nodig om negatief in het leven te staan?

Ben je zelf dan niet negatief ingesteld als je zo veel negatieve dingen ziet?
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 16:58

LEANNE226 schreef:
Ja dat mag,is zelfs nodig,om van tijd tot tijd stil te staan bij de dingen die in je leven gebeuren,ook bij de negatieve dingen.
Ik ben een rasoptimist maar zelfs mij zou het behoorlijk opbreken als ik constant in een euforische stemming zou moeten zijn.

Mijn ervaring is dat je je realiteitszin kwijt raakt als je continue bezig bent met alleen het positieve,je kropt dan onbewust het negatieve op en reken er maar op dat dat er ooit uitknalt........

je hoeft ook niet in een euforische stemming zijn, je kunt ook positief zijn, dus tellen wat je hebt, niet altijd kijken naar wat we niet hebben of wat een ander meer heeft dan dat jezelf hebt.

Ik werk bijna dagelijks met mensen in de beroerdste situaties in hun leven, vervolgd, gevlucht, verkracht, uitgebuit, mensensmokkel, ontsnapt aan moord of oorlog. Maar als zelfs deze mensen nog positief kunnen zijn in hun beroerde en ellendige situatie dan moeten wij in Nederland al snel ons mond houden over iets wat negatief zou zijn.
Tja, misschien is er iets wat ons stoort of niet zo lekker gaat, maar negatief zijn als basisinstelling wat ik idd om me heen zie is onbegrijpelijk
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:01

dus wandelende takjes zijn "meestal" vrouwtjes??
nooit geweten toen ik potten vol van dat wandelend gedierte had.
Zag altijd wel eitjes onderin liggen maar die kwamen nooit uit, leken eeuwig in winterslaap te zijn Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:02

YELNIN491 schreef:
je hoeft ook niet in een euforische stemming zijn, je kunt ook positief zijn, dus tellen wat je hebt, niet altijd kijken naar wat we niet hebben of wat een ander meer heeft dan dat jezelf hebt.

Ik werk bijna dagelijks met mensen in de beroerdste situaties in hun leven, vervolgd, gevlucht, verkracht, uitgebuit, mensensmokkel, ontsnapt aan moord of oorlog. Maar als zelfs deze mensen nog positief kunnen zijn in hun beroerde en ellendige situatie dan moeten wij in Nederland al snel ons mond houden over iets wat negatief zou zijn.
Tja, misschien is er iets wat ons stoort of niet zo lekker gaat, maar negatief zijn als basisinstelling wat ik idd om me heen zie is onbegrijpelijk

Je kan je eigen leed niet altijd toetsen aan het leed van de ander want dan is er altijd wel wat ergers en hoef je je over je eigen dingen die niet leuk zijn ook niet meer druk te maken.......zo werkt het denk ik niet...
Ben wel met je eens dat mensen met een chronisch negatieve uitstraling niet te benijden zijn.......je zal maar zo in het leven staan.......
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:03

FRANKT627 schreef:
Lachende smiley dat is inderdaad wel goed nieuws...niet alleen voor jou maar ook voor GJ...
zeker weten die was ook door het dolle heen, bank bleef nog net heel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:06

YELNIN491 schreef:
Zag altijd wel eitjes onderin liggen maar die kwamen nooit uit, leken eeuwig in winterslaap te zijn Huilende smiley, smiley in tranen

Educatieve site dat CM he? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:07

SJAAK585 schreef:
ik heb hier alle zonnetjes in huis Coole smiley met zonnebril

Daar heb je dan ook 3 (5) redenen voor Sjaak ... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:09

YELNIN491 schreef:

Best wel een leuke woordspeling in dit verband ... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:10

WILLEMIJN232 schreef:
Educatieve site dat CM he? Knipoog smiley
Ja, inderdaad, maar heb nu niet meer van die wandel gevallen.
Waren maar saaie beesten Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:14

YELNIN491 schreef:
Ja, inderdaad, maar heb nu niet meer van die wandel gevallen.
Waren maar saaie beesten Smiley met dichtgeplakte mond

Vreselijk saai, en wandelen deden ze ook niet zo veel......
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:15

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan je eigen leed niet altijd toetsen aan het leed van de ander want dan is er altijd wel wat ergers en hoef je je over je eigen dingen die niet leuk zijn ook niet meer druk te maken.......zo werkt het denk ik niet...
Ben wel met je eens dat mensen met een chronisch negatieve uitstraling niet te benijden zijn.......je zal maar zo in het leven staan.......

Dat snap ik ook wel, maar je leert meer relativeren en dat werkt heel positief.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:15

HENKWAL969 schreef:
Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.

Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake.

Is goed Henk.
Ik moest slechts denken aan de keer dat ikzelf van gemeente veranderde.
God heeft mij terdege duidelijk gemaakt dat ik nogal fout zat met mijn keuze. Vandaar mijn (overigens oprecht bedoelde) vragen.

Ik wens je Gods leiding toe in je keuzes.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:16

YELNIN491 schreef:

Dan waren dat vast mannetjes.Tis net CM he,ze hangen wat rond maar reageren amper (ik mix en match wat forumonderwerpjes Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:16

HENKWAL969 schreef:
Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.

Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake.

Is goed Henk.
Ik moest slechts denken aan de keer dat ikzelf van gemeente veranderde.
God heeft mij terdege duidelijk gemaakt dat ik nogal fout zat met mijn keuze. Vandaar mijn (overigens oprecht bedoelde) vragen.

Ik wens je Gods leiding toe in je keuzes.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2481 2482 2483 2484 2485 2486 2487 ... 6194 Volgende
Pagina 2484 van 6194