ChristianMatch
 


Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2830 2831 2832 2833 2834 2835 2836 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:02
 
MARIAN519 schreef:
Het lied is erg mooi, de rest kan ik niets mee...
Bij de viering van een christelijke dienst? oosterse aspecten? van een andere god? een christelijke zonnecirkel lopen? en dan Gods Geest ervaren? de Heilige Geest van Onze God? Smiley die vol vragen zit

Wat ervaar je dan? wat heb je ervaren? wat deed de Geest met je en ik wil het oprecht graag weten? mag ook per mail als je dat liever doet?

Ik denk dat ik het zelfde ervaar als jij in een kerkdienst, niets meer en niets minder........alleen op een andere wijze...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:04
 
ROADY641 schreef:
Anders vroeg ik het niet.
Je reactie op je stukje over bhoedda en yoga deed me deze vraag stellen.

Mensen toch, worden jullie dat nu zelf niet beu om zo steeds Boedha en Bijbelse termen te gebruiken om dat iemand graag Yoga doet omwille van de oefeningen? En dan die vrome beweringen en leringen.

Ik heb het nogal eens geschreven in deze en andere topics, maar dat komt dan totaal geen reactie op: als je zo bang ben voor beinvloedingen van anders gelovig moet of zaken die met een ander geloof te maken hebben moet je je gewoon opsluiten. Ook gaan werken ergens waar een multi-cultureel personeelsbestand is kan niet meer. Eens gaan eten in een Chinees of in een Libanees restaurant kan dan ook niet. Denk toch eens 5 minuten na vooaleer je dwaze beweringen de wereld instuurt. Misschien zijn sommige vlug beinvloedbaar, hebben ze geen karakter of ontbreek hen het nuchtere, verstand, maar dat wil toch niet zeggen dat elke christen die yoga doet paranoide is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:07
 
MARIAN519 schreef:
Maar Willemijn..heb je die linken wel gelezen en weet je wel waarover het gaat?
Het is toch zo dat Buddha niet gelijk is aan onze God?
En als hij wel gelijk gesteld wordt dat dat een grote leugen is?
God wil geen ander goden naast zich..

Ben zelfs ambtsdrager in de kerk, dus ik weet heus wel waar ik over praat Marian.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:08
 
FRANKT627 schreef:
Mensen toch, worden jullie dat nu zelf niet beu om zo steeds Boedha en Bijbelse termen te gebruiken om dat iemand graag Yoga doet omwille van de oefeningen? En dan die vrome beweringen en leringen.

Ik heb het nogal eens geschreven in deze en andere topics, maar dat komt dan totaal geen reactie op: als je zo bang ben voor beinvloedingen van anders gelovig moet of zaken die met een ander geloof te maken hebben moet je je gewoon opsluiten. Ook gaan werken ergens waar een multi-cultureel personeelsbestand is kan niet meer. Eens gaan eten in een Chinees of in een Libanees restaurant kan dan ook niet. Denk toch eens 5 minuten na vooaleer je dwaze beweringen de wereld instuurt. Misschien zijn sommige vlug beinvloedbaar, hebben ze geen karakter of ontbreek hen het nuchtere, verstand, maar dat wil toch niet zeggen dat elke christen die yoga doet paranoide is.

In dit topic is de vraag gesteld hoe echt ben ik in Jezus' naam, dan mogen/moeten wij vertellen van die Jezus..en de echtheid in Zijn naam, niet in de echtheid in een andere naam, wat vind je zelf? gaat het om Jezus of om Buddha in het christelijk geloof?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:11
 
MARIAN519 schreef:
In dit topic is de vraag gesteld hoe echt ben ik in Jezus' naam, dan mogen/moeten wij vertellen van die Jezus..en de echtheid in Zijn naam, niet in de echtheid in een andere naam, wat vind je zelf? gaat het om Jezus of om Buddha in het christelijk geloof?


Ik denk dat er al genoeg over gesproken is zodat je de vraag wat denk je zelf niet meer hoeft te stellen.........
Als jij het allemaal occult vind, prima.....maar accepteer dan ook dat er andersdenkenden zijn.......die niet minder gelovig zijn dan jij pretendeert te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat er al genoeg over gesproken is zodat je de vraag wat denk je zelf niet meer hoeft te stellen.........
Als jij het allemaal occult vind, prima.....maar accepteer dan ook dat er andersdenkenden zijn.......die niet minder gelovig zijn dan jij pretendeert te zijn

Het spijt me als jij vindt dat ik "pretendeer".

Ik zeg ook niets over min-of mee- gelovig..
Wél zeg ik duidelijk dat God de Enige God is .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:19
 
MARIAN519 schreef:
Maar Willemijn..heb je die linken wel gelezen en weet je wel waarover het gaat?
Het is toch zo dat Buddha niet gelijk is aan onze God?
En als hij wel gelijk gesteld wordt dat dat een grote leugen is?
God wil geen ander goden naast zich..

Indien je Jezus wilt volgen, wanneer je christen bent, wanneer je God als de Vader ziet, dan wil Hij inderdaad niet dat er afgoden aanbeden worden. Of geen goden die aanroepen voor regen of zonneschijn of wat ook. Dat is dus iets anders. Je gaat toch ook je anders gelovige of ongelovige medemens niet mijden? Want in die mens zou je ook wel eens de afspiegeling kunnen zijn van haar of zijn God. Net zoals wij graag Jezus in de christen zouden willen erkennen. Het is gewoon een kwestie van nuchter verstand, begrip, tolerantie, geloof in jezelf en in jouw of onze God. Zo simpel is dat, hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:22
 
MARIAN519 schreef:
Het spijt me als jij vindt dat ik "pretendeer".

Ik zeg ook niets over min-of mee- gelovig..
Wél zeg ik duidelijk dat God de Enige God is .


Dat zeg ik ook, je hoort mij ook niets anders zeggen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:28
 
FRANKT627 schreef:
Indien je Jezus wilt volgen, wanneer je christen bent, wanneer je God als de Vader ziet, dan wil Hij inderdaad niet dat er afgoden aanbeden worden. Of geen goden die aanroepen voor regen of zonneschijn of wat ook. Dat is dus iets anders. Je gaat toch ook je anders gelovige of ongelovige medemens niet mijden? Want in die mens zou je ook wel eens de afspiegeling kunnen zijn van haar of zijn God. Net zoals wij graag Jezus in de christen zouden willen erkennen. Het is gewoon een kwestie van nuchter verstand, begrip, tolerantie, geloof in jezelf en in jouw of onze God. Zo simpel is dat, hoor.

Het klopt wat je zegt Frank,


En als ik op een Buddha site zit zal ik het vast over Buddha hebben.

Maar dit is een christelijke site...die over Christus gaat en het geloof in Hem en daar moeten wij ook voor stáán.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:30
 
FRANKT627 schreef:
Mensen toch, worden jullie dat nu zelf niet beu om zo steeds Boedha en Bijbelse termen te gebruiken om dat iemand graag Yoga doet omwille van de oefeningen? En dan die vrome beweringen en leringen.

Ik heb het nogal eens geschreven in deze en andere topics, maar dat komt dan totaal geen reactie op: als je zo bang ben voor beinvloedingen van anders gelovig moet of zaken die met een ander geloof te maken hebben moet je je gewoon opsluiten. Ook gaan werken ergens waar een multi-cultureel personeelsbestand is kan niet meer. Eens gaan eten in een Chinees of in een Libanees restaurant kan dan ook niet. Denk toch eens 5 minuten na vooaleer je dwaze beweringen de wereld instuurt. Misschien zijn sommige vlug beinvloedbaar, hebben ze geen karakter of ontbreek hen het nuchtere, verstand, maar dat wil toch niet zeggen dat elke christen die yoga doet paranoide is.
Het is jammer dat die discussie verzandt in yoga. Toch is deze beweging: Awakening the Christ heel duidelijk gelinkt met oosterse filosofiën. En het klinkt misschien leuk, maar het is misleidend hoe dat hier gepresenteerd wordt. Eerst dacht ik dat ik te maken had met een superenthousiast christen, die pas tot geloof was gekomen. En die radicaliteit herken ik vanuit mijn eigen tijd. Toen ik echter de link bekeek en een beetje duidelijker voor ogen kreeg met wat de achtergrond was, vond ik het niet meer dan normaal dat ik er een reactie in zette.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is jammer dat die discussie verzandt in yoga. Toch is deze beweging: Awakening the Christ heel duidelijk gelinkt met oosterse filosofiën. En het klinkt misschien leuk, maar het is misleidend hoe dat hier gepresenteerd wordt. Eerst dacht ik dat ik te maken had met een superenthousiast christen, die pas tot geloof was gekomen. En die radicaliteit herken ik vanuit mijn eigen tijd. Toen ik echter de link bekeek en een beetje duidelijker voor ogen kreeg met wat de achtergrond was, vond ik het niet meer dan normaal dat ik er een reactie in zette.



Ik vind het vooral jammer dat er zo geoordeeld wordt Chatuliem.......vooral als je wat anders over dingen denkt........Is dat eigenlijk wel zo christelijk dat oordelende????kan je je ook af vragen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:33
 
MARIAN519 schreef:
Het lied is erg mooi, de rest kan ik niets mee...
Bij de viering van een christelijke dienst? oosterse aspecten? van een andere god? een christelijke zonnecirkel lopen? en dan Gods Geest ervaren? de Heilige Geest van Onze God? Smiley die vol vragen zit

Wat ervaar je dan? wat heb je ervaren? wat deed de Geest met je en ik wil het oprecht graag weten? mag ook per mail als je dat liever doet?
Ik begrijp niet dat je dat nu wilt weten, aan de ene kant ben je er op tegen, dus dan zou het logisch zijn, dat je er afstand van zou willen houden. En Gods Geest ervaren in yoga, in mijn ogen pure misleiding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp niet dat je dat nu wilt weten, aan de ene kant ben je er op tegen, dus dan zou het logisch zijn, dat je er afstand van zou willen houden. En Gods Geest ervaren in yoga, in mijn ogen pure misleiding.

Daarom dat ik haar ervaring wilde weten..ik vind het net als jij ..pure misleiding..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben zelfs ambtsdrager in de kerk, dus ik weet heus wel waar ik over praat Marian.........

Daarvan raak ik in z'n geheel niet onder de indruk...

U geeft nog steeds geen antwoord op een simpele vraag:
Dient u Jezus Christus met heel uw hart, of dient u een afgod?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:37
 
ERIKA129 schreef:
OW???
Hier hoosbuien en onweer Boze smiley
Voor de verandering Gefrustreerde smiley
De hele dag zon vandaag, met recht zondag,
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:37
 
MARIAN519 schreef:
Daarom dat ik haar ervaring wilde weten..ik vind het net als jij ..pure misleiding..


Welnee, pure nonsens.......kijk eens over kerkmuren heen zou ik zo zeggen........kan je veel van leren.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het vooral jammer dat er zo geoordeeld wordt Chatuliem.......vooral als je wat anders over dingen denkt........Is dat eigenlijk wel zo christelijk dat oordelende????kan je je ook af vragen....
Oordelen hoort wel bij het christendom, een humanist vindt elke mening even belangrijk. Als er geen oordeel is, is er immers ook geen bekering nodig? En zonder de boodschap van bekering heeft het kruis haar waarde verloren.
In het Oude Testament zien we duidelijk dat God geen andere goden naast Zich duldt, in het Nieuwe Testament lezen we dat iedereen vervloekt is als hij een ander evangelie predikt.
Wel moet er natuurlijk een verschil zijn tussen de persoon en/of zijn mening of de persoon en/of zijn gedrag. Nu denk ik dat je zelf wel voldoende hersentjes hebt om zelf het verschil in te zien....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:39
 
ROADY641 schreef:
Daarvan raak ik in z'n geheel niet onder de indruk...

U geeft nog steeds geen antwoord op een simpele vraag:
Dient u Jezus Christus met heel uw hart, of dient u een afgod?


Je hoeft er ook helemaal niet van onder de indruk te zijn........ik gaf alleen maar aan dat ik geen ambtsdrager was geworden als ik daar geen affinitiet mee had.......jij vind dat gelijk weer hoogmoedig.........en ik dien absoluut geen afgod......jij misschien wel als ik je schrijfsels zo lees......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je hoeft er ook helemaal niet van onder de indruk te zijn........ik gaf alleen maar aan dat ik geen ambtsdrager was geworden als ik daar geen affinitiet mee had.......jij vind dat gelijk weer hoogmoedig.........en ik dien absoluut geen afgod......jij misschien wel als ik je schrijfsels zo lees......


(ik spreek niet over hoogmoed...)

Mijn twijfels worden nu wel erg versterkt...
Je hebt "affiniteit" met het christelijk geloof...
Je dient Jezus dus niet, dat mag ik concluderen uit je antwoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:46
 
ROADY641 schreef:
(ik spreek niet over hoogmoed...)

Mijn twijfels worden nu wel erg versterkt...
Je hebt "affiniteit" met het christelijk geloof...
Je dient Jezus dus niet, dat mag ik concluderen uit je antwoord?


Als jij het zo vind vind ik het prima.....ik dien Jezus niet......want ik doe aan yoga..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als jij het zo vind vind ik het prima.....ik dien Jezus niet......want ik doe aan yoga..... Engeltje smiley

Je bent misleid Willemijn.
En je neemt velen mee als je niet oppast...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:52
 
MARIAN519 schreef:
Daarom dat ik haar ervaring wilde weten..ik vind het net als jij ..pure misleiding..

Chatuliem, wat een onzin zeg jij nu. Gods geest ervaren in yoga, je begrijpt het echt niet, hè?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:53
 
MARIAN519 schreef:
Daarom dat ik haar ervaring wilde weten..ik vind het net als jij ..pure misleiding..

on-topic zou ik zeggen, jongelui!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEIGAAF254





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:53
 
Nog geen mooi moment vandaag? Kan niet.....

Ik ben nieuw bij een pkn gemeente gekomen en we hadden gisteren een startdag. Doodeng om in je eentje nieuw heen te gaan, maar was zo gaaf! En ook de dienst vanochtend en daarna was enorm goed en gezellig......

Oscar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
http://youtu.be/s-qz7zPjNg8



Blijft mooi.........werd vanochtend gezongen bij mij in de kerk tijdens een Thomasviering....waarbij je yoga kon doen, de christelijke zonnecirkel kon lopen en zoal meer........En dan ervaar je Gods Geest...........
Hoezo occult? Gods Geest ervaren dat is het meer..........


Wel een vreemd recept, hoor, als je het zo schrijft Willemijn, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen, eerlijk gezegd.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:54
 
ROADY641 schreef:
Je bent misleid Willemijn.
En je neemt velen mee als je niet oppast...


Dan is dat maar zo Roady........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Welnee, pure nonsens.......kijk eens over kerkmuren heen zou ik zo zeggen........kan je veel van leren.... Knipoog smiley


Misschien dat je in je bediening ook kunt bidden voor één hele specifieke gave ... 1 Korintiërs 12:10b "en aan een ander het onderscheiden van geesten". Dat er christenen mogen zijn die inzien wat van God is en wat van satan is, de gevallen morgenster ... die niets anders doet dan mensen leugens voorspiegelen, voorspiegelt als waarheid ... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEIGAAF254





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:59
 
Helaas die avond is Hillsong met Darlene Zech in Apeldoorn.....

No matter what, daar wil ik graag heen....

Have fun!


TRALALA748 schreef:
Ik wil misschien ook wel mee.. inclusief pleegdochter van 5.
Maar dan moeten er wel wat meer 30 ers mee hoor Clown smiley haha.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:59
 
CROSSROAD317 schreef:
Misschien dat je in je bediening ook kunt bidden voor één hele specifieke gave ... 1 Korintiërs 12:10b "en aan een ander het onderscheiden van geesten". Dat er christenen mogen zijn die inzien wat van God is en wat van satan is, de gevallen morgenster ... die niets anders doet dan mensen leugens voorspiegelen, voorspiegelt als waarheid ... Engeltje smiley



Als jij dat nu doet, doe ik het op mijn manier ok? Niets mis mee..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Welnee, pure nonsens.......kijk eens over kerkmuren heen zou ik zo zeggen........kan je veel van leren.... Knipoog smiley

Willemijn, heb even gegoogled op Thomasviering......een mooi concept en met ruime kaders waar iedere gemeente op eigen manier invulling kan geven. Veel ruimte voor menszijn in de geloofsbeleving en dat is altijd mooi en een uitdaging. Zo is het uitgelegd, meen ik.
Het zal vast een bijzondere belevenis zijn geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2830 2831 2832 2833 2834 2835 2836 ... 6194 Volgende
Pagina 2833 van 6194