ChristianMatch

Forum

Gratis hulpmiddelen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3307 3308 3309 3310 3311 3312 3313 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 16:22

ANNETTE792 schreef:
Zomaar een tip Frank: vraag je eens af waarom Leanne in het bezit is/was van deze hulpmiddelen en waarom ze nu niet meer nodig zijn....met het antwoord daarop is misschien ook de vraag waarom ze het niet fijn vind dat je dit topic naar bovenhaalde beantwoord?

Misschien hangt het gewoon af van wie het schrijft. Van de ene wordt het getolereerd en van de andere weer niet.

Misschien kan er ook gevraagd worden om de CM-site 's nachts te sluiten...dan kan er door verveling (lees: slapeloosheid) geen onzin meer geschreven worden. Maar goed, hier laat ik het hierbij...we passen ons wel aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 16:36

.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 13 december 2011, 16:55
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 16:38

IESJE369 schreef:
Lieslaarzen had ik ook wel kunnen gebruiken vanmorgen. Helemaal kletternat gespetterd door een passerende auto Huilende smiley, smiley in tranen

Het is hier al de hele dag mooi weer,weinig wind,niet koud en een zalig zonnetje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 16:39

Ja pieter kan je dat eens uitleggen ????
ben benieuwd wat staat er in het woord de bijbel

Ik Ben volgens mij gescheiden op grond van t goede uit de bijbel
de boze verteld me nu ik maak uit wat ik doe in mijn huis met jou en ik ben nog steeds getrouwd met je volgens het geloof ik ging twijfelen terwijl ik nu zeker weet das van de boze ik ben echt vrij gescheiden en mag in vrijheid leven omdat GOD me de genade heeft gegeven en t inzicht volgens de bijbel en ik me niet meer schuldig hoef te voelen
echte vrijheid
En ik ik was getrouwd twee kindjes mooie parels gescheiden de tweede nog geen jaar en tien jaar later een kindje erbij van de zelfde vader om dat de boze zei doe maar t is goed laat maar zien dat je van hem houd haahah ik lach er nu om de boze is ook aan t echtbreken terwijl GOD ook zegt in zijn woord t is goed om te scheiden om deze reden
en dat heb ik gedaan ik voel me niet meer schuldig
Ik ben vrij gekocht door t bloed van het lam
wie zonder zonde is werpe de eerst steen en ik hou van GOD nu en HIJ keert alles ten goede wij kunnen niet en mogen niet oordelen over anderen wat goed is of fout toch
nou wijk een beetje af van de vraag maar mijn inziens leuk om te melden voor een ieder die geloofd is GOD die hersteld en geneest en bepaald als je volledig aan hem geeft hoe je leven verder zal gaan niet ik maar alles van HEM en dat heeft me veel gekost alles maar dat is het waard om straks ZIJN koningkrijk te dienen

GODS zegen gewenst voor allen die dit lezen

lieve groet je zus Anita

sorry reageerde dacht op de laatste bericht maar die was van 13 september t spijt me heb even niet verder gekeken omdat het me aansprak wat je daar schreef pieter

O ja hoe eerlijk ben je dan tegen mensen ??
Ik aller eerst tegen over GOD bij HEM moet ik me verantwoorden een eerlijk zijn waarom ik ben gescheiden
Ik ben eerlijk door eerlijk te zijn omdat GOD me geeft dat te doen IK heb dat moeten leren door deze omstandigheden heen zo ook leren ontvangen en dat gaat steeds beter GOD is groot ..
EN als we aan HEM onderdanig zijn worden dan komt eerlijkheid zachtmoedigheid en al de dingen die Jezus van ons wil tot werkelijkheid Ik wens dat iedereen van c m ook toe t is zo mooi om te mogen ontvangen ondanks onze gebrokenheid

Hartelijke groet Anita

Laatst aangepast door
ANITA695
op dinsdag 13 december 2011, 16:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 17:10

FRANKT627 schreef:
Zeelandia, ik heb ook veel gekookt in een ver verleden en wat je nu op noemt vraagt niet veel tijd. Als je alles laat sudderen heb je een papje... Knipoog smiley

Als je toch vrij bent en wat langer wilt koken zag ik gisteren iets bij 'Dagelijkse kost' op de Belse tv, wat me heel lekker lijkt. Ik zal effe de site opzoeken...het is een recept voor 4 man...Voor jou, je dochter en voor... Knipoog smiley

twee frankies Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 17:23

FRANKT627 schreef:
Zeelandia, ik heb ook veel gekookt in een ver verleden en wat je nu op noemt vraagt niet veel tijd. Als je alles laat sudderen heb je een papje... Knipoog smiley

Als je toch vrij bent en wat langer wilt koken zag ik gisteren iets bij 'Dagelijkse kost' op de Belse tv, wat me heel lekker lijkt. Ik zal effe de site opzoeken...het is een recept voor 4 man...Voor jou, je dochter en voor... Knipoog smiley

Das aardig.....maar dat sudderen was voor de peertjes....
DIE MOTTE ROOD WESE!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 17:37

MARISKA601 schreef:
Ik heb nooit het verlangen gehad om te gaan zondigen.
Ik heb altijd in mijn leven getracht geen zonden te doen...

Dus hoe ik alles ook wend of keer,
een zonde bega ik altijd wel.
Uit welke motivatie leef je dan?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 17:41

CHATULIEM619 schreef:
Uit welke motivatie leef je dan?

De 10 geboden trachten te hanteren.
En daarbij het Onze Vader te gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 17:47

ZEELAND736 schreef:
Das aardig.....maar dat sudderen was voor de peertjes....
DIE MOTTE ROOD WESE!!!!!!!

Mijn ex-schoonmoeder deed er altijd een scheutje van die vieze rode zoete wijn bij.....brrr....ik doen het zonder en ze smaken ook! Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOHN997

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:11

Dat vanmorgen de zon ging schijnen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:28

Mogen faal verhalen ook Smiley die vol vragen zit daar barst ik van Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:28

SHANITA130 schreef:
Daarom is er het gebed, voor als we zelf geen gebed weten, door Jezus ingesteld, het "Onze Vader".

Waarin onder andere staat : "en vergeef ons onze schulden".

Als je er niet bij stilstaat dan word je je het je niet bewust en kan je niet veranderen.

Trouwens wel lekker makkelijk(ja deze is ook sarcastisch)....voor God geldt het wel zolang we dingen niet hebben beleden.
Waar begint het Onze Vader mee? Je richt je eerst op God en Zijn grootheid. Als je Hem aanbidt, overtuigt Hij je van zonde...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:33

GERRIT084 schreef:
Mogen faal verhalen ook Smiley die vol vragen zit daar barst ik van Woedende smiley

ja hoor, gerrit; jij mág dat, al is het drie pagina's vol......... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:37

MARRY942 schreef:
Mijn ex-schoonmoeder deed er altijd een scheutje van die vieze rode zoete wijn bij.....brrr....ik doen het zonder en ze smaken ook! Kotsende smiley

Wijn vind ik ook niet lekker, ik giet er altijd een flesje rode bessensap in.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:38

HANNAH810 schreef:
ja hoor, gerrit; jij mág dat, al is het drie pagina's vol......... Knipoog smiley

Kan ik beter een boek schrijven Geschokte, onthutste smiley dan maak ik van het kwaad, nog een deugt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:40

GERRIT084 schreef:
Kan ik beter een boek schrijven Geschokte, onthutste smiley dan maak ik van het kwaad, nog een deugt Clown smiley

je MAG hier een voorzetje doen, hoor, gerrit............ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:48

ANNETTE792 schreef:
Wijn vind ik ook niet lekker, ik giet er altijd een flesje rode bessensap in.
Hey...goed idee Annette, bedankt voor de tip! Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:49

MARISKA601 schreef:
De 10 geboden trachten te hanteren.
En daarbij het Onze Vader te gebruiken.

Was het maar zo eenvoudig Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:59

succes verhaal kan ook in andere relaties gevonden worden... hoef je niet gelijk te huwen toch.
Ik heb via christian match ook echt vrienden voor het leven gevonden. Waarbij ik zelfs van overtuigd ben dat ik hen niet zomaar heb ontmoet...
...
Maare Pietre... jullie verhaal zou hier op de onderkant van de openingspagina ook wel passen ... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 19:02

PIETER649 schreef:
mn zussie zei ooit dat als je 1x een vent gehad hebt, dat je nooit meer anders wil.
ik heb t nooit uitgeprobeerd maar wellicht kan het bij jou de twijfel wegnemen? Knipoog smiley

jou zussie zal het wel weten, maar als je eenmaal een rose vent gehad hebt Smiley die vol vragen zit dan ben je wel de draad kwijt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 19:49

CHATULIEM619 schreef:
Waar begint het Onze Vader mee? Je richt je eerst op God en Zijn grootheid. Als je Hem aanbidt, overtuigt Hij je van zonde...

en wat is daar mis mee?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 19:50

FRANKT627 schreef:
Misschien hangt het gewoon af van wie het schrijft. Van de ene wordt het getolereerd en van de andere weer niet.

Misschien kan er ook gevraagd worden om de CM-site 's nachts te sluiten...dan kan er door verveling (lees: slapeloosheid) geen onzin meer geschreven worden. Maar goed, hier laat ik het hierbij...we passen ons wel aan.

Natuurlijk hangt dat niet af van wie het schrijft.
Waar het wel van af hangt is...Van wie zijn deze hulpmiddelen geweest en wat is de reden dat ze overbodig zijn.
Je moet wel heeeel blond zijn om dat niet te vatten. Ik vind je bovenstaande reacties wat onnadenkend. Mocht je er wel over nagedacht hebben is het ronduit respectloos.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 19:51

LEANNE226 schreef:
Het is hier al de hele dag mooi weer,weinig wind,niet koud en een zalig zonnetje Lachende smiley

Ik kan er niet veel van zeggen. Ben niet meer dan 2min. en 38 sec. buiten geweest vandaag. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 19:52

Vanmiddag vertrok de mist weg bij 1 raam Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 19:56

MARRY942 schreef:
Hey...goed idee Annette, bedankt voor de tip! Kwijlende smiley

Nog een tip.....bessenjenever. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:00

MARISKA601 schreef:
en wat is daar mis mee?
De volgorde, Mariska. Er staat idd in het gebed, vergeef ons onze schuld, maar daar begtint het niet mee.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:03

CHATULIEM619 schreef:
Je moet je niet fixeren op datgene wat je niet kunt, maar je richten op datgene wat je wel kunt. En vooral wie je bent in Christus. En je best doen om niet te zondigen, sorry, kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen. Het is de Geest immers, die overtuigt van zonde, en als Hij ons overtuigt, geeft Hij ons ook de kracht de zonde los te laten.

In een andere bijdrage van een anderhalf jaar geleden heb ik eens een discussie proberen op te zetten over de gevolgen van zonde. Wie zondigt, schaadt zichzelf namelijk. Zonde heeft nl. altijd gevolgen voor je persoonlijke leven. Bij pedagogiek hebben ze het wel over extrensieke en intrinsieke motivatie. En ik denk dat je het ook zo moet zien. Extrensiek betekent van buiten af. Als je niet zondigt omdat anderen je dat opleggen, is dat niet goed in mijn ogen. Maar als je vanuit jezelf tot de ontdekking komt dat je dingen beter kunt laten, heb je een veel grotere kans van slagen.
Ik geloof, dat de Geest onze intrinsieke motivatie zou willen aanspreken, gewoon omdat zonde zelf al grote schade toebrengt. Zolang ons hart echter nog niet veranderd is, hebben we extrensieke motivatie nodig, bv. de bijbel of de kerk.
Straf alleen is een slechte motivator om dingen te laten staan. Overtuigd worden door de HG, overtuigd zijn door God, van binnen uit tot bepaalde conclusies komen, dat houdt stand...

Voorbeeld van hoe zonde je schaadt: je liegt tegenover iemand. Gevolgen kunnen zijn, dat het uit komt en je daarmee het vertrouwen van de ander verliest. Extrensieke motivatie: Gods Woord verbiedt het te liegen..Intrinsieke motivatie: als ik lieg, verlies ik mn vriend...Wat werkt sterker volgens jullie?

Mij antwoord op het dikgedrukte gedeelte is heel simpel.

God zegt in de bijbel

Zonder Mij kun je NIETS doen. Onzinnig dus om je te fixeren op wat JE WEL kunt.....Niets dus.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:12

FRANKT627 schreef:
Ben ik nu metro-seksueel of bio-seksueel of homeo-seksueel...het doet er niet meer toe...geluk heb ik toch nooit... Zieke smiley

met dat ge-homeo moet je volgens sommige mensen uitkijken; bij nacht geplukt, flink geshaked en daarna tig keer verdunt worden is ook niet alles, frank!! al schijnt het wel de gezondheid te bevorderen!!

hannah............D16 Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 13 december 2011, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:30

HANNAH810 schreef:
je MAG hier een voorzetje doen, hoor, gerrit............ Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laat ik het maar niet doen Zieke smiley anders krijg ik weer een ba. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:34

LISA610 schreef:
want ieder mens heeft gezondigd

En ieder mens gezondigd omdat???
Want dat heb ik nog steeds niet van je gehoord hoe dat gekomen is........
Als jij zegt dat door het zondigen van Adam niet de basis is dat jij ook zondigt, waarom zondig jij dan???

LISA610 schreef:
Als je het dan persé wilt hebben over een erfenis, dan kun je alleen zeggen dat we de dood hebben geërfd als straf op de zonden die we zelf hebben begaan.

Dit klopt van geen kant, want de dood was er al voordat jij begon met zondigen.......
Leg jij dan eens aan ouders uit met een doodgeboren kind dat dat komt omdat dat kind gezondigd heeft, wat kan dat kind dan misdaan hebben om dood geboren te worden volgens jou......

LISA610 schreef:
Kortom: wat jij zegt staat helemaal niet letterlijk in de Bijbel. jij legt de tekst uit op grond van jou interpretatie, maar je leest niet wat er daadwerkelijk staat.

Jou interpretaties van de bijbel zijn erg letterlijk, maar juist?

LISA610 schreef:
In de tweede tekst staat dat de overtreding van één mens ervoor heeft gezorgd dat allen worden veroordeeld. Jij pakt eerst het eerste deel, geeft daar een persoonlijke uitleg over die evenmin in letterlijk in de Bijbel staat. Jij zegt dat wij allemaal van de vrucht hebben gegeten, terwijl dat helemaal niet kan. Per slot van rekening bestonden wij nog niet in de tijd dat Adam en Eva leefden. God rekent ons de zonde van Adam en Eva niet aan, maar stelt ons wel verantwoordelijk voor onze eigen zonden. Het zijn dan ook onze eigen zonden die wij moeten belijden en waar wij vergeving voor mogen vragen.

Heb ik een vraag voor je, en ik zeg het je direct, het is een strikvraag, want er is maar 1 antwoord mogelijk.....

Stel, jij word in het paradijs gezet, helemaal zoals je nu bent, maar zonder zonde.
En jij krijgt dezelfde keus van Satan om de vrucht te eten om aan God gelijk te zijn, doe je het?

2 antwoorden, Ja of Nee.

Ja.
Dan ben je niet anders dan Adam, en omdat jij deze keuze maakt, maakt het dat jou nageslacht zondigt. Omdat jij gezondigd hebt kan je nageslacht niet meer zonder zonde zijn.
Jij maakt jou zonden, zij maken hun zonden, en allen verantwoordelijk voor hun eigen zonden, maar het begin was jij.

Nee.
Dat maakt jou almachtig en gelijk aan God, ben je dat?

Antwoorden als misschien, ik weet het niet, enz is een ander antwoord voor Ja.
Want misschien of ik weet het niet geven enkel aan dat je jezelf niet kent, dit maakt je ontvankelijk voor de leugens van Satan, en zul je die niet kunnen weerstaan, als je dat al kon..........
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3307 3308 3309 3310 3311 3312 3313 ... 6194 Volgende
Pagina 3310 van 6194