ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3320 3321 3322 3323 3324 3325 3326 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:39

MARRY942 schreef:
Wanneer zou Grace nou ooit es wat positiefs tegen mij zeggen Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Clown smiley Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:42

GRACE585 schreef:
ik mopper niet ik geef alleen aan dat ik niet van regen houd. Twijfelende smiley
dus blijf ik binnen als ik niet nodig erdoor moet.
geef mij maar vriesweer met een zonnetje Coole smiley met zonnebril

Ik MOET...niet nodig...ik krijg een etentje...daar gaat een mens graag de deur voor uit!!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:44

Even een serieus off topic. Vanmorgen is het verslag van Deetman verschenen over het misbruik van de Kerk. Aantal slachtofffers wordt geraamd tussen de 10.000 en de 20.000. De kerkleiding was hiervan op de hoogte en probeerde alles te bedekken... Vreselijk hoe diep dit verankerd was in de cultuur van deze kerk...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:51

Gisteren heb ik contact gehad met een oud CM'er. Ik vroeg hem of hij terug kwam. Zijn antwoord was schokkend. Hij is de laatste tijd zo over de tong gegaan, is van zoveel dingen beschuldigd, dat hij niet meer terug komt. En dat terwijl hij hier jaren was.
Sommige mensen, met name vrouwen, hebben zich zo misdragen. Hatemails waren niet van de lucht. De mailbox zat vol met jaloerse reacties. Wat haalt men zich in hun hoofd vraag ik me af. Waarom gunt men de ander geen geluk en bedreigt hem zelfs?
Roddel is een heel groot gif, en het heeft hier veel mensen vergiftigd. Ik schaam me diep, dat dit op CM gebeurt...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:06

CHATULIEM619 schreef:
Even een serieus off topic. Vanmorgen is het verslag van Deetman verschenen over het misbruik van de Kerk. Aantal slachtofffers wordt geraamd tussen de 10.000 en de 20.000. De kerkleiding was hiervan op de hoogte en probeerde alles te bedekken... Vreselijk hoe diep dit verankerd was in de cultuur van deze kerk...

Over welke kerken ging het, Chat?
Het zou me heel erg verbazen dat de kerkleidingen echt alles wisten. Dat kan haast niet én 'we' zullen nog niet alle gevallen kennen. Ik ben er zeker van dat er nog zaken aan de oppervlakten kunnen komen en dat dan niet alleen binnen de katholieke strekking.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 16 december 2011, 13:06
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:11

GRACE585 schreef:
Is dit een slechtste moment Smiley die vol vragen zit
behoorlijk of-topic lijkt me Twijfelende smiley

Inderdaad, het klinkt net alsof de terugkeer van Herman een slecht moment is.
Tenzij dan misschien voor de Eyptenaren en de dochters van de Farao zijn vast blij... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:13

MARRY942 schreef:
Of Rhamses II? Knipoog smiley

Is die eerder dit jaar niet gestorven? Of...was dat vorig jaar?

Geschokte, onthutste smiley Ze zullen er toch geen mummie van gemaakt hebben zeker?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:16

INKTVIS960 schreef:
Koe Bertha, is ook zielig,.......................weet je wat,
we nemen gewoon een krop sla,..............eet smakelijk !

Vissen eten toch plankton...dat is een visaterisch gerecht Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:18

FRANKT627 schreef:
Over welke kerken ging het, Chat?
Het zou me heel erg verbazen dat de kerkleidingen echt alles wisten. Dat kan haast niet én 'we' zullen nog niet alle gevallen kennen. Ik ben er zeker van dat er nog zaken aan de oppervlakten kunnen komen en dat dan niet alleen binnen de katholieke strekking.
Ik begrijp dat je dit persoonlijk raakt Frank, maar dat is niet de bedoeling. Je kunt echter met zulke grote aantallen niet volhouden dat niemand hier van wist. Er zijn notulen bekend waarbij dit probleem gewoon benoemd werd.
Ik denk dat men het onderschat heeft, en ze hebben het te lang willen verbergen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:25

[ Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 16 december 2011, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:27

MOMO697 schreef:
nou nou, ik vind dat nogal een vergelijking ...
homo's, dieren en natuur op 1 lijn
heb liever mensen, dieren en natuur

Je hebt helemaal gelijk, je hebt mensen die houden van ,mensen natuur en dieren.
En sommigen ook van Homo,s
En sommigen houden nergens van, als alleen van zich zelf.
Zo goed dan?

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 16 december 2011, 13:33
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:44

MOMO697 schreef:
gek he?
niemand die hier op ingaat
maar over homo's?
Gefrustreerde smiley

Wat was je onderwerp dan?
Waarom leg je nu zelf weer de nadruk op homo,s?
Hebben die dan apart iets speciaals met kerst?
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:45

mooi uitgelegd chat.
doch voor momo wil ik er nog aan toevoegen;
idd is de kerstboom vanuit het germaanse midwinter feest waar men lichten (fakkels/kaarsen)in een boom plaatsten als komst van licht dat de dagen weer langer werden.
christenen hebben dit toen als uitgang genomen van de komst van christus als zijnde Het Licht gekomen in de wereld.
evenals Paulus in griekenland Athene niet alle altaren omverwierp maar een altaar aangaf wat voor een onbekende God was daar de grieken bang waren een god over te slaan .
en dit te grbruiken voor de hoogste God,nl God boven alle goden.
veel mensen brengen de kerstboom dan ook nog in huis als licht en gezelligheid.
wil dat zeggen dat ze zich allemaal aan afgoderij bezig houden? ik denk van niet want ik denk dat er maar weinig zijn die de betekenis kennen.
ze zijn er gewoon mee opgegroeit en weten niet beter dan dat het licht en gezelligheid in huis brengt.
denk dat als we idd heel streng kijken wat de bijbel erover zegt we ook alle voorwerpen,schilderijen,beelden ,glas in loodramen met beeltenissen etc.weg moeten doen ,kerken moeten dan herzien worden van nieuw glas,wanschilderingen witten etc etc.denk dat we dan toch wel erg gaan doorslaan,ik denk dat God naar onze hartsgesteldheid kijkt en hoe we ons leven leven in navolging van zijn woord en dan denk ik aan de vruchten van de Geest;galaten 5
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:47

CHATULIEM619 schreef:
Gisteren heb ik contact gehad met een oud CM'er. Ik vroeg hem of hij terug kwam. Zijn antwoord was schokkend. Hij is de laatste tijd zo over de tong gegaan, is van zoveel dingen beschuldigd, dat hij niet meer terug komt. En dat terwijl hij hier jaren was.
Sommige mensen, met name vrouwen, hebben zich zo misdragen. Hatemails waren niet van de lucht. De mailbox zat vol met jaloerse reacties. Wat haalt men zich in hun hoofd vraag ik me af. Waarom gunt men de ander geen geluk en bedreigt hem zelfs?
Roddel is een heel groot gif, en het heeft hier veel mensen vergiftigd. Ik schaam me diep, dat dit op CM gebeurt...

Hier heb ik maar 1 antwoord op.........ze zijn zwaar gestoord ! Boze smiley (het verbaast me trouwens niets hoor,sommige mensen op cm zouden zich eens serieus moeten afvragen waarom ze geen relatie(meer)hebben/kunnen krijgen.......)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:50

LEANNE226 schreef:
Hier heb ik maar 1 antwoord op.........ze zijn zwaar gestoord ! Boze smiley (het verbaast me trouwens niets hoor,sommige mensen op cm zouden zich eens serieus moeten afvragen waarom ze geen relatie(meer)hebben/kunnen krijgen.......)
Zelfs de redactie werd bestookt, zodat zij hem ook vragen gingen stellen.... Dus iedereen die een relatie heeft, pas maar op, voordat je het weet krijg je hatemail.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 16 december 2011, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:53

Wat is men weer heerlijk aan het slow-chatten.
terug naar mooiste moment van vandaag. Knipoog smiley
Genieten van rust in huis,geen werk meer dat afmoet,muziek op de achtergrond ,kaarsje aan en een goed boek.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 14:19

MAR907 schreef:
ZIjn er ook ongewone bijbels??? Knipoog smiley

Grapjas Clown smiley . Ik bedoelde natuurlijk een papierenversie ipv een digitale. Wist je best... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 14:37

Dankjewel heel erg mooi .

fijn in deze tijd mede leven voor elkaar liefdevol zijn ter ere van HEM onze koning niet meer en minder is HIJ dat kindje dat werd geboren voor een ieder die geloofd de verlosser

Ik geloof in Een geboren verlosser deze kerst .....

En een opgestane HEER die leeft en leven geeft op zijn tijd zijn plan zijn doel tot de dag dat HIJ zal komen en weer onder mensen zal wonen

wat een groot verlangen is dat voor mij kerst vrede en een eeuwig thuis bij de Vader

Groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 14:42

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp dat je dit persoonlijk raakt Frank, maar dat is niet de bedoeling. Je kunt echter met zulke grote aantallen niet volhouden dat niemand hier van wist. Er zijn notulen bekend waarbij dit probleem gewoon benoemd werd.
Ik denk dat men het onderschat heeft, en ze hebben het te lang willen verbergen.

Hoi, Chat, natuurlijk raakt me dit niet persoonlijk. Ik had wel verwacht dat je dat zou denken. Niet elke ouder voelt zich immers ook persoonlijk geraakt wanneer het zoveelste incestgeval of een andere vorm van kindermishandeling binnen een gezin plaats vind. Toch niet op een manier dat ze zich schuldig voelen.

Het klonk me alleen heel ongeloofwaardig dat de kerkleidingen van alle misdrijven op de hoogte waren en niets deden. In 1995 heb ik het totaal anders meegemaakt, toen ik als kloosterling in de abdij van Tongerlo leefde, toen een pater van de Ierse dochterabdij zich ook als een ziekelijk schoft gedragen had. De overste van de abdij heeft toen zelf hun pater aangegeven bij de overheid met het risico dat die abdij ontbonden kon worden. Ja, inderdaad, de kans was of is mogelijk dat een abdij ontbonden kan worden na zo'n misdrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 15:02

XABIA794 schreef:
Zie, dat bedoel ik nu weer
jou reacties zijn steeds een interpretatie waar je zelf geen jota van afweet... je geeft me ongevraagd advies over wat ik zou moeten doen

vol houden??? Jezus in je hart maakt dat je kan volhouden in Zijn kracht. Naasteliefde, daar draait het om man... En niet om uitspraken waar oordeel aan vastkleeft

Xabia, neem van mij aan dat ik door het geloof in Jezus het op deze planeet kan volhouden.

Xabia, weet ook dat ik soms wat radicaal kan overkomen maar ik bedoel het goed.

Xabia, we gaan ieder onze weg met Jezus.

Voor mij is Jeruzalem de plek diep in mijn hart waar ik thuiskom.

Ik wil graag nog eens naar Jeruzalem afreizen , niet geestelijk maar lichamelijk.

Xabia, wens jou een mooie reis met hem.

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 15:05

Vrijdag 16 december, Psalm 144: 3-8; Dat Gij hem kennen wilt.

Er kwam eens een student in de antropologie bij een hoogleraar om tentamen te doen. “Wat is de mens?”, vroeg de professor. De student antwoordde: “Zegt u dat wel, professor!”
De psalm van vandaag geeft wel een helder antwoord. ‘Een mens is vluchtig als een ademtocht, zijn dagen glijden als een schaduw weg.’ Kortom, een mens is niets. Een stofje op de weegschaal. Een druppel aan een emmer. Dat is geen gemopper van een versomberderende grijsaard. Dat is de nuchtere constatering van iedereen die dagelijks de krant leest. ‘Weet je wie er overleden is?’ Je noemt een naam. ‘O ja, en nog zo jong?’ Het leven vliegt voorbij. Naar je gevoel kreeg je gisteren nog op school kerstvakantie, nu ben je al jaren met pensioen. Wat is de mens?
In de psalm die we deze dagen lezen, gaat het over oorlog. De dichter heeft te doen met barbaarse vijanden. In dat gewelddadige tumult gelooft hij dat God zijn schild is, zijn beschermer. En zodra hij daaraan denkt, beseft hij opeens hoe nietig zijn bestaan op aarde is. Je bent een mens van de dag. Als God je niet zou beschermen, zou je er bij het eerste het beste windvlaagje al niet meer zijn. Maar zo is het niet! Er is een God die aan je denkt.
Een God die aan je denkt… Een gedachte om even bij stil te staan. Denk niet dat God je vergeet: Hij denkt aan je. Hoe klein je bent, hoe nietig je leventje ook moge wezen, er is een God die jou in gedachten houdt. In leven en sterven. Wat een zegen: te weten dat ik niet vergeten zal zijn, ook niet zodra mijn naam voor hen later leven hooguit nog een vage herinnering is. ‘Ik zal je nooit vergeten.’ Menigmaal een loze belofte. Bij God een levende werkelijkheid.

Wat is de mens, o Heer? Hoe hebt Gij reden
aan mensenkinderen aandacht te besteden,
voor hen te zorgen, vriendelijk en mild?
Wat is de mens dat Gij hem kennen wilt?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 15:13

Hallo,

Ik wou iedereen bedanken die me heeft gesteund.

Update: Ik ben er al overheen. als je de krant leest hier, wat ik niet meer doe, kijk ook (bijna) nooit tv, dan kwam ik erachter dat dat soort dingen vaak gebeurd.

Toen ik 14 was, vond ik het raar dat mijn nichtje, zelfde leeftijd, niet op koopavond naar buiten durfde alleen. Met andere woorden, toen was 't als zo....

En ik kan me herinneren, toen ik nog krant las van hier; dan in dit park een aanrander, dan hier, dan daar...Zelfs een die rond 6 uur actief was bij een park.

Ik liep gewoon, rond 8 uur, op een heel stil stukkie, ja, en dat weten heel veel vrouwen al heel lang: dat moet je niet doen. Ik was overmoedig, want ik wist 't ook.

En, het was een gewone aanranding, beetpakken, onzedelijk betasten, ik gaf een gil, hij laatte los, rende weg, ik keek hem na, hij draaide zich om, of ie niet werd achtervolgd. Ik had een signalement..

Wat ik wil zeggen naar aanleiding van een mail: ik was overmoedig geworden, want ik zou een tijd terug dat niet doen, daar zo lopen om die tijd...en ik ben niet alleen die zo dacht, niemand zou daar alleen moeten lopen rond die tijd...

Ik wou zeggen, ik ben er al overheen, kijk nu alleen veel beter uit.

En dingen gaan goed, en ik kijk uit. En ik heb vrienden waar ik kan blijven slapen als 't laat wordt!!!!!!!!! en anders brengen degene die dat kunnen me. Da's en gezellig en veilig.

Mzzl!

NB: de wereld is kapot en gevaarlijk.....'gebroken'. (kijk uit 's avonds alleen op straat)

Dat wil niet zeggen als je je verstand gebruikt dat je heel gelukkig kan zijn met een leven met God. :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 december 2011, 15:18
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 15:21

Je streelt zacht door mijn
haren
sla je armen om mij heen
jij bent de bron van al mijn
liefde
en de reder van mijn bestaan
Je bent het water als ik dorst heb
Jij bent mijn schouder
als ik eenzaam ben...
Jij bent de hoop
waar ik mij aan koester...
Maar bovenal
ben jij mijn vriend...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 15:28

Wat mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 16:21

ZEELAND736 schreef:
Is dat hetzelfde als wat wij hebben....(waarschijnlijk ouderwets maar niet minder actueel) Bible online???
Ik ben niet zo thuis in al die nieuwste pc-snufjes....

Bible Online is een programma dat op je PC werkt maar het is geen App voor je iPhone of mobiel. In een uitgebreide vorm kun je die van jou als onlineBible voor je PC kopen met heel veel vertalingen en naslagwerken. Gezien de nogal hoge aanschafprijs en het gegeven dat het meeste wel online te vinden is dat toch inmiddels wel een twijfelachtige aankoop. Het heeft het voordeel dat je ongeveer alle Nederlandse Bijbelvertalingen naast elkaar hebt staan en het geeft een schat aan informatie - maar de studie-dvd kost wel 150 euro en is beveiligd. Een abonnement om te updaten is een kleine veertig euro per jaar. De jongens van Importantia die dit doen, hebben mijn sympathie maar het is een flink bedrag al met al. Het werkt alleen op de PC en niet op de Mac. Als Applegebruiker kun je ook PCprogramma's gewoon draaien mits je een emulatieprogramma als Parallels aanschaft. Het voelt helaas niet erg Apple-achtig aan. Maar meer informatie op een plek vind je zelden. De onlinebible zonder al deze toeters en bellen staat gratis op het Internet. Verder heb je

http://www.biblija.net/translations.nl.html

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 16 december 2011, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 16:26

De mededeling dat er geen jaarlijkse waardering zou zijn van de baas.........en bedankt he,jij ook fijne kerstdagen! Boze smiley Gefrustreerde smiley

hebben ze hier geen smileys met vingers of zo? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 16:28

LEANNE226 schreef:
De mededeling dat er geen jaarlijkse waardering zou zijn van de baas.........en bedankt he,jij ook fijne kerstdagen! Boze smiley Gefrustreerde smiley

hebben ze hier geen smileys met vingers of zo? Smiley met dichtgeplakte mond

die vingers zijn wel te plaatsen op het forum maar zal niet gewaardeerd
worden, maar ik snap het dat je frustie bent.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 16:44

MARISKA601 schreef:
die vingers zijn wel te plaatsen op het forum maar zal niet gewaardeerd
worden, maar ik snap het dat je frustie bent.

Ik heb het niet nodig maar de inzamelpunten lopen zo weer honderden pakketten mis........das pas sneu
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 17:22

FRANKT627 schreef:
Is die eerder dit jaar niet gestorven? Of...was dat vorig jaar?

Geschokte, onthutste smiley Ze zullen er toch geen mummie van gemaakt hebben zeker?

Nou volgens mijn informatie istie al een paarduizend jaar dood Frank...ik eh...heb bij zijn graf gestaan geloof ik... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 december 2011, 17:25

Mijn mooiste moment was vanmorgen onder het koffiedrinken met mijn werkgeefster. Ik schijn zo goed te bevallen dat ik voortaan een ochtend meer mag komen werken. Ben super-de-super-giga-turbo-blij! Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3320 3321 3322 3323 3324 3325 3326 ... 6194 Volgende
Pagina 3323 van 6194