ChristianMatch
 


Forum

Einde forum deelname.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:09
 
Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:49
 
DAVID923 schreef:
Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.

Ik wens je het beste David, en hoop echt dat je de problemen die nog aanwezig zijn aan gaat pakken. Want ook dat is iets wat zeker nog als taak voor je ligt.

Marieke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:58
 
david heeft in bepaalde opzichten gelijk dat we ons aan de bijbel moeten houden. de praktijk is vaak anders. ik wens je het beste david. groet jf!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:59
 
á Dios, David!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:04
 
David, ik kan nu heel naïef zeggen; "Het was gezellig en tot ziens" ...maar dat zou ik niet eerlijk vinden...

Je bent goed bijbels onderricht, dat geef ik je zeker mee...je studie heeft haar vruchten afgeworpen...
Helaas gaat gesprekken hierover voeren je wat minder goed af en met enige regelmaat heb ik je posts dus als enorm aanvallend en soms ronduit agressief overkomend ervaren. De behoefte om er nog op te reageren was dus al snel verdwenen!

Jammer David, dat je het probleem daarom bij alle andere forum-gebruikers legt...wie weet wat je nog zou kunnen bereiken door jezelf open te stellen voor de woorden van anderen, en zo nu en dan ook eens naar je gevoel te kijken...het leven is niet alleen maar zwart/wit...

Ik wens je nog een ontzettend fijne tijd toe op CM, en ik hoop dat je zult vinden wat je zoekt...een leuke meid! Knipoog smiley

Tot ziens!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 8 augustus 2010, 16:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 16:48
 
DAVID923 schreef:
Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.

Wat jammer, David. Het ga je goed!

Hartelijke groet,
Marijan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 17:24
 
TESSYBEAR731 schreef:
David, ik kan nu heel naïef zeggen; "Het was gezellig en tot ziens" ...maar dat zou ik niet eerlijk vinden...

Je bent goed bijbels onderricht, dat geef ik je zeker mee...je studie heeft haar vruchten afgeworpen...
Helaas gaat gesprekken hierover voeren je wat minder goed af en met enige regelmaat heb ik je posts dus als enorm aanvallend en soms ronduit agressief overkomend ervaren. De behoefte om er nog op te reageren was dus al snel verdwenen!

Jammer David, dat je het probleem daarom bij alle andere forum-gebruikers legt...wie weet wat je nog zou kunnen bereiken door jezelf open te stellen voor de woorden van anderen, en zo nu en dan ook eens naar je gevoel te kijken...het leven is niet alleen maar zwart/wit...

Ik wens je nog een ontzettend fijne tijd toe op CM, en ik hoop dat je zult vinden wat je zoekt...een leuke meid! Knipoog smiley

Tot ziens!

Ja, je maakt goede punten.
Pastoraal kan ik wel wat leren, en met meer tact te spreken/typen.
Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar in het echt ben ik veel milder. dit is ook maar zwart op wit he... ik snap paulus wel als hij schrijft:

2kor 10:

1 Maar ik, Paulus, doe een beroep op u bij de zachtmoedigheid en de vriendelijkheid van Christus, ik, die in persoonlijk verkeer schuchter ben, maar op een afstand een groot woord heb tegen u

*

verder tegen iedereen die heeft gereageerd of nog gaat doen:

ty, en het beste nogmaals. Heb het onwijs druk, en merk ook dat ik steeds meer tijd hier besteed, werkt verslavend! Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als ik in wat rustiger vaarwater ben dat ik nog ff kom kijken.

vriendelijke groet,

david
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:18
 
David, om het ff op z'n tukkers te zeggen........good goan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:27
 
DAVID923 schreef:
Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.





3,5 uur geleden geplaatst en nu al n paar postings tussendoor gedaan.... je bent n man van je woord David... echt...
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 18:52
 
zoals ik elders al zei na vandaag. maak ff wat lopende discussies af.
ik kan niet snel genoeg vertrekken merk ik al, wat een liefde, Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:23
 
DAVID923 schreef:
zoals ik elders al zei na vandaag. maak ff wat lopende discussies af.
ik kan niet snel genoeg vertrekken merk ik al, wat een liefde, Knipoog smiley

Veel geluk verder David.
(mijn tip: probeer eens wat meer vanuit jouw eigen bewoordingen te spreken i.p.v. teksten te noemen... (teksten horen vaak ook in z'n verband gezien te worden... Knipoog smiley ).
Zo leren mensen jou ook beter kennen denk ik...
Het ga je goed ! En succes met je studie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:37
 
Eerlijk gezegd vind ik dat een eerlijk en oprecht persoon van de site af gaat. En het is jammer, dat mensen zo weinig kunnen waarderen als je recht doorzee bent. Ik heb je bijdragen altijd zeer waardevol gevonden en ik vind het heel jammer dat je weggaat.

Groetjes,

Chat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 21:01
 
Vandaag nog op Radio 1 bij de EO om 12.40 met Bert van Leeuwen over de woede zeg maar in fora.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 21:44
 
RICHARDRI464 schreef:
Vandaag nog op Radio 1 bij de EO om 12.40 met Bert van Leeuwen over de woede zeg maar in fora.


Als je het geschreeuw op met name politieke fora leest en ziet hoe weinig beschaving er uit spreekt, dan is die zorg ook wel terecht. Het ongenuanceerde gedoe heeft als kenmerk dat wie anders denkt dan ik moet verbaal verpletterd worden, zij het zonder enige argumentatie, en degene die anders denkt is uiteraard volstrekt randdebiel. Dat kennen we hier niet, in ieder geval heel weinig. Mensen die alleen maar haatzaaiende boodschappen roepen die niet onderbouwd worden en opgeklopt klinken, kun je ook niet serieus nemen. Op CM mogen we ons prijzen dat het gelukkig weinig voorkomt. Maar eigenlijk is dit niet ontopic.

David, hoezeer ik het ook met je oneens was en je benadering zeker niet de mijne, je kwam in ieder geval voor je standpunt op en dat valt te waarderen. Ik hoop echter vooral dat het persoonlijk weer goed met je komt, neem je probleem serieus. En vooral ook: Neem de opmerkingen van Hannah van vandaag toch maar ter harte. En wie weet tot wat voor inzichten je nog komt bij je theologiestudie. Hopelijk krijg je een bredere kijk en lees je wat er staat achter de letterlijke tekst. Je doet de Bijbel echt tekort als je niet naar de betekenis achter de woorden leert kijken. Je kunt de maatschappij van toen en de wetten die toen noodzakelijk waren niet een op een overzetten naar de huidige westerse samenleving. Niettemin: Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt.



Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 9 augustus 2010, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 21:47
 
Dag David !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 22:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat een eerlijk en oprecht persoon van de site af gaat. En het is jammer, dat mensen zo weinig kunnen waarderen als je recht doorzee bent. Ik heb je bijdragen altijd zeer waardevol gevonden en ik vind het heel jammer dat je weggaat.

Groetjes,

Chat

Gaat ie nou ook al van de site af...Was toch alleen van het forum Smiley die vol vragen zit
Heb jij dan niet goed gelezen, of toch ik...


Tess, die ineens een stuk beter snapt waardoor praatjes in de wereld komen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 19:03
 
DAVID923 schreef:
Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.



Hallo David,

Bedacht me net dat ik je geen afscheidsberichtje had geschreven. Ik ben het niet met je opvattingen eens dat weetje en vind je ook wat kort door de bocht, ook dat weet je......
Maar toch wens ik je van harte alle goeds met de moeilijke dingen in je leven en hoop dat je ook geniet van de mooie dingen die er altijd nog zijn.......
Vanuit mijn levensvisie hoop ik dat er een moment komt dat je wat milder naar
het geloof kan kijken en zult ervaren hoe het is om Gods Geest om je heen te hebben en te voelen......Een liefdevolle God......
Hoop dat het goed met je gaat!

Willemijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:58
 
DAVID923 schreef:
Beste broeders en zusters.

Omdat het weinig vruchtbaar is gebleken, en echte inhoudelijk discussie niet mogelijk blijft, en het meer frustratie dan vreugde, meer stagnatie dan groei bewerkstelligd, heb ik besloten te stoppen met mijn deelname aan dit forum.

Ga ook niet afsluiten met allemaal teksten, ik hou het persoonlijk.
Wens iedereen het beste toe, en dat ze de Schrift als toetssteen houden voor leer en leven, handel en wandel.
Ik snap ook dat het een deel is van een christelijk dating site, dus dat het ook niet zo zwaar en diep hoeft te zijn.
Maar wat er word besproken is meer met gevoel, dan argumenten, meer eigen interpretatie dan Bijbels gezag.

Goed ik wil niet als een zuurpruim afscheid nemen, nogmaals, wens jullie echt het beste, en wens jullie Gods zegen toe.
Heb ook onwijs veel te lezen voor mijn studie, en hier ging ook steeds meer tijd inzitten.

Misschien tot later, deo volente.

hartelijke groet!

David.



David, je hebt blijkbaar vrienden gemaakt; wat een prachtige reacties krijg je hierop.
Het meeste is gezegd en mooier dan ik kan zeggen.
Ik wil je ook aanraden jezelf te gunnen in je persoonlijkheid te groeien, te worden wie je bent en je niet te verschuilen achter bijbelteksten. Probeer die teksten door je heen te laten gaan, werkelijk te lezen wat je leest, de essentie ervan tot je door laten dringen. Dan zal je snel genuanceerder worden in je uitspraken en ervaren dat God Liefde is, dat wens ik je toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 00:09
 
Beste lieden,

nogmaals bedankt, had me voorgenomen niet meer te reageren, maar er moet me toch iets van het hart, al dan wel goed bedoeld, merk ik toch een toon die pretentieus van jullie kant overkomt (zeg niet dat het zo bedoeld is door jullie) en denigrerend naar mij (zo ervaar ik het wel deels).

Zo van och david, je moet nog even groeien, verschuil je niet achter Bijbelteksten en het fundamentalisme. Het is juist zo dat ik over de meeste leren en doctrines alle varianten wel ken. En zo (@ thomas) weet ik ook zeer goed dat een Bijbeltekst een context heeft, hermeneutiek, exegese, wie zegt wat, tot wie, in welke tijd, context en historische omgeving. en juist daarom blijf ik BEWUST bij een radicaal fundamentalische Schriftuitleg.
Zonder te vergeten in welke tijd we leven.
Maar liever pas ik de Bijbelse, blijvende, universele principes niet aan de tijdsgeest aan, maar andersom.

Dus het paradigma, het mensbeeld van David, moet niet zijn; ach hij leert het wel met de jaren, of als hij inziet dat er meerdere manieren van Schrift-interpretatie is, nee ik heb er bewust voor gekozen.

van de 3 meest voorkomende optie's hier onder, zie ik bij velen niet keuze 3 terug of gedeeltelijk op het forum, en daar gaat het mis bij de topics, de vooronderstelling al, de wortel van het denken.

*

1. De ‘traditiona­listische visie', die stelt dat het uiteindelijk gezag over geloof en leven ligt bij de officiële leer van het instituut kerk. Om God en Bijbel te kennen moet men de traditie van de kerk raadplegen. Deze opvatting ontkent niet dat de Heilige Schrift door God gegeven is en dus gezaghebbend is, maar beweert wel dat de Bijbel niet volledig is en ook niet begrijpelijk zonder de uitleg van de kerk. Het meest bekende voorbeeld is de R.K. kerk met apocriefen in de canon, de Vulgaat als gezaghebbende vertaling en leerstel­lingen als de onfeilbaarheid van de Paus en de hemelvaart van Maria.

2. Vervolgens is er de ‘subjectivistische visie': het laatste gezag voor mijn geloof en leven ben ik zelf. Deze visie kent vele vormen, meer mystieke of spirituele en meer rationele of combinaties van beiden. De meer spirituele vorm hebben we bijvoorbeeld in de veel gehoorde populaire opmerking: ik geloof in wat ik voel (wat waar is of wat God zegt). De rationele component ontmoeten we bijvoorbeeld in de bijbelopvatting van veel ­bevrijdings-theologieën, waar de situatie van de hoorder of lezer de waarde van de bijbeltekst bepaalt. Alle vormen hebben echter één ding gemeen: het laatste gezag is het oordeel van mijn verstand of mijn geweten of mijn religieus gevoel. Ook veel van de historisch-kritische benaderingen van de Schrift vallen hieronder. Het lijkt erop dat geloof hier een zaak is van loyaal zijn aan de eigen religieuze overtuigingen.

3. Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspira­tie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.

Voor alle duidelijkheid, ondergetekende onderschrijft van harte deze derde visie.
*

verder, beveel ik deze site van harte aan, waar ik me graag wil gaan inzetten in de toekomst:

http://www.heartcry.nl/home

*

OK! alle lopende topics zijn klaar, dit is er even uit na wat reacties hier.
Nogmaals; allen wens ik Gods zegen toe.

Tot na mijn inhaalslag met de studie op het forum, of ik hoop je boven Bij ABBA te zien.

David.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:14
 
DAVID923 schreef:
Beste lieden,

nogmaals bedankt, had me voorgenomen niet meer te reageren, maar er moet me toch iets van het hart, al dan wel goed bedoeld, merk ik toch een toon die pretentieus van jullie kant overkomt (zeg niet dat het zo bedoeld is door jullie) en denigrerend naar mij (zo ervaar ik het wel deels).

Zo van och david, je moet nog even groeien, verschuil je niet achter Bijbelteksten en het fundamentalisme. Het is juist zo dat ik over de meeste leren en doctrines alle varianten wel ken. En zo (@ thomas) weet ik ook zeer goed dat een Bijbeltekst een context heeft, hermeneutiek, exegese, wie zegt wat, tot wie, in welke tijd, context en historische omgeving. en juist daarom blijf ik BEWUST bij een radicaal fundamentalische Schriftuitleg.
Zonder te vergeten in welke tijd we leven.
Maar liever pas ik de Bijbelse, blijvende, universele principes niet aan de tijdsgeest aan, maar andersom.

David.

Beste David, ik geloof ook niet dat er iemand is die je bijbelkennis niet erkend...als je dat eruit gehaald hebt moet je het denk ik allemaal nog eens overnieuw lezen...

Het gaat om je manier van uitdrukken! Je lijkt consequent voorbij te walsen aan het feit dat je hier met mensen te maken hebt. Mensen, die helemaal niets zouden zijn zonder de liefde God's en zich daar ook bewust van zijn. En wanneer je dat ervaart, dat het de liefde van God is die maakt dat je "rechten" hebt als mens t/o God's koninkrijk...dan wil je dat ook naar anderen uitdragen.
Die liefde lijkt bij jou soms erg ver te zoeken, en daarom krijg je (terecht in mijn ogen) het advies om dat aspect ook mee te nemen in je christenzijn. Als christen in de hedendaagse maatschappij is het namelijk boven alles ontzettend belangrijk om die liefde uit te dragen. Anderen raken niet overtuigd door een argeloos slingeren met bijbelteksten, maar door de liefde God's die door jou heen naar buiten toe treed.
Laat je blijdschap zien, een kind van God te zijn...en door Zijn liefde behouden...Blijdschap en liefde trekken mensen aan, want iedereen reageert op blijde, gelukkige mensen en geniet ervan om in hun nabijheid te zijn, terwijl negativiteit en hardheid mensen af zullen stoten.
Als je in liefde Zijn wegen bewandeld zul je op zo'n manier leven, dat anderen willen weten wat het is dat jij hebt en zij niet!
Het is goed dat je zoveel kennis van de bijbel hebt, blijf daar ook gebruik van maken...maar vergeet die o zo belangrijke liefde niet!
Jezus was rechtvaardig, en duldde de zonde niet...maar Hij was ook liefdevol, wetend dat de mens nou eenmaal is zoals zij is. En dat het Zijn offer zou zijn dat er uiteindelijk voor zou zorgen dat zelfs wij mensen de liefde en genade God's zouden mogen ervaren... Knipoog smiley

Ik hoop dat je dit nog leest, david...en dat je de woorden binnen zal laten komen.
Er is absoluut geen sprake van een denigrerende houding naar jouw persoon. Sterker nog, petje af voor je bijbelkennis...maar zie het als een liefdevolle vermaning, in de hoop dat het mag bijdragen aan jouw persoonlijke groei in Christus!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 10 augustus 2010, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:31
 
@tessy, ik reageerde ook op de reacties die impliceerde dat eik maar wat meer als mens moest groeien en op theologisch gebied.
In het echte leven ben ik juist vol tact en mild, zeker als ik met niet christenen praat. maar op een forum komt het toch anders over. en ik heb/had het hier over christelijke onderwerpen en leerstellingen, dan moet je niet alles met de mantel der liefde bedekken, maar soms ook gewoon recht voor zn raap zijn zoals Jezus en de apostelen (zeg niet dat ik gelijk sta aan hun, nooit niet).

en heb soms te veel deze houding:

2tim 3: 16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.

2tim 4

2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.

*

Maar goed tessy, het kan soms wel, ook op online forums wel pastoraler en met wat meer tact. mee eens! en is een leerpunt waar ik de ogen niet voor sluit. het stond alleen los van mijn Schriftvisie en onwil om water bij de wijn te doen als het om de rechte leer gaat.

ik groet u zeer. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 17:13
 
[quote=DAVID923
2tim 3: 16

Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.

2tim 4

2 verkondig het woord, dring erop aan, gelegen of ongelegen, wederleg, bestraf en bemoedig met alle lankmoedigheid en onderrichting. 3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMULPOTJE144





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 01:09
 
PIETER649 schreef:
3,5 uur geleden geplaatst en nu al n paar postings tussendoor gedaan.... je bent n man van je woord David... echt...
Knipoog smiley



Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMULPOTJE144





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 01:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat een eerlijk en oprecht persoon van de site af gaat. En het is jammer, dat mensen zo weinig kunnen waarderen als je recht doorzee bent. Ik heb je bijdragen altijd zeer waardevol gevonden en ik vind het heel jammer dat je weggaat.

Groetjes,

Chat



Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:00
 
SMULPOTJE144 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Okee, kun je me even uitleggen wat er het nut van is om een twee maanden oud topic naar boven te halen en dan te reageren met een paar loze smileys Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 08:57
 
TESSYBEAR731 schreef:
Okee, kun je me even uitleggen wat er het nut van is om een twee maanden oud topic naar boven te halen en dan te reageren met een paar loze smileys Smiley die vol vragen zit

Dat vraag ik me ook al af. Misschien zijn er mensen, die het leuk vinden om te stoken onderling? Twijfelende smiley Sfeerbevorderend is het niet. Zelf heb ik erg veel moeite met deze smiley Kotsende smiley , zeker als het tegen personen gebruikt wordt. Dat vind ik van heel weinig respect getuigen. Het wordt ook wel gebruikt door mensen die zichzelf erg goed (gelovig) vinden, terwijl ze hardop durven te zeggen dat ze daar bij anderen aan twijfelen.

Ik vraag me af of Jezus zo'n smiley, op deze manier zou gebruiken. Vast niet!

Marijan, kan niks met zulke reacties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 15:29
 
I agree.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 16:32
 
TESSYBEAR731 schreef:
Okee, kun je me even uitleggen wat er het nut van is om een twee maanden oud topic naar boven te halen en dan te reageren met een paar loze smileys Smiley die vol vragen zit

Tess, ik zag dat smulpotje dat vaker doet met topics, veel nutteloze smileys en verder niets..
niet iedereen wil of kan een zinvolle bijdrage leveren Gefrustreerde smiley dat blijkt maar weer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 17:03
 
MARIEKE897 schreef:
Tess, ik zag dat smulpotje dat vaker doet met topics, veel nutteloze smileys en verder niets..
niet iedereen wil of kan een zinvolle bijdrage leveren Gefrustreerde smiley dat blijkt maar weer!

*zucht*

Onze lieve Heer heeft soms vreemde kostgangers, mariek Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 18:01
 
TESSYBEAR731 schreef:
*zucht*

Onze lieve Heer heeft soms vreemde kostgangers, mariek Twijfelende smiley

Yep, we komen ze overal tegen, dus ook op CM Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2