ChristianMatch
 


Forum

Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:25
 
Tja, christenen hebben ook een verleden van kruistochten...

Afgezien daarvan ben ik 2 maanden geleden in Saudi Arabie geweest. Ik herinner me bijvoorbeeld een jonge kerel die enthousiast was dat hij eind van het jaar gaat trouwens. Niets mis mee toch ;). Ik bedoel maar, het zijn net gewone mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:30
 
HENK710 schreef:
@Hannah
Fijn dat er ook even op deze manier een vergelijk getrokken wordt. Het is altijd makkelijk om mindere punten bij een ander aan te wijzen. Maar laten we dan ook altijd beseffen dat het ook goed is om zelfonderzoek te doen...als we met 1 vinger naar een ander wijzen, wijzen er tenslotte altijd 3 naar onszelf!

@Adelaar
Er zijn zeker ook positieve dingen te noemen over de islam en ja, dat is ook altijd goed om te benoemen. Naast het feit dat de volgelingen mens zijn (al genoemd door Willie), denk ik in elk geval aan de volgende punten:
moslims zijn veelal zeer toegewijde mensen, geheel in de lijn van wat de term islam betekent: 'overgave';
de islam wil mensen een helder leefkader bieden om binnen te leven.

ik vind gewoon dat je uit moet kijken met al die voorgeprogrammeerde denkbeelden;
zoals bijbelteksten (door mij in dit geval) uit zijn verband getrokken kunnen worden, kan dat dus ook met teksten uit de koran.
neemt niet weg, dat ik moslims respecteer, hoewel ik hun geloof als afgodendienst zie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 00:33
 
ADELAAR559 schreef:
Hallo mensen, graag hoor ik wat jullie denken over het Islam. Ik heb mij er maar een klein beetje in verdiept, maar wat ik tegenkom vind ik erg griezelig !!

Hieronder een aantal dingen die ik tegen ben gekomen in mijn mini-onderzoekje:

Gevaren van de Islam
-De Koran is een oorlogsboek dat oproept tot de jihad, de heilige oorlog.
-Joden worden vergeleken met apen en zwijnen.
-Christenen moeten vervolgd worden omdat ze geloven dat Jezus de zoon van God is.
-De Koran is zo geformuleerd dat het bevelen geeft aan moslims voor alle tijden.
-Afvallige moslims moeten gedood worden.
-De islam is uit op dominantie. Momenteel is de derde islamitische invasie bezig.
-De islam wil de Sharia, de islamitische wetgeving, invoeren.

Koran soera 4, 56:
zij die ongelovigen zijn in onze tekenen zullen wij in een vuur laten braden
en telkens als hun huid gaar gebakken is vervangen wij die door een andere huid
opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs.

koran soera 4, 89:
zij zouden graag willen dat jullie ongelovig werden,
zodat zij dat zijn, dan zouden jullie gelijk zijn
neemt van hen dus niemand als medestander zolang zij niet uitwijken op Allah's weg
Als zij zich afkeren, grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen vinden
neemt van hen niemand als medestander of als helper

Koran soera 7, vers 4:
Wanneer gij dus een ontmoeting hebt met hen die ongelovig zijn
houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht
bindt hen dan in de boeien.

Koran soera 8, 39:
voor oorlog tegen hen totdat er geen verzoeking meer is
en de godsdienst geheel aan Allah toebehoort


Koran soera 8, vers 60:
Maak voorbereidingen tengen hen met wat gij kunt aan kracht en paardenvolk
om daarmee te terroriseren
te terroriseren Allah's vijand en uw vijand.


Filmpjes gezien van 'kerkdiensten' waarbij de spreker als een Hitler figuur
met een zwaard in zijn hand roept:'Jihad omwille van Allah !" en de hele zaal
honderden/duizenden mensen roepen het na. ENG !! Hij roept 'bij Allah... we zullen
de hoofde van de Joden afsnijden. Oh joden !!', 'Allah is groot'.

Talloze andere filmpjes van toespraken waarin er zelfs gezegd wordt 'God bless Hitler'.

Uitspraken 'kelen moeten worden doorgesneden','schedels moeten worden verbrijzeld',
'huizen en jonge mannen moeten worden opgeofferd', 'als iemand zich bekeert tot het
Christendom verdient hij de doodstraf', 'de islam is superieur aan joden en Christenen,
boeddhisten en de hindoes','de islam zal regeren over de gehele wereld', ENG !!!!

Een live interview met een meisje van 3 en een half jaar oud die gevraagd wordt of
ze weet wie de joden zijn. Waarop het meisje antwoord: 'ja, dat weet ik', 'dat zijn
apen en zwijnen'. 'En waarom denk je dat', vraagt de verslaggeefster. Het meisje antwoord:
'Allah zegt dat, in de Koran'. ENG !!!

9/11 empire state, bomaanslagen, zelfmoordbommen .... alles uit naam van Allah.



Begrijp me goed, ik wil de Islam niet afkeuren, alleen wordt me dit nogal moeilijk gemaakt door bovenstaande dingen.Ik hoop dat er hier ook positieve dingen over de Islam naar voren zullen komen

Alle reacties welkom !

ik wil reageren met de volgende woorden ...

ten eerste heb ik mij nooit verdiept in de koran ... niet dat het mij niet intereseerd .. heb aan mijn éigen geloof, méér dan zat ...
als ik ál die negatieve berichten leest over de koran, dan heb ik daar mijn bedenkingen over ... het woord allah staat voor het woord God ... en is dat niet precies het woord waar wij óók in geloven? ...
nee ik ben niet kort door de bocht ... ik heb in het verleden gewerkt in saudi-arabié ... de bron van het islamitisch geloof ... ik ben daar véél geweest, en wat mij daar opviel is, dat de islamieten zich daar zéér veel mee bezig houden ... uuuh .... daar kunnen wij christenen nog wel een voorbeeld aan nemen hoor ... verder zeg ik niets ... ik vind het een moeilijk onderwerp ... wil alleen maar zeggen ... laat ieder in zijn eigen waarde ... is of word er geweld mee gemoeid ... já dan ben ik zéér tegen, maar laat een ieder in zijn eigen waarden svp ....










ik respekteer ieders geloof, en denk mij het mijne over ...


Laatst aangepast door
INKA401
op dinsdag 5 oktober 2010, 00:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 01:13
 
INKA401 schreef:
ik wil reageren met de volgende woorden ...

ten eerste heb ik mij nooit verdiept in de koran ... niet dat het mij niet intereseerd .. heb aan mijn éigen geloof, méér dan zat ...
als ik ál die negatieve berichten leest over de koran, dan heb ik daar mijn bedenkingen over ... het woord allah staat voor het woord God ... en is dat niet precies het woord waar wij óók in geloven? ...
nee ik ben niet kort door de bocht ... ik heb in het verleden gewerkt in saudi-arabié ... de bron van het islamitisch geloof ... ik ben daar véél geweest, en wat mij daar opviel is, dat de islamieten zich daar zéér veel mee bezig houden ... uuuh .... daar kunnen wij christenen nog wel een voorbeeld aan nemen hoor ... verder zeg ik niets ... ik vind het een moeilijk onderwerp ... wil alleen maar zeggen ... laat ieder in zijn eigen waarde ... is of word er geweld mee gemoeid ... já dan ben ik zéér tegen, maar laat een ieder in zijn eigen waarden svp ....


ik respekteer ieders geloof, en denk mij het mijne over ...

Dat hoor ik wel vaker dat "allah" dezelfde God zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens.
Moslims geloven wel in Jezus volgens mij maar meer dan een belangrijk man zien ze Hem volgens mij niet.

Jezus Christus is echter onmisbaar voor een christen, immers Hij heeft de kloof overbrugd die er was ontstaan tussen God en mens na de zondeval... (door Jezus is er vergeving mogelijk !!).
Verder vind ik ook de God van Abraham, Isaak en Jacob wezenlijk verschillen van "allah" die van een afstand aanbeden wil worden...
De God van Abraham, Isaak en Jacob komt nu juist naar de mens toe, is begaan met de mens, wil voor hem zorgen !

Bovendien lees ik in de bijbel dat er maar 1 God is... de andere zijn in werkelijkheid geen goden...
"allah" mist voor mij iets wezenlijks, immers zonder te geloven dat er een bemiddelaar is namelijk Jezus Christus, is er geen vergeving van zonde... tenminste zo denk ik erover.

Toch vind ik de islam niet eng... ik zou het wel moeilijk vinden als ik in een niet democratisch land zou wonen, waar ik niet openbaar uit zou mogen komen voor mijn christen zijn.
Nu denk ik dat je juist een getuige kunt zijn van je christen zijn, ook voor moslims... zal niet gemakkelijk wezen, maar acceptatie en praten schept volgens mij mogelijkheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 14:16
 
INKA401 schreef:
ik wil reageren met de volgende woorden ...

ten eerste heb ik mij nooit verdiept in de koran ... niet dat het mij niet intereseerd .. heb aan mijn éigen geloof, méér dan zat ...
als ik ál die negatieve berichten leest over de koran, dan heb ik daar mijn bedenkingen over ... het woord allah staat voor het woord God ... en is dat niet precies het woord waar wij óók in geloven? ...
nee ik ben niet kort door de bocht ... ik heb in het verleden gewerkt in saudi-arabié ... de bron van het islamitisch geloof ... ik ben daar véél geweest, en wat mij daar opviel is, dat de islamieten zich daar zéér veel mee bezig houden ... uuuh .... daar kunnen wij christenen nog wel een voorbeeld aan nemen hoor ... verder zeg ik niets ... ik vind het een moeilijk onderwerp ... wil alleen maar zeggen ... laat ieder in zijn eigen waarde ... is of word er geweld mee gemoeid ... já dan ben ik zéér tegen, maar laat een ieder in zijn eigen waarden svp ....










ik respekteer ieders geloof, en denk mij het mijne over ...




2 opmerkingen Inka..

ten eerste heeft Allah GEEN zoon, dus de vergelijking met onze God, gaat compleet ( 3-enig) mank.
ten tweede betekend islam, onderwerping, dat de mensen er zo mee bezig zijn, is meer een teken van angst dan van Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 00:20
 
Wij hebben ons als westen tijdens de oliecrisis van 73 verkocht aan de islamitische landen. Alleen als het westen open zou staan voor alles wat maar met de islam te maken had, burgers, moskeen en alles verder toe te laten, zou het westen weer olie krijgen.

google even op : oliecrisis 73 islam en je weet alles.


De islam heeft maar 1 doel....heel de wereld aan de islam. Maar is dat ook niet hetgeen wij zouden willen....heel de wereld christelijk??


Ach....Jezus zal wederkomen, en alle oog zal Hem zien. En Hij zal Zijn koninkrijk stichten. Dan zal iedereen weten wie nu God is. Net zoals ooit moest worden getoond aan de priesters van Baal. Dan zal dus ieder weten WIE God is.


en verder nog dit
2 Petr 3 : 14 Omdat u hiernaar uitziet, geliefde broeders en zusters, moet u zich inspannen om smetteloos, onberispelijk en in vrede door hem te worden aangetroffen. 15 Bedenk dat het geduld van onze Heer uw redding is. Dat heeft ook onze geliefde broeder Paulus u geschreven met de wijsheid die hem is geschonken. 16 Hij schrijft dit overigens in alle brieven waarin hij dit onderwerp ter sprake brengt. Daarin staat een en ander dat moeilijk te begrijpen is en dat door onwetende en onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang, wordt verdraaid; dat doen ze trouwens ook met de overige geschriften.

17 Geliefde broeders en zusters, u weet van tevoren wat er gaat komen. Wees daarom op uw hoede en laat u niet meeslepen op de dwaalwegen van wettelozen. Laat uw standvastigheid niet varen, 18 maar groei in de genade en in de kennis van onze Heer en redder Jezus Christus. Hem komt de eer toe, nu en in eeuwigheid. Amen.

En verder leerde Jezus : Heb uw naaste lief etc etc

Alles wat in gaat tegen God, Alles wat daar strijd tegen voert is niet goed. Maar zolang dat niet gebeurt is ieder mens de moeite waard voor God, en voor ons om te laten zien wat christen-zijn inhoudt.

Als we zoals Hannah in een bijdrage al schreef de Bijbel onder een loep leggen, dan lezen we ook genoeg dingen waarbij je dezelfde vragen kan plaatsen.

Laten wij vooral laten zien dat God een God is van genade, liefde, vergeving, bevrijding en vooral hoop. En dat alles door de plaatsvervangende straf van Jezus, wat niet anders was dan de Liefde van God voor de wereld. En die Liefde is God zelf, Jezus. Ons door God gegeven, als voorbeeld, als verzoening, als leraar, als offer.
Wij mogen weten dat als wij dat geloven Hij naast ons zal staan als eenmaal alles gewogen wordt, wat wij mensen hebben gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 23:53
 
Eigenlijk doen er best wel een hoop mensen er aan mee Geschokte, onthutste smiley op zaterdagavond zegt men maar al te vaak, kijk voor hem maar uit die is lam Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 21:16
 
JONATHAN890 schreef:
Wij hebben ons als westen tijdens de oliecrisis van 73 verkocht aan de islamitische landen. Alleen als het westen open zou staan voor alles wat maar met de islam te maken had, burgers, moskeen en alles verder toe te laten, zou het westen weer olie krijgen.

google even op : oliecrisis 73 islam en je weet alles.


De islam heeft maar 1 doel....heel de wereld aan de islam. Maar is dat ook niet hetgeen wij zouden willen....heel de wereld christelijk??


Ach....Jezus zal wederkomen, en alle oog zal Hem zien. En Hij zal Zijn koninkrijk stichten. Dan zal iedereen weten wie nu God is. Net zoals ooit moest worden getoond aan de priesters van Baal. Dan zal dus ieder weten WIE God is.


en verder nog dit
2 Petr 3 : 14 Omdat u hiernaar uitziet, geliefde broeders en zusters, moet u zich inspannen om smetteloos, onberispelijk en in vrede door hem te worden aangetroffen. 15 Bedenk dat het geduld van onze Heer uw redding is. Dat heeft ook onze geliefde broeder Paulus u geschreven met de wijsheid die hem is geschonken. 16 Hij schrijft dit overigens in alle brieven waarin hij dit onderwerp ter sprake brengt. Daarin staat een en ander dat moeilijk te begrijpen is en dat door onwetende en onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang, wordt verdraaid; dat doen ze trouwens ook met de overige geschriften.

17 Geliefde broeders en zusters, u weet van tevoren wat er gaat komen. Wees daarom op uw hoede en laat u niet meeslepen op de dwaalwegen van wettelozen. Laat uw standvastigheid niet varen, 18 maar groei in de genade en in de kennis van onze Heer en redder Jezus Christus. Hem komt de eer toe, nu en in eeuwigheid. Amen.

En verder leerde Jezus : Heb uw naaste lief etc etc

Alles wat in gaat tegen God, Alles wat daar strijd tegen voert is niet goed. Maar zolang dat niet gebeurt is ieder mens de moeite waard voor God, en voor ons om te laten zien wat christen-zijn inhoudt.

Als we zoals Hannah in een bijdrage al schreef de Bijbel onder een loep leggen, dan lezen we ook genoeg dingen waarbij je dezelfde vragen kan plaatsen.

Laten wij vooral laten zien dat God een God is van genade, liefde, vergeving, bevrijding en vooral hoop. En dat alles door de plaatsvervangende straf van Jezus, wat niet anders was dan de Liefde van God voor de wereld. En die Liefde is God zelf, Jezus. Ons door God gegeven, als voorbeeld, als verzoening, als leraar, als offer.
Wij mogen weten dat als wij dat geloven Hij naast ons zal staan als eenmaal alles gewogen wordt, wat wij mensen hebben gedaan.



Ja klopt!!! bijbelteksten te over die als agressief benoemd kunnen worden.
Echter,,,,
Het is maar net hoe de gelovigen ermee omgaan he...
En aangezien het aantal zelfmoordcommando's met reformatorische grondslag op dit moment nog niet zo hoog is, denk ik dat hannah theoretisch wellicht een punt heeft, maar dat haar betoog in het licht van de actualiteit pure onzin is en slaat als een tang op n varken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:09
 
PIETER649 schreef:
Ja klopt!!! bijbelteksten te over die als agressief benoemd kunnen worden.
Echter,,,,
Het is maar net hoe de gelovigen ermee omgaan he...
En aangezien het aantal zelfmoordcommando's met reformatorische grondslag op dit moment nog niet zo hoog is, denk ik dat hannah theoretisch wellicht een punt heeft, maar dat haar betoog in het licht van de actualiteit pure onzin is en slaat als een tang op n varken.

Nou mensen die onder het mom van christen zich in de geschiedenis als een beest hebben gedragen zijn zo op te noemen hoor. Laten we die dingen nou maar eens gewoon onder ogen zien.

kruisvaarders is al weer een tijdje terug, maar wat er in bosnie is geschied is ook niet helemaal zuiver, dat waren toch behoorlijke etnische zuiveringen tegen de moslims die daar woonden. al neemt het niet weg dat wat er momenteel in vele noord afrikaanse landen gebeurt, ook weer niet al te mooi is. Bijna elke oorlog is wel terug te herleiden op religieuse tegenstellingen aldaar tussen de islam en christenen.
Heel afrika is al het zo doorgaat in een mensenleven tijd ongeveer islamitisch. Treurig vooruitzicht aldaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:39
 
Ik vind spinnen eng...echt!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Wat denk je van de zendelingen van onze kerken die nog niet eens zo lang geleden naar de koppensnellers gingen? Om het evangelie te brengen? en naar de kannibalen?
Zullen ze best "eng" gevonden hebben, maar ze gingen in geloof en vertrouwen op God, dat Hij hen bij zou staan.
Ik denk dat we goed bezig zijn om hen te benaderen vanuit het geloof dat wij hebben en niet alles in te vullen van wat zij misschien geloven...
Dat is bij de Islam ook erg verschillend net als bij ons.
En ja, in onze Bijbel staan ook een heleboel "enge" dingen, dat heeft Hannah goed uitgezocht..er staat nog veel meer in onze bijbel en dat doet er niet echt toe als we onze naaste maar even lief hebben als onszelf.....Jezus heeft ons vrijgemaakt en heeft ons gezegd dat wij de blijde boodschap door moeten geven, zonder angst voor iets "engs."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 09:18
 
Eigenlijk best wel onbegrijpelijk, dat veel al vrouwen een verdedigende rol spelen als het om de Islam gaat, terwijl deze zelf niet veel voor heeft met vrouwen.
Ze zijn er voor de voortplanting, de huishoudelijke taak, en een man mag er nog steeds meerdere hebben.
Zijn ze eenmaal uit gehuwlijkt dan moeten ze ingepakt worden, en zwijgen, mogen ze alleen nog met hun ega praten. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 13:38
 
GERT856 schreef:
Eigenlijk best wel onbegrijpelijk, dat veel al vrouwen een verdedigende rol spelen als het om de Islam gaat, terwijl deze zelf niet veel voor heeft met vrouwen.
Ze zijn er voor de voortplanting, de huishoudelijke taak, en een man mag er nog steeds meerdere hebben.
Zijn ze eenmaal uit gehuwlijkt dan moeten ze ingepakt worden, en zwijgen, mogen ze alleen nog met hun ega praten. Verraste, verbaasde smiley


Sorry , maar alsjeblief , scheer niet alle islamieten over dezelfde kam zou ik zeggen ...ik ken persoonlijk heel wat mensen die het heel goed hebben in hun gezin en waar de vrouwen , de touwtjes echt wel in handen hebben...
En één van die vrouwen zei me " men wordt echt niet in de Koran opgeroepen tot geweld .. maar vele van de heethoofden kunnen het Arabische niet eens lezen... " en ik ... heb ook niet die kennis dus ik schrijf wat ik hoorde ...
Dit er maar even tussendoor..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 19:54
 
SOFIE807 schreef:
Sorry , maar alsjeblief , scheer niet alle islamieten over dezelfde kam zou ik zeggen ...ik ken persoonlijk heel wat mensen die het heel goed hebben in hun gezin en waar de vrouwen , de touwtjes echt wel in handen hebben...
En één van die vrouwen zei me " men wordt echt niet in de Koran opgeroepen tot geweld .. maar vele van de heethoofden kunnen het Arabische niet eens lezen... " en ik ... heb ook niet die kennis dus ik schrijf wat ik hoorde ...
Dit er maar even tussendoor..

Je hebt ook ge emansipeerde moslims, (in Ned) maar is maar een handje vol op de 1000.000, motte ze ook niet achter komen in moskee, worde ze gelijk gestenigd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 22:09
 
GERT856 schreef:
Eigenlijk best wel onbegrijpelijk, dat veel al vrouwen een verdedigende rol spelen als het om de Islam gaat, terwijl deze zelf niet veel voor heeft met vrouwen.
Ze zijn er voor de voortplanting, de huishoudelijke taak, en een man mag er nog steeds meerdere hebben.
Zijn ze eenmaal uit gehuwlijkt dan moeten ze ingepakt worden, en zwijgen, mogen ze alleen nog met hun ega praten. Verraste, verbaasde smiley

Ik verdedig de Islam niet.
Zeg alleen dat het een beetje vreemd is om andere godsdiensten "eng" te noemen.
We leven in een multiculturele samenleving en er zijn zoveel mensen die een ander geloof hebben dan wij, ze wonen naast ons of zijn onze collega's.
Het is kwetsend om de ander zijn geloof dan "eng" te noemen.
Net of je het over èèn of ander eng beest hebt.
Dat wilde ik even aangeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 23:43
 
MARIAN519 schreef:
Ik verdedig de Islam niet.
Zeg alleen dat het een beetje vreemd is om andere godsdiensten "eng" te noemen.
We leven in een multiculturele samenleving en er zijn zoveel mensen die een ander geloof hebben dan wij, ze wonen naast ons of zijn onze collega's.
Het is kwetsend om de ander zijn geloof dan "eng" te noemen.
Net of je het over èèn of ander eng beest hebt.
Dat wilde ik even aangeven.

Tja er zijn er maar weinig he Zieke smiley die gebouwen invliegen, treinen en hotels opblazen, bommen plaatsen in metro,s, maarja daar zitten wij net niet in he, dus tja hoezo eng Smiley die vol vragen zit kom op zeg wordt wakker Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 21:51
 
daarom heb ik een dubbel gevoel bij bankschroef,dat is dus koranverbranding. enerzijds zeg ik het kan niet omdat we alle godsdiensten moeten respecteren anderzijds heb ik zoiets van yes omdat ik het een dominante godsdienst vind. een motivatie om ook geen korans te verbranden is dat het tot nog meer ellende leidt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 21:56
 
GERT856 schreef:
Tja er zijn er maar weinig he Zieke smiley die gebouwen invliegen, treinen en hotels opblazen, bommen plaatsen in metro,s, maarja daar zitten wij net niet in he, dus tja hoezo eng Smiley die vol vragen zit kom op zeg wordt wakker Slapende smiley

Je hebt gelijk Gert, ben niet zo bang uitgevallen maar na de laatste kreten van een groep als de taliban zit het zelfs mij niet helemaal lekker.
Toch denk ik dat we wel uit moeten kijken met oordelen! Ik heb de koran zelf niet gelezen, maar weet van mensen die dat wel gedaan hebben dat deze echt niet aanzet tot geweld en moord...
Sterker nog, er staat zoiets in als: "wanneer je één mens dood, dood je de gehele mensheid".
Het zijn dus ook de mensen die deze actie's uitvoeren, en niet de godsdienst zelf.

Dus...bang voor de Islam? nee! wel voor die groep extreme moslims die hele andere dingen uit de koran halen dan er in staan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 22:17
 
TESSYBEAR731 schreef:
Je hebt gelijk Gert, ben niet zo bang uitgevallen maar na de laatste kreten van een groep als de taliban zit het zelfs mij niet helemaal lekker.
Toch denk ik dat we wel uit moeten kijken met oordelen! Ik heb de koran zelf niet gelezen, maar weet van mensen die dat wel gedaan hebben dat deze echt niet aanzet tot geweld en moord...
Sterker nog, er staat zoiets in als: "wanneer je één mens dood, dood je de gehele mensheid".
Het zijn dus ook de mensen die deze actie's uitvoeren, en niet de godsdienst zelf.

Dus...bang voor de Islam? nee! wel voor die groep extreme moslims die hele andere dingen uit de koran halen dan er in staan!

Zijn we het toch over 1 ding eens Knipoog smiley en bang ben ik ook niet, maar voorzichtig wel. Dus hou ik ze op afstand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 22:30
 
Er zijn artsen die moeilijkheden ondervinden, als zij een moslima moeten onderzoeken.
Vaak is er een taal barierre.
In veel gevallen willen zwangere vrouwen een vrouwelijke gynecoloog.

Ook bij echtscheidingszaken komen er veel problemen.
Een echtscheiding kan bij de nederlandse wetgeving wel wettig zijn, maar land van herkomst hoeft die echtscheiding niet te accepteren.
Darom is er een groep die naast de nederlandse wetgeving ook de sharia willen hebben.
Omdat de nederlandse wetgeving niet in overeenstemming is met dingen die de koran vermelden.


Als er in nederland een baby word geboren, waarvan de voorvaderen marokaan zijn, krijgt de baby automatisch de marokaanse nationalitiet.
De ouders van de baby zijn verplicht de geboorte aan te geven bij de ambassade.
De marokaanse nationalitiet kunnen ze nooit verliezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:08
 
MARISKA601 schreef:
Er zijn artsen die moeilijkheden ondervinden, als zij een moslima moeten onderzoeken.
Vaak is er een taal barierre.
In veel gevallen willen zwangere vrouwen een vrouwelijke gynecoloog.

Ook bij echtscheidingszaken komen er veel problemen.
Een echtscheiding kan bij de nederlandse wetgeving wel wettig zijn, maar land van herkomst hoeft die echtscheiding niet te accepteren.
Darom is er een groep die naast de nederlandse wetgeving ook de sharia willen hebben.
Omdat de nederlandse wetgeving niet in overeenstemming is met dingen die de koran vermelden.


Als er in nederland een baby word geboren, waarvan de voorvaderen marokaan zijn, krijgt de baby automatisch de marokaanse nationalitiet.
De ouders van de baby zijn verplicht de geboorte aan te geven bij de ambassade.
De marokaanse nationalitiet kunnen ze nooit verliezen.

vandaar ook 2 paspoorten, tis krom en misdadig, maar wel makkelijk als je er 2 hebt, en als het mee zit is dat straks verleden tijd. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOEY284





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 00:58
 
Ben ik bang voor de Islam ? Ik denk er eigenlijk dubbel over ...

Ik denk ergens dat de Islam op zijn retour is, hoewel in veel westerse landen het behoorlijk in opkomst is, zoals Engeland en Frankrijk. Maar wanneer je een land als Iran neemt, zie je dat daar een hele "underground" cultuur onder jongeren plaats heeft. Daar houden ze zich geheel niet aan de islamitische normen, maar conformeren zich aan de westerse cultuur. Dát vind ik een interessant gegeven ! Eveneens zie je in Iran steeds meer openlijk verzet tegen het regime en vóór de hervormingsgezinden.

Ik denk dat alle godsdiensten t.z.t. samengaan in een - door de VN bepaalde - wereldgodsdienst. De VN is daar al lang mee bezig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANFRITS816





Berichten: 66

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 11:32
 
een gedwongen valse occulte wereldreligie komt er op den duur. onderdeel van de new world order.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOEY284





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 10 oktober 2010, 13:01
 
@jeanfrits > dát denk ik ook !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 21:04
 
[quote=GERT856]Tja er zijn er maar weinig he Zieke smiley die gebouwen invliegen, treinen en hotels opblazen, bommen plaatsen in metro,s, maarja daar zitten wij net niet in he, dus tja hoezo eng Smiley die vol vragen zit kom op zeg wordt wakker Slapende smiley[/quote

Degenen die dit doen zijn fundamentalisten ofwel extremisten en hebben totaal andere ideeën en opvattingen. Zij vallen meestal ook onder een andere stroming binnen de Islam.
De groep waar jij op doelt zijn veelal de Takfiri en volgelingen van deze Takfiristroming zijn onder andere Osama bin Laden en Abu Musab al-Zarqawi alsook de terroristische organisatie Al Qaida, verantwoordelijk voor de aanslagen van 11 september 2001.

Deze stroming ( binnen de Islam dus ) verkettert moslims die zich niet aan de 'juiste' islamitische regels houden of de 'juiste' denkbeelden hebben en ja, idd een kleine stroming...


Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 12 oktober 2010, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 22:23
 
[quote=MARIAN519]
Kleine stroming Smiley die vol vragen zit
Grote gevolgen.
Zoals eerder gezegd, stonden ook (vooral) in Ned, velen moslims te juigen in de straten.
Dus kleine stroming? met een nog grotere aanhang, achter je rug zeggen oh wat erg, maar er onderling een dikhand spek in hebben Verraste, verbaasde smiley is van varken toch wel lekker erg Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 23:13
 
We zijn op een verkeerde manier bezig als we ons zorgen maken over de Islam.
God (Jaweh)en Allah zijn beslist niet de zelfde. De koran is geschreven door 1 persoon die alle zaken wij schandalig vinden dus nu wel goed bevonden worden. De Koran zou eerst met de duivelsverzen begonnen zijn( ingegeven door Iblis). De Bijbel is geschreven door ooggetuigen en duidelijk door God aangeraakte personen gelijk de profeten .

Ik heb geleerd op een nacht van gebed, om te bidden voor hen die verkeerd bezig zijn (het ging over een vraag van christenen in Noord Korea, die gebed vroegen voor hun beulen omdat zij wel gered zouden worden en de beulen niet als die zo door zouden gaan. Zo ook is het onze opdracht om voor hun te bidden en dat ook de extremisten aangeraakt mogen worden door de Heilige geest, want wij kunnen alleen maar werktuigen zijn van god en zullen op eigen kracht niets kunnen uitrichten.

We hebben Feike ter velde (4 avonden)gehad om over de eindtijd de praten, hij zei ontvang hen vriendelijk en gedraag je als goed christen, behandel hen met de liefde, die Jezus ons voorschrijft. Laat hun zien wie en wat Jezus werkelijk was, dat is beter dan bang zijn.
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 oktober 2010, 23:16
 
http://www.youtube.com/watch?v=lSryHRCTMso

Deze liink is ook voor moslims of anders denkenden bedoeld. Werken met Gods hulp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 08:43
 
Ik heb geleerd op een nacht van gebed, om te bidden voor hen die verkeerd bezig zijn (het ging over een vraag van christenen in Noord Korea, die gebed vroegen voor hun beulen omdat zij wel gered zouden worden en de beulen niet als die zo door zouden gaan. Zo ook is het onze opdracht om voor hun te bidden en dat ook de extremisten aangeraakt mogen worden door de Heilige geest, want wij kunnen alleen maar werktuigen zijn van god en zullen op eigen kracht niets kunnen uitrichten.

We hebben Feike ter velde (4 avonden)gehad om over de eindtijd de praten, hij zei ontvang hen vriendelijk en gedraag je als goed christen, behandel hen met de liefde, die Jezus ons voorschrijft. Laat hun zien wie en wat Jezus werkelijk was, dat is beter dan bang zijn.
.[/quote]


ik denk inderdaad dat angst niet nodig is; mensen kunnen immers geen milimeter verder gaan in het kwetsen van medemensen, dan God hen toelaat?
Hij is de Almachtige, Hij waakt, Hij bestuurt, en Hij beschermt ons.
wat ik wel eens denk; wanneer je met Hem leven mag, heb je het hier op aarde zo goed als mogelijk, en na dit leven volmaakt met Hem;
beter kan toch niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 09:06
 
PIETER619 schreef:
We zijn op een verkeerde manier bezig als we ons zorgen maken over de Islam.
God (Jaweh)en Allah zijn beslist niet de zelfde. De koran is geschreven door 1 persoon die alle zaken wij schandalig vinden dus nu wel goed bevonden worden. De Koran zou eerst met de duivelsverzen begonnen zijn( ingegeven door Iblis). De Bijbel is geschreven door ooggetuigen en duidelijk door God aangeraakte personen gelijk de profeten .

Ik heb geleerd op een nacht van gebed, om te bidden voor hen die verkeerd bezig zijn (het ging over een vraag van christenen in Noord Korea, die gebed vroegen voor hun beulen omdat zij wel gered zouden worden en de beulen niet als die zo door zouden gaan. Zo ook is het onze opdracht om voor hun te bidden en dat ook de extremisten aangeraakt mogen worden door de Heilige geest, want wij kunnen alleen maar werktuigen zijn van god en zullen op eigen kracht niets kunnen uitrichten.

We hebben Feike ter velde (4 avonden)gehad om over de eindtijd de praten, hij zei ontvang hen vriendelijk en gedraag je als goed christen, behandel hen met de liefde, die Jezus ons voorschrijft. Laat hun zien wie en wat Jezus werkelijk was, dat is beter dan bang zijn.
.

Dit is zo waar wat je zegt.
Wij weten vanuit de bijbel dat we anders om moeten gaan met iedereen.
Onze naaste liefhebben als onszelf en dat mogen we ook doen bij andersdenkenden of ze nu in Allah, of Shiva geloven.
Jezus liet ons zien hoe of wij met onze naaste om moeten gaan, zonder angst en vanuit Zijn liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: woensdag 13 oktober 2010, 10:35
 
MARIAN519 schreef:
Dit is zo waar wat je zegt.
Wij weten vanuit de bijbel dat we anders om moeten gaan met iedereen.
Onze naaste liefhebben als onszelf en dat mogen we ook doen bij andersdenkenden of ze nu in Allah, of Shiva geloven.
Jezus liet ons zien hoe of wij met onze naaste om moeten gaan, zonder angst en vanuit Zijn liefde.

Gelukkig denk ik ook anders Engeltje smiley
De mens alleen, en niet ZIJN beleving
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3