ChristianMatch
 


Forum

Bindingsangst
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???

Je hoeft je niet laten gebruiken chat.
Maak dan zelf een keuze ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:25
 
EGGIE989 schreef:
Hoera Lachende smiley , de opmerking waar ik op wachtte.

Hele lastige ja, ik heb er weleens wakker van gelegen en ben er nog steeds niet uit. Want als je dan het contact verbreekt of op een lager pitje zet voel ik mezelf ook weer schuldig.

Iemand een idee?


kwestie van te laag zelfbeeld.
gewoon jezelf te goed vinden om misbruikt te worden in een relatie waar je jezelf niet prettig voelt.

hee... voor jou 10 anderen! Coole smiley met zonnebril

door het zelfbewustzijn dat je uitstraald, kom je krachtiger over en geef je het signaal af dat jouw mening OOK telt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Een ander punt waar ik ook nog aan moet denken. Iemand die bindingsangst heeft vanwege een onverwerkte relatie heeft altijd de neiging je te zien als de ex. Iedere keer moet je bewijzen dat je niet zo bent als haar vorige relatie om uiteindelijk tot de ontdekking te komen, dat ze je toch niet gelooft en vertrouwt. Dan kan ze zeggen dat ze je liefheeft en dat ze niet zonder je kan, maar uiteindelijk zal het je nooit lukken de wonden van het verleden te doen vergeten en zul je altijd afgerekend worden op de zonde van de vorige relatie...

Dan is zo iemand misschien nog niet aan een andere relatie toe?
Iedereen neemt zijn verleden mee maar je leeft vooruit Chatuliem, niet achteruit........en dat moet je je wel bewust zijn......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???


Misschien meteen respecteren dat de persoon niet aan een relatie toe is en haar op dat gebied met rust laten? Als iemand toch aangeeft geen relatie te willen of aan te kunnen is dat duidelijk lijkt me, als je dan toch wilt gaan pushen is het in mijn ogen je eigen schuld dat je je aan het lijntje gehouden voelt.
Ik ben in mn tijd als vrijgezel hier altijd heel duidelijk tegen iedereen die me aansprak geweest dat ik geen relatie zocht, dat helemaal niet aan zou kunnen en er ook geen behoefte aan had. En dan toch vol blijven houden dat je even rust nodig had maar daarna waren ze echt helemaal de ware voor me. In zo'n geval hou je dus niet iemand aan het lijntje maar wil iemand graag aan het lijntje gehouden worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan is zo iemand misschien nog niet aan een andere relatie toe?
Iedereen neemt zijn verleden mee maar je leeft vooruit Chatuliem, niet achteruit........en dat moet je je wel bewust zijn......

Misschien dat iemand die een persoon met bindingsangst treft het gevoel heeft niet serieus genomen te worden......ik zou ook liever hebben dat iemand voor 100% voor mij kiest ipv te blijven twijfelen(is zomaar een gedachte)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:30
 
MAR907 schreef:
Je hoeft je niet laten gebruiken chat.
Maak dan zelf een keuze ....
Dan kom ik bij mn eerste conclusie terecht, begin er dan gewoon niet aan, mijd mensen met bindingsangst, laat die eerst eens aan zichzelf werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:30
 
MAR907 schreef:
Je bent geweldig Tessybear... Gefrustreerde smiley

Nou! Geweldig genoeg om iemand om uitleg te durven vragen!
Jammer genoeg had dat weer met een ander topic te maken Boze smiley

Kunnen we nou weer ff volwassen doen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:31
 
PIETER649 schreef:
kwestie van te laag zelfbeeld.
gewoon jezelf te goed vinden om misbruikt te worden in een relatie waar je jezelf niet prettig voelt.

hee... voor jou 10 anderen! Coole smiley met zonnebril

door het zelfbewustzijn dat je uitstraald, kom je krachtiger over en geef je het signaal af dat jouw mening OOK telt Lachende smiley

Waar slaat dit op Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

"Self-esteem" zoals, dat de Here Jezus voor zijn lage zelfvertrouwen voor ons aan het kruis is gegaan, dat door Robert Schuller gezegd wordt in zijn boek ????


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 december 2010, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan is zo iemand misschien nog niet aan een andere relatie toe?
Iedereen neemt zijn verleden mee maar je leeft vooruit Chatuliem, niet achteruit........en dat moet je je wel bewust zijn......
Wat ook belangrijk is, is dat je je identiteit niet zoekt in de relatie maar vanuit jezelf. Je bent ook een persoon zonder die ander, die zelfstandig denken kan....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:33
 
[quote=LEANNE226]Misschien dat iemand die een persoon met bindingsangst treft het gevoel heeft niet serieus genomen te worden......ik zou ook liever hebben dat iemand voor 100% voor mij kiest ipv te blijven twijfelen(is zomaar een gedachte)[/quot


Waarom ga je er vanuit dat als je een weekend huwelijk hebt dan twijfelt?
Is wel erg kort door de bocht......
Ik heb al eerder gezegd, kunnen ook gewoon praktische redenen zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:33
 
MAR907 schreef:
Waar slaat dit op Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

"Self exteme" zoals, dat de Here Jezus voor zijn lage zelfvertrouwen voor ons aan het kruis is gegaan, dat door Robert Schuller gezegd wordt in zijn boek ????


neem gezellig nog n glaasje azijn, voor mijn part met roby samen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:35
 
PIETER649 schreef:
neem gezellig nog n glaasje azijn, voor mijn part met roby samen Lachende smiley

Dat gaat wel lukken Knipoog smiley Ik chloreer azijn nog beter.....


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 december 2010, 20:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat ook belangrijk is, is dat je je identiteit niet zoekt in de relatie maar vanuit jezelf. Je bent ook een persoon zonder die ander, die zelfstandig denken kan....


Dat ben ik nu eens helemaal met je eens....... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:36
 
[quote=WILLEMIJN232]

(de quote werkt even niet Boze smiley )

Nee dat bedoel ik niet,ik weet ook dat er goede redenen voor kunnen zijn.
Ik bedoel als iemand blijft twijfelen of de relatie wel goed is,dat dat de ander onzeker maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:37
 
Hoe dan ook, bindingsangst komt altijd wel érgens vandaan...

Ben k toch benieuwd, mannen zonder bindingsangst, hoe zouden jullie willen dat vrouwen mét bindingsangst het wél aanpakken zonder dat jullie het gevoel krijgen dat je aan het lijntje gehouden word?


Tess, denkt dat het ook best andersom zo kan zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:42
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, dan ff nieuwe input geven. Ik vind dat er te gemakkelijk geredeneerd wordt vanuit de persoon die bindingsangst heeft. Je moet begrip hebben voor de achtergrond, je moet geduld hebben met de situatie.
Maar stel je nu eens voor dat deze persoon dit gebruikt om je maar aan het lijntje te houden. Aan de ene kant houdt ze wel van je, wil ze dat je komt, wil ze ooit eens in de toekomst wel verder. Maar ze zal nooit een definitieve keuze voor je maken...Wanneer is het breekpunt dan bereikt? Tot hoever moet je je dan laten gebruiken???


Als je van elkaar houdt, dan maakt de persoon die bindings- verlatingsangst heeft geen misbruik van jou. Dat het misschien zo aan kan voelen doordat ze geen definitieve keuze maakt ligt niet aan haar instelling, maar juist aan haar angst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:46
 
CROSSROAD317 schreef:
Als je van elkaar houdt, dan maakt de persoon die bindings- verlatingsangst heeft geen misbruik van jou. Dat het misschien zo aan kan voelen doordat ze geen definitieve keuze maakt ligt niet aan haar instelling, maar juist aan haar angst.
Van elkaar houden en bindingsangst is eigenlijk contradictio in terminis. Wat stelt dat houden van voor als je de ander toch niet vertrouwt? En vervormt dan die bindingsangst niet tot verlatingsangst als dit zo doorgaat??? Want eigenlijk wil je niet zonder de ander, maar wil je ook niet met de ander...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Van elkaar houden en bindingsangst is eigenlijk contradictio in terminis. Wat stelt dat houden van voor als je de ander toch niet vertrouwt? En vervormt dan die bindingsangst niet tot verlatingsangst als dit zo doorgaat??? Want eigenlijk wil je niet zonder de ander, maar wil je ook niet met de ander...

Jeetje wat een onzin Chat!

Je kunt heel goed wel met iemand verder willen, maar toch onderhevig zijn aan angst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:53
 
...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 6 december 2010, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:57
 
TESSYBEAR731 schreef:
Jeetje wat een onzin Chat!

Je kunt heel goed wel met iemand verder willen, maar toch onderhevig zijn aan angst...

Oooo ja, dan is er nog niks losgelaten en neem je het mee in de volgende relatie, dat gaat niet.
Niemand kan zichzelf in liefde delen met een ander..... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMYN704





Berichten: 135

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 20:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Van elkaar houden en bindingsangst is eigenlijk contradictio in terminis. Wat stelt dat houden van voor als je de ander toch niet vertrouwt? En vervormt dan die bindingsangst niet tot verlatingsangst als dit zo doorgaat??? Want eigenlijk wil je niet zonder de ander, maar wil je ook niet met de ander...

Dat is wel erg kort door de bocht.
Soms zijn er in eerdere relaties zulke heftige dingen gebeurd, dat de persoon met zgn. bindingsangst veel bevestiging en tijd nodig heeft voordat hij/zij zich volledig kan geven. Je bent voorzichtig met je hart en door schade en schande wijzer geworden....!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:00
 
TESSYBEAR731 schreef:
Hoe dan ook, bindingsangst komt altijd wel érgens vandaan...

Ben k toch benieuwd, mannen zonder bindingsangst, hoe zouden jullie willen dat vrouwen mét bindingsangst het wél aanpakken zonder dat jullie het gevoel krijgen dat je aan het lijntje gehouden word?


Tess, denkt dat het ook best andersom zo kan zijn...
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik zou er niet aan beginnen in elk geval....Ze kan nog zo lief zijn, maar ik zou geen leven kunnen hebben door in de schaduw te staan van de ex...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:01
 
JASMYN704 schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht.
Soms zijn er in eerdere relaties zulke heftige dingen gebeurd, dat de persoon met zgn. bindingsangst veel bevestiging en tijd nodig heeft voordat hij/zij zich volledig kan geven. Je bent voorzichtig met je hart en door schade en schande wijzer geworden....!?

Precies....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:04
 
En nog wat, vertrouwen moet je verdienen. Als het goed is heeft ieder mens een gezonde portie argwaan, en aan de nieuwe partner de eer om te bewijzen dat hij te vertrouwen is.

gr majaro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:05
 
MAR907 schreef:
Precies....

Apart, das exact wat ik bedoelde en toen was het nie goed Verraste, verbaasde smiley

Als je onderhevig bent aan angst heb je toch precies die dingen nodig die yasmijn stelt? daaraan merk je dat de angst wel degelijk een rol speelt..


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 6 december 2010, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:05
 
*zucht*

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 6 december 2010, 21:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik zou er niet aan beginnen in elk geval....Ze kan nog zo lief zijn, maar ik zou geen leven kunnen hebben door in de schaduw te staan van de ex...

Nu ga je er dus per definitie van uit dat het iets te maken heeft met de ex, terwijl er nog zo veel meer redenen kunnen zijn om bindingsangst te hebben Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:07
 
JASMYN704 schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht.
Soms zijn er in eerdere relaties zulke heftige dingen gebeurd, dat de persoon met zgn. bindingsangst veel bevestiging en tijd nodig heeft voordat hij/zij zich volledig kan geven. Je bent voorzichtig met je hart en door schade en schande wijzer geworden....!?
Het is wel erg kort door de bocht te verwachten dat de ander dat kan dragen en er niet onderdoor gaat. Het moet van twee kanten komen is mijn ervaring. Je kunt niet voortdurend blijven bevestigen en voortdurend het gevoel hebben dat je het niet goed doet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:08
 
MAJARO438 schreef:
En nog wat, vertrouwen moet je verdienen. Als het goed is heeft ieder mens een gezonde portie argwaan, en aan de nieuwe partner de eer om te bewijzen dat hij te vertrouwen is.

gr majaro

Ik niet dus Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:09
 
TESSYBEAR731 schreef:
Apart, das exact wat ik bedoelde en toen was het nie goed Verraste, verbaasde smiley

Als je onderhevig bent aan angst heb je toch precies die dingen nodig die yasmijn stelt? daaraan merk je dat de angst wel degelijk een rol speelt..

Klopt geheel Tessybear...

Hoeveel vrouwen beseffen het, dat zij "verlating's" angst hebben???
Heb daar geduld mee, misschien dat het "LATTEN" overgaat in een relatie....
Als het naar Gods wil is, veranderd het.....
Je kunt daar ook voor bidden en/of God er om vragen...
Hij geeft antwoord.....
Ik heb zelf een dochter die het heeft...


Daarmee bedoel ik ook angst, zit verweven in " verlating's" angst....


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 december 2010, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 10 Volgende
Pagina 3 van 10