ChristianMatch
 


Forum

Hoe open moet je partner naar je zijn ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:39
 
Bij openheid stelt iemand zich kwetsbaar op, dat was en/of is met de Here Jezus ook zo.
Voor ons niks anders in zulke gevallen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:00
 
MAR907 schreef:
Bij openheid stelt iemand zich kwetsbaar op, dat was en/of is met de Here Jezus ook zo.
Voor ons niks anders in zulke gevallen...

Tja, ik vind persoonlijk dat je het op deze manier wel erg goedkoop er neerzet...
Ik denk dat "je kwetsbaar opstellen" best lastig is in bepaalde situaties.
Veel van de mensen die op C.M. zitten hebben een scheiding achter de rug, kennen het als iemand die ze het meest vertrouwden ineens of geleidelijk niet meer te vertrouwen was.
Wij, imperfecte mensen, lopen deuken op. Als kind leef je onbevangen als een nieuw paar schoenen wat je in de winkel koopt, maar het leven 'moet' geleefd worden en dus krijgen (so to speak) die "paar nieuwe schoenen" 1 en ander te verduren...
Die deuken die je opdoet zorgen ervoor dat je voorzichtiger wordt denk ik (en die voorzichtigheid lijkt me ook logisch), ter bescherming van jezelf.

In een relatie is het zeker aan te moedigen om je kwetsbaarheid te durven laten zien.
Jezus was/ is echter een perfect mens (en God) dus vind ik dat je moet oppassen dat zo naast elkaar te zetten. Mijn mening.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 15 januari 2011, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:12
 
SUSANNAH475 schreef:
Tja, ik vind persoonlijk dat je het op deze manier wel erg goedkoop er neerzet...
Ik denk dat "je kwetsbaar opstellen" best lastig is in bepaalde situaties.
Veel van de mensen die op C.M. zitten hebben een scheiding achter de rug, kennen het als iemand die ze het meest vertrouwden ineens of geleidelijk niet meer te vertrouwen was.
Wij, imperfecte mensen, lopen deuken op. Als kind leef je onbevangen als een nieuw paar schoenen wat je in de winkel koopt, maar het leven 'moet' geleefd worden en dus krijgen (so to speak) die "paar nieuwe schoenen" 1 en ander te verduren...
Die deuken die je opdoet zorgen ervoor dat je voorzichtiger wordt denk ik (en die voorzichtigheid lijkt me ook logisch), ter bescherming van jezelf.

In een relatie is het zeker aan te moedigen om je kwetsbaarheid te durven laten zien.
Jezus was/ is echter een perfect mens dus vind ik dat je moet oppassen dat zo naast elkaar te zetten. Mijn mening.

Ik zet dat wel naast elkaar omdat Hij ook en voorbeeld voor mij is en dat ik gezegd heb, om Hem in zijn voetsporen te volgen omdat ik een van Hem wil zijn....
Verwacht je dan dat iemand dan twee gezichten op na zou moeten houden vanwege het verschil in een "buitenwereld" en "binnenwereld"???
Ik ben zoals ik ben voor iedereen, om daar ook nog het nodige energie in te steken zou ik helemaal niet willen...
Het werkt uiteindelijk, toch als een boemerang... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:18
 
Ben het met je eens waar het gaat om het niet met twee gezichten te gaan leven, Mar. Maar als je dan God (Jezus) als voorbeeld neemt, vraag ik me wel even af waarom je in een ander topic over boos zijn op God wel verschil maakt tussen hoe God is en hoe wij zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:19
 
MAR907 schreef:
Ik zet dat wel naast elkaar omdat Hij ook en voorbeeld voor mij is en dat ik gezegd heb, om Hem in zijn voetsporen te volgen omdat ik een van Hem wil zijn....
Verwacht je dan dat iemand dan twee gezichten op na zou moeten houden vanwege het verschil in een "buitenwereld" en "binnenwereld"???
Ik ben zoals ik ben voor iedereen, om daar ook nog het nodige energie in te steken zou ik helemaal niet willen...
Het werkt uiteindelijk, toch als een boemerang... Knipoog smiley

2 gezichten ? nee denk niet dat dat de bedoeling is...
Maar ik denk dat het niet realistisch is om te denken dat iedereen even makkelijk dat muurtje afbouwt, daar kan soms heel veel tijd voor nodig zijn.
Net zoals depressiviteit niet zomaar weg is, dat kan een lang proces zijn...

En ik geloof zeker dat God als geen ander dat geduld heeft en niet van ons verwacht dat het in 1 keer allemaal lukt... het leven is een leerproces, en juist door de gebrokenheid in deze wereld valt dat allemaal niet mee.
Dat kan bij ieder weer anders zijn, de ene persoonlijkheid is de ander niet en de ene kan niet voor de ander bepalen wanneer bijv. een muurtje afgebroken kan worden.

Begrijp me goed, ik moedig het wel aan in een relatie om je kwetsbaarheid te laten zien, maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:23
 
SUSANNAH475 schreef:
maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn...

Denk voor iedereen eigenlijk wel. Al zal het niet voor iedereen even moeilijk zijn. Toch kent ieder zijn moeilijke momenten wel hierin volgens mij...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:26
 
Ik denk dat als je na gelang van tijd, en elkaar wat beter kent je meteen open kaart kan spelen, en beter geen dingen verborgen kan houden.
Wacht je er langer mee, maak je het ook jezelf moeilijker, dat geeft een onplezierig en ongemakkelijk gevoel. En vaak breken die dingen je dan op . Zo gauw jij opener wordt naar die ander, wordt die ook makkelijker naar jou toe, of niet, maar je kunt het wat dat aangaat, beter eerder weten dan dat je een ellenlange relatie aangaat, wat uiteindelijk op niets uitdraait. (als je bv wat te verbergen hebt) Net als je profiel daar zet je ook geen dingen in waar evt een ander voor zou doorlopen, als je die op straat zou tegenkomen.
Maar op den duur, na gelang je met elkaar optrekt, het beter wel kan zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:27
 
SUSANNAH475 schreef:
2 gezichten ? nee denk niet dat dat de bedoeling is...
Maar ik denk dat het niet realistisch is om te denken dat iedereen even makkelijk dat muurtje afbouwt, daar kan soms heel veel tijd voor nodig zijn.
Net zoals depressiviteit niet zomaar weg is, dat kan een lang proces zijn...

En ik geloof zeker dat God als geen ander dat geduld heeft en niet van ons verwacht dat het in 1 keer allemaal lukt... het leven is een leerproces, en juist door de gebrokenheid in deze wereld valt dat allemaal niet mee.
Dat kan bij ieder weer anders zijn, de ene persoonlijkheid is de ander niet en de ene kan niet voor de ander bepalen wanneer bijv. een muurtje afgebroken kan worden.

Begrijp me goed, ik moedig het wel aan in een relatie om je kwetsbaarheid te laten zien, maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn...

Ik weet heet Sussan, alles heefft zijn tijd nodig...
Muurtjes weg halen werkt heel bevrijdend, dan maakt het niet meer uit tegen wie, iemand is dan een vrije persoonlijkheid samen met de Heer....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:30
 
HENK710 schreef:
Ben het met je eens waar het gaat om het niet met twee gezichten te gaan leven, Mar. Maar als je dan God (Jezus) als voorbeeld neemt, vraag ik me wel even af waarom je in een ander topic over boos zijn op God wel verschil maakt tussen hoe God is en hoe wij zijn...

Heeft alles te maken met open en eerlijk zijn naar God ook in de gevoelens en emotie's want die maken het echt gemeent..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:32
 
Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Als je samen bent, deel je toch alles met elkaar? Tenminste, zo had ik het wel ervaren. Openheid is vanzelf aanwezig, omdat je toch werkelijk in elke vezel met elkaar verbonden bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Als je samen bent, deel je toch alles met elkaar? Tenminste, zo had ik het wel ervaren. Openheid is vanzelf aanwezig, omdat je toch werkelijk in elke vezel met elkaar verbonden bent?

Delen met elkaar wil nog niet zeggen dat iemand "open" is....



Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 15 januari 2011, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Als je samen bent, deel je toch alles met elkaar? Tenminste, zo had ik het wel ervaren. Openheid is vanzelf aanwezig, omdat je toch werkelijk in elke vezel met elkaar verbonden bent?

Ja. daar heb je wel een punt Chat, zoals de titel hier aangeeft gaat het hier om je partner, ik doelde misschien meer op de tijd daarvoor, de tijd dat je elkaar net begint te leren kennen, dat lijkt me wat voorzichtiger omdat je relatie nog zo pril is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 10:31
 
JOS689 schreef:
elkaar waarderen is zeker belangrijk ..... als die wat leuks heeft gekocht waar die erg blij mee is dan is belangstelling naar je partner toe het mooiste wat je kunt geven ....


Het zijn de kléine dingen die het doen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE913





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 11:38
 
SUSANNAH475 schreef:
Ja. daar heb je wel een punt Chat, zoals de titel hier aangeeft gaat het hier om je partner, ik doelde misschien meer op de tijd daarvoor, de tijd dat je elkaar net begint te leren kennen, dat lijkt me wat voorzichtiger omdat je relatie nog zo pril is.

2maanden gelden ben ik Bij Cm weggegaaan om dat ik stapelverliefd op iemand geworden ben. En nog steeds ben, deze man noem ik nu mijn 'partner"
Ja en natuurlijk vinden wij beiden dat we openheid naar elkaar heel belangerijk is.
En ja we willen elkaar helemaal vertrouwen. Maar zoiets moet ook groeien. Zeker gezien de deuken die we beiden hebben opgelopen in het verleden.
Denk dat voor de meesten hier wel zo geld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 11:46
 
ZIVAATJE913 schreef:
2maanden gelden ben ik Bij Cm weggegaaan om dat ik stapelverliefd op iemand geworden ben. En nog steeds ben, deze man noem ik nu mijn 'partner"
Ja en natuurlijk vinden wij beiden dat we openheid naar elkaar heel belangerijk is.
En ja we willen elkaar helemaal vertrouwen. Maar zoiets moet ook groeien. Zeker gezien de deuken die we beiden hebben opgelopen in het verleden.
Denk dat voor de meesten hier wel zo geld
Liefhebben kost wat, het kost jezelf. Pas als je bereid bent je helemaal voor de ander te geven, is er kans op slagen. Pas als je bereid bent je leven af te leggen voor de ander, heb je lief. Liefde is pas totaal, zodra je alles loslaat en je helemaal over durft te geven aan de ander. Daar vind ik seksualiteit een prachtig instrument voor. Want dan ben je op dat moment wie je bent. Met je lelijkheden,met je schoonheden, met je wratten, kunstgebit uit.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE913





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 11:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Liefhebben kost wat, het kost jezelf. Pas als je bereid bent je helemaal voor de ander te geven, is er kans op slagen. Pas als je bereid bent je leven af te leggen voor de ander, heb je lief. Liefde is pas totaal, zodra je alles loslaat en je helemaal over durft te geven aan de ander. Daar vind ik seksualiteit een prachtig instrument voor. Want dan ben je op dat moment wie je bent. Met je lelijkheden,met je schoonheden, met je wratten, kunstgebit uit.....

Helemaal mee eens Chat en dat kost tijd natuurlijk. Die tijd moet je elkaar wel gunnen. Want de een kan daar eerder aan toe zijn dan de ander.

Enne dat kunstgebit zou ik inhouden als ik jou was Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ZIVAATJE913
op maandag 17 januari 2011, 11:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 12:55
 
ZIVAATJE913 schreef:
Helemaal mee eens Chat en dat kost tijd natuurlijk. Die tijd moet je elkaar wel gunnen. Want de een kan daar eerder aan toe zijn dan de ander.

Enne dat kunstgebit zou ik inhouden als ik jou was Knipoog smiley

Gaan we ehh ....... al selecteren op wel of geen kunstgebit .....haha

Leonard nog zonder kunstgebit Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:02
 
LEONARD480 schreef:
Gaan we ehh ....... al selecteren op wel of geen kunstgebit .....haha

Leonard nog zonder kunstgebit Clown smiley

Nee, als 'men'het maar wel inhoudt....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:10
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nee, als 'men'het maar wel inhoudt....... Knipoog smiley

Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebitten
Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebitten .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube

Leonard


Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 20 januari 2011, 13:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE913





Berichten: 11

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 13:28
 
LEONARD480 schreef:
Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden
Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube

Leonard

t'Ja dan moet het wel een senioren picknick worden. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:08
 
ZIVAATJE913 schreef:
2maanden gelden ben ik Bij Cm weggegaaan om dat ik stapelverliefd op iemand geworden ben. En nog steeds ben, deze man noem ik nu mijn 'partner"
Ja en natuurlijk vinden wij beiden dat we openheid naar elkaar heel belangerijk is.
En ja we willen elkaar helemaal vertrouwen. Maar zoiets moet ook groeien. Zeker gezien de deuken die we beiden hebben opgelopen in het verleden.
Denk dat voor de meesten hier wel zo geld

Idd Zivaa

Dat geld voor de meeste mensen hier.
Een relatie opbouwen kost tijd.....dat kan een waardevolle tijd zijn,
als er openheid en vertrouwen is naar elkaar toe.
Dat is het belangrijkste fundament voor een goede relatie!
En dat mag best tijd en energie kosten
per slot van rekening is het niet niks......je bent toch wel bezig met het
feit, of je met die persoon de rest van je leven wilt delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:11
 
LEONARD480 schreef:
Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden
Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube

Leonard

Kunst gebitten kwartet, mag ik van jou????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:12
 
MARIANNE338 schreef:
Idd Zivaa

Dat geld voor de meeste mensen hier.
Een relatie opbouwen kost tijd.....dat kan een waardevolle tijd zijn,
als er openheid en vertrouwen is naar elkaar toe.
Dat is het belangrijkste fundament voor een goede relatie!
En dat mag best tijd en energie kosten
per slot van rekening is het niet niks......je bent toch wel bezig met het
feit, of je met die persoon de rest van je leven wilt delen.
Eerlijk gezegd vind ik dat twee discussies door elkaar heen lopen. De vraag was, hoe open moet je naar je partner zijn. En dan is mijn antwoord daarop, alles moet je kunnen delen met elkaar...In mijn ogen ben je pas een partner van elkaar als je bij elkaar woont. daarvoor ben je een relatie.

En Jos, wanneer geef je nu zelf antwoord???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:13
 
MAR907 schreef:
Kunst gebitten kwartet, mag ik van jou????



Mar! Zie je het voor je???? Verraste, verbaasde smiley brrr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Mar! Zie je het voor je???? Verraste, verbaasde smiley brrr


Dat zie ik wel voor mij....
Mag ik van jou "kunstgebitten, rechts boven twee kiezen"???? Lachende smiley

Of is dat niet open....


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 17 januari 2011, 16:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 16:59
 
MAR907 schreef:
Dat zie ik wel voor mij....
Mag ik van jou "kunstgebitten, rechts boven twee kiezen"???? Lachende smiley

Of is dat niet open....
smoelenfoto maken en raden van wie het gebit is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:01
 
MAR907 schreef:
Dat zie ik wel voor mij....
Mag ik van jou "kunstgebitten, rechts boven twee kiezen"???? Lachende smiley

Of is dat niet open....

Er zijn grenzen in openheid Mar! Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:03
 
CHATULIEM619 schreef:
smoelenfoto maken en raden van wie het gebit is...


Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:29
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:39
 
MARYLIEN613 schreef:
zo zou het moeten zijn Chat,
de realiteit is jammer genoeg ook zo dat liefhebben jezelf kost, dat je je helemaal voor de ander geeft maar dat je later moet constateren dat dit niet wederzijds was!
Toegegeven het was een relatie in de tijd dat ik nog niet naar God kwam.
Maar zelfs niet zo lang geleden tegengekomen met een vriendin! (lees wel gewone vriendin hé, ben niet lesbisch)


is iedere relatie tussen ongelovigen per definitie fout dan???
naar mijn mening heeft al dan niet geloven daar niets mee te maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4