ChristianMatch
 


Forum

wat vinden jullie van de volwassendoop ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:09
 
LEONARD480 schreef:
Maar de overdoop Chat ...ook een ritueel??
Hoezo overdoop Leonard, gewoon doop, zoals de bijbel spreekt..dat men dat andere ritueel in de plaats heeft genomen van de bijbelse doop, dat is een zaak van de kerk zelf. Maar de doop waar de bijbel toe oproept is onderdompelen op grond van het geloof...Het is jammer en verwarrend dat men het besprenkelen van de baby een doop noemt. Het is geen onderdompeling, en gebaseerd op de traditie en de theologie van bepaalde kerken. Dat men dat dan ook nog een sacrament gaat noemen en de echte doop een overdopen gaat noemen, gaat me veel te ver.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoezo overdoop Leonard, gewoon doop, zoals de bijbel spreekt..dat men dat andere ritueel in de plaats heeft genomen van de bijbelse doop, dat is een zaak van de kerk zelf. Maar de doop waar de bijbel toe oproept is onderdompelen op grond van het geloof...Het is jammer en verwarrend dat men het besprenkelen van de baby een doop noemt. Het is geen onderdompeling, en gebaseerd op de traditie en de theologie van bepaalde kerken. Dat men dat dan ook nog een sacrament gaat noemen en de echte doop een overdopen gaat noemen, gaat me veel te ver.

Mij ook.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LORETTA033





Berichten: 97

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:11
 
GOD ZIET ALTIJD JE HART AAN
JOU RELATIE MET HEM IS HET BELANGRIJKSTE
DAN KAN HET ZIJN DAT HIJ OPEEN BEPAALD MOMENT JE EEN VERLANGEN GEEFT OM IN GEHOORZAAMHEID AAN HEM OM ZIJN VOORBEELD TE VOLGEN
JE LAAT DOPEN DOOR ONDERDOMPELING
DAT KAN OP ALLERLEI MANIEREN MIJN TWEE ZONEN ZIJN IN ZEE GEDOOPT

EN IK ZELF IN EEN GEWOON DOOPVONT IN DE GEMEENTE[BAPTISTENEVANG]
HEEL LANG GELEDEN

OVERDOPEN BESTAAT NAAR MIJN IDEE NIET
WIJ MENSEN MAKEN DAT ER VAN VERANDEREN VAN ALLES
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:29
 
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=588

Het is een link naar een eerdere discussie hierover en biedt veel informatie. Daarmee wil ik niet zeggen dat posten hier niet goed is, maar het is een mijns inziens waardevol draadje.

Thomas, gedoopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:32
 
Weet je wat ik niet goed begrijp?(niet persoonlijk tegen iemand bedoeld)
Uit de baptisten/pinkster hoek wordt flink geoordeeld over mensen die de Bijbel naar de letter(letterlijk!)volgen maar als ze zelf een zonde begaan zijn ze al bij voorbaat vergeven..........

Schiet mij maar lek Knipoog smiley

Gr.Leanne(leeft in 2011)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:34
 
*pakt zijn windbuks en legt aan*

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:38
 
GRIFFIN748 schreef:
*pakt zijn windbuks en legt aan*

Clown smiley

Ik ben toch je lieve kleine............ Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
http://www.youtube.com/watch?v=wwDhzl_O6qY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:45
 
LEANNE226 schreef:
Ik ben toch je lieve kleine............ Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
http://www.youtube.com/watch?v=wwDhzl_O6qY

reden temeer... Boze smiley

valt er weer wat te kanen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Weet je waar ik altijd een beetje moeite mee heb???? Als baby ben je gedoopt, de doop is een sacrament, iets heiligs bijna....maar dan laat je je later toch weer over dopen maar dat is dan toch eigenlijk niet nodig?????? Je hebt dat sacrament toch al gehad??? Dus Imke geen Smiley met dichtgeplakte mond maar ben echt benieuwd hoe je dat ziet......

In mijn eerste reactie op dit toppic heb ik gezegd dat ik het super gaaf vond ....... dat ik ook gedoopt ben door onderdompeling. En dat ik verder mijn mond wilde houden omdat er al veel over gesproken is en er soms harde dingen gezegd gaan worden. Daar wil ik niet aan mee doen, vandaar dat ik mij verder niet in deze discussie wil mengen.

Ik reageerde toch omdat Marian519 zichzelf, volgens mij, erg tegensprak Ze zei….de doop is altijd een teken van God…..je KIEST daarmee dat je bij Hem wilt horen. Even daarvoor schreef ze dat ze als kind is gedoopt, en absoluut niet in zo’n zwembad wil.
Daarbij zette ik dus mijn vraagtekens en mijn gesloten mond. Hoe kan een kindje kiezen…snap je??

Om toch heel in het kort te zeggen hoe ik het zie. Het is een geloofsdaad in navolging van Jezus. Door mijn onderdompeling heb ik heel symbolisch mijn oude leven door het water af laten wassen en ben ik opgestaan in een nieuw leven met Jezus! Mijn geloofsleven was een wettisch/dood geloofsleven en is door mijn doop levend geworden. Voor mij heeft dat alles te maken met duidelijke keuzes maken. Waar ga je voor…….voor Jezus of de wereld (lees....eigen ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 14:59
 
LEANNE226 schreef:
Weet je wat ik niet goed begrijp?(niet persoonlijk tegen iemand bedoeld)
Uit de baptisten/pinkster hoek wordt flink geoordeeld over mensen die de Bijbel naar de letter(letterlijk!)volgen maar als ze zelf een zonde begaan zijn ze al bij voorbaat vergeven..........

Schiet mij maar lek Knipoog smiley

Gr.Leanne(leeft in 2011)
Er is een verschil tussen oordelen over mensen en het oordelen over een leer. Het laatste doe ik, het eerste in geen geval. Volgens mij mag je verschillende theologieën naast elkaar leggen en dat met elkaar bespreken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:01
 
IMKE917 schreef:
In mijn eerste reactie op dit toppic heb ik gezegd dat ik het super gaaf vond ....... dat ik ook gedoopt ben door onderdompeling. En dat ik verder mijn mond wilde houden omdat er al veel over gesproken is en er soms harde dingen gezegd gaan worden. Daar wil ik niet aan mee doen, vandaar dat ik mij verder niet in deze discussie wil mengen.

Ik reageerde toch omdat Marian519 zichzelf, volgens mij, erg tegensprak Ze zei….de doop is altijd een teken van God…..je KIEST daarmee dat je bij Hem wilt horen. Even daarvoor schreef ze dat ze als kind is gedoopt, en absoluut niet in zo’n zwembad wil.
Daarbij zette ik dus mijn vraagtekens en mijn gesloten mond. Hoe kan een kindje kiezen…snap je??

Om toch heel in het kort te zeggen hoe ik het zie. Het is een geloofsdaad in navolging van Jezus. Door mijn onderdompeling heb ik heel symbolisch mijn oude leven door het water af laten wassen en ben ik opgestaan in een nieuw leven met Jezus! Mijn geloofsleven was een wettisch/dood geloofsleven en is door mijn doop levend geworden. Voor mij heeft dat alles te maken met duidelijke keuzes maken. Waar ga je voor…….voor Jezus of de wereld (lees....eigen ik)



Ik voel en geloof het niet zo Imke maar ik vind het wel een mooie getuigenis en je verwoordt het heel helder.......en voor jou heel waardevol.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 31 januari 2011, 15:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik voel en geloof het niet zo Imke maar ik vind het wel een mooie getuigenis en je verwoordt het heel helder.......en voor jou heel waardevol.....

Dank je wel .....zeer zeker heel waardevol voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 15:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Er is een verschil tussen oordelen over mensen en het oordelen over een leer. Het laatste doe ik, het eerste in geen geval. Volgens mij mag je verschillende theologieën naast elkaar leggen en dat met elkaar bespreken.

Het gaat hier verder dan bespreken Chat,er zijn al wat beledigende woorden gevallen zoals zwembad.........
Ik respecteer ieders keuze,probeer niet je(algemeen) hele leven te vergoeilijken met bijbelteksten,er is toch maar Eentje die weet of we het goed doen,hoe zeer iemand zn mening ook door wil drijven.

Ik word kriegelig van het zgn. uitverkoren zijn/voelen.........is typisch egoistisch gedrag van deze tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 16:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Er is een verschil tussen oordelen over mensen en het oordelen over een leer. Het laatste doe ik, het eerste in geen geval. Volgens mij mag je verschillende theologieën naast elkaar leggen en dat met elkaar bespreken.

Daar is ook niks op tegen Chat....heb wel respect voor de anders denkenden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSKE510





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:16
 
Misschien,

heb ik een simpele geest,
Maar,
als je als kind gedoopt word of werd,
de Schepper was er eerder en daarbij,
als je volwassen gedoopt werd of word,
de Schepper was er eerder en daarbij.

"IK sta aan de deur en Ik klop"
"voordat mijn nieren gevormd waren was U daar"

Simpel? Elske


Laatst aangepast door
ELSKE510
op maandag 31 januari 2011, 18:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:22
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 08:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 18:26
 
GIBBY159 schreef:
AMEN. Lachende smiley

en nog eens AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 23:25
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 5 juni 2011, 13:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 01:04
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik ben gedoopt in de Rooms Katholieke kerk als baby,
mijn zoon is ook gedoopt in de katholieke kerk als baby,

mijn ouders kennende hebben ze dit heel bewust en oprecht gedaan,
ook de doop van mijn zoon, net zoals de hernieuwing van zijn doopbeloften = het vormsel, is bewust gebeurd,

Niemand die zegt dat de ouders hun kinderen niet oprecht laten dopen toch..... Alleen, en dat is mijn vraag, wat is de waarde van de kinderdoop.... ??


We zien dat Jezus zich liet dopen toen hij 30 jaar oud was, aangezien hij Jood was van geboorte, dus ook als jongetje op de 8ste dag besneden, liet hij zich volwassen dopen. In die tijd doopte Johannes veel meer joden, waarschijnlijk allen besneden.
Later zien we in o.a. Handelingen 2 dat de Joden (en andere inwoners van Jeruzalem) opgeroepen werden om zich te laten dopen en zich dan ook massaal lieten dopen (ong. 3000)
In Handelingen 9:18 zien we dat Paulus (toen nog Saulus) nadat hij weer kon zien, zich terstond liet dopen. Ook Paulus was een Jood en besneden.....
Nog weer later, in 1 Petrus 3 zien we heel duidelijk dat de doop is bestemd voor volwassen mensen. Er staat namelijk en voor de duidelijkheid citeer ik deze verzen;
1 Petrus 3:18 Ook Christus immers heeft, terwijl hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, om u zo bij God te brengen. Naar het lichaam werd hij gedood maar naar de geest tot leven gewekt. 19 Hij is naar de geesten gegaan die gevangenzaten, om dit alles te verkondigen 20 aan hen die ten tijde van Noach weigerden te gehoorzamen, toen God geduldig wachtte en de ark gebouwd werd. In de ark werden slechts enkele mensen, acht in totaal, van de watervloed gered, 21 en dat water is een voorafbeelding van het water van de doop, waardoor u nu wordt gered. De doop wast niet het vuil van uw lichaam, het is een vraag aan God om een zuiver geweten. Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, 22 die de hemel is binnengegaan en nu aan Gods rechterhand zit, terwijl de engelen, machten en krachten aan hem onderworpen zijn.
Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, wat inhoudt dat u ,alleen als volwassene, kunt vragen om een zuiver (goed) geweten.
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??
Ouders kunnen/mogen besluiten om hun kind te laten dopen, maar gezien de bijbelplaatsen is er geen waarde-oordeel aan te verbinden, niet anders dan beloven voor de kerk of gemeente, dat ze hun kind zullen opvoeden naar het christelijk geloof.
Als ik lees in de vele postings over dit onderwerp dat mensen praten over "overdoop" dan vind ik dat persoonlijk een zeer veroordelende opmerking. Het is geen "overdoop" maar volwassen (geloofs) doop die voorkomt uit een persoonlijke overtuiging om Jezus Christus te willen volgen.
Maar het belangrijkste is nog steeds, KAN IK ZEGGEN: Ik KEN JEZUS CHRISTUS ALS MIJN PERSOONLIJKE VERLOSSER EN ZALIGMAKER!!! Anders heeft de volwassen doop namelijk (net als de belijdenis) geen enkel nut.....

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volwassen doop i.c.m. het ontvangen van de Heilige Geest en het vervullen van het Priesterschap ..... Lachende smiley

Gebruikte vertaling: NBV

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 1 februari 2011, 01:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 07:50
 
CROSSROAD317 schreef:
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??

Geen idee eigenlijk. Twijfelende smiley 'k Heb me dit eigenlijk nooit zo afgevraagd. Hier ga ik eens over nadenken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:24
 
Hoe zou het onderwijs eruit hebben gezien als Jezus kinderen wilde laten dopen? Waar spreekt Jezus zelf over het verbond? Waar spreekt Hij over erfzonde? Waar spreekt Hij over predestinatie?

Als dit niet centraal staat in het onderwijs van Jezus, waarom neemt dit dan wel zo'n voorname rol in in de theologie van kerken?

Hij ageert juist tegen mensen, die zich uitverkoren achten. Hij ageert juist tegen mensen die zich alleeen aan regels en wetten houden en daarmee het leven van anderen onmogelijk maken.

Er is geen onderwijs te bedenken van Jezus, waarin Hij oproept de kinderen te dopen. Daarentegen roept Hij wel besneden joden op zich te laten dopen. Het uitverkoren zijn en het besneden zijn is dus niet voldoende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 10:34
 
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 11:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoe zou het onderwijs eruit hebben gezien als Jezus kinderen wilde laten dopen? Waar spreekt Jezus zelf over het verbond? Waar spreekt Hij over erfzonde? Waar spreekt Hij over predestinatie?

Als dit niet centraal staat in het onderwijs van Jezus, waarom neemt dit dan wel zo'n voorname rol in in de theologie van kerken?

Hij ageert juist tegen mensen, die zich uitverkoren achten. Hij ageert juist tegen mensen die zich alleeen aan regels en wetten houden en daarmee het leven van anderen onmogelijk maken.

Er is geen onderwijs te bedenken van Jezus, waarin Hij oproept de kinderen te dopen. Daarentegen roept Hij wel besneden joden op zich te laten dopen. Het uitverkoren zijn en het besneden zijn is dus niet voldoende.

blader het topic van vorig jaar nog even door,anders, chatuliem;
daar heb ik op de meeste van deze vragen al antwoord gegeven;
ik heb niet de tijd en energie om de hele toestand nog eens op te schrijven eigenlijk......... Geschokte, onthutste smiley
thomas heeft hierboven de link al aangegeven voor je......succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:24
 
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??
Ouders kunnen/mogen besluiten om hun kind te laten dopen, maar gezien de bijbelplaatsen is er geen waarde-oordeel aan te verbinden, niet anders dan beloven voor de kerk of gemeente, dat ze hun kind zullen opvoeden naar het christelijk geloof.
Op die manier heb ik mijn eigen kinderen laten dopen vroeger, niet omdat ze dan in het verbond zouden zijn, zoals het in formulier staat.

Als ik lees in de vele postings over dit onderwerp dat mensen praten over "overdoop" dan vind ik dat persoonlijk een zeer veroordelende opmerking. Het is geen "overdoop" maar volwassen (geloofs) doop die voorkomt uit een persoonlijke overtuiging om Jezus Christus te willen volgen.
Helemaal mee eens Cross, dat woord steekt mij altijd....
Maar het belangrijkste is nog steeds, KAN IK ZEGGEN: Ik KEN JEZUS CHRISTUS ALS MIJN PERSOONLIJKE VERLOSSER EN ZALIGMAKER!!! Anders heeft de volwassen doop namelijk (net als de belijdenis) geen enkel nut.....

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volwassen doop i.c.m. het ontvangen van de Heilige Geest en het vervullen van het Priesterschap ..... Lachende smiley

Gebruikte vertaling: NBV

..[/quote]

Hele mooie heldere uitleg. Dankje wel !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 18:19
 
CROSSROAD317 schreef:
We zien dat Jezus zich liet dopen toen hij 30 jaar oud was, aangezien hij Jood was van geboorte, dus ook als jongetje op de 8ste dag besneden, liet hij zich volwassen dopen. In die tijd doopte Johannes veel meer joden, waarschijnlijk allen besneden.
Later zien we in o.a. Handelingen 2 dat de Joden (en andere inwoners van Jeruzalem) opgeroepen werden om zich te laten dopen en zich dan ook massaal lieten dopen (ong. 3000)
In Handelingen 9:18 zien we dat Paulus (toen nog Saulus) nadat hij weer kon zien, zich terstond liet dopen. Ook Paulus was een Jood en besneden.....
Nog weer later, in 1 Petrus 3 zien we heel duidelijk dat de doop is bestemd voor volwassen mensen. Er staat namelijk en voor de duidelijkheid citeer ik deze verzen;
1 Petrus 3:18 Ook Christus immers heeft, terwijl hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, om u zo bij God te brengen. Naar het lichaam werd hij gedood maar naar de geest tot leven gewekt. 19 Hij is naar de geesten gegaan die gevangenzaten, om dit alles te verkondigen 20 aan hen die ten tijde van Noach weigerden te gehoorzamen, toen God geduldig wachtte en de ark gebouwd werd. In de ark werden slechts enkele mensen, acht in totaal, van de watervloed gered, 21 en dat water is een voorafbeelding van het water van de doop, waardoor u nu wordt gered. De doop wast niet het vuil van uw lichaam, het is een vraag aan God om een zuiver geweten. Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, 22 die de hemel is binnengegaan en nu aan Gods rechterhand zit, terwijl de engelen, machten en krachten aan hem onderworpen zijn.
Hierom kunt u vragen dankzij de opstanding van Jezus Christus, wat inhoudt dat u ,alleen als volwassene, kunt vragen om een zuiver (goed) geweten.
Als de kinderdoop in plaats is gekomen van de besnijdenis, waarom lieten bovenstaande mensen zich dan wel dopen ..... ??
Ouders kunnen/mogen besluiten om hun kind te laten dopen, maar gezien de bijbelplaatsen is er geen waarde-oordeel aan te verbinden, niet anders dan beloven voor de kerk of gemeente, dat ze hun kind zullen opvoeden naar het christelijk geloof.
Als ik lees in de vele postings over dit onderwerp dat mensen praten over "overdoop" dan vind ik dat persoonlijk een zeer veroordelende opmerking. Het is geen "overdoop" maar volwassen (geloofs) doop die voorkomt uit een persoonlijke overtuiging om Jezus Christus te willen volgen.
Maar het belangrijkste is nog steeds, KAN IK ZEGGEN: Ik KEN JEZUS CHRISTUS ALS MIJN PERSOONLIJKE VERLOSSER EN ZALIGMAKER!!! Anders heeft de volwassen doop namelijk (net als de belijdenis) geen enkel nut.....

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volwassen doop i.c.m. het ontvangen van de Heilige Geest en het vervullen van het Priesterschap ..... Lachende smiley

Gebruikte vertaling: NBV

..


Crossroad, ik heb altijd een beetje moeite met de term zuiver geweten???? Dat is toch bijna iets goddelijks? Ikk weet dat men ambtsdragers het altijd verwacht dat het geweten zuiver is maar dat is wel een grootsheid die maar weinig mensen hebben denk je niet???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 19:08
 
MARISKA601 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond

Mariska, deze reactie vind ik erg flauw. Zeg dan liever niks.

'k Heb eigenlijk een hekel aan deze smiley. Smiley met dichtgeplakte mond Het lijkt alsof je niks zegt, maar eigenlijk zeg je heel veel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 20:47
 
MARIJAN072 schreef:
Mariska, deze reactie vind ik erg flauw. Zeg dan liever niks.

'k Heb eigenlijk een hekel aan deze smiley. Smiley met dichtgeplakte mond Het lijkt alsof je niks zegt, maar eigenlijk zeg je heel veel.





ik bedoel er mee, dat het al zo'n uitgekauwd onderwerp is
waarin we van mening BLIJVEN verschillen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 21:35
 
Dat blijf je houden he, met nieuwe bewegingen, altijd iets nieuws, en het kan altijd beter??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:18
 
MARISKA601 schreef:
ik bedoel er mee, dat het al zo'n uitgekauwd onderwerp is
waarin we van mening BLIJVEN verschillen.

Zolang er wederzijds respect is Mariska, vind ik er niks mis mee om over dit onderwerp door te gaan...
Als je er niks mee kunt leg je het naast je neer, en wie weet... denk je een keer... hee, zo heb ik het nog nooit gezien... dan kun je nog bij je mening blijven of je herziet je mening omdat je de dingen anders ziet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LORETTA033





Berichten: 97

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 22:46
 
INDERDAAD MEE EENS SUUS

WE KUNNEN VAN ELKAAR LEREN
ELKAARS UITLEG WAARDEREN EN RESPECTEREN

EN GERT........HET GAAT HIER NIET OVER NIEUWE BEWEGINGEN.......OOK GEEN NIEUWE LEER
DIE KOMEN EN GAAN IN NEDERLAND...

HET GAAT HIER SIMPEL OVER BIJBELSE ZAKEN
EN OPBOUWEND BEZIG ZIJN DAARMEE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
Pagina 2 van 11