ChristianMatch
 


Forum

Drachten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 18:38
 
CROSSROAD317 schreef:
Lijkt me wel zo gezellig, en voor de mensen die "drempelvrees" hebben toch ook weer makkelijker om naar binnen te gaan. Lachende smiley


Thanks Crosss......misschien heb ik ook wel drempelvrees...

Leuk dat je ook meegaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BILLY701





Berichten: 257

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:37
 
LEONARD480 schreef:
Thanks Crosss......misschien heb ik ook wel drempelvrees...

Leuk dat je ook meegaat...

Zijn genoeg dames om je bij je handje te pakken Leo Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:52
 
[quote=BILLY701]Zijn genoeg dames om je bij je handje te pakken Leo Knipoog smiley[/quote

Ja joh, met ca. 2000 mensen in de kerk moet dat geen enkel probleem vormen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BILLY701





Berichten: 257

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:29
 
[quote=LISA610]

Ik bedoelde dus alleen in ons groepje
Leo zal toch eerst mee moeten naar binnen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:28
 
[quote=BILLY701]

Binnen ons groepje... mmm nou hij geeft Dini een lift, dus ook dat komt vast helemaal goed...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:38
 
[quote=LISA610]De volgende mensen gaan vanavond naar de themadienst openbaringen 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.
1. Marsjg370
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968

Het thema voor vanavond luidt: "de dag des Heren".
Hoofdstuk 4 en 5 komen aan bod: de aankomst van de gemeente in de hemel waar een groot feest wacht.

De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.
Zelf ben ik er tegen die tijd ook. We verzamelen in de hal van de Bethel.
En de Bethel-leden die niet in deze lijst genoemd staan, maar wel komen zijn uiteraard van harte welkom om zich ook bij deze groep aan te sluiten.. Wie de schoen past trekke hem aan, want jullie weten zelf wel wie ik bedoel he Knipoog smiley

Tot vanavond. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 10 april 2011, 14:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 19:56
 
LISA610 schreef:
De volgende mensen gaan vanavond naar de themadienst openbaringen 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.
1. Marsjg370
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968

Het thema voor vanavond luidt: "de dag des Heren".
Hoofdstuk 4 en 5 komen aan bod: de aankomst van de gemeente in de hemel waar een groot feest wacht.

De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.
Zelf ben ik er tegen die tijd ook. We verzamelen in de hal van de Bethel.
En de Bethel-leden die niet in deze lijst genoemd staan, maar wel komen zijn uiteraard van harte welkom om zich ook bij deze groep aan te sluiten.. Wie de schoen past trekke hem aan, want jullie weten zelf wel wie ik bedoel he

Tot vanavond.

Laatst aangepast door LISA610
op zondag 10 april 2011, 14:45

Hee Lisa, vergeet je er niet 1 op het lijssie ? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 23:29
 
[quote=LISA610]

Het was een hele fijne dienst , dat je horen mag dat ons een mooie toekomst staat te wachten , verder leuk dat pien er nog was ondanks dat ze van cm af is , en Lisa bedankt voor je uitnodiging , fijn dat we samen een bijzondere dienst mochten mee maken , en wat mij betreft kwam weer veel bekenden tegen , waar ik gezellig weer een babbeltje mee mocht maken . dus heb een fijne avond gehad . Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 23:34
 
[quote=SUSANNAH475]Hee Lisa, vergeet je er niet 1 op het lijssie ? Knipoog smiley[/quote

Yep.. cross was er ook bij, met twee leuke jonge meiden.. en Leanne was er niet. Dus we waren in totaal met zijn tienen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 23:35
 
[quote=TRIJNIE671]Hé Trijnie. Niets te danken, was inderdaad een hele mooie dienst. Voor de liefhebbers: morgen vanaf zes uur is de dienst ook online te volgen op de Bethel media-speler. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 10 april 2011, 23:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 06:08
 
[quote=LISA610]

En waarschijnlijk verschijnt er vandaag een beknopte samenvatting van wat jullie hoorde? Zodat diegene die er 236 km vandaan verwijderd waren ook iets van die prachtig lezing kunnen leren. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:00
 
[quote=FRANKT627]

Samenvattingen van de preek kun je hier vinden:
http://www.bethel.nl/actueel/openbaring/preeksamenvattingen.html

De dienst van gister staat er nog niet bij, maar waarschijnlijk is dat na een uur of zes wel het geval. Wil je de diensten gewoon beluisteren dan kun je dat dus doen via de Bethel-mediaspeler:

http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/

Dus geen samenvatting die vandaag ff door Lisa wordt geschreven, want ik moet aan het werk en tegen de tijd dat ik daarmee klaar ben, staat de dienst in ieder geval op de mediaspeler Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BILLY701





Berichten: 257

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:18
 
Prachtige dienst.
goed om het mee temaken
Het was van begin tot eind boeiend.
Fijn dat Pien er ook kon zijn.
Een leerzaam CM uitje!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 12:46
 
Hoi allemaal, wat leuk dat jullie zijn geweest. Deze serie gaat nog wel even door. Bedoeling is iedere 2e zondagavond van de maand.
Ik was er niet ik moest werken, dat was een andere dienst gisteren. Knipoog smiley
als jullie nog een keer lang willen komen van harte welkom!!!!! Kan ook wel op een gewone dienst. we hebben dubbele ochtenddienst ik ga altijd naar die van 11.30 uur. Tegen een kleine vergoeding is er ook catering aanwezig voor degene die behoefte heeft aan een broodje met soep of een gehaktbal is dat dus mogelijk. Er zijn meer mensen die van ver komen en ook vele vrijwilligers die vanaf de vroege ochtenduren al in touw zijn tot in de middag om alles op rolletjes te laten verlopen, welke wel zin hebben in een hapje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 12:57
 
Als ik deze reacties hoor, dan komt toch een uitspraak van mijn vader van vroeger naar boven drijven....
loop nooit de dominee achterna maar volg het geloof..........
Het is natuurlijk prachtig dat er zoveel mensen komen, maar komt dat door de predikant? Er zijn toch veel meer baptisten gemeentes in Nederland.......
En waarom zou ik naar Drachten gaan als er in mijn gemeente ook een baptistengemeente is??????
Geen oordeel, het is fijn als zoveel mensen een mooie dienst ervaren, maar het kwam toch even bij me op.....al mijmerend op mijn bankje in de zon........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:13
 
MIEK114 schreef:
Hoi allemaal, wat leuk dat jullie zijn geweest. Deze serie gaat nog wel even door. Bedoeling is iedere 2e zondagavond van de maand.
Ik was er niet ik moest werken, dat was een andere dienst gisteren. Knipoog smiley
als jullie nog een keer lang willen komen van harte welkom!!!!! Kan ook wel op een gewone dienst. we hebben dubbele ochtenddienst ik ga altijd naar die van 11.30 uur. Tegen een kleine vergoeding is er ook catering aanwezig voor degene die behoefte heeft aan een broodje met soep of een gehaktbal is dat dus mogelijk. Er zijn meer mensen die van ver komen en ook vele vrijwilligers die vanaf de vroege ochtenduren al in touw zijn tot in de middag om alles op rolletjes te laten verlopen, welke wel zin hebben in een hapje.

Ha ha ha Miek, ik ga ook altijd naar die van 11:30 uur. Moeten we toch maar eens samen aan de koffie in de Herberg Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik deze reacties hoor, dan komt toch een uitspraak van mijn vader van vroeger naar boven drijven....
loop nooit de dominee achterna maar volg het geloof..........
Het is natuurlijk prachtig dat er zoveel mensen komen, maar komt dat door de predikant? Er zijn toch veel meer baptisten gemeentes in Nederland.......
En waarom zou ik naar Drachten gaan als er in mijn gemeente ook een baptistengemeente is??????
Geen oordeel, het is fijn als zoveel mensen een mooie dienst ervaren, maar het kwam toch even bij me op.....al mijmerend op mijn bankje in de zon........

Nou even voor de goede orde Willemijn, de meeste mensen die naar de Bethel gaan, komen gewoon uit de regio. Want inderdaad er zijn veel meer baptistengemeenstes in Nederland. Orlando Bottenbley is een uitstekende voorganger, maar ook hij is van mening dat mensen zich het beste kunnen aansluiten bij een plaatstelijke gemeente. Dat er nu een groep van CM naar de Bethel is gekomen, is puur omdat deze mensen de geïnterseerd waren in de themadienst. En bovendien vinden een aantal mensen het gewoon leuk om ook eens in een andere kerk te kijken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:28
 
LISA610 schreef:
Nou even voor de goede orde Willemijn, de meeste mensen die naar de Bethel gaan, komen gewoon uit de regio. Want inderdaad er zijn veel meer baptistengemeenstes in Nederland. Orlando Bottenbley is een uitstekende voorganger, maar ook hij is van mening dat mensen zich het beste kunnen aansluiten bij een plaatstelijke gemeente. Dat er nu een groep van CM naar de Bethel is gekomen, is puur omdat deze mensen de geïnterseerd waren in de themadienst. En bovendien vinden een aantal mensen het gewoon leuk om ook eens in een andere kerk te kijken...


Het was geen verwijt, ik vroeg het me gewoon af......
En je hoeft me niet uit te leggen hoe het zo kwam dat CM er was, ook dat snap ik........daar ging mijn gedachte ook helemaal niet over....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik deze reacties hoor, dan komt toch een uitspraak van mijn vader van vroeger naar boven drijven....
loop nooit de dominee achterna maar volg het geloof..........
Het is natuurlijk prachtig dat er zoveel mensen komen, maar komt dat door de predikant? Er zijn toch veel meer baptisten gemeentes in Nederland.......
En waarom zou ik naar Drachten gaan als er in mijn gemeente ook een baptistengemeente is??????
Geen oordeel, het is fijn als zoveel mensen een mooie dienst ervaren, maar het kwam toch even bij me op.....al mijmerend op mijn bankje in de zon........

Het zou leuk zijn als die voorganger dan ook tijd neemt voor je. Ik weet nog dat ik interesse had hier in de baptistengemeente in Ede, heb ook wel een gesprek destijds gehad met die voorganger bij mij thuis, maar wat ik een echte afknapper vond is dat hij geen tijd had om mij (bijv. via mailuitwisseling) verder te helpen.
Voor mij zou het dus nog niet zo gek zijn om elders naar een gemeente te gaan... maar ik ken mezelf... weet dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, zeker als daar geen nazorg is en dat hoeft wat mij betreft echt niet alleen de voorganger te zijn...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 april 2011, 13:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:38
 
SUSANNAH475 schreef:
Het zou leuk zijn als die voorganger dan ook tijd neemt voor je. Ik weet nog dat ik interesse had hier in de baptistengemeente in Ede, heb ook wel een gesprek destijds gehad met die voorganger bij mij thuis, maar wat ik een echte afknapper vond is dat hij geen tijd had om mij (bijv. via mailuitwisseling) verder te helpen.
Voor mij zou het dus nog niet zo gek zijn om elders naar een gemeente te gaan... maar ik ken mezelf... weet dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, zeker als daar geen nazorg is en dat hoeft wat mij betreft echt niet alleen de voorganger te zijn...

Wat jammer dat die voorganger uit Ede daar niet de tijd voor kon nemen en dat het ook niet op een andere manier werd ondervangen. Bij ons in de gemeente is er juist heel veel aandacht voor pastorale zorg. Ik kan me goed voorstellen dat je dit belangrijk vind als je overweegt om voor een bepaalde gemeente te kiezen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 14:03
 
SUSANNAH475 schreef:
Het zou leuk zijn als die voorganger dan ook tijd neemt voor je. Ik weet nog dat ik interesse had hier in de baptistengemeente in Ede, heb ook wel een gesprek destijds gehad met die voorganger bij mij thuis, maar wat ik een echte afknapper vond is dat hij geen tijd had om mij (bijv. via mailuitwisseling) verder te helpen.
Voor mij zou het dus nog niet zo gek zijn om elders naar een gemeente te gaan... maar ik ken mezelf... weet dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, zeker als daar geen nazorg is en dat hoeft wat mij betreft echt niet alleen de voorganger te zijn...


Dus afgezien van het feit dat de voorganger geen tijd had om je na het gesprek verder te helpen, was de de inhoud van het gesprek wel goed ??
Ging het gesprek alleen over je interesse in de baptisten gemeente te Ede of ging het gesprek over in een ander onderwerp wat niet met de baptisten gemeente had te maken, en kon hij je daarin niet verder helpen. Twijfelende smiley
Denk dat je je daar heel objectief in moet blijven, waarom wou of kon hij me niet verder helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 14:28
 
CROSSROAD317 schreef:
Dus afgezien van het feit dat de voorganger geen tijd had om je na het gesprek verder te helpen, was de de inhoud van het gesprek wel goed ??
Ging het gesprek alleen over je interesse in de baptisten gemeente te Ede of ging het gesprek over in een ander onderwerp wat niet met de baptisten gemeente had te maken, en kon hij je daarin niet verder helpen. Twijfelende smiley
Denk dat je je daar heel objectief in moet blijven, waarom wou of kon hij me niet verder helpen.

Hoi Cross,
Het gesprek vond eerder plaats dan de vraag naar begeleiding. Dat laatste kwam later.
Ik wilde graag een gesprek met de voorganger (van de baptistengemeente) omdat ik zoekende was qua kerk en ik me afvroeg hoe ver of dichtbij deze bij mij stond. Dan heb ik het over de leer.
De inhoud van dit persoonlijke gesprek ging dus over wat ik geloofde, en ik merkte in dat gesprek dat hoe ik en hij geloofde dicht bij elkaar stonden.
Omdat ik geen geloofsdoop heb ondergaan zou ik gastlid kunnen worden. (Volledig lid, als je alsnog de geloofsdoop zou doen).

Enige tijd later wilde ik bijbelstudie volgen, ook van deze zelfde gemeente.
Ik dacht als ik bijbelstudie ga volgen, begrijp ik de dingen meer, waardoor kerkgang voor mij laagdrempeliger zou worden, zeker in die tijd (eind 2008) werd ik van het minste of geringste overstuur. Dit houdt dan weer verband met mijn verleden, want ik wist immers inmiddels dat ik goed met de voorganger over het geloof kon praten.
Maar al op de 1ste maandag dat ik de bijbelstudie er volgde, merkte ik dat ik hier hulp bij nodig had. Dat heb ik de voorganger persoonlijk gevraagd, die was namelijk daar ook aanwezig. En toen kwam hij dus met dat hij daarvoor helaas geen tijd had.

Ik ben toen gestopt en heb een tijdje de alpha cursus gevolgd, helaas ook niet met het gewenste resultaat. Ook daar hadden ze niet de tijd voor me, omdat ik teveel vragen had.

Inmiddels sta ik er gelukkig een stuk beter in. Ik weet inmiddels waar mijn valkuilen liggen en wat ik moet leren.
Het is niet om de voorganger zwart te maken Cross, ik wil alleen maar aangeven dat er bij mij het verlangen is om herkenning te vinden in mensen die God ook op de 1ste plaats hebben staan, en dat ik het moeilijk vind om te zoeken als er ergens geen of te weinig begeleiding is.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 april 2011, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 15:50
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Cross,
Het gesprek vond eerder plaats dan de vraag naar begeleiding. Dat laatste kwam later.
Ik wilde graag een gesprek met de voorganger (van de baptistengemeente) omdat ik zoekende was qua kerk en ik me afvroeg hoe ver of dichtbij deze bij mij stond. Dan heb ik het over de leer.
De inhoud van dit persoonlijke gesprek ging dus over wat ik geloofde, en ik merkte in dat gesprek dat hoe ik en hij geloofde dicht bij elkaar stonden.
Omdat ik geen geloofsdoop heb ondergaan zou ik gastlid kunnen worden. (Volledig lid, als je alsnog de geloofsdoop zou doen).

Enige tijd later wilde ik bijbelstudie volgen, ook van deze zelfde gemeente.
Ik dacht als ik bijbelstudie ga volgen, begrijp ik de dingen meer, waardoor kerkgang voor mij laagdrempeliger zou worden, zeker in die tijd (eind 2008) werd ik van het minste of geringste overstuur. Dit houdt dan weer verband met mijn verleden, want ik wist immers inmiddels dat ik goed met de voorganger over het geloof kon praten.
Maar al op de 1ste maandag dat ik de bijbelstudie er volgde, merkte ik dat ik hier hulp bij nodig had. Dat heb ik de voorganger persoonlijk gevraagd, die was namelijk daar ook aanwezig. En toen kwam hij dus met dat hij daarvoor helaas geen tijd had.

Ik ben toen gestopt en heb een tijdje de alpha cursus gevolgd, helaas ook niet met het gewenste resultaat. Ook daar hadden ze niet de tijd voor me, omdat ik teveel vragen had.

Inmiddels sta ik er gelukkig een stuk beter in. Ik weet inmiddels waar mijn valkuilen liggen en wat ik moet leren.
Het is niet om de voorganger zwart te maken Cross, ik wil alleen maar aangeven dat er bij mij het verlangen is om herkenning te vinden in mensen die God ook op de 1ste plaats hebben staan, en dat ik het moeilijk vind om te zoeken als er ergens geen of te weinig begeleiding is.


Toch kan ik het me ergens wel indenken .... Het gaat niet om jou als persoon denk ik, maar wel om de nodige tijd en aandacht die je gegeven zou moeten worden om alle vragen goed en met zorg te kunnen beantwoorden. Vaak is het dus ook een kwestie van tijd hebben om tijd te kunnen geven.....
Een groot deel van de vragen zou waarschijnlijk beantwoordt kunnen worden als je ingedeelt zou zijn bij een huiskring. Deze avonden zijn, tenminste in onze gemeente, juist voor bijbelstudie en geloofsvragen. Om elkaar op te bouwen en na te denken over de vragen die er zijn. En het voordeel is, er zijn meer mensen met geloofsvragen, waarvan jij ook weer kunt leren, of misschien zelf wel een gedachte erover hebt en dit kunt delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 15:52
 
Themadienst de Dag des Heren uit Openbaringen 4,5 in de Bethel was een bijzondere ervaring. De charismatische voorganger Orlando Bottenbley kwam bij mij over als een ware Christen voorganger dient te zijn. Zijn grenzeloze verkondiging van het Woord en het gunnen aan een ieder die op zoek is naar de liefde van Christus was van een uitzonderlijke klasse, dewelke alleen geïnspireerd kan worden door de Heilige Geest.
Dank ook aan Lisa voor de gastvrijheid en liefdevolle ontvangst. Ook wil ik Dini en haar vriendin bedanken voor het eten en drinken en de gezellige middag, wat marsjg en mijn persoontje mochten beleven. We mogen dus terug kijken op een geslaagde middag/avondje in friesland ...de eerste dienst uit het Noorden, die hopelijk nu een vervolg gaat krijgen in andere Kerken/Gemeentes.


Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 11 april 2011, 15:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 15:56
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Cross,
Het gesprek vond eerder plaats dan de vraag naar begeleiding. Dat laatste kwam later.
Ik wilde graag een gesprek met de voorganger (van de baptistengemeente) omdat ik zoekende was qua kerk en ik me afvroeg hoe ver of dichtbij deze bij mij stond. Dan heb ik het over de leer.
De inhoud van dit persoonlijke gesprek ging dus over wat ik geloofde, en ik merkte in dat gesprek dat hoe ik en hij geloofde dicht bij elkaar stonden.
Omdat ik geen geloofsdoop heb ondergaan zou ik gastlid kunnen worden. (Volledig lid, als je alsnog de geloofsdoop zou doen).

Enige tijd later wilde ik bijbelstudie volgen, ook van deze zelfde gemeente.
Ik dacht als ik bijbelstudie ga volgen, begrijp ik de dingen meer, waardoor kerkgang voor mij laagdrempeliger zou worden, zeker in die tijd (eind 2008) werd ik van het minste of geringste overstuur. Dit houdt dan weer verband met mijn verleden, want ik wist immers inmiddels dat ik goed met de voorganger over het geloof kon praten.
Maar al op de 1ste maandag dat ik de bijbelstudie er volgde, merkte ik dat ik hier hulp bij nodig had. Dat heb ik de voorganger persoonlijk gevraagd, die was namelijk daar ook aanwezig. En toen kwam hij dus met dat hij daarvoor helaas geen tijd had.

Ik ben toen gestopt en heb een tijdje de alpha cursus gevolgd, helaas ook niet met het gewenste resultaat. Ook daar hadden ze niet de tijd voor me, omdat ik teveel vragen had.

Inmiddels sta ik er gelukkig een stuk beter in. Ik weet inmiddels waar mijn valkuilen liggen en wat ik moet leren.
Het is niet om de voorganger zwart te maken Cross, ik wil alleen maar aangeven dat er bij mij het verlangen is om herkenning te vinden in mensen die God ook op de 1ste plaats hebben staan, en dat ik het moeilijk vind om te zoeken als er ergens geen of te weinig begeleiding is.

Is het misschien niet zo dat jij wat meer begeleiding en uitleg nodig hebt?
En dat bedoel ik niet negatief, begrijp me goed.....Wie weet sneeuw je wel onder bij bijbelstudiegroepen en alpha cursussen en heb je meer profijt bij een persoonlijke begeleiding waar je al je vragen kwijt kan?
Is er geen internet cursus of zo? Ik denk maar even mee? Dan kan je je vragen online zetten op je gemak?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 19:34
 
LEONARD480 schreef:
Themadienst de Dag des Heren uit Openbaringen 4,5 in de Bethel was een bijzondere ervaring. De charismatische voorganger Orlando Bottenbley kwam bij mij over als een ware Christen voorganger dient te zijn. Zijn grenzeloze verkondiging van het Woord en het gunnen aan een ieder die op zoek is naar de liefde van Christus was van een uitzonderlijke klasse, dewelke alleen geïnspireerd kan worden door de Heilige Geest.
Dank ook aan Lisa voor de gastvrijheid en liefdevolle ontvangst. Ook wil ik Dini en haar vriendin bedanken voor het eten en drinken en de gezellige middag, wat marsjg en mijn persoontje mochten beleven. We mogen dus terug kijken op een geslaagde middag/avondje in friesland ...de eerste dienst uit het Noorden, die hopelijk nu een vervolg gaat krijgen in andere Kerken/Gemeentes.

Veilig thuisgekomen dus?? Kon Marsjg zijn oogjes wel openhouden zo laat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 09:19
 
DINI968 schreef:
Veilig thuisgekomen dus?? Kon Marsjg zijn oogjes wel openhouden zo laat?


Yep ...hmmm dat heb je hé...als je met CM leden op stap gaat Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:11
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het misschien niet zo dat jij wat meer begeleiding en uitleg nodig hebt?
En dat bedoel ik niet negatief, begrijp me goed.....Wie weet sneeuw je wel onder bij bijbelstudiegroepen en alpha cursussen en heb je meer profijt bij een persoonlijke begeleiding waar je al je vragen kwijt kan?
Is er geen internet cursus of zo? Ik denk maar even mee? Dan kan je je vragen online zetten op je gemak?

Zeker in die tijd (2 jaar terug) had ik idd. meer begeleiding nodig... en idd. sneeuwde ik onder, zowel op de huiskring (daar heb ik ook nog gezeten, maar was van een andere kerk, Ned. Geref.) als op de Alpha cursus...
(Bij de bijbelgroep van de baptistengemeente kwam ik ook de nodige problemen tegen en bleek destijds (althans voor mij) niet geschikt te zijn).

Ik heb me daarom in die tijd aangemeld bij Eleos (waar ik een jaar op de wachtlijst heb gestaan), en daar bijna een jaar therapie gehad, maar niet hetgeen waar ik op hoopte. Ik had (heb) een identiteitsprobleem, en ik ben inmiddels bij Eleos weg omdat het voor Eleos blijkbaar theoretisch gezien niet mogelijk is dat iemand dat boven de 35 (jaar) dit zou hebben.
Dat ik daar dan wel mee rondloop geeft hun stof tot nadenken, maar hun identiteitsgroep heeft een bepaalde leeftijdsgrens en kent blijkbaar geen uitzonderingen.

Dank jullie voor het meedenken Willemijn en Cross...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 12 april 2011, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 18:37
 
[quote=LISA610]Voor de liefhebbers: vanavond vind er weer een thema-dienst over Openbaringen plaats. Het thema van vanavond is "de zegels en de bazuinen". Wie wil kan de themadienst morgen vanaf 18:00 uur weer beluisteren op de Bethel-mediaspeler:

http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/

Samenvattingen van alle preken over openbaringen kun je vinden op:
http://www.bethel.nl/actueel/openbaring/preeksamenvattingen.html


Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 8 mei 2011, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
Pagina 8 van 8