ChristianMatch
 


Forum

Echt of onecht???
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:53
 
Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 12:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen?

De contacten die ik in real life met mensen van CM heb, zijn totaal niet anders dan ik verwacht had....Maar kan me wel voorstellen dat het ook wel anders kan zijn....in positieve en negatieve zin........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 14:17
 
WILLEMIJN232 schreef:
De contacten die ik in real life met mensen van CM heb, zijn totaal niet anders dan ik verwacht had....Maar kan me wel voorstellen dat het ook wel anders kan zijn....in positieve en negatieve zin........ Knipoog smiley


De contacten hoeven per definitie niet anders te zijn in real life, maar de emotie ontbreekt natuurlijk op CM en daardoor kan een iets ander beeld ontstaan.
Zelf denk ik dat het vaak positiever uitpakt in real life.
De kennismaking via het internet is vaak wat éénzijdig en als de behoefte om een relatie te verkrijgen aanwezig is ...............kan je beter niet te lang te wachten met een ontmoeting.


Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 28 februari 2011, 14:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 15:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen?


Ik ben het wel met je eens Chatuliem...... kunnen zijn.
In de loop der jaren Verlegen lachende smiley heb ik al veel mensen leren kennen, of kennisgemaakt met, en lang niet altijd klopte het met het beeld wat ik had van die persoon naar aanleiding van het forum of de chat(box). Vaak zijn de mensen als je ze ontmoet irl veel leuker, niet meer virtueel ....
Wat me wel opvalt, de mensen waar je wat intensiever contact mee hebt op CM, door mail of eventueel telefoon, die blijken vaak wel aan dat beeld te voldoen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:03
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het wel met je eens Chatuliem...... kunnen zijn.
In de loop der jaren Verlegen lachende smiley heb ik al veel mensen leren kennen, of kennisgemaakt met, en lang niet altijd klopte het met het beeld wat ik had van die persoon naar aanleiding van het forum of de chat(box). Vaak zijn de mensen als je ze ontmoet irl veel leuker, niet meer virtueel ....
Wat me wel opvalt, de mensen waar je wat intensiever contact mee hebt op CM, door mail of eventueel telefoon, die blijken vaak wel aan dat beeld te voldoen.

Zit er nog verschil Cross in de Noordelijken Nederlanden of de Zuidelijke Nederlanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:21
 
LEONARD480 schreef:
Zit er nog verschil Cross in de Noordelijken Nederlanden of de Zuidelijke Nederlanden



Dat niet Leonard, maar Midden-Nederland springt er wel een beetje uit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat niet Leonard, maar Midden-Nederland springt er wel een beetje uit Knipoog smiley

De mensen uit Midden-Nederland, zijn een verhaal apart. Knipoog smiley Of je ze nu spreekt via de chat/mail/telefoon of in het echt ziet, ze zijn gewoon altijd leuk.
Knipoog smiley Lachende smiley Engeltje smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 28 februari 2011, 16:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 00:24
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het wel met je eens Chatuliem...... kunnen zijn.
In de loop der jaren Verlegen lachende smiley heb ik al veel mensen leren kennen, of kennisgemaakt met, en lang niet altijd klopte het met het beeld wat ik had van die persoon naar aanleiding van het forum of de chat(box). Vaak zijn de mensen als je ze ontmoet irl veel leuker, niet meer virtueel ....
Wat me wel opvalt, de mensen waar je wat intensiever contact mee hebt op CM, door mail of eventueel telefoon, die blijken vaak wel aan dat beeld te voldoen.

Ik ken persoonlijk nog geen mensen van de chatbox (ligt mij zo niet het gaat allemaal zo snel en dan nog weten tegen wie je praat),
maar mijn ervaring op het forum is dat er koel of rationeel geschreven wordt, waardoor je weinig empathisch gaat reageren, en hierdoor denk ik kan je de persoon niet zo vlug en goed leert kennen,
wel krijg je een beeld van zijn of haar ingesteldheid (en ook wel van een IQ)
Op het topic mijn mooiste / mijn slechtste moment krijg je wel lieve of meelevende reacties waardoor je iets meer voeling krijgt met de mensen,
Algemeen denk ik inderdaad dat de meesten in real life beter meevallen dan zoals we elkander hier leren kennen.
Ik vind zeker niet dat we ons anders moeten voordoen, blijft toch niet duren!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 1 maart 2011, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 09:12
 
Ik ga nog even in op de ECHTE vraag van chatuliem...

Helaas is het mij hier op de site 1x overkomen....en daar heb ik ook veel weet van gehad.
Het profiel was uiterst correct en netjes omschreven...
Een leuke foto...en we hadden veel overeenkomsten..
Kortom....het voelde goed...
Overigens van zijn kant (zei hij) voor 90%...ik ben wat voorzichtiger..

Hij wilde ook al heel gauw een ontmoeting...en ik heb daar mee ingestemd..
Dat was ook best fijn...maar er was iets...wat ik geen naam kon geven..

En wat ik voelde(dat wat ik geen naam kon geven) kwam ook uit!!!!
Na 1 maand.....(en een gemaakte afspraak) kwam er ineens niemand meer opdagen!!! (Voor mij was dat HEEL moeilijk) Ik ben dan iemand die heel vlug aan zichzelf gaat twijfelen!!!
En dat zonder opgaaf van redenen...
Wat zegt dan je GEVOEL...veel...
DAT was het geweest...er was iets...
En wat was dat IETS??? Precies...dat je zo niet omgaat met mensen...

Inderdaad door hier eens op de forums te lezen...is heel goed en fijn...
En al reageer ik niet vaak...ik leer wel veel...
Oke dan nog kan het anders uitpakken.
Naar aanleiding van dit gebeuren heb ik gelukkig nog met andere vrouwen hier over kunnen praten...

Daaruit was heel duidelijk...Dit was een man met 2 gezichten..
En wat nog erger was...Op geloofsgebied HEEL mondig met kennis, maar in de praktijk een wolf in schaapskleren.

Heel jammer is dit...
Een maand later stond er in zijn profiel(in een relatie!!!)
Drie maanden later was de relatie weg...
Daarna stond er weer relatie...
Snappen jullie het????JUIST!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:50
 
ZEELAND736 schreef:
Ik ga nog even in op de ECHTE vraag van chatuliem...

Helaas is het mij hier op de site 1x overkomen....en daar heb ik ook veel weet van gehad.
Het profiel was uiterst correct en netjes omschreven...
Een leuke foto...en we hadden veel overeenkomsten..
Kortom....het voelde goed...
Overigens van zijn kant (zei hij) voor 90%...ik ben wat voorzichtiger..

Hij wilde ook al heel gauw een ontmoeting...en ik heb daar mee ingestemd..
Dat was ook best fijn...maar er was iets...wat ik geen naam kon geven..

En wat ik voelde(dat wat ik geen naam kon geven) kwam ook uit!!!!
Na 1 maand.....(en een gemaakte afspraak) kwam er ineens niemand meer opdagen!!! (Voor mij was dat HEEL moeilijk) Ik ben dan iemand die heel vlug aan zichzelf gaat twijfelen!!!
En dat zonder opgaaf van redenen...
Wat zegt dan je GEVOEL...veel...
DAT was het geweest...er was iets...
En wat was dat IETS??? Precies...dat je zo niet omgaat met mensen...

Inderdaad door hier eens op de forums te lezen...is heel goed en fijn...
En al reageer ik niet vaak...ik leer wel veel...
Oke dan nog kan het anders uitpakken.
Naar aanleiding van dit gebeuren heb ik gelukkig nog met andere vrouwen hier over kunnen praten...

Daaruit was heel duidelijk...Dit was een man met 2 gezichten..
En wat nog erger was...Op geloofsgebied HEEL mondig met kennis, maar in de praktijk een wolf in schaapskleren.

Heel jammer is dit...
Een maand later stond er in zijn profiel(in een relatie!!!)
Drie maanden later was de relatie weg...
Daarna stond er weer relatie...
Snappen jullie het????JUIST!!!!

Zeeland, Hóé herkenbaar is jouw verhaal! Alsof ik het zélf geschreven heb.
Te goeder trouw...zó zou ik het willen omschrijven. Afgaande op een profiel en op de reakties op het forum, kreeg ik een beeld van iemand. Een beeld wat ik leuk en boeiend vond....tot in 'het echte leven dan', want de realiteit was behoorlijk ánders, de persoon was behoorlijk ánders dan hij zich voordeed op C.M. Dat was schrikken. De relatie is inmiddels verbroken...en dat kan ook niet anders, want ik zag iemand met 2 gezichten...en dat 2e gezicht was niets voor mij.
Ik heb er ernorm veel van geleerd en ga niet meer af op geschreven tekst. Naast deze nare ervaring heb ik ook gezellige, waardevolle ontmoetingen gehad met een aantal mensen van C.M. Mensen die gewoon zo zijn, zoals ze schrijven en er zijn hechte vriendschappen uit voortgekomen. Mijn advies zou dan ook zijn: behoed jezelf voor een teleurstelling door af te gaan op het profiel, de chatroom of het forum! Irl is er zoveel meer aan een persoon, dan de geschreven tekst alleen: uitstraling, houding, kleding, zelfs een stem kan al iets met je doen! En pas in het echie...ontdek je hóé iemand in het leven staat, als het erop aankomt. Hier kun je alles zo fraai en zo perfect als je zélf wilt, opschrijven maar de praktijk is de 'ware testcase'.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 10:59
 
Ter goeder trouw ja...ik ben veel te goed van vertrouwen...

Maar ook daar leer ik weer van...

Helaas wordt dan de toenadering tot een nieuwe relatie DAAR niet gemakkelijker op!!!

Gezien je(mijn) verleden....dus nu...HEEL behoedzaam...

Want al 3x...(en weer die twijfel bij mezelf) een kontakt(niet alles via CM)
die het zonder opgaaf van redenen ineens aflaten weten...
ZEG...eerlijk waarom je verder geen kontakt wil...daar kan ik mee leven!!!!

En ik kon me ook wel vinden in de volgende woorden...

Beter een goede vriendschap...dan een verkeerde relatie...
Goede vriendschappen zijn waardevol ja...


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 1 maart 2011, 11:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:16
 
ZEELAND736 schreef:
Ter goeder trouw ja...ik ben veel te goed van vertrouwen...

Maar ook daar leer ik weer van...

Helaas wordt dan de toenadering tot een nieuwe relatie DAAR niet gemakkelijker op!!!

Gezien je(mijn) verleden....dus nu...HEEL behoedzaam...

Want al 3x...(en weer die twijfel bij mezelf) een kontakt(niet alles via CM)
die het zonder opgaaf van redenen ineens aflaten weten...
ZEG...eerlijk waarom je verder geen kontakt wil...daar kan ik mee leven!!!!

En ik kon me ook wel vinden in de volgende woorden...

Beter een goede vriendschap...dan een verkeerde relatie...
Goede vriendschappen zijn waardevol ja...

Ik kan me voorstellen dat je daar enorm onzeker door wordt! Je gaat het (bijna) bij jezelf zoeken toch? Toch zegt het meer over hen, dan over jou en ik ben het met je eens wat betreft die eerlijkheid: daar is goed mee te leven, dat is te verwerken...dat is gewoon 'het juiste doen'. Waarom durft iemand wél een contact aan te gaan...maar dat NIET op een goede manier te beëindigen? Wat is kwetsender? Weglopen en/of liegen...of gewoon zeggen: 'ik kan niet méér voor je voelen...en wat ik voel is niet genoeg?'
En toch? Verlies alsjeblieft niet het vertrouwen want niet iedereen heeft 2 gezichten, niet iedereen is oneerlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:26
 
Juist...en dat was het Maria...Iedere keer maar weer die valkuil...(Ik ben het vast!!!)
Jouw reaktie...hoor ik gelukkig heel vaak...wat er tegen me gezegd wordt...
HET ZEGT MEER VAN DE ANDER!!!!

Dus ik weet nu...Ineke twijfel niet aan jezelf...Je mag er wel degelijk zijn!!!
Over echt en onecht..gesproken...
Ik werk ook nog 3 uurtjes bij gehancicapten..Wel eens eerlijke mensen ontmoet???

Echt??? Onecht???

Ik zou ze niet kunnen en willen missen!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:30
 
ZEELAND736 schreef:
Juist...en dat was het Maria...Iedere keer maar weer die valkuil...(Ik ben het vast!!!)
Jouw reaktie...hoor ik gelukkig heel vaak...wat er tegen me gezegd wordt...
HET ZEGT MEER VAN DE ANDER!!!!

Dus ik weet nu...Ineke twijfel niet aan jezelf...Je mag er wel degelijk zijn!!!
Over echt en onecht..gesproken...
Ik werk ook nog 3 uurtjes bij gehancicapten..Wel eens eerlijke mensen ontmoet???

Echt??? Onecht???

Ik zou ze niet kunnen en willen missen!!!!

Hou dát vast: JIJ mag er zijn!

En? Ja, ik kén de échte mensen....'k heb zélf twee broers die een verstandelijke beperking hebben...en ze zijn zoals ze zijn: gewoon ECHT. HÉÉRLIJK!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 15:22
 
@ Maria: Te goeder trouw...zó zou ik het willen omschrijven. Afgaande op een profiel en op de reakties op het forum, kreeg ik een beeld van iemand. Een beeld wat ik leuk en boeiend vond....tot in 'het echte leven dan', want de realiteit was behoorlijk ánders, de persoon was behoorlijk ánders dan hij zich voordeed op C.M. Dat was schrikken.

ZEELAND736 schreef:
Ter goeder trouw ja...ik ben veel te goed van vertrouwen...

Maar ook daar leer ik weer van... (hopelijk dat je je grenzen leert stellen)

Helaas wordt dan de toenadering tot een nieuwe relatie DAAR niet gemakkelijker op!!!

Gezien je(mijn) verleden....dus nu...HEEL behoedzaam...

Want al 3x...(en weer die twijfel bij mezelf) een kontakt(niet alles via CM)
die het zonder opgaaf van redenen ineens aflaten weten...
ZEG...eerlijk waarom je verder geen kontakt wil...daar kan ik mee leven!!!!

En ik kon me ook wel vinden in de volgende woorden...

Beter een goede vriendschap...dan een verkeerde relatie...
Goede vriendschappen zijn waardevol ja...


Te goed van vertrouwen, en dus .... stoot je je neus ..... gevolg nu HEEL behoedzaam.
Er is niets mis met het feit dat je behoedzaam bent, maar laat dat niet teveel merken, m.i. ik zou daar op afknappen. Maar als je te goed van vertrouwen bent .... daar zou ik ook op afknappen.
In een latere posting schrijf je "ik mag er zijn" .... Nou laat dat dan ook merken en laat die achterdocht (HEEL behoedzaam) maar achterwege.
Als je duidelijk je eigen grens aangeeft, dan geef je ook HEEL duidelijk het signaal af "IK MAG ER ZIJN".

Ik denk trouwens dat dit voor zowel mannen als vrouwen geldt, stel duidelijk je grens en "Je Mag Er Zijn".
Ben het wel met je eens, als er geen "klik" is, wees eerlijk naar elkaar, en ga niet zomaar alle contact uit de weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 15:30
 
CROSSROAD317 schreef:


Er is niets mis met het feit dat je behoedzaam bent, maar laat dat niet teveel merken, m.i. ik zou daar op afknappen. Maar als je te goed van vertrouwen bent .... daar zou ik ook op afknappen.
In een latere posting schrijf je "ik mag er zijn" .... Nou laat dat dan ook merken en laat die achterdocht (HEEL behoedzaam) maar achterwege.
Als je duidelijk je eigen grens aangeeft, dan geef je ook HEEL duidelijk het signaal af "IK MAG ER ZIJN".

Ik denk trouwens dat dit voor zowel mannen als vrouwen geldt, stel duidelijk je grens en "Je Mag Er Zijn".
Ben het wel met je eens, als er geen "klik" is, wees eerlijk naar elkaar, en ga niet zomaar alle contact uit de weg.

Is wel makkelijker gezgd dan gedaan Cross!
Ik denk niet dat je een behoedzaamheid of gereserveerheid kan verstoppen. Net zo min als een tegoed van vertrouwen, dit laatste is volgens mij een beetje gekoppeld aan je karakter.

met het allerlaatste "geen klik: wees eerlijk..." volkomen mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:05
 
MARYLIEN613 schreef:
Is wel makkelijker gezgd dan gedaan Cross!
Ik denk niet dat je een behoedzaamheid of gereserveerheid kan verstoppen. Net zo min als een tegoed van vertrouwen, dit laatste is volgens mij een beetje gekoppeld aan je karakter.

met het allerlaatste "geen klik: wees eerlijk..." volkomen mee eens!


Hm, waarom gemakkelijker gezegd dan gedaan ??
Gedragspatronen zijn vaak aangeleerd, dat kun je ook weer afleren. Volg bijvoorbeeld eens een assertiviteits training.
Je mag dan wel zeggen dat "te goed van vertrouwen" deels met je karakter te maken heeft, maar het is goed om dat stukje "te" er vanaf te halen. Het stukje "te" brengt de mensen vaak in de problemen...... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 16:17
 
CROSSROAD317 schreef:
Hm, waarom gemakkelijker gezegd dan gedaan ??
Gedragspatronen zijn vaak aangeleerd, dat kun je ook weer afleren. Volg bijvoorbeeld eens een assertiviteits training.
Je mag dan wel zeggen dat "te goed van vertrouwen" deels met je karakter te maken heeft, maar het is goed om dat stukje "te" er vanaf te halen. Het stukje "te" brengt de mensen vaak in de problemen...... Twijfelende smiley


Wat is er nuttig aan de assertiviteitstraining Cross ...karakter blijft toch karakter...er zijn ook wel boeken in omloop en wel leuk om daarover te praten maar of ik het nut daarvan in zie ...niet echt vrees ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 21:28
 
LEONARD480 schreef:
Wat is er nuttig aan de assertiviteitstraining Cross ...karakter blijft toch karakter...er zijn ook wel boeken in omloop en wel leuk om daarover te praten maar of ik het nut daarvan in zie ...niet echt vrees ik

Grenzen stellen kun je leren, Leonard. Dat staat los van karakter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:19
 
HENK710 schreef:
Grenzen stellen kun je leren, Leonard. Dat staat los van karakter.


Dat hoor je wel vaker Henk ...maar werkt dat ik de praktijk en ja keuzes maken we iedere dag en mede de grenzen en ook hoor daarmee dat ook de karakter kan veranderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:37
 
CROSSROAD317 schreef:
Hm, waarom gemakkelijker gezegd dan gedaan ??
Gedragspatronen zijn vaak aangeleerd, dat kun je ook weer afleren. Volg bijvoorbeeld eens een assertiviteits training.
Je mag dan wel zeggen dat "te goed van vertrouwen" deels met je karakter te maken heeft, maar het is goed om dat stukje "te" er vanaf te halen. Het stukje "te" brengt de mensen vaak in de problemen...... Twijfelende smiley

wanneer ik 99 jaar zal zijn Cross, zullen de assertiviteitstrainingen hun gevolgen te zien zijn Lachende smiley
en misschien is die "te" dan ook verdwenen!

ja heb dit al gevolgd hoor,
is ook al verbeterd,
maar hangt af van de situatie en de personen,

en dat afleren gaat niet zo snel Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 23:48
 
MARYLIEN613 schreef:
wanneer ik 99 jaar zal zijn Cross, zullen de assertiviteitstrainingen hun gevolgen te zien zijn Lachende smiley
en misschien is die "te" dan ook verdwenen!

ja heb dit al gevolgd hoor,
is ook al verbeterd,
maar hangt af van de situatie en de personen,

en dat afleren gaat niet zo snel Gefrustreerde smiley


Wie zegt dan dat het snel moet gaan?? Of is dat juist iets menselijks "liever vandaag dan morgen" ... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 00:14
 
LEONARD480 schreef:
Wat is er nuttig aan de assertiviteitstraining Cross ...karakter blijft toch karakter...er zijn ook wel boeken in omloop en wel leuk om daarover te praten maar of ik het nut daarvan in zie ...niet echt vrees ik

Dat ben ik niet met je eens Leonard...
Er zijn heel veel goede boeken in omloop (bijv. "Durf jezelf te zijn" (de weg naar bijbelse assertiviteit), het betekent soms dat je oude gewoontes moet leren doorbreken, maar als je doorzet, g'loof ik zeker dat je die oude patronen kunt leren doorbreken...
Jij vindt het misschien niet nuttig, maar ik wel... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 00:27
 
SUSANNAH475 schreef:
Dat ben ik niet met je eens Leonard...
Er zijn heel veel goede boeken in omloop (bijv. "Durf jezelf te zijn" (de weg naar bijbelse assertiviteit), het betekent soms dat je oude gewoontes moet leren doorbreken, maar als je doorzet, g'loof ik zeker dat je die oude patronen kunt leren doorbreken...
Jij vindt het misschien niet nuttig, maar ik wel... Knipoog smiley

Dank je Suus ...ga het lezen, misschien krijg ik een wat andere kijk hierop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 00:27
 
SUSANNAH475 schreef:
Dat ben ik niet met je eens Leonard...
Er zijn heel veel goede boeken in omloop (bijv. "Durf jezelf te zijn" (de weg naar bijbelse assertiviteit), het betekent soms dat je oude gewoontes moet leren doorbreken, maar als je doorzet, g'loof ik zeker dat je die oude patronen kunt leren doorbreken...
Jij vindt het misschien niet nuttig, maar ik wel... Knipoog smiley
"

Klopt Suus, dat is een heel goed boek. Wordt ook gebruikt bij assertiviteitstrainingen van "In de Bres" heb ik gehoord. Overigens is er niets mis met het volgen van assertiviteitstrainingen voor mensen die dat kunnen gebruiken hoor. Een gebrek aan assertiviteit is niet per definitie een karaktertrek. Het heeft heel vaak te maken met een gebrek aan zelfvertrouwen of een verkeerde denkwijze over of je wel of niet voor jezelf mag op komen. Door een training kan er een andere manier van denken bereikt worden, maar heb niet het idee dat dit van de ene op de andere dag gaat: dingen die langzaam zijn ontstaan gaan ook vaak langzaam weer weg. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 2 maart 2011, 12:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 11:54
 
MARIJAN072 schreef:
Net als Limburg-Friesland. Knipoog smiley




Ze kunnen gewoon niet om ons heen Knipoog smiley

Maar ik geloof dat we een beetje afdwalen van het onderwerp.

echt of onecht...
Ik probeer zowel op het forum, als in de chat als irl mezelf te zijn.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 2 maart 2011, 11:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 13:02
 
Back on topic

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me iedere keer weer op, dat mensen in het echt zo anders kunnen zijn in het echt dan op het forum. En meestal vind ik ze irl veel positiever. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat denk je wat de oorzaken daarvan zijn. Is het verkeerd je anders op het forum voor te doen, of is het onvermijdelijk omdat je iemand toch niet volledig kunt leren kennen?

Ik denk dat het heel lastig is om je een beeld te vormen van wat mensen op het forum schrijven of in de chatbox zeggen. Hoe jij iets leest en interpreteert kan namelijk anders zijn dan wat diegene precies heeft bedoeld. Als dingen dan een eigen leven gaan leiden, vorm jij jouw beeld op jouw interpretatie van wat diegene geschreven heeft. En ja, dan kan het heel goed gebeuren dat je ontdekt dat iemand irl anders is dan het beeld wat jij zelf van hem had. Dat wil dus niet per definitie zeggen dat iemand zich op het forum anders heeft voor gedaan, het kan ook zijn dat het te maken heeft met jouw eigen beeldvorming.... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 2 maart 2011, 15:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 13:12
 
Volgens mij was de discussie hoe goed je elkaar kunt leren kennen als er eigenlijk alleen maar sprake is van chatcontact.

Laten we wel wezen: meer dan negentig procent van de menselijke communicatie verloopt via non-verbale signalen. En dat is dus niet met taal en spraak. Chatten is opgebouwd rond taal en de eerste gedachte zou dus moeten zijn dat het een heel beperkte vorm van communicatie is. Mensen die wel een een date hebben gehad, hebben denk ik veelal wel de ervaring dat je het eerste half uur, of wellicht langer, vaak bezig bent met wat ik dan maar het kloppend krijgen van het beeld noem. Als je geleidelijk aan dingen in het echt herkent uit de chat, dan is dat proces gaande. Ik ga er wel vanuit dat de meeste mensen voorafgaand aan een date wel een foto hebben gezien en een telefoongesprek hebben gevoerd. Het eerste zegt iets en het tweede zeker. Ik vind dat je aan een stem en de wijze van spreken en reageren veel kunt afleiden. Persoonlijk kreeg ik het meestal wel kloppend.

Toch is er een categorie mensen voor wie dat moeilijk ligt en dat zijn diegenen die zich in taal wat slecht kunnen uitdrukken dan wel niet erg vaardig zijn in het lezen en begrijpen van signalen die worden aangereikt.
Deze groep doet er het beste aan zo snel mogelijk de ander te ontmoeten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik chatten wel een heel handig middel vind. De ander is er op een moment dat beiden uitkomt, waar je ook bent. Taalvaardigheid en inlevingsvermogen is wel een eis, denk ik. Wie zich met taal goed kan uitdrukken en goed kan lezen wat de ander schrijft is in het voordeel. Ik geloof zelfs dat je virtueel verliefd kunt worden maar als dat dreigt is het tijd te ontmoeten en wel zo snel mogelijk. Persoonlijk heb ik in ieder geval wel altijd een kloppend beeld gekregen voorafgaand aan de ontmoeting, al is het altijd aangevuld met een foto en een telefoongesprek. Of de klik er is of blijvend zal zijn kun je nooit weten. Als het niet zo is dan is dat jammer. Ook als je elkaar ontmoet hebt blijft chatten nuttig en lijkt vollediger. Zelf ervaar ik dat wanneer je chat, je in totaal meer praat dan bij de gangbare manier van ontmoeten vroeger.

Ik onderschrijf wel wat Chat aangaf dat mensen in het echte leven die je niet zo ziet zitten als je naar de bijdragen kijkt, vaak toch meevallen en soms zelfs aardig zijn.

Via geschreven tekst kunnen dingen zich ook ontwikkelen. Toen ik pas lid was werd ik nogal stevig aangevallen door Sola, Chat en Cross die samen de Groninger driehoek vormden. Sola is verdwenen maar ik zie toch dat Chat en Cross zich meer gematigd opstellen en er nu weinig tegenstelling meer is en een vorm van onderlinge waardering is ontstaan. Normale en goede menselijke processen vinden daarmee dus ook plaats in geschreven taal en verhoudingen kunnen zich ten goede ontwikkelen.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 2 maart 2011, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: woensdag 2 maart 2011, 15:19
 
THOMAS968 schreef:
Volgens mij was de discussie hoe goed je elkaar kunt leren kennen als er eigenlijk alleen maar sprake is van chatcontact.

Laten we wel wezen: meer dan negentig procent van de menselijke communicatie verloopt via non-verbale signalen. En dat is dus niet met taal en spraak. Chatten is opgebouwd rond taal en de eerste gedachte zou dus moeten zijn dat het een heel beperkte vorm van communicatie is. Mensen die wel een een date hebben gehad, hebben denk ik veelal wel de ervaring dat je het eerste half uur, of wellicht langer, vaak bezig bent met wat ik dan maar het kloppend krijgen van het beeld noem. Als je geleidelijk aan dingen in het echt herkent uit de chat, dan is dat proces gaande. Ik ga er wel vanuit dat de meeste mensen voorafgaand aan een date wel een foto hebben gezien en een telefoongesprek hebben gevoerd. Het eerste zegt iets en het tweede zeker. Ik vind dat je aan een stem en de wijze van spreken en reageren veel kunt afleiden. Persoonlijk kreeg ik het meestal wel kloppend.

Toch is er een categorie mensen voor wie dat moeilijk ligt en dat zijn diegenen die zich in taal wat slecht kunnen uitdrukken dan wel niet erg vaardig zijn in het lezen en begrijpen van signalen die worden aangereikt.
Deze groep doet er het beste aan zo snel mogelijk de ander te ontmoeten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik chatten wel een heel handig middel vind. De ander is er op een moment dat beiden uitkomt, waar je ook bent. Taalvaardigheid en inlevingsvermogen is wel een eis, denk ik. Wie zich met taal goed kan uitdrukken en goed kan lezen wat de ander schrijft is in het voordeel. Ik geloof zelfs dat je virtueel verliefd kunt worden maar als dat dreigt is het tijd te ontmoeten en wel zo snel mogelijk. Persoonlijk heb ik in ieder geval wel altijd een kloppend beeld gekregen voorafgaand aan de ontmoeting, al is het altijd aangevuld met een foto en een telefoongesprek. Of de klik er is of blijvend zal zijn kun je nooit weten. Als het niet zo is dan is dat jammer. Ook als je elkaar ontmoet hebt blijft chatten nuttig en lijkt vollediger. Zelf ervaar ik dat wanneer je chat, je in totaal meer praat dan bij de gangbare manier van ontmoeten vroeger.

Ik onderschrijf wel wat Chat aangaf dat mensen in het echte leven die je niet zo ziet zitten als je naar de bijdragen kijkt, vaak toch meevallen en soms zelfs aardig zijn.

Via geschreven tekst kunnen dingen zich ook ontwikkelen. Toen ik pas lid was werd ik nogal stevig aangevallen door Sola, Chat en Cross die samen de Groninger driehoek vormden. Sola is verdwenen maar ik zie toch dat Chat en Cross zich meer gematigd opstellen en er nu weinig tegenstelling meer is en een vorm van onderlinge waardering is ontstaan. Normale en goede menselijke processen vinden daarmee dus ook plaats in geschreven taal en verhoudingen kunnen zich ten goede ontwikkelen.

Thomas.



Hoelang is Sola dan weg Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 18:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Antwoord de zot niet in zijn dwaasheid........ Engeltje smiley
Waar staat dat ook alweer.........? Smiley die vol vragen zit


Spreuken 26 vers 4.

Thomas, makkelijk die OnLineBible


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 9 maart 2011, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2