ChristianMatch
 


Forum

The Passion
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:56
 
HENK710 schreef:
Moet dat dan altijd persé om er ook meer in te kunnen lezen?
En waar in het liedje zie jij dan die seksgerichtheid? Relatiegerichtheid, waar het over gaat, is toch echt wat anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Wil je het in een christelijke contekst gebruiken, moet er ook een christelijke inhoud in zijn. Nu lijkt het net alsof God dit gedrag ook verheerlijkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 21:57
 
LISA610 schreef:
Beste Henk, ik doe geen uitspraken over Syb of Do of hun levensovertuiging. Ik weet niet wie van de zangers of zangeressen wel of niet gelovig is en doe daar dan ook bewust geen uitspraken over. Blijkbaar zijn er mensen op CM die daar wel het een en ander over (menen te) weten. Wat ik zei bedoelde ik dan ook niet beoordelend noch veroordelend over Syb en Do, maar meer in het algemeen. Misschien doe je er goed aan om ook even mijn eerdere bijdragen in dit topic te lezen, dat zet hetgeen ik zojuist heb gezegd misschien net even in een ander perspectief voor jou.... Knipoog smiley

Lisa. ik denk dat het goed geweest zou zijn om juist in de reactie waar ik op reageerde wel duidelijker te zijn hierover....al is het nu wel duidelijk hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 22:01
 
HENK710 schreef:
Lisa. ik denk dat het goed geweest zou zijn om juist in de reactie waar ik op reageerde wel duidelijker te zijn hierover....al is het nu wel duidelijk hoor Knipoog smiley

Nou Henk. Dit is wat ik hebben kunnen vinden over Syb:
De Friese zanger Syb werd christelijk opgevoed, maar zegde het geloof een tijd vaarwel. Tegenwoordig noemt hij zichzelf weer gelovig. Dat hij weer gelovig is komt volgens hemzelf door alles wat hij heeft meegemaakt. Waar hij voorheen een idool was, werd hij na jaren bijna vergeten. Die ervaringen denkt hij te kunnen gebruiken in het project.
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=21290


Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 27 april 2011, 22:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:36
 
MARIO216 schreef:
Heb de tv toen maar uitgezet, juist omdat lied, dat naar mijn idee nergens op sloeg.
Ach, zo gaan we verder he Engeltje smiley
Even een vraagje, waarom hebben ze geen Ned. gospel zangers gevraagd. Zeker niet populair genoeg Smiley met dichtgeplakte mond

Ik heb Sharon Kips wel mee zien spelen, zij speelde het dienstmeisje dat Petrus herkende als zijnde een discipel van Jezus..
Denk zelf dat ze bekende zangers en zangeressen wilden en die Qua uiterlijk misschien aan Jezus en Maria deden denken? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 23:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Wil je het in een christelijke contekst gebruiken, moet er ook een christelijke inhoud in zijn. Nu lijkt het net alsof God dit gedrag ook verheerlijkt...

Alsof God dit gedrag verheerlijkt..
vindt je dat niet erg ver gaan?

We mogen hopen dat God er zijn zegen aan geeft, zodat er mensen gaan nadenken en vragen gaan stellen en misschien tot geloof komen hierdoor.
Een Turkse collega van mij die mij naar aanleiding van deze voorstelling vroeg wat Pasen inhield en aan wie ik het zo goed mogelijk uit heb proberen te leggen, vertelde mij vandaag heel verheugd dat haar vader vanuit Turkije had opgebeld met Pasen en haar had gevraagd wat dat eigenlijk betekende..

Ze had heel blij verteld dat het het overlijden was van Jezus ( ik had haar verteld dat dit op Goede Vrijdag herdacht werd ) en toen hij vroeg wat er dan te vieren viel vertelde ze dat het "Nieuw Leven" werd gevierd.
Ze vroeg me vandaag hoe dat kon...uit de dood opstaan..

Zij heeft er dus over nagedacht en is er nog mee bezig..
Wil je met mij voor haar bidden, Chatuliem, dat God haar hart voor Hem opent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:50
 
LISA610 schreef:
En eigenlijk ben ik het er wel mee eens dat het vele malen mooier was geweest als er sprake was geweest van een vertolking door christenen, met christelijke liederen hoor. Ik probeer alleen de dingen in een breder perspectief te laten zien, simpelweg omdat ik vind dat je zelfs dit moet proberen om te buigen naar iets goeds waar je wel iets mee kunt als christen ten opzichte van mensen die niet geloven. De opvoering heeft nu eenmaal al plaats gevonden, dus het is nu aan ons om er op de juiste manier op te reageren. Knipoog smiley

Misschien heb je wel gelijk dat we bepaalde dingen wat positiever moeten benaderen. Als er binnen de Christengemeente strijd is over een opvoering als deze, dan zal dat zeker ook geen goed signaal afgeven aan niet-gelovigen. Dat is idd helemaal niet slim!

Maar ik vind ook dat we niet te lichtzinning moeten doen over ons Geloof. Tegenwoordig worden we steeds makkelijker en steeds meer wordt goedgekeurd onder de noemer modernisatie van Het Geloof. Ik denk dat we daarbij goed moeten opletten en daarvoor zijn dit soort discussies zeker de moeite waard. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:52
 
HENK710 schreef:
Ken jij Syb en/of Do en hun levensovertuiging????

Do in Playboy??

Ik wil verder niet over haar oordelen, maar er had toch wel iemand anders de rol van Maria kunnen invullen? Dit vind ik vrij ongepast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 16:41
 
MVV749 schreef:
Do in Playboy??

Ik wil verder niet over haar oordelen, maar er had toch wel iemand anders de rol van Maria kunnen invullen? Dit vind ik vrij ongepast.


Maar misschien spreekt het niet christenen wel aan he? Do en Syb van de rPloeg en wie nog meer .....en dat was toch ook de doelgroep waarvoor het was?
Ik ben het trouwens met je eens maar het heeft toch wel wat los gemaakt dat hele Passion ,of je het nu wel of niet goed vind.......
De boodschap van Pasen is bij een groot publiek onder de aandacht gebracht en de echte betekenis van Pasen was bij velen toch wel ver weg gezakt.........
Ik heb er maar een stukje van gezien en dat vond ik meer dan genoeg, maar ik ben dan ook niet de doelgroep he? Knipoog smiley Hoewel, Erik, van de Jakhalsen deed het wel weer mooi, dat moet ik ook wel weer even zeggen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 17:15
 
MVV749 schreef:
Misschien heb je wel gelijk dat we bepaalde dingen wat positiever moeten benaderen. Als er binnen de Christengemeente strijd is over een opvoering als deze, dan zal dat zeker ook geen goed signaal afgeven aan niet-gelovigen. Dat is idd helemaal niet slim!

Maar ik vind ook dat we niet te lichtzinning moeten doen over ons Geloof. Tegenwoordig worden we steeds makkelijker en steeds meer wordt goedgekeurd onder de noemer modernisatie van Het Geloof. Ik denk dat we daarbij goed moeten opletten en daarvoor zijn dit soort discussies zeker de moeite waard. Knipoog smiley


Helemaal mee een MVV Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 28 april 2011, 17:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 17:44
 
MVV749 schreef:
Misschien heb je wel gelijk dat we bepaalde dingen wat positiever moeten benaderen. Als er binnen de Christengemeente strijd is over een opvoering als deze, dan zal dat zeker ook geen goed signaal afgeven aan niet-gelovigen. Dat is idd helemaal niet slim!

Maar ik vind ook dat we niet te lichtzinning moeten doen over ons Geloof. Tegenwoordig worden we steeds makkelijker en steeds meer wordt goedgekeurd onder de noemer modernisatie van Het Geloof. Ik denk dat we daarbij goed moeten opletten en daarvoor zijn dit soort discussies zeker de moeite waard. Knipoog smiley


Helemaal waar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 18:30
 
LISA610 schreef:
Nou om heel eerlijk te zijn vind ik de vertolking persoonlijk niet heel mooi of zo. Ook ik heb verschillende dingen gezien die niet of niet helemaal overeenkomen met wat in de Bijbel staat. En nee, dat zit mij dan ook niet lekker.

Maar toch, als ik bedenk hoeveel mensen hier nu naar gekeken hebben en hoeveel er over wordt gesproken, dan denk ik toch dat het aan ons als christenen is om het ten goede te laten keren. Ik meen dat zelfs deze vertolking mogelijkheden biedt om in gesprek te raken met mensen over het evangelie. En we hebben niet voor iets de opdracht gekregen om alle volkeren tot Zijn discipelen te maken toch?

Als ik met mensen praat over deze vertolking zeg ik niet dat ik het vanuit mijn geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Evenmin heb ik de neiging om meteen met allerlei Bijbelteksten om de oren slaan waaruit blijkt wat er allemaal mis is. Ik zie het liever als een kans op het moment dat iemand mij hierover aanspreekt. En juist daarom kies ik dan liever voor de weg van vragen: wat is er in deze vertolking wat jou heeft geraakt, wat is wat waar je over nadenkt, wat zou je graag wilt weten. Met in mijn achterhoofd vragen zoals: hoe kan ik jou helpen om de waarheid te ontdekken, om jou te vertellen wie Jezus is, wat Hij ook voor jou heeft gedaan.. hoe kan ik jou helpen om Jezus te leren kennen op de manier waarop ik Hem heb leren kennen. Persoonlijk vind ik dat namelijk veel belangrijker dan het voeren van een discussie over wat er allemaal wel of niet mis in met deze vertolking. Maar goed, da's mijn mening he Knipoog smiley

Een van de belangrijkste dingen is, is dat je geloofwaardig bent. En dat heeft heel sterk te maken met je karakter en je daden. Nu lijkt het alsof mensen die zelf niet bereid zijn hun leven aan te passen, aan anderen zouden moeten zeggen dat ze zich zouden moeten bekeren. Geneesheer genees uzelf, zou ik zo zeggen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 28 april 2011, 22:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 18:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Persoonlijk vind ik het allerbelangste dat je in wat voor gesprek dan ook je laat leiden door de Heilige Geest. En dit soort reclame is daarvoor niet nodig. In mijn ogen doet het alleen maar afbreuk aan het evangelie, temeer ook omdat de hoofdrolspelers niet leven zoals de Heer het zou willen.Een tweede aspect is, dat je geloofwaardig bent. En dat heeft heel sterk te maken met je karakter en je daden. Nu lijkt het alsof mensen die zelf niet bereid zijn hun leven aan te passen, aan anderen zouden moeten zeggen dat ze zich zouden moeten bekeren. Geneesheer genees uzelf, zou ik zo zeggen.

Doen de zangers en zangeressen die de officiële Mattheüs Passion zingen dat wel dan?? Wat weten wij van hun levensstijl .....??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 19:27
 
IMKE917 schreef:
Doen de zangers en zangeressen die de officiële Mattheüs Passion zingen dat wel dan?? Wat weten wij van hun levensstijl .....??

K Denk dat ze er goed voor betaald krijgen....that's all I guess
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 19:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Persoonlijk vind ik het allerbelangste dat je in wat voor gesprek dan ook je laat leiden door de Heilige Geest. En dit soort reclame is daarvoor niet nodig. In mijn ogen doet het alleen maar afbreuk aan het evangelie, temeer ook omdat de hoofdrolspelers niet leven zoals de Heer het zou willen.
Een tweede aspect is, dat je geloofwaardig bent. En dat heeft heel sterk te maken met je karakter en je daden. Nu lijkt het alsof mensen die zelf niet bereid zijn hun leven aan te passen, aan anderen zouden moeten zeggen dat ze zich zouden moeten bekeren. Geneesheer genees uzelf, zou ik zo zeggen.

Nou Chat.. probeer de tijd maar even terug te zetten en die vertolking van de Passion tegen te houden. Het is al gebeurd Chat, daar verander je niets meer aan. Wat ik steeds weer probeer te vertellen is dat het nu dus aan ons christenen is om er op de juiste manier op te reageren. En wat betreft het voeren van gesprekken en geloofwaardigheid betreft: Wat denk je.. zou ik mij niet laten leiden door de Heilige Geest in de gesprekken die ik voer? Zou ik niet geloofwaardig over komen als ik mijn getuigenis geef? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 21:16
 
MARIAN519 schreef:
Ik heb Sharon Kips wel mee zien spelen, zij speelde het dienstmeisje dat Petrus herkende als zijnde een discipel van Jezus..
Denk zelf dat ze bekende zangers en zangeressen wilden en die Qua uiterlijk misschien aan Jezus en Maria deden denken? Smiley die vol vragen zit

Mag je wel een verbeelding geven van personages. Soort van look-a-likes, gij zult geen afgoden dienen! Vrij vertaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:23
 
IMKE917 schreef:
Doen de zangers en zangeressen die de officiële Mattheüs Passion zingen dat wel dan?? Wat weten wij van hun levensstijl .....??
Heb ook niet de indruk dat de Mattheüs Passion zoveel mensen harten verandert. Het schijnt tegenwoordig status te zijn om deze passion bij te wonen, waarbij het meer gaat om de vormgeving dan om de verkondiging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 13:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Heb ook niet de indruk dat de Mattheüs Passion zoveel mensen harten verandert. Het schijnt tegenwoordig status te zijn om deze passion bij te wonen, waarbij het meer gaat om de vormgeving dan om de verkondiging.

De Mattheüs Passion wordt nu eenmaal bezocht door mensen die klassieke muziek kunnen waarderen en een lange zit kunnen verdragen. Dat het zien en gezien worden een rol speelt, dat is altijd zo. Of het harten verandert of niet, kan ik natuurlijk ook niet aantonen. Christenen worden echter niet alleen bekeerd, het geloof moet ook worden onderhouden. En je kunt over een vorm spreken maar is elke liturgie dat niet? Heel veel mensen raakt deze muziek ontzettend diep en het is ook vaak een vernieuwing van het geloven. En het effect is groot, getuige een citaat van Maarten 't Hart dat weliswaar anders bedoeld is, maar toch: We geloven in God zolang de muziek van Bach speelt. Dat kun je natuurlijk interpreteren zoals je dat wilt, maar er staat feitelijk ook hoe sterk deze muziek toch met religie verbonden is en dat zelfs geldt dus zelfs voor niet- of antigelovigen. Voor mij en voor velen met mij raakt de muziek van Bach de diepste delen van de ziel, en de menselijke onvolkomenheid van status en gezien worden, nemen we dan maar op de koop toe.

Bach: Anfang und Ende aller Musik....

Thomas, geloof moet je ook onderhouden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 30 april 2011, 22:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 21:53
 
[quote=THOMAS968]

Hallo Thomas

Ook ik vind klasieke muziek mooi en ik hoef niet naar een uitvoering .
Als ik het maar thuis kan beluisteren via de radio want dat klinkt beter als de uitvoering .
En ik vond deze die gebruikt werd heel mooi.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 09:37
 
Ik las afgelopen zaterdag een artkel in de krant over The Passion.
Het is gebleken dat er ontzettend veel niet christenen gereageerd hebben op dit spektakelstuk......De telefoonlijnen waren overbezet en de ingerichte ruimtes op de markt in Gouda waren overvol.....
Ook bleek, volgens het artikel, er ontzettend veel over nagepraat te zijn op scholen én in kerken..... Het paasverhaal werd weer actueel als het ware onder veel mensen waar dat anders niet het geval was.....
De mensen die er de meeste moeite mee hadden waren christenen, omdat het nogal een frivole uitvoering was........(lees het forum hier maar, zou ik zo zeggen...)
Er komt volgend jaar zeker een vervolg of en herhaling op The Passion begreep ik uit het artikel.........
Nu ben ik nog steeds geen Passionfan maar ik vind het toch wel een mooi gegeven dat het Paasverhaal weer actueel is bij veel mensen......
Een nieuwe vorm van evangeliseren misschien en waar we wat aan moeten wennen? Althans, ik moet er aan wennen..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 19:25
 
ik al deze vorm nooit accepteren, omdat het evangelie niet werd verkondigd maar een humanistisch slap aftreksel. De ilusie dat het om eenheid gaat van geloven en dat er geen universele waarheid is (Jezus, de weg de waarheid en het leven) werd verkocht.

Het einde was open, de opstanding was geen feit...
ik spuug op zo`n evangelie!
Ga mijn lidmaatschap opzeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:44
 
Wat een drukte allemaal! Ik denk vooral dat het een van de laatste stuiptrekkingen van het christendom is, waarmee het bewijst dat het zichzelf aan het uitroeien is! Bekijk alleen al de duizenden mogelijkheden om op wat voor manier dan ook de mogelijkheid te hebben om een "christen" te zijn! Wil de "echte" nu opstaan aub? En bekijk vooral de haat en nijd waarmee ze elkaar te lijf gaan! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:45
 
DAVID923 schreef:
ik al deze vorm nooit accepteren, omdat het evangelie niet werd verkondigd maar een humanistisch slap aftreksel. De ilusie dat het om eenheid gaat van geloven en dat er geen universele waarheid is (Jezus, de weg de waarheid en het leven) werd verkocht.

Het einde was open, de opstanding was geen feit...
ik spuug op zo`n evangelie!
Ga mijn lidmaatschap opzeggen.

En dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 21:49
 
AREND003 schreef:
Wat een drukte allemaal! Ik denk vooral dat het een van de laatste stuiptrekkingen van het christendom is, waarmee het bewijst dat het zichzelf aan het uitroeien is! Bekijk alleen al de duizenden mogelijkheden om op wat voor manier dan ook de mogelijkheid te hebben om een "christen" te zijn! Wil de "echte" nu opstaan aub? En bekijk vooral de haat en nijd waarmee ze elkaar te lijf gaan! Gefrustreerde smiley
Ik zou maar eens wat meer op God vertrouwen. Hij zal nooit Zijn volk ten onder laten gaan. En bovendien, wat voor nut heeft het om ergens bij te willen horen waarvan je uit gaat dat ze er over een paar jaar niet meer zijn. Dat evangelie wat jij voorstaat daar kots ik van. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 22:38
 
AREND003 schreef:
Wat een drukte allemaal! Bekijk alleen al de duizenden mogelijkheden om op wat voor manier dan ook de mogelijkheid te hebben om een "christen" te zijn! Wil de "echte" nu opstaan aub? Gefrustreerde smiley

je loopt "een béétje" achter, denk ik, arend?

Hij IS opgestaan, al bijna tweeduizend jaar geleden;
christenen noemen dat PASEN.

wat mij opvalt is dat je spreekt over "ze" wanneer je het over christenen hebt?? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zou maar eens wat meer op God vertrouwen. Hij zal nooit Zijn volk ten onder laten gaan. En bovendien, wat voor nut heeft het om ergens bij te willen horen waarvan je uit gaat dat ze er over een paar jaar niet meer zijn. Dat evangelie wat jij voorstaat daar kots ik van. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.

Dat is een leuke! Voor welk evangelie sta ik dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:28
 
HANNAH810 schreef:
je loopt "een béétje" achter, denk ik, arend?

Hij IS opgestaan, al bijna tweeduizend jaar geleden;
christenen noemen dat PASEN.

wat mij opvalt is dat je spreekt over "ze" wanneer je het over christenen hebt?? Geschokte, onthutste smiley

Ik bedoel er de zogenaamde "echte christen" mee! Kan die nu opstaan? En niet Jezus! En wat is er mis met "ze", of moet ik "jou" zeggen? Of "jullie"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:31
 
Sorry Hannah, met "ze" bedoelde ik de "echte christenen"!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:38
 
AREND003 schreef:
Ik bedoel er de zogenaamde "echte christen" mee! Kan die nu opstaan? En niet Jezus! En wat is er mis met "ze", of moet ik "jou" zeggen? Of "jullie"?


Leg eerst eens uit wat je verstaat onder christenen, echte christenen, onechte christenen.
voor mij bestaat er nl. maar één soort christenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:39
 
Haha, vermakelijk! Elkaar de kop suf zeuren wie de "hele echte christen" is! Toch wel weer vermakelijk! En helemaal in de context van de "Passion"! Dat dan weer wel! Hoe is het bedoeld? Hoe gaan we ermee om? Welke dominee heeft gelijk? En hoe moet je het theologisch goed uitleggen en ook nog een keer begrijpen? Het christendom graaft bewust zn eigen graf! Leef gewoon! En laat al die bijkomstigheden aan je voorbijgaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003





Berichten: 191

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:45
 
VISSER278 schreef:
Leg eerst eens uit wat je verstaat onder christenen, echte christenen, onechte christenen.
voor mij bestaat er nl. maar één soort christenen.

Heb je er ooit bij stil gestaan hoeveel verschillende "cristelijke kerken" er bestaan die erkaar bestrijden!? Nooit gehoord van de kerkstrijden die er de afgelopen 100 jaar zijn geweest? Lees eens het boekje van "het verhaal van de slang" en je weet precies wat ik bedoel!
En waaruit bestaat jou ene soort van christenen dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6