ChristianMatch
 


Forum

geen seks voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:14
 
HENK710 schreef:
Maar waar wordt in de gedachten die hier worden besproken het huwelijk afgedaan? Het wordt enkel in een ander jasje gestoken dan waar jij het liefst in ziet lopen, toch?
Met de vraag, is er een wettelijke regeling, ondermijn je in mijn ogen het gezag van het huwelijk. Ook de opmerkingen over dat het burgerlijk huwelijk pas ten tijde van Napoleon is ingesteld, neigt naar de gedachte dat het voor God niet uitmaakt of we wel of niet moeten trouwen. Anderen wijzen op de noodzaak van liefde. love is all, en dan denk je automatisch, dan hoeft er ook geen huwelijk plaats te vinden. Zomaar wat indrukken van de afgelopen bijdragen...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 5 mei 2011, 22:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:18
 
dus: huwelijk wordt door de meesten niet belangrijk gevonden. Ok leef er maar op los mensen, duik met een ieder het bed in als je je verliefd voelt en plant je maar voort zonder dat je hoeft na te denken over de kids. Veel plezier!!!


Ik vind je wat kort door de bocht Chatuliem, ik denk er wat anders over maar dat wil niet zeggen dat je mij- en anderen die ook andersdenken- dan al gelijk kan betitelen als mensen die er maar op los leven?
Jammer , als iemand er anders over denkt druk je er gelijk een stempel op....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 5 mei 2011, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Met de vraag, is er een wettelijke regeling, ondermijn je in mijn ogen het gezag van het huwelijk. Ook de opmerkingen over dat het burgerlijk huwelijk pas ten tijde van Napoleon is ingesteld, neigt naar de gedachte dat het voor God niet uitmaakt of we wel of niet moeten trouwen. Anderen wijzen op de noodzaak van liefde. love is all, en dan denk je automatisch, dan hoeft er ook geen huwelijk plaats te vinden. Zomaar wat indrukken van de afgelopen bijdragen...

dus: huwelijk wordt door de meesten niet belangrijk gevonden. Ok leef er maar op los mensen, duik met een ieder het bed in als je je verliefd voelt en plant je maar voort zonder dat je hoeft na te denken over de kids. Veel plezier!!!

Hier wil ik wel even op reageren, Chat.
Het is niet mijn bedoeling geweest om de indruk te wekken dat het 'trouw beloven" aan elkaar niet belangrijk zou zijn. Integendeel.
Onder Napoleon is de 'burgerlijke staat' ingevoerd en vanaf die tijd werd het burgerlijk huwelijk gesloten.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 7 mei 2011, 03:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:28
 
[quote=CHATULIEM619]Nee, maar het principe van het huwelijk is al zo oud als de mensheid. Universeel in de hele wereld worden er huwelijken op dezelfde manier vastgesteld. Universeel van alle tijden. Het idee dathet huwelijk afgedaan heeft, wordt teniet gedaan. Ook vanwege het feit dat je ziet dat de samenlevingsvormen in principe ook de principes aanhangen..je moet nl. wettelijk regelen, dat je een eenheid vormt als gezin, ook vanwege de erfenis.[/quote]

Tja Chat, maar dat kunnen mensen tegenwoordig ook regelen in een samenlevingscontract, zonder dat zij trouwen. Smiley die vol vragen zit Gaat het hier dan uiteindelijk toch meer om het "contract" wat gesloten wordt op het moment dat je trouwt? En moet je dus wachten met seks totdat dit "contract" gesloten is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:37
 
LISA610 schreef:
Tja Chat, maar dat kunnen mensen tegenwoordig ook regelen in een samenlevingscontract, zonder dat zij trouwen. Gaat het hier dan uiteindelijk toch meer om het "contract" wat gesloten wordt op het moment dat je trouwt? En moet je dus wachten met seks totdat dit "contract" gesloten is?
Ja, dat lijkt me het beste toe...want dan is er pas sprake van een huwelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja, dat lijkt me het beste toe...want dan is er pas sprake van een huwelijk.

bedoel je nu het stadhuis of de kerk?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Ja, dat lijkt me het beste toe...want dan is er pas sprake van een huwelijk.

Begrijp ik het nu goed dat jij een samenlevingscontract op één lijn stelt met een huwelijk? Dan zou je dus geen problemen hebben met stellen die ervoor kiezen om ongehuwd samen te wonen, maar er wel voor kiezen om het nodige vast te leggen in een samenlevingscontract zoals tegenwoordig meestal gebeurd als een stel gaat samenwonen.

Als je die lijn nog iets verder doortrekt: vind je het dan ook toereikend als een stel ervoor kiest om bij testament alles te regelen maar om nog niet te gaan samenwonen, bijvoorbeeld omdat er allerlei praktische problemen zijn waardoor zij nog niet onder één dak kunnen gaan leven? Denk bijvoorbeeld aan de situatie waarin beide partners kinderen hebben die in verschillende woonplaatsen opgroeien, waardoor het (nog) niet mogelijk is om in één huis te gaan wonen zonder het leven van de kinderen over de kop te gooien. Er zijn situaties denkbaar waarin dit nog wel 5 tot 10 jaar kan gaan duren. Moeten die mensen dan wachten met seks tot zij wel kunnen trouwen? Of moeten ze trouwen en apart blijven wonen totdat de omstandigheden veranderd zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 23:43
 
LISA610 schreef:
Begrijp ik het nu goed dat jij een samenlevingscontract op één lijn stelt met een huwelijk? Dan zou je dus geen problemen hebben met stellen die ervoor kiezen om ongehuwd samen te wonen, maar er wel voor kiezen om het nodige vast te leggen in een samenlevingscontract zoals tegenwoordig meestal gebeurd als een stel gaat samenwonen.

Als je die lijn nog iets verder doortrekt: vind je het dan ook toereikend als een stel ervoor kiest om bij testament alles te regelen maar om nog niet te gaan samenwonen, bijvoorbeeld omdat er allerlei praktische problemen zijn waardoor zij nog niet onder één dak kunnen gaan leven? Denk bijvoorbeeld aan de situatie waarin beide partners kinderen hebben die in verschillende woonplaatsen opgroeien, waardoor het (nog) niet mogelijk is om in één huis te gaan wonen zonder het leven van de kinderen over de kop te gooien. Er zijn situaties denkbaar waarin dit nog wel 5 tot 10 jaar kan gaan duren. Moeten die mensen dan wachten met seks tot zij wel kunnen trouwen? Of moeten ze trouwen en apart blijven wonen totdat de omstandigheden veranderd zijn?
Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk.
De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 00:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk.
De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt.

Ik vergeet niets te vermelden, maar ik ging meer even door op het feit dat het "contract" ertoe leek te leiden dat er sprake is van een huwelijk, maar dat het je in mijn ogen hiermee voldoende verduidelijkt. Samenwonen met een samenlevingscontract is geen huwelijk en een LAT-relatie is geen huwelijk.

Maar hoe denk je dan over mensen die met elkaar zijn getrouwd en die door omstandigheden tijdelijk niet in één huis kunnen leven Chat? Niet zozeer omdat ze uit elkaar willen, maar omdat bijvoorbeeld het werk van één van beide partners dit met zich mee brengt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:50
 
Ik denk niet dat je wettelijk getrouwd hoeft te zijn om sex te hebben. Ik denk op het moment dat je sex hebt je voor God getrouwd bent. We lezen in de Bijbel dat als een man en vrouw gemeenschap hebben ze één vlees worden.

Genesis 2:24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.

Matteüs 19:5 En hij vervolgde: ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één worden;

Zelf ben ik hier helaas te laat achter gekomen, mede omdat ik de Bijbel niet las. Dus als na mijn zonde mij de ware nog gegund is door God zal ik pas gemeenschap met haar hebben nadat ik mij bewust opnieuw heb laten dopen en getrouwd ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk.
De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt.


Het is een prachtig verhaal Chatuliem, wat je echter vergeet in mijn ogen is dat de praktijk soms veel weerbarstiger is dan hoe je het zou willen....
Ik denk dan ook dat het belangrijk is dat een ieder voor zich daar een voor hem/haar juiste keuze in maakt.....en dat het niet aan een ander is om daar wat van te vinden.....en zeker niet om die keuze te veroordelen.........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 6 mei 2011, 17:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:35
 
JHM495 schreef:
Ik denk niet dat je wettelijk getrouwd hoeft te zijn om sex te hebben. Ik denk op het moment dat je sex hebt je voor God getrouwd bent. We lezen in de Bijbel dat als een man en vrouw gemeenschap hebben ze één vlees worden.

Genesis 2:24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.

Matteüs 19:5 En hij vervolgde: ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één worden;

Zelf ben ik hier helaas te laat achter gekomen, mede omdat ik de Bijbel niet las. Dus als na mijn zonde mij de ware nog gegund is door God zal ik pas gemeenschap met haar hebben nadat ik mij bewust opnieuw heb laten dopen en getrouwd ben.

JHM je lijkt jezelf hier een beetje tegen te spreken. Eerst zeg je niet hoeft te wachten met seks totdat je wettelijk getrouwd bent, omdat jij denkt dat je op het moment dat je seks hebt, voor God getrouwd bent. En vervolgens zeg je dat je in de toekomst met seks wacht tot je getrouwd bent. Wat bedoel je nu eigenlijk?

Enne, ook maar ff off-topic: je schrijft dat je pas seks zult hebben nadat jij je bewust opnieuw hebt laten dopen (en getrouwd bent, dat ook). Wat bedoel je hier precies mee? Enne..... hoe lang wacht je nog met je te laten dopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JHM495





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:51
 
LISA610 schreef:
JHM je lijkt jezelf hier een beetje tegen te spreken. Eerst zeg je niet hoeft te wachten met seks totdat je wettelijk getrouwd bent, omdat jij denkt dat je op het moment dat je seks hebt, voor God getrouwd bent. En vervolgens zeg je dat je in de toekomst met seks wacht tot je getrouwd bent. Wat bedoel je nu eigenlijk?

Enne, ook maar ff off-topic: je schrijft dat je pas seks zult hebben nadat jij je bewust opnieuw hebt laten dopen (en getrouwd bent, dat ook). Wat bedoel je hier precies mee? Enne..... hoe lang wacht je nog met je te laten dopen?

Ja dat klinkt tegenstrijdig, maar het is uit persoonlijke overweging / motivatie. Dat had ik er wel even bij kunnen vermelden. Als ik nu wacht tot het huwelijk is de kans minder groot dat ik weer de 'fout' in ga. Als je na een maand denkt, ja dit is haar echt, je hebt gemeenschap en x maanden later blijkt dat toch niet zo te zijn ben je geen stap verder dan dat je eerder deed. Als je daarentegen wacht tot je wettelijk getrouwd bent zal er een langere periode overheen gaan, en is het dus voor mij persoonlijk beter.

*edit, met dopen, voorlopig nog wel even. Ik wil me laten dopen voor ik ga trouwen. Ik ben als kind wel gedoopt, maar nooit bewust. Ik ben nu nog steeds zoekende / lerende. Vandaar wil ik eerst heel de Bijbel gelezen hebben, veel vragen beantwoord en dan is het tijd om me bewust te laten dopen.


Laatst aangepast door
JHM495
op vrijdag 6 mei 2011, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 11:35
 
JHM495 schreef:
Ja dat klinkt tegenstrijdig, maar het is uit persoonlijke overweging / motivatie. Dat had ik er wel even bij kunnen vermelden. Als ik nu wacht tot het huwelijk is de kans minder groot dat ik weer de 'fout' in ga. Als je na een maand denkt, ja dit is haar echt, je hebt gemeenschap en x maanden later blijkt dat toch niet zo te zijn ben je geen stap verder dan dat je eerder deed. Als je daarentegen wacht tot je wettelijk getrouwd bent zal er een langere periode overheen gaan, en is het dus voor mij persoonlijk beter.

*edit, met dopen, voorlopig nog wel even. Ik wil me laten dopen voor ik ga trouwen. Ik ben als kind wel gedoopt, maar nooit bewust. Ik ben nu nog steeds zoekende / lerende. Vandaar wil ik eerst heel de Bijbel gelezen hebben, veel vragen beantwoord en dan is het tijd om me bewust te laten dopen.

Goed verwoord JHM. En inderdaad, na een maand kun je onmogelijk zeker weten of de relatie stand zal houden. Dan ken je elkaar immers nog amper en ben je hooguit smoorverliefd. Ik vind het dan ook knap dat jij je hebt voorgenomen om het in de toekomst anders aan te pakken en hoop dat je standvastig zult zijn in deze beslissing. Enne.. nog even naar aanleiding van jou eerdere bijdrage waarin je het volgende opmerkte:

Zelf ben ik hier helaas te laat achter gekomen, mede omdat ik de Bijbel niet las. Dus als na mijn zonde mij de ware nog gegund is door God zal ik pas gemeenschap met haar hebben nadat ik mij bewust opnieuw heb laten dopen en getrouwd ben.

Na zonde is vergeving mogelijk he. Lachende smiley Dus ga er maar van uit dat die ware jou wel degelijk gegund is door God, want ook voor jou heeft God het goede, volmaakte en volkomene op het oog. Succes op je verdere zoektocht. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 13:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk.
De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt.


Maar hoe zie je dat dan praktisch Chatuliem? Stel dat wij wat moois met elkaar hebben, noem maar even wat......(zou niet goedgaan, maar even in theorie Knipoog smiley ), verwacht je dan van mij dat ik jou volg? Of volg jij mij? Met andere woorden, wie geeft wat op voor de ander? Wij wonen niet bij elkaar om de hoek dus het is wel een probleem want op latten ben je tegen?Je vraagt dan nogal wat en ik moet je zeggen dat ik het niet durf te vragen van een ander.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 7 mei 2011, 13:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 18:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe zie je dat dan praktisch Chatuliem? Stel dat wij wat moois met elkaar hebben, noem maar even wat......(zou niet goedgaan, maar even in theorie Knipoog smiley ), verwacht je dan van mij dat ik jou volg? Of volg jij mij? Met andere woorden, wie geeft wat op voor de ander? Wij wonen niet bij elkaar om de hoek dus het is wel een probleem want op latten ben je tegen?Je vraagt dan nogal wat en ik moet je zeggen dat ik het niet durf te vragen van een ander.......

Tja Willemijn, dit is inderdaad wel een probleem. Toch denk ik dat als jij en Chat een relatie krijgen, jullie ook een oplossing weten te vinden voor het feit dat jullie niet bij elkaar om de hoek wonen. Komt helemaal goed tussen jullie hoor ha ha ha. (sorry maar ik moet je gewoon even een beetje plagen, naar aanleiding van de veronderstelling die je zelf in je bijdrage zet Clown smiley Clown smiley ).

Maar goed, alle gekheid op een stokje. Ik vind dit eigenlijk zelf ook wel een lastige. Da's ook wat ik eerder heb geprobeerd aan te geven. Stel je hebt allebei een hele goede reden om voorlopig niet te willen verhuizen.. dan zit er dus niet veel anders op dan te gaan latten tot de situatie anders wordt, zelfs al ben je er helemaal van overtuigd dat de relatie stand houdt, omdat je elkaar heel goed hebt leren kennen, de relatie wel degelijk is gebaseerd op de liefde die in de Bijbel staat gedefinieerd en je ook echt van plan bent om samen oud te worden, hoewel je op dat moment nog niet samen in één huis kunt gaan wonen.

Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen het dan daadwerkelijk volhouden om geen seks voor het huwelijk te hebben.... Zeker als die situatie nog wel een flink aantal jaren kan gaan duren, bijvoorbeeld omdat er sprake is van opgroeiende kinderen die nog wel een aantal jaren thuis wonen.

Om dan te trouwen terwijl je wel blijft latten vind ik persoonlijk ook een gekke gedachte. Aan de andere kant zijn er ook getrouwde stellen die niet alle dagen van de week/maand bij elkaar kunnen wonen. Denk aan vrouwen van mannen die bijv. schipper zijn, op booreilanden werken of in het leger zitten. Die mannen zijn soms ook maanden achtereen van huis.. dus in hoeverre kun je dat vergelijken met een lat-relatie waarbij een stel wel is getrouwd maar niet samenwoont..

Het zijn zomaar wat gedachten die bij mij opkomen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 20:27
 
Je mag me plagen hoor, kan ik wel tegen..... Engeltje smiley Chatuliem hopelijk ook....... Knipoog smiley
Maar ik bedoelde aan te geven dat het allemaal niet zo eenvoudig is, ook niet trouwens als je kinderen wel uitgevlogen zijn........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 21:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe zie je dat dan praktisch Chatuliem? Stel dat wij wat moois met elkaar hebben, noem maar even wat......(zou niet goedgaan, maar even in theorie Knipoog smiley ), verwacht je dan van mij dat ik jou volg? Of volg jij mij? Met andere woorden, wie geeft wat op voor de ander? Wij wonen niet bij elkaar om de hoek dus het is wel een probleem want op latten ben je tegen?Je vraagt dan nogal wat en ik moet je zeggen dat ik het niet durf te vragen van een ander.......
Even praktisch gedacht, ik ga van het volgende uit, als je van elkaar houdt, wil je gewoon bij elkaar zijn. En dat verlangen kan heel groot zijn. Hoe dat in de praktijk er uit ziet, zal dus bepaald worden door dat verlangen. Dus die praktische vraag kan ik gewoon nu niet beantwoorden.
Is het niet vaak andersom juist, dat mensen liever bij elkaar willen zijn, dan weer afscheid nemen voor een paar dagen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BASTIBRO042





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:49
 
LISA610 schreef:
Tja Willemijn, dit is inderdaad wel een probleem. Toch denk ik dat als jij en Chat een relatie krijgen, jullie ook een oplossing weten te vinden voor het feit dat jullie niet bij elkaar om de hoek wonen. Komt helemaal goed tussen jullie hoor ha ha ha. (sorry maar ik moet je gewoon even een beetje plagen, naar aanleiding van de veronderstelling die je zelf in je bijdrage zet Clown smiley Clown smiley ).

Maar goed, alle gekheid op een stokje. Ik vind dit eigenlijk zelf ook wel een lastige. Da's ook wat ik eerder heb geprobeerd aan te geven. Stel je hebt allebei een hele goede reden om voorlopig niet te willen verhuizen.. dan zit er dus niet veel anders op dan te gaan latten tot de situatie anders wordt, zelfs al ben je er helemaal van overtuigd dat de relatie stand houdt, omdat je elkaar heel goed hebt leren kennen, de relatie wel degelijk is gebaseerd op de liefde die in de Bijbel staat gedefinieerd en je ook echt van plan bent om samen oud te worden, hoewel je op dat moment nog niet samen in één huis kunt gaan wonen.

Ik vraag me wel eens af hoeveel mensen het dan daadwerkelijk volhouden om geen seks voor het huwelijk te hebben.... Zeker als die situatie nog wel een flink aantal jaren kan gaan duren, bijvoorbeeld omdat er sprake is van opgroeiende kinderen die nog wel een aantal jaren thuis wonen.

Om dan te trouwen terwijl je wel blijft latten vind ik persoonlijk ook een gekke gedachte. Aan de andere kant zijn er ook getrouwde stellen die niet alle dagen van de week/maand bij elkaar kunnen wonen. Denk aan vrouwen van mannen die bijv. schipper zijn, op booreilanden werken of in het leger zitten. Die mannen zijn soms ook maanden achtereen van huis.. dus in hoeverre kun je dat vergelijken met een lat-relatie waarbij een stel wel is getrouwd maar niet samenwoont..

Het zijn zomaar wat gedachten die bij mij opkomen. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Pff wat een moeilijk gedoie allemaal.
Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie.
Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker.
Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.

Zo, en wat is hierop uw antwoord? Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BASTIBRO042





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 22:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je mag me plagen hoor, kan ik wel tegen..... Engeltje smiley Chatuliem hopelijk ook....... Knipoog smiley
Maar ik bedoelde aan te geven dat het allemaal niet zo eenvoudig is, ook niet trouwens als je kinderen wel uitgevlogen zijn........

UItgevlogen zijn Gefrustreerde smiley
Waarom? Als je voor iemand kiest die kinderen heeft betekent dat dus dat je van kinderen houdt, toch? Verlegen lachende smiley
Kies anders iemand die alleen is zou ik zeggen.
Zo moeilijk is het allemaal niet hOOr Engeltje smiley


Laatst aangepast door
BASTIBRO042
op maandag 9 mei 2011, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:07
 
BASTIBRO042 schreef:
Pff wat een moeilijk gedoie allemaal.
Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie.
Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker.
Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.

Zo, en wat is hierop uw antwoord? Gefrustreerde smiley
Ach het klinkt moeilijker dan dat het is. Je kunt ook van tevoren stellen, ik date niet met iemand die ver weg woont. Voorkomt een heleboel problemen. Heb het in mijn criteria aangepast, het gevolg is, dat er maar één match over is. En laat ik die juist in de eerste week van mn lidmaatschap al geblokkeerd hebben....
Voor mij is het doorslaggevend, kan ik door de weeks haar ontmoeten, of moet je elk weekend weer iets regelen. Dat laatste is in mijn ogen waardeloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:09
 
BASTIBRO042 schreef:
Pff wat een moeilijk gedoie allemaal.
Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie.
Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker.
Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.

Zo, en wat is hierop uw antwoord? Gefrustreerde smiley



Ik zeg geen ja, want ik ben veel te oud voor je, of jij ben te jong voor mij...... Knipoog smiley
Maar eigenlijk heb je wel gelijk, waar een wil is is een weg......, maar trouwen is me echt een brug te ver.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BASTIBRO042





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:16
 
CHATULIEM619 schreef:
Ach het klinkt moeilijker dan dat het is. Je kunt ook van tevoren stellen, ik date niet met iemand die ver weg woont. Voorkomt een heleboel problemen. Heb het in mijn criteria aangepast, het gevolg is, dat er maar één match over is. En laat ik die juist in de eerste week van mn lidmaatschap al geblokkeerd hebben....
Voor mij is het doorslaggevend, kan ik door de weeks haar ontmoeten, of moet je elk weekend weer iets regelen. Dat laatste is in mijn ogen waardeloos.

Een is niet veel chat Geschokte, onthutste smiley
Heb je geen auto?

Als ik gek op iemand ben rijd ik wel heen en weer.
Limburg is misschien wat ver maar . . als er liefde is dan zoek je in mijn ogen, beide, een weg om elkaar vaak te zien zodat je bij elkaar kan zijn en elkaar goed kan(kunt Knipoog smiley) leren kennen.


Laatst aangepast door
BASTIBRO042
op maandag 9 mei 2011, 23:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BASTIBRO042





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 9 mei 2011, 23:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik zeg geen ja, want ik ben veel te oud voor je, of jij ben te jong voor mij...... Knipoog smiley
Maar eigenlijk heb je wel gelijk, waar een wil is is een weg......, maar trouwen is me echt een brug te ver.....

Wrom? Als Mr. Right zich aandient en alles blijkt te kloppen?
Gewoon jezelf geven! LEVEN! Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 00:20
 
BASTIBRO042 schreef:
Pff wat een moeilijk gedoie allemaal.
Als je zo moeilijk denkt krijg je nooit een liefdesrelatie.
Ik denk dat waar een wil is een weg is en latten lijkt me echt niet lekker.
Als je voor elkaar kiest, zeker wanneer je zo oud bent als jij en ik, trouw je.

Zo, en wat is hierop uw antwoord? Gefrustreerde smiley

Is dit een aanzoek? Nou dan wacht ik wel tot er iemand komt met een romantischere poging... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 10 mei 2011, 00:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 00:31
 
LISA610 schreef:
Is dit een aanzoek? Nou dan wacht ik wel tot er iemand komt met een romantischere poging... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja .......ha ha ha een man met een pijl en boog.
Best moeilijk voor de man van nu hoor lisa Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 01:17
 
LEONARD480 schreef:
Ja .......ha ha ha een man met een pijl en boog.
Best moeilijk voor de man van nu hoor lisa Smiley die vol vragen zit


Niet als het om een echte man gaat .... Lachende smiley

Crossroad

Handboog -- recurve -- klasse 1 -- algeheel kampioen NNHF seizoen 1997-1998-1999 -- afstanden 18 mtr, 25 mtr en 70 mtr

Jammer voor Lisa (en alle andere vrouwen) dat ik mijn boog in de wilgen heb gehangen. Ma(j)ar(o) ik heb wel de hoofdprijs gewonnen Verliefde smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 05:44
 
CROSSROAD317 schreef:
Niet als het om een echte man gaat .... Lachende smiley

Crossroad

Handboog -- recurve -- klasse 1 -- algeheel kampioen NNHF seizoen 1997-1998-1999 -- afstanden 18 mtr, 25 mtr en 70 mtr

Jammer voor Lisa (en alle andere vrouwen) dat ik mijn boog in de wilgen heb gehangen. Ma(j)ar(o) ik heb wel de hoofdprijs gewonnen Verliefde smiley Verlegen lachende smiley

Psssssst hé Cross...mag ik die boog van jou eens lenen.... Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 08:39
 
CROSSROAD317 schreef:
Niet als het om een echte man gaat .... Lachende smiley

Crossroad

Handboog -- recurve -- klasse 1 -- algeheel kampioen NNHF seizoen 1997-1998-1999 -- afstanden 18 mtr, 25 mtr en 70 mtr

Jammer voor Lisa (en alle andere vrouwen) dat ik mijn boog in de wilgen heb gehangen. Ma(j)ar(o) ik heb wel de hoofdprijs gewonnen Verliefde smiley Verlegen lachende smiley


Als je nu ook nog ff die mammoet vilt die voor mijn ingang ligt, dan kunnen we verder met de discussie jouw grot of mijn grot
Clown smiley

gr majaro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 mei 2011, 09:17
 
CROSSROAD317 schreef:
Niet als het om een echte man gaat .... Lachende smiley

Crossroad

Handboog -- recurve -- klasse 1 -- algeheel kampioen NNHF seizoen 1997-1998-1999 -- afstanden 18 mtr, 25 mtr en 70 mtr

Jammer voor Lisa (en alle andere vrouwen) dat ik mijn boog in de wilgen heb gehangen. Ma(j)ar(o) ik heb wel de hoofdprijs gewonnen Verliefde smiley Verlegen lachende smiley

Da's helemaal niet jammer voor Lisa maar erg fijn voor jou en jouw hoofdprijs. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6