ChristianMatch
 


Forum

Frusty
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNEMARIE285





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:14
 
Ik plaats eigenlijk nooit een reactie op het forum, maar m'n handen jeuken nu...
Het is moeilijk om het iedereen naar de zin te maken maar volgens mij een opgave om anderen niet te kwetsen. En daar moet je dan misschien wel heel erg je best voor doen... het feit dat ik bijna nooit een reactie plaats heeft ook te maken met de soms zeer felle en kwetsende reacties.
Ik denk dat het net zoals in het gewone leven is dat je soms per ongeluk iemand kunt kwetsen waarvoor je vervolgens je verontschuldiging aanbied. Daar leer je van en de volgende keer gebruik je het geleerde en bent wat voorzichtiger.
En waarom willen sommigen altijd hun gelijk halen... er is niet één waarheid... God heeft ons zeer divers geschapen en ook ons intellect/ inzicht/ geweten/ sociale vaardigheden zijn divers. En Hij verwacht van ons dat we op een liefdevolle manier daarmee omgaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:21
 
ANNEMARIE285 schreef:
Ik plaats eigenlijk nooit een reactie op het forum, maar m'n handen jeuken nu...
Het is moeilijk om het iedereen naar de zin te maken maar volgens mij een opgave om anderen niet te kwetsen. En daar moet je dan misschien wel heel erg je best voor doen... het feit dat ik bijna nooit een reactie plaats heeft ook te maken met de soms zeer felle en kwetsende reacties.
Ik denk dat het net zoals in het gewone leven is dat je soms per ongeluk iemand kunt kwetsen waarvoor je vervolgens je verontschuldiging aanbied. Daar leer je van en de volgende keer gebruik je het geleerde en bent wat voorzichtiger.
En waarom willen sommigen altijd hun gelijk halen... er is niet één waarheid... God heeft ons zeer divers geschapen en ook ons intellect/ inzicht/ geweten/ sociale vaardigheden zijn divers. En Hij verwacht van ons dat we op een liefdevolle manier daarmee omgaan.


Het is dat het zo vervelend voelt anders zou ik zeggen: hopelijk jeuken je handen wat vaker...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 23:03
 
ANNEMARIE285 schreef:
Ik plaats eigenlijk nooit een reactie op het forum, maar m'n handen jeuken nu...
Het is moeilijk om het iedereen naar de zin te maken maar volgens mij een opgave om anderen niet te kwetsen. En daar moet je dan misschien wel heel erg je best voor doen... het feit dat ik bijna nooit een reactie plaats heeft ook te maken met de soms zeer felle en kwetsende reacties.
Ik denk dat het net zoals in het gewone leven is dat je soms per ongeluk iemand kunt kwetsen waarvoor je vervolgens je verontschuldiging aanbied. Daar leer je van en de volgende keer gebruik je het geleerde en bent wat voorzichtiger.
En waarom willen sommigen altijd hun gelijk halen... er is niet één waarheid... God heeft ons zeer divers geschapen en ook ons intellect/ inzicht/ geweten/ sociale vaardigheden zijn divers. En Hij verwacht van ons dat we op een liefdevolle manier daarmee omgaan.
Schrijven op het forum of in de chatbox is geen sociale omgang. Het is neerzetten van je gedachten of reageren op andermans gedachten. Hoe kun je dit nu vergelijken met het dagelijkse sociale verkeer???????
Wil je mensen leren kennen, kom dan naar de activiteiten of maak zelf een afspraak, maar reken niemand of op datgene wat hij/zij hier schrijft en stel het nooit gelijk met het sociale verkeer!!!!!
Je zult verbaasd zijn hoe mensen in de sociale omgang zijn...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 juni 2011, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 08:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Schrijven op het forum of in de chatbox is geen sociale omgang. Het is neerzetten van je gedachten of reageren op andermans gedachten. Hoe kun je dit nu vergelijken met het dagelijkse sociale verkeer???????
Wil je mensen leren kennen, kom dan naar de activiteiten of maak zelf een afspraak, maar reken niemand of op datgene wat hij/zij hier schrijft en stel het nooit gelijk met het sociale verkeer!!!!!
Je zult verbaasd zijn hoe mensen in de sociale omgang zijn...



Deze mening deel ik niet.

Op het forum of in de chatbox reageer je op elkaar.
Ook in het dagelijks sociale verkeer reageer je op je elkaar.
Het ene is geschreven en het andere is mondeling.
Op beide manieren kan je mensen kwetsen.
En wat iemand op het forum neerzet, word altijd in het sociale verkeer meegenomen.


En wat jou geschrijf betreft...
Het komt over of dat jij gelijk hebt, en je gelijk wilt halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 09:04
 
MARISKA601 schreef:
Deze mening deel ik niet.

Op het forum of in de chatbox reageer je op elkaar.
Ook in het dagelijks sociale verkeer reageer je op je elkaar.
Het ene is geschreven en het andere is mondeling.
Op beide manieren kan je mensen kwetsen.
En wat iemand op het forum neerzet, word altijd in het sociale verkeer meegenomen.


En wat jou geschrijf betreft...
Het komt over of dat jij gelijk hebt, en je gelijk wilt halen.
Kijk, omdat jij hiervan uit gaat en anderen met jou, roep je vanzelf problemen op je af. Want dit is de grootste oorzaak van misverstanden hier. In het normale gesprek kun je wel eens missen wat de intentie van de ander is, in het geschreven woord is die kans vele malen groter. Vooral in deze tijd, waarin het geschreven woord naar de achtergrond geschoven wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 09:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk, omdat jij hiervan uit gaat en anderen met jou, roep je vanzelf problemen op je af. Want dit is de grootste oorzaak van misverstanden hier. In het normale gesprek kun je wel eens missen wat de intentie van de ander is, in het geschreven woord is die kans vele malen groter. Vooral in deze tijd, waarin het geschreven woord naar de achtergrond geschoven wordt.



Voor jou schijnt het een probleem te zijn.
Laat het voor anderen dan geen probleem zijn.

Het enige probleem wat herhaaldelijk zich voordoet is de felheid van woorden die over het forum vliegen.
Men ziet duidelijk bij sommigen dat ze hun gelijk willen halen.
En dan komt de grimmige sfeer opdoemen.

En dan gaat men klagen dat er zo weinig op het forum word neergezet.
En dat er zo weinig diepgang is.

En daarom gaan sommigen maar over tot het libelle nivo.
Omdat discussieren over iets geen zin heeft.

Het altijd gelijk willen hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 09:53
 
MARISKA601 schreef:
Voor jou schijnt het een probleem te zijn.
Laat het voor anderen dan geen probleem zijn.

Het enige probleem wat herhaaldelijk zich voordoet is de felheid van woorden die over het forum vliegen.
Men ziet duidelijk bij sommigen dat ze hun gelijk willen halen.
En dan komt de grimmige sfeer opdoemen.

En dan gaat men klagen dat er zo weinig op het forum word neergezet.
En dat er zo weinig diepgang is.

En daarom gaan sommigen maar over tot het libelle nivo.
Omdat discussieren over iets geen zin heeft.

Het altijd gelijk willen hebben....
Discussiëren betekent ook dat je voor je mening durft uit te komen. Uiteindelijk heb je zelf in de hand hoe je bepaalde dingen ervaart. Want de enige die je kan veranderen is jezelf. Vraag je dan af, wat kan ik eraan doen. En dat begint altijd met de vraag: hoe belangrijk is CM voor mij? Hoe kan het dat als iemand iets schrijft, het mij zo bezighoudt, dat ik mijn eigen stemming er door laat beïnvloeden? En een persoonlijk advies van mijn kant, dat begint als je alles op een positievere manier gaat benaderen. En in hoeverre zijn de bijdragen van jou in de chat of forum positief geweest???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNEMARIE285





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 10:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Discussiëren betekent ook dat je voor je mening durft uit te komen. Uiteindelijk heb je zelf in de hand hoe je bepaalde dingen ervaart. Want de enige die je kan veranderen is jezelf. Vraag je dan af, wat kan ik eraan doen. En dat begint altijd met de vraag: hoe belangrijk is CM voor mij? Hoe kan het dat als iemand iets schrijft, het mij zo bezighoudt, dat ik mijn eigen stemming er door laat beïnvloeden? En een persoonlijk advies van mijn kant, dat begint als je alles op een positievere manier gaat benaderen. En in hoeverre zijn de bijdragen van jou in de chat of forum positief geweest???

Ik wil nog wel één keer reageren: wie de schoen past trekt 'm aan ; wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet

Verder wil ik me niet meer in dit soort discussies mengen, zonde van mijn tijd die ik liever wil besteden aan het proberen liefdevol met mijn naaste om te gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 10:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Discussiëren betekent ook dat je voor je mening durft uit te komen. Uiteindelijk heb je zelf in de hand hoe je bepaalde dingen ervaart. Want de enige die je kan veranderen is jezelf. Vraag je dan af, wat kan ik eraan doen. En dat begint altijd met de vraag: hoe belangrijk is CM voor mij? Hoe kan het dat als iemand iets schrijft, het mij zo bezighoudt, dat ik mijn eigen stemming er door laat beïnvloeden? En een persoonlijk advies van mijn kant, dat begint als je alles op een positievere manier gaat benaderen. En in hoeverre zijn de bijdragen van jou in de chat of forum positief geweest???


Klopt.
Als ik mijn mening hier neerzet over kinderdoop, dan word het meteen als iets onbijbels beschouwd.

En dan loopt de discussie zo hoog op dat de voorstanders van kinderdoop verketterd worden.

Automatisch gaat men in de verdediging.
En dan word men weer aangevallen door onbelanrijke argumenten.
Geen wonder dat men het gaat lezen als iets negatiefs.


En wie klaagt er steen en been over libelle nivo in de chat?
En wie klaagt er over geen diepgang in de chat en het forum?
Wie is er zo gefrustreerd dat CM achteruit gaat en leden weggaan?


Door al het gezeur over de sfeer en het nivo, zijn er leden vertrokken.
Omdat ze geen zin hadden in een discussie met personen die hun gelijk willen hebben.
Het ging er op lijken dat er door sommige mensen bepaald werd hoe er gepraat moest worden in de chat.
Er werd gestruikeld over taalfouten....
Er werd gestruikeld over klef gedoe...
Er werd gestruikeld over libelle nivo...
Er werd gestruikeld over geen diepgang...
Er werd gestruikeld over kinderdoop...
Er werd gestruikeld over....

Ik kan het lijstje heel lang maken...

En dan mar het raar vinden dat mensen weg gaan?
En het maar raar vinden dat je het gevoel hebt dat je vijanden hebt?


Geen wonder dat men frusty wordt.
En ik geloof dat de frustraties wederzijds zijn.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 21 juni 2011, 10:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 11:02
 
MARISKA601 schreef:
Klopt.
Als ik mijn mening hier neerzet over kinderdoop, dan word het meteen als iets onbijbels beschouwd.

En dan loopt de discussie zo hoog op dat de voorstanders van kinderdoop verketterd worden.

Automatisch gaat men in de verdediging.
En dan word men weer aangevallen door onbelanrijke argumenten.
Geen wonder dat men het gaat lezen als iets negatiefs.


En wie klaagt er steen en been over libelle nivo in de chat?
En wie klaagt er over geen diepgang in de chat en het forum?
Wie is er zo gefrustreerd dat CM achteruit gaat en leden weggaan?


Door al het gezeur over de sfeer en het nivo, zijn er leden vertrokken.
Omdat ze geen zin hadden in een discussie met personen die hun gelijk willen hebben.
Het ging er op lijken dat er door sommige mensen bepaald werd hoe er gepraat moest worden in de chat.
Er werd gestruikeld over taalfouten....
Er werd gestruikeld over klef gedoe...
Er werd gestruikeld over libelle nivo...
Er werd gestruikeld over geen diepgang...
Er werd gestruikeld over kinderdoop...
Er werd gestruikeld over....

Ik kan het lijstje heel lang maken...

En dan mar het raar vinden dat mensen weg gaan?
En het maar raar vinden dat je het gevoel hebt dat je vijanden hebt?


Geen wonder dat men frusty wordt.
En ik geloof dat de frustraties wederzijds zijn.

Weet je Mariska, wat heeft het voor zin om een lijstje van negativiteit op te stellen? Ik kan net zo goed een positief lijstje neerzetten van zinvolle discussies. Het gaat om je houding in het algemeen. Het is duidelijk dat je dit allemaal heel persoonlijk aantrekt, en dan denk ik, ligt daar niet een bepaalde oorzaak? Als ik jou was zou ik me wat positiever opstellen, want met deze houding schiet je weinig op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 11:07
 
ANNEMARIE285 schreef:
Ik wil nog wel één keer reageren: wie de schoen past trekt 'm aan ; wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet

Verder wil ik me niet meer in dit soort discussies mengen, zonde van mijn tijd die ik liever wil besteden aan het proberen liefdevol met mijn naaste om te gaan!
Eerlijk gezegd ontgaat me volledig wat je met deze bijdrage bedoelt. Mijn stelling is juist, dat mensen te grote waarde hechten aan de bijdragen op het forum. Men verwart mening met persoon. Dus, waarom zou je je iets aantrekken van iemands mening? Hij woont toch niet bij je in de buurt of wel? Dus trek je gewoon wat minder aan en trek het vooral niet op je persoontje. Want uiteindelijk is dit internet een heel vluchtig geheel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 11:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je Mariska, wat heeft het voor zin om een lijstje van negativiteit op te stellen? Ik kan net zo goed een positief lijstje neerzetten van zinvolle discussies. Het gaat om je houding in het algemeen. Het is duidelijk dat je dit allemaal heel persoonlijk aantrekt, en dan denk ik, ligt daar niet een bepaalde oorzaak? Als ik jou was zou ik me wat positiever opstellen, want met deze houding schiet je weinig op.



Ik lig van die dingen niet wakker...
Jij misschien wel...

En die dingen van het lijstje zijn geen dingen waar ik heb over lopen klagen de laatste tijd.

Maar wel iemand anders.
En nu leg je dit bij mij neer?
Wie is dit topic gestart?

Ik niet.
Ik geef hier weer wat ik zie.

En ik zie dat er iemand is die even gaat bepalen hoe het forum beschreven moet worden.
Onzin op het forum hoort niet thuis want je laat je zelf niet zien?

Ik laat mijn humoristische kant zien.
En dat er iemand is die die de humor er niet van inziet is dat mijn probleem?

Als iemand dyslectisch is en taalfouten maakt, en er word beweerd
dat je je slecht profileerd , is dat die persoon zijn probleem?

Als iemand taalkundig niet goed ontwikkeld is en geen diepgang
kan geven in een discussie, is dat zijn probleem?

Moeten die personen dan hulp ergens gaan aanvragen , omdat er iemand is die problemen heeft met deze dingen?

Zijn die problemen pas opgelost als die personen zich aanpassen aan degenen die overal een probleem van maakt?


Er is ook nog het woord aanpassen.
Als men niet mee wilt doen aan libellesfeer in de chat, kan men ergens anders diepgaande discussies voeren.
Of men doet mee.
De keus is aan de chatter zelf.

De meeste chatters hebben geen zin om zich aan te passen aan iemand die leiding wilt hebben over de hele chat.

Sommige chatters zijn overduidelijk aanwezig.
Die willen alles bepalen in de chatbox.
En als het niet gaat vlgs hun regels dan heb je ruzie.
En dan gaat men klagen over vijanden.

Vele chatters zijn het geklaag beu.

CM heeft bepaalde gedragsregels opgesteld.
En niet de chatters.

Ook het forum heeft bepaalde gedragsregels.
Ook die zijn opgesteld door CM.
En dat wordt niet bepaald door chatters zelf.

En als men vind dat CM niet is wat ie verwacht had,
dan denk ik , waarom blijf je dan lid?

Sommigen vinden zich zelf heel belangrijk voor CM,
omdat ze bang zijn dat zonder hun CM instort.

En dan zeggen ze ook nog ach CM is maar internet.
Dus aan de andere kant vinden ze zichzelf dus toch iets minder belangrijk
dan dat ze denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 11:48
 
ANNEMARIE285 schreef:
Ik wil nog wel één keer reageren: wie de schoen past trekt 'm aan ; wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet

Verder wil ik me niet meer in dit soort discussies mengen, zonde van mijn tijd die ik liever wil besteden aan het proberen liefdevol met mijn naaste om te gaan!

Net zoals Willemijn het aangaf, Annemarie, zou het wel leuk moest je toch blijven schrijven. Er zijn ook andere topics waar een heldere uiteenzetting zeer gewaardeerd wordt. Knipoog smiley Doen hé?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 12:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ontgaat me volledig wat je met deze bijdrage bedoelt. Mijn stelling is juist, dat mensen te grote waarde hechten aan de bijdragen op het forum. Men verwart mening met persoon. Dus, waarom zou je je iets aantrekken van iemands mening? Hij woont toch niet bij je in de buurt of wel? Dus trek je gewoon wat minder aan en trek het vooral niet op je persoontje. Want uiteindelijk is dit internet een heel vluchtig geheel.


Hecht jij zelf niet te grote waarde aan dingen op het forum?
Als jij er geen waarde aan zou hechten maakte jij je niet druk om alles .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 12:34
 
ANNEMARIE285 schreef:
Ik wil nog wel één keer reageren: wie de schoen past trekt 'm aan ; wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet

Verder wil ik me niet meer in dit soort discussies mengen, zonde van mijn tijd die ik liever wil besteden aan het proberen liefdevol met mijn naaste om te gaan!

Precies wat ik denk Annemarie... !!
En liefdevol met je naaste omgaan is niet dat je alleen zoetsappig ja en amen zegt, maar heb ik nog steeds een eigen mening waar ik voor uit durf te komen... het is de toon waarop de discussies gevoerd worden die mij hier niet meer bevalt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 12:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ontgaat me volledig wat je met deze bijdrage bedoelt. Mijn stelling is juist, dat mensen te grote waarde hechten aan de bijdragen op het forum. Men verwart mening met persoon. Dus, waarom zou je je iets aantrekken van iemands mening? Hij woont toch niet bij je in de buurt of wel? Dus trek je gewoon wat minder aan en trek het vooral niet op je persoontje. Want uiteindelijk is dit internet een heel vluchtig geheel.

Dus jij vindt dat je alles maar mag zeggen wat er in je opkomt ? Kijk, dat de wereld intussen nou zo denkt, maar van ons (en ik denk dan aan: "gij, geheel anders"), mag toch iets beters verwacht worden, niet ???
We leven in een democratie, maar als er geen grenzen meer zijn aan vrijheid, is het dan nog wel vrijheid ???
Je ziet het in de wereld... vrijheid van meningsuiting zie je op straat, waar een Marokaan langsloopt (of een jood) en er gelijk gescholden wordt... ja, je moet toch alles kunnen zeggen, want je leeft in een democratie tenslotte. Twijfelende smiley

Je vindt het misschien niet te vergelijken, maar als ik je vorige bijdrages van dit topic zo lees, moet jij alles maar kunnen zeggen wat je mening is (?), en of dat nou kwetsend is of niet, het maakt niet uit, want het is hier toch niet om het sociale ? Wie houd je nu voor de gek Chatuliem ??
Volgens mij hoor ook ik een voorbeeld te zijn, en dat houdt ook in hier op het forum, hoe om te gaan met elkaar, ook al is het dan soms alleen maar van het geschreven woord hier.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 21 juni 2011, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 18:51
 
MARISKA601 schreef:
Ik lig van die dingen niet wakker...
Jij misschien wel...

En die dingen van het lijstje zijn geen dingen waar ik heb over lopen klagen de laatste tijd.

Maar wel iemand anders.
En nu leg je dit bij mij neer?
Wie is dit topic gestart?

Ik niet.
Ik geef hier weer wat ik zie.

En ik zie dat er iemand is die even gaat bepalen hoe het forum beschreven moet worden.
Onzin op het forum hoort niet thuis want je laat je zelf niet zien?

Ik laat mijn humoristische kant zien.
En dat er iemand is die die de humor er niet van inziet is dat mijn probleem?

Als iemand dyslectisch is en taalfouten maakt, en er word beweerd
dat je je slecht profileerd , is dat die persoon zijn probleem?

Als iemand taalkundig niet goed ontwikkeld is en geen diepgang
kan geven in een discussie, is dat zijn probleem?

Moeten die personen dan hulp ergens gaan aanvragen , omdat er iemand is die problemen heeft met deze dingen?

Zijn die problemen pas opgelost als die personen zich aanpassen aan degenen die overal een probleem van maakt?


Er is ook nog het woord aanpassen.
Als men niet mee wilt doen aan libellesfeer in de chat, kan men ergens anders diepgaande discussies voeren.
Of men doet mee.
De keus is aan de chatter zelf.

De meeste chatters hebben geen zin om zich aan te passen aan iemand die leiding wilt hebben over de hele chat.

Sommige chatters zijn overduidelijk aanwezig.
Die willen alles bepalen in de chatbox.
En als het niet gaat vlgs hun regels dan heb je ruzie.
En dan gaat men klagen over vijanden.

Vele chatters zijn het geklaag beu.

CM heeft bepaalde gedragsregels opgesteld.
En niet de chatters.

Ook het forum heeft bepaalde gedragsregels.
Ook die zijn opgesteld door CM.
En dat wordt niet bepaald door chatters zelf.

En als men vind dat CM niet is wat ie verwacht had,
dan denk ik , waarom blijf je dan lid?

Sommigen vinden zich zelf heel belangrijk voor CM,
omdat ze bang zijn dat zonder hun CM instort.

En dan zeggen ze ook nog ach CM is maar internet.
Dus aan de andere kant vinden ze zichzelf dus toch iets minder belangrijk
dan dat ze denken.

Zo héél mee eens!!! Voeg er ff niets aan toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 19:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Discussiëren betekent ook dat je voor je mening durft uit te komen. Uiteindelijk heb je zelf in de hand hoe je bepaalde dingen ervaart. Want de enige die je kan veranderen is jezelf. Vraag je dan af, wat kan ik eraan doen. En dat begint altijd met de vraag: hoe belangrijk is CM voor mij? Hoe kan het dat als iemand iets schrijft, het mij zo bezighoudt, dat ik mijn eigen stemming er door laat beïnvloeden? En een persoonlijk advies van mijn kant, dat begint als je alles op een positievere manier gaat benaderen. En in hoeverre zijn de bijdragen van jou in de chat of forum positief geweest???

Chat lees dit eens: Het moeilijkste is jezelf te kennen, het gemakkelijkste is anderen raad te geven.


Laatst aangepast door
YELNIN491
op dinsdag 21 juni 2011, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 20:13
 
MARISKA601 schreef:
Ik lig van die dingen niet wakker...
Jij misschien wel...

En die dingen van het lijstje zijn geen dingen waar ik heb over lopen klagen de laatste tijd.

Maar wel iemand anders.
En nu leg je dit bij mij neer?
Wie is dit topic gestart?

Ik niet.
Ik geef hier weer wat ik zie.

En ik zie dat er iemand is die even gaat bepalen hoe het forum beschreven moet worden.
Onzin op het forum hoort niet thuis want je laat je zelf niet zien?

Ik laat mijn humoristische kant zien.
En dat er iemand is die die de humor er niet van inziet is dat mijn probleem?

Als iemand dyslectisch is en taalfouten maakt, en er word beweerd
dat je je slecht profileerd , is dat die persoon zijn probleem?

Als iemand taalkundig niet goed ontwikkeld is en geen diepgang
kan geven in een discussie, is dat zijn probleem?

Moeten die personen dan hulp ergens gaan aanvragen , omdat er iemand is die problemen heeft met deze dingen?

Zijn die problemen pas opgelost als die personen zich aanpassen aan degenen die overal een probleem van maakt?


Er is ook nog het woord aanpassen.
Als men niet mee wilt doen aan libellesfeer in de chat, kan men ergens anders diepgaande discussies voeren.
Of men doet mee.
De keus is aan de chatter zelf.

De meeste chatters hebben geen zin om zich aan te passen aan iemand die leiding wilt hebben over de hele chat.

Sommige chatters zijn overduidelijk aanwezig.
Die willen alles bepalen in de chatbox.
En als het niet gaat vlgs hun regels dan heb je ruzie.
En dan gaat men klagen over vijanden.

Vele chatters zijn het geklaag beu.

CM heeft bepaalde gedragsregels opgesteld.
En niet de chatters.

Ook het forum heeft bepaalde gedragsregels.
Ook die zijn opgesteld door CM.
En dat wordt niet bepaald door chatters zelf.

En als men vind dat CM niet is wat ie verwacht had,
dan denk ik , waarom blijf je dan lid?

Sommigen vinden zich zelf heel belangrijk voor CM,
omdat ze bang zijn dat zonder hun CM instort.

En dan zeggen ze ook nog ach CM is maar internet.
Dus aan de andere kant vinden ze zichzelf dus toch iets minder belangrijk
dan dat ze denken.

Nee wakker liggen doe je er niet van. Je overdrijft wel heel erg he. Het forum is van en voor iedereen. En stellen dat domme mensen niet kunnen schrijven is natuurlijk onzin. Iedereen heeft wel ergens een mening over, waarom zou je die niet opschrijven? Ik begon dit topic dat ik het frusty vond dat er zoveel onzin op het forum geschreven wordt. En daar blijf ik bij. Het kan veel beter. Dit kan in elk geval een goed begin zijn daarvoor.
En wat betreft dyslexie. Je ziet meteen als iemand dyslectisch is, waar ik over val is, dat sommige mensen gewoon slordig zijn in hun taalgebruik. En dat is een groot verschil.
Het is grote onzin te beweren dat alleen maar slimme mensen iets op het forum mogen schrijven. Net zo goed als dat het onzin is dat er alleen maar serieus gedaan moet worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 20:47
 
Ik lees net even alle reacties en vind toch wel een beetje dat Chatuliem als zondebok wordt beschouwd.......
En dat vind ik persoonlijk niet terecht. Je kan een heleboel kritiek op het forum hebben of op de persoon, maar het forum is vrij voor iedereen, ook om te schrijven wat je kwijt wilt......
De toon of het niveau kan je niet aanstaan maar om daar nu één iemand de schuld van te geven?
De één vindt dat de ander hem/haar beledigt of niet serieus neemt......maar dat geeft de ander wel het recht om zo naar over een ander te doen? Ik denk dat niemand de ander wil kwetsen maar in het vuur van het verhaal zal dat zeker onbewust gebeuren.
Lieve mensen kom op, wees verantwoordelijk voor je eigen schrijfsels en als iets je niet zint spreek daar iemand persoonlijk op aan en niet via het forum.......
Ik heb al eens eerder gezegd, op CM zitten mensen van allerlei pluimage dus ook met allerhande meningen en visies.......Daar moet je mee dealen maar laten we alsjeblieft ook proberen om in ieder geval fatsoenlijk met elkaar om te gaan......... Engeltje smiley
Ik word er gewoon naar van als ik bovenstaande stukken lees.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 21 juni 2011, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 20:48
 
[quote] Ik begon dit topic dat ik het frusty vond dat er zoveel onzin op het forum geschreven wordt. En daar blijf ik bij. Het kan veel beter.




Hier ben jij dus bezig om te zeggen al dat men het forum anders moet gebruiken.


Helaas, ik zal het forum gebruiken zoals ik het wil.
Ik laat mij niet zeggen hoe ik het moet doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:13
 
Misschien is het een goed plan om gewoon weer onderwerpen in te brengen. Met dit geschrijf creëren we een crisissfeer door het continu te benoemen.
Waar ik wel tegen in wil gaan, is het argument van dat het niet uitmaakt wat iemand schrijft op 200 km afstand. Het Internet verbindt ons bijna met de snelheid van het licht. We geven onze mening in een elektronische gemeenschap als CM. Als we ons niks van elkaar aan zouden trekken, hoefden we toch ook niet te schrijven? En waarom zouden we niet van elkaars standpunten kunnen leren?

Thomas, nog niet uitgeschreven.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 21 juni 2011, 22:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:52
 
Blij dat je weer even uit de Diep(v/r)ies stapt met deze verkoelende opmerking Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:32
 
SUSANNAH475 schreef:
Dus jij vindt dat je alles maar mag zeggen wat er in je opkomt ? Kijk, dat de wereld intussen nou zo denkt, maar van ons (en ik denk dan aan: "gij, geheel anders"), mag toch iets beters verwacht worden, niet ???
We leven in een democratie, maar als er geen grenzen meer zijn aan vrijheid, is het dan nog wel vrijheid ???
Je ziet het in de wereld... vrijheid van meningsuiting zie je op straat, waar een Marokaan langsloopt (of een jood) en er gelijk gescholden wordt... ja, je moet toch alles kunnen zeggen, want je leeft in een democratie tenslotte. Twijfelende smiley

Je vindt het misschien niet te vergelijken, maar als ik je vorige bijdrages van dit topic zo lees, moet jij alles maar kunnen zeggen wat je mening is (?), en of dat nou kwetsend is of niet, het maakt niet uit, want het is hier toch niet om het sociale ? Wie houd je nu voor de gek Chatuliem ??
Volgens mij hoor ook ik een voorbeeld te zijn, en dat houdt ook in hier op het forum, hoe om te gaan met elkaar, ook al is het dan soms alleen maar van het geschreven woord hier.

Een mening is of nooit kwetsend of altijd kwetsend. En ik vind dat je daar vrij ver in moet kunnen gaan. Meestal is het nl. heel leerzaam om te weten wat een ander denkt. Dan denk ik aan discussies over kinderdoop en nog langer geleden over opwekking in Lakeland. Beide stonden juist in het teken van onderling respect en de discussie was diepgaand en leerzaam voor beide kanten.

We leven in een maatschappij waarin eigen mening niet zo gewaardeerd wordt. We willen liever opgaan in de massa en iemand die zich daarbuiten opstelt wordt meteen als asociaal aangemerkt. Terwijl juist die mensen ervoor zorgen dat er veranderingen komen.
Als er geen Einstein was, was er geen vooruitgang geweest, als er geen Fortuyn geweest was, of een van Gogh of een Hirschi Ali, zouden de laatste tien jaren er heel anders hebben uit gezien. Nu laten we weer iemand gaan, die in onze ogen vervelend is.
Zelf denk ik dat als mensen de moed kunnen nemen om zich voor bepaalde dingen uit te spreken, misschien tegen de stroom in, dit forum heel nuttig kan zijn om van elkaar te leren.
En uiteindelijk zullen we als christen ook voor onze mening uit moeten komen. Omdat we op de rand staan van vervolging. En zijn we dan wel bereid voor ons geloof uit te komen??? En de eerste verleiding die op ons af komt is, om maar mee te gaan met de massa, onze principes maar aan de kant te zetten, omdat we bang zijn om op te vallen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:46
 
wat een doordraverij weer Gefrustreerde smiley
je zou er FRUSTY van worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 21 juni 2011, 22:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:50
 
CHATULIEM619 schreef:
Een mening is of nooit kwetsend of altijd kwetsend. En ik vind dat je daar vrij ver in moet kunnen gaan. Meestal is het nl. heel leerzaam om te weten wat een ander denkt. Dan denk ik aan discussies over kinderdoop en nog langer geleden over opwekking in Lakeland. Beide stonden juist in het teken van onderling respect en de discussie was diepgaand en leerzaam voor beide kanten.

We leven in een maatschappij waarin eigen mening niet zo gewaardeerd wordt. We willen liever opgaan in de massa en iemand die zich daarbuiten opstelt wordt meteen als asociaal aangemerkt. Terwijl juist die mensen ervoor zorgen dat er veranderingen komen.
Als er geen Einstein was, was er geen vooruitgang geweest, als er geen Fortuyn geweest was, of een van Gogh of een Hirschi Ali, zouden de laatste tien jaren er heel anders hebben uit gezien. Nu laten we weer iemand gaan, die in onze ogen vervelend is.
Zelf denk ik dat als mensen de moed kunnen nemen om zich voor bepaalde dingen uit te spreken, misschien tegen de stroom in, dit forum heel nuttig kan zijn om van elkaar te leren.
En uiteindelijk zullen we als christen ook voor onze mening uit moeten komen. Omdat we op de rand staan van vervolging. En zijn we dan wel bereid voor ons geloof uit te komen??? En de eerste verleiding die op ons af komt is, om maar mee te gaan met de massa, onze principes maar aan de kant te zetten, omdat we bang zijn om op te vallen...

Zoals je misschien al weet van mij, ik ben er alleen maar voor om ergens voor te staan, dus ook een eigen mening te hebben en niet alles maar klakkeloos over te nemen of aan te nemen !!

Maar ik vind het wel een verschil op welke toon dat gebeurt...
en dat geldt voor een ieder die hier reageert.

Soms krijg ik de indruk dat het gelijk willen halen (desnoods met het slaan om de oren van teksten) belangrijker lijkt te zijn dan de liefde onderling.
Het is voor sommigen makkelijker om over een ander zijn of haar schrijven heen te walsen dan te luisteren (en dan aktief luisteren) naar wat een ander zegt.
Maar goed, er is inmiddels wel voldoende over gezegd, 'k wilde hier toch nog op reageren.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 21 juni 2011, 22:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:56
 
[quote]Zelf denk ik dat als mensen de moed kunnen nemen om zich voor bepaalde dingen uit te spreken, misschien tegen de stroom in, dit forum heel nuttig kan zijn om van elkaar te leren.




Dat hebben velen gedaan, ook ik.
Ik werd door deze die en gene verketterd.

Nee leren deed ik er niet van.

Ik ben mezelf gebleven, met mijn mening.
Een ander mag er anders overdenken.
Maar ga elkaar niet verketteren omdat ze
een andere uitleg geven aan bepaalde woorden/bijbelteksten.

Dat weerhoud ook mensen om serieus op het forum bezig te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:23
 
MARISKA601 schreef:
Dat hebben velen gedaan, ook ik.
Ik werd door deze die en gene verketterd.

Nee leren deed ik er niet van.

Ik ben mezelf gebleven, met mijn mening.
Een ander mag er anders overdenken.
Maar ga elkaar niet verketteren omdat ze
een andere uitleg geven aan bepaalde woorden/bijbelteksten.

Dat weerhoud ook mensen om serieus op het forum bezig te zijn.
Wat een onzin zeg. Als een discussie toevallig niet de goede kant op gaat maar meteen klagen dat de anderen je verketteren? Ze waren het gewoon niet met je eens, maar ze hebben je nooit als ongelovige neergezet. Als je niet tegen hun argumenten op kan, ga dan niet achteraf klagen dat je niet begrepen bent. Dit soort opmerkingen verpest een goede discussie hier....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 06:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ontgaat me volledig wat je met deze bijdrage bedoelt. Mijn stelling is juist, dat mensen te grote waarde hechten aan de bijdragen op het forum. Men verwart mening met persoon. Dus, waarom zou je je iets aantrekken van iemands mening? Hij woont toch niet bij je in de buurt of wel? Dus trek je gewoon wat minder aan en trek het vooral niet op je persoontje. Want uiteindelijk is dit internet een heel vluchtig geheel.

Chat, soms loop je te roepen dat het forum aan het verloederen is en nu zeg je weer dat mensen een te grote waarden hechten aan de bijdragen aan het forum. Dit is je eigen tegenspreken in het kwadraat wat je doet. Vind je dit ook niet?

Als jij een mening uitspreekt in jouw naam dan moeten we toch niet jouw buurvrouw of de melkman iets kwalijk nemen of loven om die uitspraak. Het is toch niet hun gedrag dat besproken moet worden. Waar zit dan de verwarring van de mening en de persoon? Een mening hebben is natuurlijk geen slecht gegeven. De manier waarop die verwoord wordt kan bezwaarlijk zijn. Net zoals sommige personen taalfouten of een slechte zinsbouw bezwaarlijk vinden. (Trouwens, wie was dat ook alweer die het heikele punt van de grammatica aanhaalde?) Een mening en een oordeel is dan weer wat anders. Het zijn 2 uiteenlopende begrippen. Je schrijft, bijvoorbeeld, dat de katholieke kinderdoop verwerpelijk is. Weet je eigenlijk wel waarom ze die kinderdoop doen? Zo ja?:Waarom is die dan verwerpelijk? Kan je de goedbedoelde reden achter die daad dan niet begrijpen? Dat je niets hebt met de katholieke kerk is je goed recht en dat je daar een mening over hebt kan ook best maar je oordeel en de manier waarop je die verwoord kan beter.

Een verre geografische afstand is toch geen excuus om zo maar wat kwetsende uitspraken te doen. Als ik je van hieruit, meer dan 200 km van je vandaan, een compliment geef is dat dan ook minder waard dan wanneer je buurvrouw dat zou doen? Als christenen leven we toch in communio wat betekent dat we verbonden zijn met alle christenen in alle landen. Ongeacht hun afkomst, huidskleur of ander antropologische verschillen. Ja, zelfs ongeacht hun seksuele geaardheid. Dat is toch de communio, één van hart en één van ziel (cfr. Hand 4:32), waar we voor staan?

Verba volant, scripta manent. Woorden vervliegen, geschriften blijven. Waarmee ik aantoon dat het internet niet zomaar een vluchtig medium is. Tenzij men bepaalde uitspraken er af haalt natuurlijk. Een geschreven mening of een oordeel van bepaalde personen kan men gewoon ergens afplukken (lees: kopiëren) dat weer ergens plakken, al dan niet met de bronvermelding erbij, en men kan dit in veelvouden posten op het internet. Daarmee is jouw stelling dat het internet vluchtig is ontkracht. Zo simpel is dat.

Heb ik nu iets tegen de persoon die me het voorgaande liet schrijven? Neen, ik heb echt niets tegen die persoon. Het is wel zijn gedrag dat me soms eens op de kast jaagt. Ik zal ook wel eens een ongehoord gedrag vertonen maar dat moet ik me dan ook kunnen laten zeggen. Ik mag en moet er op gewezen worden dat ik wat verkeerd deed. Ik moet dat inzicht krijgen dat het ook anders kan. Of dat iets gewoonweg niet kan. Een verkeerde gedraging degradeert niet noodzakelijk een persoon tot een ongevoelig onmens. Moest dit wel zo zijn zou het bestaan op de wereld echt niet leefbaar meer zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 07:56
 
FRANKT627 schreef:
Chat, soms loop je te roepen dat het forum aan het verloederen is en nu zeg je weer dat mensen een te grote waarden hechten aan de bijdragen aan het forum. Dit is je eigen tegenspreken in het kwadraat wat je doet. Vind je dit ook niet?

Als jij een mening uitspreekt in jouw naam dan moeten we toch niet jouw buurvrouw of de melkman iets kwalijk nemen of loven om die uitspraak. Het is toch niet hun gedrag dat besproken moet worden. Waar zit dan de verwarring van de mening en de persoon? Een mening hebben is natuurlijk geen slecht gegeven. De manier waarop die verwoord wordt kan bezwaarlijk zijn. Net zoals sommige personen taalfouten of een slechte zinsbouw bezwaarlijk vinden. (Trouwens, wie was dat ook alweer die het heikele punt van de grammatica aanhaalde?) Een mening en een oordeel is dan weer wat anders. Het zijn 2 uiteenlopende begrippen. Je schrijft, bijvoorbeeld, dat de katholieke kinderdoop verwerpelijk is. Weet je eigenlijk wel waarom ze die kinderdoop doen? Zo ja?:Waarom is die dan verwerpelijk? Kan je de goedbedoelde reden achter die daad dan niet begrijpen? Dat je niets hebt met de katholieke kerk is je goed recht en dat je daar een mening over hebt kan ook best maar je oordeel en de manier waarop je die verwoord kan beter.

Een verre geografische afstand is toch geen excuus om zo maar wat kwetsende uitspraken te doen. Als ik je van hieruit, meer dan 200 km van je vandaan, een compliment geef is dat dan ook minder waard dan wanneer je buurvrouw dat zou doen? Als christenen leven we toch in communio wat betekent dat we verbonden zijn met alle christenen in alle landen. Ongeacht hun afkomst, huidskleur of ander antropologische verschillen. Ja, zelfs ongeacht hun seksuele geaardheid. Dat is toch de communio, één van hart en één van ziel (cfr. Hand 4:32), waar we voor staan?

Verba volant, scripta manent. Woorden vervliegen, geschriften blijven. Waarmee ik aantoon dat het internet niet zomaar een vluchtig medium is. Tenzij men bepaalde uitspraken er af haalt natuurlijk. Een geschreven mening of een oordeel van bepaalde personen kan men gewoon ergens afplukken (lees: kopiëren) dat weer ergens plakken, al dan niet met de bronvermelding erbij, en men kan dit in veelvouden posten op het internet. Daarmee is jouw stelling dat het internet vluchtig is ontkracht. Zo simpel is dat.

Heb ik nu iets tegen de persoon die me het voorgaande liet schrijven? Neen, ik heb echt niets tegen die persoon. Het is wel zijn gedrag dat me soms eens op de kast jaagt. Ik zal ook wel eens een ongehoord gedrag vertonen maar dat moet ik me dan ook kunnen laten zeggen. Ik mag en moet er op gewezen worden dat ik wat verkeerd deed. Ik moet dat inzicht krijgen dat het ook anders kan. Of dat iets gewoonweg niet kan. Een verkeerde gedraging degradeert niet noodzakelijk een persoon tot een ongevoelig onmens. Moest dit wel zo zijn zou het bestaan op de wereld echt niet leefbaar meer zijn.

frank een compliment Knipoog smiley je hebt dit mooi verwoordt,ondanks dat ik het niet in alles met je eens ben.maar daar ga ik nu ff niet op in omdat dat nu niet de discussie is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 3 van 7