ChristianMatch
 


Forum

wie heeft er tips?
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 17:24
 
Vanmiddag ben ik nogal geschrokken omdat ik er getuige van was hoe 'hangjongeren', die al geruime tijd voor overlast zorgen in en rondom onze flat, het gemunt hadden op mijn dochter van 14. Het is een mooie meid en opeens realiseerde ik me, dat ik niet (meer) weet, hoe ik haar voor dit soort dingen moet beschermen. Wie heeft er tips voor mij, haar? (ik kan haar moeilijk altijd wegbrengen en ophalen als ze ergens naar toe moet...maar haar aan haar lot over laten, wil ik ook niet!) Hoe pak ik dit aan? Alvast bedankt...namens een geschrokken, bezorgde moeder

Maria
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 17:35
 
MARIA576 schreef:
Vanmiddag ben ik nogal geschrokken omdat ik er getuige van was hoe 'hangjongeren', die al geruime tijd voor overlast zorgen in en rondom onze flat, het gemunt hadden op mijn dochter van 14. Het is een mooie meid en opeens realiseerde ik me, dat ik niet (meer) weet, hoe ik haar voor dit soort dingen moet beschermen. Wie heeft er tips voor mij, haar? (ik kan haar moeilijk altijd wegbrengen en ophalen als ze ergens naar toe moet...maar haar aan haar lot over laten, wil ik ook niet!) Hoe pak ik dit aan? Alvast bedankt...namens een geschrokken, bezorgde moeder

Maria
hallo maria allereerst zou ik direct melding maken bij de plaatselijke polite

daarnaast is een hand-allarm vaak een goed afschrikmiddel
ik heb er zelf vaak 1 bij mij als ik sávonds laat de woef uitlaat omdat ik dicht bij een jongerencentrum woon waar aangeschoten jongelui elkaar ophitsen helaas.
verder laat haar naar een cursus zelfverdediging gaan,als je snel genoeg kunt zijn om een knietje te geven ed.zijn ze ook zo afgeschrikt.
laat haat vooral niet angstig en onzeker overkomen want juist dan denken die jongelui vaak dat ze macht kunnen uitoefenen.
laat haar evt samengaan met vriendinnen .
en last but not least bid ervoor of je in gesprek kunt komen met deze jongeren en waar ze voor staan.vaak als je de leiders van zo een groepje kunt bereiken is er geen dreiging meer.
hopenlijk heb je hier wat aan ,veel sterkte Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 17:43
 
GRACE585 schreef:
hallo maria allereerst zou ik direct melding maken bij de plaatselijke polite

daarnaast is een hand-allarm vaak een goed afschrikmiddel
ik heb er zelf vaak 1 bij mij als ik sávonds laat de woef uitlaat omdat ik dicht bij een jongerencentrum woon waar aangeschoten jongelui elkaar ophitsen helaas.
verder laat haar naar een cursus zelfverdediging gaan,als je snel genoeg kunt zijn om een knietje te geven ed.zijn ze ook zo afgeschrikt.
laat haat vooral niet angstig en onzeker overkomen want juist dan denken die jongelui vaak dat ze macht kunnen uitoefenen.
laat haar evt samengaan met vriendinnen .
en last but not least bid ervoor of je in gesprek kunt komen met deze jongeren en waar ze voor staan.vaak als je de leiders van zo een groepje kunt bereiken is er geen dreiging meer.
hopenlijk heb je hier wat aan ,veel sterkte Grace

Hallo Grace!

Bedankt voor je reaktie! Ten eerste, het is goed afgelopen omdat ik toevallig net met de hond buiten stond en het zag gebeuren. 'k Heb de jongeren erop aangesproken (met knikkende knieën moet ik zeggen..), maar er wilde twee jongens achter mijn dochter aan..en ik bedacht me dat ik dát niet kan voorkomen. De politie is op de hoogte.
Verder...wat is een handalarm en waar koop ik dat?
Die zelfverdedigingscursus is een goed idee, dat bespreek ik vanavond nog met haar.
Probleem is wel dat het een van nature verlegen meisje is en idd. nogal bang voor dit soort 'gasten'....ze oogt dus al angstig..en ik weet niet hoe ik dát moet veranderen!
Dank je Grace...ik ga dit zéker ook aan God voorleggen..want ik realiseer me hoe kwetsbaar zij is, en hoe kwetsbaar ik ben, ik kan dit niet alleen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 17:50
 
MARIA576 schreef:
Hallo Grace!

Bedankt voor je reaktie! Ten eerste, het is goed afgelopen omdat ik toevallig net met de hond buiten stond en het zag gebeuren. 'k Heb de jongeren erop aangesproken (met knikkende knieën moet ik zeggen..), maar er wilde twee jongens achter mijn dochter aan..en ik bedacht me dat ik dát niet kan voorkomen. De politie is op de hoogte.
Verder...wat is een handalarm en waar koop ik dat?
Die zelfverdedigingscursus is een goed idee, dat bespreek ik vanavond nog met haar.
Probleem is wel dat het een van nature verlegen meisje is en idd. nogal bang voor dit soort 'gasten'....ze oogt dus al angstig..en ik weet niet hoe ik dát moet veranderen!
Dank je Grace...ik ga dit zéker ook aan God voorleggen..want ik realiseer me hoe kwetsbaar zij is, en hoe kwetsbaar ik ben, ik kan dit niet alleen!

ik heb even voor je ge-googled hier is oa een link
http://www.securitywebshop.nl/alarmering-ouderen-%26-kinderen
daar kun je al heel wat vinden en voor €20,- heb je al iets
succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 17:54
 
GRACE585 schreef:
ik heb even voor je ge-googled hier is oa een link
http://www.securitywebshop.nl/alarmering-ouderen-%26-kinderen
daar kun je al heel wat vinden en voor €20,- heb je al iets
succes

'k Heb het bekeken en hier heb ik wel wat aan! Thanks Grace!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 18:03
 
http://www.securitywebshop.nl/alarmering-ouderen-%26-kinderen
hier kan je de link zo openen
groetjes Grace
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 18:09
 
GRACE585 schreef:
http://www.securitywebshop.nl/alarmering-ouderen-%26-kinderen
hier kan je de link zo openen
groetjes Grace

het apparaatje van 20 euro kan die gasten wel afschrikken denk ik.. (en anders stopt ze haar pas aangeschafte honkbalknuppel maar in haar rugzak! ook wel effectief ...hoop ik Knipoog smiley maar dat mag ik natuurlijk helemaal niet zeggen...zelfs niet denken...-maar van mij mág ze 'm gebruiken!!!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:52
 
Maria

Een busje extra sterke (!dus niet de normale) haarlak binnen handbereik doet hetzelfde als pepperspray, maar is (itt pepperspray en honkbalknuppel) volkomen legaal om bij je te dragen...
Verder denk ik dat je er goed aan gedaan hebt om direct zelf (al is het met knikkende knieën) de jongens hebt aangesproken. Ze weten in elk geval dat je ze in de gaten houdt. Misschien is het nog wel een idee om zoveel je kunt haar vanaf de galerij uit te zwaaien (incl roepen), zodat duidelijk blijft dat je de situatie in de gaten houdt.
Daarnaast is een cursus zelfverdediging oid nooit verkeerd. Dit geeft namelijk niet enkel technieken om te verdedigen, maar helpt ook het zelfvertrouwen nog beter te maken (want zoals ik haar ken heeft ze dat al wel enigszins, niet van een vreemde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)...


Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 19 juni 2011, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:10
 
MARIA576 schreef:
Hallo Grace!

Bedankt voor je reaktie! Ten eerste, het is goed afgelopen omdat ik toevallig net met de hond buiten stond en het zag gebeuren. 'k Heb de jongeren erop aangesproken (met knikkende knieën moet ik zeggen..), maar er wilde twee jongens achter mijn dochter aan..en ik bedacht me dat ik dát niet kan voorkomen. De politie is op de hoogte.
Verder...wat is een handalarm en waar koop ik dat?
Die zelfverdedigingscursus is een goed idee, dat bespreek ik vanavond nog met haar.
Probleem is wel dat het een van nature verlegen meisje is en idd. nogal bang voor dit soort 'gasten'....ze oogt dus al angstig..en ik weet niet hoe ik dát moet veranderen!
Dank je Grace...ik ga dit zéker ook aan God voorleggen..want ik realiseer me hoe kwetsbaar zij is, en hoe kwetsbaar ik ben, ik kan dit niet alleen!

Omdat je schrijft dat ze van nature een verlegen meisje is is een zelfverdedigingscursus helemaal zo'n slecht idee nog niet. Ik zat zelf ook te denken aan een assertiviteitscursus, waarin ze kan leren meer voor haarzelf op te komen. (Denk dat dat ook kan helpen om zelfverzekerder te zijn).
Het 1ste wat in mij opkwam is haar een mobieltje geven zodat ze ten alle tijden kan bellen, maar misschien is het nog wel belangrijker dat ze wat zelfverzekerder wordt. Als ze er als een zelfverzekerde meid langsloopt en niet reageert lijkt me de kans wat kleiner dat zij het mikpunt is, al weet je natuurlijk nooit hoe en wat met die hangjongeren.

Wens je er in elk geval veel sterkte en wijsheid bij.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 19 juni 2011, 21:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:22
 
HENK710 schreef:
Maria

Een busje extra sterke (!dus niet de normale) haarlak binnen handbereik doet hetzelfde als pepperspray, maar is (itt pepperspray en honkbalknuppel) volkomen legaal om bij je te dragen...
Verder denk ik dat je er goed aan gedaan hebt om direct zelf (al is het met knikkende knieën) de jongens hebt aangesproken. Ze weten in elk geval dat je ze in de gaten houdt. Misschien is het nog wel een idee om zoveel je kunt haar vanaf de galerij uit te zwaaien (incl roepen), zodat duidelijk blijft dat je de situatie in de gaten houdt.
Daarnaast is een cursus zelfverdediging oid nooit verkeerd. Dit geeft namelijk niet enkel technieken om te verdedigen, maar helpt ook het zelfvertrouwen nog beter te maken (want zoals ik haar ken heeft ze dat al wel enigszins, niet van een vreemde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt)...

die haarlak, daar had ik nog niet aan gedacht en vind ik ook een goeie! En ja, déze jongens konden niet om mij heen...maar ook aan de ándere kant van de flat hangen 'ze' rond, en niet zo'n klein clubje ook.
Enne...nu maar hopen dat ze met ál deze middelen nét zoveel zelfvertrouwen krijgt als haar ma...(ahum! Knipoog smiley ) of in elk geval dóét alsof ze dat heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 19 juni 2011, 21:26
 
SUSANNAH475 schreef:
Omdat je schrijft dat ze van nature een verlegen meisje is is een zelfverdedigingscursus helemaal zo'n slecht idee nog niet. Ik zat zelf ook te denken aan een assertiviteitscursus, waarin ze kan leren meer voor haarzelf op te komen. (Denk dat dat ook kan helpen om zelfverzekerder te zijn).
Het 1ste wat in mij opkwam is haar een mobieltje geven zodat ze ten alle tijden kan bellen, maar misschien is het nog wel belangrijker dat ze wat zelfverzekerder wordt. Als ze er als een zelfverzekerde meid langsloopt en niet reageert lijkt me de kans wat kleiner dat zij het mikpunt is, al weet je natuurlijk nooit hoe en wat met die hangjongeren.

Wens je er in elk geval veel sterkte en wijsheid bij.

Hey Susannah!

Ze heeft in het verleden al verschillende assertiviteitstrainingen gevolgd. Maar nu ze in de puberteit zit, is haar verlegenheid alleen maar toegenomen. Ze is zich zó bewust van haar eigen bestaan, dat ze nog maar weinig durft. Deze ellende helpt haar niet echt en ik weet gewoon dat ze zich niet zal durven verdedigen als dit weer gebeurt en ik er niet ben. Ze heeft wel een mobieltje, misschien moet ze het nummer van thuis maar onder de sneltoets zetten of zo... en ondertussen blijf ik dúbbel zo hard opletten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:41
 
MARIA576 schreef:
Vanmiddag ben ik nogal geschrokken omdat ik er getuige van was hoe 'hangjongeren', die al geruime tijd voor overlast zorgen in en rondom onze flat, het gemunt hadden op mijn dochter van 14. Het is een mooie meid en opeens realiseerde ik me, dat ik niet (meer) weet, hoe ik haar voor dit soort dingen moet beschermen. Wie heeft er tips voor mij, haar? (ik kan haar moeilijk altijd wegbrengen en ophalen als ze ergens naar toe moet...maar haar aan haar lot over laten, wil ik ook niet!) Hoe pak ik dit aan? Alvast bedankt...namens een geschrokken, bezorgde moeder

Maria


En de politie en gemeente inschakelen om melding te maken van de overlast die er is door die groep "hangjongeren", of is dat allemaal al eens gedaan ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 13:54
 
CROSSROAD317 schreef:
En de politie en gemeente inschakelen om melding te maken van de overlast die er is door die groep "hangjongeren", of is dat allemaal al eens gedaan ??

Ja, de situatie is nu zodanig dat én de politie én de gemeentelijke politiek zich ermee bemoeien. Afgelopen zaterdag is er een onderzoek van de SP afgerond onder de bewoners van deze flat. Of er iets gaat veranderen? Ik hoop het...maar geloof dat zelf niet echt. (daarvoor woon ik al té lang hier...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 19:26
 
Tip voor MARIA576

Ga dan verhuizen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 19:28
 
HERMAN388 schreef:
Tip voor MARIA576

Ga dan verhuizen

flauw Herman! Geen optie voor ons...om zóveel redenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 19:36
 
HERMAN388 schreef:
Tip voor MARIA576

Ga dan verhuizen

tja, dat is een gedachte die vanwege mijn situatie in mij op is gekomen omdat ik zoveel last heb van de bovenbuur, maar in praktijk op het moment geen optie omdat een verhuizing nogal wat geld kost.

Bovendien ben ik alleen, dan is het gemakkelijker als voor een gezin, Maria heeft kind(eren) en dan is dat altijd al lastiger.
Verhuizen in het geval van Maria lijkt me ook wel een drastische beslissing, als Maria er last van heeft zullen er vast meer gezinnen in de buurt zijn die daar hinder van ondervinden. Moet de hele buurt dan maar gaan verhuizen... ? zo draai je de rollen wel erg om lijkt mij.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 20 juni 2011, 19:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:22
 
SUSANNAH475 schreef:
tja, dat is een gedachte die vanwege mijn situatie in mij op is gekomen omdat ik zoveel last heb van de bovenbuur, maar in praktijk op het moment geen optie omdat een verhuizing nogal wat geld kost.

Bovendien ben ik alleen, dan is het gemakkelijker als voor een gezin, Maria heeft kind(eren) en dan is dat altijd al lastiger.
Verhuizen in het geval van Maria lijkt me ook wel een drastische beslissing, als Maria er last van heeft zullen er vast meer gezinnen in de buurt zijn die daar hinder van ondervinden. Moet de hele buurt dan maar gaan verhuizen... ? zo draai je de rollen wel erg om lijkt mij.

Thanks Susannah! Financieel gezien kán ik gewoonweg niet verhuizen en met 4 kinderen dóé je dat ook niet zomaar éven. En je hebt gelijk: dan kan de hele buurt wel vertrekken naar elders.... Nee, niet wij maar zij zullen een andere plek moeten zien te vinden...waar ze anderen niet lastigvallen of tot last zijn.


Laatst aangepast door
MARIA576
op maandag 20 juni 2011, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:49
 
MARIA576 schreef:
Thanks Susannah! Financieel gezien kán ik gewoonweg niet verhuizen en met 4 kinderen dóé je dat ook niet zomaar éven. En je hebt gelijk: dan kan de hele buurt wel vertrekken naar elders.... Nee, niet wij maar zij zullen een andere plek moeten zien te vinden...waar ze anderen niet lastigvallen of tot last zijn.

Je zou daar gek zijn als je alweer gaat verhuizen, Maria. En ja, als het al echt onhoudbaar zou zijn geworden....Gelukkig hoef je nog niet over dat verhuizen na te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:53
 
HENK710 schreef:
Je zou daar gek zijn als je alweer gaat verhuizen, Maria. En ja, als het al echt onhoudbaar zou zijn geworden....Gelukkig hoef je nog niet over dat verhuizen na te denken.

Ik ga toch liever eerst het gesprek aan met de jongeren dan me weg te laten pesten. Ergens heb ik het gevoel dat ik ze nog kan bereiken...al is het best eng. Ik geloof namelijk dat hun gedrag meer voortkomt uit ellende, dan uit lamlendigheid. Nu ben ik ook hard bezig met buurbeheer en politie om te bekijken of er mogelijkheden zijn een buurtcentrum op te richten. Jongeren hebben hier helemaal NIETS en er zijn veel trieste verhalen te vertellen...het zijn soms zúlke etters...en tegelijkertijd heb ik met ze te doen. Maar van m'n dochter blijven ze af! Anders leren ze me pas écht goed kennen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:09
 
MARIA576 schreef:
Ik ga toch liever eerst het gesprek aan met de jongeren dan me weg te laten pesten. Ergens heb ik het gevoel dat ik ze nog kan bereiken...al is het best eng. Ik geloof namelijk dat hun gedrag meer voortkomt uit ellende, dan uit lamlendigheid. Nu ben ik ook hard bezig met buurbeheer en politie om te bekijken of er mogelijkheden zijn een buurtcentrum op te richten. Jongeren hebben hier helemaal NIETS en er zijn veel trieste verhalen te vertellen...het zijn soms zúlke etters...en tegelijkertijd heb ik met ze te doen. Maar van m'n dochter blijven ze af! Anders leren ze me pas écht goed kennen...

U gaat goed! Knipoog smiley
Wilde je net mailen over een idee om met wijkbeheer oid te praten Lachende smiley
Maar dat had je zelf dus ook al bedacht. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:18
 
HENK710 schreef:
U gaat goed! Knipoog smiley
Wilde je net mailen over een idee om met wijkbeheer oid te praten Lachende smiley
Maar dat had je zelf dus ook al bedacht. Coole smiley met zonnebril

Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley Morgenmiddag heb ik al een gesprek met wijkbeheer...! Ze vinden mijn ideeën goed. De wijkagent die ik heb gebeld zei 'dat 't niet zijn probleem was...' (nee, da's duidelijk...da's óns probleem.. Boze smiley )
Er valt nog veel te bepraten en te overwinnen maar ik wil er wel voor gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:22
 
MARIA576 schreef:
Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley Morgenmiddag heb ik al een gesprek met wijkbeheer...! Ze vinden mijn ideeën goed. De wijkagent die ik heb gebeld zei 'dat 't niet zijn probleem was...' (nee, da's duidelijk...da's óns probleem.. Boze smiley )
Er valt nog veel te bepraten en te overwinnen maar ik wil er wel voor gaan!


Even heel erg off topic: voor iemand die schreef dat je niet meer aan het forum meeschreef heb je vandaag toch aardig wat waardevolle bijdrages geschreven...... Knipoog smiley Dus blijf maar lekker meeschrijven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:33
 
WILLEMIJN232 schreef:
Even heel erg off topic: voor iemand die schreef dat je niet meer aan het forum meeschreef heb je vandaag toch aardig wat waardevolle bijdrages geschreven...... Knipoog smiley Dus blijf maar lekker meeschrijven Knipoog smiley

Lachende smiley Touché Willemijn, die zit! Zo zie je maar..als 't (mijn) hart vol is...begin ik vanzelf 'te praten'... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Even heel erg off topic: voor iemand die schreef dat je niet meer aan het forum meeschreef heb je vandaag toch aardig wat waardevolle bijdrages geschreven...... Knipoog smiley Dus blijf maar lekker meeschrijven Knipoog smiley

Pas op hé, mannen kunnen bijten Clown smiley Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:54
 
MARIO216 schreef:
Pas op hé, mannen kunnen bijten Clown smiley Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley


Ik bedoelde het helemaal niet lelijk hoor...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:03
 
MARIO216 schreef:
Pas op hé, mannen kunnen bijten Clown smiley Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley


Geschokte, onthutste smiley ....néééééééé.... Gefrustreerde smiley ...........'t is dus tóch waar..... Zieke smiley ....zie je wel, 'k wíst 'et..... Woedende smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 20 juni 2011, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ORGANIST041





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 00:24
 
MARIA576 schreef:
die haarlak, daar had ik nog niet aan gedacht en vind ik ook een goeie! En ja, déze jongens konden niet om mij heen...maar ook aan de ándere kant van de flat hangen 'ze' rond, en niet zo'n klein clubje ook.
Enne...nu maar hopen dat ze met ál deze middelen nét zoveel zelfvertrouwen krijgt als haar ma...(ahum! Knipoog smiley ) of in elk geval dóét alsof ze dat heeft.

Zo'n busje haarlak is inderdaad een goed middel. Maar nog één goede raad:
Maak aan de kant waar hij moet spuiten een flinke deuk in het busje, doe je dat niet, dan is de kans groot dat je dochter zichzelf in haar gezicht spuit. Dat busje moet namelijk direct inzetbaar zijn en in je paniek heb je, vooral wanneer het donker is, geen tijd om te kijken waar dat kleine gaatje zit waar ie moet spuiten. Ik heb het al aan diverse meisjes en vrouwen aangeraden en met succes. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je als meisje of vrouw niet rustig op straat kan lopen. Daarom deze uitspraak: safety first !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1