ChristianMatch
 


Forum

De klik...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 14:20
 
LIES146 schreef:
Ik durf het haast niet te zeggen, maar in een meer genuanceerde versie ben ik het wel een beetje eens met dit artikel dat er ook doorgeslagen kan worden aan de vrouwen kant. De man is door God ook duidelijk als hoofd van het gezin geplaatst. Ik zie met lede ogen toe hoe baby's van 4 maanden oud soms 4 dagen per week naar de creche gaan omdat mama ook wil werken. Dat er een gezin ontstaat waarbij iedereen langs elkaar heen leeft omdat er geen samenbinden factor is. En waarbij, inderdaad, de behoeften van kinderen minder van belang zijn waar we de gevolgen weer van plukken in de ontwrichte maatschappij zoals hij nu is. Hoe kunnen we een stabiel gezin en daardoor een stabiele samenleving krijgen als kinderen vaker niet bij hun ouders zijn dan wel?

Dat gezegd te hebben vind ik de man als hoofd van het gezin plaatsen en het moederschap een belangrijkere rol toekennen dan het nu van veel vrouwen krijgt iets héél anders dan al je dromen opgeven en onderdanig zijn zoals in het artikel gesteld wordt. De bijbelse oproep is namelijk tweeledig: vrouwen respecteren hun man als hoofd van het gezin zoals de gemeente christus aan het hoofd stelt. MAAR de man dient ook de vrouw lief te hebben zoals Christus ook zijn gemeente lief had. En volgens mij is de liefde van Christus niet van het onder-de-duim-houden-en-onderdrukken soort. Doe de was, voed de kinderen, kook het eten en spreid je benen omdat de man het zegt? Nee...Christus had alles over voor zijn gemeente....hij gaf zijn leven.. en met dat respect en die liefde mag ook de vrouw benadert worden. Zo, tot zover mijn diepzinnige gedachten deze woensdagmiddag Lachende smiley


Met name in de bevindelijke kringen is er nog vaak een autoritaire vaderrol. Hoewel men zich in deze groepen er nogal op voorstaat bijbels te handelen, lezen ze niet dat de vrouw eigenlijk alleen haar man maar hoeft te respecteren, terwijl aan de wijze waarop een man een vrouw moet behandelen veel meer eisen worden gesteld. Daarnaast is het zo dat wij als bekeerde heidenen niet gebonden zijn aan de Joodse wetten, die in een Joodse cultuur gemaakt zijn die als kenmerk had dat vrouwen nietswaardig waren. We moeten de christelijke opdracht nu waar maken en in deze tijd, waar de rechtsstaat vrouwen veel beter beschermt dan de wetten 3000 jaar terug. De tijd is echt voorbij dat je een vrouw kon ruilen voor kamelen. Voor Christus zijn man en vrouw gelijkwaardig. Gelijk is onzin, zelfs elke cel is anders.
En een autoritaire man die qua sexbeleving niet verder komt dan dat ze haar benen moet spreiden als hem dat uitkomt, heeft van vrouwen wel erg weinig begrepen en aangevoeld. Als dit soort primitieve wanminnaars zich daarbij ook nog op de Bijbel beroept, is het al helemaal beschamend. Wie als man met dat soort armoedige opvattingen een huwelijk wil aangaan, kan maar beter niet huwen en van begeerte branden, dan doe je een ander tenminste geen kwaad of je vrouw ernstig tekort. Het is uiteraard een woordspeling, zoals je begrijpt. Een huwelijk is niet voor dit soort prutsers. Mannen leven vandaag de dag echt niet bijbels als ze zich beroepen op een cultuur waarin vrouwen geen gelijkwaardigheid kenden en feitelijk met een bruidsschat betaald moesten worden. Naar die maatschappij wil geen zinnig mens terug. Een liefdevol christen met enig respect voor mensen, in dit geval vooral vrouwen, al helemaal niet.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 6 februari 2013, 21:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 14:33
 
THOMAS968 schreef:
Met name in de bevindelijke kringen is er nog vaak een autoritaire vaderrol. Hoewel men zich in deze groepen er nogal op voorstaat bijbels te handelen, lezen ze niet dat de vrouw eigenlijk alleen haar man maar hoeft te respecteren, terwijl aan de wijze waarop een man een vrouw moet behandelen veel meer eisen worden gesteld. Daarnaast is het zo dat wij als bekeerde heidenen niet gebonden zijn aan de Joodse wetten, die in een Joodse cultuur gemaakt zijn die als kenmerk had dat vrouwen nietswaardig waren. We hoeven de christelijke opdracht nu waar te maken en in deze tijd. De tijd is echt voorbij dat je een vrouw kon ruilen voor kamelen. Voor Christus zijn man en vrouw gelijkwaardig. Gelijk is onzin, zelfs elke cel is anders.
En een autoritaire man die qua sexbeleving niet verder komt dan dat ze haar benen moet spreiden als hem dat uitkomt, heeft van vrouwen wel erg weinig begrepen en aangevoeld. Als dit soort primitieve wanminnaars zich daarbij ook nog op de Bijbel beroept, is het al helemaal beschamend. Wie als man met dat soort armoedige opvattingen een huwelijk aangaat, kan maar beter van begeerte branden, dan doe je een ander tenminste geen kwaad of ernstig tekort. Het is uiteraard een woordspeling, zoals je begrijpt.

Thomas

Niet alleen in bevindelijke kringen, ook in ongelovige kringen heerst dat vaak; autoritaire vaderrol.
Ja, aan de van hoe de man de vrouw behandeld worden veel eisen gesteld, die moet ze vrouw behandelen zoals Christus de mensen.

Qua seksbeleving, volgens mij is het toch wel nodig voor gemeenschap dat de vrouw haar benen spreid.

Maar ja, de zoals ik weleens schreef, hoe komt het dat de ene vrouw niets voelt en de andere wel. En hoe komt het dat een vrouw bij een man niets voelt en bij een andere wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 14:44
 
Ik ontken de technische noodzaak van deze beweging niet, maar daar ging het niet om. Een beetje minnaar heeft ook wat meer in huis. En dat het huwelijk wel goed zal gaan omdat je beide in God gelooft, is als gedachte krankjorum. Ook een christelijk huwelijk werkt alleen als er liefde en de daarbij horende chemie is. En dat voel je nu eenmaal lang niet bij iedereen. Gelukkig maar wat mij betreft.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 6 februari 2013, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 15:31
 
THOMAS968 schreef:
Ik ontken de technische noodzaak van deze beweging niet, maar daar ging het niet om.

Ik lig echt helemaal krom om deze zin

Lachende smiley Lachende smiley
Zo heerlijk plastisch geformuleerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 15:36
 
SHANITA130 schreef:
Niet alleen in bevindelijke kringen, ook in ongelovige kringen heerst dat vaak; autoritaire vaderrol.
Ja, aan de van hoe de man de vrouw behandeld worden veel eisen gesteld, die moet ze vrouw behandelen zoals Christus de mensen.

Qua seksbeleving, volgens mij is het toch wel nodig voor gemeenschap dat de vrouw haar benen spreid.

Maar ja, de zoals ik weleens schreef, hoe komt het dat de ene vrouw niets voelt en de andere wel. En hoe komt het dat een vrouw bij een man niets voelt en bij een andere wel?

kan er eens geprobeerd worden niet meteen elk topic naar de eigen situatie toe te trekken!? Elk topic, elk onderwerp heeft z'n bestaansrecht en daarmee het recht niet meteen weer in het pl... eh in het datte te worden getrokken, het oorspronkelijke topic gaat over de klik tussen twee mensen, in de regel is dat gewoon een mooi en zuiver persoonlijk moment, dat hoeft al helemaal niet af te hangen van welke en hoe vanzelfsprekende sexuele dingen ook
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 15:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:30
 
LIES146 schreef:
Ik lig echt helemaal krom om deze zin

Lachende smiley Lachende smiley
Zo heerlijk plastisch geformuleerd

Ja, ik deed me pc open, 1ste wat ik zag was die zin...lachte me ook te barste... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:32
 
LIES146 schreef:
Ik durf het haast niet te zeggen, maar in een meer genuanceerde versie ben ik het wel een beetje eens met dit artikel dat er ook doorgeslagen kan worden aan de vrouwen kant. De man is door God ook duidelijk als hoofd van het gezin geplaatst. Ik zie met lede ogen toe hoe baby's van 4 maanden oud soms 4 dagen per week naar de creche gaan omdat mama ook wil werken. Dat er een gezin ontstaat waarbij iedereen langs elkaar heen leeft omdat er geen samenbinden factor is. En waarbij, inderdaad, de behoeften van kinderen minder van belang zijn waar we de gevolgen weer van plukken in de ontwrichte maatschappij zoals hij nu is. Hoe kunnen we een stabiel gezin en daardoor een stabiele samenleving krijgen als kinderen vaker niet bij hun ouders zijn dan wel?

Dat gezegd te hebben vind ik de man als hoofd van het gezin plaatsen en het moederschap een belangrijkere rol toekennen dan het nu van veel vrouwen krijgt iets héél anders dan al je dromen opgeven en onderdanig zijn zoals in het artikel gesteld wordt. De bijbelse oproep is namelijk tweeledig: vrouwen respecteren hun man als hoofd van het gezin zoals de gemeente christus aan het hoofd stelt. MAAR de man dient ook de vrouw lief te hebben zoals Christus ook zijn gemeente lief had. En volgens mij is de liefde van Christus niet van het onder-de-duim-houden-en-onderdrukken soort. Doe de was, voed de kinderen, kook het eten en spreid je benen omdat de man het zegt? Nee...Christus had alles over voor zijn gemeente....hij gaf zijn leven.. en met dat respect en die liefde mag ook de vrouw benadert worden. Zo, tot zover mijn diepzinnige gedachten deze woensdagmiddag Lachende smiley

mooi verwoord Lies! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:33
 
THOMAS968 schreef:
Ik ontken de technische noodzaak van deze beweging niet, maar daar ging het niet om. Een beetje minnaar heeft ook wat meer in huis. En dat het huwelijk wel goed zal gaan omdat je beide in God gelooft, is als gedachte krankjorum. Ook een christelijk huwelijk werkt alleen als er liefde is. En dat voel je nu eenmaal lang niet bij iedereen. Gelukkig maar wat mij betreft.

Thomas

Ja, ik voel aan wat je bedoelt, namelijk ; er moet liefde zijn anders werkt het niet.

Dank! Voor de duidelijkheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:33
 
KEITH722 schreef:
kan er eens geprobeerd worden niet meteen elk topic naar de eigen situatie toe te trekken!? Elk topic, elk onderwerp heeft z'n bestaansrecht en daarmee het recht niet meteen weer in het pl... eh in het datte te worden getrokken, het oorspronkelijke topic gaat over de klik tussen twee mensen, in de regel is dat gewoon een mooi en zuiver persoonlijk moment, dat hoeft al helemaal niet af te hangen van welke en hoe vanzelfsprekende sexuele dingen ook
a

Helemaal mee eens Keith!
Dus maar weer ontopic:

De klik...... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:37
 
Ja, Lies erg mooi verwoord hoor!! Lachende smiley Ik las je posting nu pas, door dat ie werd gequote Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:43
 
KEITH722 schreef:
kan er eens geprobeerd worden niet meteen elk topic naar de eigen situatie toe te trekken!? Elk topic, elk onderwerp heeft z'n bestaansrecht en daarmee het recht niet meteen weer in het pl... eh in het datte te worden getrokken, het oorspronkelijke topic gaat over de klik tussen twee mensen, in de regel is dat gewoon een mooi en zuiver persoonlijk moment, dat hoeft al helemaal niet af te hangen van welke en hoe vanzelfsprekende sexuele dingen ook
a

Had ik jou iets gevraagd?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 februari 2013, 17:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 17:57
 
SHANITA130 schreef:
Had ik jou iets gevraagd?

Nee he?

ehhhh, min of meer wel ja! zij het dan niet met zoveel woorden... daarom heb ik er even voldoende beleefd en adequaat op gereageerd, wie de schoen past die trekke hem aan Knipoog smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 18:05
 
KEITH722 schreef:
nee maar ik heb natuurlijk wel iets gezegd over het zuiver houden van een topic!, wie de schoen past die trekke hem aan S.! Knipoog smiley

Ik voel me in het geheel niet aangesproken door jou, ik reageerde op Thomas, die mij een heel erg duidelijke reactie gaf en die als wel vaker ook nog eens erg grappig is.

En ik had nou niets gevraagd.

En ook niet 'min of meer wel'.

Als Roos jou niet had gequote was me je hele reactie niet eens opgevallen...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 6 februari 2013, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 18:12
 
SHANITA130 schreef:
Ik voel me in het geheel niet aangesproken door jou,

daarom reageer je ook niet hè? Knipoog smiley
a

ik reageerde op Thomas, die mij een heel erg duidelijke reactie gaf en die als wel vaker ook nog eens erg grappig is.

En ik had nou niets gevraagd.

Dus ook niet 'min of meer wel'.

En ik heb jou wel iets gezégd en toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies jouw verhaaltje uit so lets get back to topic will we
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 18:17
 
Vind je het erg als ik even niet meer reageer op jou....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 18:33
 
SHANITA130 schreef:
Vind je het erg als ik even niet meer reageer op jou....

nee hoor! Lachende smiley (al de tweede keer dat je reageert maar goed...)
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 18:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 20:39
 
Jullie onmin buiten het topic verder uitvechten lijkt me een beter idee dan het overigens boeiende topic ermee te belasten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:09
 
THOMAS968 schreef:
Met name in de bevindelijke kringen is er nog vaak een autoritaire vaderrol. Hoewel men zich in deze groepen er nogal op voorstaat bijbels te handelen, lezen ze niet dat de vrouw eigenlijk alleen haar man maar hoeft te respecteren, terwijl aan de wijze waarop een man een vrouw moet behandelen veel meer eisen worden gesteld. Daarnaast is het zo dat wij als bekeerde heidenen niet gebonden zijn aan de Joodse wetten, die in een Joodse cultuur gemaakt zijn die als kenmerk had dat vrouwen nietswaardig waren. We moeten de christelijke opdracht nu waar maken en in deze tijd, waar de rechtsstaat vrouwen veel beter beschermt dan de wetten 3000 jaar terug. De tijd is echt voorbij dat je een vrouw kon ruilen voor kamelen. Voor Christus zijn man en vrouw gelijkwaardig. Gelijk is onzin, zelfs elke cel is anders.
En een autoritaire man die qua sexbeleving niet verder komt dan dat ze haar benen moet spreiden als hem dat uitkomt, heeft van vrouwen wel erg weinig begrepen en aangevoeld. Als dit soort primitieve wanminnaars zich daarbij ook nog op de Bijbel beroept, is het al helemaal beschamend. Wie als man met dat soort armoedige opvattingen een huwelijk wil aangaan, kan maar beter niet huwen en van begeerte branden, dan doe je een ander tenminste geen kwaad of ernstig tekort. Het is uiteraard een woordspeling, zoals je begrijpt. Mannen leven vandaag de dag niet bijbels als ze zich beroepen op een cultuur waarin vrouwen geen gelijkwaardigheid kenden en feitelijk met een bruidsschat betaald moesten worden. Naar die maatschappij wil geen zinnig mens terug. Een liefdevol christen met enig respect voor vrouwen al helemaal niet.

Thomas


Het is eigenlijk pas sinds een jaar of 50 dat vrouwen echt beschermd worden door de staat, dat neemt niet weg dat vrouwen en kinderen nog steeds vogelvrij zijn binnen het huwelijk.
Alleen als ze het zelf niet (meer) pikt, houdt het op. De geschiedenis is zich hardnekkig herhalend en met de komst van minder ontwikkelde culturen binnen onze grenzen is het er beslist niet beter op geworden met name in de eenvoudiger lagen van de samenleving.
Vrouwen en mannen zijn volgens de bijbel naar Gods evenbeeld gemaakt en daardoor gelijkwaardig. De intrinsieke menswaarde is gelijk en tegelijkertijd zijn man en vrouw verschillend geschapen en daar mag je van mij volop voor uitkomen.
De klik is voor mij iets volstrekt geheimzinnigs. Het proces van de klik blijkt zich te voltrekken in enkele seconden bij de eerste ontmoeting en dat zit 'm vooral in de nonverbale communicatie en geuren.
En de klik kan ook zitten in het schrijven met elkaar; tussen de regels door is veel te lezen voor de goede verstaander.
Ook het met elkaar telefoneren kan de klik geven door het woordgebruik, klankkleur van de stem.
Voor mij blijft de klik iets geheimzinnigs en uitermate boeiends want die klik blijf je altijd zoeken en dat houdt de relatie levendig.
Een relatie - ook met een klik - blijft een dagelijkse inspanning van beide kanten. Het bereid zijn te geven en te ontvangen, de ander niet willen veranderen maar aanvaarden zoals zij of hij is. Bewondering en belangstelling blijven voeden voor elkaar zijn betrouwbare bouwstenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:17
 
MIEKE364 schreef:
Jullie onmin buiten het topic verder uitvechten lijkt me een beter idee dan het overigens boeiende topic ermee te belasten.

Me laatste post was 18.15, dat ik er niet meer op in ga, dus loop niet zo ontzettend te overdrijven, met je 'jullie'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:40
 
MIEKE364 schreef:
Jullie onmin buiten het topic verder uitvechten lijkt me een beter idee dan het overigens boeiende topic ermee te belasten.ageen zin om ook maar iets uit te vechten met S. Mieke, ik wend me ook weer tot het topic



klikke en vonke ja Lachende smiley , mijn alleerste kleinste klikjes ervaar ik al bij de foto's, de ogen op de foto van de bewuste jongedame bij de matches staan me aan of niet en dan kijk je eens verder het profiel in en zoek je uit of het bij elkaar past, of het een "integer" profiel is en zo, het gaat dan wel om een vroeg klikje dan maar ook dat zijn klikjes en als er na evt verdergaande communicatie nog iets grotere klikken bij komen wordt het al met al langzaam tot de bekende grote klik enz enz en wordt het...

...langzamerhand tijd voor mantovani muziek!!, dus: http://www.youtube.com/watch?v=LD7MwtRdM3k
a
Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 7 februari 2013, 01:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:42
 
MIEKE364 schreef:
Het is eigenlijk pas sinds een jaar of 50 dat vrouwen echt beschermd worden door de staat, dat neemt niet weg dat vrouwen en kinderen nog steeds vogelvrij zijn binnen het huwelijk.
Alleen als ze het zelf niet (meer) pikt, houdt het op. De geschiedenis is zich hardnekkig herhalend en met de komst van minder ontwikkelde culturen binnen onze grenzen is het er beslist niet beter op geworden met name in de eenvoudiger lagen van de samenleving.
Vrouwen en mannen zijn volgens de bijbel naar Gods evenbeeld gemaakt en daardoor gelijkwaardig. De intrinsieke menswaarde is gelijk en tegelijkertijd zijn man en vrouw verschillend geschapen en daar mag je van mij volop voor uitkomen.
De klik is voor mij iets volstrekt geheimzinnigs. Het proces van de klik blijkt zich te voltrekken in enkele seconden bij de eerste ontmoeting en dat zit 'm vooral in de nonverbale communicatie en geuren.
En de klik kan ook zitten in het schrijven met elkaar; tussen de regels door is veel te lezen voor de goede verstaander.
Ook het met elkaar telefoneren kan de klik geven door het woordgebruik, klankkleur van de stem.
Voor mij blijft de klik iets geheimzinnigs en uitermate boeiends want die klik blijf je altijd zoeken en dat houdt de relatie levendig.
Een relatie - ook met een klik - blijft een dagelijkse inspanning van beide kanten. Het bereid zijn te geven en te ontvangen, de ander niet willen veranderen maar aanvaarden zoals zij of hij is. Bewondering en belangstelling blijven voeden voor elkaar zijn betrouwbare bouwstenen.


Geheimzinnig en uitermate boeiend, mooi geschreven, Mieke!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:55
 
Ik heb dat gisteren voor het eerst gehad bij een profiel wat ik las.. T kwam echt 'binnen' ofzo, t deed me wat.. Eerste keer dat ik dat ervoer...ja, k heb er maar een mailtje aan gewaagd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 22:22
 
LIES146 schreef:
Ik heb dat gisteren voor het eerst gehad bij een profiel wat ik las.. T kwam echt 'binnen' ofzo, t deed me wat.. Eerste keer dat ik dat ervoer...ja, k heb er maar een mailtje aan gewaagd...

Spannend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 23:15
 
Wat is een klik? Ik denk dat het erg persoonlijk is, iedereen ervaart zoiets op zijn/haar eigen manier. Wel een leuk topic, want wat zouden overeenkomsten zijn die we allemaal ervaren?

In mijn eigen situatie duurde het ruim 2 jaar voordat ik opeens 'de klik' voelde na bijna dagelijks haar als collega te hebben gezien/mee gewerkt.
Het duurde dus even maar toen was het hek ook goed van de dam Knipoog smiley

Een vraag is ook, is verliefd zijn ook in de categorie KLIK te vinden of is dat heel wat anders? Of kan het zelfs allebei? En wat is de definitie van verliefd? Ook daar zullen de meningen over verschillen. Vlinders, hartkloppingen?

We zitten hier op een datingsite en willen allemaal hetzelfde. Op de 1 of andere manier 'moeten' we ook, want ja, we staan niet op een datingsite om oeverloos te kletsen of elkaar in de haren te vliegen, hahahaha.

En dat 'moeten' is weer juist fout en dat maakt het best lastig vind ik. Ik denk dat het moet groeien en je het de tijd ook moet gunnen. En dat is ook weer lastig, want we zijn geen 20 en willen geen jaren 'groeien'.

En dan heb ik het nog niet eens over de situatie dat je allebei helemaal vrij bent van verleden, want ook dat lijkt voor velen lastig haalbaar. Maar voor een zuivere nieuwe start is dat m.i. wel nodig. Littekens heb je en die mogen er zijn, maar wel samen bouwen aan een nieuwe toekomst, niet gehinderd door oude (niet verwerkte) emoties.

Positief is dat we ervaring hebben op onze leeftijd (40+) en we sneller herkennen of de bewuste partner in jouw profiel past (sorry voor het zakelijke)

Uiteindelijk zal je samen een blik in de ogen moeten krijgen, van verstandhouding, liefde, warmte etc, waarna je weet...yes.

Zo zie ik het, maar nogmaals, een klik ervaren is zo persoonlijk dat een ander het heel anders ervaart en dat is ook goed. Op elk potje past immers ook een deksel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 23:30
 
CORNE927 schreef:
Wat is een klik? Ik denk dat het erg persoonlijk is, iedereen ervaart zoiets op zijn/haar eigen manier. Wel een leuk topic, want wat zouden overeenkomsten zijn die we allemaal ervaren?

In mijn eigen situatie duurde het ruim 2 jaar voordat ik opeens 'de klik' voelde na bijna dagelijks haar als collega te hebben gezien/mee gewerkt.
Het duurde dus even maar toen was het hek ook goed van de dam Knipoog smiley

Een vraag is ook, is verliefd zijn ook in de categorie KLIK te vinden of is dat heel wat anders? Of kan het zelfs allebei? En wat is de definitie van verliefd? Ook daar zullen de meningen over verschillen. Vlinders, hartkloppingen?

We zitten hier op een datingsite en willen allemaal hetzelfde. Op de 1 of andere manier 'moeten' we ook, want ja, we staan niet op een datingsite om oeverloos te kletsen of elkaar in de haren te vliegen, hahahaha.

En dat 'moeten' is weer juist fout en dat maakt het best lastig vind ik. Ik denk dat het moet groeien en je het de tijd ook moet gunnen. En dat is ook weer lastig, want we zijn geen 20 en willen geen jaren 'groeien'.

En dan heb ik het nog niet eens over de situatie dat je allebei helemaal vrij bent van verleden, want ook dat lijkt voor velen lastig haalbaar. Maar voor een zuivere nieuwe start is dat m.i. wel nodig. Littekens heb je en die mogen er zijn, maar wel samen bouwen aan een nieuwe toekomst, niet gehinderd door oude (niet verwerkte) emoties.

Positief is dat we ervaring hebben op onze leeftijd (40+) en we sneller herkennen of de bewuste partner in jouw profiel past (sorry voor het zakelijke)

Uiteindelijk zal je samen een blik in de ogen moeten krijgen, van verstandhouding, liefde, warmte etc, waarna je weet...yes.

Zo zie ik het, maar nogmaals, een klik ervaren is zo persoonlijk dat een ander het heel anders ervaart en dat is ook goed. Op elk potje past immers ook een deksel.


mooie reactie Corne! Lachende smiley

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 6 februari 2013, 23:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 23:35
 
HENKWAL969 schreef:
Nou het heeft vanmiddag 2,5 uur staan sudderen met een beetje kruidnagel en laurier.

en lekker.... Coole smiley met zonnebril

Ja, daar krijg ik nou ook een klik van... Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 08:36
 
MIEKE364 schreef:
Het is eigenlijk pas sinds een jaar of 50 dat vrouwen echt beschermd worden door de staat, dat neemt niet weg dat vrouwen en kinderen nog steeds vogelvrij zijn binnen het huwelijk.
Alleen als ze het zelf niet (meer) pikt, houdt het op. De geschiedenis is zich hardnekkig herhalend en met de komst van minder ontwikkelde culturen binnen onze grenzen is het er beslist niet beter op geworden met name in de eenvoudiger lagen van de samenleving.
Vrouwen en mannen zijn volgens de bijbel naar Gods evenbeeld gemaakt en daardoor gelijkwaardig. De intrinsieke menswaarde is gelijk en tegelijkertijd zijn man en vrouw verschillend geschapen en daar mag je van mij volop voor uitkomen.
De klik is voor mij iets volstrekt geheimzinnigs. Het proces van de klik blijkt zich te voltrekken in enkele seconden bij de eerste ontmoeting en dat zit 'm vooral in de nonverbale communicatie en geuren.
En de klik kan ook zitten in het schrijven met elkaar; tussen de regels door is veel te lezen voor de goede verstaander.
Ook het met elkaar telefoneren kan de klik geven door het woordgebruik, klankkleur van de stem.
Voor mij blijft de klik iets geheimzinnigs en uitermate boeiends want die klik blijf je altijd zoeken en dat houdt de relatie levendig.
Een relatie - ook met een klik - blijft een dagelijkse inspanning van beide kanten. Het bereid zijn te geven en te ontvangen, de ander niet willen veranderen maar aanvaarden zoals zij of hij is. Bewondering en belangstelling blijven voeden voor elkaar zijn betrouwbare bouwstenen.

Eerlijk gezegd vind ik ook dat vrouwen te veel beschermd worden, kinderen daar in tegen te weinig.
In de de meeste, 90%, gevallen, krijgen vrouwen na een scheiding, de kinderen toe gewezen, ook al zijn zij vaak schuldig, in een scheiding.

Wij kennen dan ook weinig tot geen mannen die alimentatie krijgen, laat staan bijstand om de kinderen op te voeden.
In die 50 jaar, is er qua emancipatie eigenlijk nog niets veranderd, en gaat dit fenomeen nog steeds op de oude voet verder.
In 9 van de tien gevallen, krijgt de vrouw de kinderen toegewezen.

En in de meeste gevallen, wordt er na de scheiding, van man en vader, weer een nieuwe partner gezocht en gevonden.
Die met de vrouw en moeder, een relatie aan gaat, en of er een klik is met de kinderen, is in veel gevallen ver te zoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:40
 
GERRIT084 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik ook dat vrouwen te veel beschermd worden, kinderen daar in tegen te weinig.
In de de meeste, 90%, gevallen, krijgen vrouwen na een scheiding, de kinderen toe gewezen, ook al zijn zij vaak schuldig, in een scheiding.

Wij kennen dan ook weinig tot geen mannen die alimentatie krijgen, laat staan bijstand om de kinderen op te voeden.
In die 50 jaar, is er qua emancipatie eigenlijk nog niets veranderd, en gaat dit fenomeen nog steeds op de oude voet verder.
In 9 van de tien gevallen, krijgt de vrouw de kinderen toegewezen.

En in de meeste gevallen, wordt er na de scheiding, van man en vader, weer een nieuwe partner gezocht en gevonden.
Die met de vrouw en moeder, een relatie aan gaat, en of er een klik is met de kinderen, is in veel gevallen ver te zoeken.


Vind ik wel héél kort door de bocht om zomaar te zeggen dat een klik met de kinderen in veel gevallen ver te zoeken is . Mij lijkt het een zeer belangrijk iets dat als je voor een toekomstige partner kiest dat de kinderen die er zijn ook meetellen .
Ik zal niet zeggen dat iemand dan een vader of moederrol moet gaan invullen , maar gewoon goed en leuk met de kinderen kunnen omgaan is m.i. wel iets heel belangrijks .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 19:22
 
VISSER278 schreef:
Vind ik wel héél kort door de bocht om zomaar te zeggen dat een klik met de kinderen in veel gevallen ver te zoeken is . Mij lijkt het een zeer belangrijk iets dat als je voor een toekomstige partner kiest dat de kinderen die er zijn ook meetellen .
Ik zal niet zeggen dat iemand dan een vader of moederrol moet gaan invullen , maar gewoon goed en leuk met de kinderen kunnen omgaan is m.i. wel iets heel belangrijks .

Ik begrijp je goed, Visser. Misschien heb jij geluk met het vinden van zo'n partner maar er zijn vast andere mensen die het het ook willen en heel goed hun best doen om die klik te vinden maar toch geen toegang krijgen. En wat dan? Einde relatie???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 13:55
 
FRANKT627 schreef:
Ik begrijp je goed, Visser. Misschien heb jij geluk met het vinden van zo'n partner maar er zijn vast andere mensen die het het ook willen en heel goed hun best doen om die klik te vinden maar toch geen toegang krijgen. En wat dan? Einde relatie???


Dat vind ik een kortetermijnoplossing die dat niet is. Ik ken iemand die zijn hart verloor aan een moeder van drie tieners die het hare al aan hem had verloren. Ze was nog maar kort gescheiden.
Het heeft hem heel wat inspanning, geduld, liefde, toewijding en wat al niet gekost om een relatie op te bouwen met deze kinderen die teveel hadden meegemaakt en geen man vertrouwden.
Hij is een rijk man geworden in dat opzicht dat hij samen met zijn vrouw die kinderen een stabiel thuis heeft gegeven. Ze zijn alledrie goed terecht gekomen en zijn ondanks alles hersteld van een heel moeilijke periode.
Als ik iemand bewonder is het hem.....mijn held van een broer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 Volgende
Pagina 11 van 13