ChristianMatch
 


Forum

De klik...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:05
 
CHRISTEN307 schreef:
Bidden en smeken net als Christus in Getsemaneh, of fluisterde Christus daar en David in Psalm 116, die zat natuurlijk languit onderuit te zappen op zijn tv... even ter vergelijking met de hedendaagse christelijke cultuur..

Ben je echt volmaakt mens?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:05
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...

Enfin, steile Hein weer om de bocht! Dat is echt een soort van op de troon van God klimmen dus he... Ooit wel eens gehoord dat het gebed een teer en gevoelig onderwerp is....? En de benauwdheid waar jij het over hebt: volgens mij gaat dat over een onbekeert hart dat in zijn verlorenheid naar God roept. Je hebt een punt maar volgens mij hoort dat in een ander onderwerp thuis. Back to topic maar weer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:06
 
YELNIN491 schreef:
of dat ze bedwelmd zijn door de zweetgeur en eendagsvlinders worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:10
 
CHRISTEN307 schreef:
Bidden en smeken net als Christus in Getsemaneh, of fluisterde Christus daar en David in Psalm 116, die zat natuurlijk languit onderuit te zappen op zijn tv... even ter vergelijking met de hedendaagse christelijke cultuur..

Sorry hoor, kromme vergelijking Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:10
 
CHRISTEN307 schreef:
Bidden en smeken net als Christus in Getsemaneh, of fluisterde Christus daar en David in Psalm 116, die zat natuurlijk languit onderuit te zappen op zijn tv... even ter vergelijking met de hedendaagse christelijke cultuur..

Kom op! Dit slaat echt alles! Hou het ff eerbiedig joh!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:18
 
BEUN656 schreef:
Kom op! Dit slaat echt alles! Hou het ff eerbiedig joh!

helemaal mee eens Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:26
 
YELNIN491 schreef:
helemaal mee eens Boze smiley

Ik sprak even als een dwaas, maar Hij heeft ons een Voorbeeld gegeven, opdat wij Hem in Zijn Voetsporen zullen volgen.
En David, och hij was ook maar een mens, maar toch een man naar God´s hart.
En die had het ook moeilijk met vrouwen, wat is de bijbel toch eerlijk en recht door zee.
Niets menselijks was hun ook vreemd. Maar hij kon niet zo maar zijn gang gaan hoor, want Nathan heeft hem wel in Naam van God de straf op zijn zonde aangezegd en dat was niet mals...
Oprechtheid en volledige afhankelijkheid van God dat is het geheim, maar dan is het over met eigen tactiek en eigen wijsheid...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:36
 
HERMAN388 schreef:
Ben je echt volmaakt mens?

Nou, ik geloof niet dat deze vraag echt aansluit bij het bewuste commentaar. Maar over het geheel genomen is dit inderdaad een terechte vraag aan de juiste persoon...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:37
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik sprak even als een dwaas, maar Hij heeft ons een Voorbeeld gegeven, opdat wij Hem in Zijn Voetsporen zullen volgen.
En David, och hij was ook maar een mens, maar toch een man naar God´s hart.
En die had het ook moeilijk met vrouwen, wat is de bijbel toch eerlijk en recht door zee.
Niets menselijks was hun ook vreemd. Maar hij kon niet zo maar zijn gang gaan hoor, want Nathan heeft hem wel in Naam van God de straf op zijn zonde aangezegd en dat was niet mals...
Oprechtheid en volledige afhankelijkheid van God dat is het geheim, maar dan is het over met eigen tactiek en eigen wijsheid...

als dat duidelijk is, dan hoef je er niet nog een hele uitleg bij te doen, wat nergens mee te maken heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:43
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik sprak even als een dwaas, maar Hij heeft ons een Voorbeeld gegeven, opdat wij Hem in Zijn Voetsporen zullen volgen.
En David, och hij was ook maar een mens, maar toch een man naar God´s hart.
En die had het ook moeilijk met vrouwen, wat is de bijbel toch eerlijk en recht door zee.
Niets menselijks was hun ook vreemd. Maar hij kon niet zo maar zijn gang gaan hoor, want Nathan heeft hem wel in Naam van God de straf op zijn zonde aangezegd en dat was niet mals...
Oprechtheid en volledige afhankelijkheid van God dat is het geheim, maar dan is het over met eigen tactiek en eigen wijsheid...

Nou, dwaas was het zeker. Je uiteenzetting lezend lijkt het erop dat je voor dominee aan het studeren bent. Niks mis mee, je zou alleen misschien wat voorzichtiger met een andermans gebedsleven om kunnen gaan....? Het is maar een tip... Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
BEUN656
op dinsdag 26 juli 2011, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 00:01
 
BEUN656 schreef:
Nou, dwaas was het zeker. Je uiteenzetting lezend lijkt het erop dat je voor dominee aan het studeren bent. Niks mis mee, je zou alleen misschien wat voorzichtiger met een andermans gebedsleven om kunnen gaan....? Het is maar een tip... Twijfelende smiley

Je hebt gelijk Beun.

Er was een man , die gescheiden is en later studeerde hij voor predikant maar gedeelte van zijn levensloop heeft hij niet aan de kerk verteld over zijn echtscheiding.
Hij wilde alleen mooie verhaal vertellen over zijn gelovig levenswandel en "ongehuwd" gebleven. Maar poosje later vertelde een vrouw, waar hij vandaan kwam, aan de kerkeraad omdat zij hoorde van haar kennis van deze gemeente over nieuwe predikant. Ze kende hem als leugenaar en door de kerkeraad werd hij afgezet.
Erg gevaarlijk voor zo'n mens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 00:24
 
VISSER278 schreef:
Eten wat de pot schaft zei mn moeder altijd.
Visser: Doe geen moeite, laat die pot maar in de wc staan

ik wens je moeder smakelijk eten!!
(ik heb geen trek vandaag!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 00:33
 
CHRISTEN307 schreef:
het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet...veel harder roepen dan wordt Hij wakker; naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...


wat fijn voor je, gristen, dat je zo goed waarachtig kunt bidden!
ennehhh....hard roepen en gillen helpt dus om je gebeden verhoord te zien?
hoe komt het toch, dat je bijdrage me aan elia en de baalpriesters doet denken?
mag ik jou (en vooral je nieuwe vriendin) heel veel wijsheid en onderscheidingsvermogen toewensen?


hannah..........gaat nog even zappen als David......... Engeltje smiley Clown smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 27 juli 2011, 09:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 01:10
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...


God hoort ons altijd! (Als we hardop aan het bidden zijn, maar zelfs al zijn het fluisteringen of gedachten). Maar God verhoort ons niet altijd. Hij geeft niet altijd wat wij vragen, ook al roepen we in onze benauwdheid.

Christen, hoe kun je nu zeggen dat een ander verkeerd bidt als je niet eens een gebed hebt gehoord (in dit geval gelezen)? En is het dan aan jou om dat bidden (als fout) te beoordelen?

Na jouw bijdragen op dit forum gelezen te hebben vraag ik me af met welk doel jij hier aanwezig bent! Het komt op mij over alsof jij vind dat jij het altijd bij het juiste eind hebt. En als een ander een andere mening ergens over heeft deugt hij/zij meteen al niet meer.
Ik mis bij jou de liefde voor je naaste. En als christen zou jij het goede voorbeeld moeten geven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 02:08
 
THIRZA120 schreef:
Christen, hoe kun je nu zeggen dat een ander verkeerd bidt als je niet eens een gebed hebt gehoord (in dit geval gelezen)? En is het dan aan jou om dat bidden (als fout) te beoordelen?

Na jouw bijdragen op dit forum gelezen te hebben vraag ik me af met welk doel jij hier aanwezig bent! Het komt op mij over alsof jij vind dat jij het altijd bij het juiste eind hebt. En als een ander een andere mening ergens over heeft deugt hij/zij meteen al niet meer.
Ik mis bij jou de liefde voor je naaste. En als christen zou jij het goede voorbeeld moeten geven!

In de Bijbel staat een voorbeeld van mensen die ook beter konden bidden dan een ander

Lucas 18
10 Twee mensen gingen op naar de tempel om te bidden; de een was een Farizeeer de ander een tollenaar.
11 De Farizeeer stond en bad dit bij zichzelf: O God, ik dank U, dat ik niet zo ben als de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, echtbrekers, of ook als deze tollenaar;
12 ik vast tweemaal per week, ik geef tienden van al mijn inkomsten.
13 De tollenaar stond van verre en wilde zelfs zijn ogen niet opheffen naar de hemel, maar hij sloeg zich op de borst en zeide: O God, wees mij, zondaar, genadig!

Helaas... ik ben een echtbreker. Heb zelfs twee echtscheidingen achter de rug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTEN307





Berichten: 222

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 05:56
 
Jakobus 4 aan de christenen:

Onderwerp je aan God
4
1 Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste? 2 U verlangt naar iets, maar krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig, maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt. 3 En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt: u wilt alleen uw eigen hartstochten bevredigen. 4 Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God. 5 Denk toch niet dat dit loze woorden zijn in de Schrift: ‘Hij die ons het leven gaf, maakt er vurig aanspraak op; 6 maar de genade die hij schenkt is nog groter.’ Daarom staat er: ‘God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.’ 7 Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten. 8 Nader tot God, dan zal hij tot u naderen. Reinig uw handen, zondaars; zuiver uw hart, weifelaars. 9 Weeklaag, wees treurig en laat uw tranen vloeien. Laat uw lachen veranderen in droefheid en uw vreugde in somberheid. 10 Verneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen
[u]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:15
 
CHRISTEN307 schreef:
Jakobus 4 aan de christenen:

Onderwerp je aan God
4
1 Waar komt al die strijd, waar komen al die conflicten bij u toch uit voort? Is het niet uit de hartstochten die strijd leveren in uw binnenste? 2 U verlangt naar iets, maar krijgt het niet. U bent jaloers en moordlustig, maar bereikt uw doel niet. U bekvecht en twist met elkaar. U krijgt niets omdat u niet bidt. 3 En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt: u wilt alleen uw eigen hartstochten bevredigen. 4 Trouwelozen! Beseft u dan niet dat vriendschap met de wereld vijandschap jegens God betekent? Wie bevriend wil zijn met de wereld, maakt zich tot vijand van God. 5 Denk toch niet dat dit loze woorden zijn in de Schrift: ‘Hij die ons het leven gaf, maakt er vurig aanspraak op; 6 maar de genade die hij schenkt is nog groter.’ Daarom staat er: ‘God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.’ 7 Onderwerp u dus aan God, en verzet u tegen de duivel, dan zal die van u wegvluchten. 8 Nader tot God, dan zal hij tot u naderen. Reinig uw handen, zondaars; zuiver uw hart, weifelaars. 9 Weeklaag, wees treurig en laat uw tranen vloeien. Laat uw lachen veranderen in droefheid en uw vreugde in somberheid. 10 Verneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen
[u]


het is wel wat kortzichtig om meteen tegen iemand te zeggen dat hij/verkeerd bidt als zijn/haar gebed niet wordt verhoord (als het zoals in dit geval om een partner gaat). Jij weet niet eens hoe andere cm-leden bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:08
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...


Sorry Christen ik vind dat je veel te ver gaat!!!
Door deze manier veroordeel je mijn manier van bidden terwijl je niets van mij en van een ander hier weet.
Je naam is christen maar ik word eerlijk gezegd een beetje naar van jouw uitspraak hierboven. Je kunt hiermee zo maar iemand een giga schuld gevoel aanpraten!
Oordeel alsjeblieft niet zo.

Mary


Laatst aangepast door
MARY052
op woensdag 27 juli 2011, 15:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:29
 
Roerend mee eens...hier is een persoon die zich dat ZEKER...heel erg aantrekt...
Het lijkt of er maar EEN....is....voor wie het allemaal wel safe zit!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:36
 
christen,

waar ben ji mee bezig hier?
hoe kan jij nu bepalen dat er verkeerd gebeden wordt?

God zelf bepaald welk gebed verhoord wordt.
God hoort alle gebeden aan.
God zelf weet wat goed voor ons is.

En jij christen, je weet geen eens hoe wij bidden, waarover wij bidden, wat wij vragen.

Hou je oordeel dus maar thuis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:51
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...

Uit deze bijdrage van jou haal ik juist dat jij degene bent die het niet begrepen heeft... God is niet hardhorend, dat dachten sommigen in de tijd van Jezus ook, toen Jezus met het Onze Vader kwam als antwoord...
Bovendien, waar is jouw empathie voor de naaste ? Zo te lezen ben je ook nog eens aan het oordelen, want kun jij bijv. van mij zeggen dat ik niet goed bid ? Ik vind van niet en bovendien is dat niet aan jou !!
Hoe kan jij weten hoe en wat ik bid ?
God hoort altijd, maar verhoren doet Hij niet altijd ook al is het gebeden met een oprecht hart.

God is bovendien geen sinterklaas, het gaat in wezen om je relatie met Hem, niet om je eigen wensen in vervulling te zien gaan, al ben ik er zeker van dat God ons graag gelukkig ziet, maar ook het groter geheel ziet.

Ik ben blij voor jou dat je een beeldschone vrouw hebt ontvangen, maar om daar nu daar nu mee te pronken, terwijl je over anderen oordeelt vind ik geen stijl, denk je zelf dat Jezus het ook op die manier zou doen ? Iets voor jou om over na te denken...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 27 juli 2011, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:09
 
THIRZA120 schreef:
het is wel wat kortzichtig om meteen tegen iemand te zeggen dat hij/verkeerd bidt als zijn/haar gebed niet wordt verhoord (als het zoals in dit geval om een partner gaat). Jij weet niet eens hoe andere cm-leden bidden.


Helemaal mee eens! Bovendien staan er in de Bijbel zelf voorbeelden genoeg van onverhoorde gebeden. Neem David bijvoorbeeld als hij op het idee komt om een tempel te bouwen. Toen zei God: nee, dat mag je zoon Salomo gaan doen. Snappie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:28
 
God verhoort gebeden op Zijn manier en soms is dat anders dan wij graag zouden willen zien.
En soms kom je er pas veel later achter dat Hij je gebed toch heeft verhoort, maar dan anders, nog beter dan dat jij had kunnen bedenken.
Maar of dit topic is, volgens mij is er een topic over bidden en wel van Christen.
I think, back to topic!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:32
 
YELNIN491 schreef:
God verhoort gebeden op Zijn manier en soms is dat anders dan wij graag zouden willen zien.
En soms kom je er pas veel later achter dat Hij je gebed toch heeft verhoort, maar dan anders, nog beter dan dat jij had kunnen bedenken.
Maar of dit topic is, volgens mij is er een topic over bidden en wel van Christen.
I think, back to topic!!


Soms gebeurt het weleens dat er iets gezegd word, dat zowel hier kan plaatsvinden al op een ander topic.
Geeft niks hoor af en toe een uitstapje op het topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 17:47
 
CHRISTEN307 schreef:
Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....

Dus niet he.. !!!

Rationeel denken is in feite verstandelijk denken. Dit is niet de grootste vijand van het geloof, want er staat niet voor niets geschreven heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand. God verlangt niet dat iemand zijn of haar verstand uitschakelt.

Er is helemaal niets mis met rationeel denken, integendeel het wordt in feite zelfs van jou gevraagd. Het zijn juist mensen die rationeel denken in tegenstelling tot dieren. God heeft ons op die manier geschapen, dus als jij meent dat rationeel denken de grootste vijand van het geloof is dan doe je de schepping van God behoorlijk tekort. Als God niet wilde dat wij ons verstand gebruiken, dan had hij ons wel op een andere manier geschapen.

Het is een talent om rationeel te kunnen denken en dat talent moet worden gebruikt. Wel op de goede manier natuurlijk: niet op een manier waarmee je alles wat God in zijn Woord gegeven heeft in twijfel trekt of probeert te weerleggen. Ook niet op een manier waardoor je Gods Woord misbruikt om anderen te veroordelen om zo jezelf in een beter daglicht te zetten of te profileren. Maar veel eerder op een manier waardoor je kennis op doet van Zijn Woord zodat je in de gelegenheid bent om alles te onderzoeken, te toetsen en het goede te behouden en anderen de goede weg te wijzen. En daar is best wat gezond verstand voor nodig.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:44
 
EGGIE989 schreef:
Om op het onderwerp terug te keren.

Bij de volgende date neem ik een klik-klak kikkertje mee.
Kan men achteraf nooit zeggen dat er geen klik is geweest Knipoog smiley

Of 't zo doen...het klik-klakt tussen deze twee aardig... Clown smiley
http://youtu.be/x5yNwVI-gJg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:54
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, ..


Er zijn er hier velen die dat in hun blijdschap ooit geroepen hebben... nu staan ze op CM met het woordje gescheiden op hun profiel Huilende smiley, smiley in tranen

Pas maar op Christen307... de mogelijkheid bestaat dat ook jij ooit zal moeten zeggen: ... Ik ben GESTRAFT met die beeldschone vrouw... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

met andere woorden: niet juichen tot je over de streep bent ( oude wielrenwijsheid) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 17:20
 
LISA610 schreef:
Dus niet he.. !!!

Rationeel denken is in feite verstandelijk denken. Dit is niet de grootste vijand van het geloof, want er staat niet voor niets geschreven heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand. God verlangt niet dat iemand zijn of haar verstand uitschakelt.

Er is helemaal niets mis met rationeel denken, integendeel het wordt in feite zelfs van jou gevraagd. Het zijn juist mensen die rationeel denken in tegenstelling tot dieren. God heeft ons op die manier geschapen, dus als jij meent dat rationeel denken de grootste vijand van het geloof is dan doe je de schepping van God behoorlijk tekort. Als God niet wilde dat wij ons verstand gebruiken, dan had hij ons wel op een andere manier geschapen.

Het is een talent om rationeel te kunnen denken en dat talent moet worden gebruikt. Wel op de goede manier natuurlijk: niet op een manier waarmee je alles wat God in zijn Woord gegeven heeft in twijfel trekt of probeert te weerleggen. Ook niet op een manier waardoor je Gods Woord misbruikt om anderen te veroordelen om zo jezelf in een beter daglicht te zetten of te profileren. Maar veel eerder op een manier waardoor je kennis op doet van Zijn Woord zodat je in de gelegenheid bent om alles te onderzoeken, te toetsen en het goede te behouden en anderen de goede weg te wijzen. En daar is best wat gezond verstand voor nodig.....

CHRISTEN307 schreef:
Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....

Ik heb al veel onzin gelezen maar die uitspraak van Christen verdient wel de gele trui. Zonder ratio komen we toch nergens. Denk je nu dat jouw voorgangers of de mensen waarvanje de preken beluisterde zonder ratio te werk zijn gegaan? Dit kan toch gewoon niet...dat moet je toch zelf ook wel begrijpen. Je kan er natuurlijk voor kiezen om het rationele dat je in je hebt te verbannen en je te laten leven. Tja, ook dat is een levenswijze.

Ik ben dus helemaal eens met de tekst van Lisa...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 19:33
 
FRANKT627 schreef:
CHRISTEN307 schreef:
Rationeel denken is de grootste vijand van het geloof....

Ik heb al veel onzin gelezen maar die uitspraak van Christen verdient wel de gele trui. Zonder ratio komen we toch nergens. Denk je nu dat jouw voorgangers of de mensen waarvanje de preken beluisterde zonder ratio te werk zijn gegaan? Dit kan toch gewoon niet...dat moet je toch zelf ook wel begrijpen. Je kan er natuurlijk voor kiezen om het rationele dat je in je hebt te verbannen en je te laten leven. Tja, ook dat is een levenswijze.

Ik ben dus helemaal eens met de tekst van Lisa...

Thx Frank. Enne jij ook welkom terug Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EGGIE989





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 21:55
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...

In mijn ogen is dit Godslastering en nee, ik ga er niet verder over in!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 13 Volgende
Pagina 3 van 13