ChristianMatch
 


Forum

Euthanasie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:25
 
GERRIT084 schreef:
Precies, haar is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, en dat is ieders goed recht, een andere mening te hebben.
Je kan met iemand meelopen, en iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier, voor en tegen, en er tussen in.

De discussie lijkt nog steeds te zijn voor/tegen/anders denken en tegen over elkaar staan. Uit die eerste opmerking van mij wordt een hele visie op mij geplakt en een aanname gesteld dat ik voor actieve euthanasie ben, zonder dit na te vragen of te verifiëren. En daar verzet ik me tegen. Een andere mening vind ik niet erg. Wel als mensen mijn mening, normen en waarden voor me invullen. Als je goed leest Gefrustreerde smiley kun je dit terugvinden in mijn reacties.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 februari 2013, 09:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 10:14
 
GERRIT084 schreef:
Precies, haar is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, en dat is ieders goed recht, een andere mening te hebben.
Je kan met iemand meelopen, en iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier, voor en tegen, en er tussen in.

Om het e.e.a. weer duidelijk te krijgen op deze topic, de volgende vraag:
Haar (Mamaloe) is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, schrijf je. Geef nu eens concreet aan welke mening anderen dan hebben en wie die anderen zijn. Ik ben namelijk nog geen andere mening tegengekomen.

En het is inderdaad ieders goed recht om een andere mening te hebben. Soms wordt er een beroep gedaan op emotionele intelligentie en dan kan het wijs zijn om je eigen mening even niet voorop te stellen, maar eerst met bewogenheid naar de ander, die lijdt, te luisteren.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 12 februari 2013, 10:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 11:33
 
[quote=GERRIT084]Volgens mij zit er wel degelijk een verschil tussen, geestelijk en lichamelijk lijden.
Je kan ze beiden in een kunstmatig coma leiden, maar je weet nooit of een lichamelijke pijn, ophoud, geestelijk wel.

Er zijn genoeg geest verdovende middelen, of geest verruimende middelen, het nadeel is, dat je er verslaafd aan kan raken.
Euthanasie, is radicaal zonder verder nog een oplossing te zoeken, bij pijn door een lichamelijke ziekte, is de wetenschap wat minder ver, hoewel.

Bij het kunstmatig in coma brengen van patienten van beide gevallen, is het sterven, van hen die lichamelijk ziek zijn eerder aanwezig, dan bij geestelijk zieken.
Bij geesteszieken, heb je natuurlijk een heel groot aantal soorten, aangeboren en op later gekregen zenuwaandoeningen.
Je hebt ook een groot aantal mensen die op de één of andere manier elke vorm van medicatie weigeren.
Maar wel van een ander gaan verlangen, om euthanasie toe te passen, en zo een ander betrekken bij zelfdoding.

Ik vind dan ook dat, bij geestelijk lijden, iemand zelf de beslissing moet nemen, en niet aan derden over moet laten.[/quote]

Ik had me voorgenomen om dit topic niet meer te lezen of er op te reageren.

De gesprekken die gevoerd werden en eigenlijk nog bezig zijn met derden, dokters dus, zijn om je motivering te onderzoeken. Een dokter of meerdere kunnen dan toestemming geven. De vrager wordt dan geacht zelf het pilletje of drankje in te nemen. Tot op de laatste seconde kan hij of zij beslissen om het al dan te nemen.

Ik weet dat het raar kan klinken om zo'n stap te ondernemen. En daar hoef je niet gelovig voor te zijn. Je hebt altijd voor en tegenstanders en die heb je ook binnen kerkgenootschappen.

Soms kan een kwaliteit van leven zo pijnlijk zijn dat je verlangt naar een bepaalde 'rust'. Wat is daar mis mee? Sommige mensen hebben geen kinderen waar ze moeten voor zorgen. Of hebben geen vrienden waar ze terecht kunnen. Sommige mensen ervaren de oorverdovende pijn van de stilte, de eenzaamheid. Sommige mensen worden aanzien als rare onbetrouwbare wezens omdat hun innerlijke wereld niet 'strookt' met hun uiterlijk. Sommige mensen moeten ervaren dat andere mensen bang van hen zijn. Sommige mensen moeten een rolletje spelen om toch maar een beetje aanvaard te worden. Sommige mensen moeten het alleen maar hebben van cybergedoe maar tellen in de werkelijkheid haast niet mee. Ook dat kan pijnlijk zijn. Geestelijke pijn is ook pijn. Het hoeven niet altijd tumoren te zijn. Probeer ook dat eens te begrijpen.

God gaf ieder mens een wil. Sommige mensen hebben die wil enorm misbruikt. De geschiedenisboeken, het journaal en kranten staan er elke dag vol mee. Welnu, de mens heeft ook de wil om 'iets' anders te doen. Een wil om over te gaan naar dat andere leven. 'Ik sterf niet, maar ik ga het leven binnen.': zei Theresia van Lisieux op haar sterfbed. Zij moest wel de pijn en ongemakken doorstaan van haar ziekte. Is het dan niet beter dat er op een humane manier kan overgegaan worden naar dat andere leven?

Uittocht, doortocht, intocht...we kennen het allemaal wel. Maar deze 3 begrippen kunnen doorgetrokken worden op ons dagelijks leven. Het hoeft niet de vlucht te zijn vanuit een land doorheen de woestijn naar het beloofde land. Het kan ook symbolisch zijn...de geboorte, het leven en de intocht in het leven na dit leven...heel ons bestaan is omweven met symboliek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 11:49
 
[quote=FRANKT627]



Frank, jij hoeft je niet te verantwoorden tegenover mensen die er andere gedachtes over hebben en er soms wat simpel over denken.....
Jarenlange geestelijke pijnen gaan niet over als de zon schijnt ook al denken mensen soms van wel en willen dat voor je invullen....
Kies de weg die jij voor ogen hebt en jouw kennende zal dat ook een weg van gebed zijn.....
Al hoop (met nadruk op hoop) ik dat de zon voor jou ook weer gaat schijnen........ik gun het je, op wat voor manier dan ook....
Van het zeker weten hoe het allemaal moet en mag krijg ik hier soms op CM kippevel van, de praktijk is ettelijke malen weerbarstiger, zie je ook weer bij dit onderwerp.....

Willemijn, die altijd wat ontroert is al ik hoor dat Frank een kaarsje voor me brand..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 12:02
 
[quote=WILLEMIJN232]

Dank je wel W-tje. Vorige maand, op 14 januari, heb ik uitdrukkelijk de dokter mijn wens duidelijk gemaakt. In duidelijke woorden mijn wens, verlangen bekend gemaakt. Sommige mensen hier op CM en daarbuiten wisten al dat ik een bepaald verlangen had. Soms is een mens moegestreden. Ik weet ook wel dat de zon voor me nog kan opgaan en dan nog kan ik beslissen om het niet te doen. Tijdens dat gesprek met de dokter een maand geleden kreeg ik de zekerheid dat ik in aanmerking kom. Geloof het of niet maar dat was voor mij een hele geruststelling want ook al ken ik sinds 2008 die dokter ik was tot op die januari-dag niet zeker of ik ernstig zou genomen worden.

Ik weet ook wel dat sommige me een lafaard zullen vinden. Waarom niet opboksen tegen het leven. Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt. Een bepaalde daad of vraag vergt wel veel moed. En ook al is mijn verlangen zo groot naar die hemelse rust dan nog wil ik die inruilen voor een mooi harmonieus liefdevol leven met iemand. Iets kunnen betekenen voor iemand waar je zielsveel van houdt, waardering krijgen om wie je bent is veel leuker. Dat besef ik ook maar al te goed.

Verder zal ik dit topic niet meer lezen en ook niet mee reageren. ik deed mijn zegje en dat is goed voor mij geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 12:07
 
[quote=WILLEMIJN232]

Er van uit gaande, dat niemand zijn eigen hoeft te verantwoorden, ten overstaan van anderen.

Maar het is wel zo, dat als je iets zou kunnen zetten, waar een ander een totaal andere mening over heeft, je die dan ook zal mogen respecteren.
En je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.
Als je een uitgesproken mening hebt, waar niet aan valt te tornen, kan je hem beter niet op een forum zetten als deze.
Geheid dat je dan iemand in de wielen, of spaken rijd, wij zijn dan ook gelukkig niet allemaal het zelfde.

Of je zou kunnen neerzetten, u (je) mag alleen reageren als u (je) het totaal met mij eens bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 12:43
 
JANS221 schreef:
aan Gerrit:

Om het e.e.a. weer duidelijk te krijgen op deze topic, de volgende vraag:
Haar (Mamaloe) is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, schrijf je. Geef nu eens concreet aan welke mening anderen dan hebben en wie die anderen zijn. Ik ben namelijk nog geen andere mening tegengekomen.

En het is inderdaad ieders goed recht om een andere mening te hebben. Soms wordt er een beroep gedaan op emotionele intelligentie en dan kan het wijs zijn om je eigen mening even niet voorop te stellen, maar eerst met bewogenheid naar de ander, die lijdt, te luisteren.


Ik ben benieuwd (tromgeroffel Knipoog smiley )


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 februari 2013, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:19
 
JOL252 schreef:
Ik ben benieuwd (tromgeroffel Knipoog smiley )

Volgens mij weet die emotionele intelligente het zelf wel hoor Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:28
 
GERRIT084 schreef:
Volgens mij weet die emotionele intelligente het zelf wel hoor Gefrustreerde smiley


Zijn die vragen van Jans zo moeilijk? Ze vraagt om de verschillen die hier worden uitgespeeld naar elkaar, die door anderen niet ervaren worden maar wel voor o.a. jou en Mamaloe spelen. Er wordt hier iets gesuggereerd wat er ook volgens mij niet is en ik ook niet wens opgeplakt te krijgen maar ondertussen wel plaatsvindt. Dan mag het ook uitgelegd worden.

Jol, heeft een hekel aan insinuaties en invullingen vanuit bepaalde hoek binnen Gods gezin.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 februari 2013, 13:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:29
 
JANS221 schreef:
En het is inderdaad ieders goed recht om een andere mening te hebben. Soms wordt er een beroep gedaan op emotionele intelligentie en dan kan het wijs zijn om je eigen mening even niet voorop te stellen, maar eerst met bewogenheid naar de ander, die lijdt, te luisteren.

Ben ik helemaal met je eens Jans
(overigens wie vind zich niet emotioneel intelligent??) Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:30
 
ROOS575 schreef:
Ben ik helemaal met je eens Jans
(overigens wie vind zich niet emotioneel intelligent??) Knipoog smiley

Sommige mensen weten niet eens wat dat is. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 februari 2013, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:37
 
[quote=WILLEMIJN232]

Zo je neemt me de woorden uit de mond!! Ik dacht dit ga ik zeggen maar zag het al bij jou dus sluit me maar gewoon aan inplaats van een heel epistel te schrijven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:39
 
FRANKT627 schreef:
Soms kan een kwaliteit van leven zo pijnlijk zijn dat je verlangt naar een bepaalde 'rust'. Wat is daar mis mee? Sommige mensen hebben geen kinderen waar ze moeten voor zorgen. Of hebben geen vrienden waar ze terecht kunnen. Sommige mensen ervaren de oorverdovende pijn van de stilte, de eenzaamheid. Sommige mensen worden aanzien als rare onbetrouwbare wezens omdat hun innerlijke wereld niet 'strookt' met hun uiterlijk. Sommige mensen moeten ervaren dat andere mensen bang van hen zijn. Sommige mensen moeten een rolletje spelen om toch maar een beetje aanvaard te worden. Sommige mensen moeten het alleen maar hebben van cybergedoe maar tellen in de werkelijkheid haast niet mee. Ook dat kan pijnlijk zijn. Geestelijke pijn is ook pijn. Het hoeven niet altijd tumoren te zijn. Probeer ook dat eens te begrijpen.

Geestelijke pijn kan verschrikkelijk èn heel eenzaam zijn...
Mensen kunnen ook geen uitweg meer zien, maar gelukkig kan deze situatie ook weer anders worden...
Het krijgen van een relatie kan daar helaas niet een-twee-drie een verandering in brengen...daar is meer voor nodig...

Soms begrijp ik dat mensen het overwegen maar...
Weet je ècht zeker dat het dan beter zal zijn? Het is een onomkeerbare beslissing...

Roos die iedereen het hemelse geluk gunt maar die zekerheid soms wel moeilijk vind!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 15:54
 
[quote=GERRIT084]Er van uit gaande, dat niemand zijn eigen hoeft te verantwoorden, ten overstaan van anderen.

Maar het is wel zo, dat als je iets zou kunnen zetten, waar een ander een totaal andere mening over heeft, je die dan ook zal mogen respecteren.
En je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.[/quote=GERRIT084]


Het is niet haar mening waar mensen over vallen,het is het invullen voor anderen waar ze een probleem mee hebben(en terecht)

Als ik jou vertel dat ik blauw een prachtige kleur vind ga je mij toch ook niet een preek geven waarin je zegt dat ik de andere kleuren discrimineer en hoe slecht ik bezig ben(en hoe goed je zelf bent)? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 12 februari 2013, 15:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:08
 
ik heb geen woorden na dit alles zo te lezen, en ja geestelijke pijn kan heeeel erg zijn.

ook al is het via pc lieve knufffel frank

petra die zelf altijd door vecht voor betere tijden, maar er geen oordeel over kan geven omdat ik jouw pijn niet heb, en niet meer kan doen dan bidden dat de dingen beter voor jou worden.
en zelf ook een aantal jaren heb geleefd dat ik wel es dacht ik ben het vechten moe en zat, geef me rust, omdat ik geestelijk pijn had , door herbelevingen en straatangst. Blij is dat ik altijd ben doorgegaan want voor mij is nu het leven weer goed, de zon schijnt. maar me afvraag hoe zou ik gedacht hebben als ik nog zoveel jaren zo had moeten leven, misschien ik ook wel had gedacht..... het hoeft niet meer, rust en naar de dokter was gegaan voor beeindiging van me leven hier op aarde.
toch wat woorden,
laten we allemaal extra veel bidden voor frank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:25
 
Frank: Ik had me voorgenomen om dit topic niet meer te lezen of er op te reageren.

De gesprekken die gevoerd werden en eigenlijk nog bezig zijn met derden, dokters dus, zijn om je motivering te onderzoeken. Een dokter of meerdere kunnen dan toestemming geven. De vrager wordt dan geacht zelf het pilletje of drankje in te nemen. Tot op de laatste seconde kan hij of zij beslissen om het al dan te nemen.

Ok, dus je kan nog op de laatste moment je beslissing nemen.

Ik weet dat het raar kan klinken om zo'n stap te ondernemen. En daar hoef je niet gelovig voor te zijn. Je hebt altijd voor en tegenstanders en die heb je ook binnen kerkgenootschappen.

Soms kan een kwaliteit van leven zo pijnlijk zijn dat je verlangt naar een bepaalde 'rust'. Wat is daar mis mee?
Niets

Sommige mensen hebben geen kinderen waar ze moeten voor zorgen. Of hebben geen vrienden waar ze terecht kunnen. Sommige mensen ervaren de oorverdovende pijn van de stilte, de eenzaamheid. Sommige mensen worden aanzien als rare onbetrouwbare wezens omdat hun innerlijke wereld niet 'strookt' met hun uiterlijk. Sommige mensen moeten ervaren dat andere mensen bang van hen zijn. Sommige mensen moeten een rolletje spelen om toch maar een beetje aanvaard te worden. Sommige mensen moeten het alleen maar hebben van cybergedoe maar tellen in de werkelijkheid haast niet mee. Ook dat kan pijnlijk zijn. Geestelijke pijn is ook pijn. Het hoeven niet altijd tumoren te zijn. Probeer ook dat eens te begrijpen.

En sommigen hebben wel kinderen, een lieve rouw, leuke kleine kinderen, een mooie baan die ze altijd al wilden hebben; acteur. Geld genoeg. Knap uiterlijk. De hele wereld die ze mag. Mooie auto.

Ik doel nu op Antonie Kamerling. Ja, niet om te zeggen dat jou motieven niet gelden hoor, maar ja, om je te laten zien, dat ook mensen die alles hebben wat je opnoemt dat jij niet hebt, het gewoon niet meer willen.

Ja, en dan denk ik, heeft het toch meer te maken met geen of weinig contact met je 'zelf'.

Ja, en alles wat jij opnoemt heb ik ook. en nou bedoel ik niet te zeggen van en ja ik doe geen afspraak voor euthanasie maken ofzo.
Ik zal ff het rijtje quoten met reacties voor de duidelijkheid.
Sommige mensen hebben geen kinderen waar ze moeten voor zorgen.
Die kan ik ook niet krijgen door toedoen van anderen.

Of hebben geen vrienden waar ze terecht kunnen.
Mijn vrienden bestaan uit 2 vrienden die ook nog eens elkaar, goed bedoeld, de tent uit concurreren. Wat de nodige stress geeft wat zich kan uiten in migraine, hoge bloedruk.
Sommige mensen ervaren de oorverdovende pijn van de stilte, de eenzaamheid.
Ik word ook weer alleen wakker, en veel te laat, ondanks dat ik de wekker heb uitgezet, jaa, de stress van weer met me moeder afspreken binnenkort, komt er ook nog ff bij, ze kent me vrienden ook allebei, en ik heb soms gewoon zin: met alle drie ff geen contact en bekijk het maar.
Sommige mensen worden aanzien als rare onbetrouwbare wezens omdat hun innerlijke wereld niet 'strookt' met hun uiterlijk.
Ja, dat gevoel denk ik te kunnen kennen, ja, kijk ik werd altijd meisje genoemd, ja, en nu ja, ik zie er ietsje ouder uit, en ja, ik zal mijn zelfbeeld moeten herzien, ik ben nu een vrouw(en dat woord vind ik verschrikkelijk klinken, moet daar echt aan wennen, en het integreren)Sommige mensen moeten ervaren dat andere mensen bang van hen zijn.
Ja, en de mensen die moeten ervaren dat ze bang voor anderen zijn....
Sommige mensen moeten een rolletje spelen om toch maar een beetje aanvaard te worden. Iedereen speelt rollen. Denk ik. Ja, je zou wel moeten. Ja, je kan er wel voor kiezen de rollen te spelen die het dichtstbij je eigen 'zelf' komen.
Sommige mensen moeten het alleen maar hebben van cybergedoe maar tellen in de werkelijkheid haast niet mee. Ook dat kan pijnlijk zijn.
En dat ken ik ook, nadat de 'feestdagen' weer het roet in mijn eten hebben gegooid ben ik weer 2 stappen terug , na keihard te hebben gewerkt aan die drie stappen vooruit.

En toch, ff tussendoor: dat van je uiterlijk snap ik niet; ik vind dat je er leuk uitziet, symphatiek overkomt...
Geestelijke pijn is ook pijn. Het hoeven niet altijd tumoren te zijn. Probeer ook dat eens te begrijpen.Dat hoef ik niet te proberen dat wéét ik.


God gaf ieder mens een wil. Sommige mensen hebben die wil enorm misbruikt. De geschiedenisboeken, het journaal en kranten staan er elke dag vol mee. Welnu, de mens heeft ook de wil om 'iets' anders te doen. Een wil om over te gaan naar dat andere leven. 'Ik sterf niet, maar ik ga het leven binnen.': zei Theresia van Lisieux op haar sterfbed. Zij moest wel de pijn en ongemakken doorstaan van haar ziekte. Is het dan niet beter dat er op een humane manier kan overgegaan worden naar dat andere leven?

Natuurlijk, ik denk soms heel eventjes, als ik ooit ziek zal worden, ja, dan is er morfine in het vooruitzicht...
Want ik kan helemaal niet tegen pijn.
Uittocht, doortocht, intocht...we kennen het allemaal wel. Maar deze 3 begrippen kunnen doorgetrokken worden op ons dagelijks leven. Het hoeft niet de vlucht te zijn vanuit een land doorheen de woestijn naar het beloofde land. Het kan ook symbolisch zijn...de geboorte, het leven en de intocht in het leven na dit leven...heel ons bestaan is omweven met symboliek.

Ik kan me heel goed voorstelen dat je '
Rust' met een Hoofdletter wil.

-----
Eventjes je reactie op Willemijn:
Dank je wel W-tje. Vorige maand, op 14 januari, heb ik uitdrukkelijk de dokter mijn wens duidelijk gemaakt. In duidelijke woorden mijn wens, verlangen bekend gemaakt. Sommige mensen hier op CM en daarbuiten wisten al dat ik een bepaald verlangen had. Soms is een mens moegestreden.
Frank, heel eerlijk: ik ben ook moegestreden...
Ik ben over een week en een dag jarig; me moeder wil komen(ja, niet op de dag zelf, gewoon rondom die tijd), met me ene vriend heb ik op me verjaardag afgesproken, met de andere de dag ervoor, ja, die kon toevallig niet op me verjaardag, ik denk nou dat komt goed uit.....ja, zijn beide exen, ja, ik kan niet samen met ze drieën afspreken...En als kop op de vuurpijl komt ook nog me behandelaar- ster, coach, of hoe ze ook mag heten langs.

En de laatste weet dat ik het kan. en ik weet het. Maar ja, het voelt voor mij ook, elke dag als opboksen.


Ik weet ook wel dat de zon voor me nog kan opgaan en dan nog kan ik beslissen om het niet te doen. Tijdens dat gesprek met de dokter een maand geleden kreeg ik de zekerheid dat ik in aanmerking kom. Geloof het of niet maar dat was voor mij een hele geruststelling want ook al ken ik sinds 2008 die dokter ik was tot op die januari-dag niet zeker of ik ernstig zou genomen worden.

Ja, ik voel het aan, dan komt er een rust over je van ja...'het Kan'.
Ik weet ook wel dat sommige me een lafaard zullen vinden. Waarom niet opboksen tegen het leven. Ik niet, ik had dat gevoel ook, ik wou dat ik een ziekte kreeg, waar ik toch nog 3 maanden te leven zou hebben om afscheid te nemen... Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt. Een bepaalde daad of vraag vergt wel veel moed. En ook al is mijn verlangen zo groot naar die hemelse rust dan nog wil ik die inruilen voor een mooi harmonieus liefdevol leven met iemand. Iets kunnen betekenen voor iemand waar je zielsveel van houdt, waardering krijgen om wie je bent is veel leuker. Dat besef ik ook maar al te goed.

Ja, en als iets niet naar je toe komt moet jij ernaar toe, ja, ik ben het spreekwoord kwijt.(en vaak is dat géen familie, júist niet, want die zitten in patronen, is mijn mening)
Als ik iets wil betekenen zal ik toch vrijwilligerswerk moeten/willen doen, want ben afgekeurd dus regulier zit er niet in.
En dan zal ik toch gebruik kunnen maken van faciliteiten, de Hoop inloop, diaconaal aandachtscentrum, Winkel 2de hands spullen etc.

Verder zal ik dit topic niet meer lezen en ook niet mee reageren. ik deed mijn zegje en dat is goed voor mij geweest.

Ja, ik wou reageren op je.

Ik snap je heel goed. Ik respecteer je mening, ik begrijp het.


En ja Frank, ik hoop ook dat je mij begrijpt; ik kies nu wel weer voor het opboksen, ja, en dat is soms zo zwaar, dat ik echt bid vantevoren, ja, alles is dan zwaar.
Maar ja, na ongeveer twee weken boksen worden dingen makkelijker voor mij, is de ervaring, maar ja, zolang boksen is bijna niet te doen.

En toch, ja, ik ga boksen. Want ik wil het lente zien worden....

En, kom ik om, dan kom ik om(tijdens het opboksen bedoel ik), ja zo voelt dat en waar staat die Bijbeltekst ook alweer(OT)?


Nou Frank, ik ben blij voor jou dat je nu de beslissing kan nemen, en daardoor de Rust voelt, ja, ik kan mezelf daar wel wat bij indenken.

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:41
 
Frank heb alleen dit te zeggen het doet mij verdrietbij denk dat ieder van ons hier wel. Eenzaamheid voelt ongeacht kinderen of niet familie of niet.
Kan alleen zeggen het doet mij erg verdriet bij jou beslissing.
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 18:56
 
En toch, ja, ik ga boksen. Want ik wil het lente zien worden....



Dit vind ik een prachtige gedachte van je Shanita!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 20:12
 
tekst weg......balen, later of morgen even overnieuw...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 februari 2013, 20:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 06:09
 
Nou even over nieuw!

Dank je Mamalou!

Ha, Frank,

Ja, ik wou even zeggen wat bij mij werkt,

Ja, gister een stuk lopen typen wou versturen, stuk weg.

Dus ja nu ff wat korter.

Nou wat voor mij toverwoorden zijn is een opgeruimd huis, onder de mensen, dus inloop Hoop, diaconaal aandachtscentrum, weer naar de kerk, vrijwilligerswerk paar uur in de week etc.

Hobby, schilderen, ja, dat kan namelijk iedereen en is niet duur.
En als je dan een cursus neemt ja, dan ook ontmoet je mensen en je bent met een deel van je hersens bezig die je normaal bijna niet gebruikt, het creatieve deel.
En dan komt er een stofje vrij waar je gelukkig van wordt.

En, in die tijd, ff geen, of minimaal contact met familie, want die zitten in patronen, en ja, dat kan het er niet makkelijker op maken zeg maar.

Ik bedoel, familie die loopt je jammeren dat ze het allemaal zó erg vinden ja, dat kon ik ff niet gebruiken.

Ja, en dit kan je natuurlijk niet allemaal in een dag regelen en doen. Daar is tijd voor nodig.
Dat hoorde ik in de preek zondag van de PKN. Eerste keer dat ik weer ging.
Van ja, als mensen stuk zijn gelopen, en als het ware hun leven weer opnieuw, en dan anders gaan opbouwen, ja dat kost tijd.

Net als een zaadje, als je die in de grond stopt heb je ook niet meteen een plant.
Dan heeft dat aandacht nodig, verzorging, en licht, en de predikant doelde ook op levenslicht, licht van God.
En ja, ook water, dingen die God schiep in de eerste dagen.

En ja, het is gewoon een gegeven, een mensen kan wel zonder partner, maar ja niet zonder andere mensen om hem heen. en ook niet zonder doel, hobby, schilderij afmaken, je dienstbaar opstellen voor vrijwilligerswerk, mensen in de kerk ontmoeten, als er dan iets is, of je kan zelf iets niet in je huis dat je dan om hulp kan vragen.

Nou ja, dit is niet bedoeld van nou zo moet het ofzo, ik denk zelf, omdat ik dat zelf ook heb, dat je daar hulp bij nodig hebt, ja, ik weet niet hoe dat geregeld is in Belgie.
Kan je daar ook iemand krijgen die een keer in de week dingen komt bespreken? en tips en hulpbronnen weet?

Iig, dit werkt zo bij mij, en ja, het ís idd opboksen.

Ja, ik wil je niet overtuigen ofzo, wou dit met je delen dat is alles.

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 12:08
 
[quote=LEANNE226]

Pff en dat zeker, omdat je voor rood altijd moet wachten, waarom vindt jij groen dan niet mooi Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 13:55
 
[quote=LEANNE226]

Pff en dat zeker, omdat je voor rood altijd moet wachten, waarom vindt jij groen dan niet mooi Gefrustreerde smiley

Ja, ik moet hier even ingrijpen hoor. Ahum... Gerrit, dit is een heel serieus topic, en als jij met van die geintjes komt ja, omdat je je verveeld ofzo, kan dat bij mij iig nogal demotiverend werken.

Jij weet heel goed wat Leanne bedoeld...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 14:22
 
[quote=SHANITA130]

Kijk en daar zit hem nu de kneep, omdat jij niet anders kan dan hele lappen teksten plaatsen .
Met een kort antwoord geen genoegen kan nemen, ik op een ander reageer.
Verwacht ik zeker van jou niet zo,n antwoord, daar jij al eens een topic om zeep hebt geholpen, door zulk stom gezeur.
Puur en alleen omdat jij om bepaalde redenen, met een hoop dingen niets heeft, dan alleen topic euthanasie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 14:46
 
GERRIT084 schreef:
aan Shanita: Kijk en daar zit hem nu de kneep, omdat jij niet anders kan dan hele lappen teksten plaatsen .
Met een kort antwoord geen genoegen kan nemen, ik op een ander reageer.
Verwacht ik zeker van jou niet zo,n antwoord, daar jij al eens een topic om zeep hebt geholpen, door zulk stom gezeur.
Puur en alleen omdat jij om bepaalde redenen, met een hoop dingen niets heeft, dan alleen topic euthanasie.



Smiley die vol vragen zit
vriendelijk...


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 13 februari 2013, 14:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 15:19
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit
vriendelijk...

Ja, Jol, ik kan er geen touw aan vastknopen.

Probeer ik ook niet, komt misschien ruzie van.

Ik mag Gerrit graag Lachende smiley , maar soms.... Boze smiley

S. die er enigszins zin aan heeft vandaag en dat niet om zeep laat helpen door een heel erg onduidelijk op haar overkomede post.

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9
Pagina 9 van 9