ChristianMatch
 


Forum

opbouwen van een relatie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 22:33
 
Stel je hebt je ideale date gevonden en het klikt van de andere kant ook goed, hoe bouw je dan een goede en stabiele relatie op?

Zelf merk ik dat hoewel t heel fijn is een beginnende relatie ook zo z'n lastige dingen heeft. Je neemt toch je verleden, eerdere ervaringen, karakter en eigenaardigheden mee. Voor de meesten hier zal ook gelden dat je geen 18 meer bent en dus al een heel leven opgebouwd.

Samen je weg zoeken, veel samen praten, respect over en weer zijn natuurlijk belangrijk. Maar wat als je tegen botsende meningen, gewoonten, overtuigingen aanloopt. Bijvoorbeeld hij is echt een avondmens en wordt na 10-en pas goed wakker, zij een ochtendmens en ligt normaal gesproken voor 10-en op 1 oor. Of zij neemt geloof heel serieus en vind kerkgang, samen bidden en bijbelstudie erg belangrijk en hij gelooft ook wel maar vind dat veel minder belangrijk. Je hebt er samen over gesproken maar kunt jezelf en de ander niet zomaar veranderen. Wat dan -> einde verhaal of toch niet. Hoe zorg je dat die verliefdheid/ prille liefde ook uit kan groeien tot de liefde van je leven?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin,

groetjes Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIANANT614





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:45
 
Wie had ooit kunnen bedenken dat ik ooit mijnzelf zou laten inschrijven op een datingsite? Ik niet in ieder geval.
Het inschrijven is geen probleem opzich maar dan komt het echte werk. Welkom in de wereld die volwassen heet, want hé, ik kan iemand echt niet meer mee vragen om in de zandbak te spelen met emmertjes en vormpjes. Bovendien loop men dan ook nog eens de kans om uitgemaakt te worden voor: "stomme jongen of jongens zijn stom".
Nu doen "wij" best wel eens stomme dingen, maar dat is een ander verhaal.
Zo'n datingsite kan misschien met veel fantasie worden vergeleken met het shoppen in de bloemisterij op een rustige zondagmiddag.

Bij het binnenlopen van het tuincentum ziet men zeer veel en diversen kleuren, geuren en grootte. Het is vrij gemakkelijk om een reeds uitgegroeid zaadje, ook wel plant genaamd, te kopen en vervolgens in de tuin te planten. Of kiezen we voor een zaadje waarvan je wel weet wat het zou kunnen worden, maar dat de kleur, geur en grootte geheel afhankelijk is op de manier waarop jij deze plant verzorgd?
Dit is nu precies net zo als met een datingsite, neem een zaadje, in dit geval het profiel , verzorgt het en ziet het hopelijk groeien. Het liefst met zorg, aandacht en liefde want dat plantje heeft dat heus nodig. En natuurlijk gaan we geen groeimiddelen toevoegen, nee dat plantje mag gewoon op geheel eigen wijze groeien zonder te forceren.
Een beetje water op zijn tijd kan kwaad, dit noemen wij dan ook een e-mail. Soms..met een klein beetje pokon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:32
 
DIANANT614 schreef:
Wie had ooit kunnen bedenken dat ik ooit mijnzelf zou laten inschrijven op een datingsite? Ik niet in ieder geval.
Het inschrijven is geen probleem opzich maar dan komt het echte werk. Welkom in de wereld die volwassen heet, want hé, ik kan iemand echt niet meer mee vragen om in de zandbak te spelen met emmertjes en vormpjes. Bovendien loop men dan ook nog eens de kans om uitgemaakt te worden voor: "stomme jongen of jongens zijn stom".
Nu doen "wij" best wel eens stomme dingen, maar dat is een ander verhaal.
Zo'n datingsite kan misschien met veel fantasie worden vergeleken met het shoppen in de bloemisterij op een rustige zondagmiddag.

Bij het binnenlopen van het tuincentum ziet men zeer veel en diversen kleuren, geuren en grootte. Het is vrij gemakkelijk om een reeds uitgegroeid zaadje, ook wel plant genaamd, te kopen en vervolgens in de tuin te planten. Of kiezen we voor een zaadje waarvan je wel weet wat het zou kunnen worden, maar dat de kleur, geur en grootte geheel afhankelijk is op de manier waarop jij deze plant verzorgd?
Dit is nu precies net zo als met een datingsite, neem een zaadje, in dit geval het profiel , verzorgt het en ziet het hopelijk groeien. Het liefst met zorg, aandacht en liefde want dat plantje heeft dat heus nodig. En natuurlijk gaan we geen groeimiddelen toevoegen, nee dat plantje mag gewoon op geheel eigen wijze groeien zonder te forceren.
Een beetje water op zijn tijd kan kwaad, dit noemen wij dan ook een e-mail. Soms..met een klein beetje pokon.

De meeste mensen hier zijn inmiddels al plantjes, waarvan de helft al in een tuintje heeft gestaan. In dat tuintje heeft het geregend, gewaaid en soms zelfs gehageld. Het gevolg was dat er blaadjes geknakt zijn en ook wat bloemetjes verdord. Vanzelfsprekend heeft zo'n plantje ook nu weer water nodig èn pokon.... Lachende smiley
Je vergeet ook nog te vermelden dat aan de meeste plantjes gelukkig een gebruiksaanwijzing hangt....of dit in de grote mensenwereld ook zo is?? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:03
 
gelukkig herstellen planten zich erg snel wanneer zij op de juiste locatie staan qua hoeveelheid Hemelwater, leef-klimaat, zonnewarmte en voedingsbodem, cootje.
een klein beetje extra verzorging kan misschien in sommige gevallen helpen, maar is dan vaak niet eens nodig

Lachende smiley met blinkend witte tanden

de geknakte blaadjes vallen dan af, en er komt mooi nieuw fris blad, het wortelstelsel vernieuwt zich en breid zich uit, zodat de benodigde voeding gemakkelijk kan worden opgenomen, en de plant bloeit het eerste seizoen vaak uitbundiger dan ooit!!


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 15 oktober 2011, 10:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:33
 
Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi...
Zo voel ik het ook precies....
Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven...
Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen.
Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt.
Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd.
Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij...
Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten...
Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen.
Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel...
Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters...
Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site.
Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 12:37
 
ZEELAND736 schreef:
Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi...
Zo voel ik het ook precies....
Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven...
Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen.
Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt.
Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd.
Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij...
Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten...
Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen.
Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel...
Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters...
Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site.
Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen.


Misschien moet je eerst eens je verleden echt verwerken Zeeland voordat je weer open kunt staan voor een andere relatie.....
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een nieuwe relatie ook als nieuw beschouw en geen behoefte heb om de oude koeien uit mijn vorige relatie weer naar boven te brengen.....Natuurlijk, je kan het er kort over hebben maar je moet het leven ook vooruit leven en niet maar steeds achteruit blijven kijken....
En ook in een nieuwe relatie wordt je gekwetst, dat hoort bij het hebben van een relatie maar kijk vooruit en blijf niet in de oude dingen hangen.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 20:28
 
ZEELAND736 schreef:
Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi...
Zo voel ik het ook precies....
Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven...
Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen.
Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt.
Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd.
Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij...
Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten...
Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen.
Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel...
Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters...
Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site.
Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen.

Wat naar dat ondanks je instelling van verleden een plek geven en openstaan voor een nieuwe relatie, dit toch niet gelukt is. Onder andere door te verschillende karakters

sterkte ermee, Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 00:43
 
ZEELAND736 schreef:
Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi...
Zo voel ik het ook precies....
Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven...
Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen.
Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt.
Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd.
Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij...
Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten...
Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen.
Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel...
Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters...
Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site.
Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen.



Zie vele vergelijkingen op deze site met de plantenwereld en ik als plantendokter kan je wel het één en ander uit leggen...maar de vergelijking is maar beperkt ....planten immers hebben geen gevoel en of emoties en daar gaat het feitelijk om en niet om het uiterlijke geknakte leventje.
Als je van binnen beschadigd bent kom je daar moeilijk over heen en ik denk wel eens dat vele onder ons een therapeut zoeken om de oude wonden uit het verleden te herstellen...begrijpelijk dat wel, want het hartzeer gaat niet vanzelf weg … daar gaat een hele poos overheen en geduld van een nieuwe partner, waarin de communicatie vanzelfsprekend de belangrijkste factor is in een relatie.
Ik kan me voorstellen dat vrouwen over het algemeen weinig op hebben met de inlevingsvermogen van een hoop mannen en daar zouden wij als mannen toch lering uit moeten trekken. Wat is er mooier om samen in gelukkig in harmonie met God te leven. Dit is voor mij althans het snoer waarop ik richt en hoop de partner daarin gelukkig te kunnen maken.
Denk dat we d.m.v. communicatie, zo ook op deze site op de goede weg zitten, want je merkt dat daardoor veel pijn/emotie/verdriet, verwerkt kunnen worden en dus daarmee de weg wordt geopend naar een eventuele goede relatie.


Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 17 oktober 2011, 00:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 19:25
 
LEONARD480 schreef:
Zie vele vergelijkingen op deze site met de plantenwereld en ik als plantendokter kan je wel het één en ander uit leggen...maar de vergelijking is maar beperkt ....planten immers hebben geen gevoel en of emoties en daar gaat het feitelijk om en niet om het uiterlijke geknakte leventje.
Als je van binnen beschadigd bent kom je daar moeilijk over heen en ik denk wel eens dat vele onder ons een therapeut zoeken om de oude wonden uit het verleden te herstellen...begrijpelijk dat wel, want het hartzeer gaat niet vanzelf weg … daar gaat een hele poos overheen en geduld van een nieuwe partner, waarin de communicatie vanzelfsprekend de belangrijkste factor is in een relatie.
Ik kan me voorstellen dat vrouwen over het algemeen weinig op hebben met de inlevingsvermogen van een hoop mannen en daar zouden wij als mannen toch lering uit moeten trekken. Wat is er mooier om samen in gelukkig in harmonie met God te leven. Dit is voor mij althans het snoer waarop ik richt en hoop de partner daarin gelukkig te kunnen maken.
Denk dat we d.m.v. communicatie, zo ook op deze site op de goede weg zitten, want je merkt dat daardoor veel pijn/emotie/verdriet, verwerkt kunnen worden en dus daarmee de weg wordt geopend naar een eventuele goede relatie.

Hele fijne reactie...zo voel ik het inderdaad...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:39
 
LEONARD480 schreef:
Zie vele vergelijkingen op deze site met de plantenwereld en ik als plantendokter kan je wel het één en ander uit leggen...maar de vergelijking is maar beperkt ....planten immers hebben geen gevoel en of emoties en daar gaat het feitelijk om en niet om het uiterlijke geknakte leventje.
Als je van binnen beschadigd bent kom je daar moeilijk over heen en ik denk wel eens dat vele onder ons een therapeut zoeken om de oude wonden uit het verleden te herstellen...begrijpelijk dat wel, want het hartzeer gaat niet vanzelf weg … daar gaat een hele poos overheen en geduld van een nieuwe partner, waarin de communicatie vanzelfsprekend de belangrijkste factor is in een relatie.
Ik kan me voorstellen dat vrouwen over het algemeen weinig op hebben met de inlevingsvermogen van een hoop mannen en daar zouden wij als mannen toch lering uit moeten trekken. Wat is er mooier om samen in gelukkig in harmonie met God te leven. Dit is voor mij althans het snoer waarop ik richt en hoop de partner daarin gelukkig te kunnen maken.
Denk dat we d.m.v. communicatie, zo ook op deze site op de goede weg zitten, want je merkt dat daardoor veel pijn/emotie/verdriet, verwerkt kunnen worden en dus daarmee de weg wordt geopend naar een eventuele goede relatie.


Ik denk juist dat het belangrijk is om er niet in te blijven hangen Leonard en dat is wat je toch wel vaak ziet, ook bij mannen....Dan krijg je op een eerste date allemaal die verhalen over vorige relaties en huwelijken.....Ik zit daar niet op te wachten, het gaat mij om de man.....het verleden komt wel als er iets van een realtie gaat groeien.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 01:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk juist dat het belangrijk is om er niet in te blijven hangen Leonard en dat is wat je toch wel vaak ziet, ook bij mannen....Dan krijg je op een eerste date allemaal die verhalen over vorige relaties en huwelijken.....Ik zit daar niet op te wachten, het gaat mij om de man.....het verleden komt wel als er iets van een realtie gaat groeien.....


Dat is juist de grootste fout die de meeste begaan. Nooit zo intens met je verleden worstelen bij een eerste ontmoeting. Wat feitelijk daarmee te kennen wordt gegeven is dat de persoon in kwestie niet (geheel) los is van zijn of haar ex.
Goed van je Willemijn dit even onder de aandacht te brengen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:00
 
KLAPROOS940 schreef:
Stel je hebt je ideale date gevonden en het klikt van de andere kant ook goed, hoe bouw je dan een goede en stabiele relatie op?

Zelf merk ik dat hoewel t heel fijn is een beginnende relatie ook zo z'n lastige dingen heeft. Je neemt toch je verleden, eerdere ervaringen, karakter en eigenaardigheden mee. Voor de meesten hier zal ook gelden dat je geen 18 meer bent en dus al een heel leven opgebouwd.

Samen je weg zoeken, veel samen praten, respect over en weer zijn natuurlijk belangrijk. Maar wat als je tegen botsende meningen, gewoonten, overtuigingen aanloopt. Bijvoorbeeld hij is echt een avondmens en wordt na 10-en pas goed wakker, zij een ochtendmens en ligt normaal gesproken voor 10-en op 1 oor. Of zij neemt geloof heel serieus en vind kerkgang, samen bidden en bijbelstudie erg belangrijk en hij gelooft ook wel maar vind dat veel minder belangrijk. Je hebt er samen over gesproken maar kunt jezelf en de ander niet zomaar veranderen. Wat dan -> einde verhaal of toch niet. Hoe zorg je dat die verliefdheid/ prille liefde ook uit kan groeien tot de liefde van je leven?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin,

groetjes Klaproos

Ja, je hebt hier echt een serieus punt. Kweet er helaas alles van... Zelfs als je beiden van dezelfde kerkgenootschap bent geeft nog geen garanties... Hou maar op, schei maar uit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:18
 
BEUN656 schreef:
Ja, je hebt hier echt een serieus punt. Kweet er helaas alles van... Zelfs als je beiden van dezelfde kerkgenootschap bent geeft nog geen garanties... Hou maar op, schei maar uit...

Inderdaad dat klopt...ook dat was mijn ervaring..
Dus niet..hou maar op...schei maar uit...Natuurlijk niet..
Bij ons was het juist ook heel duidelijk dat de scheiding van ons allebei reden was juist om wel veel te praten.
Er zit iets...moet je daar een volgende relatie mee belasten???
Belasten is iets anders dan er over praten...en dat konden we en wilden we..
Soms merk je dan weer hoe diep het zit...en ook welke wonden het achterlaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 01:25
 
BEUN656 schreef:
Ja, je hebt hier echt een serieus punt. Kweet er helaas alles van... Zelfs als je beiden van dezelfde kerkgenootschap bent geeft nog geen garanties... Hou maar op, schei maar uit...


Klinkt allemaal heftig Beun ...Hou maar op, schei toch uit geeft aan je een gevoelige snaar aanraakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 18:09
 
ZEELAND736 schreef:
Inderdaad dat klopt...ook dat was mijn ervaring..
Dus niet..hou maar op...schei maar uit...Natuurlijk niet..
Bij ons was het juist ook heel duidelijk dat de scheiding van ons allebei reden was juist om wel veel te praten.
Er zit iets...moet je daar een volgende relatie mee belasten???
Belasten is iets anders dan er over praten...en dat konden we en wilden we..
Soms merk je dan weer hoe diep het zit...en ook welke wonden het achterlaat...


Toch eens een beetje positiever denken Zeeland.......en niet te veel tobberen over wat er allemaal niet goed is en wat anders kan......
Je bent gezond en je kan er nog allemaal wat aan veranderen.....Iemand die terminaal ziek is heeft die keuze niet...... Engeltje smiley
En soms is het wel goed om eens te kijken naar de dingen die je wel hebt... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 18:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien moet je eerst eens je verleden echt verwerken Zeeland voordat je weer open kunt staan voor een andere relatie.....
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een nieuwe relatie ook als nieuw beschouw en geen behoefte heb om de oude koeien uit mijn vorige relatie weer naar boven te brengen.....Natuurlijk, je kan het er kort over hebben maar je moet het leven ook vooruit leven en niet maar steeds achteruit blijven kijken....
En ook in een nieuwe relatie wordt je gekwetst, dat hoort bij het hebben van een relatie maar kijk vooruit en blijf niet in de oude dingen hangen.......
Het klinkt zo mooi Wmijn, maar hoe gaat dat eigenlijk? Verleden verwerken, wanneer weet je dat je aan een nieuwe relatie toe bent? Is het vaak niet zo, dat je er achter komt dat er nog steeds dingen niet verwerkt zijn als je er weer opnieuw mee geconfronteerd wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 18:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Het klinkt zo mooi Wmijn, maar hoe gaat dat eigenlijk? Verleden verwerken, wanneer weet je dat je aan een nieuwe relatie toe bent? Is het vaak niet zo, dat je er achter komt dat er nog steeds dingen niet verwerkt zijn als je er weer opnieuw mee geconfronteerd wordt?


Natuurlijk is dat zo Chatuliem, je verleden speelt je altijd wel eens parten......dat weet je zelf ook....Maar dat hoort bij jou, daarom ben je geworden wie je bent......en dat mag toch ook?
De kunst is alleen om het niet zo dagvullend aanwezig te laten zijn en je ook te richten op dingen die voor je liggen......
En natuurlijk is een nieuwe relatie moeilijk en spannend maar moet je er daarom dan maar niet aan beginnen????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 18:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Natuurlijk is dat zo Chatuliem, je verleden speelt je altijd wel eens parten......dat weet je zelf ook....Maar dat hoort bij jou, daarom ben je geworden wie je bent......en dat mag toch ook?
De kunst is alleen om het niet zo dagvullend aanwezig te laten zijn en je ook te richten op dingen die voor je liggen......
En natuurlijk is een nieuwe relatie moeilijk en spannend maar moet je er daarom dan maar niet aan beginnen????
Nee, je moet elkaar denk ik in het begin vooral de ruimte geven. Te snel en te vaak bij elkaar kan enorm verstikkend werken. Als je alles meteen met elkaar wilt uitpraten kan het juist heel benauwend werken, voordat je het weet ben je emotioneel afhankelijk van elkaar geworden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 19:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Nee, je moet elkaar denk ik in het begin vooral de ruimte geven. Te snel en te vaak bij elkaar kan enorm verstikkend werken. Als je alles meteen met elkaar wilt uitpraten kan het juist heel benauwend werken, voordat je het weet ben je emotioneel afhankelijk van elkaar geworden...

Wat versta je onder emotionele afhankelijkheid en waarom is te vaak bij elkaar zijn in het begin van een relatie voor jou verstikkend?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 20:03
 
ANNETTE050 schreef:
Wat versta je onder emotionele afhankelijkheid en waarom is te vaak bij elkaar zijn in het begin van een relatie voor jou verstikkend?
Als je niet zonder elkaar kan, kan je ook niet met elkaar, is een wijsheid die mij verteld is. En daar zit in mijn ogen veel waarheid in. Je geliefde moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie...Allemaal gemeenplaatsen, maar ze zijn wel waar.

Te vaak bij elkaar zijn kan averechts werken. Want het kost echt tijd aan de ander te wennen. Sommige mensen zijn al na een paar weken 24/7 bij elkaar, maar dat kan tot grote frictie leiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 00:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je niet zonder elkaar kan, kan je ook niet met elkaar, is een wijsheid die mij verteld is. En daar zit in mijn ogen veel waarheid in. Je geliefde moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie...Allemaal gemeenplaatsen, maar ze zijn wel waar.

Te vaak bij elkaar zijn kan averechts werken. Want het kost echt tijd aan de ander te wennen. Sommige mensen zijn al na een paar weken 24/7 bij elkaar, maar dat kan tot grote frictie leiden.

In hoeverre realiseer je dat de geliefde een aanvulling is op je leven Chat en waar zit daar de balans in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 00:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je niet zonder elkaar kan, kan je ook niet met elkaar, is een wijsheid die mij verteld is. En daar zit in mijn ogen veel waarheid in. Je geliefde moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie...Allemaal gemeenplaatsen, maar ze zijn wel waar.

Te vaak bij elkaar zijn kan averechts werken. Want het kost echt tijd aan de ander te wennen. Sommige mensen zijn al na een paar weken 24/7 bij elkaar, maar dat kan tot grote frictie leiden.


Als je liefde een aanvulling is en geen invulling, zul je elkaar te weinig naderen, omdat je de laatste stap niet echt durft te zetten. Het is niet erg jezelf eens te verliezen in elkaar.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 07:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je niet zonder elkaar kan, kan je ook niet met elkaar, is een wijsheid die mij verteld is. En daar zit in mijn ogen veel waarheid in. Je geliefde moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie...Allemaal gemeenplaatsen, maar ze zijn wel waar.

Te vaak bij elkaar zijn kan averechts werken. Want het kost echt tijd aan de ander te wennen. Sommige mensen zijn al na een paar weken 24/7 bij elkaar, maar dat kan tot grote frictie leiden.

Je geliefde moet niet naast maar in je leven staan,zo kan je eigen leven doorgaan met je partner als waardevolle aanvulling.Jezelf verliezen in een relatie doet de relatie geen goed........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:13
 
Je bent dan al van plan voor elkaar te gaan?
Er is liefde van beide kanten?
Onvoorwaardelijke liefde?

Dan neem je als basis Gods liefde die in Jezus is..
Vanuit die liefde samen verder gaan en vanuit die liefde aan een relatie beginnen en die relatie opbouwen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:15
 
MARIAN519 schreef:
Je bent dan al van plan voor elkaar te gaan?
Er is liefde van beide kanten?
Onvoorwaardelijke liefde?

Dan neem je als basis Gods liefde die in Jezus is..
Vanuit die liefde samen verder gaan en vanuit die liefde aan een relatie beginnen en die relatie opbouwen...

Alleen hoe weet je dat er van beide kanten onvoorwaardelijke liefde is? En bijvoorbeeld niet het verlangen naar een relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:18
 
KLAPROOS940 schreef:
Alleen hoe weet je dat er van beide kanten onvoorwaardelijke liefde is? En bijvoorbeeld niet het verlangen naar een relatie.

Wat is eigenlijk onvoorwaardelijke liefde....ik heb het éénmaal ervaren....maar het werkte toch niet....blijkbaar....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:39
 
KLAPROOS940 schreef:
Alleen hoe weet je dat er van beide kanten onvoorwaardelijke liefde is? En bijvoorbeeld niet het verlangen naar een relatie.

Wel. het is een gevoel dat je niet eerder hebt ervaren..bij mij tenminste..of alles op zijn plaats valt..én het moet bij beiden zo zijn..jij én de ander..
En je moett het durven..lef hebben..om ervoor te gaan..
garanties wat dit betret zijn er geloof ik niet.. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 23:57
 
ANNETTE050 schreef:
Wat is eigenlijk onvoorwaardelijke liefde....ik heb het éénmaal ervaren....maar het werkte toch niet....blijkbaar....

Alles kun je redeneren vanuit je gevoel, maar ook vanuit je verstand en waar is het evenwicht. Bij jou merk ik ook iets van het dubbele of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 00:06
 
LEONARD480 schreef:
Alles kun je redeneren vanuit je gevoel, maar ook vanuit je verstand en waar is het evenwicht. Bij jou merk ik ook iets van het dubbele of niet.


dubbel, ik weet niet of dat het woord is..........hoe kan dat dan, als de liefde onvoorwaardelijk is, dat het vastloopt.... het is voor mij een raadsel....je ervaart het, het bestaat wel...


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 23 oktober 2011, 08:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 14:17
 
ANNETTE050 schreef:
dubbel, ik weet niet of dat het woord is..........hoe kan dat dan, als de liefde onvoorwaardelijk is, dat het vastloopt.... het is voor mij een raadsel....je ervaart het, het bestaat wel...

Omdat je tegen je grenzen aanloopt?Onvoorwaardelijk bestaat eigenlijk niet,je kunt nooit álles overhebben voor een ander ook al wil je het nog zo goed doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2