ChristianMatch
 


Forum

vreemdgaan
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:00
 
THOMAS968 schreef:
Een stukje geschiedenis die ook laat zien hoe er in zeer behoudende kringen tegenaan wordt gekeken. Het Hervormd lokaal in Capelle is wel Hervormd maar gezien de extreem strenge opvattingen eigenlijk een zelfstandige kerk. De dominee van die kerk werd beschuldigd een relatie te hebben met een 39 jarige vrouw, hij was zelf flink ouder. Zijn vrouw verontschuldigde zich openlijk dat zij hem niet altijd de diensten had verleend die ze had moeten doen in een huwelijk. Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien. De predikant is overigens geschorst, ondanks dat er geen geschikte opvolger was en kon zijn. Het kon ook moeilijk anders want wat de man preekte over (de prikkel tot) seksualiteit, blote armen mochten niet, was in flagrante tegenspraak met wat de man zelf deed. Dat zie je wel meer natuurlijk. Dat dit soort zware opvattingen mijn denken niet bepaalt, mag helder zijn voor wie mijn bijdragen wel eens leest. Doorgaans hangt men de vuile was niet buiten in deze kringen: wat in het verborgene is geschied moet ook in het verborgene behandeld worden. Tja, de vader moet kennelijk beschermd worden tegen zijn dochters als incestslachtoffertjes en ja, het derde en het vierde geslacht en zo....

Thomas, een hypocriet christendom deugt niet en is ongeloofwaardig,

Wat een onzin verhaal. Dit is algemeen bekend hier in de regio en al lang geleden. In deze kringen blijft er niet meer onder de zwarte mantel als elders. Alleen dan is de zwarte mantel misschjien niet zwart. Geen enkel mens hangt die vuile was buiten, en ik denk niet dat zulke verhalen meer voorkomen in deze kringen als ergens anders.

Overigens, om on topic te blijven...
Ik kots van vreemdgangers en wat mij betreft mogen ze allemaal opgeknoopt worden.
Er is geen excuses voor vreemdgaan, alleen slappelingen doen dit


Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 11 december 2011, 15:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:02
 
MARIAN519 schreef:
Leanne schreef: "Nee.........ik vind dat vreemdgaan nooit goed te keuren is,ik vraag me juist af wanneer jullie vinden dat iemand aangezet wordt tot vreemdgaan.........

Kom maar op"

Hoe kun je aangezet worden tot iets?
geef je dan je eigen keuze aan een ander? of geef je de schuld van jouw vreemdgaan aan een ander?

Aanzetten tot? als excuus? Gefrustreerde smiley

met Leanne vraag ik..hoe kan dit?

kom maar op ja!! Knipoog smiley




bijvoorbeeld als 1 van de partners besluit de intimiteit te weigeren? is dat een optie?
kun je nu hard gaan gillen dat er dan is heeeeel fout zit in het huwelijk, dat klopt, maar ik zie dat dan toch als aanzetten tot vreemdgaan.

nou weet ik natuurlijk niet wat voor mannen jij gewend bent, maar ik ben geen bedelaar en als mij ontzegd word waar ik behoefte aan heb, dan ga ik toch echt verder kijken dan mn euh.... neus lang is.

erg he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:28
 
@Pieter,

jaja, dus als je niet krijgt wat je wil, dan neem je het toch...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:34
 
Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeningen plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We moeten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk of kerkleden zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk, is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 december 2011, 20:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:35
 
PIETER649 schreef:
bijvoorbeeld als 1 van de partners besluit de intimiteit te weigeren? is dat een optie?
kun je nu hard gaan gillen dat er dan is heeeeel fout zit in het huwelijk, dat klopt, maar ik zie dat dan toch als aanzetten tot vreemdgaan.

nou weet ik natuurlijk niet wat voor mannen jij gewend bent, maar ik ben geen bedelaar en als mij ontzegd word waar ik behoefte aan heb, dan ga ik toch echt verder kijken dan mn euh.... neus lang is.

erg he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Als je dapper genoeg bent om vreemd te gaan, had je ook zo dapper genoeg kunnen zijn om eerst je foute relatie te beeindigen voor je verder gaat zoeken.

Maarja, zo dapper zijn de vreemdgangers dan weer niet he.


(en voor we praatjes krijgen op cm: nee, niemand vreemd gegaan hier in huis ) Knipoog smiley


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zondag 11 december 2011, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:37
 
ANNETTE792 schreef:
Als je dapper genoeg bent om vreemd te gaan, had je ook zo dapper genoeg kunnen zijn om eerst je foute relatie te beeindigen voor je verder gaat zoeken.

Maarja, zo dapper zijn de vreemdgangers dan weer niet he.


(en voor we praatjes krijgen op cm: nee, niemand vreemd gegaan hier in huis ) Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:43
 
THOMAS968 schreef:
Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeninge plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We meten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.

Thomas

Ff een kleine correctie: de dominee van de CGK in Leeuwarden is echt niet geschorst. Wrs bedoel je een andere kerk? Iig binnen de CGK is dit nu niet van toepassing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:44
 
ERIC483 schreef:
@Pieter,

jaja, dus als je niet krijgt wat je wil, dan neem je het toch...


nee joh, natuurlijk niet, ik ga kruisdragen, de rest van mn leven een rotleven leiden tot de dood ons scheid Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:49
 
tja, vreemd gaan.
In de context van naastenliefde is dit wel een ernstig feit, daar het kwetsen van de ander wel heel reeel is, en een bjna onherstelbare schade toebrengt aan het vertrouwen.
Of er een verantwoordelijkheid ligt bij de partner is ook niet altijd weg te denken. Het komt wel degelijk voor dat een partner de intimiteit volledig uit de weg gaat, en weigert hierin de "plicht" tegemoet te komen. Dan moet de ander wel heel sterk in de schoenen staan om vreemdgaan niet toe te passen.
Er zijn toch wel situaties waar je ook eens met een andere bril moet evalueren waarom men is vreemd gegaan, en of dat inderdaad het "slachtoffer" volledig vrij spreekt van verantwoordelijkheid. Liegen brengt net zoveel schade in een relatie dan vreemd gaan.
Als je een relatie aangaat waar bij voorbaat zaken (zoals gebrokenheid) niet worden uitgesproken is de relatie op termijn vaak gedoemd om te mislukken.
Doch als men vreemd gaat onder het mom van "op een ander is het beter", dan moet men eens diep in de boezem op zoek gaan, waar de relatie met God niet goed zit. De Geest zou duidelijker aan het werk moeten zijn dan het vlees.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:51
 
Gezien de slechte leesvaardigheid van een aantal mensen hier is het natuurlijk gevaarlijk om het te schrijven maar een slechte seksuele relatie kan natuurlijk wel een factor zijn bij vreemdgaan, hoe fout het ook blijft om te doen. Verder Pieter, heb je het steeds over een vrouw die op dit punt achter blijft, maar sommige mannen zijn ook minnaars van niks en maken er een potje van. Dat kan huwelijken ook mede doen mislukken en vrouwen aanzetten dingen elders te zoeken. Sommige vrouwen zijn veertig of vijftig jaar oud en hebben met een man nog niet meer meegemaakt dan dat hij eeeh zijn genoegen even haalt. Dan schiet je als man en minnaar toch wel heel erg tekort. Wat ik wil zeggen is dat behalve de vrouwen ook mannen op dit punt kunnen falen. Omdat seksualiteit de kwaliteit van de relatie vaak weerspiegelt en andersom, blijft het correct wel eerst te scheiden en dan met de ander te gaan.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 december 2011, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 16:15
 
PIETER649 schreef:
nee joh, natuurlijk niet, ik ga kruisdragen, de rest van mn leven een rotleven leiden tot de dood ons scheid Engeltje smiley


ik kan daar wel respect voor opbrengen, pieter; Engeltje smiley
je bent (ook als het op intiem vlak niet zo wil vlotten) immers nog steeds GETROUWD?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 december 2011, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 17:17
 
PIETER649 schreef:
als mij ontzegd word waar ik behoefte aan heb, dan ga ik toch echt verder kijken dan mn euh.... neus lang is.

erg he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Neuh,das heel verstandig.......zolang je ook maar zo wijs bent dat niet binnen je huwelijk te doen.
Seks is een behoefte,geen recht(of je moet je dagelijkse portie laten opnemen in je huwelijkse voorwaarden,misschien is dat een optie?Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 18:56
 
PIETER649 schreef:
nee joh, natuurlijk niet, ik ga kruisdragen, de rest van mn leven een rotleven leiden tot de dood ons scheid Engeltje smiley

het is wel zo dat je relatie meer is dan seks mag ik hopen, Pieter. Als je met een wrok zit tegenover elkaar dan werkt dat ook uit op je seksleven, daar kan je niet omheen.
Bijtijds met elkaar in gesprek gaan voordat de zaak uit de hand loopt kan een hoop narigheid voorkomen lijkt me zo.
Maar goed, als alles uit de kast is gehaald, aan gruzelementen is en er niks meer te helen valt dan is scheiden een betere optie dan voor de buitenwereld mooi weer spelen, in een hel leven en vreemd gaan met alle narigheid van leugens en dergelijke van dien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 18:58
 
THOMAS968 schreef:
Gezien de slechte leesvaardigheid van een aantal mensen hier is het natuurlijk gevaarlijk om het te schrijven maar een slechte seksuele relatie kan natuurlijk wel een factor zijn bij vreemdgaan, hoe fout het ook blijft om te doen. Verder Pieter, heb je het steeds over een vrouw die op dit punt achter blijft, maar sommige mannen zijn ook minnaars van niks en maken er een potje van. Dat kan huwelijken ook mede doen mislukken en vrouwen aanzetten dingen elders te zoeken. Sommige vrouwen zijn veertig of vijftig jaar oud en hebben met een man nog niet meer meegemaakt dan dat hij eeeh zijn genoegen even haalt. Dan schiet je als man en minnaar toch wel heel erg tekort. Wat ik wil zeggen is dat behalve de vrouwen ook mannen op dit punt kunnen falen. Omdat seksualiteit de kwaliteit van de relatie vaak weerspiegelt en andersom, blijft het correct wel eerst te scheiden en dan met de ander te gaan.

Thomas


Dit vind ik een heel bijzondere bijdrage, Thomas, dit mag ook weleens gezegd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 19:07
 
MIEKE364 schreef:
Dit vind ik een heel bijzondere bijdrage, Thomas, dit mag ook weleens gezegd worden.

Inderdaad Thomas....bijzondere bijdrage...niet alleen bijzonder....
Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 19:55
 
THOMAS968 schreef:
Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeninge plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We moeten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk of kerkleden zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk, is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.

Thomas

Volgens mij heb je mijn punt toch niet helemaal begrepen. Ik ben het helemaal met je eens dat je hypocrysie aan de kaak stelt. Maar jij had het speciek over behoudend christelijke kring. Daarbij heb je 1 of misschien wel meer voorbeelden waar dingen inderdaad absoluut niet kloppen. Maar dat wil niet zeggen dat je daarmee meteen uitspraken over de hele groep kunt doen. En ja, ik hoor bij die kring, dus vandaar dat ik me even aangesproken voel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 19:56
 
THOMAS968 schreef:
Gezien de slechte leesvaardigheid van een aantal mensen hier is het natuurlijk gevaarlijk om het te schrijven maar een slechte seksuele relatie kan natuurlijk wel een factor zijn bij vreemdgaan, hoe fout het ook blijft om te doen. Verder Pieter, heb je het steeds over een vrouw die op dit punt achter blijft, maar sommige mannen zijn ook minnaars van niks en maken er een potje van. Dat kan huwelijken ook mede doen mislukken en vrouwen aanzetten dingen elders te zoeken. Sommige vrouwen zijn veertig of vijftig jaar oud en hebben met een man nog niet meer meegemaakt dan dat hij eeeh zijn genoegen even haalt. Dan schiet je als man en minnaar toch wel heel erg tekort. Wat ik wil zeggen is dat behalve de vrouwen ook mannen op dit punt kunnen falen. Omdat seksualiteit de kwaliteit van de relatie vaak weerspiegelt en andersom, blijft het correct wel eerst te scheiden en dan met de ander te gaan.

Thomas



Ik heb het inderdaad niet over mannen met tegenvallende bedprestaties gehad, ik heb vaker gehoord dat die bestaan, maar in deze ga ik uiteraard meer van mezelf uit Knipoog smiley Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:15
 
JOLAN931 schreef:
Wat een onzin verhaal. Dit is algemeen bekend hier in de regio en al lang geleden. In deze kringen blijft er niet meer onder de zwarte mantel als elders. Alleen dan is de zwarte mantel misschjien niet zwart. Geen enkel mens hangt die vuile was buiten, en ik denk niet dat zulke verhalen meer voorkomen in deze kringen als ergens anders.

Overigens, om on topic te blijven...
Ik kots van vreemdgangers en wat mij betreft mogen ze allemaal opgeknoopt worden.
Er is geen excuses voor vreemdgaan, alleen slappelingen doen dit


Ik denk dat overal in de wereld dit in kerkgenootschappen gebeurd. Kijk eens naar de evangelisten in Amerika die huilend hun ontrouw belijden op de buis......en dat zijn dan de zaken die aan het licht komen.....
Ik vind het te kort door de bocht om alleen het voorbeeld in Nederland te benoemen.......
En vreemd gaan...tja het hoort niet dat is duidelijk.....maar d ebeste stuurlui staan aan wal he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat overal in de wereld dit in kerkgenootschappen gebeurd. Kijk eens naar de evangelisten in Amerika die huilend hun ontrouw belijden op de buis......en dat zijn dan de zaken die aan het licht komen.....
Ik vind het te kort door de bocht om alleen het voorbeeld in Nederland te benoemen.......
En vreemd gaan...tja het hoort niet dat is duidelijk.....maar d ebeste stuurlui staan aan wal he?

Precies Twijfelende smiley dat van die stuurlui dan Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:04
 
THOMAS968 schreef:
Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeningen plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We moeten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk of kerkleden zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk, is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.

Thomas

Hmm... Een beetje gelijk heb je wel, ik zat te snel op de kast. Wat ik alleen pure onzin vond is de volgende regel:

Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien

Deze regel slaat werkelijk nergens op. Is gewoon niet waar.
Als men elkaar sex gaat onthouden kan ik me voorstellen dat vreemdgaan in de gedachten opkomt, Maar ik blijf erbij dat je geen grotere zwakkeling kunt zijn als een vreemdganger. Als je kijkt naar wat er overhoop gehaald word, welke pijn en vaak levenslange vertrouwens beschadigingen je teweeg brengt bij een ander, maar soms ook bij overige familieleden etc. ben je wat mij betreft gelijk gesteld aan een moordenaar. Je hebt het blindelingse vetrouwen in de ander vermoord, dat komt nooit meer terug( enne...Je= niet Thomas natuurlijk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:33
 
Precies, blindelings vertrouwen, wat je elkaar hebt beloofd als je trouwt, samnenwoont of gewoon een relatie hebt, dat wordt beschaamd. Dat voelt echt wel heel erg naar en ontzettend verdrietig aan.

Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALINDA313





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:54
 
JOLAN931 schreef:
Hmm... Een beetje gelijk heb je wel, ik zat te snel op de kast. Wat ik alleen pure onzin vond is de volgende regel:

Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien

Deze regel slaat werkelijk nergens op. Is gewoon niet waar.
Als men elkaar sex gaat onthouden kan ik me voorstellen dat vreemdgaan in de gedachten opkomt, Maar ik blijf erbij dat je geen grotere zwakkeling kunt zijn als een vreemdganger. Als je kijkt naar wat er overhoop gehaald word, welke pijn en vaak levenslange vertrouwens beschadigingen je teweeg brengt bij een ander, maar soms ook bij overige familieleden etc. ben je wat mij betreft gelijk gesteld aan een moordenaar. Je hebt het blindelingse vetrouwen in de ander vermoord, dat komt nooit meer terug( enne...Je= niet Thomas natuurlijk)

Ik ben het met je eens Jolan! Als er 'verlichtende regels' voor vreemdgaan zijn, dan kan ik bij andere dingen ook wel allerlei verlichtende regels gaan bedenken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 23:24
 
verwijderd

Laatst aangepast door
COOTJE711
op zondag 11 december 2011, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 23:27
 
Ik spreek niet over dat ik een verlichtende regel bij vreemdgaan noem. Maar wat ik me werkelijk afvraag is waarom deze mevrouw dat heeft verklaard. Wie zegt nu en zeker in de kerk die gevestigd was in het Hervormd lokaal van Capelle dat ze haar man seks onthouden heeft? Ze sprak het uiteraard bedekt uit maar daar kwam het op neer. Ik sloeg echt steil achterover. Wat is de reden om zoiets te zeggen? Vreemdgaan valt meestal niet goed maar het is de enige echtscheidingsgrond die in deze kerk acceptabel is. Dat was haar wens echter helemaal niet, integendeel zou ik zeggen. Dan kan er maar een verklaring zijn en dat is dat ze haar man wil steunen door te verklaren dat het helaas ook zo was dat ze haar man dingen onthield. En dat dit een mogelijke verklaring was voor het gedrag van haar man. Met andere woorden: ze bekende ook een soort oorzaak te zijn. Mogelijk heeft het bij de kerkleden daar dan toch zo gewerkt, ze zal dit nogal schokkende detail toch niet zomaar naar buiten hebben gebracht in een kerkgenootschap waar strenge opvattingen op dit punt zijn en niet zo makkelijk bespreekbaar. Het fascineert me wat haar beweegredenen zijn geweest. Het kan ook zijn dat ze zich schuldig voelde maar ze had het niet hoeven doen. Waarom deed ze dat? Ik denk toch dat ze daarmee haar man in bescherming nam en in die zin is het moedig.

Verder Jolan kan ik me wel voorstellen dat je boos bent en je gekwetst voelt door vreemdgaan van mensen. En dat je wat onbesuisd reageerde: ik ben wel blij dat je het aangaf dat het niet goed was en verder zand erover.


Thomas, die zich afvraagt of de gedachten hierover wel zo merkwaardig zijn.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 12 december 2011, 00:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 22:16
 
[quote=WILLEMIJN232]

Klopt helemaal Willemijn alleen hoef je niet zover te gaan als amerika want ook hier een dorp verder is het gebeurd hij was getrouwd en de vrouw waar hij mee wegging was ook getrouwd en een hele goeie kennis van mij en is hier weggegaan en staat nu ergens in zuidholland op de kansel dus zie je dat dit ook gebeurd in nederland.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:05
 
PIETER649 schreef:
Ik heb het inderdaad niet over mannen met tegenvallende bedprestaties gehad, ik heb vaker gehoord dat die bestaan, maar in deze ga ik uiteraard meer van mezelf uit Knipoog smiley Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril

Ja dat was ons al wel duidelijk dat je jezelf centraal stelt. Gefrustreerde smiley

Ik ken een stel dat getrouwd is, ouder stel.
Zij heeft op jonge leeftijd een operatie gehad waardoor "het" niet meer ging.
Ongetwijfeld zal het heel moeilijk zijn (geweest) maar ze zijn nog steeds getrouwd en daar heb ik best respect voor.
In elk geval meer respect dan voor iemand die meent ergens recht op te hebben en als ie het niet krijgt het dan wel ergens anders gaat halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:49
 
MOMO697 schreef:
Ja dat was ons al wel duidelijk dat je jezelf centraal stelt. Gefrustreerde smiley

Ik ken een stel dat getrouwd is, ouder stel.
Zij heeft op jonge leeftijd een operatie gehad waardoor "het" niet meer ging.
Ongetwijfeld zal het heel moeilijk zijn (geweest) maar ze zijn nog steeds getrouwd en daar heb ik best respect voor.
In elk geval meer respect dan voor iemand die meent ergens recht op te hebben en als ie het niet krijgt het dan wel ergens anders gaat halen.


Stomme vergelijking Momo, je gaat iemand die geen benen heeft toch ook niet kwalijk nemen dattie niet kan lopen!
Het gaat hier over mensen die niet WILLEN, niet over mensen die niet KUNNEN. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:53
 
PIETER649 schreef:
Stomme vergelijking Momo, je gaat iemand die geen benen heeft toch ook niet kwalijk nemen dattie niet kan lopen!
Het gaat hier over mensen die niet WILLEN, niet over mensen die niet KUNNEN. Gefrustreerde smiley

Nou Momo...ik oud mens mag dr eigenlijk nie over oordelen...maar als ik echt een man tegenkwam...en we hielden echt echt echt van elkaar...nou...nou...noul.al wastie nog zo gehandicapt ....

maareh....laat maar ....op mij nie meer van toepassing
Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 00:00
 
PIETER649 schreef:
Ik heb het inderdaad niet over mannen met tegenvallende bedprestaties gehad, ik heb vaker gehoord dat die bestaan, maar in deze ga ik uiteraard meer van mezelf uit Knipoog smiley Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril

Momo schreef, Ja dat was ons al wel duidelijk dat je jezelf centraal stelt. Gefrustreerde smiley


Ik vind Pieter vaak erg realisctisch, wat me al een paar keer met beide benen op de grond heeft gezet!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 december 2011, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 09:35
 
MARIAN519 schreef:
Leanne schreef: "Nee.........ik vind dat vreemdgaan nooit goed te keuren is,ik vraag me juist af wanneer jullie vinden dat iemand aangezet wordt tot vreemdgaan.........

Kom maar op"

Hoe kun je aangezet worden tot iets?
geef je dan je eigen keuze aan een ander? of geef je de schuld van jouw vreemdgaan aan een ander?

Aanzetten tot? als excuus? Gefrustreerde smiley

met Leanne vraag ik..hoe kan dit?

kom maar op ja!! Knipoog smiley

Aanzetten tot, komt voor als wraak, denk ik.

Je merkt 't als iemand vreemd gaat. als ie bijvoorbeeld altijd wil bellen, en dan ineens vindt dat er teveel wordt gebeld. en dat duurt dan bijvoorbeeld maar één dag. Dat ie dat vindt.

Ook als je 'vrienden' bent, en eventueel een relatie wil in de toekomst.
Dan vind ik 'het' ook niet kunnen.

Ja, het kan comfortabel zijn voor iemand, denk ik, om van meerdere wallen te eten.

Het behoeft denk ik, geen uitleg dat het voor de persoon waar tegen gelogen wordt desastreus is.

De persoon kan nog zo aardig en inemend en meevoelend zijn, niemand kan er tegen, tegen het idee dat er niet de waarheid wordt gesproken.

Ik las hier ergens een keer, dat de waarheid, ook al doet ie pijn, altijd nog vele malen beter is dan de leugen. Of dingen die erg de suggestie geven dat er wordt gelogen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 december 2011, 09:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
Pagina 2 van 8