ChristianMatch
 


Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:46
 
MARIJAN072 schreef:
Dat mag u vinden. Ik vind het belangrijker wat God hier van vindt, wat ik ook zeker in gebed breng. 'k Zou nog veel meer willen zeggen, maar - gezien de scherpe toon in uw reactie - vind ik het verstandiger om dit niet te doen.

Nog een tip voor iedereen; lees het artikel 'God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?' eens. Staat onder een ander topic.


Nogmaals wie bent u dat u denkt te weten wat God ervan vindt? Staat ook in de bijbel, dat dat niet aan mensen is. Te stellen te weten wat God denkt en vindt is hoogmoed. Wij kunnen niet anders dan vanuit ons menszijn denken en voelen, we zijn God niet.
Mijn toon mag scherp zijn, vernietigend, zoals vele reacties onder deze topic, ben ik zeker niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:16
 
MIEKE364 schreef:
Nogmaals wie bent u dat u denkt te weten wat God ervan vindt? Staat ook in de bijbel, dat dat niet aan mensen is. Te stellen te weten wat God denkt en vindt is hoogmoed. Wij kunnen niet anders dan vanuit ons menszijn denken en voelen, we zijn God niet.
Mijn toon mag scherp zijn, vernietigend, zoals vele reacties onder deze topic, ben ik zeker niet.

Gewoon de bijbel lezen door de zalving van de Heilige Geest, die in ons is, God in ons dus, dan kunt u lezen, wat Jezus allemaal geopenbaard heeft. Het is juist Gode welgevallig als we steeds meer kennis van en over God krijgen.

1 Joh 2,27
Wat uzelf betreft: de zalving die u van hem ontvangen hebt is blijvend, u hebt geen leraar nodig. Zijn zalving leert u alles naar waarheid, zonder bedrog. Blijf daarom in hem, zoals zijn zalving u geleerd heeft. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 13 januari 2010, 21:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:56
 
SOLAFIDE630 schreef:
Gewoon de bijbel lezen door de zalving van de Heilige Geest, die in ons is, God in ons dus, dan kunt u lezen, wat Jezus allemaal geopenbaard heeft. Het is juist Gode welgevallig als we steeds meer kennis van en over God krijgen.

1 Joh 2,27
Wat uzelf betreft: de zalving die u van hem ontvangen hebt is blijvend, u hebt geen leraar nodig. Zijn zalving leert u alles naar waarheid, zonder bedrog. Blijf daarom in hem, zoals zijn zalving u geleerd heeft. Lachende smiley


Dat bedoel ik maar....
Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën.
Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:02
 
..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 13 januari 2010, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:16
 
CROSSROAD317 schreef:
Ja en?? Bedoel je daarmee te zeggen dat je de bijbel dan zo door en door kent dat jouw mening de enige juiste is ??


is dat zo bijzonder dan cross... dr zitten hier zat van die betweters Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:19
 
MIEKE364 schreef:
Dat bedoel ik maar....
Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën.
Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster.


O.k. hoor Mieke Knipoog smiley God bless you !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 19:53
 
MIEKE364 schreef:
Dat bedoel ik maar....
Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën.
Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster.

Tja, Verraste, verbaasde smiley de farriazeer die op elke hoek.........en de ........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:06
 
HENK710 schreef:
  1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Wie is de "schepper" volgens de Paus en/of vaticaan???
Is de paus niet de vertegenwoordiger zgn van god en heeft de wetten van de ware schepper veranderd????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:10
 
MIEKE364 schreef:
Beste Chatuliem,
Zeker zal de Heilige Geest je leiden als je Hem toelaat in je leven, in hart, geest en ziel. Ik zie in mijn eigen omgeving, zorgzame, liefdevolle mensen die al de helft van hun leven trouw samen leven, beiden werken in de zorg die het christenzijn leven op een manier waar menige hetero zich aan zou kunnen optrekken, geloof me. De mensen die ik beschrijf zijn homofielen. En zo ken ik nog een stel en (twee) andersgeaarden die leven als christenen zonder partner. De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered.
Excessief gedrag veroordeel ik want daar schaadt je je lichaam, geest en ziel mee en dat van degenen met wie je liederlijk gedrag deelt, buiten kijf.

Twee dingen: ten eerste geloof ik niet dat je mensen moet veroordelen. Je kunt wel hun gedrag veroordelen, dat geldt voor iedereen. Het is een feit dat homoseksualiteit sterk veroordeeld wordt in de Bijbel, dus je kunt niet zomaar gedrag toepraten wat rechtstreeks tegen Gods Woord in gaat. Dat wil niet zeggen, dat je ze als mens maar moet veroordelen.Wat ik pertinent onjuist vind, is om zonde maar weg te poetsen onder het mom van liefde. Echte liefde is vertellen van verlossing van zonde. Als je het gedrag van mensen goedpraat blokkeer je deze weg. Ik geloof dat God mensen van zonde overtuigt, en daarom sluiten wij als gemeente nooit de deuren voor welke zondaar dan ook. Maar daarom is het onze taak mensen bij God te brengen, En het goedpraten van zond vormt een belemmering voor Gods werk


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 14 januari 2010, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:17
 
Quote:
De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered.

Kom eens met bijbel teksten waar God de schepper dit zegt!!!!


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 14 januari 2010, 20:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:37
 
Quote:
De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered.

MAR907 schreef:
Kom eens met bijbel teksten waar God de schepper dit zegt!!!!

De psalmdichters hebben het geregeld over het schuilen in de schaduw van Gods vleugels door Zijn kinderen/volgelingen. Hieruit spreekt een overgave aan God in vertrouwen. En vertrouwen is waar het om gaat, zoals ook Paulis en Silas ooit zeiden: "Stel uw vertrouwen op de Here Jezus en gij zult behouden worden, gij en uw huis" (Hand. 16:31), wat Paulus ook in 2 Cor 3:4 nog herhaalde: "Zulk een vertrouwen hebben wij door Christus op God" (NBG).

Schuilen in Gods schaduw is dus je vertrouwen aan Hem geven in Jezus. En in Hem ligt ons behoud! Als we Hem aannemen, is er echt leven mogelijk...voor iedereen!


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 14 januari 2010, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:46
 
MAR907 schreef:
Wie is de "schepper" volgens de Paus en/of vaticaan???
Is de paus niet de vertegenwoordiger zgn van god en heeft de wetten van de ware schepper veranderd????


Ik meen te weten dat het Vaticaan en haar Paus wel degelijk God als schepper van de aarde zien. De noodzaak van jouw vraag met 3 vraagtekens ontgaat mij dus geheel.
Dat de paus niet de plaatsvervanger van Christus op aarde is, daar zijn de protestanten het wel over eens.
En het veranderen van wetten... is niet exclusief iets voor RK hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:51
 
INEZ910 schreef:
Sodom en Gomorra staat voor de uitwassen van sexualtiteit, iedereen deed het met iedereen. Lot wilde zelfs zijn dochters wel geven om verkracht te worden, als zijn gasten maar met rust werden gelaten.
Ik vind het dus onterecht dat als een homostel serieus van elkaar houdt en ze samen verder willen Sodom en Gomorra er bij wordt gehaald.

Sterker nog: ik hoorde eens een andere uitleg over het verval van Sodom en Gomorra.
Deze steden gingen ten onder aan een overmaat aan welvaart. Door de vele welvaart waren de mensen niet meer bestand tegen de harde eisen van het leven.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:53
 
HENK710 schreef:



De psalmdichters hebben het geregeld over het schuilen in de schaduw van Gods vleugels door Zijn kinderen/volgelingen. Hieruit spreekt een overgave aan God in vertrouwen. En vertrouwen is waar het om gaat, zoals ook Paulis en Silas ooit zeiden: "Stel uw vertrouwen op de Here Jezus en gij zult behouden worden, gij en uw huis" (Hand. 16:31), wat Paulus ook in 2 Cor 3:4 nog herhaalde: "Zulk een vertrouwen hebben wij door Christus op God" (NBG).

Schuilen in Gods schaduw is dus je vertrouwen aan Hem geven in Jezus. En in Hem ligt ons behoud! Als we Hem aannemen, is er echt leven mogelijk...voor iedereen!

Maw ga gerust door met onnatuurlijke omgaan, na erkentenis van zonde, want alles valt onder de "genade". Smiley die vol vragen zit
Ik vraag mij af welke god dit is. Zo iets van "gij zult geenzins sterven" waar Eva zij "zie je welk ik heb er al van gegeten"!
Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:55
 
MAR907 schreef:
Wie is de "schepper" volgens de Paus en/of vaticaan???

God, zoals Hij Zich in de Bijbel heeft geopenbaard.
Vanwaar trouwens de schepper tussen aanhalingstekens?

MAR907 schreef:
Is de paus niet de vertegenwoordiger zgn van god en heeft de wetten van de ware schepper veranderd????

In zekere zin zijn wij als mensen allemaal vertegenwoordiger van God op aarde. Hij heeft ons althans wel die functie meegegeven in de schepping!
En ja, de paus ziet zichzelf wel als apostolisch opvolger van Petrus, maar is dat direct zo'n groot punt als je ons eigenlijke scheppingsdoel bekijkt?

En dan die wetten. Zoals Pieter ook al aangeeft, is het interpreteren van bepaalde leefregels en dergelijke iets wat IEDER mens doet. Maar ben wel benieuwd welke wetten je hier specifiek op het oog hebt als je zegt dat de RK deze zou hebben veranderd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 21:09
 
HENK710 schreef:
God, zoals Hij Zich in de Bijbel heeft geopenbaard.
Vanwaar trouwens de schepper tussen aanhalingstekens?



In zekere zin zijn wij als mensen allemaal vertegenwoordiger van God op aarde. Hij heeft ons althans wel die functie meegegeven in de schepping!
En ja, de paus ziet zichzelf wel als apostolisch opvolger van Petrus, maar is dat direct zo'n groot punt als je ons eigenlijke scheppingsdoel bekijkt?

En dan die wetten. Zoals Pieter ook al aangeeft, is het interpreteren van bepaalde leefregels en dergelijke iets wat IEDER mens doet. Maar ben wel benieuwd welke wetten je hier specifiek op het oog hebt als je zegt dat de RK deze zou hebben veranderd.

Om daar op te reageren ga ik off=topic.
Met de wetten bedoel ik de 10 woorden (geboden) van God, welke de schepper van Hemel en aarde aan Mozes gaf. Deze zijn hoofdzakelijk door de catholisme veranderd in "mensenrechten" (denk aan de Franse revolutie) welke de 10 geboden van God te niet doen op deze aarde. Er is nog 1 wet welke nog veranderd moet worden. Rara welke is dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 21:15
 
MAR907 schreef:
Om daar op te reageren ga ik off=topic.
Met de wetten bedoel ik de 10 woorden (geboden) van God, welke de schepper van Hemel en aarde aan Mozes gaf. Deze zijn hoofdzakelijk door de catholisme veranderd in "mensenrechten" (denk aan de Franse revolutie) welke de 10 geboden van God te niet doen op deze aarde. Er is nog 1 wet welke nog veranderd moet worden. Rara welke is dat.

Dus omdat een paar mensen tijdens de Franse Revolutie de geboden in hun voordeel gebruikten, is de RK meteen helemaal verkeerd?
En is die vertaling naar mensenrechten nu echt een verandering? Of gewoon een andere manier om die geboden te belichten?
Nogmaals, waar hebben ze de geboden werkelijk veranderd?

En beantwoord het hier gerust, want ik vind niet dat het echt off-topic gaat, aangezien de vraag in de (door mij opgestelde) openingspost onder anderen te maken had met ons scheppingsdoel en ik ben van mening dat de 10 Geboden een geweldig kader aangeven van dat scheppingsdoel!


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 14 januari 2010, 21:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 21:17
 
MAR907 schreef:
Om daar op te reageren ga ik off=topic.
Met de wetten bedoel ik de 10 woorden (geboden) van God, welke de schepper van Hemel en aarde aan Mozes gaf. Deze zijn hoofdzakelijk door de catholisme veranderd in "mensenrechten" (denk aan de Franse revolutie) welke de 10 geboden van God te niet doen op deze aarde. Er is nog 1 wet welke nog veranderd moet worden. Rara welke is dat.

de franse revolutie werd gekenmerkt door de Verlichting en humanisme, in die revolutie werd niet alleen adel uitgemoord, maar ook honderden priesters en werden kerken gesloopt op n manier die de nederlandse beeldenstorm deed verbleken.


kun je ook nog iets zeggen wat WEL op feiten is gebaseerd????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 21:52
 
MAR907 schreef:
Om daar op te reageren ga ik off=topic.
Met de wetten bedoel ik de 10 woorden (geboden) van God, welke de schepper van Hemel en aarde aan Mozes gaf. Deze zijn hoofdzakelijk door de catholisme veranderd in "mensenrechten" (denk aan de Franse revolutie) welke de 10 geboden van God te niet doen op deze aarde. Er is nog 1 wet welke nog veranderd moet worden. Rara welke is dat.


Kun je dit uitleggen? En vooral het historisch verband? Het plaatst de Franse Revolutie wel in een nieuw daglicht moet ik zeggen, de invloed van het katholicisme op de revolutie was niet zo groot, integendeel mag ik wel zeggen. Frankrijk werd de eerste seculiere staat in Europa. De revolutionairen bestreden de kerk en niet zuinig. En mensenrechten daar is niks mis mee en zijn ook niet in strijd met de tien geboden.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 14 januari 2010, 22:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 22:35
 
PIETER649 schreef:
is dat zo bijzonder dan cross... dr zitten hier zat van die betweters Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 22:41
 
MAR907 schreef:
Maw ga gerust door met onnatuurlijke omgaan, na erkentenis van zonde, want alles valt onder de "genade". Smiley die vol vragen zit
Ik vraag mij af welke god dit is. Zo iets van "gij zult geenzins sterven" waar Eva zij "zie je welk ik heb er al van gegeten"!
Twijfelende smiley

Wie heb je dit horen zeggen? Je trekt conclusies uit woorden van anderen die niet gezegd zijn! Nergens wordt gedrag goed gepraat! Wel wordt aandacht gevraagd voor het niet blindstaren op 1 bepaald soort zonde, terwijl er meer zijn. En ja, er is geen mens die zich nergens aan schuldig maakt. Dat maakt dat we in ons reageren op anderen altijd moeten oppassen. Niet voor niets heeft Jezus ook iets geroepen over splinter en balk. Het is altijd makkelijk om naar anderen te wijzen, maar laten we nu eens proberen om vooral te letten op die drie vingers die op dat moment naar onszelf wijzen! We hebben onze handen vol aan onszelf, laten we dan niet teveel op anderen letten!

Maar even terug naar de andere vragen aan jou:
  1. waarin zie jij een probleem wat betreft vertalen van de geboden naar mensenrechten;
  2. welke veranderingen in wetten zie jij bij de RK?


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 14 januari 2010, 22:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:16
 
MAR907 schreef:
Tja, Verraste, verbaasde smiley de farriazeer die op elke hoek.........en de ........

Lijkt er veel op inderdaad....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 07:42
 
MIEKE364 schreef:
Dat bedoel ik maar....
Ik ben met de bijbel opgegroeid door liefdevolle, zeer gelovige ouders, zelf bestudeer ik dagelijks sinds 28 jaar, iedere dag de bijbel, woon bijna elke week de eredienst bij en participeer al jarenlang in bijbelstudiegroepen en neem deel aan diepgaande gesprekken met geloofsgenoten in allerlei leeftijdscategorieën.
Dank voor uw gebeden en goede bedoelingen, zuster.


Tja, tegen zo'n CV (Curriculum Vitae) kan ik niet op. Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:49
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja...inderdaad...je ging met dat roken off-topic... maar om dit dan even af te ronden, want je citeerde alleen maar vers 19, maar het gaat juist om vers 18, daarin staat
1 Korintiërs 6 : 18 Ga ontucht uit de weg! Geen enkele andere zonde die een mens kan begaan tast het lichaam aan, maar wie ontucht pleegt zondigt tegen het eigen lichaam.
Alleen ontucht kan dus het lichaam aantasten Cross, m.i. en niet ROKEN.

EN HIERMEE ZITTEN WE DUS WEER GEWOON MIDDENIN DE TOPIC


sola, met alle respect, maar dat is onzin; je hebt de opdracht je lichaam goed te verzorgen, en k denk dat we t er met zn allen wel over eens zijn, dat roken daar niet bij hoort!
als het je helpt, rangschik het dan onder t kopje "gij zult niet doden" maar roken is gewoon tegen Gods wil....
(ik steek er nog één op, overigens... Smiley met dichtgeplakte mond )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 14:53
 
antwoord aan Hannah
zie hiervoor het door mij nieuw geopende topic over roken onder "VAN ALLES WAT". Want anders gaan we weer behoorlijk off-topic


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 15:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 15:11
 
MARIJAN072 schreef:
Tja, tegen zo'n CV (Curriculum Vitae) kan ik niet op. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Dat hoeft ook niet Marijan, want juist de tollenaar, die nauwelijks het hoofd durfde opheffen in de tempel, omdat hij zich zo zondig voelde en alleen maar kon stamelen..."Heer, wees mij zondaar genadig!" ging GERECHTVAARDIGD naar huis en niet die geweldige Farizeeer, die zich op de borst stond te kloppen voor al de geweldige dingen, die hij voor God deed. Zie hieronder het citaat.



Lucas 18 : 9 Met het oog op sommigen die zichzelf rechtvaardig vinden en anderen minachten, vertelde hij de volgende gelijkenis. 10 ‘Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden, de een was een farizeeër en de ander een tollenaar. 11 De farizeeër stond daar rechtop en bad bij zichzelf: “God, ik dank u dat ik niet ben als de andere mensen, die roofzuchtig of onrechtvaardig of overspelig zijn, en dat ik ook niet ben als die tollenaar. 12 Ik vast tweemaal per week en draag een tiende van al mijn inkomsten af.” 13 De tollenaar echter bleef op een afstand staan en durfde niet eens zijn blik naar de hemel te richten. In plaats daarvan sloeg hij zich op de borst en zei: “God, wees mij zondaar genadig.” 14 Ik zeg jullie, hij ging naar huis als iemand die rechtvaardig is in de ogen van God, maar die ander niet. Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden, maar wie zichzelf vernedert zal verhoogd worden.’


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 15 januari 2010, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 15:12
 
MAR907 schreef:
Kom eens met bijbel teksten waar God de schepper dit zegt!!!!

Alle bijbelteksten ken ik niet uit mijn hoofd, ik citeerde vrij een stelling van Jezus. Het dichtste bij komt Johannes 4: 7-21. Elke avond na het eten las mijn vader ons een flink stuk tekst voor uit de bijbel, op enig moment kristalliseert zich dat in je karakter, in je persoonlijkheid in hoe je leeft. Ik ben niet perfect en pretendeer dat ook niet te zijn.
Voor mij is duidelijk dat we niet hoog van de toren hebben te blazen tegen mensen die anders denken dan wij. Alles op deze aarde is geschapen door God met een bedoeling.
Natuurlijk is het goed iemand met alle respect te wijzen op vermeende zonden. Ik ben daar terughoudend in. Als twee homofiele mensen als christen leven, gedoopt zijn en belijdenis hebben gedaan en als mensen vrijwel onberispelijk leven waar menigeen een voorbeeld aan kan nemen, is er geen haar op mijn hoofd die hen van zonden beticht omdat ze homofiel zijn. Begrijp je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 15:16
 
SOLAFIDE630 schreef:
Lijkt er veel op inderdaad....

dames, dames, foei toch, de balk in eigen oog, de hand in eigen boezem en zo kunnen we nog jaaaaaren doorgaan...... Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 20:11
 
MIEKE364 schreef:
Alle bijbelteksten ken ik niet uit mijn hoofd, ik citeerde vrij een stelling van Jezus. Het dichtste bij komt Johannes 4: 7-21. Elke avond na het eten las mijn vader ons een flink stuk tekst voor uit de bijbel, op enig moment kristalliseert zich dat in je karakter, in je persoonlijkheid in hoe je leeft. Ik ben niet perfect en pretendeer dat ook niet te zijn.
Voor mij is duidelijk dat we niet hoog van de toren hebben te blazen tegen mensen die anders denken dan wij. Alles op deze aarde is geschapen door God met een bedoeling.
Natuurlijk is het goed iemand met alle respect te wijzen op vermeende zonden. Ik ben daar terughoudend in. Als twee homofiele mensen als christen leven, gedoopt zijn en belijdenis hebben gedaan en als mensen vrijwel onberispelijk leven waar menigeen een voorbeeld aan kan nemen, is er geen haar op mijn hoofd die hen van zonden beticht omdat ze homofiel zijn. Begrijp je?

Beste Mieke,

Wat reageer jij toch wonderlijk. Wie blaast er nou hier hoog van de toren....? Hoekom je er toch bij om dat zo te noemen. Niemand blaasst hjier hoog van de toren door proberen om datgene wat Jezus ons leert ook in de praktij te vbrengen. Integendeel, want als je Jezus wil volgen dan zul je net als Hij juist nederig moeten zijn.

Maar als jij leer van mensen....en dat vind ik, dat je hier verkondigd, voorrang laat hebben op de leer van de Heer, dan is dat niet een juiste leer.

Je probeert met alle liefde toch datgene, zoals jou het uitkomt, te laten prevaleren. Maar echte liefde is juist, dat ook al is dat misschien in jouw ogen hard, dat je toch iemand zegt, wat de leer van de Heer is....ook al zal dat misschien hard zijn voor iemand om te horen.

Heb je er iets aan om mensen maar in een levenswijze te laten zitten, die God niet wil? Help je daar mensen mee dan? Ik dacht toch van niet!

Weet je Mieke, ik ben heel erg ziek geweest. Was zwaar depressief, ben in psychotherapie geweest bij een hoogleraar, maar de man kon me niet helpen. Ik vond het wel allemaal interessant wat hij zei en ik was zelf ook zeer intensief met de psychologie bezig, maar dat kon me niet helpen omdat het leer van mensen is. En ook al wil iemand me nog zoveel liefdevols zeggen en begrip hebben voor mijn manier van leven, pas toen de Heer in mijn leven kwam en ik inzag, dat ik een zondig mens was, en ik met mijn zonden naar de Heer kon gaan....toen kreeg ik genezing en wel meteen. Er gebeurde daar iets, toen ik ALS ZONDAAR naar de Heer ging en vergeving vroeg voor mijn zonden. Ik werd direct op mijn gebed vervuld met de Heilige Geest en dat was een gelukzalige ervaring. Er is toen tot 3 x toe iets uit mij geflitst in totaal, dus ik denk ook dat ik gereinigd ben van onreine geesten en ik was meteen mijn hopeloze toestand kwijt, want ik wist toen, dat Jezus inderdaad leeft en ook nog geneest en dus NU nog Dezelfde is.

Kijk, wat heb ik aan alle begrip van mensen als ze niet datgene tegen me zeggen, wat voor God belangrijk is? NIETS.

Daarom ben ik er ook zo fel op, dat de leer van God alleen gezegd moet worden, want dan alleen zit je op de goede koers en anders wordt je met heel mooie woorden met een kluitje in het riet gestuurd. Daar heb je n.l. niet veel aan.

Met Jezus heb ik toen aan mijn herstel kunnen werken en daarvoor heb ik samen met de Heer jaaaaren lang moeten strijden in gebed. Dat was echt een strijd hoor. Maar gelukkig had ik toen de Heer. Bij iedere aanval van de duisternis in mijn leven wist ik....ik kan naar de Heer meteen en ik kon Hem aanroepen als ik weer aangevallen werd door de duisternis. En dat heeft mij geholpen, n.l. gehoorzaam te zijn aan datgene wat de Heer wil en niet aan datgene wat mensen willen.

Ik weet dus UIT ERVARING hoe belangrijk het is, dat je datgene doet wat God wil...ook al is het nog zo hard misschien. Maar het is wel de waarheid en de enige weg tot genezing en verder leven.

Dus ga mij niet vertellen, dat ik hoogmoedig ben of hoog van de toren blaas, want dat slaat nergens op. Integendeel ik heb juist moeten inzien, dat ik al mijn menselijke arrogantie en mijn zondige vrije leven op moest geven. En daar krijg je dan genezing van.

Dat is voor mij ook de kracht van de bijbel, dat ik zelf kan lezen, wat God wil en niet dat er een therapeut mij wel even kan en wil vertellen, wat volgens hem dan, een mens, volgens zijn menselijke maatstaven wel of niet acceptabel is. Te gek voor woorden gewoon.

Ik mag dus zeggen, dat ik een ervaringsdeskundige ben op dat gebied en dat doe ik niet uit hoogmoed maar juist uit nederigheid om God alle eer te geven en niet mensen. Want mensen konden mij niet helpen. Jezus wel. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 16 januari 2010, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 januari 2010, 20:24
 
MIEKE364 schreef:
dames, dames, foei toch, de balk in eigen oog, de hand in eigen boezem en zo kunnen we nog jaaaaaren doorgaan...... Kotsende smiley

Mieke....echt....ga eens goed de biijbel bestuderen....en ga de bijbel exact bestuderen....echt hoor, want je vaag iets kunnen herinneren, wat je vader, met alle respect, misschien vroeger uit de biijbel heeft voorgelezen en wat je je dus alleen maar ongeveer nog weet te herinneren is echt te weinig. Echt hoor...veel te weinig. Je moet het exact weten, want het komt er bij Jezus op aan. Hij heeft niet zo maar wat geroepen. Zijn woorden doen er echt toe en ook, dat je precies weet, wat Hij heeft gezegd en niet maar uit de losse pols met de bijbel om blijven gaan en vrij blijven citeren, dat is allemaal veel te vaag en te onexact.

Zijn woorden zijn geest en leven, dus ga daar voorzichtig mee om en ga daar exact en concentieus mee om, want anders onthou je jezelf in eerste instantie erg veel, zo niet alles, maar ook je medemens, die je dan niet naar behoren kan adviseren en helpen en anders doe je God te kort, jezelf en je medemens.

Dat is de enig goede raad, die ik je kan geven en dat doe ik niet uit hoogmoed, maar dat doe ik uit welgemeende zusterliefde t.o.v. jou.

Gods zegen! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 16 januari 2010, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 15 Volgende
Pagina 3 van 15