ChristianMatch
 


Forum

Homoseksualiteit
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 16:15
 
Ik vraag me af hoe men zou reageren als hier een man bekende dat hij voorkeur voor kinderen heeft....
Ik vraag me af hoe men zou reageren als een vrouw vertelde dat ze een relatie heeft met twee mannen.....
Ik vraag me af hoe men zou reageren als een lerares hier zou bekennen dat ze een relatie heeft met een leerling.

Ik vind de verontwaardiging over onze mening wat betreft homoseksualiteit zeer selectief. We mogen overal op tegen zijn, maar we moeten een oogje dichtknijpen wat betreft deze zonde.
Wat is een kerk zonder mening? Wat is een kerk, die niet meer durft te zeggen wat het evangelie waard is? Het is een kerk waar ik niet meer bij zou willen horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 17:05
 
verwijderd door mij!

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 16 februari 2012, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af hoe men zou reageren als hier een man bekende dat hij voorkeur voor kinderen heeft....
Ik vraag me af hoe men zou reageren als een vrouw vertelde dat ze een relatie heeft met twee mannen.....
Ik vraag me af hoe men zou reageren als een lerares hier zou bekennen dat ze een relatie heeft met een leerling.

Ik vind de verontwaardiging over onze mening wat betreft homoseksualiteit zeer selectief. We mogen overal op tegen zijn, maar we moeten een oogje dichtknijpen wat betreft deze zonde.
Wat is een kerk zonder mening? Wat is een kerk, die niet meer durft te zeggen wat het evangelie waard is? Het is een kerk waar ik niet meer bij zou willen horen.


dat zijn toch heel andere zaken.....Misschien moet je daar een speciaal topic voor openen? Nu gaat het over homosexualiteit, heel wat anders dus.......
Denk dat het handiger is dat we bij dit onderwerp blijven.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af hoe men zou reageren als hier een man bekende dat hij voorkeur voor kinderen heeft....
Ik vraag me af hoe men zou reageren als een vrouw vertelde dat ze een relatie heeft met twee mannen.....
Ik vraag me af hoe men zou reageren als een lerares hier zou bekennen dat ze een relatie heeft met een leerling.

Ik vind de verontwaardiging over onze mening wat betreft homoseksualiteit zeer selectief. We mogen overal op tegen zijn, maar we moeten een oogje dichtknijpen wat betreft deze zonde.
Wat is een kerk zonder mening? Wat is een kerk, die niet meer durft te zeggen wat het evangelie waard is? Het is een kerk waar ik niet meer bij zou willen horen.

Je kunt je allerlei vragen stellen - ze zijn nog wezenlijk ook -maar zorg dan wel dat het in relatie staat met het onderwerp. Je wekt nu de suggestie dat je het lesbisch zijn in een adem kunt noemenmet pedofilie. Het gaat over een lesbisch meisje en niet over perversiteiten als een pedofiele relatie waar altijd machtsongelijkheid is. Mijn bezwaar is dat je constant homofiele relaties in verband brengt met perversiteiten. Daar heeft het niks mee te maken. Jasmijn is niet pervers. Haar seksuele aanleg heeft niks met pedofilie of promiscuiteit te maken. Dus noem het niet in een adem, want dat is een constante in je reacties met betrekking tot homofilie. Ik denk dat weinig mensen op CM de door jou genoemde zaken goedkeuren. Maar die zijn niet aan de orde in dit topic.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 8 februari 2012, 18:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:29
 
YES356 schreef:
Wat een vragen stel je aan je zelf chat heel wezenlijke vragen! Ik ben benieuwd als je er voor je zelf antwoorden op hebt die hier te lezen! Beter nog in een pv mail dan kan het hier misschien onntopic blijven Knipoog smiley
Dit heeft alles te maken met het topic hier. Sommige mensen zijn verontwaardigd als je een mening over homoseksualiteit hebt die niet dezelfde is als jij. Maar in bovengenoemde gevallen speelt hetzelfde probleem. Pedofilie wordt immers ook beschreven als geaardheid? Moet je dat dan ook maar accepteren? En wat moet je dan met een vrouw, die twee mannen liefheeft en er echt niet tussen kiezen kan? Of een lerares, die die jongen van 16 toch wel razend aantrekkelijk vindt?
De laatste drie worden door de meesten veroordeeld, en terecht overigens, voor homofilie knijpen we maar een oogje dicht.....
De verontwaardiging van sommige mensen vind ik onterecht, temeer dat als je iets vraagt, je ook moet verwachten dat mensen een andere mening hebben dan jij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:42
 
THOMAS968 schreef:
Wel goed lezen Chat, Pieter gaf het als mogelijkheid aan en ik schreef dat ik me dat moeilijk kon voorstellen, dus ik zie niet in waarom ik dat zou moeten bewijzen. Bij Pieter moet je ook een beetje tussen de regels doorlezen, daar zit een stuk van zijn kracht. Ik stel of schreef het niet en denk het ook eerlijk gezegd niet. Ik heb wel vertrouwen in CM op dat punt en zo diep zullen ze echt niet zakken. En wat je slotopmerking betreft: je zou na al die tijd beter moeten weten.

Maar de eerste reactie op haar openhartige stuk was al niet erg gepast en ze heeft er prive volgens Justme klaarblijkelijk meer en van nog lager niveau ontvangen, dat las ik hierboven althans. Treurig als het waar is. Kennelijk heeft CM ook een aantal electronische 'helden' achter het computerscherm zitten, die het fijn vinden iemand die anders is in het geniep te kwetsen. Of kennelijk alleen stoer zijn achter een anoniem computerscherm. Hannah kreeg ze ook maar je kunt met het ene kwaad het andere niet goedpraten. In beide gevallen is het ongepast of erger.

Thomas, onderschrijft de mening van Yes.

In uw ogen ongepast, die eerste reactie, en er zijn er meer. alleen zij zelf dus niet en wees eerlijk er staat niets ongepast in.
Dat er anderen wel prive ongepaste dingen hebben verstuurd, dat heb je ook door kennisgeving aangenomen.
Als het zo zou zijn kan de redactie dat toch na gaan, en een gepaste sanctie opleggen?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit heeft alles te maken met het topic hier. Sommige mensen zijn verontwaardigd als je een mening over homoseksualiteit hebt die niet dezelfde is als jij. Maar in bovengenoemde gevallen speelt hetzelfde probleem. Pedofilie wordt immers ook beschreven als geaardheid? Moet je dat dan ook maar accepteren? En wat moet je dan met een vrouw, die twee mannen liefheeft en er echt niet tussen kiezen kan? Of een lerares, die die jongen van 16 toch wel razend aantrekkelijk vindt?
De laatste drie worden door de meesten veroordeeld, en terecht overigens, voor homofilie knijpen we maar een oogje dicht.....
De verontwaardiging van sommige mensen vind ik onterecht, temeer dat als je iets vraagt, je ook moet verwachten dat mensen een andere mening hebben dan jij.

Precies. helemaal mee eens,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEN621





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:50
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit heeft alles te maken met het topic hier. Sommige mensen zijn verontwaardigd als je een mening over homoseksualiteit hebt die niet dezelfde is als jij. Maar in bovengenoemde gevallen speelt hetzelfde probleem. Pedofilie wordt immers ook beschreven als geaardheid? Moet je dat dan ook maar accepteren? En wat moet je dan met een vrouw, die twee mannen liefheeft en er echt niet tussen kiezen kan? Of een lerares, die die jongen van 16 toch wel razend aantrekkelijk vindt?
De laatste drie worden door de meesten veroordeeld, en terecht overigens, voor homofilie knijpen we maar een oogje dicht.....
De verontwaardiging van sommige mensen vind ik onterecht, temeer dat als je iets vraagt, je ook moet verwachten dat mensen een andere mening hebben dan jij.

Een mening hebben en homofilie vergelijken met pedofilie/seksueel misbruik en machtsmisbruik zijn twee verschillende dingen.
En vandaar dat mensen zeggen dat je off topic gaat.

Bovendien noem jij dingen die strafbaar zijn in deze samenleving. En dat vergelijk jij met iets wat dat niet is.

Vandaar dat mensen verontwaardigd zijn.

Los van deze scheve vergelijkingen en een hoop opwaaiend stof zie ik je weinig inhoudelijks bijdragen eerlijk gezegd.

Maar misschien is dat ook niet de bedoeling? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af hoe men zou reageren als hier een man bekende dat hij voorkeur voor kinderen heeft....
Ik vraag me af hoe men zou reageren als een vrouw vertelde dat ze een relatie heeft met twee mannen.....
Ik vraag me af hoe men zou reageren als een lerares hier zou bekennen dat ze een relatie heeft met een leerling.

Ik vind de verontwaardiging over onze mening wat betreft homoseksualiteit zeer selectief. We mogen overal op tegen zijn, maar we moeten een oogje dichtknijpen wat betreft deze zonde.
Wat is een kerk zonder mening? Wat is een kerk, die niet meer durft te zeggen wat het evangelie waard is? Het is een kerk waar ik niet meer bij zou willen horen.



Chatuliem ik heb nieuws voor je... CM is geen kerk.
Kenmerk van een kerk is dat het een gemeenschap hoort te zijn van gelijkgestemde mensen.
Je bent lang genoeg op CM om te weten dat men hier absoluut niet gelijkgestemd is.
De bandbreedte in christelijkheid is hier gewoon te breed.
Althans voor een mens te breed, God heeft een ander, breder overzicht, Hij ziet het hart aan, jij en ik lezen lettertjes.

Gebruik CM daarom waar het voor bedoeld is, als kennismakingssite.
En accepteer dat er andere meningen zijn.
Weet ook dat je het niet met die andere mening eens hoeft te zijn Lachende smiley

Jij en ik gaan vriendschappelijk met elkaar om en voor mij heeft dat meer waarde dan sommige van jouw standpunten, waar ik het niet mee eens ben.
Maar das toch oke!! Knipoog smiley

Pieter, droomde als 16 jarige regelmatig van een juf op school en die dromen waren niet altijd even kuis... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 19:03
 
GERRIT084 schreef:
Dan zouden zij het met alle proefleden moeten doen, waarom zij geen abonnement afsluiten.
Ze is nog een dag lid geweest, zonder ook nog ergens op te hebben gereageerd.
Een kennis van mij (vrouw) is ook even proeflid geweest. en heeft zeggen en schrijven het ook maar een paar dagen volgehouden.
Daar heeft dus ook geen haan naar gekraaid, en echt leuk en gezellig is het hier ook echt niet meer.
Simpel voorbeeld, als je ergens een mening over hebt, en het druist in tegen hoe men er algemeen over denkt. Krijg je een stempel, van farizeeer tot hypocriet, en of neuzelaar.
En dan maar het vreemd vinden dat mensen ook af kunnen haken.

de reden dat ik graag zou willen weten hoe de redactie hierover denkt is om es duidelijk te horen dat iedereen hier welkom is, mits met een christelijke overtuiging. vond het wel tijd worden omdat de redactie het karakter van de site duidelijk kan neerzetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 19:29
 
MOMO697 schreef:
de reden dat ik graag zou willen weten hoe de redactie hierover denkt is om es duidelijk te horen dat iedereen hier welkom is, mits met een christelijke overtuiging. vond het wel tijd worden omdat de redactie het karakter van de site duidelijk kan neerzetten.

Je hebt helemaal gelijk en ik heb gereageerd op de verkeerde zag ik.
Eigenlijk zouden ze gewoon wat meer opties erbij moeten doen, man zkt man en vrouw zkt vrouw.
Uiteindelijk gaat het in de maatschappij er ook zo aan toe, ook in de kerk bijna elke kerk, en daar zet je ze er toch ook niet uit.
En ook in elke beleving zitten mensen, voor en tegen, en wij mogen niet wijzen, alleen naar ons zelf kijken.
Alleen werd er in deze zelf om gevraagd door Jasmijn, en dan komt ook iedereen aan bod. voor en tegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENE838





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 19:59
 
Dit soort discussies doet mij vaak denken aan Zacheus, de tollenaar.
Iedereen wist dat hij fout zat, daar was geen twijfel over.
En wat deed Jezus, datgene wat niemand verwachte. Hij nodigde hem uit om maaltijd met hem te hebben.
Tijdens die maaltijd kwam hij tot inzicht/berouw. Wat er besproken is staat er niet, volgens mij, maar het resultaat was er wel.


Blijkbaar zijn er meer wegen naar Rome dan alleen maar het gebruik van bijbelteksten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:27
 
PIEN621 schreef:
Een mening hebben en homofilie vergelijken met pedofilie/seksueel misbruik en machtsmisbruik zijn twee verschillende dingen.
En vandaar dat mensen zeggen dat je off topic gaat.

Bovendien noem jij dingen die strafbaar zijn in deze samenleving. En dat vergelijk jij met iets wat dat niet is.

Vandaar dat mensen verontwaardigd zijn.

Los van deze scheve vergelijkingen en een hoop opwaaiend stof zie ik je weinig inhoudelijks bijdragen eerlijk gezegd.

Maar misschien is dat ook niet de bedoeling? Smiley die vol vragen zit
Ach Pien, in het verleden hebben we het hier uitgebreid over gehad, en ik heb nu eenmaal geen zin om alles te herhalen. Mijn standpunt is hier bekend. Datgene wat mij hier tegenstaat, is de manier waarop mensen neergezet worden als ze een principieel standpunt hebben tegen homoseksualiteit.
In het verleden heb ik erop gewezen, dat je als gemeente dan twee verschillende normen zou moeten hanteren en dat ik dat in onze gemeente absoluut niet zag zitten.
In jouw ogen is er een groot verschil tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. In mijn ogen liggen ze in elkaars verlengde. En ik denk dat als we het ene accepteren, we uiteindelijk het andere ook zullen accepteren.
De leefregels van de Heer staan onder druk in deze tijd. En ik denk dat het niet goed is, ze zomaar aan de kant te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 20:45
 
In jouw ogen is er een groot verschil tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. In mijn ogen liggen ze in elkaars verlengde. En ik denk dat als we het ene accepteren, we uiteindelijk het andere ook zullen accepteren.



Hier heb ik echt bezwaar tegen. Het accepteren van homofilie in onze samenleving is er al lang en heeft de acceptatie van pedofilie helemaal niet bevorderd. De afkeer ervan er sinds de jaren zeventig eerder groter geworden.

Homofilie en pedoseksualiteit liggen niet in elkaars verlengde en hebben ook niets met elkaar te maken. Pedofiele relaties komen zowel bij hetero's als homofielen voor. De hulpverlening zal je snel uit de droom helpen als je kijkt naar de cijfers. Het aantal lesbische vrouwen dat het met jonge meisjes doet, is bepaald klein. De incestproblematiek, vaak tussen vader en dochter, overtreft het verre en is verantwoordelijk voor veel leed. Je kunt het op geen enkele wijze hard maken dat er een relatie is tussen homofilie en pedofilie en het blijkt in de praktijk dat de acceptatie van homofilie niets te maken heeft met het afglijden naar de acceptatie van pedofilie. Je legt een relatie die niet aan te tonen is en die lesbische mensen als Jasmijn en ook mannelijke homoseksuelen in een kwaad daglicht plaatsen.

Thomas, pedoseksualiteit is onaanvaardbaar. Het leed in deze vindt veelal in hetero-relaties plaats. Maar dan kun je nog niet zeggen dat heteroseksuelen niet deugen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 8 februari 2012, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:45
 
THOMAS968 schreef:
In jouw ogen is er een groot verschil tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. In mijn ogen liggen ze in elkaars verlengde. En ik denk dat als we het ene accepteren, we uiteindelijk het andere ook zullen accepteren.



Hier heb ik echt bezwaar tegen. Het accepteren van homofilie in onze samenleving is er al lang en heeft de acceptatie van pedofilie helemaal niet bevorderd. De afkeer ervan er sinds de jaren zeventig eerder groter geworden.

Homofilie en pedoseksualiteit liggen niet in elkaars verlengde en hebben ook niets met elkaar te maken. Pedofiele relaties komen zowel bij hetero's als homofielen voor. De hulpverlening zal je snel uit de droom helpen als je kijkt naar de cijfers. Het aantal lesbische vrouwen dat het met jonge meisjes doet, is bepaald klein. De incestproblematiek, vaak tussen vader en dochter, overtreft het verre en is verantwoordelijk voor veel leed. Je kunt het op geen enkele wijze hard maken dat er een relatie is tussen homofilie en pedofilie en het blijkt in de praktijk dat de acceptatie van homofilie niets te maken heeft met het afglijden naar de acceptatie van pedofilie. Je legt een relatie die niet aan te tonen is en die lesbische mensen als Jasmijn en ook mannelijke homoseksuelen in een kwaad daglicht plaatsen.

Thomas, pedoseksualiteit is onaanvaardbaar. Het leed in deze vindt veelal in hetero-relaties plaats. Maar dan kun je nog niet zeggen dat heteroseksuelen niet deugen.
Ik zeg nergens dat homofielen niet deugen. Ik zeg, dat als we Gods waarden aan de kant zetten, dat het vanzelf van kwaad tot erger zal gaan.
50 jaar geleden was het ondenkbaar dat mensen gingen samenwonen en in de kerk kwamen...nu kijkt niemand er meer van op. Als je al durft te zeggen hier op het forum dat je tegen seks voor het huweliijk bent, krijg je het verwijt te horen, je hebt jezelf er toch ook niet aan gehouden. Zonden bedekken met de mantel der liefde vergroot alleen maar de kans dat we nog meer zondigen en uiteindelijk niet meer beseffen dat het zonde is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 februari 2012, 13:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Ach Pien, in het verleden hebben we het hier uitgebreid over gehad, en ik heb nu eenmaal geen zin om alles te herhalen. Mijn standpunt is hier bekend. Datgene wat mij hier tegenstaat, is de manier waarop mensen neergezet worden als ze een principieel standpunt hebben tegen homoseksualiteit.
In het verleden heb ik erop gewezen, dat je als gemeente dan twee verschillende normen zou moeten hanteren en dat ik dat in onze gemeente absoluut niet zag zitten.
In jouw ogen is er een groot verschil tussen homoseksualiteit en pedoseksualiteit. In mijn ogen liggen ze in elkaars verlengde. En ik denk dat als we het ene accepteren, we uiteindelijk het andere ook zullen accepteren.
De leefregels van de Heer staan onder druk in deze tijd. En ik denk dat het niet goed is, ze zomaar aan de kant te zetten.


Chatuliem, ik mag je graag dat vooropgesteld.....maar vind je nu echt niet dat je zo'n meisje als Jasmijn ontzettend tekort doet?
Zij zoekt ook de liefde alleen de liefde van een vrouw, jij bent daar op tegen dat is bekend maar moet je er nu allemaal van dat soort verlengdes bij halen? Dat is bijna zondig in mijn ogen.....Het gaat bij haar om liefde voor een vrouw en zoals ik het lees welgemeend en niets vulgairs erbij.....
Dat probeer jij nu een beetje te verkrachten met je kritieken.....Probeer er eens met wat meer liefde en begrip naar te kijken en vooral......laat de ander heel.......
Homofilie is iets wat -gelukkig- in Nederland kan, je kan zelfs trouwen in stadhuis en in de kerk....en dan kom jij met jouw soort vergelijkingen die kant noch wal raken en zelfs erg kwetsend zijn......
Je kan er op tegen zijn prima.....maar doe dan niet dit soort kwetsende uitspraken.....die zijn echt grensoverschrijdend.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 8 februari 2012, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 8 februari 2012, 22:05
 
JUSTME154 schreef:
ps mijn abbo loopt ook over 2 dagen af
en al het zeker niet verlengen
als je reageert op iets doe het biddend
vraag je af of het goed is in GODS ogen wat je zegt ,doet ,of denkt

Hallo Justme
Jammer dat je niet verlengt want je verwoord het goed dus zou ik zeggen gewoon blijven
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 10:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Chatuliem, ik mag je graag dat vooropgesteld.....maar vind je nu echt niet dat je zo'n meisje als Jasmijn ontzettend tekort doet?
Zij zoekt ook de liefde alleen de liefde van een vrouw, jij bent daar op tegen dat is bekend maar moet je er nu allemaal van dat soort verlengdes bij halen? Dat is bijna zondig in mijn ogen.....Het gaat bij haar om liefde voor een vrouw en zoals ik het lees welgemeend en niets vulgairs erbij.....
Dat probeer jij nu een beetje te verkrachten met je kritieken.....Probeer er eens met wat meer liefde en begrip naar te kijken en vooral......laat de ander heel.......
Homofilie is iets wat -gelukkig- in Nederland kan, je kan zelfs trouwen in stadhuis en in de kerk....en dan kom jij met jouw soort vergelijkingen die kant noch wal raken en zelfs erg kwetsend zijn......
Je kan er op tegen zijn prima.....maar doe dan niet dit soort kwetsende uitspraken.....die zijn echt grensoverschrijdend.....

Ze heeft duidelijk over " sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft".
Antw: het gaat idd om HOMOSEKSUALITEIT, God heeft ons niet zo geschapen.

"Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen?"
antw: Als iemand God wil dienen, zal men eerst moeten weten wat de wil van God is...... Zonde kan daarom niet in het Koninkrijk van God zijn.
Niet eerst jezelf en dan God!!!...
Precies anders om: "eerst God en dan jezelf" Daarvanuit de keuzes maken in je leven.

God liefhebben boven alles, en je naaste als jezelf,

God zegt niet, dat iemand als Zijn Kind verloren gaat en het eewigleven niet meer heeft.
Het heeft alleen met Zijn Konikrijk te maken welke iemand dan niet beerft.
God dienen, begint met een innerlijke proces waardoor juist deze dingen (vleselijk denken) steeds meer en meer verdwijnt tussen de oren, steeds meer en meer kennis van de Waarheid leert. Christus is de Waarheid toch?

Wat wordt een christen zegger dan?
Rom_15:16 Opdat jij een dienaar van Jezus Christus zij onder de heidenen, het Evangelie van God bedienende, opdat de offerande der heidenen aangenaam worde, geheiligd door den Heiligen Geest.

Met andere woorden er zijn arbeiders te kort hier in (christelijk)Nederland.
De paden in de "christelijke religie" zijn krom gegaan in de afgelopen 2000 jaar en menen dat God zich aan de "kerkelijke religie leer" aanpast.

Luk 3:4 Gelijk geschreven is in het boek der woorden van Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!
Luk 3:5 Alle dal zal gevuld worden, en alle berg en heuvel zal vernederd worden, en de kromme wegen zullen tot een rechten weg worden, en de oneffen tot effen wegen.

Wat krom is wordt nog krommer dat is de moderne religie. Dat is hetgeen waar Chat over heeft.


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 februari 2012, 11:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 10:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Chatuliem, ik mag je graag dat vooropgesteld.....maar vind je nu echt niet dat je zo'n meisje als Jasmijn ontzettend tekort doet?
Zij zoekt ook de liefde alleen de liefde van een vrouw, jij bent daar op tegen dat is bekend maar moet je er nu allemaal van dat soort verlengdes bij halen? Dat is bijna zondig in mijn ogen.....Het gaat bij haar om liefde voor een vrouw en zoals ik het lees welgemeend en niets vulgairs erbij.....
Dat probeer jij nu een beetje te verkrachten met je kritieken.....Probeer er eens met wat meer liefde en begrip naar te kijken en vooral......laat de ander heel.......
Homofilie is iets wat -gelukkig- in Nederland kan, je kan zelfs trouwen in stadhuis en in de kerk....en dan kom jij met jouw soort vergelijkingen die kant noch wal raken en zelfs erg kwetsend zijn......
Je kan er op tegen zijn prima.....maar doe dan niet dit soort kwetsende uitspraken.....die zijn echt grensoverschrijdend.....
Je moet me maar eens duidelijk maken wie ik kwets. Ik waarschuw alleen maar, dat als we het ene accepteren, de weg naar acceptatie van het andere volgt. Laten we eens een analogie leggen naar de abortus wetgeving. Doordat we dat hebben geaccepteerd, werd euthanasie opeens ook bespreekbaar. En we gaan de kant op, dat het zo geaccepteerd gaat worden, dat de sociale druk op ouderen toe gaat nemen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 11:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Je moet me maar eens duidelijk maken wie ik kwets. Ik waarschuw alleen maar, dat als we het ene accepteren, de weg naar acceptatie van het andere volgt. Laten we eens een analogie leggen naar de abortus wetgeving. Doordat we dat hebben geaccepteerd, werd euthanasie opeens ook bespreekbaar. En we gaan de kant op, dat het zo geaccepteerd gaat worden, dat de sociale druk op ouderen toe gaat nemen....



Je bent dus bang dat allerlei vormen van relaties toegestaan wordt?
Zolang de mensheid bestaat zijn die vormen er al.
Alleen de laatste 50 jaar word er meer openheid van zaken gegeven.
Zolang je lid bent van een politieke partij die pro abortus is en pro euthanasie en pro homohuwelijk zullen die dingen plaats vinden.
Als je tegen al die zaken bent , moet je die partijen ook geen steun geven met verkiezingen.

Gelukkig zijn de meeste politieke partijen tegen pedorelaties.
Gelukkig zit de pvvd niet in de 2de kamer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 11:29
 
MARISKA601 schreef:
Je bent dus bang dat allerlei vormen van relaties toegestaan wordt?
Zolang de mensheid bestaat zijn die vormen er al.
Alleen de laatste 50 jaar word er meer openheid van zaken gegeven.
Zolang je lid bent van een politieke partij die pro abortus is en pro euthanasie en pro homohuwelijk zullen die dingen plaats vinden.
Als je tegen al die zaken bent , moet je die partijen ook geen steun geven met verkiezingen.

Gelukkig zijn de meeste politieke partijen tegen pedorelaties.
Gelukkig zit de pvvd niet in de 2de kamer.

En blijft enkel en alleen de SGP nog over, en dat willen de vrouwen weer niet. Die willen weer gelijk gesteld worden aan de man, en zo stemt iedereen naar zijn eigen financieele draagkracht.
En zo gaat het allang niet meer over wat Jasmijn wilde weten. dan alleen wat een ieder afzonderlijk zou willen, en elkaar niet meer respecteren hoe die er over denkt.
Waar is die wijze vrouw gebleven van het slotje


Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 9 februari 2012, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 11:53
 
GERRIT084 schreef:
En blijft enkel en alleen de SGP nog over, en dat willen de vrouwen weer niet. Die willen weer gelijk gesteld worden aan de man, en zo stemt iedereen naar zijn eigen financieele draagkracht.
En zo gaat het allang niet meer over wat Jasmijn wilde weten. dan alleen wat een ieder afzonderlijk zou willen, en elkaar niet meer respecteren hoe die er over denkt.
Waar is die wijze vrouw gebleven van het slotje


Christenen denken heel verschillend over homofiliteit.
De politiek maar het mogelijk dat zij relaties aan kunnen gaan.
Dan rijst bij mij de vraag als je tegen homoseksuele realties bent, waarom wel partijen steunen, die het mogelijk maakt?

Jasmijn heeft openlijk gezegd dat ze een relatie met een vrouw wilt.
Ze vroeg ons hoe wij er over dachten.
Iedereen gaf zijn mening erover.
Zo ik ook.
En wat mankeerd er aan om de politiek erbij te halen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 12:25
 
MARISKA601 schreef:
Christenen denken heel verschillend over homofiliteit.
De politiek maar het mogelijk dat zij relaties aan kunnen gaan.
Dan rijst bij mij de vraag als je tegen homoseksuele realties bent, waarom wel partijen steunen, die het mogelijk maakt?

Jasmijn heeft openlijk gezegd dat ze een relatie met een vrouw wilt.
Ze vroeg ons hoe wij er over dachten.
Iedereen gaf zijn mening erover.
Zo ik ook.
En wat mankeerd er aan om de politiek erbij te halen?

Wat er aan mankeert om de politiek er bij te halen?!
Ik denk dat het niets uitmaakt, over hoe je over dit onderwerp denkt.
Als je de politiek er bij gaat halen wordt het helemaal een discussie die kant nog wal gaat raken.
Jasmijn vroeg hoe wij er over dachten, hoe zij verder wil, en als je dan al de pleidooien leest, dan komt het bij mij over, dat een wil doorgedrukt moet worden.
Als je er tegenin gaat krijg je zo een beetje heel cm in je nek, die er wel in mee kunnen gaan.
Dan wordt het geen beleven meer, maar meer een politiek schouwspel.
En dan kom je wel uit op wat jij zegt.
Maar daar ging het Jasmijn volgens mij niet over, en concreet kan ik mij in de uitspraken van C.Liem volledig vinden.
En hoe je het ook wend of keerd, eens worden wij het toch niet, anders hadden wij ook maar 1 kerk gehad in Nederland, en in de wereld.
Ik denk dan ook dat de rest te menselijk denkt, je kan nu eenmaal niet alles bedekken onder de mantel der liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 14:43
 
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 10:14

Héé!!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen.
Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?

Liefs,
Jullie zuster in de HEER! Jasmijn

Hier is het topic mee geopend
bij mij open,eerlijk,liefdevol en zich kwestbaar opstellend op mij overkomend.
slotje lijkt me wenselijk Knipoog smiley

(mede ook omdat het forum voor de hele wereld(niet leden dus ook) toegankelijk en leesbaar is)


Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 9 februari 2012, 14:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5