ChristianMatch
 


Forum

Homoseksualiteit
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:11
 
THOMAS968 schreef:
Het is goed de teksten te lezen zoal ze bedoeld zijn.

In een eerdere bijdrage heb ik mensen die beweerden de bijbel toch echt niet te kunnen veranderen geconfronteerd met het verhaal van de overspelige vrouw. die gestenigd moest worden want dat stond er toch? Ze konden de Bijbel toch niet veranderen? Iedereen die de Bijbel leest en probeert te begrijpen kent het antwoord van Christus. En ik meende toch echt te weten dat dit een site van christenen is.

Christus zelf wijst een letterlijke liefdeloze interpretatie af en hield zich niet aan de oude wetten. Ze moest gestenigd worden volgens de wetten maar Hij liet haar gaan en liet de wetticisten beschaamd achter. Je zou toch verwachten dat Zijn volgelingen daar iets van leerden.

Even losstaande van de lopende discussie, want homofilie/homosexualiteit is een heel precair onderwerp, schrijnend zelfs en ik wil hierbij aangeven dat mijn bijdrage volledig losstaat van de lopende discussie.

Maar ik wil toch wel even graag opmerken dat Jezus aan de overspelige vrouw inderdaad een antwoord/oordeel gaf, gebaseerd op de wet van het Nieuwe Testament...GENADE...

Maar toen Hij de wettisiche houding (lees hartsgesteldheid) van de farizeeen aan de kaak gesteld had, keerde Hij zich wel weer naar de vrouw en zei haar:

'Ga heen en zondig niet weer!'

Inderdaad, teksten lezen zoals bedoeld zijn. Uit elkaar trekken en toepassen zoals het uitkomt lijkt me niet zo correct. De teksten geinspireerd door de Heilige Geest, zijn gesproken door onze Verlosser Zelf.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 4 februari 2012, 14:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:12
 
THOMAS968 schreef:
Thomas, die gelooft dat God de liefde tussen twee mensen nooit afwijst.
Wat denk je dan van liefde tussen stiefvader en dochter. De volgende stap is dat we dat dan ook maar tolereren. Of wat denk je van een overspelige relatie? Kan ook sprake zijn van liefde...of van onderwijzer met kind? Als we onze grenzen maar niet meer durven te stellen komen we in een glijdende schaal terecht.
Gister was een programma van P en W voor, waarin een man vertelde hoe hij als jongen begeerd wed door een man, en dat hij dat als heel fijn ervaren had......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het voornamelijk een ontzettend flauw antwoord waarin weinig respect getoond wordt voor Jasmijn....erger nog...ze wordt gewoon een beetje voor schut gezet......Zij heeft een serieuze vraag.....en sommige mensen willen ieder topic leuk maken door hun opmerkingen.....
Die opmerkingen hebben ook absoluut geen meerwaarde.....lijkt wel of sommige mensen moeite hebben een serieuze discussie te voeren en alles met hun flauwe humor willen "verpesten."
....Zegt wat over diegene moet je maar denken.....

Hoezo geen respect voor Jasmijn? Zit er een veroordeling in mijn antwoord, beslist niet.
In jou antwoord zie ik wel een hoop vooroordelen, en dan niet aan het adres van Jasmijn, om over veroordelen maar te zwijgen.
En als Jasmijn met een vrouw gelukkig wil zijn/worden, wie ben ik dan om daarop tegen te zijn, en soms kan je beter leuk proberen te zijn,
Dan elkaar te bekogelen met Bijbelteksten, die vaak wel kwetsend kunnen overkomen.
Dus mijn persoonlijke antwoord op Jasmijn als jij gelukkig wil zijn met een vrouw, mijn zegen heb je, mijn keuze zou het ook zijn.
En aan Willemijn, heb je toch weer verlengd dan Smiley die vol vragen zit Woedende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:17
 
GERRIT084 schreef:
Hoezo geen respect voor Jasmijn? Zit er een veroordeling in mijn antwoord, beslist niet.
In jou antwoord zie ik wel een hoop vooroordelen, en dan niet aan het adres van Jasmijn, om over veroordelen maar te zwijgen.
En als Jasmijn met een vrouw gelukkig wil zijn/worden, wie ben ik dan om daarop tegen te zijn, en soms kan je beter leuk proberen te zijn,
Dan elkaar te bekogelen met Bijbelteksten, die vaak wel kwetsend kunnen overkomen.
Dus mijn persoonlijke antwoord op Jasmijn als jij gelukkig wil zijn met een vrouw, mijn zegen heb je, mijn keuze zou het ook zijn.
En aan Willemijn, heb je toch weer verlengd dan Smiley die vol vragen zit Woedende smiley Smiley met dichtgeplakte mond


Ik vond je antwoord absoluut niet op zijn plaats..... Je kan niet alles verantwoorden met een zgn lollige opmerking....en wat jij er verder van denkt of doet vind ik eigenlijk niet zo boeiend......

En probeer niet altijd lollig te zijn......heeft vaak geen meerwaarde..... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 4 februari 2012, 13:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:17
 
Hoe denk je nu, los van het feit van jou ervaringen en de Bijbel, over homoseksuele relaties, Xabia?[/quote]

Vanuit Gods Woord is het voor mij wel duidelijk wat God er zelf van vindt...Hij keurt het niet goed, zo simpel staat het er. Het is niet Zijn plan en bedoeling om die gebrokenheid toe te passen, maar nogmaals, dat is het in geen enkel opzicht wat niet in Gods plaatje hoort... Dus, IEDER van ons handelt en wandelt in wegen die niet in Zijn bedoeling passen.
Ik heb met mijn ex nog steeds een uiterst vriendschappelijke basis, omdat ik hem gewoonweg niet oordeel. Ik heb me vaak afgevraagd hoe ik er zelf mee zou omgaan als ik die gebrokenheid zou hebben.
Ik vroeg me zelfs vaak af of mijn gebrokenheid niet simpeler was als de zijne?
En dan kom ik maar op één punt uit...
God gaat met ieder van ons Zijn weg in vallen en opstaan...
En al mijn tekort schieten is nog steeds aanwezig...
Al groeiend zie ik wel verandering en gelukkig hoef ik hierin alleen maar verantwoordelijkheid naar Hem zelf af te leggen, en doet me bepalen dat men een ander niet kan oordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat denk je dan van liefde tussen stiefvader en dochter. De volgende stap is dat we dat dan ook maar tolereren. Of wat denk je van een overspelige relatie? Kan ook sprake zijn van liefde...of van onderwijzer met kind? Als we onze grenzen maar niet meer durven te stellen komen we in een glijdende schaal terecht.
Gister was een programma van P en W voor, waarin een man vertelde hoe hij als jongen begeerd wed door een man, en dat hij dat als heel fijn ervaren had......


Het gaat nu over homosexualiteit, niet over allerlei andere zaken...dus je bent off topic Chatuliem....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 4 februari 2012, 13:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:19
 
TJOKLAT313 schreef:
Groot respect daarvoor!
Als je alleen al Math. 5, 6 en 7 erop naleest besef je dat je zonder genade nergens bent in al je pogingen...

Tjoklat, kiest ervoor het oordelen aan die Ene over te laten.
Sorry, Tjoklat, eigenlijk vind ik je antwoord laf. In deze tijd is het niet populair om duidelijk te zijn over wat je denkt, dus je geeft maar een flauw antwoord. Vat het van mij niet persoonlijk op, maar waarom durf je niet gewoon te zeggen dat je het eigenlijk zonde vindt? Want dat kijk ik wel concluderen uit je antwoord. Maar het is zo vreselijk vaag....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:19
 
FRANKT627 schreef:
Ik heb je man gekend in een toch wel bepaalde 'macho wereld' en toen je me vorig jaar vertelde wat er aan de hand was met hem, met jullie huwelijk, schrok ik een beetje. Nou ja, wel erg, moet ik toegeven. Dat het jou verdriet deed weet ik ook en begrijp ik heel erg. Het is de schok maar ook de breuk.

Hoe denk je nu, los van het feit van jou ervaringen en de Bijbel, over homoseksuele relaties, Xabia?

Vanuit Gods Woord is het voor mij wel duidelijk wat God er zelf van vindt...Hij keurt het niet goed, zo simpel staat het er. Het is niet Zijn plan en bedoeling om die gebrokenheid toe te passen, maar nogmaals, dat is het in geen enkel opzicht wat niet in Gods plaatje hoort... Dus, IEDER van ons handelt en wandelt in wegen die niet in Zijn bedoeling passen.
Ik heb met mijn ex nog steeds een uiterst vriendschappelijke basis, omdat ik hem gewoonweg niet oordeel. Ik heb me vaak afgevraagd hoe ik er zelf mee zou omgaan als ik die gebrokenheid zou hebben.
Ik vroeg me zelfs vaak af of mijn gebrokenheid niet simpeler was als de zijne?
En dan kom ik maar op één punt uit...
God gaat met ieder van ons Zijn weg in vallen en opstaan...
En al mijn tekort schieten is nog steeds aanwezig...
Al groeiend zie ik wel verandering en gelukkig hoef ik hierin alleen maar verantwoordelijkheid naar Hem zelf af te leggen, en doet me bepalen dat men een ander niet kan oordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat nu over homosexualiteit, niet over allerlei andere zaken...dus je bent off topic Chatuliem....
Chatuliem bedoel je zeker. Het gaat om het principe in hoeverre keuren we andere liefde goed dan tussen een man en een vrouw...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vond je antwoord absoluut niet op zijn plaats..... Je kan niet alles verantwoorden met een zgn lollige opmerking....en wat jij er verder van denkt of doet vind ik eigenlijk niet zo boeiend......

Dat is dan geheel wederzijds, die laatste zin dan, en dan nog dit, ook jij hoeft niet te bepalen wat anderen denken, bedoelen of zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:24
 
GERRIT084 schreef:
Dat is dan geheel wederzijds, die laatste zin dan, en dan nog dit, ook jij hoeft niet te bepalen wat anderen denken, bedoelen of zeggen.


Je reageert er anders aardig op Gerrit..... Knipoog smiley
Niet doen, zonde van je tijd.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Chatuliem bedoel je zeker. Het gaat om het principe in hoeverre keuren we andere liefde goed dan tussen een man en een vrouw...


Ik vind het juist erg onchristelijk om dat niet te doen....
en dan heb ik het over homosexualiteit he? Niet over overspelige mensen of pedofielen.....
En je maakt mij niet wijs dat God een oprechte liefde tussen twee mannen of vrouwen niet goedkeurt.......Je doet de mensen ook tekort die zo'n relatie aangaan......en daar misschien al veel moeite mee hadden om te accepteren dat ze zo zijn.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:28
 
THOMAS968 schreef:
Het is goed de teksten te lezen zoal ze bedoeld zijn. Bandeloosheid en 'sexfeesten' worden afgewezen. Over vrouwelijke homoseksualiteit wordt in de bijbel nauwelijks gesproken. Dat paste ook niet in het toenmalige maatschappijbeeld waar vrouwen ondergeschikt waren en zeker wat hun wensen betreft. Het lijkt een uitstapje maar is wel wezenlijk. Als ik de Joodse wetgeving lees uit de periode van meer dan duizend jaar voor Christus, dan is die geschreven voor een andere maatschappij dan die we nu hebben. Zo Spreekt de Heer en dan komt er een tekst waarin staat hoe een vrouw uit een overwonnen volk moet behandelen. Je mag een maand geen sex hebben en dan mag je doen wat je wilt. Verder nog een bepaling over kaalscheren. Welnu de Heer kan zo spreken maar daar word je nu hevig voor vervolgd - en terecht, het is een misdrijf. Een man die nu een vrouw heeft verkracht is ook niet meer verplicht met haar te trouwen. Het staat wel in de bijbel, dus ik neem aan dat iedereen zich daar aan houdt? Nog varkensvlees gegeten? Melkproducten en vleesproducten gescheiden? Je aan de rituele wassingen gehouden? Het staat er allemaal.

In een eerdere bijdrage heb ik mensen die beweerden de bijbel toch echt niet te kunnen veranderen geconfronteerd met het verhaal van de overspelige vrouw. die gestenigd moest worden - want dat stond er toch? Ze konden de Bijbel toch niet veranderen? Iedereen die de Bijbel leest en probeert te begrijpen kent het antwoord van Christus. En ik meende toch echt te weten dat dit een site van christenen is.

Mensen die homoseksualiteit op grond van onbegreoen bijbelteksten afwijzen zijn medeveranwoordelijk voor het weggaan (wegsturen) van de homoseksuele medechristen uit de kerk. In veel kerken is er ook echt geen plaats voor hen. Daar wil je toch niet bijhoren?. Na de beruchte EO-uitzending pleegden een aantal zelfs homoseksuelen zelfmoord.

Christus zelf wijst een letterlijke liefdeloze interpretatie af en hield zich niet aan de oude wetten. Ze moest gestenigd worden volgens de wetten maar Hij liet haar gaan en liet de wetticisten beschaamd achter. Je zou toch verwachten dat Zijn volgelingen daar iets van geleerd hadden na tweeduizend jaar. Of zijn we nog steeds farizeeërs. Kennelijk, want het staat er toch? En oh oh wat heb je dan gelijk als je met een paar teksten smijt die waarschijnlijk nog onbegrepen zijn ook. Vroom hoor, in de tijdeb van Christus had je ze al. Welke groep ook al weer?

Thomas, die gelooft dat God de liefde tussen twee mensen nooit afwijst.

Versta me niet verkeerd... (al bedoel je het niet naar mij persoonlijk Knipoog smiley )
Ik wil inderdaad heel sterk de nadruk leggen dat ons oordelen zeker niet de bedoeling mag zijn. Jammer genoeg gebeurt dit te vaak, en wordt ons eerste doel gewoon daardoor verwaarloosd, en dat is een licht zijn voor Zijn koninkrijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het juist erg onchristelijk om dat niet te doen....
en dan heb ik het over homosexualiteit he? Niet over overspelige mensen of pedofielen.....
En je maakt mij niet wijs dat God een oprechte liefde tussen twee mannen of vrouwen niet goedkeurt.......Je doet de mensen ook tekort die zo'n relatie aangaan......en daar misschien al veel moeite mee hadden om te accepteren dat ze zo zijn.......

Wat ik me dan weer afvraag, wie mogen wij als mensen dan wel te kort doen?
God toch zeker niet.
God is hier heel duidelijk in, wij mogen niemand te kort doen dus ook niet veroordelen.
Wij hebben meer dan genoeg aan ons zelf, dus we kunnen ook niet invullen wat een ander wel, en niet mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TJOKLAT313





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 14:04
 
CHATULIEM619 schreef:
Sorry, Tjoklat, eigenlijk vind ik je antwoord laf. In deze tijd is het niet populair om duidelijk te zijn over wat je denkt, dus je geeft maar een flauw antwoord. Vat het van mij niet persoonlijk op, maar waarom durf je niet gewoon te zeggen dat je het eigenlijk zonde vindt? Want dat kijk ik wel concluderen uit je antwoord. Maar het is zo vreselijk vaag....

Je hebt gelijk dat ik vaag ben. Ik wil namelijk voorkomen dat een kale boodschap (namelijk, letters op een scherm) ingevuld worden met de emoties van de lezer. Dat is precies wat hier gebeurt. Wat sowieso veel gebeurt op een forum, je ziet immers elkaars ogen niet, je hoort elkaars intonatie niet... je interpreteert wat er geschreven staat. Net zoals je interpreteert wat er in de Bijbel geschreven staat. De interpretatie is voor rekening van de lezer, de boodschap voor rekening van de schrijver. De lezer kan altijd checken bij de schrijver wat er nu precies staat... En ga ik ervanuit dat jij dat nu bij mij checkt Knipoog smiley

Je oppert dat ik homoseksualiteit zondig vind... ik probeer juist aan te geven dat IEDEREEN zijn doel mist, dus ook de hetero. En dat de ene zonde niet zwaarder weegt dan de andere, tenzij het zonde tegen de Heilige Geest is. Maar dat is een andere discussie.
Wat ik ook probeer te zeggen is dat God allang weet dat we het niet redden zoals we zijn. En dat we met de komst van Jezus genade hebben gekregen.
Dat we zelf niet in staat zijn zonden te wegen. Dat we ons maar beter kunnen oefenen in genade betrachten naar elkaar.
Anders kan ik het niet uitleggen, Chatuliem...
Eigenlijk een beetje zoals Xabia het uitlegt.

Ik geef een ander ruimte, want ik heb zelf ruimte gekregen in Christus. En de woorden: zondig niet meer... moet ik eerst maar eens zelf gaan proberen, voordat ik wat van een ander zeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 14:27
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat denk je dan van liefde tussen stiefvader en dochter. De volgende stap is dat we dat dan ook maar tolereren. Of wat denk je van een overspelige relatie? Kan ook sprake zijn van liefde...of van onderwijzer met kind? Als we onze grenzen maar niet meer durven te stellen komen we in een glijdende schaal terecht.
Gister was een programma van P en W voor, waarin een man vertelde hoe hij als jongen begeerd wed door een man, en dat hij dat als heel fijn ervaren had......

Dit soort verhoudingen die op ongelijke machtsverhoudingen of incest zijn gebaseerd zijn volstrekt niet aan de orde. Waarom haal je dit soort dingen erbij als het daar helemaal niet over gaat? Een kwetsende suggestie. Ik heb het voor alle duidelijkheid over de geest van mijn opmerking en niet over de letter. Ik spreek over liefdesverhoudingen tussen volwassen mannen en vrouwen dan wel van mannen of vrouwen onderling. Laat dat helder zijn. Overigens volg je mijn bijdragen al lang genoeg om dat te weten. Van een mogelijkheid tot afglijden is geen sprake en bovendien veronderstel je dat het al een vorm van afglijden zou kunnen zijn, wat ik echt bestrijd als we het hebben over het erkennen van homoseksuele liefdesrelaties.

Thomas, de kerk heeft wat goed te maken.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 februari 2012, 19:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 14:53
 
Annette,

De reden waarom de farizeers Christus wilden kruisigen was dat Hij zich niet aan de wetten hield. Je kent de Bijbel goed genoeg om te weten hoevaak ze Hem daarmee in de val probeerden te laten lopen. De essentie is dat Christus zich niet aan de wetten hield omdat hij de wet van Liefde en genade wilde laten gelden. De oude wetten waren er wel maar ze moesten niet worden toegepast op die wijze. Met een briljante verbale opmerking, dat wel. Maar vertellen en vergelijken is een onmiskenbaar deel van de Joodse cultuur, waarin Christus leefde. Jezus keurde het gedrag niet goed maar bestreedt de wijze zoals de farizeeen er, met verwijzing naar wat we nu het OT noemen, mee omgingen. Jezus heeft het duur moeten bekopen, wat overigens conform de Joodse wetten was. Wetgeving is altijd tijd- en plaatsgebonden omdat ze passend moeten zijn bij de samenleving. Ik heb wel eens een lans gebroken voor de oude Joodse wetten. Niet omdat ze nog toepasbaar moeten zijn, dat heb ik elders al duidelijk gemaakt, maar omdat ze in die tijd wel degelijk een regulerende werking hadden in een harde maatschappij voor vrouwen en slaven. Maar we leven niet meer in een samenleving die wetten nog maar pas ontdekt heeft en waarin vrouwen rechteloos zijn, hygiene tekortschiet en geslachtsziekten welig tieren en onbehandelbaar zijn. De toenmalige Joodse wetten waren in die samenleving goed omdat ze zorgden voor de inname van gezond voedsel, een zekere hygiene en een beetje bescherming gaf aan zwakken. De wetten van Hammurabi die er eerder waren en erg veel op leken, legden die aspecten veel minder goed vast. Maar wetgeving moet passend zijn op de samenleving, wil die kunnen functioneren. Christus ging dus tegen de oude wetten in omdat hij niet het houden aan de wetten benadrukte maar liefde en genade. Hij hield zich niet aan de wet, hoe dan ook. Dat betekende niet het goedkeuren van overspel door de vrouw. Johannes 8 is een van de kernstukken van het Nieuwe Testament. En er is bij homoseksualiteit geen sprake van zonde. Je kunt van andersgeaarden niet vragen een leven te leiden zonder liefde en seksualiteit en dat is ook nergens voor nodig. Heteroseksuelen hoeven en doen dat ook niet. Het is onmenselijk dat van iemand te vragen als je van je medechristen houdt en het hoeft ook niet. Niemand kan van mij als hetero vragen om homoseksueel te worden, wil ik Christen zijn. Dat is net zo onmogelijk om van een homofiel te vragen om maar heteroseksueel te zijn. Het drama van Xabia met haar man is daar een goed voorbeeld van. De kerk van Christus accepteert de homofielen als het goed is.

Want een ieder die Mij aanneemt, zoals Jasmijn dat als lesbische vrouw net zo goed mocht doen als jij .......

Thomas, dat bedoel ik dus.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 februari 2012, 15:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 17:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat denk je dan van liefde tussen stiefvader en dochter. De volgende stap is dat we dat dan ook maar tolereren. Of wat denk je van een overspelige relatie? Kan ook sprake zijn van liefde...of van onderwijzer met kind? Als we onze grenzen maar niet meer durven te stellen komen we in een glijdende schaal terecht.
Gister was een programma van P en W voor, waarin een man vertelde hoe hij als jongen begeerd wed door een man, en dat hij dat als heel fijn ervaren had......

Nee dat moet zeker niet getollereerd worden!!! Ik heb het over een GELIJKWAARDIGE relatie, of dat nou tussen man/vrouw man/man of vrouw/vrouw is.. Een gelijkwaardige relatie die gebasseerd is op liefde en trouw, zal God niet afkeuren... Als we het over rom 1 hebben, daar gaat het over een losgesslagen feest, waar hetero mannen seks hebben met hetero mannen, seks om de seks, seks zonder liefde! Nee zo heeft God het niet bedoelt! God gruwelt daarvan! Maar dat betekent voor mij niet dat ik wanneer er sprake is van gelijkwaardige wederzijdse liefde, dat ik geen seks zou mogen hebben met een vrouwelijke partner, en versta wel, dat dat mijn enige seksuele relatie zal zijn. Net als hoe het huwelijk tussen man/vrouw bedoelt is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 17:31
 
Eigenlijk is het jammer dat Jasmijn direct de verdedigende kant moet kiezen.
Het is haar leven en laten we met elkaar blij zijn dat zij niet, zoals zovelen, hierdoor het geloof de rug toe heeft gekeerd!
Ze hoeft zich niet te verdedigen, ze is zoals ze is en als zij daar met zichzelf en voor God uitkomt, wie zijn wij dan om te veroordelen???

Enige tijd geleden werd Annette hier op cm benaderd door een bi-sexuele vrouw. Heel netjes en respectvol overigens.
Sterker nog, veel respectvoller dan door diverse hetero-mannen (!)

Waarom is er op cm niet wat meer ruimte om voor die andere geaardheid uit te komen ?
Het zal mij niet verbazen als er inmiddels al boze mails naar de redactie zijn gestuurd waarin het onmiddelijke vertrek van deze "verdorven vrouw" geeist word Huilende smiley, smiley in tranen

Al bijna 5 jaar zit ik op cm en ik verbaas me nog regelmatig over de obsessie die hier heerst over de nr.7 zonden. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:04
 
PIETER649 schreef:
Eigenlijk is het jammer dat Jasmijn direct de verdedigende kant moet kiezen.
Het is haar leven en laten we met elkaar blij zijn dat zij niet, zoals zovelen, hierdoor het geloof de rug toe heeft gekeerd!
Ze hoeft zich niet te verdedigen, ze is zoals ze is en als zij daar met zichzelf en voor God uitkomt, wie zijn wij dan om te veroordelen???

Enige tijd geleden werd Annette hier op cm benaderd door een bi-sexuele vrouw. Heel netjes en respectvol overigens.
Sterker nog, veel respectvoller dan door diverse hetero-mannen (!)

Waarom is er op cm niet wat meer ruimte om voor die andere geaardheid uit te komen ?
Het zal mij niet verbazen als er inmiddels al boze mails naar de redactie zijn gestuurd waarin het onmiddelijke vertrek van deze "verdorven vrouw" geeist word Huilende smiley, smiley in tranen

Al bijna 5 jaar zit ik op cm en ik verbaas me nog regelmatig over de obsessie die hier heerst over de nr.7 zonden. Gefrustreerde smiley

Ik ben het helemaal met je eens, maar aan de andere kant vraagt zij zelf hoe andere er over denken.
Dan kan het natuurlijk ook zo zijn, dat iedereen ook een eigen mening heeft, en dat is met alles zo, je hebt voor en tegenstanders, en er tussen in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:32
 
TJOKLAT313 schreef:
Je hebt gelijk dat ik vaag ben. Ik wil namelijk voorkomen dat een kale boodschap (namelijk, letters op een scherm) ingevuld worden met de emoties van de lezer. Dat is precies wat hier gebeurt. Wat sowieso veel gebeurt op een forum, je ziet immers elkaars ogen niet, je hoort elkaars intonatie niet... je interpreteert wat er geschreven staat. Net zoals je interpreteert wat er in de Bijbel geschreven staat. De interpretatie is voor rekening van de lezer, de boodschap voor rekening van de schrijver. De lezer kan altijd checken bij de schrijver wat er nu precies staat... En ga ik ervanuit dat jij dat nu bij mij checkt Knipoog smiley

Je oppert dat ik homoseksualiteit zondig vind... ik probeer juist aan te geven dat IEDEREEN zijn doel mist, dus ook de hetero. En dat de ene zonde niet zwaarder weegt dan de andere, tenzij het zonde tegen de Heilige Geest is. Maar dat is een andere discussie.
Wat ik ook probeer te zeggen is dat God allang weet dat we het niet redden zoals we zijn. En dat we met de komst van Jezus genade hebben gekregen.
Dat we zelf niet in staat zijn zonden te wegen. Dat we ons maar beter kunnen oefenen in genade betrachten naar elkaar.
Anders kan ik het niet uitleggen, Chatuliem...
Eigenlijk een beetje zoals Xabia het uitlegt.

Ik geef een ander ruimte, want ik heb zelf ruimte gekregen in Christus. En de woorden: zondig niet meer... moet ik eerst maar eens zelf gaan proberen, voordat ik wat van een ander zeg.

Omschreven zoals ik het ook bedoel te zeggen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:44
 
PIETER649 schreef:
Eigenlijk is het jammer dat Jasmijn direct de verdedigende kant moet kiezen.
Het is haar leven en laten we met elkaar blij zijn dat zij niet, zoals zovelen, hierdoor het geloof de rug toe heeft gekeerd!
Ze hoeft zich niet te verdedigen, ze is zoals ze is en als zij daar met zichzelf en voor God uitkomt, wie zijn wij dan om te veroordelen???

Enige tijd geleden werd Annette hier op cm benaderd door een bi-sexuele vrouw. Heel netjes en respectvol overigens.
Sterker nog, veel respectvoller dan door diverse hetero-mannen (!)

Waarom is er op cm niet wat meer ruimte om voor die andere geaardheid uit te komen ?
Het zal mij niet verbazen als er inmiddels al boze mails naar de redactie zijn gestuurd waarin het onmiddelijke vertrek van deze "verdorven vrouw" geeist word Huilende smiley, smiley in tranen

Al bijna 5 jaar zit ik op cm en ik verbaas me nog regelmatig over de obsessie die hier heerst over de nr.7 zonden. Gefrustreerde smiley

euh... ik had begrepen dat Jasmijn vroeg hoe anderen met dit onderwerp omgaan. het gaat niet om oordeel en veroordeel... Smiley die vol vragen zit
Zelf vind ik het ook bekrompen om alleen met bijbelversstenen te gooien als je't gehele plaatje niet wilt bekijken.
Maar ik denk ook niet dat Jasmijn alleen maar zat te wachten op reacties "van ga je gang"
Het is duidelijk voor haar ook van belang wat anderen erbij denken en vinden.
En gelukkig is ze mondig genoeg om haar denken en voelen te verdedigen en te argumenteren.
Dit is geen obsessie, maar menig mens wordt er wel mee geconfronteerd en daarbij is "uitdelen van meningen" een goed ding, zolang het weer niet opgaat in discussies


Laatst aangepast door
XABIA794
op zaterdag 4 februari 2012, 19:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JASMIJN197





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 20:58
 
Ik ben blij met al jullie woorden en ik voel mij ook niet veroordeeld. Ik ben inderdaad zelf degene die dit onderwerp juist bespreekbaar wilt maken. Ik zie het als een uitdaging om en als christen voor God te gaan, én om samen binnen een toekomstige relatie met een vrouw de HEER te dienen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 21:01
 
an kan het natuurlijk ook zo zijn, dat iedereen ook een eigen mening heeft, en dat is met alles zo, je hebt voor en tegenstanders, en er tussen in


Wat is nu de meerwaarde van deze opmerking????? Natuurlijk is het zo maar dat weet toch iedereen mag ik hopen????? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 21:21
 
Vind het onzettend knap dat jij, Jasmijn, ervoor uitkomt. Heb nu een buurman, die uit een oud-gereformeerd gezin kom, en al vanaf zijn 12de er mee loopt. Hij is nu 32 jaar, alles komt er uit. Ruzie thuis je weet het wel.

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 4 februari 2012, 22:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:20
 
JASMIJN197 schreef:
Ik ben blij met al jullie woorden en ik voel mij ook niet veroordeeld. Ik ben inderdaad zelf degene die dit onderwerp juist bespreekbaar wilt maken. Ik zie het als een uitdaging om en als christen voor God te gaan, én om samen binnen een toekomstige relatie met een vrouw de HEER te dienen.


ook ik bewonder je om je moed en openheid en wens je van harte toe dat God die Liefde is jou een mooie relatie op je levenspad brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:26
 
TJOKLAT313 schreef:
Je hebt gelijk dat ik vaag ben. Ik wil namelijk voorkomen dat een kale boodschap (namelijk, letters op een scherm) ingevuld worden met de emoties van de lezer. Dat is precies wat hier gebeurt. Wat sowieso veel gebeurt op een forum, je ziet immers elkaars ogen niet, je hoort elkaars intonatie niet... je interpreteert wat er geschreven staat. Net zoals je interpreteert wat er in de Bijbel geschreven staat. De interpretatie is voor rekening van de lezer, de boodschap voor rekening van de schrijver. De lezer kan altijd checken bij de schrijver wat er nu precies staat... En ga ik ervanuit dat jij dat nu bij mij checkt Knipoog smiley

Je oppert dat ik homoseksualiteit zondig vind... ik probeer juist aan te geven dat IEDEREEN zijn doel mist, dus ook de hetero. En dat de ene zonde niet zwaarder weegt dan de andere, tenzij het zonde tegen de Heilige Geest is. Maar dat is een andere discussie.
Wat ik ook probeer te zeggen is dat God allang weet dat we het niet redden zoals we zijn. En dat we met de komst van Jezus genade hebben gekregen.
Dat we zelf niet in staat zijn zonden te wegen. Dat we ons maar beter kunnen oefenen in genade betrachten naar elkaar.
Anders kan ik het niet uitleggen, Chatuliem...
Eigenlijk een beetje zoals Xabia het uitlegt.

Ik geef een ander ruimte, want ik heb zelf ruimte gekregen in Christus. En de woorden: zondig niet meer... moet ik eerst maar eens zelf gaan proberen, voordat ik wat van een ander zeg.
Als de kerk bang is de waarheid te zeggen waar zij voor staat, waarom is het dan nog een kerk? Ik ben een poosje werkzaam geweest als zondagssschoolieider bij een vrijzinnige kerk en ik werd op het matje geroepen omdat ik het woord zonde in mijn mond durfde te nemen.
Er is geen enkele manier waarop ik homofilie kan goedkeuren. Wil dat zeggen dat ik de mens afwijs? Nee nooit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TJOKLAT313





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Als de kerk bang is de waarheid te zeggen waar zij voor staat, waarom is het dan nog een kerk? Ik ben een poosje werkzaam geweest als zondagssschoolieider bij een vrijzinnige kerk en ik werd op het matje geroepen omdat ik het woord zonde in mijn mond durfde te nemen.
Er is geen enkele manier waarop ik homofilie kan goedkeuren. Wil dat zeggen dat ik de mens afwijs? Nee nooit.

Dat is jouw visie, en dat is helemaal prima...
Ik vind dat ik niks goed of af te keuren heb. Ik ben gestopt met denken in goed of fout, alleen maar als het betrekking heeft op mijn eigen leven.
Daar is het een en ander aan ervaringen aan voorafgegaan. En ik weet niet of ik namens de kerk kan spreken, of wil spreken zelfs...
Mijn stukje strijd... mijn weg met God.
En bij het aanvaarden van de medemens sta ik naast je Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Als de kerk bang is de waarheid te zeggen waar zij voor staat, waarom is het dan nog een kerk? Ik ben een poosje werkzaam geweest als zondagssschoolieider bij een vrijzinnige kerk en ik werd op het matje geroepen omdat ik het woord zonde in mijn mond durfde te nemen.
Er is geen enkele manier waarop ik homofilie kan goedkeuren. Wil dat zeggen dat ik de mens afwijs? Nee nooit.


Chatuliem, de waarheid waarvoor de kerk moet staan is toch de Liefde van God en niet de dogma's uit het oude testament, dat is Christus opnieuw kruisigen...

Dat is mooi gezegd, Chatuliem, dat je de mens niet afwijst. In de praktijk voelt het toch als een genadeloze afwijzing. Het homofiel zijn is verweven met het wezen van de mens, net zoals dat met jouw hetero-zijn is.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 4 februari 2012, 23:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:10
 
MIEKE364 schreef:
Chatuliem, de waarheid waarvoor de kerk moet staan is toch de Liefde van God en niet de dogma's uit het oude testament, dat is Christus opnieuw kruisigen...
God is niet alleen een knuffeldier hoor, die jij ervan wil maken. Die liefde waar je over spreekt uit zich het beste in het kruis, dat Jezus gedragen heeft. Als je ervan uit gaat, dat zonde niet bestaat ontken je gelijkertijd de noodzaak van het offer van Jezus aan het kruis, en maak je de opstanding tot een mythe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5