ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:16
 
LEANNE226 schreef:
Je bent té goed Engeltje smiley

Dat weet ik Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:23
 
GERRIT084 schreef:
Dat weet ik Verlegen lachende smiley

Spesijaal foor jou.........

http://www.youtube.com/watch?v=dZcGWGw10iQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 08:27
 
LEANNE226 schreef:
Spesijaal foor jou.........

http://www.youtube.com/watch?v=dZcGWGw10iQ

Slik, lief van je Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 11:27
 
ZEELAND736 schreef:
Met je voorgaande verhaal....zie en voel ik alles weer voor me....
Maar juist je laatste woorden lees ik OOK....(het bericht nieuwe ronden...)
Fijn Shanita...

En daar denk ik dan nu even aan....
Nee ik had geen moeite met wakker worden...
Het waren andere dingen...maar een nieuwe dag....

Dank U voor deze nieuwe morgen
Dank U voor deze nieuwe dag
Dank U dat....

IK MET AL MIJN ZORGEN!!!!!
Bij U komen mag...
Dat hoop ik meee te nemen door de dag.



Het is natuurlijk fijn als je zo kan denken maar zoals ik hier al eerder schreef met dankbaarheid wordt je hypotheek niet betaald, enig praktisch denken is ook niet verkeerd.......het blijft altijd een én én situatie volgens mij....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 11:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is natuurlijk fijn als je zo kan denken maar zoals ik hier al eerder schreef met dankbaarheid wordt je hypotheek niet betaald, enig praktisch denken is ook niet verkeerd.......het blijft altijd een én én situatie volgens mij....

Daar heb je het weer....
Als er negatief gedacht wordt....trekken ze aan je jas.....
Probeer je(en geloof me ook nu is er niet direct een reden) positief te denken....
Er is altijd een stok om mee te slaan....
Nee ...en mijn huur wordt ook niet betaald met dankbaarheid....
En ja...ook ik MOET werken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 11:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is natuurlijk fijn als je zo kan denken maar zoals ik hier al eerder schreef met dankbaarheid wordt je hypotheek niet betaald, enig praktisch denken is ook niet verkeerd.......het blijft altijd een én én situatie volgens mij....

Tja, niet iedereen heeft een hypotheek Gefrustreerde smiley je hebt ook nog mensen die gewoon huren Lachende smiley
Ook dan kan het mis gaan, alleen is het risico minder groot Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 16 maart 2012, 11:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 13:17
 
LEANNE226 schreef:
Mooi zo,dan mag ik wel even he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik had anw(weduwenuitkering); door dat recht op anw vervalt je recht op ww, bijstand en ziektewetuitkering (ik ben een NUG-ger).........maar ik werk en dat schijnt te moeilijk te zijn voor het svb........ik ben een half jaar bezig geweest om financieel alles te regelen zodat het recht op die uitkering in ieder geval blijft bestaan en ik niet helemaal brodeloos thuis kom te zitten in geval van ziekte of ontslag.......afrekening heeft net plaatsgevonden; ik happy; meneer van het svb happy; rust in de keet tot juni Lachende smiley ......maar deze week heb ik een loonsverhoging gekregen (van wel 23 cent bruto en daar lever ik 2/3 van in) en kan ik helemaal opnieuw beginnen met de verrekeningen Huilende smiley, smiley in tranen

Nou zou je zeggen "fijn dat je recht op ie uitkering hebt"......maar ik zou liever mn eigen broek ophouden als het kon......

(ik mot nu gaan werken Knipoog smiley )

geweldig; met die bak werk die je hebt aan je 7 cent oplag keldert je inkomen per uur wel weer..............hahaha

je bent wel byzonder dankbaar dat je opslag gekregen hebt, denk ik? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 15:09
 
ZEELAND736 schreef:
Daar heb je het weer....
Als er negatief gedacht wordt....trekken ze aan je jas.....
Probeer je(en geloof me ook nu is er niet direct een reden) positief te denken....
Er is altijd een stok om mee te slaan....
Nee ...en mijn huur wordt ook niet betaald met dankbaarheid....
En ja...ook ik MOET werken....




Zeeland, de gemiddelde Nederlander moet werken voor zijn geld en ik denk dat het hoog tijd wordt dat we dat eens normaal gaan vinden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 18:10
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zeeland, de gemiddelde Nederlander moet werken voor zijn geld en ik denk dat het hoog tijd wordt dat we dat eens normaal gaan vinden...

Tja, dat vindt de gemiddelde Nederlander, en dat is een handje vol, een paar duizend misschien.
Maar die andere 15.998.000 waarschijnlijk niet, die menen toch wel rechten opgebouwd te hebben.
En er zijn er bij die jaren rond de ton verdiend hebben per jaar, en die gaan toch echt niet voor een tientje bruto per uur:
Tomaten plukken of komkommers of asperges steken, of bloemen koppen. En die solliciteren gewoon op een vacature, van werk wat zij altijd gedaan hebben, en waar voor zij geleerd of gestudeerd hebben.
Die hebben in het verleden geinvesteerd, in een dure opleiding die nog betaald moet worden.
Of ze hebben te dure hypotheken, die niet van dat geld betaald worden, dat kan niet.
Dat de overheid nu heeft zitten slapen, en de banken en beleggers niet of onjuist controleerden, dat is niet de schuld van hen die thuis zitten.
Sterker nog, die banken en beleggers zijn weer verder geholpen, en nog steeds krijgen ze vette bonussen daar aan de top.
En waar voor eigenlijk, niet omdat het nu zo geweldig gaat, nee in tegendeel.
Maar wat gaan wij nu doen, wijzen, naar hen die het in heel veel gevallen niet konden helpen.
Dat vind ik, die gewoon aan het solliciteren is, op de baan die bij mij past, die ik kan en mag doen, en waar ik nog lang tot ver na mijn pensioen gerechtigde leeftijd van wil profiteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 19:32
 
er is sprake van een verkeerde insteek.

men denkt ergens recht op te hebben... verrassing, dat heb je vaak niet... je komt. hooguit ergens voor in aanmerking.

en das heel wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 19:48
 
LEANNE226 schreef:
Mooi zo,dan mag ik wel even he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik had anw(weduwenuitkering),door dat recht op anw vervalt je recht op ww,bijstand en ziektewetuitkering(ik ben een NUG-ger).........maar ik werk en dat schijnt te moeilijk te zijn voor het svb........ik ben een half jaar bezig geweest om financieel alles te regelen zodat het recht op die uitkering in ieder geval blijft bestaan en ik niet helemaal brodeloos thuis kom te zitten in geval van ziekte of ontslag.......afrekening heeft net plaatsgevonden,ik happy,meneer van het svb happy,rust in de keet tot juni Lachende smiley ......maar deze week heb ik een loonsverhoging gekregen(van wel 23 cent bruto en daar lever ik 2/3 van in) en kan ik helemaal opnieuw beginnen met de verrekeningen Huilende smiley, smiley in tranen

Nou zou je zeggen "fijn dat je recht op ie uitkering hebt"......maar ik zou liever mn eigen broek ophouden als het kon......

(ik mot nu gaan werken Knipoog smiley )

Ja, hoe je dit verteld, is wel ook een beetje komisch, net als een columm,
maar wel heel erg.
Ben je al verdrietig, kan je ook nog eens van die ingewikkelde berekeningen maken...zeker als je er net klaar mee bent, en het weer helemaal opnieuw kan gaan doen, door een 'loonsverhoging'....

Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 19:49
 
PIETER649 schreef:
er is sprake van een verkeerde insteek.

men denkt ergens recht op te hebben... verrassing, dat heb je vaak niet... je komt. hooguit ergens voor in aanmerking.

en das heel wat anders.

Juist, maar er is altijd een maar, die aanmerking wordt wel in de meeste gevallen door mensen betaald.
En in de meeste gevallen, is die aanmerking niet leuk, maar een noodgedwongen aanmerking.
En is er maar 1 leuke aanmerking, en das het pensioen, wat voor iedereen bij het 65 levensjaar in zou gaan, in ene 67 jaar is geworden.
Dus ik zeg dan, kom je eens ergens voor in aanmerking, pik je ze toch gewoon weer terug.
En dat is iets wat die organisatie van al die aanmerkingen heeft aangegeven, als het mot dan mot ut


Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 20:07
 
GERRIT084 schreef:
Tja, dat vindt de gemiddelde Nederlander, en dat is een handje vol, een paar duizend misschien.
Maar die andere 15.998.000 waarschijnlijk niet, die menen toch wel rechten opgebouwd te hebben.
En er zijn er bij die jaren rond de ton verdiend hebben per jaar, en die gaan toch echt niet voor een tientje bruto per uur:
Tomaten plukken of komkommers of asperges steken, of bloemen koppen. En die solliciteren gewoon op een vacature, van werk wat zij altijd gedaan hebben, en waar voor zij geleerd of gestudeerd hebben.
Die hebben in het verleden geinvesteerd, in een dure opleiding die nog betaald moet worden.
Of ze hebben te dure hypotheken, die niet van dat geld betaald worden, dat kan niet.
Dat de overheid nu heeft zitten slapen, en de banken en beleggers niet of onjuist controleerden, dat is niet de schuld van hen die thuis zitten.
Sterker nog, die banken en beleggers zijn weer verder geholpen, en nog steeds krijgen ze vette bonussen daar aan de top.
En waar voor eigenlijk, niet omdat het nu zo geweldig gaat, nee in tegendeel.
Maar wat gaan wij nu doen, wijzen, naar hen die het in heel veel gevallen niet konden helpen.
Dat vind ik, die gewoon aan het solliciteren is, op de baan die bij mij past, die ik kan en mag doen, en waar ik nog lang tot ver na mijn pensioen gerechtigde leeftijd van wil profiteren.

Hoi Gerrit,

Ja, en als door gesprekken en bij onderzoeken, ik zwart op wit heb, dat ik bovengemiddeld intelligent ben. Ik buiten mijn schuld om mijn opleidingen niet heb kunnen doen, wat mijn droom was als kind, en dan door een extreem traumatisch verleden ernstige psychiatrische aandoeningen die ook op me lichaam slaan, laat zo'n arbeidsdeskundige op het arbeidsburo en andere buro's mij geen tomaten plukken....tot mijn 65. Het woord zegt het al, 'arbeidsdeskundige'. Die kijken wát je hebt gedaan. Op welke opleiding(en) je zat, hoe je het daar deed en hoe het komt dat je dat niet hebt afgemaakt etc. Nou ja, mijn enige leuke baan die te doen was, was een kantoorbaantje, als uitzendkracht, elk half jaar even 4 weken ertussen uit. Ja, en de uitzendkrachten gaan het allereerst bij een fusie waardoor overtollig personeel ontstaat. Ik héb op enkele reïntergratie buro's mijn best gedaan, en stapels afwijzingen, wat niet kan, kan niet. Komt ook omdat ik als kind geen adequate hulp kreeg, mijn ouders deden er alles aan om voor de buitenwereld een perfect gezin te spelen...Dus die hulp kwam pas, toen ik zelf ging lezen wát er in Godsnaam met mij aan de hand is, toen ik zo agressief was toen ik volwassen was. Ondermeer. Toen ben ik zelf hulp gaan zoeken.

Zeker als blijkt dat ik dat soort baantjes en andere nooit lang volhield.
Want als je overal na een paar dagen je zelf ziekmeld, kost dat nog meer.

Ik mag al ik mijn handjes knijpen met het baantje in de 2de hands zaak Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 maart 2012, 20:13
 
GERRIT084 schreef:
Tja, dat vindt de gemiddelde Nederlander, en dat is een handje vol, een paar duizend misschien.
Maar die andere 15.998.000 waarschijnlijk niet, die menen toch wel rechten opgebouwd te hebben.
En er zijn er bij die jaren rond de ton verdiend hebben per jaar, en die gaan toch echt niet voor een tientje bruto per uur:
Tomaten plukken of komkommers of asperges steken, of bloemen koppen. En die solliciteren gewoon op een vacature, van werk wat zij altijd gedaan hebben, en waar voor zij geleerd of gestudeerd hebben.
Die hebben in het verleden geinvesteerd, in een dure opleiding die nog betaald moet worden.
Of ze hebben te dure hypotheken, die niet van dat geld betaald worden, dat kan niet.
Dat de overheid nu heeft zitten slapen, en de banken en beleggers niet of onjuist controleerden, dat is niet de schuld van hen die thuis zitten.
Sterker nog, die banken en beleggers zijn weer verder geholpen, en nog steeds krijgen ze vette bonussen daar aan de top.
En waar voor eigenlijk, niet omdat het nu zo geweldig gaat, nee in tegendeel.
Maar wat gaan wij nu doen, wijzen, naar hen die het in heel veel gevallen niet konden helpen.
Dat vind ik, die gewoon aan het solliciteren is, op de baan die bij mij past, die ik kan en mag doen, en waar ik nog lang tot ver na mijn pensioen gerechtigde leeftijd van wil profiteren.

Quote:
Maar wat gaan wij nu doen, wijzen, naar hen die het in heel veel gevallen niet konden helpen.
Dat vind ik, die gewoon aan het solliciteren is, op de baan die bij mij past,

Helemaal mee eens Gerrit! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 10:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het is natuurlijk fijn als je zo kan denken maar zoals ik hier al eerder schreef met dankbaarheid wordt je hypotheek niet betaald, enig praktisch denken is ook niet verkeerd.......het blijft altijd een én én situatie volgens mij....

Ja, én...én. Lachende smiley

Praktisch denken is ook belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 11:10
 
GERRIT084 schreef:
Dat vind ik, die gewoon aan het solliciteren is, op de baan die bij mij past, die ik kan en mag doen, en waar ik nog lang tot ver na mijn pensioen gerechtigde leeftijd van wil profiteren.



Niemand ontzegd jou of wie dan ook te solliciteren naar de baan die bij je past.
Sterker nog, dat is bij wet geregeld Lachende smiley
Je kunt in de tijd dat je ww-uitkering hebt je focus daarop zetten.
De ww is een uitkering waar je recht op hebt omdat je daar premie voor hebt betaald, een verzekeringspremie.

Anders word het als je je tijd in de ww hebt opgebruikt.
Dan is het in die tijd niet gelukt om een baan op je niveau te vinden.
De uitkering die dan volgt heet bijstandsuitkering, daar heb je geen premie voor betaald, dat geld komt uit de algemene middelen.

Als je daarin terecht komt, vervalt ook het exclusieve recht om te solliciteren naar baantjes op je niveau.
En dan zul je ook moeten solliciteren naar de wat mindere baantjes.

Trouwens... een tientje per uur bruto is nog steeds 1600 bruto per maand en dat is het salaris waar al mijn personeel mee begonnen is bij mijn fabriek.
Sommigen blijven daarop hangen, anderen zitten daar in korte tijd n stuk boven.
Passend loon is niet wat jij jezelf waard vind, maar wat je voor de werkgever waard bent.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 11:24
 
PIETER649 schreef:
Niemand ontzegd jou of wie dan ook te solliciteren naar de baan die bij je past.
Sterker nog, dat is bij wet geregeld Lachende smiley
Je kunt in de tijd dat je ww-uitkering hebt je focus daarop zetten.
De ww is een uitkering waar je recht op hebt omdat je daar premie voor hebt betaald, een verzekeringspremie.

Anders word het als je je tijd in de ww hebt opgebruikt.
Dan is het in die tijd niet gelukt om een baan op je niveau te vinden.
De uitkering die dan volgt heet bijstandsuitkering, daar heb je geen premie voor betaald, dat geld komt uit de algemene middelen.

Als je daarin terecht komt, vervalt ook het exclusieve recht om te solliciteren naar baantjes op je niveau.
En dan zul je ook moeten solliciteren naar de wat mindere baantjes.

Trouwens... een tientje per uur bruto is nog steeds 1600 bruto per maand en dat is het salaris waar al mijn personeel mee begonnen is bij mijn fabriek.
Sommigen blijven daarop hangen, anderen zitten daar in korte tijd n stuk boven.
Passend loon is niet wat jij jezelf waard vind, maar wat je voor de werkgever waard bent.....

Geloof dat ik maar bij jou kom werken pietje Knipoog smiley voor 1600 euro als startloon verdient beter dan de zorg Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 11:27
 
PIETER649 schreef:
Niemand ontzegd jou of wie dan ook te solliciteren naar de baan die bij je past.
Sterker nog, dat is bij wet geregeld Lachende smiley
Je kunt in de tijd dat je ww-uitkering hebt je focus daarop zetten.
De ww is een uitkering waar je recht op hebt omdat je daar premie voor hebt betaald, een verzekeringspremie.

Anders word het als je je tijd in de ww hebt opgebruikt.
Dan is het in die tijd niet gelukt om een baan op je niveau te vinden.
De uitkering die dan volgt heet bijstandsuitkering, daar heb je geen premie voor betaald, dat geld komt uit de algemene middelen.

Als je daarin terecht komt, vervalt ook het exclusieve recht om te solliciteren naar baantjes op je niveau.
En dan zul je ook moeten solliciteren naar de wat mindere baantjes.

Trouwens... een tientje per uur bruto is nog steeds 1600 bruto per maand en dat is het salaris waar al mijn personeel mee begonnen is bij mijn fabriek.
Sommigen blijven daarop hangen, anderen zitten daar in korte tijd n stuk boven.
Passend loon is niet wat jij jezelf waard vind, maar wat je voor de werkgever waard bent.....
maar krijgt je personeel dan geen loonsverhoging als de prijzen stijgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 11:46
 
DANIEL777 schreef:
maar krijgt je personeel dan geen loonsverhoging als de prijzen stijgen?

Het meest voor de hand liggende, zal wel nee zijn Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 maart 2012, 12:15
 
PIETER649 schreef:
Niemand ontzegd jou of wie dan ook te solliciteren naar de baan die bij je past.
Sterker nog, dat is bij wet geregeld Lachende smiley
Je kunt in de tijd dat je ww-uitkering hebt je focus daarop zetten.
De ww is een uitkering waar je recht op hebt omdat je daar premie voor hebt betaald, een verzekeringspremie.

Anders word het als je je tijd in de ww hebt opgebruikt.
Dan is het in die tijd niet gelukt om een baan op je niveau te vinden.
De uitkering die dan volgt heet bijstandsuitkering, daar heb je geen premie voor betaald, dat geld komt uit de algemene middelen.

Als je daarin terecht komt, vervalt ook het exclusieve recht om te solliciteren naar baantjes op je niveau.
En dan zul je ook moeten solliciteren naar de wat mindere baantjes.

Trouwens... een tientje per uur bruto is nog steeds 1600 bruto per maand en dat is het salaris waar al mijn personeel mee begonnen is bij mijn fabriek.
Sommigen blijven daarop hangen, anderen zitten daar in korte tijd n stuk boven.
Passend loon is niet wat jij jezelf waard vind, maar wat je voor de werkgever waard bent.....

Dat ben ik ook helemaal met je eens, bij mij is een plan de campagne op gesteld, waar ik me aan moet houden.
Dat heeft alles te maken met mijn plaatje, en ik hoop ook stellig dat ik binnenkort weer aan de slag kan, en zit beslist niet te wachten op bijstand.
Maar niet iedereen ontkomt daar aan.

Het gaat mij er meer om, hoe sommige en vooral ook bij de dames wel met een heel erg makkelijk vingertje wordt gewezen.
En uitgaan van een ervaring door hen zelf opgedaan in het verleden, wat dus niets te maken heeft met het geheel.
Niets maar dan ook niets is vergelijkbaar, dan hooguit de uitkeringen.
Dat profiteurs aangepakt moeten worden is een feit, maar niet iedereen is een profiteur, er zit nog genoeg koren onder het kaf.

En dat tientje bruto was een voorbeeld, en zou in ieder geval beter zijn dan bijstand
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 04:48
 
Degene die met hun vingertje wijzen, komen er wel achter. Wat je zaait zul je oogsten...

Coole smiley met zonnebril

Ik snap nu ook alweer waarom ik in het dagelijkse leven gewoon zeg dat ik part time regulier werk.....

Geestdodend werk doen, want als er geen sociale voorzieningen waren, zou je dat ook moeten doen...nah jah! die zijn er wel.

En bij geestdodend werk hou ik niet vol, zo vaak geprobeerd.
Dan zou ik inderdaad geen eten hebben als die voorzieningen er niet waren.

Als er oorlog zou komen, zouden sommigen gewoon de uitkeringtrekkers als eerste fussieren, net als bij je Joden.

Als je kijkt hoe sommigen erover praten, en dat zijn dan gristenen.

En als je jaren in de wao, 90% minimum zit, ja, je blijft niet klagen, je zoekt vrijwilligerswerk, je gaat de vrije tijd als een zegen zien.
En daar wringt de schoen bij de mensen die veel verdienen: ónze belastingcenten, uit de ruif meevreten, op je lui reet, etc.

Kijk eerst maar even naar de fraude en bonussen in het bedrijfsleven.
Dan is de fraude bij de uitkeringen kruimels.

Die mevrouw die deze posting is begonnen is snel opgezegd, na al die veroordelen. Ja, ze heeft me gemailt.

Dachten jullie nou echt, dat je in de wao komt voor 100% als je niet echt hele ernstige dingen hebt?

Ik hoop echt dat die aftrek van hypotheek wordt afgeschaft! Duiveltje smiley

Kortzichtigheid ten top, behalve sommigen.

Zo, dat lucht op, dat wil je niet weten, fijne zondag! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley Kwijlende smiley

Er valt een hele last van me af, ja, de waarheid maakt vrij.

Ik zou me schuldig voelen, voor mijn uitkering, echt niet.

Dankbaar wel! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Stelletje i@#$%$#.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 08:21
 
@:Shanita: jouw standpunt weten we nu wel!
Weet je trouwens ook dat mensen met een eigen zaak heeel veel belasting moeten betalen en verder geen recht hebben op 1 of andere uitkering of korting. Dat hebben ze vaak ook niet nodig... Maar ook zij moeten soms keihard werken om dat bedrijf goed draaiende te houden. Dat kan ook spanningen en zorgen geven...
Maar als er dan mensen zijn die dan profiteren van al die kortingen enz. en te lui zijn om ergens achter aan te gaan, kan ik me voorstellen dat die mensen het 'niet eerlijk' vinden...

Bekijk het allemaal ook eens van hun kant! Financieel hebben zij het misschien wel beter, maar ze zullen wel andere dingen hebben. Overal is wel wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 08:51
 
REBEKKA369 schreef:
@:Shanita: jouw standpunt weten we nu wel!
Weet je trouwens ook dat mensen met een eigen zaak heeel veel belasting moeten betalen en verder geen recht hebben op 1 of andere uitkering of korting. Dat hebben ze vaak ook niet nodig... Maar ook zij moeten soms keihard werken om dat bedrijf goed draaiende te houden. Dat kan ook spanningen en zorgen geven...
Maar als er dan mensen zijn die dan profiteren van al die kortingen enz. en te lui zijn om ergens achter aan te gaan, kan ik me voorstellen dat die mensen het 'niet eerlijk' vinden...

Bekijk het allemaal ook eens van hun kant! Financieel hebben zij het misschien wel beter, maar ze zullen wel andere dingen hebben. Overal is wel wat.

Waarom, moet het wel van hun kant bekeken worden, en waarom is er daar wel begrip voor, of moet er begrip voor zijn.
Waarom worden door jou die mensen betiteld met te lui, die wel voor die kortingen in aanmerking komen.
Wellicht zijn die mensen helemaal niet te lui, en is het in veel gevallen nood gedwongen.
De vraag, bij de opening van dit topic was ongeveer zo, hoe om te gaan met, als je maar weinig hebt, door bv een uitkering.
En niet hoe zielig mensen met een eigen zaak zijn, daar kan je dan wel weer zelf een topic over openen.
En met de vraag waar dit topic over gaat, is het al aardig uit de hand gelopen naar, de verdediging of iemand terecht een uitkering heeft.
En aangezien je reageert op iemand, die volgens jou te veel antwoord geeft, en jij dan zegt we weten het nu wel.
Daar zet ik dan wel mijn vraagtekens bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 12:27
 
Geplaatst: maandag 12 maart 2012, 11:05

Quote:
JOLAN931 schreef:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.


Quote:
SHANITA130: Tomaten plukken oid is leuk, voor eventjes, hooguit paar jaar, tijdens een studie. Maar niet om elke dag tot je 65ste te doen. Het is geestdodend werk.
Dus niet te min, maar gewoon geen zin
.

Quote:
JOLAN 931:
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.


Quote:
SHANITA130: Zolang er nog 'van die polen' rondlopen?

En mensen met een uitkering houden hun hand niet op, ze hebben er Recht op.

Hier is na 2 onterechte postings over uitkeringstrekkers, het gezeik begonnen dat het niet meer ging over rondkomen met weinig geld, maar verdedigen van uitkeringtrekkers. Oa omdat er in grote steden gefraudeerd wordt. Ja, en dan de rijken(niet allemaal natuurlijk) die uitkeringtrekkers baantjes zwart aanbieden, spaart ze een hoop geld uit aan belasting ed.

En een misverstand begonnen dat ik iets niet wil.
Ik zal dat niet kunnen, ja, wel tijdens een studie, of school, zou ik nog leuk vinden ook.

Er werd gevraagd of tomaten plukken te min was.

Nou 't rijmde, niet te min, maar geen zin.

Anders had ik niet gezegd dat ik geen zin had, maar niet kon.

Trouwens veel mensen zeggen 'geen zin' als ze eigenlijk niet kunnen. Want als je weet dat iets niet kan, heb je er ook al bij voorbaat geen zin in...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 maart 2012, 12:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 12:40
 
Dit is de andere reactie waardoor het mis ging. De 1ste.

Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 17:58

Quote:
HERMAN388 schreef:
Vaste contract bestaat niet meer
Huizenmarkt blijft slecht, niemand durven dit te kopen omdat hun baan onzeker is geworden.
Straks in de uitkering en dan wordt het huis te duur.
Wie is schuldig? De regering of de banken?

Herman geeft hier aan, dat mensen niet durven te kopen, omdat hun baan onzeker is geworden. Dan zegt hij dat hij straks in de uitkering moet, vanwege zijn hand, en dat zijn huis dan te duur wordt.
Dan vraagt hij zich af, wie schuldig is, regering of banken. Hijzelf loopt door een mislukte operatie met die hand in het gips.

Als ik het verkeerd begrijp moet je 't zeggen, Herman.



Quote:
Pieter469: Waarom moet er altijd een schuldige aangewezen worden?

Je bent op deze wereld een beperkt aantal jaren, daarvan kun je er een aantal actief zijn op de arbeidsmarkt.

Je kunt er ook voor kiezen om op je luie reet te blijven zitten en te klagen en anderen de schuld te geven.
Gewoon je banknummer doorgeven aan een uitkeringsverstrekkende instantie is wel errug makkelijk he?
Er van uitgaan dat de samenleving wel voor je zorgt en die rottige werkgevers de schuld geven van jouw ellende omdat ze je niet willen hebben... en maar zielig zijn

Vraag je liever af WAAROM die werkgevers jou niet willen hebben, en DOE daar wat aan!
En ja, das lastiger dan uit de ruif mee te vreten, snap ik ook wel.

Ik vind het allemaal reuze zielig hoor tranentrekkend die smoezen.
Zolang er polen en bulgaren ingevlogen moeten worden om het vieze zware werk te doen, van mijn kant geen meelijden, ga maar tomaten plukken of asperges steken.

En zeker niet aankomen met verhalen over vrijwilligerswerk.
Als jij gewoon werkt en belasting opbrengt in plaats van van de belastingopbrengst van anderen te leven, bespaard de overheid dat geld en kan een betaalde kracht dat werk doen.


Shanita, die het verbluffende verschil ziet van hoe mensen in de zorg(ggz) met je omgaan en daarbuiten(niet iedereen), en niet wist, dat er zó over werd gedacht...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 13:41
 
GERRIT084 schreef:
Waarom, moet het wel van hun kant bekeken worden, en waarom is er daar wel begrip voor, of moet er begrip voor zijn.
Waarom worden door jou die mensen betiteld met te lui, die wel voor die kortingen in aanmerking komen.
Wellicht zijn die mensen helemaal niet te lui, en is het in veel gevallen nood gedwongen.
De vraag, bij de opening van dit topic was ongeveer zo, hoe om te gaan met, als je maar weinig hebt, door bv een uitkering.
En niet hoe zielig mensen met een eigen zaak zijn, daar kan je dan wel weer zelf een topic over openen.
En met de vraag waar dit topic over gaat, is het al aardig uit de hand gelopen naar, de verdediging of iemand terecht een uitkering heeft.
En aangezien je reageert op iemand, die volgens jou te veel antwoord geeft, en jij dan zegt we weten het nu wel.
Daar zet ik dan wel mijn vraagtekens bij.

Als je mijn eerdere bijdrage goed hebt gelezen weet je dat ik zelf ook gebruik maak van die kortingen en ik ze goed kan gebruiken!
Ik zeg ook niet dat iedereen die gebruik maakt van die kortingen te lui is om te werken.... dat maak jij er dan zelf uit op. Maar die mensen zijn er wel of die doen wel voorkomen dat ze te lui zijn om te werken.
Ik neem het ook niet op voor mensen die het zo goed hebben, maar sommigen hier denken alleen aan hun eigen situatie, vandaar dat ik opmerkte dat we het van meerdere kanten moeten bekijken.

Ik vind niet dat ze te veel antwoord geeft, maar ze valt steeds in herhaling! Dat draagt ook niet bij aan dit topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:09
 
Laten we dan eens terug keren op het onderwerp. Bestaat armoede in NL? Zelf denk ik dat dat niet het geval is. Hoewel mensen klagen over het weinige wat ze te besteden hebben, zie je toch dat de welvaartsstandaard de laatste 10 jaar nog steeds gestegen is.
Gewoon eens een geschiedenislesje. Ik ben opgegroeid zonder dat wij een koelkast of een douche hadden. Ik was 13 toen we de eerste koelkast kregen. Telefoon kregen we pas in 1976, Internet is pas halverwege de jaren 90 ontstaan..Toch is niemand die zich een huis kan voorstellen zonder douche, koelkast, telefoon of internet. Armoede is iets wat men voelt, maar wie van de arme mensen hebben geen dvd speler of een kleurentv...
Vaak is het ook omdat je ziet dat andere mensen zoveel meer kunnen. Het lijkt wel alsof we veel meer willen opeisen, veel meer dan vroeger. Hoe rijker we worden, hoe meer het verlangen tot meer groeit. We zijn allemaal rijk, de ellende is dat we dat niet beseffen. Hoe meer we hebben hoe ontevredener we worden...
Wie zich arm voelt moet maar eens het verhaal van kaboutertje Piggelmee lezen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 18 maart 2012, 14:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:12
 
DANIEL777 schreef:
maar krijgt je personeel dan geen loonsverhoging als de prijzen stijgen?



Mijn personeel krijgt loonsverhoging als ze dat verdienen door hun inzet, een andere goede reden kan ik niet verzinnen.
En dan moet het ook kunnen...
Mijn omzet min mijn inkoop is de brutowinst.
Daar gaan de kosten ( bijv. personeel, huisvesting en transport) van af.
Dan blijft mijn nettowinst over.
Van die nettowinst moet ik ook prive leven.
Het restant word toegevoegd aan het eigen vermogen.

Maar.... het tekort gaat van het eigen vermogen af....

Dus NEE Daniel, of de supermarkt duurder word, bepaald in mijn bedrijf niet of er salarisverhoging komt.
Dat heeft ook weer een voordeel: als de supermarkt goedkoper word, hoeft er ook niemand salaris in te leveren Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:16
 
PIETER649 schreef:
Mijn personeel krijgt loonsverhoging als ze dat verdienen door hun inzet, een andere goede reden kan ik niet verzinnen.
En dan moet het ook kunnen...
Mijn omzet min mijn inkoop is de brutowinst.
Daar gaan de kosten ( bijv. personeel, huisvesting en transport) van af.
Dan blijft mijn nettowinst over.
Van die nettowinst moet ik ook prive leven.
Het restant word toegevoegd aan het eigen vermogen.

Maar.... het tekort gaat van het eigen vermogen af....

Dus NEE Daniel, of de supermarkt duurder word, bepaald in mijn bedrijf niet of er salarisverhoging komt.
Dat heeft ook weer een voordeel: als de supermarkt goedkoper word, hoeft er ook niemand salaris in te leveren Lachende smiley
in ieder geval een eerlijk antwoord maar iedereen weet dat supermarkten echt de prijzen niet gaan verlagen.dus zo werk je wel de armoede in de hand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:19
 
De grootste armoede in België is op geestelijk vlak. Mssch zou dat in Nederland ook best zo kunnen zijn.
Men kan idd een hele topic vullen met de discussie of je terecht wel of niet belastingen betaald, zwart en wit werkt en uitkeringen ontvangt of niet pffffffffffffffff... als we ons nu eens druk maakten over de geestelijke armoede.
Hoeveel mensen ik ken met bergen geld en uiteindelijk verloren zijn omdat ze de Here Jezus niet willen/kunnen aanvaarden als de Enige rijkdom van je leven.
Het zou trouwens prachtig zijn als christenen onder elkaar een licht zijn van ondersteuning en elkanders moeiten en lasten zouden dragen.
Een licht voor hen die niet weten wat naastenliefde inhoud. (zou mssch de overheid die "last" kunnen afgeven aan de bezorgde broeders en zuster die bereid zijn om verder te kijken dan hun eigen ikje)
Gelukkig hebben daklozen geen internet om deze inhoud te lezen hoe christenen elkander afmaken om het materiële.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 16 Volgende
Pagina 7 van 16