ChristianMatch
 


Forum

kijken op profielen..
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:47
 
FRANKT627 schreef:
Ik maak me soms meer druk over het volgende: 'ik mag graag een boek lezen...' of 'Ik doe een boterham smeren...' dat zijn zo van die kromme uitspraken die eerder op een kleutertaal lijken...

Inhoudend dat jij mister perfect bent.

Mijn 2e zoon de studiebol, deed toen hij net van de basischool af was en naar het VWO ging, denigrerend naar zijn praktijk gericht onderwijs broertje, en voelde zich dus beter dan hem. Ik heb hem toen verteld dat als hij meende beter mens zou zijn vanwege zijn leren dan zijn broertje, hij geen knip voor de neus waard was. Hij is behoorlijk geschrokken, dat ik zo tegen hem uitviel.

Ik heb hem uitgelegd dat, ten eerste God een ieder zo zijn/haareigen talenten heeft gegeven, dat zijn broertje verstand bij zijn handen kan gebruiken.

God geeft zo een ieder zijn talenten gegeven en als jij vindtdtdtdt, dat iemand die niet goed kan schrijven/typen minderwaardig is, is dat puur Fariezeër gedrag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dan heel persoonlijk, ik zou die brief verafschuwen.....als ik vauten zou lezen in die liefdesbrief....Voor een liefdesbrief kan je ook wel de moeite nemen om even na te kijken of het er wel in goed Nederlands staat......het is toch wel een belangrijke brief he?
Knipoog smiley


Aha, W-tje .....nou snap ik waarom je die van mij nooit beantwoord hebt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:57
 
VISSER278 schreef:
Ten eerste zou ik beginnen met te kijken of het om een man of een vrouw gaat ( net waar je voorkeur naar uit gaat). Smiley met dichtgeplakte mond
De meerkeuzevragen sla je gewoon over , want de meesten vullen toch zomaar wat in. Knipoog smiley
Bij de open vragen , eerst kijken wat ze verder nog kwijt willen , je weet maar nooit of je iets kan gebruiken. Lachende smiley

visser, ik ben redelijk VROUW.............hangen de lampen van mijn moeder al??? Engeltje smiley


(ik vul helemaal niet zomaar iets in!! Twijfelende smiley )




Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:02
 
LEANNE226 schreef:
Zouden er eigenlijk nog mensen zijn die liefdesbrieven schrijven?

Eerlijk gezegd vind ik echte typfouten ergerlijk hoor,"het ligt is nog aan","ik heb om je gelachd","ik moet na de dokter".........mwah daar ben ik ook niet gecharmeerd vanKnipoog smileymaar als ik iemand ken als welbespraakt en hij is onhandig met geschreven taal zou me dat minder irriteren.

Zou het ook niet te maken hebben met de invoering van de sms-taal?
De ch wordt al gauw vervangen door een g, afkortingen waar je soms niks van begrijpt , al zulk soort dingen.
Ik denk dat dat doorwerkt in het gewone geschrevene.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:09
 
DANIEL777 schreef:
it is anyway and not anyways Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

ehh..........everybody, mag dat ook als ik het goed spel?
wat een nivo........grinnik.

waar ik naar kijk is of iemand een warme persoonlijkheid lijkt te hebben; we enigzins op het zelfde nivo kunnen communiceren en of we een vergelijkbaar Godsbeeld hebben. (ik kijk dus niet in de eerste plaats naar de godsdienstige stroming; ik heb het over de beleving van God als onze Vader, en of iemand dan rooms katholiek is, "huppelend evangelisch" of zwaar reformatorisch, is van minder belang.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:10
 
HANNAH810 schreef:
visser, ik ben redelijk VROUW.............hangen de lampen van mijn moeder al??? Engeltje smiley


(ik vul helemaal niet zomaar iets in!! Twijfelende smiley )




Clown smiley


Hallo zeg , heeft je moeder die foto's dan nog nooit aan je laten zien.


O wacht ..........................uhm.........ga ff een bietensalade maken ja. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:34
 
(ik kijk dus niet in de eerste plaats naar de godsdienstige stroming; ik heb het over de beleving van God als onze Vader, en of iemand dan rooms katholiek is, "huppelend evangelisch" of zwaar reformatorisch, is van minder belang.)[/quote]

alleej daarmee ziede mij nog zitten Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELSA673





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:39
 
Sjonge ,jonge het lijkt steeds meer op een sollicitatie.Het maakt wel een beetje uit, maar ik let echt niet op de d of t ,(he Frank Knipoog smiley ) maar wel hoe een verhaal in elkaar steekt. Als je elkaar maar begrijpt .Soms zijn daar geen woorden voor nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:43
 
XABIA794 schreef:
(ik kijk dus niet in de eerste plaats naar de godsdienstige stroming; ik heb het over de beleving van God als onze Vader, en of iemand dan rooms katholiek is, "huppelend evangelisch" of zwaar reformatorisch, is van minder belang.)


alleej daarmee ziede mij nog zitten Coole smiley met zonnebril


amaaaaai, belgisch meiske;
ik het al zoveul geleerd van oe, héé?
ik bewonder uw huppelen in de diepten der dalen, het uitgaan in de heggen en steggen, en gij zijt mijne zuster, dah weet ge toch?

ik kan prima met je praten over godsdienstige onderwerpen;
ik heb slechts één kleine teleurstelling voor je;
ik zie je niet echt hélemáál zitten; ik ben namelijk vergeten te vermelden dat ik ook nog kijk naar of iemand man of vrouw is.......... Verlegen lachende smiley

dus ik bedoel het niet vervelend; maar gij zijt afgekeurd, snapt ge?? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 21:46
 
HANNAH810 schreef:
ehh..........everybody, mag dat ook als ik het goed spel?
wat een nivo........grinnik.

waar ik naar kijk is of iemand een warme persoonlijkheid lijkt te hebben; we enigzins op het zelfde nivo kunnen communiceren en of we een vergelijkbaar Godsbeeld hebben. (ik kijk dus niet in de eerste plaats naar de godsdienstige stroming; ik heb het over de beleving van God als onze Vader, en of iemand dan rooms katholiek is, "huppelend evangelisch" of zwaar reformatorisch, is van minder belang.)

over dat huppelend evangelisch gesproken Lachende smiley (wat de gemeente is waar ik heen ga Knipoog smiley ) bij onze gemeente woonde een vrouw aan de overkant die op zondag (bijna) voor het raam ging staan om te kijken naar al die mensen die lachend naar de kerk gingen en er nog vrolijker uit kwamen. naar haar beleving kon dat helemaal niet. ze gingen naar een kerk Smiley die vol vragen zit ze vond dat zo vreemd dat ze maar eens binnen kwam om te kijken wat daar dan wel allemaal gebeurde om met eigen ogen te zien waar iedereen zo vrolijk van werd. Lachende smiley ze is nu lid van onze gemeente Lachende smiley . Gods wegen zijn ondoorgrondelijk Lachende smiley

zelf kijk ik wel naar welke gemeente iemand gaat, maar kijk ook naar hoe iemands relatie is met de Heer. het laatste vind ik belangrijker dan het eerste maar weet wel dat als het wel zou klikken ik zelf niet naar een gemeente zou kunnen gaan waar ik niet mag huppelen, de handen niet in de lucht kan steken of niet iedereen die ik aardig vind mag huggen. daar ben ik veel te vrij voor Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zondag 29 april 2012, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 23:09
 
PIETER619 schreef:
Inhoudend dat jij mister perfect bent.

Mijn 2e zoon de studiebol, deed toen hij net van de basischool af was en naar het VWO ging, denigrerend naar zijn praktijk gericht onderwijs broertje, en voelde zich dus beter dan hem. Ik heb hem toen verteld dat als hij meende beter mens zou zijn vanwege zijn leren dan zijn broertje, hij geen knip voor de neus waard was. Hij is behoorlijk geschrokken, dat ik zo tegen hem uitviel.

Ik heb hem uitgelegd dat, ten eerste God een ieder zo zijn/haareigen talenten heeft gegeven, dat zijn broertje verstand bij zijn handen kan gebruiken.

God geeft zo een ieder zijn talenten gegeven en als jij vindtdtdtdt, dat iemand die niet goed kan schrijven/typen minderwaardig is, is dat puur Fariezeër gedrag.




De een is ook wat gevoeliger voor taal dan de ander denk ik, maar omdat nu gelijk farizeeér gedrag te noemen gaat mij wel een beetje te ver.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 23:48
 
HANNAH810 schreef:
amaaaaai, belgisch meiske;
ik het al zoveul geleerd van oe, héé?
ik bewonder uw huppelen in de diepten der dalen, het uitgaan in de heggen en steggen, en gij zijt mijne zuster, dah weet ge toch?

ik kan prima met je praten over godsdienstige onderwerpen;
ik heb slechts één kleine teleurstelling voor je;
ik zie je niet echt hélemáál zitten; ik ben namelijk vergeten te vermelden dat ik ook nog kijk naar of iemand man of vrouw is.......... Verlegen lachende smiley

dus ik bedoel het niet vervelend; maar gij zijt afgekeurd, snapt ge?? Clown smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 23:49
 
TINEKE986 schreef:
over dat huppelend evangelisch gesproken Lachende smiley (wat de gemeente is waar ik heen ga Knipoog smiley ) bij onze gemeente woonde een vrouw aan de overkant die op zondag (bijna) voor het raam ging staan om te kijken naar al die mensen die lachend naar de kerk gingen en er nog vrolijker uit kwamen. naar haar beleving kon dat helemaal niet. ze gingen naar een kerk Smiley die vol vragen zit ze vond dat zo vreemd dat ze maar eens binnen kwam om te kijken wat daar dan wel allemaal gebeurde om met eigen ogen te zien waar iedereen zo vrolijk van werd. Lachende smiley ze is nu lid van onze gemeente Lachende smiley . Gods wegen zijn ondoorgrondelijk Lachende smiley

zelf kijk ik wel naar welke gemeente iemand gaat, maar kijk ook naar hoe iemands relatie is met de Heer. het laatste vind ik belangrijker dan het eerste maar weet wel dat als het wel zou klikken ik zelf niet naar een gemeente zou kunnen gaan waar ik niet mag huppelen, de handen niet in de lucht kan steken of niet iedereen die ik aardig vind mag huggen. daar ben ik veel te vrij voor Verlegen lachende smiley

Lachende smiley prachtig... geweldig weer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 01:09
 
LEANNE226 schreef:
Ik verbaas me over de reacties,zouden jullie echt een relatie laten schieten om een d of dt???

Ik zou een liefdesbrief vol spelvauten koesteren hoor Lachende smiley

Enfin, volgens mij heb jij het gesprek niet helemaal gevolgt... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 09:32
 
TINEKE986 schreef:
ik begrijp je standpunt. Lachende smiley maar vind het zelf dus helemaal niet erg als iemand ook in schrijftaal zichzelf durft te zijn en daardoor de dingen precies zo opschrijven als ze het ook zeggen.
voor mij laten ze dan ook iets van zichzelf zien, een stukje innerlijk.
weet je tot slot ook wat voor boter je in de kuip hebt. Knipoog smiley

het zou anders zijn wanneer die persoon op een vacature zou solliciteren Lachende smiley dan vind ik een goed abn wel heel belangrijk.
misschien iets voor later, als er te veel leuke kandidaten zijn om uit te kiezen. Clown smiley lol Knipoog smiley

Helemaal gelijk hoor Tineke...ik ben wie ik ben...
Met gaven en talenten...(of minder)
Het geeft wel een heel goed beeld van iemand...als je gewoon schrijft zoals je bent...(en dan soms met foutjes)
Juist met solliciteren naar een baan zal dat wat moeilijker wezen...
Wees jezelf ja...ook met schrijffoutjes...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 09:42
 
ZEELAND736 schreef:
Helemaal gelijk hoor Tineke...ik ben wie ik ben...
Met gaven en talenten...(of minder)
Het geeft wel een heel goed beeld van iemand...als je gewoon schrijft zoals je bent...(en dan soms met foutjes)
Juist met solliciteren naar een baan zal dat wat moeilijker wezen...
Wees jezelf ja...ook met schrijffoutjes...

zeker weten zeeland Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 10:42
 
XABIA794 schreef:
vinne gij da? ik schrijf helemoal nie houdat 't hoort Knipoog smiley

Als je een perfect profiel leest en later merk je dat iemand geen taalgevoel heeft voel je je dan niet voor het lapje gehouden?....
Ik heb een jaar gechat met iemand die zware dyslexie had. Het was wel eens puzzelen wathij bedoelde maar verder was het een prima vent .
We hebben allemaal onze zwakke kanten toch???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 10:58
 
INGE721 schreef:
Als je een perfect profiel leest en later merk je dat iemand geen taalgevoel heeft voel je je dan niet voor het lapje gehouden?....
Ik heb een jaar gechat met iemand die zware dyslexie had. Het was wel eens puzzelen wathij bedoelde maar verder was het een prima vent .
We hebben allemaal onze zwakke kanten toch???

dyslexie hebben wilt nog niet zeggen dat een persoon geen taalgevoel heeft want als je daar op let merk je dat het spelfouten in klinkers is bijvoorbeeld au en oa. als je daar op let merk je van de spellingsfouten steeds minder. en wat wat te denken van streektalen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 11:55
 
LEANNE226 schreef:
Ik verbaas me over de reacties,zouden jullie echt een relatie laten schieten om een d of dt???

Ik zou een liefdesbrief vol spelvauten koesteren hoor Lachende smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 11:58
 
Mooie en leuke reactie's cmers..komen er nog meer bij? Knipoog smiley Clown smiley

ik ga verder met de reactie's lezen,fijne oranje dahhag allemaal!


Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 30 april 2012, 11:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 11:58
 
TINEKE986 schreef:
hm. in dat geval behoor ik zonder twijfel bij de 80%. want d's en dt's vind ik nog steeds moeilijk Geschokte, onthutste smiley . maar...... ik weet zonder meer dat ik daardoor niet minder waard ben in de ogen van mijn Vader. Lachende smiley en ook dat ik het van mijzelf kan accepteren Verlegen lachende smiley
dus als iemand die mijn berichtjes of profiel leest en daarbij valt over mijn spellingsfouten, over wie zegt dat dan het meest, over mij of over de ander Knipoog smiley
De spellingsregels heb je op de basisschool al geleerd. En ze zijn binnen 5 minuten te vertellen. Je moet ze gewoon toepassen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 12:00
 
CHATULIEM619 schreef:
De spellingsregels heb je op de basisschool al geleerd. En ze zijn binnen 5 minuten te vertellen. Je moet ze gewoon toepassen.....

Kijkdaarkanikwatmee Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 12:05
 
INGE721 schreef:
Als je een perfect profiel leest en later merk je dat iemand geen taalgevoel heeft voel je je dan niet voor het lapje gehouden?....
Ik heb een jaar gechat met iemand die zware dyslexie had. Het was wel eens puzzelen wathij bedoelde maar verder was het een prima vent .
We hebben allemaal onze zwakke kanten toch???
Dat vind ik te gemakkelijk geredeneerd, Inge. De belangrijkste oorzaak voor dit slechte schrijfgedrag is gewoon gemakzucht. En als ik merk dat men daar slordig in is, heb ik ook geen vertrouwen in de andere dingen.
Op een site heb je maar één uithangbord, en als je dat niet eens goed verzorgt, hoe kan je je dan goed presenteren naar de ander toe?
Ik pik de mensen met dyslexie er zo uit, daar zeg ik niks van. Maar die overige 85 % die gewoon te lui is om goed na te denken voordat men iets opschrijft, daar heb ik geen respect voor.
Ik heb een getuigschrift vorige week onder ogen gekregen en daar stond: heeft ontwikkelt... die slechte spelling is dus zelfs in officiële papieren doorgedrongen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 30 april 2012, 12:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 12:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat vind ik te gemakkelijk geredeneerd, Inge. De belangrijkste oorzaak voor dit slechte schrijfgedrag is gewoon gemakzucht. En als ik merk dat men daar slordig in is, heb ik ook geen vertrouwen in de andere dingen.
Op een site heb je maar één uithangbord, en als je dat niet eens goed verzorgt, hoe kan je je dan goed presenteren naar de ander toe?
Ik pik de mensen met dyslexie er zo uit, daar zeg ik niks van. Maar die overige 85 % die gewoon te lui is om goed na te denken voordat men iets opschrijft, daar heb ik geen respect voor.
Ik heb een getuigschrift vorige week onder ogen gekregen en daar stond: heeft ontwikkelt... die slechte spelling is dus zelfs in officiële papieren doorgedrongen.

aan de ene kant heb je wel gelijk hoor dat er soms veel gemakzucht zit in dat slechte schrijfgedrag.

bij mij is dat soms ook wel zo. aan de andere kant is het bij mij echter ook zo dat ik ongemerkt met zinsopbouw en spelling kom waarvan andere mensen kromme tenen krijgt zonder dat ik dat in de gaten heb.
misschien ligt dat aan de omgeving waar ik woon, misschien ligt dat aan de hoeveelheid lesstof die ik in mijn kinderjaren heb kunnen opslaan in de snelheid waarmee de lessen gegeven werden.

het is stam + t en kofschip +t. dat is wat ik weet, maar nu nog het toepassen.

maar zou het aan de andere kant ook niet kunnen komen doordat onze taal een aantal keren op de schop gegaan is in de tussen liggende jaren?
zo weet ik dat ik een leuk "dikke van dalen" spel gekocht had wat ik na 2 keer spelen zo de prullenbak in kon gooien omdat het Den Haag? behaagde om de taal te vereenvoudigen? Smiley die vol vragen zit

daarnaast komt dyslexie stevig voor in mijn familie. op alle mogelijke manieren. in het omdraaien van au en ou. d's, t's, f wordt v, een b werd een p etc.
zo kon het zijn dat schriftelijke examens bij familieleden werden omgezet in mondelinge omdat er te veel tijd ging zitten in het begrijpend lezen.

het heeft niets te maken met intelligentie maar alles met taalgevoeligheid. Knipoog smiley het familielid waar ik het hier o.a. over heb is van de l.o.m school naar het voortgezetonderwijs naar beroepsniv 2 naar beroepsniv 3 gegaan. de weg is wat langer maar het resultaat is prima. buiten het feit dat die persoon een geweldige persoonlijkheid heeft. lief, behulpzaam en vol geduld voor kinderen.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 30 april 2012, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 14:42
 
CHATULIEM619 schreef:
Dat vind ik te gemakkelijk geredeneerd, Inge. De belangrijkste oorzaak voor dit slechte schrijfgedrag is gewoon gemakzucht. En als ik merk dat men daar slordig in is, heb ik ook geen vertrouwen in de andere dingen.
Op een site heb je maar één uithangbord, en als je dat niet eens goed verzorgt, hoe kan je je dan goed presenteren naar de ander toe?
Ik pik de mensen met dyslexie er zo uit, daar zeg ik niks van. Maar die overige 85 % die gewoon te lui is om goed na te denken voordat men iets opschrijft, daar heb ik geen respect voor.
Ik heb een getuigschrift vorige week onder ogen gekregen en daar stond: heeft ontwikkelt... die slechte spelling is dus zelfs in officiële papieren doorgedrongen.

Kijk chat, dit is weer een beetje sterk overdreven... "jij" kan daar dan wel over vallen, maar als je van mij zou vragen dat ik perfect ABN zou moeten kunnen praten /schrijven / typen, kan ik inderdaad wel goed men best doen. ik ben best naar behoren afgestudeerd. Maar ik vind het nu eenmaal leuker om wat in dialectisch Belgisch te typen. en als iemand daar nu niet mee omkan, dan denk ik dat ik die persoon al zelf niet zou mogen kwa instelling...
Ik hoef me zonodig toch niet "goed te presenteren" ik ben wie ik ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 15:07
 
XABIA794 schreef:
Kijk chat, dit is weer een beetje sterk overdreven... "jij" kan daar dan wel over vallen, maar als je van mij zou vragen dat ik perfect ABN zou moeten kunnen praten /schrijven / typen, kan ik inderdaad wel goed men best doen. ik ben best naar behoren afgestudeerd. Maar ik vind het nu eenmaal leuker om wat in dialectisch Belgisch te typen. en als iemand daar nu niet mee omkan, dan denk ik dat ik die persoon al zelf niet zou mogen kwa instelling...
Ik hoef me zonodig toch niet "goed te presenteren" ik ben wie ik ben.
Dus op jou is dat niet van toepassing....ik vraag me dus af waarom uitgerekend jij je nu aangesproken voelt. En wat jij misschien overdreven vindt, mag de ander toch over vallen? Ik geef hier alleen mijn mening weer. Ik vind dat veel mensen te slordig omgaan met de spelling, en dat irriteert mij mateloos. Als ik dan in de profielen lees, dat men HBO heeft, vraag ik me af, hoe ze die scriptie er door hebben kunnen krijgen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 15:12
 
XABIA794 schreef:
Kijk chat, dit is weer een beetje sterk overdreven... "jij" kan daar dan wel over vallen, maar als je van mij zou vragen dat ik perfect ABN zou moeten kunnen praten /schrijven / typen, kan ik inderdaad wel goed men best doen. ik ben best naar behoren afgestudeerd. Maar ik vind het nu eenmaal leuker om wat in dialectisch Belgisch te typen. en als iemand daar nu niet mee omkan, dan denk ik dat ik die persoon al zelf niet zou mogen kwa instelling...
Ik hoef me zonodig toch niet "goed te presenteren" ik ben wie ik ben.

zo ist. Knipoog smiley en wat juist zo leuk is van Onze Vader, is dat Hij ons allemaal zo verschillend gemaakt heeft. Lachende smiley en als Hij van ieder van ons afzonderlijk houdt om wie we in Zijn ogen zijn. wie zijn wij dan om elkaar hier te bekritiseren om wie wat wel kan of juist niet en op welke manier. Geschokte, onthutste smiley laten we blij zijn om onze diversiteit. echter voor alle duidelijkheid. ik vin diegene die probleme heef me taalgebruik ne zo lief as diegene die er geen probleme mee heef hoor Knipoog smiley stoor me er niet aan. als iedereen elkaar maar in zijn of haar waarden laat, is het een eerlijke uitwisseling hoe iemand ergens over denkt. dat mag toch? Lachende smiley tot slot is de topic waar kijk jij naar bij een profiel. de 1 dus naar taalfouten en/of zinsopbouw. de ander naar hoe iemand in zijn/haar geloof staat, weer een ander naar de foto's etc. op zich wel interessant. zelf kijk ik buiten de open vragen (hoe staat iemand in zijn geloof) ook naar de meerkeuze vragen. neemt iemand die serieus of niet, kijkt hij tv en zo ja, waar naar, drinkt hij alcohol en zo ja is het dan belangrijk voor diegene, rookt hij etc. bepaalde gewoontes dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 15:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus op jou is dat niet van toepassing....ik vraag me dus af waarom uitgerekend jij je nu aangesproken voelt. En wat jij misschien overdreven vindt, mag de ander toch over vallen? Ik geef hier alleen mijn mening weer. Ik vind dat veel mensen te slordig omgaan met de spelling, en dat irriteert mij mateloos. Als ik dan in de profielen lees, dat men HBO heeft, vraag ik me af, hoe ze die scriptie er door hebben kunnen krijgen...

ik voel me niet persoonlijk aangesproken, wees niet bezorgd Knipoog smiley Zie het gewoon maar als een reactie op jou mening... gelukkig is jou mening niet de norm die moet gehanteerd worden.
ik heb men scripties inderdaad niet als datingsitepraatjes moeten maken Verraste, verbaasde smiley ik had gewoon geen docenten met zin voor humor, en daar hou ik dan uiteraard wel rekening mee (en hier voelde ik me ook niet persoonlijk door aangesproken hoor) ik ga gewoon iets vrolijker door het leven Clown smiley


Laatst aangepast door
XABIA794
op maandag 30 april 2012, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 16:37
 
XABIA794 schreef:
ik ga gewoon iets vrolijker door het leven Clown smiley
dat is weer een aanname van jou. Je weet niet hoe ik in het leven sta. Ik schrijf dit juist, omdat ik weet dat er meerdere mensen zijn, die als ze eerlijk zijn ook wel moeite hebben met het schrijfgedrag hier op de site. En het is toch een visitekaartje. Hoe je dat wendt of keert, je laat toch iets zien op dat moment. En het is niet aan ons om te bepalen wat de ander belangrijk vindt. Verzorgd taalgebruik is iets waar je wat aan kunt doen en waarom zou je er niet voor zorgen dat je profiel netjes is. Als je een officiële brief schrijft, ga je er toch ook over heen om te kijken of alles goed gespeld is??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 16:54
 
waarom maakt men zich altijd druk over taalfouten in profielen.
er zijn lui in de lobby die constant taalfouten maken en daar word niks van gezegd.

niet iedereen heeft de gramatica binnen 5 minuten onder de knie.
en niet iedereen leert even makkelijk.



als chatuliem onze onderwijzer zou zijn geweest hadden we nooit een diploma in onze handen gekregen.

niemand is volmaakt....
iedereen maakt fouten...
de een taalfouten...
de ander rekenfouten...


ik ben wel blij met mijn iq van een rotte winterpeen.... Clown smiley









ik bekijk profielen om te kijken naar leeftijd, regio, religie e.d.
en taalfouten let ik niet zo op.
als ik aan de norm moet voldoen om perfect nederlands te schrijven,
kan ik alles wel uit mijn profiel verwijderen.

het taalgebruik in mijn profiel is zo als ik ben.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 30 april 2012, 16:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende
Pagina 2 van 9