ChristianMatch
 


Forum

Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 07:57
 
WILLEKE228 schreef:
Alles met mate en niet te hysterisch doen. Echt puur natuur eten is er niet meer bij these days, dus gewoon je gezonde verstand gebruiken!!

Ik heb een vriend -fanatiek gezonde voeding- maar is perfectionist, tegen het geloof gekant: kunstenaar en musicant. Heeft veel onvrede in zijn leven, zinloos ...
Hij is enkele jaren geleden geopereerd aan accute darmkanker, en wordt verder opgevolgd voor uitzaaiïng kanker in long, heeft herniagevoelig, ...
Dus gezonde voeding is één, vredevolle levensstijl is andere. Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 08:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:44
 
[quote=HERMAN968][i][color=0000FF]Ik heb een vriend -fanatiek gezonde voeding- maar is perfectionist, tegen het geloof gekant: kunstenaar en musicant. Heeft veel onvrede in zijn leven, zinloos ...

FF toch reageren als "kunstenaar" ...heeft dat betrekking op de levensstijl?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:55
 
[quote=XABIA794]
Of het al of niet een kunstenaar is of muzikant, doet niet terzake. Je hebt gelijk Xabia Knipoog smiley.
Ik hou het bij "gezonde voeding is één, vredevolle levensstijl is andere".



Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 08:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:39
 
[quote=HERMAN968]

het een sluit het ander niet uit Herman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:08
 
[quote=ROELANDE345]het een sluit het ander niet uit Herman

[i]Klopt Roelande, ik wil alleen maar zeggen dat het verband tussen gezonde voeding en je eigen gezondheid relatief is. Ikzelf eet en drink zowat alles en de huisarts gaat failliet aan mij om het zo te zeggen. En mijn vriend is een echte groene gezonde voedingsgericht persoon met uiteerst consequente voedingsleer -en dit sedert jaren- en heeft toch een hele resum gezondheidsklachten.
[/i]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 13:04
 
HERMAN968 schreef:
Klopt Roelande, ik wil alleen maar zeggen dat het verband tussen gezonde voeding en je eigen gezondheid relatief is. Ikzelf eet en drink zowat alles en de huisarts gaat failliet aan mij om het zo te zeggen. En mijn vriend is een echte groene gezonde voedingsgericht persoon met uiteerst consequente voedingsleer -en dit sedert jaren- en heeft toch een hele resum gezondheidsklachten.
dat klopt herman, goede voeding geeft geen garantie voor gezondheid. maar het is wel een christelijke plicht om verantwoord met je lichaam om te gaan. dit geld ook voor roken; niet iedereen die rookt gaat dood aan longkanker. longcapaciteit is wel beduidend minder. ik heb veel mensen gesproken die spijt van hun roken hadden toen ze longkanker hadden. als je dit niet gedaan hebt, kun je daar ook geen spijt van krijgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIOOL689





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:09
 
lees eens het boekje De Hemelse voedselbank, van drs.Noordermeer
daar staat zoveel in wat Gods bedoeling met voedsel is .Als je zoveel mogelijk puur eet heb je die vieze aspartaam en alle rommel niet meer nodig.Met al de voedsel toevoegingen eet je beslist niet gezond.




Leequote=MARIA830]Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN. lees een het boekje

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.[/quote]

[b][i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:56
 
VIOOL689 schreef:
lees eens het boekje De Hemelse voedselbank, van drs.Noordermeer
daar staat zoveel in wat Gods bedoeling met voedsel is .Als je zoveel mogelijk puur eet heb je die vieze aspartaam en alle rommel niet meer nodig.Met al de voedsel toevoegingen eet je beslist niet gezond.




Leequote=MARIA830]Aspartaam is een giftige stof wat in heel veel eten zit.
Dit is door verschillende mensen onderzocht.
Je kan er heel veel over vinden op het net.
Ik schrok ervan dat je er zo ziek van kunt worden, je kan er zelfs kanker van krijgen.
Er zijn ook speciale kookboeken verschenen om zonder E-nummers te koken en ze dus niet meer tot je te nemen.
Ik vind dat we dat als christenen geen gif tot ons moeten nemen, er is al genoeg rotzooi.
Misschien kunnen we daar als christenen tegen op staan.
Er is ook een boekje waarin staat welke E-nummers gevaarlijk zijn, welke twijfelachtig zijn en welk je wel in kan nemen zonder ziek te worden.
MAAR ASPARTAAM IS GIF DUS STOP ALSJEBLIEFT MET HET GEBRUIK ERVAN. lees een het boekje

Een christen die wil proberen te voorkomen dat er nog meer mensen aan kanker doodgaan door middel van gebruik van ASPARTAAM.


[b][i][/quote]

Natuurlijk is het voor elke gelovige (algemeen) eigenlijk dingen tot ons te nemen die de gezondheid schaad, een zonde.
Gelukkig worden zonden vergeven, maar houd er eens rekening mee, dat een aantal mensen al blij is dat hij/zij eten heeft.
Geloof mij maar vrij, dat die ook niet eens een keer gaan kijken wat er in zit, dan blijft er verrekte weinig meer over.
Waar ik me dan meer druk om kan maken, gaan wij als gelovige, (en das ook verplicht) uit onze noden hun in hun noden voorzien.
Volgens mij hebben we daar nu al aardig moeite mee, laat staan in ons eigen voedsel te kijken, dat wordt een dure grap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:55
 
Ja, daar moet iemand eigenlijk een middenweg in vinden. Een balans.

Zorgen dat je zoveel mogelijk gezond eet. Meer kan je niet doen.

Ja, en niet roken. Dat lijkt moeilijk, maar na een minuut of tien gaat de trek weg....Je neemt wel tig keer per dag de beslissing.

En soms gaat het automatsch. Als ik bel met iemand thuis, grijpt mijn hand automatisch naar het tafeltje bij de telefoon, waar mijn sigaretten liggen. Nu ik niet meer rook, voel ik dat pakje niet, en denk ik van o ja, ik rook niet meer...

Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:18
 
PIETER619 schreef:
Dan ook geen bier meer tenzij er geen arsenicum in zit. Een grote bierbrouwer doet dus arsenicum in zijn bier, wil je wel het merk dan moet je dus de groene flesjes nemen, dat is bier voor de export dan mag het er niet in, 't Is maar even dat je het weet.

Oh, je bedoeld Heineken! Helderop vriend! Dat is trouwens bekend. Maar dat vind ik toch al zure duivelspis, dus das niet onoverkomelijk. Geef mij toch maar iets een Witbiertje ofzo, of Gulpener of Hertog Jan en in de winter een Bavaria Hoogebock.


Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 24 juni 2012, 13:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 13:41
 
BEUN656 schreef:
Oh, je bedoeld Heineken! Helderop vriend! Dat is trouwens bekend. Maar dat vind ik toch al zure duivelspis, dus das niet onoverkomelijk. Geef mij toch maar iets een Witbiertje ofzo, of Gulpener of Hertog Jan en in de winter een Bavaria Hoogebock.

Volgens mij ging het hier niet om het bier, maar om de kratjes daar zat troep in wat schadelijk was bij felle zon en warmte.
Trouwens arsinicum zit in heel veel voedingsmiddelen, krijg je zo,n lekkere bittere smaak van, gelijk amandelen.
En het is het perfecte anti schoonmoeder wonder, die toevallig van sterke koffie houd Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:16
 
Quote:
En het is het perfecte anti schoonmoeder wonder, die toevallig van sterke koffie houd Gefrustreerde smiley

Dat had ik eerder moeten weten... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:47
 
Verraste, verbaasde smiley

Neem dan TOCH maar HONING .........!!!!!!
Dat is heerlijk zoet en bevat GEEN verkeerde stoffen ......sterker nog !!!!

Het is goed voor je !!!! Lachende smiley .... Lachende smiley met blinkend witte tanden ..... Kwijlende smiley ... Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:51
 
[quote=VIOOL689]lees eens het boekje De Hemelse voedselbank, van drs.Noordermeer
daar staat zoveel in wat Gods bedoeling met voedsel is .Als je zoveel mogelijk puur eet heb je die vieze aspartaam en alle rommel niet meer nodig.Met al de voedsel toevoegingen eet je beslist niet gezond.




heb je toevallig een isdn nummer voor me, viool?

ik heb al wel van een dergelijk boek gehoord, maar kende de titel niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:46
 
LIEKE000 schreef:
Verraste, verbaasde smiley

Neem dan TOCH maar HONING .........!!!!!!
Dat is heerlijk zoet en bevat GEEN verkeerde stoffen ......sterker nog !!!!

Het is goed voor je !!!! Lachende smiley .... Lachende smiley met blinkend witte tanden ..... Kwijlende smiley ... Kussende smiley

Ja inderdaad het perfecte zoetmiddel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 09:57
 
Hoi Hannah,

De Hemelse voedselbank.

Lijkt mij ook wel erg interessant..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLOEM395





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 17:00
 
Hoi maria830,

Wat leuk dat je hier over schrijft.

Zelf kwam ik er achter dat E-621 niet goed is en zodoende kwam ik er natuurlijk ook achter wat aspartaam met je kan doen.

Sinds twee jaar vermijd ik de slechte E-nummers en ben ik helemaal biologisch gaan eten. Dat was natuurlijk in de supermarkt even zoeken maar, je wordt er steeds handiger in en ik begon het als een sport te zien om het voor elkaar te krijgen.
In het begin had ik mijn boekje "wat zit er in u eten" steeds bij de hand maar, na een tijdje weet je wat je wel en niet kan pakken.

Gelukkig hebben de meeste supermarkten veel biologische producten en die vallen qua prijs best mee zoals bij de Jumbo heb je het brood "goud eerlijk" en daar betaal je voor een heel brood 1,99.
Ook eet ik alleen nog maar biologisch vlees en ja, dat is wat duurder maar, je hoeft niet iedere dag vlees te eten en wat ik ook belangrijk vind is dat de dieren beter behandeld zijn.

Jaren heb ik last gehad van zware migraine en in die twee jaar dat ik anders ben gaan eten , zodat ik alleen de slechte E-nummers vermijd, heb ik er geen last meer van gehad en ben ik ook al twee jaar niet meer ziek geweest.

Ik zeg ga zo door meid! Het wordt een verrijking van je leven, let ook op "glucose fructose" dat zit ook in heel veel producten en daar krijg je alleen maar buik vet van.

Hier nog wat leuke boeken om te lezen:


Moderne wetenschap in de Bijbel | B. Hobrink


Het Genesis dieet | G.S. Tessler

en natuurlijk "de hemelse voedselbank" die hier al eerder werd aanbevolen.

Groetjes, Bloem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 18:25
 
-----

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op donderdag 30 augustus 2012, 16:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 14:58
 
Bij mijn afwezigheid heb ik mij het meest geïrriteerd aan dit onderwerp. Inderdaad in grote hoeveelheden kan aspartaam gevaarlijk zijn. Maar wie heeft er nu zin om twee potten Candarel achter elkaar te vreten???
Ik heb suikerziekte, en op advies van de arts drink ik Cola light. (dat doe ik overigens al 30 jaar). Voor mij is het veel "gevaarlijker" om vruchtdrank of sinaasappelsap te drinken.

Ik vind daarom ook dit onderwerp een duidelijk teken van deze tijd. We zijn zo gefixeerd bezig met onze gezondheid, dat we heel snel roepen dat is ongezond. Terwijl je daar mee jezelf enorm ongeloofwaardig maakt. Als ik na dertig jaar gebruik, 2 liter per dag, nog steeds niet in het ziekenhuis beland ben, hoe ongezond is zoiets dan? Als je hierbij al roept, dat is vreselijk ongezond, hoe geloofwaardig ben je dan als je zegt dat roken ongezond is????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:21
 
Chatuliem,

Kan je goed begrijpen. Als je inderdaad in je leven meer dan 20000 liter op hebt en geen aantoonbare schade dan is dat als experiment wel duidelijk. Op het punt van roken en suikerziekte heb ik mijn mening al eens gegeven. Roken is voor een diabeet hetzelfde als bidden om complicaties met dit verschil dat je gebed met zekerheid en ook redelijk snel verhoord wordt. Het is goed aandacht voor een gezonde levensstijl te hebben maar mensen moeten niet vergeten te leven en dat niet te laten bederven door overal maar bang voor te zijn. Jezus veranderde water in wijn dus zo slecht kan het niet zijn Engeltje smiley

Thomas, neemt vanavond nog een Muscadet, koel maar niet te koud.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 15:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:24
 
THOMAS968 schreef:
Chatuliem,

Kan je goed begrijpen. Als je inderdaad in je leven meer dan 20000 liter op hebt en geen aantoonbare schade dan is dat als experiment wel duidelijk. Op het punt van roken en suikerziekte heb ik mijn mening al eens gegeven. Roken is voor een diabeet hetzelfde als bidden om complicaties met dit verschil dat je gebed met zekerheid en ook redelijk snel verhoord wordt. Het is goed aandacht voor een gezonde levensstijl te hebben maar mensen moeten niet vergeten te leven en dat niet te laten bederven door overal maar bang voor te zijn.

Thomas, neemt vanavond nog een Muscadet, koel maar niet te koud.
Mijn conclusie is dat vruchtdrank en sinaasappelsap giftiger voor mij zijn dan aspartaam...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 12 juli 2012, 15:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn conclusie is dat vruchtdrank en sinaasappelsap giftiger voor mij is dan aspartaam...

Lachende smiley ...Hoi Chat...kribbelde het bij jou ook weer? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Bij mijn afwezigheid heb ik mij het meest geïrriteerd aan dit onderwerp. Inderdaad in grote hoeveelheden kan aspartaam gevaarlijk zijn. Maar wie heeft er nu zin om twee potten Candarel achter elkaar te vreten???
Ik heb suikerziekte, en op advies van de arts drink ik Cola light. (dat doe ik overigens al 30 jaar). Voor mij is het veel "gevaarlijker" om vruchtdrank of sinaasappelsap te drinken.

Ik vind daarom ook dit onderwerp een duidelijk teken van deze tijd. We zijn zo gefixeerd bezig met onze gezondheid, dat we heel snel roepen dat is ongezond. Terwijl je daar mee jezelf enorm ongeloofwaardig maakt. Als ik na dertig jaar gebruik, 2 liter per dag, nog steeds niet in het ziekenhuis beland ben, hoe ongezond is zoiets dan? Als je hierbij al roept, dat is vreselijk ongezond, hoe geloofwaardig ben je dan als je zegt dat roken ongezond is????

Ja ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind het feit dat je niet in een ziekenhuis bent beland niet echt "bewijzen"dat je super gezond bent. Ik weet wel dat sinds ik zo natuurlijk mogelijk probeer te eten ik me veel gezonder voel, beter slaap. kilo's ben afgevallen, de trappen op kan zonder te hijgen heb energie voor tien enz. Zodra ik weer terugval in mn oude eetgewoonten zijn deze voordelen ook allemaal weer weg. dus ik vind het de moeite waard om me mee bezig te houden.
Welkom terug trouwens heb je bijdragen gemist!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:33
 
Ik moet eerlijk zeggen...dat het lezen op Google mij wel heeft veranderd van gedachten...het valt reuze mee met aspartaam hoor...zoek maar op...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn conclusie is dat vruchtdrank en sinaasappelsap giftiger voor mij is dan aspartaam...

Terecht, ze zitten vol met suiker en frisdrank is al helemaal gif met in elke liter 27 klontjes suiker. Light is wel beter voor je dan. Toch maken goede voedingsgewoonten wel veel uit maar het moet geen obsessie worden. Dat is voor het geestelijk evenwicht ook niet goed.

Thomas, is al vijf kilo kwijt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:40
 
THOMAS968 schreef:
Terecht, ze zitten vol met suiker en frisdrank is al helemaal gif met in elke liter 27 klontjes suiker. Light is wel beter voor je dan. Toch maken goede voedingsgewoonten wel veel uit maar het moet geen obsessie worden. Dat is voor het geestelijk evenwicht ook niet goed.

Thomas, is al zes kilo kwijt.

Radijsjes en komkommer???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:46
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind het feit dat je niet in een ziekenhuis bent beland niet echt "bewijzen"dat je super gezond bent. Ik weet wel dat sinds ik zo natuurlijk mogelijk probeer te eten ik me veel gezonder voel, beter slaap. kilo's ben afgevallen, de trappen op kan zonder te hijgen heb energie voor tien enz. Zodra ik weer terugval in mn oude eetgewoonten zijn deze voordelen ook allemaal weer weg. dus ik vind het de moeite waard om me mee bezig te houden.
Welkom terug trouwens heb je bijdragen gemist!
Het hoeft ook niet te bewijzen dat ik supergezond ben, dat stel ik nergens. Maar als het echt zo ongezond was zoals hier beweerd werd, zou ik allang onder de zoden moeten liggen. We moeten oppassen met het waarschuwen voor gezond/ongezond eten.

Voor veel mensen is dit nl. het nieuwe evangelie. Er zijn veel mensen met evangelisatiedrang op dit gebied en de zondaars worden ook al benoemd. Om je boodschap zuiver te houden, moet je geloofwaardig blijven, dat geldt voor mijn boodschap op de kansel, dat geldt voor jouw boodschap wat betreft gezondheid.

En btw betaal jij dan ook ff de extra kosten? Of is dit weer een evangelie voor de rijke elite van NL, die nu al wil bepalen dat ik niet elke dag vlees hoef te hebben?
Voor sommige standpunten moet je rijk zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:48
 
ZEELAND736 schreef:
Radijsjes en komkommer???

Daar ben ik geen liefhebber van maar: alle tussendoortjes laten staan, geen ballastvoer, vet wat mijden en niet elke avond wijn. Ik wandelde vrij veel maar met dit slechte weer minder. Wel regelmatig zo'n slabakmaaltijd van AH, meer vis en minder (vet) vlees. Het is wat gedoe maar zalm in folie uit de oven is best te pruimen.

Thomas nog vijf kilo en dan ben ik op een gezond gewicht.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 juli 2012, 15:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 16:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Het hoeft ook niet te bewijzen dat ik supergezond ben, dat stel ik nergens. Maar als het echt zo ongezond was zoals hier beweerd werd, zou ik allang onder de zoden moeten liggen. We moeten oppassen met het waarschuwen voor gezond/ongezond eten.

Voor veel mensen is dit nl. het nieuwe evangelie. Er zijn veel mensen met evangelisatiedrang op dit gebied en de zondaars worden ook al benoemd. Om je boodschap zuiver te houden, moet je geloofwaardig blijven, dat geldt voor mijn boodschap op de kansel, dat geldt voor jouw boodschap wat betreft gezondheid.

En btw betaal jij dan ook ff de extra kosten? Of is dit weer een evangelie voor de rijke elite van NL, die nu al wil bepalen dat ik niet elke dag vlees hoef te hebben?
Voor sommige standpunten moet je rijk zijn...

Wat dat geloofwaardig blijven met je boodschap dat klopt natuurlijk!
Enne je hoeft echt niet rijk te zijn om op die manier te eten hoogstens vindingrijk.
(Ik heb een jarenlange ervaring in het leven op het bijstandnivo en daaronder, dus ik weet waar ik het over heb.)


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 12 juli 2012, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 16:35
 
THOMAS968 schreef:
Daar ben ik geen liefhebber van maar: alle tussendoortjes laten staan, geen ballastvoer, vet wat mijden en niet elke avond wijn. Ik wandelde vrij veel maar met dit slechte weer minder. Wel regelmatig zo'n slabakmaaltijd van AH, meer vis en minder (vet) vlees. Het is wat gedoe maar zalm in folie uit de oven is best te pruimen.

Thomas nog vijf kilo en dan ben ik op een gezond gewicht.

kWeet ook precies hoe het moet hoor...
Eens...lang geleden...viel ik 20 kilo af....
Maar na het stoppen met roken...en vervolgens veel stress...foute boel...!!!

Maar...het komt goed...weet alleen niet wanneer...
En...mannen vallen veel vlugger af...wist je dat???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3