ChristianMatch
 


Forum

Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 22:48
 
GERRIT084 schreef:
Gert en Hermien, Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt das pas occult Gefrustreerde smiley

Maar dat haalt het niet bij Bert en Ernie.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 22:51
 
STEENTJE178 schreef:
Maar dat haalt het niet bij Bert en Ernie.......

hou op! wat denk je van Bassie en Adriaaan Gefrustreerde smiley
wat als je dat achteruit draait!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 23:06
 
ANNA415 schreef:
hou op! wat denk je van Bassie en Adriaaan Gefrustreerde smiley
wat als je dat achteruit draait!!!

Hoho, Bassie en Adriaan zijn inmiddels gestopt. Bert en Ernie lijken daarentegen onverminderd door te gaan! Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Inclusief aliëns als Pino enzo..... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 23:08
 
STEENTJE178 schreef:
Hoho, Bassie en Adriaan zijn inmiddels gestopt. Bert en Ernie lijken daarentegen onverminderd door te gaan! Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Inclusief aliëns als Pino enzo..... Coole smiley met zonnebril

Gelukkig zijn er geen radiostations waar ze achterstevoren-muziek draaien...ojee, als ik nu maar geen slapende anna-piet wakker heb gemaakt Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 23:23
 
ROELANDE345 schreef:
misschien een hele domme vraag maar waarom zou je zo'n lied achterstevoren draaien en dan luisteren??
probeer eens achterste voren(nee doe maar niet) te gaan auto rijden. Op de snelweg ofzo. das pas echt levensgevaarlijk. Moeten we daarom het autorijden verbieden

geef je een andere vraag, waarom doen bepaalde bands de moeite om het zo te doen dat als je iets achterste voren draait er een bepaalde tekst komt? sommige doen dat he, je weet ik de muziekwereld heb gekend. en hallo roe lande en alle andere lezers en allemaal een fijn 2013 toegewenst en gods zegen toegewenst over deze site Lachende smiley petra die toch maar weer es een profiel ging maken. Knipoog smiley me deze keer heeft voorgenomen niet in vette discusies verzeild te raken, maar op dit topic effe een vraag gooit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:49
 
PETRA373 schreef:
geef je een andere vraag, waarom doen bepaalde bands de moeite om het zo te doen dat als je iets achterste voren draait er een bepaalde tekst komt? sommige doen dat he, je weet ik de muziekwereld heb gekend. en hallo roe lande en alle andere lezers en allemaal een fijn 2013 toegewenst en gods zegen toegewenst over deze site Lachende smiley petra die toch maar weer es een profiel ging maken. Knipoog smiley me deze keer heeft voorgenomen niet in vette discusies verzeild te raken, maar op dit topic effe een vraag gooit

Hai Petra!

Ja, ik heb daar ook weleens van gehoord, dat ze dan expres als ze die plaat maken, zo doen, dat als je 'm achterstevoren draait dat je dan verkeerde boodschappen krijgt. en het onderbewuste zou dat dan wel oppikken, als ie gewoon vooruit wordt gedraaid..ik heb daar weleens bandjes van gehoord, ja, met veel fantasie, als je al wist wat er gezegd werd, ja, kon je dat er min of meer wel uit opmaken. Maar ja, 20 jaar geleden...

Ja, ik geloofde dat, en ja, ik ben ook geen expert, ik weet niet of het onderbewuste dat oppikt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 23:50
 
... Smiley die vol vragen zit tis maar een idee, koop eens een CD Lachende smiley eigenlijk best wel vreemd, bands die nog een plaat opnemen Geschokte, onthutste smiley
Die gene die nog ergens een plaat van kopen, zijn in de regel fanatici van een bepaalde band, of verzamelaars.
En er zijn er die het doen, maar zeker niet K3, .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 12:35
 
ik heb onlangs nog een dubbel-elpee gekocht, het laatste album van Donald Fagen. op transparant vinyl.

balen: de naald van mijn platenspeler stond achterstevoren gebogen in z'n houder, dus moet ik eerst een nieuwe naald kopen à €30.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 12:41
 
KABOUTER722 schreef:
ik heb onlangs nog een dubbel-elpee gekocht, het laatste album van Donald Fagen. op transparant vinyl.

balen: de naald van mijn platenspeler stond achterstevoren gebogen in z'n houder, dus moet ik eerst een nieuwe naald kopen à €30.




zou het ook niet met een stopnaald kunnen..................... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 13:04
 
JOANNIE702 schreef:
zou het ook niet met een stopnaald kunnen..................... Boze smiley

Het woord zegt het al hè..... Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 13:50
 
mijn platenspeler neemt alleen genoegen met een diamantnaald. en die kost dus goud...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:34
 
KABOUTER722 schreef:
ik heb onlangs nog een dubbel-elpee gekocht, het laatste album van Donald Fagen. op transparant vinyl.

balen: de naald van mijn platenspeler stond achterstevoren gebogen in z'n houder, dus moet ik eerst een nieuwe naald kopen à €30.



toch geen occulte muziek gedraaid?;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:45
 
Nee, want er zit geen naald in dus dat gaat niet. Laat staan achterstevoren.

Daarentegen maakt de laptop overuren en liep-ie vanavond weer eens vast.

Zou dat een (voor-)teken zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 11:48
 
KABOUTER722 schreef:
Nee, want er zit geen naald in dus dat gaat niet. Laat staan achterstevoren.

Daarentegen maakt de laptop overuren en liep-ie vanavond weer eens vast.

Zou dat een (voor-)teken zijn?


Dan zou mijn laptop ook vast moeten lopen...
en mijn laptop is al vrij bejaard...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 12:31
 
Heb dit topic ff doorgelezen en het filmpje van Henk van Zon gezien. Het oude liedje weer waar de Evangelische wereld weer lekker over kan klagen en zeuren. Een paar geleden ook zo'n video gezien van Joe Schimmel Smiley die vol vragen zit gezien. Nog veel erger dan deze!
Jammer dat de hele pop en rockmuziek zo door 1 kam wordt gehaald. Ik denk zelf dat ze het oprecht menen, maar het is allemaal zo makkelijk score. Het is inderdaad erg schokkend, maar ze laten ook alleen de extreme kanten zien. Alleen de echte satanische bands laten ze zien... Ja duh... Teksten van eminem en anderen worden totaal uit hun vérband gerukt. Veel herhalingen, wederom veel knip en plakwerp. En inderdaad, dan krijg je inderdaad iets heel schokkend dat niet door de beugel kan. Maar ja, wat ze laten zien is maar een paar% van hele aanbod aan pop en rockmuziek. Dit is gewoon bangmakerij, oppervlakkig en vooroordeel bevestigend.
Ja, inderdaad, pubers hebben zelfmoord gepleegd en andere geweldsmisdrijven begaan. Labiele, makkelijk beïnvloedbare mensen die God niet kennen. Makkelijk doelwit voor de satan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 12:52
 
Het nummer 'A Day in à life' van de Beatles schijnt ook duivelse boodschappen te hebben. Het gerucht gaat dat het over een zogenaamde dood van de echte Paul McCartney zou gaan. Op een gegeven moment hoor je ... Carry On deadman'.
Ik heb het zelf nooit gehoord, maar wel steengoed nummer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 14:25
 
bangmakerij... inderdaad heb je kerken die meer met mensen bang maken bezig zijn en meer over de boze hebben dan het licht van jezus.

de boze vind twee dingen leuk denk ik:
mensen die niet in hem geloven
en mensen die teveel met hem bezig zijn.

Occulte muziek is er inderdaad, valt soms niet zo snel op, occult betekend ook in het verborgene....

Andere naam is misleider voor de boze, muziek is geweldig met teksten om mensen te beïnvloeden, te misleiden, tot dingen die niet van God zijn.
En vergeet niet dat er een boze engel in opstand kwam uit de orkest bak van God, zijn taak was God aanbidden met muziek, hele opstand in d e hemel veroorzaakte en 1 derde van de engelen mee nam.
zaten zeker veel uit de orkestbak van bij.

Ik zelf houd van muziek, maar ben wel kieskeurig. Leef niet bang omdat ik daar in geloof, houd me vooral met het licht bezig en als er iets is wat niet oke is, openbaart jezus het me wel. Lachende smiley

Wel ooit heel veel cd s weggegooid Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIA458





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 16:57
 
Dat er "verkeerde" muziek is, is niets nieuws.
Toch vind ik het een beetje vreemd, als welke muziek dan ook achterstevoren afgespeeld wordt. Wat is de zin hiervan? Ik denk, dat ook de Mattheus Passion achterstevoren niet echt fantastisch klinkt.
De meeste muziek is tegenwoordig niet veel meer dan herrie en dat is op zich al schadelijk genoeg, maar om nou te gaan zoeken naar boodschappen of satanische dingen, als je muziek achterstevoren speelt? ZOnde van mijn tijd.
Ria.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 17:21
 
RIA458 schreef:
Dat er "verkeerde" muziek is, is niets nieuws.
Toch vind ik het een beetje vreemd, als welke muziek dan ook achterstevoren afgespeeld wordt. Wat is de zin hiervan? Ik denk, dat ook de Mattheus Passion achterstevoren niet echt fantastisch klinkt.
De meeste muziek is tegenwoordig niet veel meer dan herrie en dat is op zich al schadelijk genoeg, maar om nou te gaan zoeken naar boodschappen of satanische dingen, als je muziek achterstevoren speelt? ZOnde van mijn tijd.
Ria.

Het was ook niet de bedoeling om de muziek achterstevoren te horen want dan zou niemand ernaar luisteren! Het was de bedoeling dat de argeloze luisteraar door normaal naar die muziek te luisten, in zijn onderbewuste beinvloedt zou worden door boze machten! Zieke smiley Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:12
 
https://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs
Andersom kan ook. Wie wat en hoe "wereldse" muziek is en of het verkeerd is, weten we soms niet.
Er is veel rotzooi gemaakt , die toch bedoeld is om ons ongemerkt de verkeerde kant op te sturen.
Echter wij hebben een machtig wapen hier tegen en dat is gewoon dicht bij Onze Heer en Heiland te blijven een aan Zijn hand te blijven lopen en zo onder Zijn bescherming te blijven.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 juni 2013, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:36
 
PIETER619 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs
Andersom kan ook. Wie wat en hoe "wereldse" muziek is en of het verkeerd is, weten we soms niet.
Er is veel rotzooi gemaakt , die toch bedoeld is om ons ongemerkt de verkeerde kant op te sturen.
Echter wij hebben een machtig wapen hier tegen en dat is gewoon dicht bij Onze Heer en Heiland te blijven een aan Zijn hand te blijven lopen en zo onder Zijn bescherming te blijven.

Heb persoonlijk altijd naar diverse muziek geluisterd en nooit ''raar'' gaan doen Engeltje smiley , maar ja, dat heb je ook zelf in de hand. Als je merkt dat het fout gaat, moet je actie ondernemen... en inderdaad, we hebben machtige wapens in bezit om de boze van ons af te slaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:41
 
PIETER619 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=NzUIxsv9ZZs
Andersom kan ook. Wie wat en hoe "wereldse" muziek is en of het verkeerd is, weten we soms niet.
Er is veel rotzooi gemaakt , die toch bedoeld is om ons ongemerkt de verkeerde kant op te sturen.
Echter wij hebben een machtig wapen hier tegen en dat is gewoon dicht bij Onze Heer en Heiland te blijven een aan Zijn hand te blijven lopen en zo onder Zijn bescherming te blijven.


Hoe weet je of muziek gemaakt is om ons de verkeerde kant op te zetten?
Ik begrijp daar niets van, kom het nooit tegen.
Ik ken alleen verschil in wat ik mooi, goed of gevoelig vind, en in wat ik niet mooi vind en zelfs ronduit lelijk. Maar om daar nu griezelige invloeden aan op te hangen gaat mij te ver.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:45
 
IJSJE204 schreef:
Hoe weet je of muziek gemaakt is om ons de verkeerde kant op te zetten?
Ik begrijp daar niets van, kom het nooit tegen.
Ik ken alleen verschil in wat ik mooi, goed of gevoelig vind, en in wat ik niet mooi vind en zelfs ronduit lelijk. Maar om daar nu griezelige invloeden aan op te hangen gaat mij te ver.


tja, je mot toch iets verzinnen om je mening te onderbouwen.
teveel mensen hadden geen moeite met de popmuziek waar hun kinderen naar luisterden. Daar baalden de moraalridders van....

nou, dan verzin je toch gewoon een "satanische" invloed, izze simpel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:50
 
PIETER649 schreef:
tja, je mot toch iets verzinnen om je mening te onderbouwen.
teveel mensen hadden geen moeite met de popmuziek waar hun kinderen naar luisterden. Daar baalden de moraalridders van....

nou, dan verzin je toch gewoon een "satanische" invloed, izze simpel.

Tja, je kunt overal in geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 09:02
 
IJSJE204 schreef:
Hoe weet je of muziek gemaakt is om ons de verkeerde kant op te zetten?
Ik begrijp daar niets van, kom het nooit tegen.
Ik ken alleen verschil in wat ik mooi, goed of gevoelig vind, en in wat ik niet mooi vind en zelfs ronduit lelijk. Maar om daar nu griezelige invloeden aan op te hangen gaat mij te ver.

Wat een ieder wil horen is zijn/haar zaak, maar het is wel interessant soms te weten hoe de muziek van een bepaald iemand of groep is ontstaan. Nu een liedje van de Beatles men zingt leuk me met halaluja en dan gaat het over in Hare krisjna, ik denk dat halleluja beter is om zo God te prijzen dan Hare krisjna

Zou haast we een nieuwe topic openen waarom geen christelijke muziek (waar voor elke wat wils is) en ook goed, hoeft men zich geen zorgen te maken of het wel "goed"is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 09:29
 
PIETER619 schreef:
Wat een ieder wil horen is zijn/haar zaak, maar het is wel interessant soms te weten hoe de muziek van een bepaald iemand of groep is ontstaan. Nu een liedje van de Beatles men zingt leuk me met halaluja en dan gaat het over in Hare krisjna, ik denk dat halleluja beter is om zo God te prijzen dan Hare krisjna

Zou haast we een nieuwe topic openen waarom geen christelijke muziek (waar voor elke wat wils is) en ook goed, hoeft men zich geen zorgen te maken of het wel "goed"is.


Daar heb ik me nog nooit zorgen over gemaakt, of muziek wel goed is.
Wat maakt het uit als je ergens in een liedje de woorden Hare Krisna hoort of zelfs meezingt. Daar krijg je echt geen hoorntjes van hoor!
Ik ken massa's niet-christelijke liedjes die mij diep in mijn hart raken en die me meer zeggen dan 'loof-de Heer'liedjes.
Die niet-christelijke liedjes waar ik het over heb gaan over liefde en raken de essentie van diep geloven vaak beter!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 15:15
 
IJSJE204 schreef:
Daar heb ik me nog nooit zorgen over gemaakt, of muziek wel goed is.
Wat maakt het uit als je ergens in een liedje de woorden Hare Krisna hoort of zelfs meezingt. Daar krijg je echt geen hoorntjes van hoor!
Ik ken massa's niet-christelijke liedjes die mij diep in mijn hart raken en die me meer zeggen dan 'loof-de Heer'liedjes.
Die niet-christelijke liedjes waar ik het over heb gaan over liefde en raken de essentie van diep geloven vaak beter!

nogmaals wat een ieder wil horen is zijn/haar eigen keus, maar heeft het pas dat men eerst God looft door bijvoorbeeld halleluja te zingen en daarna toch de nadruk op een afgod te leggen en dient men dan 2 heren of 1 heer gelijk Jezus zelf zegt dat dat niet kan.

Maar er neem nu Cat Stevens met "Morning has broken"wat een pracht lied, heb ik geen moeite mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:02
 
Ik vraag me dat af. Nynke zingt - in wat mij betreft de mooiste taal - een prachtige, diepe tekst en ik vind Halleluja in dit geval zeker niet ongepast. Daarmee dien je geen twee heren in mijn opvatting. Geloof is verweven met ons handelen en zou er niet los van moeten staan. Sta midden in het leven als christen, dan kun je wat betekenen.

http://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM

Nynke Laverman - Hallelujah

Ik hearde fan ‘t geheim akkoard
dat David brocht ta Gods gehoar
Mar psalmgesang hat dy nea ynteressearre
It wûnder fan trep fjouwer, trep fiif
de fal yn mineur, as majeur ferriist
Ferbjustere skoep hy it Hallelujah

Hallelujah

Dyn leauwe moast bewizen ha
Doe seachst har baaien op it dak
Sok moais yn ’t moanneljocht, do koest wol stjerre
Sy naam dy nei har keamer mei
sûchde alle krêften út dy wei
en twong dy ta in nuodlik Hallelujah

Hallelujah

Leafste, ik ha hjir earder sjoan
dit bêd besliept, de flier berûn
Allinnich wie der earder as tegearre
Ik seach de flagge op dyn kastiel
mar leafde is gjin oerwinningsmiel
’t Is in kâld en brutsen Hallelujah

Hallelujah

Der wie in tiid datst by my wiest
en my dyn wêzen fiele liests
Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre
Mar ferjit net wa’sto wiest yn my
hoe’t wy ús mei de himel frijden
elke azemstjit wie Hallelujah

Hallelujah

Miskien dat der in god bestiet
Mar al wat ik fan leafde wit
is hoe te slaan nei hwa ’t myn lok skansearret
’t Is gjin geskriem, jins rie tenein
en ek gjin fromme psalm op snein
’t Is in kâld en brutsen Hallelujah

Hallelujah



Thomas, die het voorlaatste couplet van grote klasse vindt, zeker qua taal.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 juni 2013, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 11:58
 
THOMAS968 schreef:
Ik vraag me dat af. Nynke zingt - in wat mij betreft de mooiste taal - een prachtige, diepe tekst en ik vind Halleluja in dit geval zeker niet ongepast. Daarmee dien je geen twee heren in mijn opvatting. Geloof is verweven met ons handelen en zou er niet los van moeten staan. Sta midden in het leven als christen, dan kun je wat betekenen.

http://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM

Nynke Laverman - Hallelujah

Ik hearde fan ‘t geheim akkoard
dat David brocht ta Gods gehoar
Mar psalmgesang hat dy nea ynteressearre
It wûnder fan trep fjouwer, trep fiif
de fal yn mineur, as majeur ferriist
Ferbjustere skoep hy it Hallelujah

Hallelujah

Dyn leauwe moast bewizen ha
Doe seachst har baaien op it dak
Sok moais yn ’t moanneljocht, do koest wol stjerre
Sy naam dy nei har keamer mei
sûchde alle krêften út dy wei
en twong dy ta in nuodlik Hallelujah

Hallelujah

Leafste, ik ha hjir earder sjoan
dit bêd besliept, de flier berûn
Allinnich wie der earder as tegearre
Ik seach de flagge op dyn kastiel
mar leafde is gjin oerwinningsmiel
’t Is in kâld en brutsen Hallelujah

Hallelujah

Der wie in tiid datst by my wiest
en my dyn wêzen fiele liests
Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre
Mar ferjit net wa’sto wiest yn my
hoe’t wy ús mei de himel frijden
elke azemstjit wie Hallelujah

Hallelujah

Miskien dat der in god bestiet
Mar al wat ik fan leafde wit
is hoe te slaan nei hwa ’t myn lok skansearret
’t Is gjin geskriem, jins rie tenein
en ek gjin fromme psalm op snein
’t Is in kâld en brutsen Hallelujah

Hallelujah



Thomas, die het voorlaatste couplet van grote klasse vindt, zeker qua taal.

De taal op zich niets mis mee en dat men halleluja zingt zonder de werkelijke betekenis is ook niets mis mee. Gelijk andere teksten wel kwalijke invloeden kunne uitoefenen , zal Halleluja hopelijk juist dan een positief effect te weeg brengen.

Hoort eigenlijjk in andere topic maar toch ook een mooi fries lied https://www.youtube.com/watch?v=ESQcZjN0j5o vertaling staat onder de clip, voor hen die het fries niet machtig zijn


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 18 juni 2013, 17:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3