ChristianMatch
 


Forum

Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 09:46
 
[quote=SHANITA130]
(ik kan niet quoten)

Als ik het over we heb bedoel ik algemeen.......
En of je het leuk vindt of niet, huwen is alleen samen één vlees worden, en dat het niet makkelijk is, om je in te houden, zal ik niet zeggen.
En als ik het heb over schuldgevoel, is dat van persoonlijke aard, buitenom of God het vergeeft of niet, maar meer een persoonlijk besef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 10:42
 
MARITIME853 schreef:
Idd, het ene hart zoekt het andere hart.
Als die elkaar gevonden hebben dan vormt zich het 1 zijn tussen man en vrouw. Zoals God het bedoeld heeft.



God wil een ieder hart dat Hem toe behoort aanraken om het te genezen. Ons emotionele leven staat niet los van ons geestelijk leven.
Ik kan leren om me niet te laten beheersen door mijn emoties maar me te laten leiden door de Heilige Geest en Gods Woord. Hij, die de diepten der harten van de mens doorziet, kan je vertellen wat jouw hart nodig heeft en wil je genezen en vrij zetten om je Zijn vreugde en vrede te doen smaken.

idd
En dat is juist zo mooi.
Mooi geschreven ..............!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 10:46
 
JOANNIE702 schreef:
idd
En dat is juist zo mooi.
Mooi geschreven ..............!!
En eigenlijk precies zo, als jou eerste reactie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 12:17
 
GERRIT084 schreef:
Ja Leanne, het begin, verder reikt mijn ervaring niet (helaas, gelukkig)

Ik hoop dat je ooit voor het hele pakket mag kiezen,je bent het waard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:11
 
GERRIT084 schreef:
Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.

Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden.
De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.
De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart.
Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart.
Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.

En ook, ik vind het ook heel mooi wat je schrijft...

Je schrijft eigenlijk dat je wil proberen om eerst samen met een vrouw/meisje een hart te vormen, voordat je een vlees wilt worden.

Ik weet nog tijdje terug, had me zoiets als muziek in mijn oren geklonken, want ja....de meeste mannen willen toch meteen met je naar bed....

En dan is er ineens een man, die eerst wil dat onze harten bij elkaar komen, waaruit ik opmaak dat hij eerst wil dat 'we' hele goede vrienden worden, alvorens.....wat een héérlijk idee!!!

Lachende smiley

Ik schreef over een tijdje terug, ja, ik ben veranderd, wil nu sowieso geen relatie meer, alleen vriendschap, vandaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:52
 
GERRIT084 schreef:
En eigenlijk precies zo, als jou eerste reactie



ja goed gezien Gerrit en ik vindt het plaatje met tekst ook mooi! Lachende smiley


Laatst aangepast door
JOANNIE702
op zaterdag 12 januari 2013, 14:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LONNEKE695





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:20
 
GERRIT084 schreef:
Ja maar dat zeg ik ook, twee verschillende harten die samen één worden voor vlees er aan te pas komt.
Je mag (moet) toch 2 harten weten te samen smelten tot één samenwerkend geheel, maar wat sommige doen, is het vergelijken met een eerder beschadigd hart.
Daar de schades uithalen en kijken of die ander ook van die oneffenheden heeft, ter voorkoming van.
I.P te kijken of er met die ander te leven valt, het water bij de wijn doen.
En voor de rest, eigenlijk leven als gehuwden, tot dat, het niet meer gaat en er een einde aan maken.
Ik bedoel eigenlijk, nog een poos voor dat e.v.t trouwen tersprake komt.

Als je water bij de wijn doet (is mooi)maar de wijn moet nog wel te drinken zijn.....toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:35
 
Gerrit zegt: I.P te kijken of er met die ander te leven valt, het water bij de wijn doen.

Dus, in plaats van....
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 12 januari 2013, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:50
 
LEANNE226 schreef:
Ik hoop dat je ooit voor het hele pakket mag kiezen,je bent het waard.

Verlegen lachende smiley Bedankt Leanne, maar ik was al lang blij, en zeker bij de laatste, dat ze geen deegroller bij zich had, laat staan had, ofschoon de koekjes tegenwoordig verpakt worden verkocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:47
 
GERRIT084 schreef:
Verlegen lachende smiley Bedankt Leanne, maar ik was al lang blij, en zeker bij de laatste, dat ze geen deegroller bij zich had, laat staan had, ofschoon de koekjes tegenwoordig verpakt worden verkocht.

Zelfs vrouwen mét deegroller kunnen best heel leuk zijn, Gerrit. Maar je moet ze wel een kans willen geven natuurlijk Knipoog smiley


Tess, heeft ook een deegroller in de la liggen.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 14 januari 2013, 12:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 09:55
 
TESSYBEAR731 schreef:
Zelfs vrouwen mét deegroller kunnen best heel leuk zijn, Gerrit. Maar je moet ze wel een kans willen geven natuurlijk Knipoog smiley


Tess, heeft ook een deegroller in de la liggen.

Tis maar net waar zij dat ding voor gaat gebruiken Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 10:27
 
GERRIT084 schreef:
Tis maar net waar zij dat ding voor gaat gebruiken Zieke smiley


voor de appeltaart deeg.....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 10:51
 
a

er bestaat ook al een waarchuwing en meldplicht m.b.t. vrouwen met deegroller, het algemene advies luidt: benader deze mensen niet zelf maar bel 112 en houdt ramen en deuren gesloten Knipoog smiley

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 15 januari 2013, 11:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 11:14
 
JOANNIE702 schreef:
voor de appeltaart deeg.....?

Gelukkig Lachende smiley zit ik nog tussen vlees en hart Gefrustreerde smiley en kan ik nog vrij Verlegen lachende smiley mijn weg vervolgen, zonder 112 te bellen Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:12
 
GERRIT084 schreef:
Gelukkig Lachende smiley zit ik nog tussen vlees en hart Gefrustreerde smiley en kan ik nog vrij Verlegen lachende smiley mijn weg vervolgen, zonder 112 te bellen Coole smiley met zonnebril


Ik herken het probleem heel goed.
Ik had in mijn profiel gezet dat ik een man zocht die mijn hart wilde veroveren en gelukkig heeft mijn lief dat gedaan.
Een huwelijk is echter zoveel meer dan alleen 1 vleessch te zijn.
Op een gegeven moment moet je toch weer boodschappen doen en de was wegwerken, niet waar?
Het samen toegroeien naar een relatie in 1 huis kan mi.i. Niet zonder een gezonde periode van elkaar leren kennen.
Maw: het is een stuk makkelijker om het vleessch te delen dan te bepalen welke pannenset je gaat gebruiken in de nieuwe keuken en welke meubels(lees herinneringen) je wegdoet of perse wilt bewaren.

Zorg er gewoon eerst voor dat je het fijn hebt samen, dat je kunt praten met elkaar. Waarom al die haast? Als het meezit heb je nog jaren te leven met elkaar. Geniet gewoon van het gewone en neem lekker de tijd om ouderwets verkering te hebben met elkaar.
Dan leer je vanzelf de binnenkant van elkaars hart kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 23:42
 
INGE721 schreef:
Ik herken het probleem heel goed.
Ik had in mijn profiel gezet dat ik een man zocht die mijn hart wilde veroveren en gelukkig heeft mijn lief dat gedaan.
Een huwelijk is echter zoveel meer dan alleen 1 vleessch te zijn.
Op een gegeven moment moet je toch weer boodschappen doen en de was wegwerken, niet waar?
Het samen toegroeien naar een relatie in 1 huis kan mi.i. Niet zonder een gezonde periode van elkaar leren kennen.
Maw: het is een stuk makkelijker om het vleessch te delen dan te bepalen welke pannenset je gaat gebruiken in de nieuwe keuken en welke meubels(lees herinneringen) je wegdoet of perse wilt bewaren.

Zorg er gewoon eerst voor dat je het fijn hebt samen, dat je kunt praten met elkaar. Waarom al die haast? Als het meezit heb je nog jaren te leven met elkaar. Geniet gewoon van het gewone en neem lekker de tijd om ouderwets verkering te hebben met elkaar.
Dan leer je vanzelf de binnenkant van elkaars hart kennen.

Eerlijk gezegd zat mijn laatste opmerking, meer in de richting van, en geen vlees en geen hart.
Maar meer de vrije ongebonden zaligheden, het neutrale zonder te hoeven kiezen.
Wand waarom zou ene vrijen man, het ongeluk der zwaar beproefden slavenjuk op zich nemen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar ja alleen den afwas bewerken is ook niet alles, per slot van rekening moet er ook afgedroogd worden Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 00:02
 
GERRIT084 schreef:
Eerlijk gezegd zat mijn laatste opmerking, meer in de richting van, en geen vlees en geen hart.
Maar meer de vrije ongebonden zaligheden, het neutrale zonder te hoeven kiezen.
Wand waarom zou ene vrijen man, het ongeluk der zwaar beproefden slavenjuk op zich nemen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar ja alleen den afwas bewerken is ook niet alles, per slot van rekening moet er ook afgedroogd worden Engeltje smiley

Gerrit, je bent wel wat angstig hoor...leef! Elke dag is er weer 1 minder dat je dit kunt doen. En ja, pijn hoort erbij, maar geluk ook. Aan jou en je partner de eer er samen het beste van te maken en de moeilijke tijden te trotseren en de fijne tijden te genieten. Inge verwoordde het goed, een wijze vrouw, helaas bezet voor je, maar er zijn er meer. Zoekt....en Gij zult vinden!

Enne...afdrogen? Als je het een uurtje laat staan...is het al droog he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 01:13
 
Och ik was eerst ook zo terug houdend,
als je niet probeert zal je blijven in dat ene kleine hoekje
de angst hoekje!
En angst is een slechte raadgever

gewoon proberen en luistert naar je hart
die zal je voelen als het goed voelt
en de rest komt vanzelf wel

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 07:18
 
CORNE927 schreef:
Gerrit, je bent wel wat angstig hoor...leef! Elke dag is er weer 1 minder dat je dit kunt doen. En ja, pijn hoort erbij, maar geluk ook. Aan jou en je partner de eer er samen het beste van te maken en de moeilijke tijden te trotseren en de fijne tijden te genieten. Inge verwoordde het goed, een wijze vrouw, helaas bezet voor je, maar er zijn er meer. Zoekt....en Gij zult vinden!

Enne...afdrogen? Als je het een uurtje laat staan...is het al droog he.

Nee, maar dat heeft meer te maken met mijn schrijfwijzen Gefrustreerde smiley ik heb geen relatie Huilende smiley, smiley in tranen
Dus helaas, afwassen al 30 jaar op mun uppie Woedende smiley bij mij zetten ze al na een paar maanden op een rennen Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 16 januari 2013, 07:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 07:53
 
De laatste relatie die ik had, langdurig, ja, die gozer deed alles voor me...lag ik de hele dag op de bank te hangen, tv, achter de pc...als hij thuis kwam van ze werk ging die huishouden doen, boodschappen, koken, en ik maar op die bank, zeggen hoe blij ik was met hem Knipoog smiley

Was een goede gozer, ook al was tie niet gelovig, ging uit, wil niet over reden uitweiden...ja, ik maakte het uit...

Doet me nog pijn hoor, als ik er es langsfiets ofzo, hij heb nu en ander....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 08:23
 
CORNE927 schreef:
Gerrit, je bent wel wat angstig hoor...leef! Elke dag is er weer 1 minder dat je dit kunt doen. En ja, pijn hoort erbij, maar geluk ook. Aan jou en je partner de eer er samen het beste van te maken en de moeilijke tijden te trotseren en de fijne tijden te genieten. Inge verwoordde het goed, een wijze vrouw, helaas bezet voor je, maar er zijn er meer. Zoekt....en Gij zult vinden!

Enne...afdrogen? Als je het een uurtje laat staan...is het al droog he.

Ja, ik ben bijvoorbeeld zo'n wijze vrouw ;)

Als ik je openingsposting een jaartje geleden had gelezen, ja, had ik wel een mailtje gestuurd.... ;)

Eerst hart, dan vlees, dus eerst vrienden worden en een tijd zijn, en dan pas...ja, die instelling trek me wel aan....vind het ook bijbels...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 09:52
 
CORNE927 schreef:
Gerrit, je bent wel wat angstig hoor...leef! Elke dag is er weer 1 minder dat je dit kunt doen. En ja, pijn hoort erbij, maar geluk ook. Aan jou en je partner de eer er samen het beste van te maken en de moeilijke tijden te trotseren en de fijne tijden te genieten. Inge verwoordde het goed, een wijze vrouw, helaas bezet voor je, maar er zijn er meer. Zoekt....en Gij zult vinden!

Enne...afdrogen? Als je het een uurtje laat staan...is het al droog he.

Angstig is wel en groot woord hoor Corne, en of ik voorheen angstig was?!
De gedachte, en uiteindelijk noem ik het valse voorzichtigheid, zoals ik in het verleden Christelijk ben opgevoed.
Geen valse opvoeding van mijn ouders hoor, maar meer de misleiding die de kerk (algemeen) heeft gebracht, binnen het huwelijk, of over het huwelijk.
Ze hebben er, naar mijn gevoel, een kerkelijke afhankelijkheid van gemaakt, die vroeger nog wel eens werd misbruikt.
En niet alleen de kerk, maar ook de gemeente algemeen, en uiteindelijk is dat bij die laatste nog steeds zo.
Ik zie het als één grote centen afhankelijke mogendheid die als enigste
twee profijt hebben, van het a) binden en b) ontbinden van een huwelijk.

En wat de kop betreft?!
Hoop ik wel, dat ik altijd mijn hoofd er bij te houden, mijn huidige positie is in deze momenteel, wel erg makkelijk van oordeel.
Maar ik geloof ook wel, dat als ik bubbel bemand zou zijn, het vlees het zou winnen.
Maar wel met die gedachte, dat het menselijkerwijs emotioneel goed is.
En of er ooit nog een kerk of gemeente huis aan te pas komen, ja, daar zijn er nog al tijd twee die daar over beslissen, en niet één alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 10:15
 
Hai Gerrit :)

Ik vind je stuk erg duidelijk!

Ik heb een vraag over de tweede alinea. Daar snap ik dit stukje niet van:
Quote:
En wat de kop betreft?!
Hoop ik wel, dat ik altijd mijn hoofd er bij te houden, mijn huidige positie is in deze momenteel, wel erg makkelijk van oordeel.
Maar ik geloof ook wel, dat als ik bubbel bemand zou zijn, het vlees het zou winnen.
Maar wel met die gedachte, dat het menselijkerwijs emotioneel goed is.

Bedoel je met 'de kop', de eerste bijdrage waarmee je dit onderwerp begon?

En deze zin: 'maar als ik bubbel bemand zou zijn....dat moet natuurlijk, denk ik, zijn, 'dubbel bemand'. En bedoel je daar dan mee, met 'dubbel bemand', dat je zeg maar met twee vrouwen date, of met 2 vrouwen een vriendschap hebt?
Dat dan 'het vlees' het zou winnen?

Ja, dit zijn oprechte vragen.

Alvast bedankt voor de antwoord(en)!!!

ps: nu, enkele minuten later denk ik het te snappen: je bedoelt met 'dubbel bemand', dat je gewoon met zijn tweeën bent, dus een vriendin hebt....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 10:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 10:21
 
SHANITA130 schreef:
Hai Gerrit :)

Ik vind je stuk erg duidelijk!

Ik heb een vraag over de tweede alinea. Daar snap ik dit stukje niet van:

Bedoel je met 'de kop', de eerste bijdrage waarmee je dit onderwerp begon?

En deze zin: 'maar als ik bubbel bemand zou zijn....dat moet natuurlijk, denk ik, zijn, 'dubbel bemand'. En bedoel je daar dan mee, met 'dubbel bemand', dat je zeg maar met twee vrouwen date, of met 2 vrouwen een vriendschap hebt?
Dat dan 'het vlees' het zou winnen?

Ja, dit zijn oprechte vragen.

Alvast bedankt voor de antwoord(en)!!!

ps: nu, enkele minuten later denk ik het te snappen: je bedoelt met 'dubbel bemand', dat je gewoon met zijn tweeën bent, dus een vriendin hebt....

Dubbel bemand, is misschien een beetje vreemde uitdrukking, als ik met zijn twee zou zijn, en dat ben ik niet, anders zou ik hier een soort van bigamie gaan plegen.
En dat mag ook nie............ en dan nog, ik heb al moeite er één te ringen, laat staan meerdere.............. Boze smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 16 januari 2013, 10:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 10:52
 
GERRIT084 schreef:
Dubbel bemand, is misschien een beetje vreemde uitdrukking, als ik met zijn twee zou zijn, en dat ben ik niet, anders zou ik hier een soort van bigamie gaan plegen.
En dat mag ook nie............ en dan nog, ik heb al moeite er één te ringen, laat staan meerdere.............. Boze smiley

Hai Gerrit :)

Ik bedoelde het zo met 2 vrouwen vriendschap, dat je het dan moeilijker zou krijgen met het vlees.
Met één van de twee natuurlijk ;)
Dus natuurlijk niet, met 2 vrouwen tegelijk een seksuele relatie, da's toch bigamie?

Maar ja, het is me nu helemaal duidelijk, bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 11:13
 
SHANITA130 schreef:
De laatste relatie die ik had, langdurig, ja, die gozer deed alles voor me...lag ik de hele dag op de bank te hangen, tv, achter de pc...als hij thuis kwam van ze werk ging die huishouden doen, boodschappen, koken, en ik maar op die bank, zeggen hoe blij ik was met hem Knipoog smiley

Was een goede gozer, ook al was tie niet gelovig, ging uit, wil niet over reden uitweiden...ja, ik maakte het uit...

Doet me nog pijn hoor, als ik er es langsfiets ofzo, hij heb nu en ander....

Meen je dit serieus Shanita? Dat kan haast niet waar zijn want je noemt jezelf een wijze vrouw....

Ikke niet snappen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 11:33
 
ZOEKER064 schreef:
Meen je dit serieus Shanita? Dat kan haast niet waar zijn want je noemt jezelf een wijze vrouw....

Ikke niet snappen Smiley die vol vragen zit


Ik zat toen in een moeilijke periode....

Ik wil daar nu niet over uitweiden, was iets verdrietigs gebeurd toen recentelijk, heel verdrietig...

Ja, anders had 'je' natuurlijk een hele ander situatie..

Maar ja, ik bedoel het zo, dat ik het wel heel tof vond, dat er dan iemand voor je zorgt, waar je van houdt en een relatie mee hebt...

Ja, zo kunnen dingen verkeerd overkomen he, als je niet alle informatie hebt...

Daarom ben ik zelf altijd heel voorzichtig met oordelen.....je/ik ken nooit het hele verhaal...

Goed dat je het even vroeg!

Mazzel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:08
 
SHANITA130 schreef:
Ik zat toen in een moeilijke periode....

Ja, zo kunnen dingen verkeerd overkomen he, als je niet alle informatie hebt...

Daarom ben ik zelf altijd heel voorzichtig met oordelen.....je/ik ken nooit het hele verhaal...

Goed dat je het even vroeg!

Mazzel!

Precies. Ik besef me dat ik niets weet en kan en wil dus ook niet oordelen.

Mijn hart doet pijn als ik hoor van een man die alles geeft wat hij heeft aan iemand die in de problemen zit (de essentie van geloven, dat was wat Jezus van ons vraagt), in jouw verhaal zonder terug te ontvangen, en dan wordt weggestuurd.
Ik heb met hem te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:46
 
ZOEKER064 schreef:
Precies. Ik besef me dat ik niets weet en kan en wil dus ook niet oordelen.

Mijn hart doet pijn als ik hoor van een man die alles geeft wat hij heeft aan iemand die in de problemen zit (de essentie van geloven, dat was wat Jezus van ons vraagt), in jouw verhaal zonder terug te ontvangen, en dan wordt weggestuurd.
Ik heb met hem te doen.

Ik zeg niets denk alleen soms denk ik dat de HEER me de kracht geeft om een relatie aan te gaan het andere moment denk ik oo nee want dit want dat doe maar niet dan ben je veilig en hup terug in de schulp het huisje van Anita .
Echt vertrouwen op Hem is zo moeilijk soms al zou ik wel willen maar mensen weer zeggen maar ook mensen gelijk hebben gehad ook in verleden ppff zegt de bijbel vertrouw niet op mensen hoop niet dat dit geschommel het hele jaar zal duren en ik ook echt mag en kan genieten en zeker mag zijn van wat ik doe als ik er voor ga dat ik dat vertrouwen van Hem mag verwachten in alle dingen maar ik weet er zijn dingen die niet kloppen in mijn ogen zijn ogen kijken anders en dat staat buiten de relatie word dan gezegd ik zeg nee ik wil alles van je weten en zeker zijn maar die zekerheid krijgen we allebei voorlopig niet
Ik voel ik zie maar denk soms ook zou het niet zo zijn dat het zijn invulling was en is ? om mij lief te hebben.

gr Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:57
 
ALTJE848 schreef:
Echt vertrouwen op Hem is zo moeilijk soms al zou ik wel willen maar mensen weer zeggen maar ook mensen gelijk hebben gehad ook in verleden ppff zegt de bijbel vertrouw niet op mensen

Ja, vertrouwen op Hem betekend vertrouwen dat het leven zoals het nu is goed is. Dat het alles biedt om te kunnen groeien, groeien in zelfvertrouwen en groeien in begrijpen van wat God met het leven heeft bedoeld.

Ik moet denken aan een lied dat zondag bij ons in de gemeente werd gezongen, een lied van Laura Story met de titel Blessings.

http://www.youtube.com/watch?v=WvgzjNb_X3Q

Wij bidden om verlichting van lijden.
Maar wat nu als Uw genezing komt door tranen?
Wat als de tegenslagen in dit leven vermomde genade van u is?

Vertrouw niet op mensen en laat je niet leiden door angst. Vertrouw dat God weet wat het beste voor ons is, altijd. Geen zorgen voor de dag van morgen, wees als de bloem in het veld ....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 8 Volgende
Pagina 3 van 8