ChristianMatch
 


Forum

Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:26
 
ZOEKER064 schreef:
Ja, vertrouwen op Hem betekend vertrouwen dat het leven zoals het nu is goed is. Dat het alles biedt om te kunnen groeien, groeien in zelfvertrouwen en groeien in begrijpen van wat God met het leven heeft bedoeld.

Ik moet denken aan een lied dat zondag bij ons in de gemeente werd gezongen, een lied van Laura Story met de titel Blessings.

http://www.youtube.com/watch?v=WvgzjNb_X3Q

Wij bidden om verlichting van lijden.
Maar wat nu als Uw genezing komt door tranen?
Wat als de tegenslagen in dit leven vermomde genade van u is?


Vertrouw niet op mensen en laat je niet leiden door angst. Vertrouw dat God weet wat het beste voor ons is, altijd. Geen zorgen voor de dag van morgen, wees als de bloem in het veld ....

Dank voor de bemoedigende woorden en het lied.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 18 januari 2013, 17:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 14:04
 
ANNETTE050 schreef:
Dank voor de bemoedigende woorden en het lied.
Stefaus vertrouwde de Heere met zijn hele hart, juist daarom werd hij gestenigd....wat moet er door hem heen zij gegaan, die laatste momenten!
Dé reden waarom hij werd gestenigd, zijn geloof! (Geloven betekent vertrouwen.)
Waarom opende de hemel zich...omdat Stefanus op het laatste moment bezig was zijn geloof te verliezen?.....

Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'?

We kunnen ook trachten, en dat is geen makkelijke oefening, te leven in overgave. Gewoon aanvaarden wat ons over komt. Eigenlijk kunnen we ook niet anders. Als je dan toch alles aan God wijdt dan moet je zowel die mooie vriendschap als Zijn werk zien maar ook de mindere mooie dingen moeten we dan zien als Zijn heilzame werking. In de theologie spreken ze dan van een actieve en passieve God. Misschien is dat moeilijk te aanvaarden maar het is nu eenmaal zo. Als je daadwerkelijk denkt dat alles Zijn plan is moet je ook alles aanvaarden, is de moraal van dit schrijven.

Niet alleen Stefanus maar ook de Zoon, Jezus, heeft geleden omdat doodgewone mensen totaal iets anders deden dan datgene wat wij als christenen zouden verwachten. Vergeten we ook de woorden, de meest menselijk woorden van Christus niet: 'Vader waarom verlaat Gij mij...'


Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 17 januari 2013, 07:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:44
 
FRANKT627 schreef:
We kunnen ook trachten, en dat is geen makkelijke oefening, te leven in overgave. Gewoon aanvaarden wat ons over komt. Eigenlijk kunnen we ook niet anders. Als je dan toch alles aan God wijdt dan moet je zowel die mooie vriendschap als Zijn werk zien maar ook de mindere mooie dingen moeten we dan zijn als Zijn heilzame werking. In de theologie spreken ze dan van een actieve en passive God. Misschien is dat moeilijk te aanvaarden maar het is nu eenmaal zo. Als je daadwerkelijk denkt dat alles Zijn plan is moet je ook alles aanvaarden is de moraal van dit schrijven.

Niet alleen Stefanus maar ook de Zoon, Jezus, heeft geleden omdat doodgewone mensen totaal iets anders deden dan datgene wat wij als christenen zouden verwachten. Vergeten we ook de woorden, de meest menselijk woorden van Christus niet: 'Vader waarom verlaat Gij mij...'

Er zit heel veel in, Frank, in wat je zegt. En werkelijk aanvaarden dat wat God doet, goed is, is soms wel ernstig onmogelijk moeilijk. Maar wel waar.

Maar zolang onze gedachten en wil een rol spelen, is overgave iets, wat eigenlijk onmogelijk is. En daarbij, we blijven verantwoordelijk voor wat we doen, en zullen ook alles moeten doen wat we kunnen. Maar als we eigenlijk geen kant meer opkunnen, dan is het echt moeilijk het over te geven, en te zeggen: Uw wil geschiede....


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 16 januari 2013, 15:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZOEKER064





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:47
 
ANNETTE050 schreef:
Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'?

Hoi Annette, dat is een mooi onderwerp voor een nieuw topic!

Vroeger verstond ik daar iets heel anders onder dan nu. Daar zijn hele boeken over geschreven en nog te schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:46
 
ZOEKER064 schreef:
Precies. Ik besef me dat ik niets weet en kan en wil dus ook niet oordelen.

Mijn hart doet pijn als ik hoor van een man die alles geeft wat hij heeft aan iemand die in de problemen zit (de essentie van geloven, dat was wat Jezus van ons vraagt), in jouw verhaal zonder terug te ontvangen, en dan wordt weggestuurd.
Ik heb met hem te doen.

En natuurlijk is het zo helemaal niet gegaan.

Ja, idd ik had nét iets heel ergs verdrietigs meegemaakt.

En idd, hij deed daarom ontzettend veel voor me.

En ja, dan kom je, ik dus, ergens achter.....wat écht niet kan....

En dan maak ik het uit, met gegronde reden, en met veel pijn en verdriet, dus je kan wel raden wat....

En ik stuurde hem niet weg, ging naar me huis.

Nog steeds als ik langs ze huis fiets doet het me pijn, wat er was gebeurd waardoor ik het uitmaakte, en dát het uit is, het feit dus.

ps: 'langdurig' was voor mij al enkele maanden....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 16:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:24
 
INGE721 schreef:
Ik herken het probleem heel goed.
Ik had in mijn profiel gezet dat ik een man zocht die mijn hart wilde veroveren en gelukkig heeft mijn lief dat gedaan.
Een huwelijk is echter zoveel meer dan alleen 1 vleessch te zijn.
Op een gegeven moment moet je toch weer boodschappen doen en de was wegwerken, niet waar?
Het samen toegroeien naar een relatie in 1 huis kan mi.i. Niet zonder een gezonde periode van elkaar leren kennen.
Maw: het is een stuk makkelijker om het vleessch te delen dan te bepalen welke pannenset je gaat gebruiken in de nieuwe keuken en welke meubels(lees herinneringen) je wegdoet of perse wilt bewaren.

Zorg er gewoon eerst voor dat je het fijn hebt samen, dat je kunt praten met elkaar. Waarom al die haast? Als het meezit heb je nog jaren te leven met elkaar. Geniet gewoon van het gewone en neem lekker de tijd om ouderwets verkering te hebben met elkaar.
Dan leer je vanzelf de binnenkant van elkaars hart kennen.

Een verstandige duidelijke reactie, idd gaat het om de binnenkant van elkaar in een relatie. Dat gaat heel diep....


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 18:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:55
 
FRANKT627 schreef:
We kunnen ook trachten, en dat is geen makkelijke oefening, te leven in overgave. Gewoon aanvaarden wat ons over komt. Eigenlijk kunnen we ook niet anders. Als je dan toch alles aan God wijdt dan moet je zowel die mooie vriendschap als Zijn werk zien maar ook de mindere mooie dingen moeten we dan zijn als Zijn heilzame werking. In de theologie spreken ze dan van een actieve en passive God. Misschien is dat moeilijk te aanvaarden maar het is nu eenmaal zo. Als je daadwerkelijk denkt dat alles Zijn plan is moet je ook alles aanvaarden is de moraal van dit schrijven.

Niet alleen Stefanus maar ook de Zoon, Jezus, heeft geleden omdat doodgewone mensen totaal iets anders deden dan datgene wat wij als christenen zouden verwachten. Vergeten we ook de woorden, de meest menselijk woorden van Christus niet: 'Vader waarom verlaat Gij mij...'

Tjonge, wat een filosofie. JG ???


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:57
 
MARITIME853 schreef:
Tjonge, wat een filosofie.

Als het te moeilijk is wil ik wel trachten het eenvoudiger uit te leggen...misschien vind ik wel ergens bijbelteksten die het voor sommige verstaanbaarder maken... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:59
 
FRANKT627 schreef:
Als het te moeilijk is wil ik wel trachten het eenvoudiger uit te leggen...misschien vind ik wel ergens bijbelteksten die het voor sommige verstaanbaarder maken... Knipoog smiley

nou dat zou eens verhelderend kunnen werken.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:59
 
dubbel!

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:04
 
ANNETTE050 schreef:
Dank voor de bemoedigende woorden en het lied.
Stefanus vertrouwde de Heere met zijn hele hart, juist daarom werd hij gestenigd....wat moet er door hem heen zijn gegaan, die laatste momenten!
Dé reden waarom hij werd gestenigd, zijn geloof! (Geloven betekent vertrouwen.)
Waarom opende de hemel zich...omdat Stefanus op het laatste moment bezig was zijn geloof te verliezen?.....

Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'?

Ik denk dat Stefanus god heel goed kende, hij richtte zich op boven, en liet de dingen van de aarde geen macht over hem nemen.Hij was in staat om een oordeel te laten rusten en om tijdens zijn steniging te bidden voor de mensen die hem stenigden.
Ik denk helemaal niet dat stefanus zijn geloof aan het verliezen was, alleen jezus heeft alleen zijn kruis moeten dragen, voor ons, wanneer wij vervolgd worden ofzo om jezus naam, staat jezus en god ons bij, geeft ons de kracht en ja dan staat de hemel helemaal open om ons te helpen.
lees maar es getuigenissen van mensen die geleden hebben om jezus naam.

Niets zo veilig trouwens als vertrouwen op god. toen ik er alleen voor stond met 7 inwonende kids, niemand had die me echt hielp, gebroken was in het leven, soms geen geld om te eten, geen huis kon vinden,erg agressieve ex.heb ik god leren vertrouwen omdat ik me in me wanhoop tot hem richtte. god zorgt als een vader voor ons, een hele goede lieve vader. Ook al begrijpen we soms niet waarom, 1 ding weet ik wel, niets zo veilig als op god vertrouwen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:17
 
ANNETTE050 schreef:
Stefanus vertrouwde de Heere met zijn hele hart, juist daarom werd hij gestenigd....

Is dat zo???

Had het met vertrouwen te maken?
Of was het omdat Stefanus dingen sprak waardoor de kerk van die tijd begon te knarsentanden en hun oren dicht stoppte, omdat het niet van hem geaccepteerd werd en hij als een hoogverheven persoon over kwam????


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:31
 
PETRA373 schreef:
Ik denk dat Stefanus god heel goed kende, hij richtte zich op boven, en liet de dingen van de aarde geen macht over hem nemen.Hij was in staat om een oordeel te laten rusten en om tijdens zijn steniging te bidden voor de mensen die hem stenigden.
Ik denk helemaal niet dat stefanus zijn geloof aan het verliezen was, alleen jezus heeft alleen zijn kruis moeten dragen, voor ons, wanneer wij vervolgd worden ofzo om jezus naam, staat jezus en god ons bij, geeft ons de kracht en ja dan staat de hemel helemaal open om ons te helpen.
lees maar es getuigenissen van mensen die geleden hebben om jezus naam.

Niets zo veilig trouwens als vertrouwen op god. toen ik er alleen voor stond met 7 inwonende kids, niemand had die me echt hielp, gebroken was in het leven, soms geen geld om te eten, geen huis kon vinden,erg agressieve ex.heb ik god leren vertrouwen omdat ik me in me wanhoop tot hem richtte. god zorgt als een vader voor ons, een hele goede lieve vader. Ook al begrijpen we soms niet waarom, 1 ding weet ik wel, niets zo veilig als op god vertrouwen. Lachende smiley

Bedankt voor je mooie reactie. Zou fijn zijn als er een topic zou komen over dit onderwerp en dat cm-leden misschien iets willen vertellen, hoe de Heere God gered heeft uit pittige situaties. Dat zou echt mooi zijn!!

Maar toch is er wat bijzonders aan de hand geweest toen Stefanus gestenigd werd. Het is niet de eerste keer geweest, dat Jezus niet ingreep. Sommigen zeggen dat bij de steniging van Stefanus de echte christenvervolging begon.
Maar dat is denk ik niet zo, omdat Jezus, zoals ik al schreef, ook bij Johannes de Doper niet ingreep, in tegenstelling zelfs.
Johannes de Doper heeft toen in de gevangenis ook wel getwijfeld; ...hij liet de discipelen vragen aan Jezus of Hij de Messias was of dat ze moesten wachten op de echte. Maar Jezus ging niet eens naar hem toe en we weten hoe hij gestorven is.

Er staat, zover ik weet, maar twee maal in de Bijbel dat de hemel zich opende. Bij de doop van Jezus en hier bij Stefanus...please correct me if I am wrong!!!
Wat ook bijzonder is, is dat er in de Bijbel staat dat Jezus stond, toen Stefanus hem zag. In alle andere gevallen wordt geschreven, dat Jezus zit aan de rechterhand van God.
Dat God nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open doors).
Maar het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.

Het heeft me altijd diep geraakt...soms redt God wonderbaarlijk....Petrus bevrijdt door een engel, Paulus wordt gebeten door een giftige slang en schudt de slang af enz. enz. Anne van der Bijl wordt wonderbaarlijk geleidt en geredt.

En ja, ik weet wel zeker, dat Stefanus een diep gelovig man is geweest, met een enorm geloof/vertrouwen in de Heere.
Het bizarre is, dat de steniging de goedkeuring van Saulus heeft, die dan later door God met blindheid geslagen wordt, ná de dood van Stefanus.
Dan wordt hij Paulus, die erg veel Bijbelboeken heeft geschreven.

Stefanus had bij de farizeeen. die luisterden, al het bloed onder de nagels vandaan gehaald. Maar hij hield niet op en ging door met getuigen. Hij stopte pas met getuigen toen het niet anders meer kon.
Hij gaf zich niet passief over. Groot respect voor hem!

Maar wat is dat nu concreet, overgave, geloof, vertrouwen....wanneer moet je blijven vechten voor iets, wanneer moet je iets loslaten en het maar over je heen laten komen zoals het komt.
Overgave komt op mij soms over als het rustig op een stoel gaan zitten aan te kijken hoe een dief je huis leegfooft, zonder je daar tegen te verzetten. Ik weet het zelf echt even niet.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 16 januari 2013, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:26
 
ANNETTE050 schreef:
Bedankt voor je mooie reactie. Zou fijn zijn als er een topic zou komen over dit onderwerp en dat cm-leden misschien iets willen vertellen, hoe de Heere God gered heeft uit pittige situaties. Dat zou echt mooi zijn!!

Maar toch is er wat bijzonders aan de hand geweest toen Stefanus gestenigd werd. Het is niet de eerste keer geweest, dat Jezus niet ingreep. Sommigen zeggen dat bij de steniging van Stefanus de echte christenvervolging begon.
Maar dat is denk ik niet zo, omdat Jezus, zoals ik al schreef, ook bij Johannes de Doper niet ingreep, in tegenstelling zelfs.
Johannes de Doper heeft toen in de gevangenis ook wel getwijfeld; ...hij liet de discipelen vragen aan Jezus of Hij de Messias was of dat ze moesten wachten op de echte. Maar Jezus ging niet eens naar hem toe en we weten hoe hij gestorven is.

Er staat, zover ik weet, maar twee maal in de Bijbel dat de hemel zich opende. Bij de doop van Jezus en hier bij Stefanus...please correct me if I am wrong!!!
Wat ook bijzonder is, is dat er is in de Bijbel staat dat Jezus stond, toen Stefanus hem zag. In alle andere gevallen wordt geschreven, dat Jezus zit aan de rechterhand van God.
Dat God nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open doors). Het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.

Het heeft me altijd diep geraakt...soms redt God wonderbaarlijk....Petrus bevrijdt door een engel, Paulus wordt gebeten door een giftige slang en schudt de slang af enz. enz. Anne van der Bijl wordt woderbaarlijk geleidt en geredt.

En ja, ik weet wel zeker, dat Stefanus een diep gelovig man is geweest, met een enorm geloof/vertrouwen in de Heere.
Het bizarre is, dat de steniging de goedkeuring van Saulus heeft, die dan later door God met blindheid geslagen wordt, ná de dood van Stefanus.
Dan wordt hij Paulus, die erg veel Bijbelboeken heeft geschreven.

Dat God ook nu nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open Doors).
Het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.
Dus overgave is uiteindelijk de enige houding naar de Heere toe.

Maar wat is dat concreet, overgave, geloof, vertrouwen....wanneer moet je blijven vechten voor iets, wanneer moet je iets loslaten en het maar over je heen laten komen zoals het komt.

Mooi stuk, ga er morgen op in, interresant om over van mening te wissellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:43
 
ZOEKER064 schreef:
Hoi Annette, dat is een mooi onderwerp voor een nieuw topic!

Vroeger verstond ik daar iets heel anders onder dan nu. Daar zijn hele boeken over geschreven en nog te schrijven.

Ja, dat zou wel fijn zijn!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:31
 
ANNETTE050 schreef:
Bedankt voor je mooie reactie. Zou fijn zijn als er een topic zou komen over dit onderwerp en dat cm-leden misschien iets willen vertellen, hoe de Heere God gered heeft uit pittige situaties. Dat zou echt mooi zijn!!

Maar toch is er wat bijzonders aan de hand geweest toen Stefanus gestenigd werd. Het is niet de eerste keer geweest, dat Jezus niet ingreep. Sommigen zeggen dat bij de steniging van Stefanus de echte christenvervolging begon.
Maar dat is denk ik niet zo, omdat Jezus, zoals ik al schreef, ook bij Johannes de Doper niet ingreep, in tegenstelling zelfs.
Johannes de Doper heeft toen in de gevangenis ook wel getwijfeld; ...hij liet de discipelen vragen aan Jezus of Hij de Messias was of dat ze moesten wachten op de echte. Maar Jezus ging niet eens naar hem toe en we weten hoe hij gestorven is.

De Heer werd al vervolgd.

Er staat, zover ik weet, maar twee maal in de Bijbel dat de hemel zich opende. Bij de doop van Jezus en hier bij Stefanus...please correct me if I am wrong!!!
Wat ook bijzonder is, is dat er in de Bijbel staat dat Jezus stond, toen Stefanus hem zag. In alle andere gevallen wordt geschreven, dat Jezus zit aan de rechterhand van God.
Dat God nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open doors).
Maar het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.

Het heeft me altijd diep geraakt...soms redt God wonderbaarlijk....Petrus bevrijdt door een engel, Paulus wordt gebeten door een giftige slang en schudt de slang af enz. enz. Anne van der Bijl wordt wonderbaarlijk geleidt en geredt.

En ja, ik weet wel zeker, dat Stefanus een diep gelovig man is geweest, met een enorm geloof/vertrouwen in de Heere.
Het bizarre is, dat de steniging de goedkeuring van Saulus heeft, die dan later door God met blindheid geslagen wordt, ná de dood van Stefanus.
Dan wordt hij Paulus, die erg veel Bijbelboeken heeft geschreven.

Stefanus had bij de farizeeen. die luisterden, al het bloed onder de nagels vandaan gehaald. Maar hij hield niet op en ging door met getuigen. Hij stopte pas met getuigen toen het niet anders meer kon.
Hij gaf zich niet passief over. Groot respect voor hem!

Maar wat is dat nu concreet, overgave, geloof, vertrouwen....wanneer moet je blijven vechten voor iets, wanneer moet je iets loslaten en het maar over je heen laten komen zoals het komt.
Overgave komt op mij soms over als het rustig op een stoel gaan zitten aan te kijken hoe een dief je huis leegfooft, zonder je daar tegen te verzetten. Ik weet het zelf echt even niet.


Stefanus was de laaste apostol van de 12 welke gedood werdt 3.5 jaar nadat de Heer aan het kruis is geweest.
Dus "christen vervolging" begon niet met stefanus.
De Heer had namelijk al gezegd tegen de Farizeeers, schrifgeleerden en Saduseeers: addergebroed gij die de profeten dood!!

Vervolging was al aan de gang toen de Here Jezus geboren werd.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 22:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:49
 
Maritime:

Vervolging was al aan de gang toen de Here Jezus geboren werd.




Dat lijkt me stug, onderbouw dat eens.

Toen Christus geboren werd, waren er nog geen Christenen. Het gaat hier over de christenvervolging dus die kan er toen nog niet geweest zijn. Van vervolging is sprake als er systematisch jacht op mensen met een bepaald kenmerk gemaakt wordt. Volgens de Joodse Oud-Testamentische wetgeving kon Christus ook vervolgd worden zodra hij predikte dat de Joodse wetten niet toegepast hoefden te worden, dat zagen ze als Godslastering. Welnu, Christus deed dat, wat ook de echte betekenis van Joh 8 is en dan mocht hij gestraft worden. Christus ging niet als een fundamentalist met de wetten om en dat bleek. De Joodse fundamentalisten waren niet zoveel beter als de huidige fundamentalisten in het Midden-Oosten. De farizeïsche opvatingen, daar wil je toch niet bijhoren? Maar voordat je van christenvervolging kunt spreken, moeten er wel eerst Christenen zijn, en dat waren toch echt niet de herders en de wijzen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 17 januari 2013, 16:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:49
 
THOMAS968 schreef:
Maritime:

Vervolging was al aan de gang toen de Here Jezus geboren werd.

Dat lijkt me stug, onderbouw dat eens.

Toen Christus geboren werd, waren er nog geen Christenen. Het gaat hier over de christenvervolging dus die kan er toen nog niet geweest zijn. Van vervolging is sprake als er systematisch jacht op mensen met een bepaald kenmerk gemaakt wordt. Volgens de Joodse Oud-Testamentische wetgeving kon Christus ook vervolgd worden zodra hij predikte dat de Joodse wetten niet toegepast hoefden te worden, dat zagen ze als Godslastering. Welnu, Christus deed dat, wat ook de echte betekenis van Joh 8 is en dan mocht hij gestraft worden. Christus ging niet als een fundamentalist met de wetten om en dat bleek. De Joodse fundamentalisten waren niet zoveel beter als de huidige fundamentalisten in het Midden-Oosten. De farizeische opvatingen, daat wil je toch niet bijhoren? Maar voordat je van christenvervolging kunt spreken, moeten er wel eerst Christenen zijn, en dat waren toch echt niet de herders en de wijzen.

Thomas

Openbaringen:

Rev 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus,

Lees deze tekst nu eens voor jezelf. ........In de verdrukking en in het koninkrijk.....

Johannes werd verdrukt en was ook al in het Koninkrijk....
Johannes had een taak van God mee gekregen voordat hij geboren werd.

Mat 3:1 En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de woestijn van Judea,
Mat 3:2 En zeggende: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.
Mat 3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

De paden van de Heer (kerk) waren toen al krom gegaan...
Ga nu maar eens na in de NT wat de Heer zegt tegen ons om te doen?

De Here Jezus stond niet voor niets voor de hoge heren van de kerk met de vraag wie zegt jij dat je bent?
De vervolging was er altijd al.
Ook Johannes moest zich telkens verantwoorden aan de farriseers, saduseeers en schriftgeleerden!!!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op donderdag 17 januari 2013, 00:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 06:59
 
MARITIME853 schreef:
Openbaringen:

Rev 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus,

Lees deze tekst nu eens voor jezelf. ........In de verdrukking en in het koninkrijk.....

Johannes werd verdrukt en was ook al in het Koninkrijk....
Johannes had een taak van God mee gekregen voordat hij geboren werd.

Mat 3:1 En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de woestijn van Judea,
Mat 3:2 En zeggende: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.
Mat 3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

De paden van de Heer (kerk) waren toen al krom gegaan...
Ga nu maar eens na in de NT wat de Heer zegt tegen ons om te doen?

De Here Jezus stond niet voor niets voor de hoge heren van de kerk met de vraag wie zegt jij dat je bent?
De vervolging was er altijd al.
Ook Johannes moest zich telkens verantwoorden aan de farriseers, saduseeers en schriftgeleerden!!!

Afgezien van het feit dat dit geen onderbouwing is van jouw uitspraak dat er al christenvervolging was voordat er christenen waren, ben ik bang dat jouw grote bijbelkennis je nu even in de steek laat.
De apostel Johannes uit je eerste bijbeltekst is toch echt een andere Johannes dan de Johannes waar je volgende 3 bijbelteksten over gaan. De apostel Johannes zat inderdaad op het eiland Patmos, de andere Johannes was toen al een kop kleiner gemaakt.


Maar ik zal niet gelijk gaan roepen: dus geen bijbelkennis, zoals jij eerder deed. Tenslotte kan iedereen een foutje maken, toch?


Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 17 januari 2013, 06:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:10
 
JANS221 schreef:
Afgezien van het feit dat dit geen onderbouwing is van jouw uitspraak dat er al christenvervolging was voordat er christenen waren, ben ik bang dat jouw grote bijbelkennis je nu even in de steek laat.
De apostel Johannes uit je eerste bijbeltekst is toch echt een andere Johannes dan de Johannes waar je volgende 3 bijbelteksten over gaan. De apostel Johannes zat inderdaad op het eiland Patmos, de andere Johannes was toen al een kop kleiner gemaakt.


Maar ik zal niet gelijk gaan roepen: dus geen bijbelkennis, zoals jij eerder deed. Tenslotte kan iedereen een foutje maken, toch?

Je haalt me de woorden uit de mond Knipoog smiley

die 200 voorhuiden stonden er toch wel degelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:10
 
MARITIME853 schreef:
Stefanus was de laaste apostol van de 12 welke gedood werdt 3.5 jaar nadat de Heer aan het kruis is geweest.

Hm, wie is dan de apostel Petrus, met wie Paulus in contact komt in Handelingen 9?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 17 januari 2013, 09:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:56
 
ANNA415 schreef:
Je haalt me de woorden uit de mond Knipoog smiley

die 200 voorhuiden stonden er toch wel degelijk




Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 18:57
 
JANS221 schreef:
Afgezien van het feit dat dit geen onderbouwing is van jouw uitspraak dat er al christenvervolging was voordat er christenen waren, ben ik bang dat jouw grote bijbelkennis je nu even in de steek laat.
De apostel Johannes uit je eerste bijbeltekst is toch echt een andere Johannes dan de Johannes waar je volgende 3 bijbelteksten over gaan. De apostel Johannes zat inderdaad op het eiland Patmos, de andere Johannes was toen al een kop kleiner gemaakt.


Maar ik zal niet gelijk gaan roepen: dus geen bijbelkennis, zoals jij eerder deed. Tenslotte kan iedereen een foutje maken, toch?


Ach en wie geen fouten maakt, maakt meestal niks Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 00:35
 
JANS221 schreef:
Afgezien van het feit dat dit geen onderbouwing is van jouw uitspraak dat er al christenvervolging was voordat er christenen waren, ben ik bang dat jouw grote bijbelkennis je nu even in de steek laat.
De apostel Johannes uit je eerste bijbeltekst is toch echt een andere Johannes dan de Johannes waar je volgende 3 bijbelteksten over gaan. De apostel Johannes zat inderdaad op het eiland Patmos, de andere Johannes was toen al een kop kleiner gemaakt.


Maar ik zal niet gelijk gaan roepen: dus geen bijbelkennis, zoals jij eerder deed. Tenslotte kan iedereen een foutje maken, toch?

Dat meen je niet!
Christen vervolging komt helemaal niet voor in de bijbel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 01:08
 
MARITIME853 schreef:
Stefanus was de laaste apostol van de 12 welke gedood werdt 3.5 jaar nadat de Heer aan het kruis is geweest.
Dus "christen vervolging" begon niet met stefanus.
De Heer had namelijk al gezegd tegen de Farizeeers, schrifgeleerden en Saduseeers: addergebroed gij die de profeten dood!!

Vervolging was al aan de gang toen de Here Jezus geboren werd.

Stefanus was geen apostel, en niet 1 van de 12-en.
Stefanus was de eerste diaken van de zeven die werden aangesteld door de apostelen om de aalmoezen eerlijk te verdelen onder de weduwen, welke ingezameld waren na de grootse uitstorting van de Heilige Geest op het Pinksterfeest.

En in de tijd dat de Here Jezus op aarde leefde, was de verleiding, verzoeking op Hem gefocust. Hem wilden ze doden, Hem wilden ze klem praten etc. Pas na Zijn Hemelvaart en de uitstorting van Zijn Geest lezen we over de opkomende Christenvervolging.


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 18 januari 2013, 01:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 06:27
 
MARITIME853 schreef:
Dat meen je niet!
Christen vervolging komt helemaal niet voor in de bijbel....

Moet ik dit duiden als een serieuze opmerking?
Er werd jou gevraagd naar een onderbouwing, je deed een poging daartoe, maar je verwarde twee personen met de naam Johannes met elkaar.
Ik kan je twee kreten die je als antwoord gaf, dan ook helaas niet plaatsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 08:10
 
JANS221 schreef:
Moet ik dit duiden als een serieuze opmerking?
Er werd jou gevraagd naar een onderbouwing, je deed een poging daartoe, maar je verwarde twee personen met de naam Johannes met elkaar.
Ik kan je twee kreten die je als antwoord gaf, dan ook helaas niet plaatsen.

Het is zo,n beetje, een zelfde opmerking, als waar het hele topic nog over gaat, nergens over dus.
Althans niets waar het voor bedoeld is, of nu was, ongeveer het zelfde als, een ons drop halen, bij de groente boer.
Om vervolgens een beetje pissig weg te lopen........... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 10:57
 
JANS221 schreef:
Moet ik dit duiden als een serieuze opmerking?
Er werd jou gevraagd naar een onderbouwing, je deed een poging daartoe, maar je verwarde twee personen met de naam Johannes met elkaar.
Ik kan je twee kreten die je als antwoord gaf, dan ook helaas niet plaatsen.

Dat kun je ook niet plaatsen omdat jij de woorden van mij omdraaid.

Ik had het over "vervolging" jij zet dat om in "christenvervolging".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:22
 
JOL252 schreef:
Ach en wie geen fouten maakt, maakt meestal niks Knipoog smiley

Zoist!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:14
 
MARITIME853 schreef:
Dat meen je niet!
Christen vervolging komt helemaal niet voor in de bijbel....

MARITIME853 schreef:
Ik had het over "vervolging" jij zet dat om in "christenvervolging".

In je eerste quote staat toch duidelijk Christen vervolging maritime en op een manier dat iemand niets anders kan begrijpen dan dat je er Christenvervolging mee bedoelt

in de latere! tweede quote staat dan ineens weer alleen maar vervolging...

Het ene moment zeg je iets en het andere moment zeg je weer dat je het niet hebt gezegd, daarmee heb je je geloofwaardigheid beetje op het spel gezet, ergens komt het ook neer op "het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd" maar dat was je al verteld

als je meedoet aan een forum als dit wordt er van je verwacht voldoende duidelijk te zijn, meedoen is prima maar dan wel eerlijk blijven en niet meteen ergens op terugkomen of totaal ombuigen van wat je eerder hebt beweerd ok!? Coole smiley met zonnebril

a


Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 18 januari 2013, 15:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 4 van 8