ChristianMatch
 


Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:32
 
ALTJE848 schreef:
Sorry kan niet op iedereen reageren persoonlijk maar haal wel dingen uit jullie stukjes het heeft me al weer een stukje sterker gemaakt.

Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

Ik wil een relatie die voor de HEER zuiver is en goed zoals HIJ het van mij verlangt en dat ga ik doen,

Vrienden voor het leven en niet maar voor even.
Vrienden voor altijd daar heb je nooit van spijt
Ja laten we vrienden blijven tot in lengte van dagen
En de HEER bij alles vragen hoe wilt U dat ik het doen zal?.
Leer mij te dragen te horen wat u zegt.
Leer mij te knielen want dat wil ik zo graag en echt.
Ja ik was U bijna verloren om dat ik dacht bij iemand te horen.
Wie ben ik die dat besluit als ik voel er klopt iets niet.
Dan ligt er geen moois in het verschiet.
Steeds weer knagende vragen die ik elke dag met me mee moest dragen.
Nu weet ik waar ik sta terug bij Golghotha als ik aan u denk wat u voor mij hebt gedaan.
Hoe kan ik dan mijn eigen weg toch gaan.
Heer wil u bidden leidt mij op de weg en help mij te spreken,
zodat ik voor u nog meer ruimte mag kweken.
Dat U het allerbelangrijkste bent en dan pas een mooie vent.
Ik wil u danken voor wat u hebt gedaan en ik dacht u stem niet te kunnen verstaan,
En toch spreekt u door mensen heen en laat u mij niet alleen.
U gaat met me mee hoe het ook zal gaan ik weet Heer u bent er op mijn levensbaan

Geef dank aan de HEER Hier op cm want ik Hoor door mensen heen zijn stem

anita


Het ontroerd me erg dit stuk om te lezen van je, een herkenbare worsteling in jezelf, waar kies je voor? Een mooie relatie, een zuivere relatie, of geef je toe aan de verleiding, aan een stukje bevrediging op een eenzaam moment met iemand waarvan je weet ergens is de relatie niet oke, geen zuivere liefde, En je maakt je beslissing niet voor god, maar voor jezelf ook, omdat je weet als je van god gaat afdwalen gaat alles slechter in je leven, wie wil er nu god als vriend kwijtraken, een muur tussen jou en god zetten ? Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten.
Nu ben ik uit die worsteling en denk vaak, ach ik ga wel samen met jezus op een bankje zitten, das veel fijner. En als god wil krijg ik nog wel ooit een man, eentje die echt bij me hoort, want god weet beter wie bij me hoort.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de man waar jij over schreef niet oke is hoor, daar kan ik niet over oordelen, bid god om wijsheid, hij zal je die geven, dat heb ik ook gedaan met die man en beetje voor beetje kwam zijn ware aard meer na boven, het heeft wel een paar maanden geduurd, soms antwoord god niet meteen.

sterkte ermee, soms hoeven we ook niet meteen een beslissing te nemen he, neem je tijd om er uit te komen, hoe verder met hem en bespreek alles gewoon met god ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:34
 
PETRA373 schreef:
En ik zou niet willen dat een man voor mij zijn woonplaats verlaat en daardoor ver weg van zijn kinderen bv moet gaan wonen, je hebt natuurlijk ook mannen zonder kinderen, maar de meesten hebben die wel.Vandaar zoek ik het in me omgeving.

ha, klinkt me ergens bekend in de oren.
"Maritime ik wil niet dat je voor mij stopt met varen......"
Gevolg een relatie met twee kinderen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:38
 
SHANITA130 schreef:
Keith, even 2 stukjes die je schreef er uitgehaald, die me 'aanspraken;, en die ik kon....Met respect maar afgaande op al je informatie lijkt het nu een beetje aan een dood paard trekken en er gaat dan veel te veel van je energie in zitten en dat kan je wsch niet altijd meer aan, hij wordt er wsch ook niet anders van, dat begint dan neer te komen op "zuigen" (van zijn kant) al doet hij dat wsch nog niet eens expres... maar laat hem toch eerst maar zichzelf aanpakken

Het begrip "zuigen" (sucking) is overgewaaid uit engeland en komt erop neer dat een ander al je energie tevergeefs doet steken in zijn of haars frustraties en onwil enz....

Deze zaken herken ik: er gaat dan veel te veel energie van je inzitten, zodat je zelf niet meer aan je eigen toekomt...

En hij wordt er ook niet beter van, dan ga je 'zuigen'; krijgen.
Tot je leeg bent. Ook al doet hij dat niet eens expres: je moet aan je eigen denken; een ander kan zonder het zelf te willen je naar beneden halen.
En dan kan je het, je eigen leven en dingen niet meer aan: burn-out zelfs kan je krijgen.

En, hij wordt er ook niet beter van.

Heeft alles te maken met ten allen tijden, met iedereen, je grenzen bewaken.

Dat kan jij alleen doen.

En als men dan boos wordt omdat je voor je grenzen opkomt, ze bewaakt, ja, dan weet je ook genoeg.

S. Een Vriend respecteert ten allen tijde me grenzen.




Mooi shanita en keith natuurlijk ook want ik lees en haal mijn dingen eruit hoor.
En ik lees ook jouw shanita dit is mij deze week al gezegd stop met over je eigen te laten lopen wees wie je zijn wilt en als de gene dat niet wil . dan heb je een antwoord.
En kan je verder en word je niet leeg gezogen zoals als ik deze week
En maar denken en dat blijft zolang dingen niet opgelost zijn.
Mijn eigen leven zijn er niet veel dingen meer die zijn onopgelost en degene waar ik mee sprak zei word het niet eens tijd dat je aan je zelf gaat denken nu dit moet je er niet bij hebben.
Ik bedoel dat ik zelf net alles in goede banen heb en controle over dingen .Dat ik sterker ben in keuzes maken voor mezelf,
Alleen als er gevoel en liefde bij komt is dat alles vaak ook weer weg,
Voel ik me ook werelds en voel ik niet dat het van de Heer is.
Ik ga deze week maar eens brainstormen over het boekje loslaten.
En dan weet ik ook dat ik voor mezelf moet zorgen ik ben altijd te goed voor anderen geweest en nog , nu zeggen mensen ook wel dat hoef jij niet te doen dat kan ik zelf wel , maar er is werk aan de winkel voor ik mezelf niet meer inlaat met allerlei dingen van de wereld niet alleen relaties maar ook sterker opkomen voor een baan me zelf zijn kracht vanuit mijn binnenste maar dan wel verkregen door HEM die mij kracht geeft
Een deel van mij blijft altijd zorgzaam maar dan met mezelf in bescherming om dat te doen wat de HEER van mij verlangt

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op woensdag 16 januari 2013, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:39
 
LEANNE226 schreef:
Je klink nogal stellig "ik pas me niet aan,dat moet hij maar doen" Twijfelende smiley
In een relatie moet je je aanpassen en als je daartoe niet bereid bent dan ben je niet aan een relatie toe........

Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.

Klopt leanne. ik ga me niet aanpassen door weer te verhuizen na een andere woonplaats, mijn kinderen bouwen hier hun leven op, zijn al zo,n 8 keer moeten verhuizen, wil ze het niet aan doen weer te moeten verhuizen, hier zijn ze nu gesetteld en daar wil ik blijven. Ook kinderen hebben rechten, op stabiliteit, die gaan bij mij voor, darom zoek ik in mijn omgeving, niet op afstand, aanpassen oke, maar niet tenkoste van me kinderen. dat is mijn grens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:46
 
LEANNE226 schreef:
Je klink nogal stellig "ik pas me niet aan,dat moet hij maar doen" Twijfelende smiley
In een relatie moet je je aanpassen en als je daartoe niet bereid bent dan ben je niet aan een relatie toe........

Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.

Nog effe een reactie leanne, ik vind het egoïstisch zelfs als je je helemaal aanpast aan een man, en daarbij het leven van je kinderen ook teveel overhoop gooit door bv een verhuizing, terwijl ik weet dat me kinderen heel blij zijn dat we eindelijk een huis hebben, waar we niet uithoeven, ze zich kunnen settelen hier.
Of ik aan een relatie toe ben, kan ik zelf beter beoordelen dan jij denk ik.
gelukkig maar, want jij oordeelt wel snel ik niet aan een relatie toe ben, eerlijk gezegd denk ik als je je grenzen niet kan bewaken en je helemaal aanpast aan een man, je niet zo aan een relatie toe bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:46
 
PETRA373 schreef:
Klopt leanne. ik ga me niet aanpassen door weer te verhuizen na een andere woonplaats, mijn kinderen bouwen hier hun leven op, zijn al zo,n 8 keer moeten verhuizen, wil ze het niet aan doen weer te moeten verhuizen, hier zijn ze nu gesetteld en daar wil ik blijven. Ook kinderen hebben rechten, op stabiliteit, die gaan bij mij voor, darom zoek ik in mijn omgeving, niet op afstand, aanpassen oke, maar niet tenkoste van me kinderen. dat is mijn grens.

Je hebt gelijk hoor maar waar vind je een ongebonden man die er zo in wil stappen? Knipoog smiley
Het hebben van een nieuwe partner kan ook stabiliteit geven,dat extra steuntje in de rug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:51
 
LEANNE226 schreef:
Je hebt gelijk hoor maar waar vind je een ongebonden man die er zo in wil stappen? Knipoog smiley
Het hebben van een nieuwe partner kan ook stabiliteit geven,dat extra steuntje in de rug.

In me eigen woonplaats of een dorpje verderop Smiley die vol vragen zit En dan eerst elkaar es goed leren kennen, latten en later pas trouwen Smiley die vol vragen zit

En stabiliteit heb ik zelf opgebouwd zonder man, heb ik geen man voor nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:00
 
PETRA373 schreef:
Het ontroerd me erg dit stuk om te lezen van je, een herkenbare worsteling in jezelf, waar kies je voor? Een mooie relatie, een zuivere relatie, of geef je toe aan de verleiding, aan een stukje bevrediging op een eenzaam moment met iemand waarvan je weet ergens is de relatie niet oke, geen zuivere liefde, En je maakt je beslissing niet voor god, maar voor jezelf ook, omdat je weet als je van god gaat afdwalen gaat alles slechter in je leven, wie wil er nu god als vriend kwijtraken, een muur tussen jou en god zetten ? Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten.
Nu ben ik uit die worsteling en denk vaak, ach ik ga wel samen met jezus op een bankje zitten, das veel fijner. En als god wil krijg ik nog wel ooit een man, eentje die echt bij me hoort, want god weet beter wie bij me hoort.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de man waar jij over schreef niet oke is hoor, daar kan ik niet over oordelen, bid god om wijsheid, hij zal je die geven, dat heb ik ook gedaan met die man en beetje voor beetje kwam zijn ware aard meer na boven, het heeft wel een paar maanden geduurd, soms antwoord god niet meteen.

sterkte ermee, soms hoeven we ook niet meteen een beslissing te nemen he, neem je tijd om er uit te komen, hoe verder met hem en bespreek alles gewoon met god ook.




Dank voor je openheid Petra
Ik ben zeker in gebed met GOD en ga Hem in alles betrekken ook als ik hem weer zie hoop ik een open gesprek te mogen hebben met de HEER,
En wil ik duidelijk maken hoe ik Jezus wil dienen, Hij zegt altijd je bent een bijzonder kind dus hij ziet wel dat ik met de HEER leef en heel intens ook , maar ik moet leren praten vertellen wat ook mijn wensen van het leven zijn wat ik ook graag zou willen doen .
En ja het is nieuw voor mij om dat te doen te zeggen en mezelf gunnen te leven en niet altijd voor een ander maar NAAST een ander .
Ik denk dat dat veel mooier is
Ik weet het wel maar doen en praktijk is soms best moeilijk .
Maar ik loop de weg met Jezus koop morgen een kruisje voor mijn verjaardag als teken dat ik dingen wil laten voor mijn Koning Jezus.
Een herinnering voor mij te doen voor Hem die mij liefheeft op de eerst plaats en dan als het goed gaat een ander naast mij.

Ik wens ook Jou Gods onmisbare zegen vertrouw in alle dingen op Hem .
Mijn pastoraal mede werker zei het is nu klaar je mag opnieuw beginnen
IK hoorde dat deze week al eerder ergens.
Dat is een prachtig woord want zo is het telkens weer OPNIEUW een nieuw start.
Morgen weer een nieuwe dag en proberen de dingen te doen die HEM welgevallig zijn.
En elke dag voor het slapen gaan alles bij het kruis brengen.
Dan begin je elke dag met een schone lei.
Gods zegen meid

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:04
 
Dankje anita. En morgen jarig? hiep hiep hoera voor jou Lachende smiley Fijne verjaardag toegewenst met een jaar vol met gods zegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:44
 
Ik wil dit hele goede stuk van Lydia er nog even in zetten, uit topic; 'Jezelf zijn'.

Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 21:38

Quote:
Lydia schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.

Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:58
 
LEANNE226 schreef:
Je hebt gelijk hoor maar waar vind je een ongebonden man die er zo in wil stappen? Knipoog smiley
Het hebben van een nieuwe partner kan ook stabiliteit geven,dat extra steuntje in de rug.

idd, Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 01:21
 
Interessant Linkje

Dit is de reactie van Lydia op mijn reactie op haar post, die hierboven staat.
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 07:56
Lydia: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Ja, en dat 'weggeven' kan zijn, langskomen bij iemand die angstig is, terwijl je dat absoluut niet aankan op dat moment.
Ook door manipulatie, als je aangeeft niet te kunnen; 'ja, maar ik deed ook dit en dat....'.
En dan idd, ligt een burn-out op de loer, of je krijgt een burn-out, raakt zwaar overspannen.
Lydia: absoluut, en er is zóveel 'verborgen en onbedoelde' manipulatie..

Ja, onbedoeld, dat voel ik wel aan, maar ja, je kan niet zeggen van 'onbedoeld' dus ja, ga er in mee want dan ligt dus de burn-out op de loer, met alle gevolgen van dien....

En ja, ja kan door 'onbedoelde' manipulatie je ook (vals) schuldig voelen.

Wat weer 'fijn' bijdraagt aan de burn-out.

Ik bedoel een vals schuldgevoel; niet van wat ik welles had van ja, dit kan niet, ja dan voel ik dat zelf aan en bied bijvoorbeeld mijn excuses of laat dingen op andere manieren merken.

Maar ja, juist dat vals schuldgevoel, ja, daar kan je dus aan onderdoorgaan, dat voelt heel naar aan, juist omdat het dus vals is.

Even een quote uit een ander forum, waar ik me in kan vinden:
Alsof ik, door anderen te redden, waard kan maken om te mogen leven en hier te mogen zijn maar ik kan het niet.... ik heb zelf zoveel hulp nodig
Ben niet eens in staat om mijn eigen leven op de rails te houden dus hoe kan ik dan een ander helpen en toch... zo erg dat gevoel van ik mag alleen leven als...

Ik zelf zou bij de laatste zin zeggen; , Hoe kan ik dan een ander gaan helpen als ik mezelf nauwelijks kan helpen....me eigen angst en stress met veel moeite onder controle kan houden...'Maar ja, het komt op hetzelfde neer.
En ja, ik kom vaak 'goed' over/kan goed over komen, terwijl ik een zenuwinzinking nabij ben. Dat is niet overdreven.

Maar ja, dát heb ik weer op een cursus 'omgaan met crises' geleerd; Om ondanks een crises met een glimlach rechtop op straat te lopen...
maar ja , kan iemand denken ze overdrijft etc.
Lekker ingewikkeld weer....


Iig bedankt voor de inzichten die ik zo nodig heb!

Ja, ik heb ook even contact met een zuster hierover, die had dat ook; van ja een schuldgevoel, wat niet terecht was; ik herkende me daar ook in...

En juist door die herkenning, ja, dat is ook bevrijdend, ja, want dat lag ook op de loer de laatste tijd. laterz, fijne dag, werk ze en bedankt!

Dit was Nog even een post van Lydia op mijn reactie die ik gaf op haar post.

Ik vind dit veels te belangrijk, vandaar.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 januari 2013, 01:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:28
 
PETRA373 schreef:
In me eigen woonplaats of een dorpje verderop Smiley die vol vragen zit En dan eerst elkaar es goed leren kennen, latten en later pas trouwen Smiley die vol vragen zit

En stabiliteit heb ik zelf opgebouwd zonder man, heb ik geen man voor nodig.

Ik denk dat wij meer hetzelfde denken dan het nu lijkt.........het verschil is,denk ik,dat mijn kinderen ouder zijn en over 5 jaar de deur uit zijn dus is het voor mij tijd om mijn verdere leven in te plannen.Tot die tijd houd ik rekening met ze,daarna...........tjaKnipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:36
 
PETRA373 schreef:
Nog effe een reactie leanne, ik vind het egoïstisch zelfs als je je helemaal aanpast aan een man, en daarbij het leven van je kinderen ook teveel overhoop gooit door bv een verhuizing, terwijl ik weet dat me kinderen heel blij zijn dat we eindelijk een huis hebben, waar we niet uithoeven, ze zich kunnen settelen hier.
Of ik aan een relatie toe ben, kan ik zelf beter beoordelen dan jij denk ik.
gelukkig maar, want jij oordeelt wel snel ik niet aan een relatie toe ben, eerlijk gezegd denk ik als je je grenzen niet kan bewaken en je helemaal aanpast aan een man, je niet zo aan een relatie toe bent.

Petra, dat je je grenzen bewaakt gaf je wel duidelijk aan. Je stelt ook eisen en daar is niets mis mee. Op dat punt weet je wel wat je wilt. Het zou wel eens kunnen zijn dat jouw toch wel best radicale uitspraken mannen kunnen afschrikken.

Anderzijds vraagt of zegt niemand dat jij je volledig moet aanpassen aan een man. In een relatie moet je je beide aanpassen. Het is elkaar dragen en verdragen. Het is afleren en aanleren...het is iets dat van beide kanten moet komen.

In de tekst van leanne zag ik helemaal geen veroordeling. Het was een stelling dat ze weergaf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 08:36
 
Even weer terug naaar af mijn vraag in deze angst om lief te hebben
Want ik krijg geen burnout door als het niet goed gaat in de relatie maar meer de dingen er om heen

Schulden nu, schulden uit verleden waar ik mee worstel om dat mensen en instanties zien maar niet willen horen hoe het werkelijk is .
angst of er nog mensen zijn die me begrijpen en willen in hun leven.
Met mijn angsten probeer ik dan wat van het leven te maken maar mis ik mijn kids ga ik daar aan onderdoor dan zou ik nooit een relatie kunnen hebben.
Voor hier alles goed is ben ik misschien wel 150 en och ja dan komt er nog veel meer bij kijken
Want dan hoef ik geen spiegels meer nu kan ik er nog inkijken en iets aan doen maar het is een berg die ik zeker overkom met de HEER.
Maar die ik ook graag wil delen met iemand die er voor me is ,
en waar ik als het moeilijk is ook op terug mag vallen.
Of hebben we elkaar alleen nodig voor de lol plezier en sex dat laatste hoeft voor mij al niet dat andere heb ik nu ook niet echt
Alles in je leven alleen doen daar ben ik ook wel klaar mee.
En als ik iemands lasten kan dragen en de andere de mijne dan is het toch goed dan is er balans en dan kan je heel gelukkig zijn.

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op donderdag 17 januari 2013, 08:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:02
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat wij meer hetzelfde denken dan het nu lijkt.........het verschil is,denk ik,dat mijn kinderen ouder zijn en over 5 jaar de deur uit zijn dus is het voor mij tijd om mijn verdere leven in te plannen.Tot die tijd houd ik rekening met ze,daarna...........tjaKnipoog smiley

Dan denken we inderdaad veel hetzelfde denk ik, er zijn nu 4 uit huis de andere 3 over ook zon 5 jaar denk ik, dan is er nog 1 tje. maar dan nog wil ik in deze omgeving blijven wonen, om ze te kunnen helpen in het leven, want die kids die uit huis zijn, komen veel langs. En bouwen hun leven in deze omgeving op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:12
 
FRANKT627 schreef:
Petra, dat je je grenzen bewaakt gaf je wel duidelijk aan. Je stelt ook eisen en daar is niets mis mee. Op dat punt weet je wel wat je wilt. Het zou wel eens kunnen zijn dat jouw toch wel best radicale uitspraken mannen kunnen afschrikken.

Anderzijds vraagt of zegt niemand dat jij je volledig moet aanpassen aan een man. In een relatie moet je je beide aanpassen. Het is elkaar dragen en verdragen. Het is afleren en aanleren...het is iets dat van beide kanten moet komen.

In de tekst van leanne zag ik helemaal geen veroordeling. Het was een stelling dat ze weergaf.

Wel dan neem ik toch geen man, heb geduld en alleen is ook oke, natuurlijk met een leuke levenspartner leuker, maar ik weet van mezelf dat ik niet gelukkig ben als ik zou moeten verhuizen weerna een andere woonplaats. wat een man betreft steriliseren, eh echt geen zin meer om in verwachting te raken en is kleine ingreep. en wil een man van rond mijn leeftijd dan nog kinderen?
Ik niet meer. Zijn mijn uitspraken dan zo radicaal???
dat je je aan elkaar moet aanpassen ben ik het mee eens, maar een man die eist dat ik me helemaal weer aanpas, verhuizen van me kinderen, nee dan maar geen man. daarom blijf ik vast wel nog effe vrijgezel Knipoog smiley
Wil dat dan zeggen dat je niet aan een relatie toebent omdat je je niet helemaal wil aanpassen? dat heb ik 20 jaar gedaan met me ex, voortaan blijf ik bij me zelf, al komt er nog zo,n leuke man voorbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:17
 
best interesant om over van mening trouwens te wisselen, zo wijs ik ook bv mannen af die net gescheiden zijn, ik denk dan, zie eerst maar es je scheiding te hebben verwerkt, voor je je meteen weer in een relatie stort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 10:42
 
Liefde en angst....

Daar gaat dit topic over.
De angst om lief te hebben, terwijl als ik liefheb, ik geen angst meer voel.

Ik kan wel bang zijn voor de liefde, maar ik heb de angst juist NIET lief...

Want die twee verdragen elkaar namelijk niet.
Het zijn elkaars vijanden. Ze strijden voortdurend om de macht. Als angst wint, voel ik me ellendig. Als liefde wint, voel ik me overwinnaar.

Als je uit een nest komt waarin je geen onvoorwaardelijke liefde hebt gekregen, zomaar omdat jij het was, dan ga je een probleem krijgen.
Want waar liefde niet is, zal de angst overblijven.

En angst doet vreemde dingen met mensen, zeker als ze opgroeien.
Het laat ze vluchten, of vechten.
Het wil zich mooier voordoen, gaat stoerdoen, zet een grote bek op.
Het wil onder controle houden, manipuleren, desnoods chanteren.
Angst is ook bang om ontdekt te worden, daardoor doet het krampachtig z'n best om het licht te vermijden...
Angst wil de sterkste zijn, de macht grijpen, onderdrukken...

Gaan bange mensen dat probleem altijd houden?
Nee, zeker niet. God zag de bange mens en zond Zijn Zoon Jezus. Om tussen hen te wandelen en te vertellen dat het koninkrijk van God gekomen was.

Dat koninkrijk dat bestaat uit liefde, echtheid, eerlijkheid, openheid.
God geeft Zijn Geest van liefde, van kracht.
Waar die Geest is, kan angst eenvoudig weg niet bestaan.
Dit komt, omdat Jezus de duivel en al het kwaad overwonnen heeft.
Daarom benadrukte Jezus ook zo duidelijk: Blijf in Mij! Blijf in Mijn liefde!
Want de duivel is de enige die mensen bang wil maken. Dat is zijn specialiteit. Angst komt van hem. Hij die zelf verloren is.

W
Waar liefde is, kan geen angst bestaan.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst juist uit. Angst houdt verband met straf. Als het goed zit tussen jou en je Vader, hoef je niet meer bang te zijn voor straf. Immers, Jezus heeft die straf gedragen...

Ja maar ik ben bang om gekwetst te worden.
God zegt: kom eerst bij Mij, leer eerst Mij lief te hebben, dan zal ik je wonden genezen.

Ja maar hoe weet ik of ik die volgende man / vrouw zal kunnen vertrouwen?
God zegt: vertrouw Mij, en blijf ALTIJD in Mijn liefde, dan zal Ik je de weg wijzen die je moet gaan.

Ja maar ik ben TE gekwetst om lief te hebben.
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Is het niet de allergrootste uitdaging voor iedereen om je naaste lief te hebben, vanuit de veilige relatie die je met God mag hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 10:58
 
ROADY558 schreef:
Liefde en angst....

Daar gaat dit topic over.
De angst om lief te hebben, terwijl als ik liefheb, ik geen angst meer voel.

Ik kan wel bang zijn voor de liefde, maar ik heb de angst juist NIET lief...

Want die twee verdragen elkaar namelijk niet.
Het zijn elkaars vijanden. Ze strijden voortdurend om de macht. Als angst wint, voel ik me ellendig. Als liefde wint, voel ik me overwinnaar.

Als je uit een nest komt waarin je geen onvoorwaardelijke liefde hebt gekregen, zomaar omdat jij het was, dan ga je een probleem krijgen.
Want waar liefde niet is, zal de angst overblijven.

En angst doet vreemde dingen met mensen, zeker als ze opgroeien.
Het laat ze vluchten, of vechten.
Het wil zich mooier voordoen, gaat stoerdoen, zet een grote bek op.
Het wil onder controle houden, manipuleren, desnoods chanteren.
Angst is ook bang om ontdekt te worden, daardoor doet het krampachtig z'n best om het licht te vermijden...
Angst wil de sterkste zijn, de macht grijpen, onderdrukken...

Gaan bange mensen dat probleem altijd houden?
Nee, zeker niet. God zag de bange mens en zond Zijn Zoon Jezus. Om tussen hen te wandelen en te vertellen dat het koninkrijk van God gekomen was.

Dat koninkrijk dat bestaat uit liefde, echtheid, eerlijkheid, openheid.
God geeft Zijn Geest van liefde, van kracht.
Waar die Geest is, kan angst eenvoudig weg niet bestaan.
Dit komt, omdat Jezus de duivel en al het kwaad overwonnen heeft.
Daarom benadrukte Jezus ook zo duidelijk: Blijf in Mij! Blijf in Mijn liefde!
Want de duivel is de enige die mensen bang wil maken. Dat is zijn specialiteit. Angst komt van hem. Hij die zelf verloren is.

W
Waar liefde is, kan geen angst bestaan.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst juist uit. Angst houdt verband met straf. Als het goed zit tussen jou en je Vader, hoef je niet meer bang te zijn voor straf. Immers, Jezus heeft die straf gedragen...

Ja maar ik ben bang om gekwetst te worden.
God zegt: kom eerst bij Mij, leer eerst Mij lief te hebben, dan zal ik je wonden genezen.

Ja maar hoe weet ik of ik die volgende man / vrouw zal kunnen vertrouwen?
God zegt: vertrouw Mij, en blijf ALTIJD in Mijn liefde, dan zal Ik je de weg wijzen die je moet gaan.

Ja maar ik ben TE gekwetst om lief te hebben.
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Is het niet de allergrootste uitdaging voor iedereen om je naaste lief te hebben, vanuit de veilige relatie die je met God mag hebben?

Wauw mooi geschreven en zo waar Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 11:16
 
ROADY558 schreef:
Liefde en angst....

Daar gaat dit topic over.
De angst om lief te hebben, terwijl als ik liefheb, ik geen angst meer voel.

Ik kan wel bang zijn voor de liefde, maar ik heb de angst juist NIET lief...

Want die twee verdragen elkaar namelijk niet.
Het zijn elkaars vijanden. Ze strijden voortdurend om de macht. Als angst wint, voel ik me ellendig. Als liefde wint, voel ik me overwinnaar.

Als je uit een nest komt waarin je geen onvoorwaardelijke liefde hebt gekregen, zomaar omdat jij het was, dan ga je een probleem krijgen.
Want waar liefde niet is, zal de angst overblijven.

En angst doet vreemde dingen met mensen, zeker als ze opgroeien.
Het laat ze vluchten, of vechten.
Het wil zich mooier voordoen, gaat stoerdoen, zet een grote bek op.
Het wil onder controle houden, manipuleren, desnoods chanteren.
Angst is ook bang om ontdekt te worden, daardoor doet het krampachtig z'n best om het licht te vermijden...
Angst wil de sterkste zijn, de macht grijpen, onderdrukken...

Gaan bange mensen dat probleem altijd houden?
Nee, zeker niet. God zag de bange mens en zond Zijn Zoon Jezus. Om tussen hen te wandelen en te vertellen dat het koninkrijk van God gekomen was.

Dat koninkrijk dat bestaat uit liefde, echtheid, eerlijkheid, openheid.
God geeft Zijn Geest van liefde, van kracht.
Waar die Geest is, kan angst eenvoudig weg niet bestaan.
Dit komt, omdat Jezus de duivel en al het kwaad overwonnen heeft.
Daarom benadrukte Jezus ook zo duidelijk: Blijf in Mij! Blijf in Mijn liefde!
Want de duivel is de enige die mensen bang wil maken. Dat is zijn specialiteit. Angst komt van hem. Hij die zelf verloren is.

W
Waar liefde is, kan geen angst bestaan.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst juist uit. Angst houdt verband met straf. Als het goed zit tussen jou en je Vader, hoef je niet meer bang te zijn voor straf. Immers, Jezus heeft die straf gedragen...

Ja maar ik ben bang om gekwetst te worden.
God zegt: kom eerst bij Mij, leer eerst Mij lief te hebben, dan zal ik je wonden genezen.

Ja maar hoe weet ik of ik die volgende man / vrouw zal kunnen vertrouwen?
God zegt: vertrouw Mij, en blijf ALTIJD in Mijn liefde, dan zal Ik je de weg wijzen die je moet gaan.

Ja maar ik ben TE gekwetst om lief te hebben.
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Is het niet de allergrootste uitdaging voor iedereen om je naaste lief te hebben, vanuit de veilige relatie die je met God mag hebben?


Mooi hey!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 11:39
 
Soms durven we onze angst om lief te hebben niet toegeven. We zeggen wel eens dat we wel durven lief te hebben én een relatie willen maar dan moet er eerst wel aan een hele hoop voorwaarden worden voldaan vóór dat we het willen proberen. Soms leggen we de lat zo hoog voor de andere dat ze er niet overheen komen maar er wel onderdoor gaan...Eigenlijk wordt die lat niet alleen voor die andere zo hoog gelegd maar ook voor jezelf...en dat kan wel eens een uitvlucht zijn om geen relatie te willen of aan te kunnen...

Misschien is het nog zo slecht niet om eerlijk toe te geven dat je niet toe bent aan een relatie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:08
 
Geweldig wat ik allemaal lees of ik er niet aan toe ben , dat denk ik juist wel .
Maar de angst ja om gekwetst te worden is te groot dan weer niet.
Maar degene zegt wel hou is op en ga eens leven ik schreeuw het uit naar God ik wil wel vertrouwen maar liever terug in mijn huisje zonder mensen.
Wil ik dat nee ook niet meer welke keus zal ik maken?
Ja ik ga een gesprek aan wat ik heel moeilijk vind ,en hou zeker het kruisje dat ik vanochtend gekocht heb ik het midden voorlopig.
En als ik God wil dienen Hem wil volgen in alle dingen dat doe en hij er niet in mee kan gaan dan weet ik dit is niet voor mij.
Voor nu denk ik veel aan hem ben ik in gesprek en heb ik weer rust want Vader zorgt voor mij Hij woont in mij en ik wil Hem elke dag kunnen prijzen al is het alleen voor mij adem die ik ontvang.
Ik wil van HEM zijn ten eerste dan zal al hetbandere er mij bij gegeven worden.
Ik ga in biddend verlangen mijn vriend ontvangen en zie wel of het schip strand of niet .
Dan weet ik zeker dat ik verder mag varen al zijn de golven hoog de Heer zal ze bedaren en brengt mij op het droge .



Nogmaals dank aan allen wat heeft God mooie mensen gemaakt.
Jullie hebben door Zijn kracht en woord mijn hart geraakt.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:09
 
FRANKT627 schreef:
Soms durven we onze angst om lief te hebben niet toegeven. We zeggen wel eens dat we wel durven lief te hebben én een relatie willen maar dan moet er eerst wel aan een hele hoop voorwaarden worden voldaan vóór dat we het willen proberen. Soms leggen we de lat zo hoog voor de andere dat ze er niet overheen komen maar er wel onderdoor gaan...Eigenlijk wordt die lat niet alleen voor die andere zo hoog gelegd maar ook voor jezelf...en dat kan wel eens een uitvlucht zijn om geen relatie te willen of aan te kunnen...

Misschien is het nog zo slecht niet om eerlijk toe te geven dat je niet toe bent aan een relatie...

prima gezegd Frank! is even leermomentje voor mij ook, ik bedoel dat ik ook moet opletten de lat niet te hoog te leggen om te kunnen blijven communiceren op het gemiddelde peil hier op CM om een "gateway" te blijven houden en op die manier in contact te blijven met anderen die de geestelijke bagage hebben om wél op een aardige manier met elkaar van gedachten te wisselen, nou ja, zoiets Verlegen lachende smiley

ga zo door Frank! (en je zult spinazie wokken) Knipoog smiley ps dit was m'n allerlaatste wokgrapje! Wat mij betreft kun je opgelucht ademhalen daarover


ps, de zin met de woorden hoger peil enz enz heb ik veranderd, ik wil het ook niet arrogant laten lijken
a


Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 17 januari 2013, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:17
 
Waar liefde is, kan geen angst bestaan.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst juist uit. Angst houdt verband met straf. Als het goed zit tussen jou en je Vader, hoef je niet meer bang te zijn voor straf. Immers, Jezus heeft die straf gedragen...

Ja maar ik ben bang om gekwetst te worden.
God zegt: kom eerst bij Mij, leer eerst Mij lief te hebben, dan zal ik je wonden genezen.

Ja maar hoe weet ik of ik die volgende man / vrouw zal kunnen vertrouwen?
God zegt: vertrouw Mij, en blijf ALTIJD in Mijn liefde, dan zal Ik je de weg wijzen die je moet gaan.

Ja maar ik ben TE gekwetst om lief te hebben.
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Is het niet de allergrootste uitdaging voor iedereen om je naaste lief te hebben, vanuit de veilige relatie die je met God mag hebben?

wat mooi Roady
en zo herkenbaar......!
Steeds zeg ik dapper, ik wil geen vriend , ik ben nog niet aan toe aan een relatie, diep binnen in mij verlang ik naar een relatie weer......
Alleen ik ben zo bang, bang om weer zo diepe liefde , de liefde die zo mooi is en als dat weer zo eindigt in die diepe pijn! Weer die mes steek voelen in mijn hart die zo verscheurde, iemand loslaten die je zo lief heb!
Dan zou ik liever zo blijven leven, dan maar geen diepe liefde meer en dan maar gewoon stoer zijn..................!
Want bij God voel ik veilig en ik kan dan zo wel weer verder..............
alleen ik ben geen mens, geen vrouw om alleen te zijn, mijn hart is groot er zit zoveel liefde in mijn hart.
Ik wil het zo graag delen en gewoon samen zijn met mijn geliefde ooit.......!
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Ik dank U Here
dat U de woorden in deze man legde
om hier neer te zetten
dat wij dit mogen lezen
De woorden van liefde
De woorden van U
Och Ik dank U
Amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:36
 
FRANKT627 schreef:
Soms durven we onze angst om lief te hebben niet toegeven. We zeggen wel eens dat we wel durven lief te hebben én een relatie willen maar dan moet er eerst wel aan een hele hoop voorwaarden worden voldaan vóór dat we het willen proberen. Soms leggen we de lat zo hoog voor de andere dat ze er niet overheen komen maar er wel onderdoor gaan...Eigenlijk wordt die lat niet alleen voor die andere zo hoog gelegd maar ook voor jezelf...en dat kan wel eens een uitvlucht zijn om geen relatie te willen of aan te kunnen...

Misschien is het nog zo slecht niet om eerlijk toe te geven dat je niet toe bent aan een relatie...

ongelooflijk zoals sommigge oordelen dat ik door mijn schrijven niet toe ben aan een relatie, Niet dat ik daar op flip hoor, positieve kritiek kun je van leren, maar kan het er absoluut niet mee eens zijn.
Ik zou mezelf niet zijn als ik voor een man ging verhuizen ver van me woonplaats en me kinderen achter zou laten hier. En ja velen denken, ze zijn groot, uit huis, die redden zich wel, toen mijn dochter uit huis was met haar liefde van haar leven en haar kindje verloor, merkte ik hoe belangrijk is om dicht bij elkaar te wonen, had haar niet zo goed kunnen helpen op 60 km afstand, dan kun je niet iedere dag effe langswippen bij elkaar. heeft niks te maken met niet aan een relatie toe zijn, maar te maken met een moeder zijn van een lading kids die zich hier settelen.
En als je dat van ejzelf weet dat je neit wil verhuizen evr weg voor een man, dan maak je de keuze om niet iets te beginnen met mannen op afstand.
Vind het trouwens egoistisch als een man dat van een vrouw zou verlangen om haar kinderen achter te moeten laten. Ik ben geen puber meer die aan alles kan aanpassen, maar een moeder van 8 prachtigge kids Lachende smiley die ook als ze uit huis zijn, me wel es nog hard nodig hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:37
 
En frank ik vind dat ik de lat niet hoog leg voor een man die in me omgeving woont Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:59
 
PETRA373 schreef:
ongelooflijk zoals sommigge oordelen dat ik door mijn schrijven niet toe ben aan een relatie, Niet dat ik daar op flip hoor, positieve kritiek kun je van leren, maar kan het er absoluut niet mee eens zijn.
Ik zou mezelf niet zijn als ik voor een man ging verhuizen ver van me woonplaats en me kinderen achter zou laten hier. En ja velen denken, ze zijn groot, uit huis, die redden zich wel, toen mijn dochter uit huis was met haar liefde van haar leven en haar kindje verloor, merkte ik hoe belangrijk is om dicht bij elkaar te wonen, had haar niet zo goed kunnen helpen op 60 km afstand, dan kun je niet iedere dag effe langswippen bij elkaar. heeft niks te maken met niet aan een relatie toe zijn, maar te maken met een moeder zijn van een lading kids die zich hier settelen.
En als je dat van ejzelf weet dat je neit wil verhuizen evr weg voor een man, dan maak je de keuze om niet iets te beginnen met mannen op afstand.
Vind het trouwens egoistisch als een man dat van een vrouw zou verlangen om haar kinderen achter te moeten laten. Ik ben geen puber meer die aan alles kan aanpassen, maar een moeder van 8 prachtigge kids Lachende smiley die ook als ze uit huis zijn, me wel es nog hard nodig hebben.

Laat ik duidelijk wezen door te zeggen dat ik niet zeg dat je niet aan een relatie toe bent. Die woorden moet je me dus niet in de mond leggen.

Verder wens ik je een fijne man toe uit je omgeving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:27
 
FRANKT627 schreef:
Laat ik duidelijk wezen door te zeggen dat ik niet zeg dat je niet aan een relatie toe bent. Die woorden moet je me dus niet in de mond leggen.

Verder wens ik je een fijne man toe uit je omgeving.

Wel ik voelde me aangesproken, omdat je eerder schreef ik veel eis zoiets Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:36
 
KEITH722 schreef:
prima gezegd Frank! is even puntje van aandacht voor mij ook, ik bedoel dat ik ook moet opletten de lat niet te hoog te leggen om nog wel te kunnen communiceren op het gemiddelde peil hier op CM om een "gateway" te blijven houden en en in contact te blijven met anderen die ook wel weer voldoende geestelijke bagage hebben om wél op een iets hoger peil van gedachten te wisselen, nou ja, zoiets Verlegen lachende smiley

ga zo door Frank! (en je zult spinazie wokken) Knipoog smiley ps dit was m'n laatste wokgrapje! wat mij betreft kun je opgelucht ademhalen daarover

a

gelukkig, ik persoonlijk vind het op een zeer hoog peil van gedachten wisselen, dat er nog steeds wok grapjes worden gemaakt na frank, vraag me af of hij dat wel echt kan waarderen.

persoonijk vind ik het ook boeiend om van gedachten te wisselen met verschillende mensen. gelukkig communiceer ik niet alleen met mensen die in mijn ogen een hoog peil van gedachten hebben. ieder mens heeft zo zijn waarde, wat voor nivaue je ook communiceert toch. en ja op jouw bijdrage flip ik wel een beetje. maar misschien vat ik je woorden verkeerd op Smiley die vol vragen zit tijd om es weer minder op cm te gaan als ik ga flippen op bijdrages Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 11 Volgende
Pagina 2 van 11