ChristianMatch
 


Forum

Tipsch voor den man
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 20:46
 
MAMY994 schreef:
Dank je Petra. Zie je, dat was ik ook nog vergeten in m'n opsomming: soms erg wijze Petra. Bij deze als aanvulling dus.

En je weet inderdaad maar nooit. Vind het in ieder geval heel erg leuk van BJ en jou. Het is je echt van harte gegund! Kussende smiley

dankje, wie weet ben jij d e volgende hier die haar hart verliest aan een man die bij je hoort Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 01:55
 
LEANNE226 schreef:
Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken.
Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep kiest ervoor zich te laten onderhouden..........hoe kijk je hier tegenaan?


LIES146 schreef:
Hoewel het vast niet bedoeld is struikel ik een beetje over het laatste gedeelte. Het is lang niet altijd een 'keuze' om 'je te laten onderhouden' helaas....

Nee soms heb je geen keuze,dat staat er ook..........ik zal het aanpassenKnipoog smiley
Maar ik blijf er wel bij dat het in de gevallen die corne beschrijft(thuisblijven vanwege de kinderen)wel een eigen keuze is.

Shanita: AllerMeeste bijstandsmoeders willen graag werken maar kunnen de opvang voor kinderen niet betalen, niet iedereen heeft opa's en oma's...
En ja er zijn uitzonderingsgevallen!


Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken.
Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep moet/kan er soms voor kiezen niet te gaan werken..........hoe kijk je hier tegenaan?
===============================================

Ik wou zelfs geen alimentatie toen ik ging scheiden en ik had recht op een groot bedrag.

Ik vind jou uitspraken schandalig. Ik moet ook nog ff 2000 euro aan tandarts betalen van 1500 euro spaargeld, omdat verleden jaar, ineens, zonder waarschuwing de tandartsen niet werden vergoed.

Iedereen wil graag een baantje.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 februari 2013, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 07:32
 
SHANITA130 schreef:
LEANNE226 schreef:
Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken.
Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep kiest ervoor zich te laten onderhouden..........hoe kijk je hier tegenaan?


LIES146 schreef:
Hoewel het vast niet bedoeld is struikel ik een beetje over het laatste gedeelte. Het is lang niet altijd een 'keuze' om 'je te laten onderhouden' helaas....

Nee soms heb je geen keuze,dat staat er ook..........ik zal het aanpassenKnipoog smiley
Maar ik blijf er wel bij dat het in de gevallen die corne beschrijft(thuisblijven vanwege de kinderen)wel een eigen keuze is.

Shanita: AllerMeeste bijstandsmoeders willen graag werken maar kunnen de opvang voor kinderen niet betalen, niet iedereen heeft opa's en oma's...
En ja er zijn uitzonderingsgevallen!


Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken.
Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep moet/kan er soms voor kiezen niet te gaan werken..........hoe kijk je hier tegenaan?
===============================================

Ik wou zelfs geen alimentatie toen ik ging scheiden en ik had recht op een groot bedrag.

Ik vind jou uitspraken schandalig. Ik moet ook nog ff 2000 euro aan tandarts betalen van 1500 euro spaargeld, omdat verleden jaar, ineens, zonder waarschuwing de tandartsen niet werden vergoed.

Iedereen wil graag een baantje.


Ik hoop dat jij zo ongelovig op je bek gaat vroeg of laat, dat je zelf voelt hoe het is om niet rond te kunnen komen en dan daarnaast ook nog eens voor zondebok te worden uitgemaakt. Zieke smiley

Shanita, het is nu wel duidelijk wat je van de uitspraak van Leanne vindt. De termen waarmee jij reageert vind ik echt niet kunnen.
Volgens mij heeft Leanne al aangegeven in welke context zij reageert. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar de uitspraken die jij doet zijn niet netjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 08:46
 
Shanita, jouw eenzijdige opvattingen en vaak grove, persoonlijke opmerkingen beginnen me behoorlijk de keel uit te hangen. Alleen al jouw opmerkingen maken het voor mij persoonlijk absoluut niet leuk meer om op het forum te reageren. Het zou je niet misstaan reacties eerst eens goed te lezen en dan zorgvuldig na te denken over je reacties, want ook in je laatste reactie op Leanne sla je de plank weer volledig mis daar zij allang heeft uitgelegd hoe ze haar reactie bedoeld heeft.
Ook dit keer heb ik op 'deze reactie is niet okee' gedrukt, de volgende halte is wat mij betreft het verzoek tot een berisping aan de redactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 08:52
 
ANNA415 schreef:
Shanita, het is nu wel duidelijk wat je van de uitspraak van Leanne vindt. De termen waarmee jij reageert vind ik echt niet kunnen.
Volgens mij heeft Leanne al aangegeven in welke context zij reageert. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar de uitspraken die jij doet zijn niet netjes.

Kan haar reactie wel begrijpen, niet dat ik het goedkeur de reactie, zit veel boosheid in, die best begrijpelijk is. Mijn man en ik hadden een eigen zaak, eh er werd per jaar kapitalen aan belasting betaald vanuit die zaak. En toen veranderde alles, scheiden, mijn man wachtte paar jaar met scheiding erdoor krijgen, zorgde dat hij wit bijna niets meer verdiende, maar veel zwart, dus kinder ali 79 euro cent per jaar. en ja altijd huisvrouw geweest, tussen aan halingstekens, want werkte mee met die zaak.
En daar komt voor je gevoel half nederland over je vallen, vaak nog d e burgers die een baantje hebben van 9 tot 5 (noooit zo hard gewerkt hebben als met een eigen zaak) en die zien je als een parasiet van d e samenleving die lui is en niet wil werken, ten eerste ben ik tijd arbeidsongeschikt geweest door straatangst, eigenlijk zou je dan in een ziekte wet horen, ma ja ten twede kan niet iedereen werk vinden. Als of je zelf blij bent met die positie en dan heb je nog van die mensen die zich beter voelen als jou en zo nodig jou er op moeten attenderen dat ej leeft van hun geld.
eh ha ha ha, heb het er best effe moeilijk mee gehad, had het er ooit over met me begeleidster vand e sociale dienst, die zei me petra trek je daar niks van aan, je moet het zo bekijken, als je je premie voor je ziektekosten betaald, voel je je toch ook niet schuldig,als je daar een rekening indient van je ziektekosten. Zo heb je jaren belasting betaald en pak je nu een beetje terug en voor die mensen die zelf nooit belasting in d e pot hebben kunnen doen, eh het belasting geld word ook besteed aan eh niet zo nuttigge dingen, wat voor maatschappij zouden we hebben als we de zwakkeren niet meer zouden helpen,
en natuurlijk heb je mensen die misbruik maken, daar word vaak door de gemiddelde burger na gekeken, maar zo zijn niet alle mensen in de bijstand, als ik iemand tegen kom die zo negatief uitspraken doet over bijstands mensen denk ik altijd ach, wacht maar es tot jou elven ineens verandert, kan je ook gebeuren, dan zie je het anders.
en ik kan me voorstellen dat shanita hier met een stuk boosheid reageert, omdat je vaak als een stuk parasiet vand e maatschappij die niet wil werken word aangekeken, als of je al niet genoeg het meoilijk hebt dat je in zon positie zit.

zo lange lap, maar moest me effe die kant van het hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 08:56
 
TESSYBEAR731 schreef:
Shanita, jouw eenzijdige opvattingen en vaak grove, persoonlijke opmerkingen beginnen me behoorlijk de keel uit te hangen. Alleen al jouw opmerkingen maken het voor mij persoonlijk absoluut niet leuk meer om op het forum te reageren. Het zou je niet misstaan reacties eerst eens goed te lezen en dan zorgvuldig na te denken over je reacties, want ook in je laatste reactie op Leanne sla je de plank weer volledig mis daar zij allang heeft uitgelegd hoe ze haar reactie bedoeld heeft.
Ook dit keer heb ik op 'deze reactie is niet okee' gedrukt, de volgende halte is wat mij betreft het verzoek tot een berisping aan de redactie!

soms lezen w e iets, begrijpen we niet meteen, overheerst onze eigen pijn met onze reactie, en reageren sommigge mensen met een stuk boosheid

menselijk, gewoon vergeven tessybear, is niet boosheid echt na leanne toe, maar stukje pijn van shanita dat er effe uitschoot. zo denk ik e rover, dus ik druk niet op d e misbruikknop of hoe het heet en vind shanita nog net zo lief als altijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 09:03
 
PETRA373 schreef:
Kan haar reactie wel begrijpen, niet dat ik het goedkeur de reactie, zit veel boosheid in, die best begrijpelijk is. Mijn man en ik hadden een eigen zaak, eh er werd per jaar kapitalen aan belasting betaald vanuit die zaak. En toen veranderde alles, scheiden, mijn man wachtte paar jaar met scheiding erdoor krijgen, zorgde dat hij wit bijna niets meer verdiende, maar veel zwart, dus kinder ali 79 euro cent per jaar. en ja altijd huisvrouw geweest, tussen aan halingstekens, want werkte mee met die zaak.
En daar komt voor je gevoel half nederland over je vallen, vaak nog d e burgers die een baantje hebben van 9 tot 5 (noooit zo hard gewerkt hebben als met een eigen zaak) en die zien je als een parasiet van d e samenleving die lui is en niet wil werken, ten eerste ben ik tijd arbeidsongeschikt geweest door straatangst, eigenlijk zou je dan in een ziekte wet horen, ma ja ten twede kan niet iedereen werk vinden. Als of je zelf blij bent met die positie en dan heb je nog van die mensen die zich beter voelen als jou en zo nodig jou er op moeten attenderen dat ej leeft van hun geld.
eh ha ha ha, heb het er best effe moeilijk mee gehad, had het er ooit over met me begeleidster vand e sociale dienst, die zei me petra trek je daar niks van aan, je moet het zo bekijken, als je je premie voor je ziektekosten betaald, voel je je toch ook niet schuldig,als je daar een rekening indient van je ziektekosten. Zo heb je jaren belasting betaald en pak je nu een beetje terug en voor die mensen die zelf nooit belasting in d e pot hebben kunnen doen, eh het belasting geld word ook besteed aan eh niet zo nuttigge dingen, wat voor maatschappij zouden we hebben als we de zwakkeren niet meer zouden helpen,
en natuurlijk heb je mensen die misbruik maken, daar word vaak door de gemiddelde burger na gekeken, maar zo zijn niet alle mensen in de bijstand, als ik iemand tegen kom die zo negatief uitspraken doet over bijstands mensen denk ik altijd ach, wacht maar es tot jou elven ineens verandert, kan je ook gebeuren, dan zie je het anders.
en ik kan me voorstellen dat shanita hier met een stuk boosheid reageert, omdat je vaak als een stuk parasiet vand e maatschappij die niet wil werken word aangekeken, als of je al niet genoeg het meoilijk hebt dat je in zon positie zit.

zo lange lap, maar moest me effe die kant van het hart.

Er is ook niemand die stelt dat de reactie van Shanita onbegrijpelijk is; wanneer ze te maken zou hebben met iemand die echt beweerd wat zij uit de reactie haalt. Maar Leanne had allang duidelijk gemaakt wat zij er wél mee bedoelde. Ik weet zelf ook heel goed wat het is om te moeten leven als bijstandsmoeder en ook bij mij viel de reactie in eerste instantie niet goed, tot ik de uitleg las. Dan kan ik het laten rusten, lijkt me ook logisch. Zelfs als een reactie even verkeerd binnen komt is het ook niet nodig grove taal te gebruiken. En dat is iets dat ik bij Shanita toch regelmatig terug zie. En dat voor iemand die beweerd niet boos en verbitterd te zijn.

Zoals ik al eerder aangaf; ik vind de reacties van Shanita echt op een negatieve manier het forum overheersen en ik merk aan reacties van anderen dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Via het forum, maar ook via de mail heb ik haar al een aantal keer gevraagd op een andere manier te reageren en niet door te blijven gaan over iets dat al 'uitgesproken' is, het mocht niet baten. Voor mij is er dus een grens bereikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 09:23
 
Pfffff het begon met de opmerking van iemand dat moeders weer moeten kiezen voor het moederschap,mijn vraag was hoe dat moest als je alleenstaande ouder bent............
En ja,als ouder heb je(jammer genoeg!) niet altijd die keuze als je alleen bent,de bijstand is niet bedoeld voor mensen die graag bij hun kinderen willen blijven(hoe goed ik dat ook begrijp!),mits ze kunnen werken.Dat is niet alleen mijn mening,dat is een feit.
Zeg ik daarmee dat mensen in de bijstand niet willen werken?Lariekoek!

Ik ben thuisblijfmoeder geweest zolang dat kon,ik ken de kringloopwinkel ook van binnen en weet hoe het is om alleen rode cijfertjes te zien,ziektewet,ww etc.Gelukkig bestaan al deze regelingen en er is niets mis mee als je het nodig hebt(en dat bepaal ik niet)


Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 8 februari 2013, 09:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 09:25
 
TESSYBEAR731 schreef:
Er is ook niemand die stelt dat de reactie van Shanita onbegrijpelijk is; wanneer ze te maken zou hebben met iemand die echt beweerd wat zij uit de reactie haalt. Maar Leanne had allang duidelijk gemaakt wat zij er wél mee bedoelde. Ik weet zelf ook heel goed wat het is om te moeten leven als bijstandsmoeder en ook bij mij viel de reactie in eerste instantie niet goed, tot ik de uitleg las. Dan kan ik het laten rusten, lijkt me ook logisch. Zelfs als een reactie even verkeerd binnen komt is het ook niet nodig grove taal te gebruiken. En dat is iets dat ik bij Shanita toch regelmatig terug zie. En dat voor iemand die beweerd niet boos en verbitterd te zijn.

Zoals ik al eerder aangaf; ik vind de reacties van Shanita echt op een negatieve manier het forum overheersen en ik merk aan reacties van anderen dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt. Via het forum, maar ook via de mail heb ik haar al een aantal keer gevraagd op een andere manier te reageren en niet door te blijven gaan over iets dat al 'uitgesproken' is, het mocht niet baten. Voor mij is er dus een grens bereikt.

bij jou vield e reactie in eerste instantie dus ook niet goed, kun je dan niet begrijpen dat het bij een ander niet goed viel en door de boosheid en pijn die bij iemand dan omhoog komt er niet helder meer word gelezen over verdere reacties en zo reageert, vol boosheid.

en veel sm ers zijn bezig geweest met de topics vergeven, om shanita maar duidelijk t e maken, je moet vergeven, geef he t goede voorbeeld ind e praktijk meid. vergeef haar de reacties soms met boosheid geschreven, shanita is een lieve meid, die oprecht zoekende is , in haar weg met god inplaats van je je daaraan te irriteren. liefs petra die jullie beiden lief vind. en ja jullie zijn verschillend,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 09:30
 
Het is goed zo, back on topic maar weer.

Er zijn nu eenmaal mensen die alles op zichzelf betrekken en hun eigen beerput telkens opnieuw willen delen. Nu kan dat best een keer misschien, maar bij herhaling is wat te gortig. Dat is privé.

Het is zowaar een hele kunst om bij het topic te blijven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 09:32
 
CORNE927 schreef:
Het is goed zo, back on topic maar weer.

Er zijn nu eenmaal mensen die alles op zichzelf betrekken en hun eigen beerput telkens opnieuw willen delen. Nu kan dat best een keer misschien, maar bij herhaling is wat te gortig. Dat is privé.

Het is zowaar een hele kunst om bij het topic te blijven Knipoog smiley

hihi, mee eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 09:49
 
http://www.youtube.com/watch?v=0BxckAMaTDc

Ik had dit filmpje al eens eerder op een ander topic laten zien bij deze weer. weet.
Onderwerp is typisch een man kijk het film je veel word duidelijk
Sommige hebben het al gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=0BxckAMaTDc


Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op vrijdag 8 februari 2013, 09:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 10:03
 
[quote=CORNE927]

Of ik serieus ben, laten we maar in de midden, hou het er maar op.
En het vergelijk dat wij stellen, is eigenlijk niet aan de orde van de dag, of iemand druk is met ziekte.
Simpel voorbeeld heb ik wel, en dan kan jij het misschien extreem vinden, dat is het ook eigenlijk wel.

Ziekte is niet leeftijd gebonden, en gezondheid ook niet, simpel voorbeeld, en ik barst van de vrienden, en barst ook van de voorbeelden.
Een goede vriend van mij, was 20 zijn vader 70, hij kon met alles bij hem terecht, al zijn vragen werden beantwoord, en hij kwam niets te kort.
Weer een andere vriend, was 39, 2 jonge kinderen (2 en 4 jaar) hij mankeerde niets, maar was van de één op de andere dag, overleden.

In hoeverre is het aan ons om ergens een verantwoordelijkheid in te nemen, en met een toekomst rekening te houden.
We zijn allemaal mensen van een dag, en niemand weet met zekerheid of morgen er nog wel is.
Of je nu jong bent of oud, ik denk niet dat je overal een leeftijd aan kan binden, je kan wel voor jezelf bepalen of je er nu ergens klaar voor zou zijn, of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 10:29
 
In hoeverre is het aan ons om ergens een verantwoordelijkheid in te nemen, en met een toekomst rekening te houden.
We zijn allemaal mensen van een dag, en niemand weet met zekerheid of morgen er nog wel is.
Of je nu jong bent of oud, ik denk niet dat je overal een leeftijd aan kan binden, je kan wel voor jezelf bepalen of je er nu ergens klaar voor zou zijn, of niet.


Je slaat de spijker op zn kop Gerrit, bedankt voor je openheid.
Die eigen verantwoordelijkheid, is die wel of niet belangrijk is je stelling.

Ik had een ex die ook zo dacht. Alles wat op haar weg kwam en vooral de dingen die fout gingen werden verklaard met een bijbeltekst. Ook al maakte ze 3x dezelfde 'fout' , dan nog nam ze er geen verantwoordelijkheid voor, het was God immers die het zo wilde.

Ze gaat voorbij aan het feit dat we van God ook hersenen hebben gekregen en ja, daarmee zijn we in staat na te denken.

En nu komt het lastige; wanneer mag God ons eigen nadenken overrulen?
Dat heeft hij ons toch niet voor niets gegeven? Als we blind de Bijbel volgen, die soms ook lastig te vatten is vanwege symboliek dan hadden we ook geen hersens nodig gehad en had ie die bij de schepping wel 'vergeten'. Ik zeg het maar ff plat voor het voorbeeld.

Ik blijf bij eerdere standpunt Gerrit, voor alles is een TIJD.

De voorbeelden die je beschrijft zijn zeker mogelijk en ik oordeel ook niet, alles is mogelijk. Er zijn nu eenmaal mensen die als ze 40 zijn, zich gedragen als 60-jarige en andersom is ook het geval.

Maar per saldo, gemiddeld dus en heeft God haarfijn geregeld ook, is de baarmoeder van de vrouw beperkt te gebruiken voor nageslacht. Daar bedoelde hij vast iets mee denk ik, bijvoorbeeld dat hij geen oude ouders ambieerde.

Als jij voelt wat je voelt is dat goed, maar besef wel dat het nogal afwijkt van wat 'normaal' en 'verstandig' geacht wordt....zelfs door God naar mijn bescheiden mening.


Laatst aangepast door
CORNE927
op vrijdag 8 februari 2013, 10:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 10:30
 
BERENDJAN590 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=0BxckAMaTDc

Ik had dit filmpje al eens eerder op een ander topic laten zien bij deze weer. weet.
Onderwerp is typisch een man kijk het film je veel word duidelijk
Sommige hebben het al gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=0BxckAMaTDc

ja heel veel duidelijk, ik wil ook zo n empty box Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:01
 
CORNE927 schreef:
In hoeverre is het aan ons om ergens een verantwoordelijkheid in te nemen, en met een toekomst rekening te houden.
We zijn allemaal mensen van een dag, en niemand weet met zekerheid of morgen er nog wel is.
Of je nu jong bent of oud, ik denk niet dat je overal een leeftijd aan kan binden, je kan wel voor jezelf bepalen of je er nu ergens klaar voor zou zijn, of niet.


Je slaat de spijker op zn kop Gerrit, bedankt voor je openheid.
Die eigen verantwoordelijkheid, is die wel of niet belangrijk is je stelling.

Ik had een ex die ook zo dacht. Alles wat op haar weg kwam en vooral de dingen die fout gingen werden verklaard met een bijbeltekst. Ook al maakte ze 3x dezelfde 'fout' , dan nog nam ze er geen verantwoordelijkheid voor, het was God immers die het zo wilde.

Ze gaat voorbij aan het feit dat we van God ook hersenen hebben gekregen en ja, daarmee zijn we in staat na te denken.

En nu komt het lastige; wanneer mag God ons eigen nadenken overrulen?
Dat heeft hij ons toch niet voor niets gegeven? Als we blind de Bijbel volgen, die soms ook lastig te vatten is vanwege symboliek dan hadden we ook geen hersens nodig gehad en had ie die bij de schepping wel 'vergeten'. Ik zeg het maar ff plat voor het voorbeeld.

Ik blijf bij eerdere standpunt Gerrit, voor alles is een TIJD.

De voorbeelden die je beschrijft zijn zeker mogelijk en ik oordeel ook niet, alles is mogelijk. Er zijn nu eenmaal mensen die als ze 40 zijn, zich gedragen als 60-jarige en andersom is ook het geval.

Maar per saldo, gemiddeld dus en heeft God haarfijn geregeld ook, is de baarmoeder van de vrouw beperkt te gebruiken voor nageslacht. Daar bedoelde hij vast iets mee denk ik, bijvoorbeeld dat hij geen oude ouders ambieerde.

Als jij voelt wat je voelt is dat goed, maar besef wel dat het nogal afwijkt van wat 'normaal' en 'verstandig' geacht wordt....zelfs door God naar mijn bescheiden mening.

Ik vraag mij wel eens af, hoe het is gesteld met het nadenken van tegenwoordig, en waar de verantwoordelijkheid ligt.
En dan eigenlijk los van het standpunt, wie de verantwoordelijkheid draagt of wat zo bepalend is, welke leeftijd nog verantwoordelijk is.
Mijn inziens als je kijkt hoe veel jong gehuwden nog in de zelfde setting zijn, als jaren geleden.

En het is niet veroordelend bedoeld slechts als voorbeeld.
Ik ken heel wat stellen die jong gehuwd (getrouwd) zijn, kinderen hebben gehad, en weer zijn gescheiden.
En weer hertrouwd, en niet en nog zoekende zijn, waarvan één ouder de kinderen opvoed met weer een andere(vader of moeder)

Als je als oudere er voor zou kiezen (indien mogelijk) op latere leeftijd te huwen en kinderen te wensen.
Als je als latere ouder vroeger de opvatting had, wegens bv een leefstijl de keuze op zoiets voor latere leeftijd had gepland .
Worden nu je oren gewassen, dat je te oud zou zijn, i.v.b.m, e.v.t mogelijke gebreken.
En gezegd wordt je verantwoordelijkheid te nemen, dat had je toch gedaan?

En wat is dan die verantwoordelijke verantwoording, als je de leeftijd in ogenschouw zou nemen ten opzichte, van wat God er van zou vinden.
We zitten hier aardig wat voorbeelden en gelijkenissen naar voren te halen, om een stelling te bekrachtigen, die ons soms even uitkomen.
Men hield het zich niet voor mogelijk, maar het gebeurde toch, Sarah en Abraham, die op zeer hoge leeftijd nog een kind kregen.
Volgens een hoop mensen telt het oude testament niet, maar voor een hoop mensen gelukkig nog wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:18
 
Als je als oudere er voor zou kiezen (indien mogelijk) op latere leeftijd te huwen en kinderen te wensen.
Als je als latere ouder vroeger de opvatting had, wegens bv een leefstijl de keuze op zoiets voor latere leeftijd had gepland .
Worden nu je oren gewassen, dat je te oud zou zijn, i.v.b.m, e.v.t mogelijke gebreken.
En gezegd wordt je verantwoordelijkheid te nemen, dat had je toch gedaan?


Dit bedoelde ik nou net...alles heeft zn TIJD.

Je oren worden niet gewassen, je hebt gewoon de TIJD waarin dingen geacht worden te gebeuren (omdat God het zo bedoeld heeft), niet gedaan...omdat je ZELF een andere TIJD in gedachten had dit te doen.

Het leven kent nu eenmaal een cyclus, die van vooruitgang en achteruitgang tot de dood er op volgt.

Tussen 15 en 25 gieren de hormonen door je lijf, zou dat toevallig zijn? Mooi gemaakt door God hoor alsof ie wil zeggen.....komt er nog wat van?

Dat negeren en ZELF je TIJD indelen kan ik als ik het cru wil zeggen ook worden uitgelegd als ongehoorzaamheid aan God. Hoeveel signalen wil je hebben?

Maar goed Gerrit, laten we dit maar afsluiten, heb genoeg gezegd nu. Back on topic weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:33
 
CORNE927 schreef:
Als je als oudere er voor zou kiezen (indien mogelijk) op latere leeftijd te huwen en kinderen te wensen.
Als je als latere ouder vroeger de opvatting had, wegens bv een leefstijl de keuze op zoiets voor latere leeftijd had gepland .
Worden nu je oren gewassen, dat je te oud zou zijn, i.v.b.m, e.v.t mogelijke gebreken.
En gezegd wordt je verantwoordelijkheid te nemen, dat had je toch gedaan?


Dit bedoelde ik nou net...alles heeft zn TIJD.

Je oren worden niet gewassen, je hebt gewoon de TIJD waarin dingen geacht worden te gebeuren (omdat God het zo bedoeld heeft), niet gedaan...omdat je ZELF een andere TIJD in gedachten had dit te doen.

Het leven kent nu eenmaal een cyclus, die van vooruitgang en achteruitgang tot de dood er op volgt.

Tussen 15 en 25 gieren de hormonen door je lijf, zou dat toevallig zijn? Mooi gemaakt door God hoor alsof ie wil zeggen.....komt er nog wat van?

Dat negeren en ZELF je TIJD indelen kan ik als ik het cru wil zeggen ook worden uitgelegd als ongehoorzaamheid aan God. Hoeveel signalen wil je hebben?

Maar goed Gerrit, laten we dit maar afsluiten, heb genoeg gezegd nu. Back on topic weer.

Je kan het ook gemakshalve neer zetten, omdat het jou uitkomt (God heeft het zo bedoeld.
En als ik zet, je levensstijl er niet voor zich liet lijden, kan van alles zijn en misschien een oorzaak hebben, wat je niet kon helpen.
Of waar je ook niet naar gevraagd had, maar wel kreeg, ik denk ook dat we volwassen genoeg zijn, om niet alles te hoeven zetten.

En hoeveel signalen moeten er gegeven worden, voor de mensheid wakker wordt in heel veel gevallen .
En daar valt te vroeg in huwen, ook onder..........
En tipisch voor de man, nou dunkt mij dat het aardig on topic is......
In ieder geval meer als dat onderlinge gekrakeel van de vrouw, die hier de hele pagina bestrijken
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 11:48
 
Als je als oudere er voor zou kiezen (indien mogelijk) op latere leeftijd te huwen en kinderen te wensen.
Als je als latere ouder vroeger de opvatting had, wegens bv een leefstijl de keuze op zoiets voor latere leeftijd had gepland .
Worden nu je oren gewassen, dat je te oud zou zijn, i.v.b.m, e.v.t mogelijke gebreken.
En gezegd wordt je verantwoordelijkheid te nemen, dat had je toch gedaan?


Dit bedoelde ik nou net...alles heeft zn TIJD.

Je oren worden niet gewassen, je hebt gewoon de TIJD waarin dingen geacht worden te gebeuren (omdat God het zo bedoeld heeft), niet gedaan...omdat je ZELF een andere TIJD in gedachten had dit te doen.

Het leven kent nu eenmaal een cyclus, die van vooruitgang en achteruitgang tot de dood er op volgt.

Tussen 15 en 25 gieren de hormonen door je lijf, zou dat toevallig zijn? Mooi gemaakt door God hoor alsof ie wil zeggen.....komt er nog wat van?

Dat negeren en ZELF je TIJD indelen kan ik als ik het cru wil zeggen ook worden uitgelegd als ongehoorzaamheid aan God. Hoeveel signalen wil je hebben?

Maar goed Gerrit, laten we dit maar afsluiten, heb genoeg gezegd nu. Back on topic weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:11
 
PETRA373 schreef:
bij jou vield e reactie in eerste instantie dus ook niet goed, kun je dan niet begrijpen dat het bij een ander niet goed viel en door de boosheid en pijn die bij iemand dan omhoog komt er niet helder meer word gelezen over verdere reacties en zo reageert, vol boosheid.

en veel sm ers zijn bezig geweest met de topics vergeven, om shanita maar duidelijk t e maken, je moet vergeven, geef he t goede voorbeeld ind e praktijk meid. vergeef haar de reacties soms met boosheid geschreven, shanita is een lieve meid, die oprecht zoekende is , in haar weg met god inplaats van je je daaraan te irriteren. liefs petra die jullie beiden lief vind. en ja jullie zijn verschillend,

Goed, nog één keer een reactie ter verduidelijking.
Ik vind het bijzonder dat sommige mensen dit gedrag proberen te vergoelijken. Nee, ik kan niet begrijpen dat een ander stelselmatig op deze manier reageert terwijl er al meer dan eens tips gegeven zijn om hier anders mee om te gaan.

En ja, laten we de topic(S) over vergeving er nog even bij halen. Shanita zelf stelt dat vergeven alleen nodig is als de ander berouw toont. Nu ken ik Shanita ook als een goede meid die het allemaal helemaal zo rot niet bedoeld en ze is absoluut niet te beroerd om die excuses te maken als dat nodig blijkt te zijn. Daar gaat het me ook niet om. Maar zoals in die topics ook al vele malen besproken is betekenen excuses niet dat iemand het recht heeft hetzelfde gedrag te blijven vertonen. Anders zijn die excuses ook niets meer waard. En ja, dan vind ik het dus opmerkelijk dat niemand de moeite neemt om Shanita op dit punt te wijzen. Doen alsof het niet bestaat helpt haar echt niet. Begrijp me goed; ik vind Shanita een leuke meid, maar dit gedrag maakt het voor mij wel steeds lastiger om op een leuke manier met haar om te gaan.
Ik zou het gewoon zo ontzettend fijn vinden te zien dat Shanita wat meer nadenkt over wat ze zegt en wat minder haar excuses hoeft te maken. Doet ook een hele hoop voor de sfeer op het forum.

@Shanita; Hoewel mijn reactie eigenlijk aan jou gericht was, gaat het geheel inmiddels meer over jou. Sorry, ik richt me liever tot de persoon over wie het gaat. Ik zal er verder ook niet meer op ingaan maar hoop wel dat je mijn woorden ten harte zult nemen. Ik geloof inderdaad dat je het allemaal heel goed bedoelt, maar het komt er in veel gevallen niet zo goed uit en ik vind dat ik ook jou benadeel als ik je niet op dit probleem wijs.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 8 februari 2013, 12:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 12:22
 
Tipsch voor den man

Zorg dat je eerlijk bent en je foto recent is .
Denk dat je dan meer vliegen vangt dan de pot stroop die je gebruikt nu.
Dan blijft het zo plakken en kom je niet verder je kunt niet eens samen hoger vliegen

En och ha ha een vlinder die trapt daar toch echt niet in.

Mannen haal dat web voor je ogen weg en zie eens echt zonder blind te zijn echte liefde komt pas als je een jaar samen bent dan pas kan je zeggen ik hou van jou .

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 14:13
 
ALTJE848 schreef:
Tipsch voor den man

Zorg dat je eerlijk bent en je foto recent is .
Denk dat je dan meer vliegen vangt dan de pot stroop die je gebruikt nu.
Dan blijft het zo plakken en kom je niet verder je kunt niet eens samen hoger vliegen

En och ha ha een vlinder die trapt daar toch echt niet in.

Mannen haal dat web voor je ogen weg en zie eens echt zonder blind te zijn echte liefde komt pas als je een jaar samen bent dan pas kan je zeggen ik hou van jou .

Anita

Mannen?! Haal dat web voor je ogen weg?! (vraag me werkelijk af wat vrouwen dan hebben?)

En ofschoon een web vrouwelijk is................ vrouwen spannen de kroon in het spannen van webben, soms zelfs een rad voor je ogen.
En net als het krijgen van k.....s , is ook houden van niet aan een tijd gebonden, soms komt het vrij snel, en soms ook helemaal niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 14:29
 
GERRIT084 schreef:
Mannen?! Haal dat web voor je ogen weg?! (vraag me werkelijk af wat vrouwen dan hebben?)

En ofschoon een web vrouwelijk is................ vrouwen spannen de kroon in het spannen van webben, soms zelfs een rad voor je ogen.
En net als het krijgen van k.....s , is ook houden van niet aan een tijd gebonden, soms komt het vrij snel, en soms ook helemaal niet.

het krijgen van k.....s eh kaas Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 14:33
 
PETRA373 schreef:
het krijgen van k.....s eh kaas Smiley die vol vragen zit

a) is misschien mogelijk bij de oude spelling b) kunstgras te weinig stippen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 15:03
 
GERRIT084 schreef:
a) is misschien mogelijk bij de oude spelling b) kunstgras te weinig stippen Gefrustreerde smiley

kapsones? Lachende smiley

Koters?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 februari 2013, 15:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 17:45
 
Pffff wat ben ik blij dat ik het gezeur allemaal niet heb.
Alles zo lezende denk ik weleens, zijn er hier ook nog mensen zonder problemen?
Helaas kom ik soms dankbaarheid tekort Verlegen lachende smiley

Ontopic:
Tipsch voor den man:
- zich niet jeugdiger voordoen dan hij in den werckelyckheid isch
- eerlykheid betrachten, ook kleine noodleugensch zyn leugensch
- den man denckt vaak al dat hy den huidverkopen kan voordat de beer geschoten isch. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 februari 2013, 18:48
 
ROOS575 schreef:
Pffff wat ben ik blij dat ik het gezeur allemaal niet heb.
Alles zo lezende denk ik weleens, zijn er hier ook nog mensen zonder problemen?
Helaas kom ik soms dankbaarheid tekort Verlegen lachende smiley

Ontopic:
Tipsch voor den man:
- zich niet jeugdiger voordoen dan hij in den werckelyckheid isch
- eerlykheid betrachten, ook kleine noodleugensch zyn leugensch
- den man denckt vaak al dat hy den huidverkopen kan voordat de beer geschoten isch. Engeltje smiley

Ach Roosje, de ijzersterke beerinnen zijn nog op eenne vinger te tellen hier, om van Edelherten maar te zwijgen Gefrustreerde smiley
Hang....zw...tjes zat, en tipisch voor de man allang uit........n Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:13
 
Ik weet ook wel dat Leannne zo niet is, ik ken Leanne als aardig en begrijpend, invoelend.

Gewoon, de opmerking: Geplaatst: donderdag 7 februari 2013, 15:38


LEANNE226 schreef:
Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken.
Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep kiest ervoor zich te laten onderhouden..........hoe kijk je hier tegenaan?

Gequote door Lies, en later veranderd in: Op zich een mooie gedachte maar CM zit vol met alleenstaande ouders die deze keuzes niet kunnen maken.
Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep moet/kan er soms voor kiezen niet te gaan werken..........hoe kijk je hier tegenaan?

Laatst aangepast door
LEANNE226
op donderdag 7 februari 2013, 15:45

Nou ja, en ja, sommigen Kiezen om voor de kinderen te blijven zorgen thuis, en ja heb je een rijke vent, bijvoorbeeld, kan dat dus gewoon.
En sommigen kiezen ervoor en ja zijn bijvoorbeeld alleenstaand, en ja, kunnen misschien werken, maar willen kinderen niet naar opa en oma brengen, om redenen die wel te begrijpen zijn. Dan is er vaak geen sprake van keuze, maar gewoon verstand gebruiken.
En sommigen kiezen bijvoorbeeld om niet te werken omdat de crèche niet te betalen is anders. Dan is het ook geen keuze; was de crèche wel te betalen zouden ze wel werken bijvoorbeeld.
In ieder geval: om een lang verhaal kort te maken, ja, ik werd ff boos om deze zin: Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep kiest ervoor zich te laten onderhouden..........

Want in mijn ervaring wat ik om me heem zag en zie: iedereen wil liever werken, en het is een regelrecht ramp als je ergens werkt en je kan vertrekken, omdat ze gaan fuseren.
Dan kies je er mijns inziens niet voor als je dan een ww krijgt.

Afijn, ik was best wel boos en van slag; veel pijn kwam boven, ja, en nu is het weer over, heb weer wat verwerkt, en ja, ik ga echt niet anders denken over Leanne door éen opmerking die ze ff wat onhandig plaatst. In mijn ogen.

Ik ken dat, doe het zelf ook weleens, dan bedoel je het eigenlijk anders.

En ja, ze veranderde het in: Deze ouders werken of zitten in de bijstand.De eerste groep kiest voor financiele zelfstandigheid,de tweede groep moet/kan er soms voor kiezen niet te gaan werken..........

Ik zelf zou er van maken: de 2de groep moet er voor kiezen niet te gaan weken....want ze kunnen dat niet combineren, crèche is te duur, geen opa en oma die op kunnen passen, iig het zou niet verantwoordelijk zijn, als bijvoorbeeld opa veel drinkt en dan niet meer aanspreekbaar is...

Omdat ik veel leed heb gezien van mensen die in een isolement kwamen na een fusie, zonder werk van de een op de andere dag, ook zonder afvoelingsregeling oid.

Iig, wat mijn ervaringen zijn, wat ik heb gezien om me heen, meesten willen werken, en geven het op na jaren van sollicitatie.
En leren dan op therapie op intergratieburo's om te leven met hun situatie, middels goedkope hobby's en leren vrije tijd goed te gebruiken en dan kan het lijken alsof ze het 'wel best vinden zo met die uitkering'.

Afijn er kwam op mij een opmerking verkeerd binnen en ja, dan kan ik een botsing krijgen zeker op een forum.
En er zullen nog wel meer botsingen komen en ook nog veel momenten van wel meteen begrijpen, ja daar is niets aan te doen, je hebt alleen gesproken woord.

En Een andere keer werd Leanne eens boos op me, kan die post niet vinden, ....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 9 februari 2013, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4