ChristianMatch
 


Forum

verschuilen mensen zich soms achter god ?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 23:17
 
iemand had het vandaag met me over verschuilen achter god en geen eigen verantwoordelijkheid nemen, dus vroeg me af,
doen sommigge mensen dat?
Ik zelf heb niet de indruk dat je je eigenverantwoordelijkheid kwijt bent bij god, of dat je je verschuilt bij god, wel dat ik bij hem schuil, maar verschuilen nee. ken god eerder als iemand, van kom op, sta op en ga, ik ga met je mee, niks verschuilen.
Hoe zijn jullie ervaringen erin?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 23:19
 
en heb ook totaal niet de indruk, dat je met god je eigen verantwoordelijkheid kwijt bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 00:45
 
PETRA373 schreef:
en heb ook totaal niet de indruk, dat je met god je eigen verantwoordelijkheid kwijt bent.
Dat ben je ook niet god heeft de mens een eigen wil gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:42
 
Ik denk wel dat dat mogelijk is, dat je je achter de Vader verschuilt...

Kijk, het is net als met een vader-kind-relatie.
Eerst loopt het kind mee aan de hand van de vader.
Als het ouder wordt, kan het zelf lopen, en houdt de vader het kind in de gaten.

Als het kind bang is, of zich onveilig voelt, rent het snel weer terug naar z'n vader. Maar het kind groeit steeds meer in de relatie tot de vader.
Totdat het zo volwassen is geworden dat het de hand van de vader niet meer nodig heeft. Het is zelfstandig geworden en kan zelf de verantwoording nemen.

In de relatie met God is het niet anders vind ik.
Naarmate je volwassener wordt, neem je steeds meer zelf de verantwoording, terwijl je met God overlegt welke keuzes de beste zijn.

De dingen waar je het meest bang voor bent, zullen in het algemeen het langst duren voor je daar de verantwoording voor neemt. God wacht heel geduldig tot we daar aan toe zijn.

Ik merk soms ook dat mensen zich niet achter God verschuilen maar achter hun geestelijke kennis. Bij bepaalde topics hier op het forum is dat duidelijk zichtbaar. Er wordt te pas en te onpas met bijbelteksten gegooid, maar de persoon erachter wordt dan nauwelijks zichtbaar. Op die manier kun je je dus ook verschuilen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOOP430





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:14
 
PETRA373 schreef:
iemand had het vandaag met me over verschuilen achter god en geen eigen verantwoordelijkheid nemen, dus vroeg me af,
doen sommigge mensen dat?
Ik zelf heb niet de indruk dat je je eigenverantwoordelijkheid kwijt bent bij god, of dat je je verschuilt bij god, wel dat ik bij hem schuil, maar verschuilen nee. ken god eerder als iemand, van kom op, sta op en ga, ik ga met je mee, niks verschuilen.
Hoe zijn jullie ervaringen erin?

Ik ben diegene waar Petra mee gesproken heeft. Ik ben het helemaal eens met wat er tot nu toe gezegd is. Wat ik bedoelde is dat er mijns inziens een gevaar bestaat dat we iets te gemakkelijk stellen dat iets blijkbaar Gods wil is. Of dat God wel voor ons zal zorgen. We nemen dan bijvoorbeeld niet meer onze eigen verantwoordelijkheid.

Bijvoorbeeld met betrekking tot CM. We zijn het er denk ik allemaal mee eens dat je pas moet trouwen met de man of vrouw die je door God gegegeven is. Wij kennen Gods plannen niet. Het kan zijn dat God hele andere planen met iemand heeft dan een huwelijk. Wij gaan vervolgens op CM heel driftig op zoek naar een partner en daten er op los. We ontmoeten een leuk persoon en het wordt een date en een relatie. We danken God dat Hij ons een partner gegeven heeft. Maar eigenlijk hebben we zelf heel erg naar een partner gezocht. Het is dus maar de vraag of God het zo heeft bedoeld. Zo zijn er wel veel meer voorbeelden. Ik heb ook mensen gekend die wilden uit principe geen ziektekostenverzekering. Dat was in hun ogen het door God gegeven risico van ziek worden afdekken met een verzekering. Dit is wel heel extreem maar goed, ze zijn er. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

Ik zeg hiermee niet dat CM niet een middel kan zijn dat God gebruikt in de relatiesfeer. Ik vind het soms moeilijk iets als Gods leiding te ervaren. Denk dan altijd....of is dit mijn eigen wil?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:35
 
JOOP430 schreef:
Ik ben diegene waar Petra mee gesproken heeft. Ik ben het helemaal eens met wat er tot nu toe gezegd is. Wat ik bedoelde is dat er mijns inziens een gevaar bestaat dat we iets te gemakkelijk stellen dat iets blijkbaar Gods wil is. Of dat God wel voor ons zal zorgen. We nemen dan bijvoorbeeld niet meer onze eigen verantwoordelijkheid.

Bijvoorbeeld met betrekking tot CM. We zijn het er denk ik allemaal mee eens dat je pas moet trouwen met de man of vrouw die je door God gegegeven is. Wij kennen Gods plannen niet. Het kan zijn dat God hele andere planen met iemand heeft dan een huwelijk. Wij gaan vervolgens op CM heel driftig op zoek naar een partner en daten er op los. We ontmoeten een leuk persoon en het wordt een date en een relatie. We danken God dat Hij ons een partner gegeven heeft. Maar eigenlijk hebben we zelf heel erg naar een partner gezocht. Het is dus maar de vraag of God het zo heeft bedoeld. Zo zijn er wel veel meer voorbeelden. Ik heb ook mensen gekend die wilden uit principe geen ziektekostenverzekering. Dat was in hun ogen het door God gegeven risico van ziek worden afdekken met een verzekering. Dit is wel heel extreem maar goed, ze zijn er. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

Ik zeg hiermee niet dat CM niet een middel kan zijn dat God gebruikt in de relatiesfeer. Ik vind het soms moeilijk iets als Gods leiding te ervaren. Denk dan altijd....of is dit mijn eigen wil?

Grote lijn ben ik met je eens. Maar je moet zelf wel wat er mee gaan doen.
Komt niet aan waaien.
Mens heeft eigen wil. Je kan vragen of god je in begeleid.
En god zal dat zeker doen. En als god je samen brengt en je gaat samen met god verder dan moet er wel iets moois uit kunnen ontstaan.
Maar wel zien dat het dan van god komt.
Maar niet verschuilen. Vragen om hulp.
En het zal niet altijd makkelijke wezen.
Voor de man als voor de vrouw niet.
En soms laat je een kans liggen. Soms maak je verkeerde keuze.
Maar als god het behaagt dan gaat het lukken en vind je de partner voor het leven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 11:47
 
BERENDJAN590 schreef:
Maar als god het behaagt dan gaat het lukken en vind je de partner voor het leven

Als je relatie mislukt ligt het niet aan jou maar heeft het God niet behaagd?
Dit vind ik nou juist verschuilen,de verantwoordelijkheid volledig bij God leggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:02
 
LEANNE226 schreef:
Als je relatie mislukt ligt het niet aan jou maar heeft het God niet behaagd?
Dit vind ik nou juist verschuilen,de verantwoordelijkheid volledig bij God leggen.
Jammer dat je uit het verband haalt.
Je kan het ook anders om zeggen glas is half vol of half leeg.
Je mag schuilen bij god.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:04
 
LEANNE226 schreef:
Als je relatie mislukt ligt het niet aan jou maar heeft het God niet behaagd?
Dit vind ik nou juist verschuilen,de verantwoordelijkheid volledig bij God leggen.
Jammer dat je uit het verband haalt.
Je kan het ook anders om zeggen glas is half vol of half leeg.
Je mag schuilen bij god.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:06
 
JOOP430 schreef:
Ik ben diegene waar Petra mee gesproken heeft. Ik ben het helemaal eens met wat er tot nu toe gezegd is. Wat ik bedoelde is dat er mijns inziens een gevaar bestaat dat we iets te gemakkelijk stellen dat iets blijkbaar Gods wil is. Of dat God wel voor ons zal zorgen. We nemen dan bijvoorbeeld niet meer onze eigen verantwoordelijkheid.

Bijvoorbeeld met betrekking tot CM. We zijn het er denk ik allemaal mee eens dat je pas moet trouwen met de man of vrouw die je door God gegegeven is. Wij kennen Gods plannen niet. Het kan zijn dat God hele andere planen met iemand heeft dan een huwelijk. Wij gaan vervolgens op CM heel driftig op zoek naar een partner en daten er op los. We ontmoeten een leuk persoon en het wordt een date en een relatie. We danken God dat Hij ons een partner gegeven heeft. Maar eigenlijk hebben we zelf heel erg naar een partner gezocht. Het is dus maar de vraag of God het zo heeft bedoeld. Zo zijn er wel veel meer voorbeelden. Ik heb ook mensen gekend die wilden uit principe geen ziektekostenverzekering. Dat was in hun ogen het door God gegeven risico van ziek worden afdekken met een verzekering. Dit is wel heel extreem maar goed, ze zijn er. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

Ik zeg hiermee niet dat CM niet een middel kan zijn dat God gebruikt in de relatiesfeer. Ik vind het soms moeilijk iets als Gods leiding te ervaren. Denk dan altijd....of is dit mijn eigen wil?

Ik ben het met je eens, dat wij Gods plannen niet kennen, hoewel de Bijbel ons zat richtlijnen geeft.
Wat wel kan, en wat niet kan (voor de één een wet, en voor de ander kennisneming van) het is maar net, wat doen we er mee.

Wat je vooral leest, het was zijn wil niet, dat iets zo gelopen is, vaak om eigen gedrag, goed te keuren, of iets wat je is overkomen. (kan van alles zijn)
Als je alle oude forums leest is er genoeg over geschreven, en vaak zoekt men de goedkeuring, van tal van onderwerpen, bij elkaar.
Maar uiteindelijk gaat het er om wat je eigen beslissing is, waar je jezelf goed bij voelt, en of dat de juiste is, kan geen mens voor een ander invullen.

Het voordeel van cm en andere dating sites is, dat, en daar moet je dan maar vanuit gaan, dat een ieder eerlijk is, wat er op een profiel staat.
Vroeger was dat er niet, en was je aangewezen, op mond op mond reclame, die ook niet altijd even betrouwbaar was, eigenlijk net als een dating site.
Je keuze en voordeel is nu, dat je ook in aanraking komt met mensen, buiten je eigen regio, en dat kan soms grens verleggend zijn.
Het voordeel daar van is, en die kans maak je al snel, niemand weet iets van je, dus je kan ook zeggen bv, ik woon vrijstaand.
En voor dat ze er achter komen, dat het een kartonnen doos is, op één of ander buiten gebied, is dan ook aanwezig, en je liegt niets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:16
 
JOOP430 schreef:
Ik ben diegene waar Petra mee gesproken heeft. Ik ben het helemaal eens met wat er tot nu toe gezegd is. Wat ik bedoelde is dat er mijns inziens een gevaar bestaat dat we iets te gemakkelijk stellen dat iets blijkbaar Gods wil is. Of dat God wel voor ons zal zorgen. We nemen dan bijvoorbeeld niet meer onze eigen verantwoordelijkheid.

Bijvoorbeeld met betrekking tot CM. We zijn het er denk ik allemaal mee eens dat je pas moet trouwen met de man of vrouw die je door God gegegeven is. Wij kennen Gods plannen niet. Het kan zijn dat God hele andere planen met iemand heeft dan een huwelijk. Wij gaan vervolgens op CM heel driftig op zoek naar een partner en daten er op los. We ontmoeten een leuk persoon en het wordt een date en een relatie. We danken God dat Hij ons een partner gegeven heeft. Maar eigenlijk hebben we zelf heel erg naar een partner gezocht. Het is dus maar de vraag of God het zo heeft bedoeld. Zo zijn er wel veel meer voorbeelden. Ik heb ook mensen gekend die wilden uit principe geen ziektekostenverzekering. Dat was in hun ogen het door God gegeven risico van ziek worden afdekken met een verzekering. Dit is wel heel extreem maar goed, ze zijn er. Zo zijn er wel meer voorbeelden.

Ik zeg hiermee niet dat CM niet een middel kan zijn dat God gebruikt in de relatiesfeer. Ik vind het soms moeilijk iets als Gods leiding te ervaren. Denk dan altijd....of is dit mijn eigen wil?

Klinkt een beetje als Gods wil tegenover onze wil? (Onze wil staat over het algemeen in de christelijke wereld in de verdachte hoek van "werelds en vleselijk", hoe leren wij ooit vertrouwen, denk ik wel eens, dat Hij ons vrijheid heeft gegeven en hervorming van ons denken. We mogen de ruimte innemen.)
God gaf ons autonomie, keuzevrijheid en is het niet per definitie met ons oneens. Aan ons de vrijheid om onze wil te toetsen... Zijn woord en geest er bij betrekken, het liefst mag Hij voorgaan maar het zicht op Hem is vaak onttrokken...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 maart 2013, 12:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:48
 
JOL252 schreef:
Klinkt een beetje als Gods wil tegenover onze wil? (Onze wil staat over het algemeen in de christelijke wereld in de verdachte hoek van "werelds en vleselijk", hoe leren wij ooit vertrouwen, denk ik wel eens, dat Hij ons vrijheid heeft gegeven en hervorming van ons denken. We mogen de ruimte innemen.)
God gaf ons autonomie, keuzevrijheid en is het niet per definitie met ons oneens. Aan ons de vrijheid om onze wil te toetsen... Zijn woord en geest er bij betrekken, het liefst mag Hij voorgaan maar het zicht op Hem is vaak onttrokken...

Mooie reactie Jol. Ik denk trouwens dat als je samen met god loopt door het leven, je wil ook wel veel overeenstemt met gods wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 12:49
 
Het voordeel daar van is, en die kans maak je al snel, niemand weet iets van je, dus je kan ook zeggen bv, ik woon vrijstaand.
En voor dat ze er achter komen, dat het een kartonnen doos is, op één of ander buiten gebied, is dan ook aanwezig, en je liegt niets.


ha ha geweldig omschreven Gerrit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOOP430





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:01
 
JOL252 schreef:
Klinkt een beetje als Gods wil tegenover onze wil? (Onze wil staat over het algemeen in de christelijke wereld in de verdachte hoek van "werelds en vleselijk", hoe leren wij ooit vertrouwen, denk ik wel eens, dat Hij ons vrijheid heeft gegeven en hervorming van ons denken. We mogen de ruimte innemen.)
God gaf ons autonomie, keuzevrijheid en is het niet per definitie met ons oneens. Aan ons de vrijheid om onze wil te toetsen... Zijn woord en geest er bij betrekken, het liefst mag Hij voorgaan maar het zicht op Hem is vaak onttrokken...

Klinkt idd misschien wat te negatief, mijn wil tegenover Gods wil, en het kan heel goed samengaan. Maar ook heel vaak niet. Iedereen heeft doelen en streeft die na als t goed is. Soms wordt je echter gedwongen de regie van je leven uit handen te geven (ik denk trouwens dat dat altijd moet) en dan blijkt regelmatig dat Gods weg een andere is dan die ik voor ogen had. Ik spreek uit ervaring Knipoog smiley. Het is hier al gezegd, biddend je weg gaan is denk ik de oplossing. Als iets dan niet volgens Gods plan is wordt het vanzelf duidelijk...toch?


Laatst aangepast door
JOOP430
op dinsdag 5 maart 2013, 16:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOOP430





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:11
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben het met je eens, dat wij Gods plannen niet kennen, hoewel de Bijbel ons zat richtlijnen geeft.
Wat wel kan, en wat niet kan (voor de één een wet, en voor de ander kennisneming van) het is maar net, wat doen we er mee.

Wat je vooral leest, het was zijn wil niet, dat iets zo gelopen is, vaak om eigen gedrag, goed te keuren, of iets wat je is overkomen. (kan van alles zijn)
Als je alle oude forums leest is er genoeg over geschreven, en vaak zoekt men de goedkeuring, van tal van onderwerpen, bij elkaar.
Maar uiteindelijk gaat het er om wat je eigen beslissing is, waar je jezelf goed bij voelt, en of dat de juiste is, kan geen mens voor een ander invullen.

Het voordeel van cm en andere dating sites is, dat, en daar moet je dan maar vanuit gaan, dat een ieder eerlijk is, wat er op een profiel staat.
Vroeger was dat er niet, en was je aangewezen, op mond op mond reclame, die ook niet altijd even betrouwbaar was, eigenlijk net als een dating site.
Je keuze en voordeel is nu, dat je ook in aanraking komt met mensen, buiten je eigen regio, en dat kan soms grens verleggend zijn.
Het voordeel daar van is, en die kans maak je al snel, niemand weet iets van je, dus je kan ook zeggen bv, ik woon vrijstaand.
En voor dat ze er achter komen, dat het een kartonnen doos is, op één of ander buiten gebied, is dan ook aanwezig, en je liegt niets.

Zou kunnen Gerrit, dat men graag liegt (of de waarheid tegen een andere achtergrond plaatst), ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee. En wat is het nut er van? Zelf ben ik heel snel klaar met mensen die liegen....dus als iedereen dat nu doet is het snel afgelopen... Knipoog smiley
Ik stel voor dat we uitgaan van het positieve. Men is betrouwbaar tot dat het tegendeel is bewezen...bovendien....in een kartonen doos op de vlakte is het wel moeilijker verschuilen achter God...dat is dan misschien weer de link met het onderwerp... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOOP430
op dinsdag 5 maart 2013, 16:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:41
 
LEANNE226 schreef:
Als je relatie mislukt ligt het niet aan jou maar heeft het God niet behaagd?
Dit vind ik nou juist verschuilen,de verantwoordelijkheid volledig bij God leggen.

Zo komt het op mij ook over en kan zijn ook gewoon dat blijkt dat je toch niet zo bij de ander hoort.
Dan denk je misschien god heeft me deze partner gegeven, eh zou het echt, jij werd verliefd etc. en na tijdje blijkt dat die gene niet echt bij je past.
Dat heb je met een datingsite, je date en na een tijdje met elkaar omgaan ontdek je misschien dat je toch niet zo bij elkaar past.
Heeft soms niets met god te maken, of wil, of bindingsangst . En het kan ook aan jou liggen of de ander, dat jullie gewoon niet zo bij elkaar horen.
Als het iemand was die god voor je geschikt vond dat zou het wel goed gaan.
Denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 15:49
 
en eigenlijk was de bedoeling van mij van dit topic om te communiceren over hetgeen op alle gebieden, niet alleen in een relatie.
petra, die effe genoeg gelezen heeft over relaties en de wil om verder te gaan etc. en me es effe terug trekt van cm een tijdje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 16:06
 
Al het goede komt van God, door het Nieuwe Verbond het kwade niet meer.
God beveelt de Liefde en men moet een drievoudig snoer smeden door een zegen over je relatie te gaan vragen als men zover is dat men voor elkaar kiest om het leven verder mee te delen, te trouwen dus.

Dat huwelijken mis lopen is om vele redenen en de meesten van ons hebben toch hun best gedaan om het te doen zo as verlangt word. Helaas worden we vandaag de dag overstelpt met eigen ik voor op, als me in een soap niet vreemd gaat (ivm kijkcijfers), hoor je er niet meer bij. Je kunt nu al datingsites bezoeken waar je buiten je huwelijkse plichten even met een ander aan de slag kan (verandering van spijs doet eten toch?)

Zo kun je een heel poos doorgaan hoe wij langzamerhand meer leren om eigen ego te strelen en zo vergeten wat we in liefde zijn begonnen.

Met het excuus ik hou niet meer van jou, trekt men de deur achter zich dicht en vergeet wat men zo in de vernieling heeft geholpen. Kleine kinderen die zich zelf toch mede de schuld geven (maar we hebben hun we verteld dat het niet hun schuld was, maar ze doen het wel).

Als God Zijn zegen geeft over een huwelijk wil dat zegen dat Hij daadwerkelijk betrokken wil bijven bij Zijn kinderen (wij dus). Dat het verkeerd gaat is absoluut niet Zijn schuld en kunnen we ons niet gaan verschuilen dat Hij het zo gewild heeft. Wat Hij wel wil is dat we in liefde met elkaar omgaan, maakt een partner misbruik van zijn/haar positie, of gaat de ander domineren, door niet aan plichten te voldoen, za Hij zich er niet mee gaan bemoeien, maar met verdriet zien, dat men niet gehoorzaam is aan wat Hij wil. Als men verliefd is dan ons de ander alles, liefde is mooi en kan mooier worden , maar schop je ego onder de kont en ga voor de ander, geef en krijg ipv geef en neem.

Schuilen bij God mag en kan, als je verdriet hebt en Zijn hulp nodig hebt, maar geef hem niet de schuld van je eigen falen, dan schuil je verkeerd


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 5 maart 2013, 18:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 16:37
 
PIETER619 schreef:
Al het goede komt van God, door het Nieuwe Verbond het kwade niet meer.
God beveelt de Liefde en men moet een drievoudig snoer smeden door een zegen over je relatie te gaan vragen als men zover is dat men voor elkaar kiest om het leven verder mee te delen, te trouwen dus.

Dat huwelijken mis lopen is om vele redenen en de meesten van ons hebben toch hun best gedaan om het te doen zo as verlangt word. Helaas worden we vandaag de dag overstelpt met eigen ik voor op, als me in een soap niet vreemd gaat (ivm kijkcijfers), hoor je er niet meer bij. je kunt nu al datingsites bezoeken waar je buiten je huwelijkse plichten even met een ander aan de slag kan (verandering van spijs doet eten toch?)

Zo kun je een heel poos doorgaan hoe wij langzamerhand meer leren m eigen ego te strelen en zo vergeten wat we in liefde zijn begonnen.

Met het excuus ik hou niet meer van jou, trekt men de deur achter zich dicht en vergeet wat men zo in de vernieling heeft geholpen. Kleine kinderen die zich zelf toch mede de schuld geven (maar we hebben hun we verteld dat het niet hun schuld was, maar ze doen het wel).

Als God Zijn zegen geeft over een huwelijk wil dat zegen dat Hij daadwerkelijk betrokken wil bijven bij Zijn kinderen (wij dus). Dat het verkeerd gaat is absoluut niet Zijn schuld en kunnen we ons niet gaan verschuilen dat Hij het zo gewild heeft. Wat Hij wel wil is dat we in liefde met elkaar omgaan, maakt een partner misbruik van zijn/haar positie, en gaar de ander domineren, door niet aan plichten te voldoen, za Hij zich er niet mee gan bemoeien, maar met verdriet zien, dat men niet gehoorzaam is aan wat Hij wil. Als men verliefd is dan os de andere alles, iefde is mooi en kan mooier worden , maar schop je ego onder de kont en ga voor de ander, geef en krijg ipv geef en neem.

Schuilen bij God mag en kan, als je verdriet hebt en Zijn hulp nodig hebt, maar geef hem niet de schuld van je eigen falen, dan schuil je verkeerd

mooie reactie pieter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 18:26
 
Quote:
Met het excuus ik hou niet meer van jou, trekt men de deur achter zich dicht en vergeet wat men zo in de vernieling heeft geholpen. Kleine kinderen die zich zelf toch mede de schuld geven (maar we hebben hun we verteld dat het niet hun schuld was, maar ze doen het wel).

Wat men ook vergeet; de vrouw die de deur achter zich dichtslaat dat die vrouw helemaal op is, niet meer kan, door wat ze heeft moeten verduren als kleuter, kind, tiener, in haar kindertijd.
En vaak weten zulke mensen dingen niet meer, verdrongen, maar zitten wel met de gevolgen...

S. Die uit ervaring en via haar studie weet dat mensen die zulke dingen doen, zelf echt niet meer kunnen, op het randje lopen....Anders doe je dat namelijk niet.

En ja, er zijn grenzen, ik zelf kon niet meer denken van ja, me vader heeft zelf een moeilijke jeugd gehad, daar was teveel kapot gemaakt door hem...

Ja, het wordt ook vaak als excuus gebruikt, 'ja, ik had zo'n nare jeugd'. Zich daar achter verschuilen en zelf geen verantwoording willen nemen....

Aan de andere kant: vaak zijn dingen daar wel van het gevolg, en kan het fijne en openbarend en opluchtend zijn als je de redenen weet....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 maart 2013, 18:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1