ChristianMatch
 


Forum

Haten doemdenkers Gods Liefde?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 18:15
 
Doemdenken is des duivelsoor kussen.

Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".

Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 20:57
 
PIETER619 schreef:
Doemdenken is des duivelsoor kussen.

Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".

Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.


Mooi topic. Het ligt natuurlijk wel wat genuanceerder. In veel behoudende kringen is men gewend te denken in termen van hel en verdoemenis. Vaak komt dat ook omdat men de oudtestamentische wetten en woorden een grote plaats geeft en ze niet ziet in het licht van het Nieuwe Verbond. In het oude verbond werd de overspelige vrouw gestenigd, want zo stond het er en ja men kon Gods Wet toch niet veranderen? Dan zou de toorn van God hen zeker treffen, dan de vrouw er maar aan. Dat Christus die wet negeerde en Zijn wet van liefde en vergeving toepaste, wordt vaak vergeten. Het Oude Testament heeft als je het farizeisch leest sterke fundamentalistische trekjes en is in de geest van die tijd ook erg wreed. Volgens die wetten werd Christus veroordeeld tot de dood want hij handelde in strijd met de wet dat een vrouw ter dood gebracht moest worden bij overspel.
Veel behoudende gelovigen komen daar niet los van en zijn bang voor de toorn van God. In het oude testament dacht men ook zo. Het Oude Testament is prachtig maar moet je wel lezen in het licht van de latere boodschap van Christus.

Want een ieder die Mij aanneemt is een heel andere boodschap dan dat er maar heel weinig uitverkoren zijn. In de Gereformeerde Gemeenten gaat met er van uit dat er maar weinig 'bekeerden' zijn, waar ze overigens een heel eigen uitleg aan geven, en heel veel verdoemden. Dat maakt bang en is in mijn ogen ook wreed. Christus was echt heel duidelijk: Want een ieder die Mij aanneemt..... Veel kerken die fundamentalistisch denken hebben er van alles bij geredeneerd. Maar een ieder die Christus aanneemt, en in de beperkheid die we als mensen hebben Zijn liefde naleeft, heeft eeuwig leven. Dat is ons beloofd door God zelf. En dat is wel een blijde boodschap.

Er staat nergens dat je eerst een bevinding of een slag van God moet hebben en dat dat de bekering is. En al helemaal nergens dat de niet-bekeerden bij wie dat niet plaatsvond allemaal verloren gaan. Dat is fout gegroeid doorredeneren op niet-bijbelse gronden. Het probleem is dat veel mensen de leer van hun kerk met de culturele opvattingen over kleding en dergelijke gelijkschakelen met het Christendom zelf. Als je alleen of vooral hel, verdoemenis en angst gepredikt wordt dan denk je op een gegeven moment dat dat Gods boodschap is. Maar het is niet meer dan een interpretatie van een van de kerken.

Angst is een probaat middel. Maar het is duivels het in te zetten om mensen tot een angstgeloof te brengen. Geloof bestaat niet uit angst voor de toorn van God zoals in het Oude Testament maar uit vertrouwen in Christus. Het zijn scheefgegroeide kerkelijke tradities die dit in de weg staan. Mensen die uit de reformatorische hoek overgaan naar evangelische gemeenten ervaren het ontbreken van scheefgegroeid calvinisme daar ook als de grootste zegen.

Thomas, door te geloven hebben we juist geen angst.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 10 maart 2013, 01:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 21:31
 
PIETER619 schreef:
Doemdenken is des duivelsoor kussen.

Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".

Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.

Helemaal mee eens.
Dat soort uitdragingen komt op mij over als geestelijke chantage.
Mooier en echter is het als iemand behouden wordt doordat hij in de ogen van de predikant liefde ontmoet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:23
 
ROADY558 schreef:
Helemaal mee eens.
Dat soort uitdragingen komt op mij over als geestelijke chantage.
Mooier en echter is het als iemand behouden wordt doordat hij in de ogen van de predikant liefde ontmoet...

Het is nog mooier en echter: door het offer van Christus is iemand behouden. (en dat hangt echt niet van de predikant af).
Na de komst van Christus zijn wij in een andere verhouding tot God komen te staan. Als er hel en verdoemenis gepreekt wordt, lijkt het wel of er niets veranderd is en Christus niet gestorven is.
Leef in vertrouwen op God en probeer Gods boodschap van Liefde uit het Woord te verstaan. Over drie weken is het Pasen: de dood, hel en verdoemenis zijn overwonnen. Wij mogen nu al leven vanuit die overwinning. En dat geeft bevrijding, ontspanning, rust en vreugde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 08:48
 
Pasen het mooist feest wat we kunnen vieren. Bij Goede Vrijdag stilstaan welk een offer Hij heeft gebracht, Hij zag toen al onze ellende, het was voor Hem niet alleen het fysiek lijden maar ook zag Hij alle zonde die Hij droeg, gelukkig ook de mijne, ze zijn vergeven als ik dat wil, door Zijn Liefdesdaad, mogen wij om vergeving vragen.

Pasen het feest van eeuwig leven, ook is dat voor mij door Zijn offer tot stand gebracht.

Het grootste voordeel is, dat dit niet alleen voor mij bestemd is maar voor een ieder die in Hem gelooft en wat Hij heeft gedaan voor ons.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 9 maart 2013, 10:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 10:50
 
JANS221 schreef:
Het is nog mooier en echter: door het offer van Christus is iemand behouden. (en dat hangt echt niet van de predikant af).
Na de komst van Christus zijn wij in een andere verhouding tot God komen te staan. Als er hel en verdoemenis gepreekt wordt, lijkt het wel of er niets veranderd is en Christus niet gestorven is.
Leef in vertrouwen op God en probeer Gods boodschap van Liefde uit het Woord te verstaan. Over drie weken is het Pasen: de dood, hel en verdoemenis zijn overwonnen. Wij mogen nu al leven vanuit die overwinning. En dat geeft bevrijding, ontspanning, rust en vreugde.

Ik schetste even de tegenstelling van de houding van iemand die "(s)preekt" over zijn geloof in Christus:
Doet hij dat met het vingertje wijzend, of doet hij dat vanuit zijn eigen levende liefdesrelatie met God. En aangezien de ogen de spiegels van de ziel zijn, zal een verstaander daar alles in kunnen teruglezen, wat iemand staat te (s)preken. Ogen liegen nooit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 11:26
 
ROADY558 schreef:
Ik schetste even de tegenstelling van de houding van iemand die "(s)preekt" over zijn geloof in Christus:
Doet hij dat met het vingertje wijzend, of doet hij dat vanuit zijn eigen levende liefdesrelatie met God. En aangezien de ogen de spiegels van de ziel zijn, zal een verstaander daar alles in kunnen teruglezen, wat iemand staat te (s)preken. Ogen liegen nooit.

Als je naar de meeste voorgangers predikanten of hoe je ze noemen wil, kijkt, menen ze allemaal vol overtuiging wat ze zeggen.
Wie in Jezus Christus gelooft leeft volgens de geest, en niet de wet, die is volbracht, maar er zijn wel degelijk leefregels.

Als je zo af en toe pendelt tussen alles wat Christus wil vertegenwoordigen, verschild dat nogal eens.
Ook als je naar de ogen kijkt, menen zij het allemaal, de één is zweverig, (volgens de ander) de ander verkondigd ook hel en verdoemenis.
En volgens mij is die er nog steeds, ook al is die overwonnen.
Een losbandig leven, wordt nog steeds veroordeeld, leven vanuit de genade wil niet zeggen dat wij ook alles mogen, er zijn nog steeds regels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 11:49
 
PIETER619 schreef:
Doemdenken is des duivelsoor kussen.

Wat kan een doemdenker bijdragen aan Jezus opdracht, "Gaat heen verkondig heet evangelie en maak alle volken tot mijn discipelen".

Als we net als vroeger, een toornig God de wereld gaan verkondigen, bekeert u wat u wacht hel en verdoemenis, gaan we totaal voorbij aan Gods Liefde getoond in Jezus, die juist de Liefde Gods en alle Go(e)ds verkondigde.

Ben ik helemaal niet met je eens, ik denk wat je vandaag de dag vooral ziet is dat er alleen nog maar over de liefde van God wordt gesproken. God is ook liefde maar over bekering, het kruis, zonden, oordeel etc word niet meer gesproken.

William booth zei
Quote:
I consider that the chief dangers which confront the coming century will be religion without the Holy Ghost; Christianity without Christ; forgiveness without repentance; salvation without regeneration; politics without God; and Heaven without Hell.

Romeinen1 gaat bv over de toorn van God over de gehele mensheid.

romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods,

De toorn van God kwam over Jezus op het kruis voor de zonden van de wereld. Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 9 maart 2013, 12:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:30
 
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:45
 
ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

En Paulus dan in Athene handelingen17vers30 God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; 31 omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken.

Hij stelt Jezus voor als degene die rechtvaardig oordeelt en God roept mensen op zich te bekeren.


Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 9 maart 2013, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:53
 
Succes en veel zegen ermee Mat.

Vertel 's iets over je eigen ervaringen op dit gebied?
Ik neem aan dat er "daad" is bij jouw "woord" mag ik hopen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 12:53
 
ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Ik ben het met je eens, maar het neemt niet weg dat er vanuit twee kanten op wordt gekeken.
Je mag wel uitkijken dat je niet, alles onder de mantel der liefde gaat vegen, de zonde is er nog steeds, we leven hier nu niet bepaald in het paradijs .
Wij vallen dan wel niet onder de wet, maar wel onder de genade, er zijn wel degelijk regels die je moet handhaven.
Net als beloven dat je anders zal gaan leven, en het vervolgens niet doet, en op oude voet (zondig leven) verder gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:00
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben het met je eens, maar het neemt niet weg dat er vanuit twee kanten op wordt gekeken.
Je mag wel uitkijken dat je niet, alles onder de mantel der liefde gaat vegen, de zonde is er nog steeds, we leven hier nu niet bepaald in het paradijs .
Wij vallen dan wel niet onder de wet, maar wel onder de genade, er zijn wel degelijk regels die je moet handhaven.
Net als beloven dat je anders zal gaan leven, en het vervolgens niet doet, en op oude voet (zondig leven) verder gaat.

Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus.


Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 9 maart 2013, 16:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:25
 
JANS221 schreef:
Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus.

Heel mooi gezegd!

En nog als aanvulling:
Is het niet juist de liefde die de christen kenmerkt? (zou moeten kenmerken)
"Aan de liefde zal men jullie herkennen".

Mensen zonder God leven zonder het te weten in de verdoemenis.
In die duisternis is volgens mij het enige wat opvalt "liefde'. Echte oprechte liefde, dat valt op. En dat steekt aan.

En als je die liefde eenmaal vindt, dan weet je ook direct wanneer je zondigt. Het is toch de liefde die al het andere in werking zet? Liefde verlangt naar zuiverheid, en zodra die zuiverheid verstoort raakt, ga ik stappen ondernemen. Mijn ziel schijnt een verlangen te hebben om zuiver te zijn...

Ik geloof werkelijk dat de LIEFDE bij God het aller- allerbelangrijkste is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 19:36
 
JANS221 schreef:
Toch denk ik dat er geen regels zijn die je moet handhaven. Er is meer dan moeten. Volgens mij is de bijbel wel duidelijk hoe God wil dat wij leven: liefhebben, God boven alles en je naaste als jezelf. Wie liefheeft heeft de wet vervuld. En Liefde moet niets, liefde is vrijwillig. Angst voor dood, hel en verdoemenis is meer gericht op het ontlopen van de straf, dan op het liefhebben. Door angst ga je niet automatisch liefhebben. En onze liefde voor God en onze naasten schiet hier vaak tekort, we leven inderdaad hier niet in het paradijs. Maar ook deze tekorten zijn gedragen door het offer van Christus.

Ben het wel met je eens dat er geen moeten is maar wel mogen, en men weet zelf wel wat kan en niet kan.
De wet als regel zien, van wat het beste is, en dat is voor elk mens weer anders (lijkt mij)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:06
 
ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Heel veel ongelovigen zitten daar niet in.
Die hebben normen en waarden en zijn heel gelukkig.
En weet jij wie er nog gaan geloven?

Als je ongelovigen gaat veroordelen van 'jullie zitten in hel en verdoemenis' doe je hetzelfde, en zal je ze afschrikken.

Ook nu, dit kan een ongelovige ook lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:04
 
SHANITA130 schreef:
Heel veel ongelovigen zitten daar niet in.
Die hebben normen en waarden en zijn heel gelukkig.
En weet jij wie er nog gaan geloven?

Als je ongelovigen gaat veroordelen van 'jullie zitten in hel en verdoemenis' doe je hetzelfde, en zal je ze afschrikken.

Ook nu, dit kan een ongelovige ook lezen.

Dat doet er ook eentje.
En die gelooft er dus niets van.
Van hel en verdoemenis.
Die wil dat niet eens geloven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 01:28
 
IJSJE204 schreef:
Dat doet er ook eentje.
En die gelooft er dus niets van.
Van hel en verdoemenis.
Die wil dat niet eens geloven!

Knipoog smiley

Zeggen dat ongelovigen al in 'hel en verdoemenis ZITTEN(met hoofdletters nota bene)'.... En dat aanstekelijke liefde noemen...

Ehhh,....ja..... Zieke smiley

Net zoiets als ten allen tijden iedereen van HARTE(ook weer hoofdletters) moeten vergeven als je gelooft....dat is ook een Quote.

S. Wel gelovig en niet(meer) achterlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 01:32
 
Mat170: William booth zei
Quote:
I consider that the chief dangers which confront the coming century will be religion without the Holy Ghost; Christianity without Christ; forgiveness without repentance; salvation without regeneration; politics without God; and Heaven without Hell.

forgiveness without repentance=vergeving zonder berouw


Idd

Roady; dan zou je krijgen: 'en vergeef ons onze schulden(waar we geen berouw van hebben), gelijk wij vergeven onze schuldenaren(die ook geen berouw tonen en hebben)'.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 01:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 08:38
 
1 Korintiërs 13 De liefde 1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal.

Zo staat er vanaf 2 t/m 13 beschreven wat liefde inhoud en wat er mee samenhangt. Jezus Liefde en gehoorzaamheid aan de vader heeft zo veel ellende aan kant gezet en wij kunnen niet beseffen hoe groot Zijn Overwinning is geweest. De gene die beschik over wat er gebeuren gaat is Hij die onze redding is geweest. Wij kunnen en mogen niet met de Bijbel in de hand "oordelen "over wie wel goed of fout bezig is.

Ga en sta in deze wereld in Zijn Liefde die in ons woont, laat zien wie Jezus is door oa. eigen doen en laten. Ik ben overtuigd dat Jezus overwinning onvoorstelbaar groot zal zijn als Hij terug komt en dat zelfs de door doemdenkers (ken uw bijbel) veroordeelden, bij Jezus gaan behoren.

Alle ere komt toe aan de Here (gelukkig)


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 12 maart 2013, 18:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:26
 
PIETER619 schreef:
1 Korintiërs 13 De liefde 1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal.

Zo staat er vanaf 2 t/m 13 beschreven wat liefde inhoud en wat er mee samenhangt. Jezus Liefde en gehoorzaamheid aan de vader heeft zo veelellende aan kant gezet en wij kunnen niet beseffen ho egroot Zijn Overwinning is geweest. De gen di ebeschik over wat e rgebeuren gaat is Hij die onze redding is geweest. Wij kunnen ne mogen nie tmet d eBijbel in de hand "oordelen "over wie wel goed of fout bezig is.

Ga en sta in deze wereld in Zijn Liefde die in ons woont, laat zien wie Jezus is door oa. eigen doen en laten. Ik ben overtuigd dat Jezus overwinning onvoorstelbaar groot zal zijn als Hij terug komt en dat zelfs de door doemdenkers (ken uw bijbel) veroordeelden, bij Jezus gaan behoren.

Alle ere komt toe aan de Here (gelukkig)

Mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 20:53
 
ROADY558 schreef:
En? Zou het helpen als je een ongelovige dreigt met de hel?

Zou het helpen om iemand angst aan te jagen?
In de liefde is toch geen angst?

Alleen de liefde is aanstekelijk, angst roept alleen maar meer verzet op.
Aangezien niemand met zijn eigen dood geconfronteerd wilt worden, maar wel een liefdevolle reddende hand wil pakken....

Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Quote:
Hel en verdoemenis preken lijkt me daarom zinloos. Een ongelovige ZIT daar namelijk al in...

Wat bedoel je daarmee?

Ik ken zelf 'gelovigen 'die er een potje van maken, en ongelovigen met hoge normen en waarden.
De Satan gelooft ook....

Het komt mij zeer liefdeloos over naar mensen die misschien willen gaan geloven, er mee bezig zijn oid.

Je zal het maar te horen krijgen, dat: 'bij jou is hel en verdoemenis preken zinloos, want daar ZIT je namelijk al in...'. En dan ook dat 'Zit' met hoofdletters.

Vandaar de vraag, wat je ermee bedoelt?

Net als dat je eerst zie bij 'vergeving' dat je zei dat je/ik iedereen moet vergeven.
vrijdag 1 februari 2013, 08:39
BerichtOnderwerp: Vergeving
Quote:
Roady:Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.


Kijk, als iemand tot bekering komt dan heeft hij berouw van zijn zonden.

Ik vind het gevaarlijk mensen voor te spiegelen dat ze iedereen zo maar ff moeten vergeven, ook al hoeven ze niet met de persoon meer om te gaan.

Want, doordat je dan jezelf gaat wijsmaken dat je vergeven hebt, ja, dan gaat die woede en frustratie niet meer naar degene voor wie die hoort te zijn, (die heb je tenslotte vergeven, of iig dat denkt iemand), maar die komen er dan op een andere manier uit.

Iedereen heeft recht op terechte woede en frustratie, woede die bevrijdt en Rust, Vrede en Gemoedsrust geeft, omdat ie rechtvaardig is.

Juist omdat je mag en kan voelen, ook woede, kan je ook geluk voelen, ga je gevoel blokkeren door mensen voor te houden dat ze moeten vergeven, dan ontneem je ze hun recht op gevoelens, en kunnen ze ook niet gelukkig zijn. Je ontneemt ze het recht op verwerken en hun waarheid onder ogen te zien.

Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 18:08
BerichtOnderwerp: Vergeven
Quote:
Roady: Nogmaals: ik ben blij dat het kwartje uiteindelijk toch gevallen is voor je.
Hopelijk komt er nu ook wat meer rust bij je :)

Rust had ik pas toen ik weer bij mijn eigen mening kwam...Na een mail van iemand waarom ik zo druk ben. Omdat ik bijna weer in de val van vergeven terwijl je er niets van meent, maar het jezelf wijsmaakt, dus ook de waarheid niet meer kunnen zien was gelopen.
En het(jou) kwartje was juist niet gevallen...

Hoe kan jij, als een soort dominee hier even gaan zeggen wat voor iedereen geldt en wat iedereen moet?...

En met teksten, mat 18 kwam waar wel degelijk sprake was van berouw, welke tekst kan je aanvoeren dat God vergeeft als er geen berouw is, of God dat van ons eist?

29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben.

Er staat niet: de medeslaaf had helemaal geen berouw.....

34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Hoe kan je deze tekst ervoor gebruiken; de meester werd toornig omdat hij de slaaf de medeslaaf niet wou kwijtschelden, terwijl de medeslaaf hem dringende bad, vers 29.

En niet, omdat hij de medeslaaf niet wou kwijtschelden terwijl die geen berouw toonde en alles ontkende.
Hij, medeslaaf wou er zelfs alles voor doen om het goed te maken, vers 29b.

Vandaar werd ie in handen van folteraars gegeven, omdat hij iemand die hem dringend bad zeggende: 'Heb geduld met mij en ik zal u betalen', niet wou kwijtschelden.
En niet omdat het iemand was die ontkende sowieso schuld te hebben. En ook geen berouw had.
De medeslaaf had juist beidde...

Ja, dit wou ik even kwijt, voor mijn gemoedsRust. Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1