ChristianMatch
 


Forum

(wederzijdse) afhankelijkheid
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:19
 
PATRIES300 schreef:
Dat is waar...
Zelf getrouwd geweest met een man die absoluut niet gelooft.
Dan wordt het inderdaad ingewikkeld.


Dan kan het ook wel goed gaan toch?
Toen ik ging scheiden liep ik er erg tegenaan dat ik geen band kon plakken en niet wist wanneer ik de vuilnis buiten moest zetten dat soort dingen.....is dat ook afhankelijk zijn??? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan kan het ook wel goed gaan toch?
Toen ik ging scheiden liep ik er erg tegenaan dat ik geen band kon plakken en niet wist wanneer ik de vuilnis buiten moest zetten dat soort dingen.....is dat ook afhankelijk zijn??? Verraste, verbaasde smiley


Nee dat was gewoon een goeie taakverdeling Knipoog smiley
Die mistte ik dan weer in mn 1e huwelijk met als voordeel dat ik prima zelf autobanden kon verwisselen en lichtschakelaars aan kon leggen. Zo zie je maar, elk nadeel heeft zn voordeel Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 18:04
 
JANS221 schreef:
Ja IJsje, was een leuk topic. en ik ben nog steeds op zoek naar de leukste man van CM! In elk geval weet de leukste man van CM nu wat ik in een relatie zoek en hoe ik het zie.

Dan zou hij met spoed contact met jou op moeten nemen!
Jullie zouden dan het leukste paar van CM kunnen worden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 18:08
 
ROADY558 schreef:
Waarom kun je je dat niet veroorloven?

Ik denk dat we afhankelijk ZIJN (of je het nu wilt of niet).
Ik denk dat we het ware leven zullen ontdekken als we dit steeds meer durven toelaten.

Ik ben zeker niet afhankelijk! Natuurlijk wel van mijn inkomen, maar niet van iemand.
Afhankelijk zijn heeft een negatieve lading, zoals ik al eerder opmerkte. Maar wederzijdse afhankelijkheid weer niet.
Mijn topic gaat niet over het ware leven te ontdekken, maar om te achterhalen wanneer je afhankelijk kunt zijn en onafhankelijk moet zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 18:35
 
IJSJE204 schreef:
Dan zou hij met spoed contact met jou op moeten nemen!
Jullie zouden dan het leukste paar van CM kunnen worden!

Verliefde smiley

en nog maar even de link naar het topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3258&start=0

dan kunnen we hier weer on-topic gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 19:05
 
JANS221 schreef:
Verliefde smiley

en nog maar even de link naar het topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3258&start=0

dan kunnen we hier weer on-topic gaan.

Clown smiley haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:07
 
GERRIT084 schreef:
Klopt helemaal, ik geef het nog zijn oude vertrouwde naam, het jammerlijke van, wat eens nog die naam droeg, bij uw ras, een verworven recht is geworden. Gefrustreerde smiley
Maar is dat ook zo, nee, beslist niet, tussen denken en zijn, ligt een groot pad met verzonken plaveien tegels, niets is wat het lijkt, het lijkt niets.

UW RAS?! Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:19
 
ANNA415 schreef:
UW RAS?! Gefrustreerde smiley

ach wat maakt het uit (ras: vrouw) Verlegen lachende smiley de rest is gelukkig duidelijk voor je
ik was eerst bang dat je dat niet zou snappen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:35
 
Het probleem van n hoop vrouwen op cm, en daarbuiten, is juist dat ze zo nodig onafhankelijk willen zijn.

het ware beter dat ze hun plaats weer es leerden kennen, dan bleven ze vast niet zo lang vrijgezel of waren hun mannen van t eerste huwelijk niet gillend weggerend... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 20:38
 
JANS221 schreef:
Verliefde smiley

en nog maar even de link naar het topic:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3258&start=0

dan kunnen we hier weer on-topic gaan.



Coole smiley met zonnebril duhs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:45
 
PIETER649 schreef:
Het probleem van n hoop vrouwen op cm, en daarbuiten, is juist dat ze zo nodig onafhankelijk willen zijn.

het ware beter dat ze hun plaats weer es leerden kennen, dan bleven ze vast niet zo lang vrijgezel of waren hun mannen van t eerste huwelijk niet gillend weggerend... Boze smiley

ach Pieter ze willen de broek an Boze smiley maar ook als vrouw gekleed gaan Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 22:05
 
GERRIT084 schreef:
ach Pieter ze willen de broek an Boze smiley maar ook als vrouw gekleed gaan Gefrustreerde smiley


Wie zijn "ze"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 23:35
 
GERRIT084 schreef:
ach Pieter ze willen de broek an Boze smiley maar ook als vrouw gekleed gaan Gefrustreerde smiley

er zijn heel vrouwelijke broeken te koop, hoor, gerrit........ Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 06:44
 
HANNAH810 schreef:
er zijn heel vrouwelijke broeken te koop, hoor, gerrit........ Clown smiley


Harembroeken Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 06:49
 
JOL252 schreef:
Harembroeken Smiley met dichtgeplakte mond

Herembroeken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 07:01
 
PIETER649 schreef:
Het probleem van n hoop vrouwen op cm, en daarbuiten, is juist dat ze zo nodig onafhankelijk willen zijn.

het ware beter dat ze hun plaats weer es leerden kennen, dan bleven ze vast niet zo lang vrijgezel of waren hun mannen van t eerste huwelijk niet gillend weggerend... Boze smiley

Boze smiley ...dan had jij Annette niet leren kennen en dan hadden jullie samen geen lieve dochter gehad...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 07:07
 
JOL252 schreef:
Wie zijn "ze"?

En dan maar klagen dat 'he' niet aan 'ze' vrouw komt op CM Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 08:41
 
Ik mis iets wat ik jaren lang toch heb gehad namelijk dat drievoudig snoer wat we (in oprechte liefde) toch hebben gehad, ben ik nu afhankelijk?

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 12 maart 2013, 12:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:53
 
HANNAH810 schreef:
er zijn heel vrouwelijke broeken te koop, hoor, gerrit........ Clown smiley

Ligt er maar net aan wie ze dragen, vrouwelijke mannen Geschokte, onthutste smiley mannelijke vrouwen Coole smiley met zonnebril als potten de ketel gaan verwijten Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 12 maart 2013, 09:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 17:45
 
PIETER619 schreef:
Ik mis iets wat ik jaren lang toch heb gehad namelijk dat drievoudig snoer wat we (in oprechte liefde) toch hebben gehad, ben ik nu afhankelijk?

Ben je afhankelijk als je iets mist? Is dat de betekenis van afhankelijkheid?
Volgens mij haal je dan twee begrippen door elkaar.
Is er verschil in afhankelijk zijn en in je afhankelijk opstellen? Het eerste geeft aan dat je niet zonder kunt, het tweede geeft aan dat je niet zonder wilt?
Als je als onderwerp van afhankelijkheid 'God' invult, wat gebeurt er dan?
Als je als onderwerp van afhankelijkheid 'sigaret' invult, wat dan? Of is dit te simpel gedacht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:01
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...dan had jij Annette niet leren kennen en dan hadden jullie samen geen lieve dochter gehad...


tja, en als mn tante wat andere chromosomen had gehad, was het mn oom geweest Gefrustreerde smiley

je gaat voorbij aan de kern van mn betoog.
hoop vrouwen hier beweren dat ze een man zoeken die ook in de Heer is bla bla bla.
Oftewel: ow ow wat zijn ze christelijk en bijbels bezig...

maar als je ze beter kennen leert, blijken het net zulke bijdehante dominantjes te zijn als de gemiddelde vrouw die je in NL tegenkomt.
in plaats van dat ze zich bijbels onderdanig opstellen Zieke smiley

geef niks, motte ze zelluf weten, maar dan niet gek vinden dat geen normale vent ze wil hebben ( nog niet graties) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:04
 
PIETER649 schreef:
tja, en als mn tante wat andere chromosomen had gehad, was het mn oom geweest Gefrustreerde smiley

je gaat voorbij aan de kern van mn betoog.
hoop vrouwen hier beweren dat ze een man zoeken die ook in de Heer is bla bla bla.
Oftewel: ow ow wat zijn ze christelijk en bijbels bezig...

maar als je ze beter kennen leert, blijken het net zulke bijdehante dominantjes te zijn als de gemiddelde vrouw die je in NL tegenkomt.
in plaats van dat ze zich bijbels onderdanig opstellen Zieke smiley

geef niks, motte ze zelluf weten, maar dan niet gek vinden dat geen normale vent ze wil hebben ( nog niet graties) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Ben jij in het echt ook zo bot als je hier laat zien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:14
 
IJSJE204 schreef:
Ben jij in het echt ook zo bot als je hier laat zien?


Weet je wat ik me nu bij jou afvraag Ijsje? Je bent proeflid zeg je en bombardeert deze dagen het forum met allerlei meningen en stellingen. Kan prikkelend of provocerend of verdiepend bedoeld zijn dat zul je zelf het beste weten je 'overschreeuwt'als het ware het forum...... vooral in wat je niet gelooft..en dan verdwijn je weer......

Ik vraag me dan af waarom doet iemand dat? Als ik het forum open zie ik steeds jouw naam bij allerhande onderwerpen en je zit me niet in de weg maar ik vraag het me gewoon af.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:19
 
het zit mij óók niet in de weg; ik vind een beetje nieuwe input van ijsje en DUIDELIJKHEID van pieter in ieder geval weer wat leven brengen op het forum.

Lachende smiley met blinkend witte tanden

hannah......vind "je mening uiten" geen overschreeuwen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:21
 
HANNAH810 schreef:
het zit mij óók niet in de weg; ik vind een beetje nieuwe input van ijsje en DUIDELIJKHEID van pieter in ieder geval weer wat leven brengen op het forum.

Lachende smiley met blinkend witte tanden

hannah......vind "je mening uiten" geen overschreeuwen....


het was maar een vraag Hannah, geen kritiek.....en een beleving is een beleving he? En zo heeft een ieder zijn eigen beleving in deze..... Knipoog smiley
Een forum is toch ook om je zaken af te vragen?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:25
 
IJSJE204 schreef:
Ben je afhankelijk als je iets mist? Is dat de betekenis van afhankelijkheid?
Volgens mij haal je dan twee begrippen door elkaar.
Is er verschil in afhankelijk zijn en in je afhankelijk opstellen? Het eerste geeft aan dat je niet zonder kunt, het tweede geeft aan dat je niet zonder wilt?
Als je als onderwerp van afhankelijkheid 'God' invult, wat gebeurt er dan?
Als je als onderwerp van afhankelijkheid 'sigaret' invult, wat dan? Of is dit te simpel gedacht?

De topic is toch (wederzijdse) afhankelijkheid?

Als je een goede realtie hebt gehad, ondanks lek en gebrek, dat drievoudig snoer, en het is stuk, mis ik iets heel moois, dus ben ik afhankelijk van de liefde die een ander gaf en God me geeft, in die relatie.

Het staat dus niet in vergelijking tot een sigaret, ja ik ben afhankelijk van de Liefde zowel die van een ander maar bovenal Gods Liefde. Had ik de Liefde niet was mijn leven waardeloos.

Iemand die weet wat echt houden van is, zal beamen dat men dus beslist afhankelijk is van iemand anders, anders kun je de liefde niet delen. Helaas is er door egoïsme hele veel kapot gegaan, niet specifiek door CM leden zelf, maar dan wel daar de exen.

Is men hier op zoek naar een nieuwe liefde zal dat consquenties met zich meebrengen, vooral aangaande het zich afhankelijk stellen naar elkaar toe.
Letwel, de liefde is iets heel moois wat God ons gegeven heeft, alleen als we gehoorzaam zijn aan wat Jezus ons beveelt, kan een relatie groeien en daardoor bloeien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:33
 
WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wat ik me nu bij jou afvraag Ijsje? Je bent proeflid zeg je en bombardeert deze dagen het forum met allerlei meningen en stellingen. Kan prikkelend of provocerend of verdiepend bedoeld zijn dat zul je zelf het beste weten je 'overschreeuwt'als het ware het forum...... vooral in wat je niet gelooft..en dan verdwijn je weer......

Ik vraag me dan af waarom doet iemand dat? Als ik het forum open zie ik steeds jouw naam bij allerhande onderwerpen en je zit me niet in de weg maar ik vraag het me gewoon af.....

Wat jammer dat je mijn aanwezigheid zo ervaart. Ik heb zelf niet het gevoel het forum te overschreeuwen, het is zeker mijn bedoeling niet om dat te doen. Tikje prikkelend, dat zou wel kunnen, dat hoort bij mij. Net zoals bij jou een behoorlijk assertieve benadering hoort.
Ik krijg het gevoel, niet alleen van jou, dat ik mijn 'niet-geloof', mijn onzekerheden hierover, nauwelijks mag uiten. Mijn basis is een christelijke opvoeding, ik voel me bij die basis thuis, ook al heb ik ontzettend veel moeite met veel aspecten van geloven. Maar mijn normen en waarden zijn gezeteld in de christelijke leer en met die normen en waarden is niets mis.
Het is onmogelijk om steeds mijn naam bij allerlei onderwerpen te zien, aangezien ik minimaal 9 uur zonder mijn eigen computer ben geweest. In die periode hebben allerlei mensen dingen geschreven bij dezelfde onderwerpen.
Ik mis hier acceptatie van elkaar, ongeacht hoe je bent. Of je vrouw bent (en dus net zo waardevol als een man) of man, of je streng gelovig bent of randkerkelijk of niet kerkelijk bent, of je aan yoga doet of aan voetbal. Iedereen heeft overal wel wat op aan te merken.
Gelukkig kom ik ook veel liefdevols tegen en daar doe ik het voor. Jammer dat het op jou anders overkomt, nogmaals, het is niet de bedoeling om te kwetsen. Maar het lukt me niet goed om mijn mond dicht te houden als anderen wel gekwetst worden of als iets niet duidelijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:36
 
PIETER619 schreef:
De topic is toch (wederzijdse) afhankelijkheid?

Als je een goede realtie hebt gehad, ondanks lek en gebrek, dat drievoudig snoer, en het is stuk, mis ik iets heel moois, dus ben ik afhankelijk van de liefde die een ander gaf en God me geeft, in die relatie.

Het staat dus niet in vergelijking tot een sigaret, ja ik ben afhankelijk van de Liefde zowel die van een ander maar bovenal Gods Liefde. Had ik de Liefde niet was mijn leven waardeloos.

Iemand die weet wat echt houden van is, zal beamen dat men dus beslist afhankelijk is van iemand anders, anders kun je de liefde niet delen. Helaas is er door egoïsme hele veel kapot gegaan, niet specifiek door CM leden zelf, maar dan wel daar de exen.



Is men hier op zoek naar een nieuwe liefde zal dat consquenties met zich meebrengen, vooral aangaande het zich afhankelijk stellen naar elkaar toe.
Letwel, de liefde is iets heel moois wat God ons gegeven heeft, alleen als we gehoorzaam zijn aan wat Jezus ons beveelt, kan een relatie groeien en daardoor bloeien.


Ik kan wel heel stoer doe en zeggen" gaat mij goed af en kan best zonder"!
In het echt is het niet zo, ik mis het de liefde.
De liefde van de man en dat de liefde die ik kan terug geven aan de man.
De tijd is nog niet gekomen, en zal best ooit weer iemand tegen komen,
En ja. Idd afhankelijk zijn is niet erg, ik mis het ook!
Het kan ook fijn gevoel zijn, afhankelijk te zijn. De liefde tussen man en vrouw is mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:41
 
IJSJE204 schreef:
Wat jammer dat je mijn aanwezigheid zo ervaart. Ik heb zelf niet het gevoel het forum te overschreeuwen, het is zeker mijn bedoeling niet om dat te doen. Tikje prikkelend, dat zou wel kunnen, dat hoort bij mij. Net zoals bij jou een behoorlijk assertieve benadering hoort.
Ik krijg het gevoel, niet alleen van jou, dat ik mijn 'niet-geloof', mijn onzekerheden hierover, nauwelijks mag uiten. Mijn basis is een christelijke opvoeding, ik voel me bij die basis thuis, ook al heb ik ontzettend veel moeite met veel aspecten van geloven. Maar mijn normen en waarden zijn gezeteld in de christelijke leer en met die normen en waarden is niets mis.
Het is onmogelijk om steeds mijn naam bij allerlei onderwerpen te zien, aangezien ik minimaal 9 uur zonder mijn eigen computer ben geweest. In die periode hebben allerlei mensen dingen geschreven bij dezelfde onderwerpen.
Ik mis hier acceptatie van elkaar, ongeacht hoe je bent. Of je vrouw bent (en dus net zo waardevol als een man) of man, of je streng gelovig bent of randkerkelijk of niet kerkelijk bent, of je aan yoga doet of aan voetbal. Iedereen heeft overal wel wat op aan te merken.
Gelukkig kom ik ook veel liefdevols tegen en daar doe ik het voor. Jammer dat het op jou anders overkomt, nogmaals, het is niet de bedoeling om te kwetsen. Maar het lukt me niet goed om mijn mond dicht te houden als anderen wel gekwetst worden of als iets niet duidelijk is.



Je kwetst mij helemaal niet want ik ken je niet , om je eigen woorden te gebruiken.....Het valt me gewoon op, je komt drie dagen en je verdwijnt weer.....Als je je niet geloof uit op een christelijke site is het niet raar als daar reacties opkomen natuurlijk......dan ben je prikkelend bezig denk ik.....en ik vroeg me gewoon af waarom je drie dagen een forum bombardeert en dan weer verdwijnt, niets meer en niets minder......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:41
 
Beter lezen wat sommigen schrijven, men is niet kwaad,of beledigd, maar geeft gewoon iets aan. Het maakt niet uit wie wat uit, zolang het met respect wordt gedaan en daar zijn de laatste reacties toch ook op die manier geschreven als ik het zo zie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3