ChristianMatch
 


Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 17:31
 
JOL252 schreef:
Toch maar even opgezocht want abberant is niet een gangbaar woord en krijgt zelfs een rood lijntje onder het woord hier.

De betekenis van abberant is dus "afwijkend".

Thanks, ik wist het inderdaad ook niet
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 14:30
 
Ik ben in mijn leven veel met homoseksuelen in aanraking geweest en ik heb diepgelovige homo's kapot gemaakt zien worden door de kerk.Homo's die diep ongelukkig zijn doordat zij zich als hetero gaan gedragen onder de druk.Zelfmoordpogingen en zware depressie heb ik er gezien.Is dat wat God wil?
"Zij die zonder zonde zijn gooien de eerste steen" is ooit door Jezus gezegd waarmee hij toch duidelijk zegt dat we vooral eerst naar onszelf moeten kijken.Volgens de teksten was de desbetreffende te stenigde vrouw zondig en was het gerechtvaardigd haar te stenigen en toch stak Jezus daar een stokje voor.Jezus negeerde veel van de geschreven teksten in zijn wandel en toch zie ik veel christen doen wat men bij hem ook deed namelijk maar wijzen naar de geschreven teksten.Moet je een homo dan dus veroordelen omdat de teksten dat zeggen of moet je ze omarmen en de liefdevolle weg van God wijzen zonder te oordelen?Wat zou Jezus hebben gedaan?
De gruwel van homoseksualiteit zal iedere hetero wel kennen als die bijvoorbeeld homo's ziet kussen dus die gruwel bestaat maar is dat voor ons dan een reden deze mensen te veroordelen?Is het uberhaupt aan ons om te bepalen hoe een ander moet leven?Jezus was altijd erg fel tegen de schriftgeleerden die vertelden hoe men moest denken en leven en het is Jezus wiens voorbeeld ik volgen wil.
Het huwelijk is een heilig verbond tussen twee mensen en God.Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat het ook een gruwel voor God is als twee ongelovigen met elkaar trouwen?Een "zondig" huwelijk heeft een andere betekenis dan een "gelovig" huwelijk en zeker nu in onze "zondige" maatschappij.Als de ene "zonde" met elkaar in een "onheilig" huwelijk mogen stappen dan mag wat mij betreft de ander dat net zo goed.Ik zie het verschil niet want ik denk dat het huwelijk pas "heilig" is als God daar deel van uit maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:27
 
Chapeau! Mooi geschreven Mardie. Jezus had idd hier en daar lak aan wat er geschreven stond, omdat het belangrijkste daar boven staat. De wet is geestelijk staat ook ergens in het NT: "Wij weten dat de wet geestelijk is".
Het laatste wat je schreef was een leuke openbaring voor me, nl. dat als ongelovigen trouwen dat even gruwelijk is of misschien nog gruwelijker dan wanneer gelovige homoseksuelen trouwen. Een nadenkertje. Hahaha idd. ja! Gaan mensen tekeer tegen het homohuwelijk, ook hier, maar ongelovigen die trouwen dan? Moeten we dat niet verbieden Knipoog smiley Maar ja God is wel overwinnaar van de wereld maar de duivel is de overste van de wereld, dus de macht om dat soort dingen te verbieden hebben we hier niet, of zeg ik nu iets geks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 09:09
 
Het is een gruwel in Gods ogen als 2 mensen van het zelfde geslacht gemeenschap met elkaar hebben.
Of dat nou is binnen het huwelijk is of niet.

Dus die tekst is mijns inziens voldoende om het homohuwelijk te verbieden.
Een pedohuwelijk verbieden we toch ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARDIE881





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 11:51
 
Het is ook een gruwel voor God dat we zijn schepping met z'n allen naar de knoppen helpen dus dan ook maar gelijk al het mileuvervuilende verbieden.Want vast rijden christenen geen auto's en verbruiken geen plastic.We eten ook geen massaproduktievlees natuurlijk maar alleen vlees geslacht volgens de bijbelse voorschriften.Christelijke vrouwen gebruiken gelukkig ook nooit make-up aangezien dat ijdelheid is.Och laat ons dan ook maar gelijk weer elke vorm van erotiek in de wereld verbieden.
Hey,idee......laat ons weer terug gaan naar 3000 jaar geleden.Zie hoe moslims ons dat voordoen.Vrouwen bedek uzelf zodat mannen niet in verleiding worden gebracht!Laten we ook weer gezellig mensen gaan stenigen!Want ja,het staat toch echt allemaal in de bijbel!
Kom op zeg!
O nee,nu draaf ik vast weer te ver door natuurlijk.mijn excuses daarvoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 12:53
 
CORTAZAR588 schreef:
@ christian
Ik ben het met je eens ......echter dat wat wij lezen schijnt niet zo bedoeld te zijn.
Dar moet je anders zien.

Zo is de hele bijbel open ter herinterpretatie.
En de reden daarvoor is oa dat men en met de tijd mee moet gaan en dat homosexuele relaties niets anders zijn dan hetero, behalve eeehm dar je eeeehm geen gezin kunt vormen zonder kunst en vliegwerk en dat wij heteroseksuelen er geen last van hebben toch?

Nou ook weer opgelost.......het is zo simpel joh .......
Echt!!!!!

Lachende smiley ha ha deze reactie, haal ik er effe uit, maar hele topic gelezen en ... ik zeg maar niets.....zoveelste homo topic...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 13:11
 
Mara schreef:

Het is een gruwel in Gods ogen als 2 mensen van het zelfde geslacht gemeenschap met elkaar hebben.
Of dat nou is binnen het huwelijk is of niet.

Dus die tekst is mijns inziens voldoende om het homohuwelijk te verbieden.
Een pedohuwelijk verbieden we toch ook?


Je walst nu gewoon over wat Mardie en ik schreven heen, Mara. Want hoe zit het dan met 2 ongelovigen? Denk daar maar eens over na.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 13:18
 
MARDIE881 schreef:
Het is ook een gruwel voor God dat we zijn schepping met z'n allen naar de knoppen helpen dus dan ook maar gelijk al het mileuvervuilende verbieden.Want vast rijden christenen geen auto's en verbruiken geen plastic.We eten ook geen massaproduktievlees natuurlijk maar alleen vlees geslacht volgens de bijbelse voorschriften.Christelijke vrouwen gebruiken gelukkig ook nooit make-up aangezien dat ijdelheid is.Och laat ons dan ook maar gelijk weer elke vorm van erotiek in de wereld verbieden.
Hey,idee......laat ons weer terug gaan naar 3000 jaar geleden.Zie hoe moslims ons dat voordoen.Vrouwen bedek uzelf zodat mannen niet in verleiding worden gebracht!Laten we ook weer gezellig mensen gaan stenigen!Want ja,het staat toch echt allemaal in de bijbel!
Kom op zeg!
O nee,nu draaf ik vast weer te ver door natuurlijk.mijn excuses daarvoor!

Je draaft helemaal niet door. Het bidden voor en dus de zegen vragen over varkensvlees is al een dubbele 'gruwel'. Een regelmatige zonde van hen die zich hier over andere gruwelen uitlaten.

De koppeling van homoseksualiteit met pedofilie is natuurlijk buiten iedere orde. Bij lesbische paren zijn er nauwelijks gegevens over bekend en bij mannelijke stellen maar weinig.

Incest, wat feitelijk machtsmisbruik en kinderverkrachting is, wordt in dezelfde christelijke kringen waar met graag met teksten gooit, veelal toegedekt. Eert uw vader en uw moeder tenslotte en God ziet alles wat je als verkracht meisje denkt en doet. Boks daar maar eens tegenop als jong, onderdrukt en verkracht kind. Je vader verkracht je en God houdt je in de gaten dat je niet ongehoorzaam bent. Rare geloofsopvoeding. Dit kwaad komt met name in autoritaire en toedekkende kringen - lees vaak bevindelijke milieus - veel meer voor dan elders. Pedofilie moet je niet koppelen aan seksuele gerichtheid maar als je daar dan toch voor kiest, dan hoort heteroseksualiteit en pedofilie nog eerder bij elkaar in de praktijk. Pedoseksualiteit wijst nagenoeg iedereen af en terecht. Maar het is een ronduit gemene beschuldiging het aan homoseksualiteit te koppelen.

Ik weet ook wel dat het cultuur is bij veel mensen hier om maar met wat losse en veelal onbegrepen teksten te gooien. Je mag je best eens realiseren hoe groot het kwaad is dat met deze teksten aan mensen met deze geaardheid is aangedaan. Uitstoting, veroordeling, psychische problemen en zelfs de doodstraf was het gevolg. Jezus heeft zich er nooit over uitgelaten in de Bijbel maar zijn volgelingen des te meer.

Toen de slavenhandel veel winst opleverde, verwezen de stenengooiers er ook naar dat slavernij in de bijbelse cultuur voorkwam, daar niet werd veroordeeld en had Christus niet gezegd dat slaven hun meester onderdanig moesten zijn?

Het staat allemaal in de Bijbel? We leven niet meer in die cultuur met nauwelijks rechtsbescherming, een slechte positie voor de vrouw, een een on machtige medische stand zonder operaties en medicijnen als antibiotica en anti-epileptica of insuline. We kunnen en moeten nu nog steeds ziektes voorkomen, waat het OT op gericht is maar we kunnen ook vaak genezen. De intentie achter de wetten is belangrijk, niet de letter. Het is nog steeds goed om de hygiene in de gaten te houden, gezond te eten en besmettelijke ziektes te voorkomen. We hebben nu alleen wel een fatsoenlijke rechtsstaat, goede medische zorg en vooral kennis.

We gooien slavenhouders de gevangenis in en dat lijkt me maar goed ook. Een tekst moet je zien als een onderdeel van een horloge. Het heeft alleen een functie als daardoor het geheel goed werkt.

Wie deze teksten zo hanteert is medeverantwoordelijk voor het leed wat er mee werd en wordt aangebracht. Een homoseksueel is echt zo geschapen, het ligt vast in de hersenstructuur. Zeker als je er vanuit gaat dat God alles stuurt, zou je moeilijk tot een veroordeling ervan kunnen komen.

Veroordelen, ook met Gods Woord in de hand is in strijd met de christelijke omgang uit de Bijbel. Er staat in de grondtaal vaak wat anders dan het in de vertaling lijkt. Bovendien piepen de ouders in refokring of zwaar-evangelische kring wel anders als de dochter lesbisch blijkt te zijn. Dan is meer wijsheid nodig dan het stenengooien met teksten.

Toen Christus de wet niet wilde toepassen bij de overspelige vrouw hadden de farizeeers hem eindelijk te pakken. Het stond er toch dat de vrouw gestenigd moest worden? Inderdaad het stond er zo. Het is, zoals bekend, Christus duur komen te staan. Maar stenigen, we doen het niet. Als we Christus volgen, passen we de wrede wetten juist niet toe, ook al staan ze in de Bijbel. Het Nieuwe Verbond, weten we het nog? En dat is echt iets anders dan de wet toepassen, ook al staat het er volgens de farizeische fundamentalisten van toen - en wie weet van nu.




Thomas, er zijn nogal wat gruwelen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 augustus 2013, 16:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 14:05
 
Het staat niet ter discussie dat deze maatschappij, het zij confessioneel hetzij agnostisch hetzij atheistisch of wat dan ook een zinkend schip is.
Decadentie was alom aanwezig in Rome en is ook anno 2013 alom aanwezig.

Het homohuwelijk is slechts een voortvloeisel lees symptoom van dat verval.
Het is net als al het overige door de mederecensenten aangehaalde misstanden verwerpelijk.

Wat mij verbaast is dat vergelijkingen met het pedo huwelijk ic uithuwelijken van een
minderjarige en homohuwelijk als abject worden beschouwd.
Er is echt geen hoogbegaafdheid voor nodig om het uithuwelijken van minderjarigen als grondrecht / eis gesteld door de moslimgemeenschap te kunnen voorzien.
Het ligt in de lijn ser verwachting dat dit gaat gebeuren.
In de eerste plaats al omdat er een dusdanige overheersing van de Islam in Europa gaat komen , dat de Sharia als parallel rechtsysteem er ongetwijfeld gaat komen.
In de tweede plaats omdat het oecumene gevoel, het zgn dienen van een en dezelfde God dwz Allah is Yahweh, de grootste vergissing is, die men kan maken.
Allah is Satán en Yahweh is Ik ben.



Decadentie = verval .....komt van decadere= vervallen
Abject= verwerpelijk


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zondag 11 augustus 2013, 14:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 14:56
 
ROLF230 schreef:
Mara schreef:

Het is een gruwel in Gods ogen als 2 mensen van het zelfde geslacht gemeenschap met elkaar hebben.
Of dat nou is binnen het huwelijk is of niet.

Dus die tekst is mijns inziens voldoende om het homohuwelijk te verbieden.
Een pedohuwelijk verbieden we toch ook?


Je walst nu gewoon over wat Mardie en ik schreven heen, Mara. Want hoe zit het dan met 2 ongelovigen? Denk daar maar eens over na.



Pedo relaties zijn geen gelijkwaardige relaties van liefde en trouw.......dat kan een homo of lesbisch huwelijk natuurlijk wel zijn.......significant verschil volgens mij.......dus een pedo huwelijk zal niet aan de orde zijn......

Het mag nergens zo zijn dat een mooie relatie van liefde en trouw zo veroordeeld wordt, nergens en zeker niet door mensen die zich christen noemen......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 augustus 2013, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 16:00
 
MARA540 schreef:
Het is een gruwel in Gods ogen als 2 mensen van het zelfde geslacht gemeenschap met elkaar hebben.
Of dat nou is binnen het huwelijk is of niet.

Dus die tekst is mijns inziens voldoende om het homohuwelijk te verbieden.
Een pedohuwelijk verbieden we toch ook?


Hier trek je een vergelijk dat geen stand houdt.

Mensen van hetzelfde geslacht die een relatie aangaan doen dat beiden uit vrije wil; zij kiezen daarvoor bewust vanuit een innerlijke overtuiging en behoefte.

Een pedohuwelijk is daarmee op geen enkele wijze te vergelijken en moet op een heel andere manier worden gezien.
Een kind is niet toe aan een seksueel leven omdat lichaam, geest en ziel niet zijn volgroeid. Het kind kan geen overwogen keuze maken in het kiezen van een partner omdat dat past in een latere ontwikkelingsfase. Seksualiteit zal met een kind altijd afgedwongen zijn en dat is tot in de grond verwerpelijk. Pedofilie is meestal gericht op de andere sekse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 16:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Pedo relaties zijn geen gelijkwaardige relaties van liefde en trouw.......dat kan een homo of lesbisch huwelijk natuurlijk wel zijn.......significant verschil volgens mij.......dus een pedo huwelijk zal niet aan de orde zijn......

Het mag nergens zo zijn dat een mooie relatie van liefde en trouw zo veroordeeld wordt, nergens en zeker niet door mensen die zich christen noemen......


We moeten dus maar goedkeuren dat homo's de zelfde rechten/plichten krijgen/hebben als een hetero stel?


Hoe groot is het verlangen van een huwelijk bij ieder mens.
Vele alleenstaanden zijn onvrijwillig aleengaand/alleenstaand.
Ook zij hebben behoefte aan intimiteit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 16:33
 
MARA540 schreef:
We moeten dus maar goedkeuren dat homo's de zelfde rechten/plichten krijgen/hebben als een hetero stel?


Hoe groot is het verlangen van een huwelijk bij ieder mens.
Vele alleenstaanden zijn onvrijwillig aleengaand/alleenstaand.
Ook zij hebben behoefte aan intimiteit.


Zeker hebben homo's en lesbo's dezelfde rechten en verplichtingen als hetero's. Dat gaat boven religieuze overtuigingen uit. Kerk en staat zijn gelukkig gescheiden.

Dat hetero's een soms onvervuld verlangen hebben naar intimiteit is evident en geen reden om het homo's en lesbo's niet te gunnen hun verlangen in vervulling te laten gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CALLIE155





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 16:52
 
@Mardie881

"…ik heb diepgelovige homo's kapot gemaakt zien worden door de kerk. Homo's die diep ongelukkig zijn doordat zij zich als hetero gaan gedragen onder de druk. Zelfmoordpogingen en zware depressie heb ik er gezien. Is dat wat God wil?"

Ik geloof je Mardie881, deze mensen (homoseksuele gelovigen) kunnen het ontzettend moeilijk hebben! Dat moeten we ook vooral niet onderschatten!

--

"Moet je een homo dan dus veroordelen…"

Nee! Ze zijn toch niet minder mens dan jij en ik en wij? Maar dat betekent niet dat je de seksuele omgang met hetzelfde geslacht goed kunt vinden! Bovendien, iets afkeuren op grond van wat de allerhoogste God daarover heeft gezegd, is niet oordelen of veroordelen. Helaas wordt dit door velen, wél gelijk gezien als 'een oordeel klaar hebben'. (Waar dat vandaan komt…?)

"Want wie ben jij om je mede-mens te vertellen, dat iets op grond van Gods visie niet juist is? Het is toch zijn/haar leven? Daar hoor je je niet mee te bemoeien!"

Uhmmm…een christen heeft toch gekozen om Hem te volgen en te getuigen van Zijn waarheden (?)…duhhh

Iemand willen straffen/doden omdat hij/zij iets doet dat tegen de wil/wetten/levensregels van God ingaat is wel oordelen/veroordelen.

En daar hebben wij het recht niet toe. Dat is wat duidelijk wordt gemaakt met de geschiedenis van de overspelige vrouw die men toen wilde stenigen. Diegene Die wel het recht had om haar te oordelen, deed dat niet. In plaats daarvan, schonk Hij haar genade.

Maar…daar zat ook nog een staartje aan:
Kon de vrouw in kwestie dan in Zijn gratie doorgaan met de levenswijze waardoor ze in eerste instantie voor gestenigd dreigde te worden? Wat zei Jezus tegen haar? "Ga heen en zondig niet meer!"


Waar het uiteindelijk op neerkomt, Mardie881, is acceptatie van de waarheden zoals ze ons worden voorgehouden. Dat geldt ook voor diepgelovige homoseksuelen. Zonder daar omheen te draaien. Het staat geschreven zoals het staat geschreven en het is zoals het is, niet meer niet minder.

Blijkbaar druist dat tegen ons gevoel over 'naasteliefde' in en tegen het beeld dat wij van God hebben. Want al die mensen mogen toch ook een gelukkig leven hebben? En God is toch liefde?

Iets anders kúnnen en mógen we er echter niet van maken...
Want dan vervalsen we zijn leer en Zijn waarheden. Waar staat God dan in ons leven?

--

"…omdat de teksten dat zeggen…"

Het is God zelf die heeft aangegeven wat Hij van onder andere seksuele omgang tussen hetzelfde geslacht vind. Op diverse plaatsen staat daarover Zijn standpunt geschreven. Nergens op grond van Zijn woorden die in de bijbel, is te vinden dat Hij uitzonderingen maakt.

De woorden van God zijn leidend in een oprecht christelijke levenswandel, niet je eigen mening of visie.

--

"…of moet je ze omarmen en de liefdevolle weg van God wijzen zonder te oordelen?"

Ja, je moet ze omarmen en ze wijzen op en naar God en wat Hij daarover zegt. Nogmaals, dat is geen oordeel vellen!

--

"Wat zou Jezus hebben gedaan?"

Hoogwaarschijnlijk, wat Hij toen ook al deed.
Hij zei: Volg Mij!
Mensen met fysieke en geestelijke belasting, moedigde Hij aan met de woorden:
"Komt allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven"
Tegen de mensen die Hij genas, zei Hij: "Ga heen, en zondig niet meer"

--

"…Het huwelijk is een heilig verbond tussen twee mensen en God. Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat het ook een gruwel voor God is als twee ongelovigen met elkaar trouwen?…"

Ongelovigheid op zich (dus het niet leven met God / niet aannemen van Jezus) wordt op diverse bijbelplaatsen al bestempelt als zonde.

Het huwelijk TUSSEN MAN EN VROUW is een inzetting die door God is ingesteld. (Niet het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht.)



@Rolf230

"Jezus had idd hier en daar lak aan wat er geschreven stond, omdat het belangrijkste daar boven staat."

Dat zou vreemd zijn, denk je niet? Zijn Vader schrijft de wet/levensregels voor en de Zoon heeft er hier en daar 'lak' aan!
Tel daar bij op dat Hij God gelijk is/zelf God is en dat Hij in weze de wet ook zelf heeft laten optekenen…
In Mattheüs 5 is te lezen hoe Jezus werkelijk tegenover opgeschreven zaken (met name de 10 geboden en levensregels) staat:

--
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
--

Dit bijbelgedeelte geeft ons trouwens gelijk iets mee over in hoeverre we oude wetten en leefregels als ouderwets en achterhaald kunnen beschouwen.
Met de tijd meegaan? Wat betreft wetten en regels die God heeft vastgelegd...vast niet, nee.



@Willemijn232

"Het mag nergens zo zijn dat een mooie relatie van liefde en trouw zo veroordeelt wordt, nergens en zeker niet door mensen die zich christen noemen...... "

Een mooie relatie van liefde en trouw dat tegen Gods instellingen ingaat, kan vast een relatie zijn die men als gelukkig ervaart, maar goed is die niet.

Dat is geen oordeel, maar een weerspiegeling van wat God hierover heeft laten opschrijven.

Praktijken die tegen Gods wil ingaan mogen we niet goedkeuren en moeten we zelfs afkeuren!
(Romeinen 12, met name vers 9: "De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 17:09
 
@ callie.
Mooi stukje...
Enne ik had t niet beter kunnen zeggen.

Alles'staat en valt met het accepteren van Gods woord als waarheid.
Wijkt men daarvan af dan krijg je een discussie die verzandt in het goedpraten van allerlei afwijkend gedrag omdat het in onze ogen wel redelijk lijkt.

Euthanasie , abortus, drugsgebruik.......ach ......voelt goed of althans het beschadigt niet direct iemand toch?
En iedereen moet zelf maar weten wat hij doet.

Dus gevoel, medelijden , barmhartigheid .......is de norm en niet het woord van God.
Dat God probeert een koppig arrogant volk zoals in de woestijn te sparen en daarbij regels geeft die men niet in acht neemt is al een voorbeeld dat de mens weinig heeft geleerd.

Het manna en de kwakels kwamen en God zei : niet meer dan voor een dag verzamelen.
Maar het volk was eigenwijs.

Zo is het ñu niet anders ..........de mens weet al les beter.


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zondag 11 augustus 2013, 17:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 19:45
 
CALLIE155 schreef:
@Mardie881

"…ik heb diepgelovige homo's kapot gemaakt zien worden door de kerk. Homo's die diep ongelukkig zijn doordat zij zich als hetero gaan gedragen onder de druk. Zelfmoordpogingen en zware depressie heb ik er gezien. Is dat wat God wil?"

Ik geloof je Mardie881, deze mensen (homoseksuele gelovigen) kunnen het ontzettend moeilijk hebben! Dat moeten we ook vooral niet onderschatten!

--

"Moet je een homo dan dus veroordelen…"

Nee! Ze zijn toch niet minder mens dan jij en ik en wij? Maar dat betekent niet dat je de seksuele omgang met hetzelfde geslacht goed kunt vinden! Bovendien, iets afkeuren op grond van wat de allerhoogste God daarover heeft gezegd, is niet oordelen of veroordelen. Helaas wordt dit door velen, wél gelijk gezien als 'een oordeel klaar hebben'. (Waar dat vandaan komt…?)

"Want wie ben jij om je mede-mens te vertellen, dat iets op grond van Gods visie niet juist is? Het is toch zijn/haar leven? Daar hoor je je niet mee te bemoeien!"

Uhmmm…een christen heeft toch gekozen om Hem te volgen en te getuigen van Zijn waarheden (?)…duhhh

Iemand willen straffen/doden omdat hij/zij iets doet dat tegen de wil/wetten/levensregels van God ingaat is wel oordelen/veroordelen.

En daar hebben wij het recht niet toe. Dat is wat duidelijk wordt gemaakt met de geschiedenis van de overspelige vrouw die men toen wilde stenigen. Diegene Die wel het recht had om haar te oordelen, deed dat niet. In plaats daarvan, schonk Hij haar genade.

Maar…daar zat ook nog een staartje aan:
Kon de vrouw in kwestie dan in Zijn gratie doorgaan met de levenswijze waardoor ze in eerste instantie voor gestenigd dreigde te worden? Wat zei Jezus tegen haar? "Ga heen en zondig niet meer!"


Waar het uiteindelijk op neerkomt, Mardie881, is acceptatie van de waarheden zoals ze ons worden voorgehouden. Dat geldt ook voor diepgelovige homoseksuelen. Zonder daar omheen te draaien. Het staat geschreven zoals het staat geschreven en het is zoals het is, niet meer niet minder.

Blijkbaar druist dat tegen ons gevoel over 'naasteliefde' in en tegen het beeld dat wij van God hebben. Want al die mensen mogen toch ook een gelukkig leven hebben? En God is toch liefde?

Iets anders kúnnen en mógen we er echter niet van maken...
Want dan vervalsen we zijn leer en Zijn waarheden. Waar staat God dan in ons leven?

--

"…omdat de teksten dat zeggen…"

Het is God zelf die heeft aangegeven wat Hij van onder andere seksuele omgang tussen hetzelfde geslacht vind. Op diverse plaatsen staat daarover Zijn standpunt geschreven. Nergens op grond van Zijn woorden die in de bijbel, is te vinden dat Hij uitzonderingen maakt.

De woorden van God zijn leidend in een oprecht christelijke levenswandel, niet je eigen mening of visie.

--

"…of moet je ze omarmen en de liefdevolle weg van God wijzen zonder te oordelen?"

Ja, je moet ze omarmen en ze wijzen op en naar God en wat Hij daarover zegt. Nogmaals, dat is geen oordeel vellen!

--

"Wat zou Jezus hebben gedaan?"

Hoogwaarschijnlijk, wat Hij toen ook al deed.
Hij zei: Volg Mij!
Mensen met fysieke en geestelijke belasting, moedigde Hij aan met de woorden:
"Komt allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven"
Tegen de mensen die Hij genas, zei Hij: "Ga heen, en zondig niet meer"

--

"…Het huwelijk is een heilig verbond tussen twee mensen en God. Zou je dan ook niet kunnen zeggen dat het ook een gruwel voor God is als twee ongelovigen met elkaar trouwen?…"

Ongelovigheid op zich (dus het niet leven met God / niet aannemen van Jezus) wordt op diverse bijbelplaatsen al bestempelt als zonde.

Het huwelijk TUSSEN MAN EN VROUW is een inzetting die door God is ingesteld. (Niet het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht.)



@Rolf230

"Jezus had idd hier en daar lak aan wat er geschreven stond, omdat het belangrijkste daar boven staat."

Dat zou vreemd zijn, denk je niet? Zijn Vader schrijft de wet/levensregels voor en de Zoon heeft er hier en daar 'lak' aan!
Tel daar bij op dat Hij God gelijk is/zelf God is en dat Hij in weze de wet ook zelf heeft laten optekenen…
In Mattheüs 5 is te lezen hoe Jezus werkelijk tegenover opgeschreven zaken (met name de 10 geboden en levensregels) staat:

--
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
--

Dit bijbelgedeelte geeft ons trouwens gelijk iets mee over in hoeverre we oude wetten en leefregels als ouderwets en achterhaald kunnen beschouwen.
Met de tijd meegaan? Wat betreft wetten en regels die God heeft vastgelegd...vast niet, nee.



@Willemijn232

"Het mag nergens zo zijn dat een mooie relatie van liefde en trouw zo veroordeelt wordt, nergens en zeker niet door mensen die zich christen noemen...... "

Een mooie relatie van liefde en trouw dat tegen Gods instellingen ingaat, kan vast een relatie zijn die men als gelukkig ervaart, maar goed is die niet.

Dat is geen oordeel, maar een weerspiegeling van wat God hierover heeft laten opschrijven.

Praktijken die tegen Gods wil ingaan mogen we niet goedkeuren en moeten we zelfs afkeuren!
(Romeinen 12, met name vers 9: "De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan."



Jij houdt je dus aan alle wetten die in de Bijbel staan? Vooral die van Leviticus? Dat zijn nogal wat eisen waar je dan aan moet voldoen.........Jij mag dan ook geen vrouw begeren, zelfs niet in gedachten want dan voldoe je al niet aan die wetten......
Ik ben blij dat ik lid ben van een kerkgenootschap waar ze ieder verbintenis van liefde en trouw inzegenen.......
En in de tien geboden zie ik niets staan over homo"s?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 19:57
 
Vanmorgen een lied in onze dienst met daarin de tekst: "want mijn Rechter is mijn Redder"... geldt voor ons allemaal... we zijn allemaal aan Zijn tafel gevraagd. Ik schuif graag nog een eindje op om plaats te maken voor al die rijen en rijen mensen, ze zullen naast en tegenover je aan tafel plaatsnemen. Wie weet zijn zij wel de eersten in plaats van de laatsten, onze homoseksuele medegelovige...
http://www.youtube.com/watch?v=ZmrhUg5q9Zw


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 augustus 2013, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:33
 
.

Ja wie weet! Nou God die weet het. En Hij heeft in ZIJN woord aangegeven
hoe het in elkaar steekt.Maar ik merk dat mensen de waarheid verdraaien,eigen theorienen bedenken...

Zo komt het dat hier eindeloos gediscussiert word.

Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”


Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben..


Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:38
 
[quote=CHRISTIAN542]

Dus jij zegt straks als je aan Zijn tafel gaat: Fijn Heer, dat ik hier mag zitten. Maar óf hij eruit... of...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:43
 
Dus jij zegt straks als je aan Zijn tafel gaat: Fijn Heer, dat ik hier mag zitten. Maar óf hij eruit... of...




Precies en dan maar zeggen: maar ik heb je wel lief....... Knipoog smiley Klinkt mij een beetje hypocriet in de oren......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:45
 
[quote=CHRISTIAN542]

En hoe maak je die liefde dan concreet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:45
 
[quote=JOL252]

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:46
 
Lachende smiley Ik oordeel niet over homos...Ik geef alleen Gods woord door.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:51
 
[quote=CHRISTIAN542]

Oh ik wil best uitleggen als je het niet snapt Knipoog smiley

Zowel jij als je homoseksuele broer of zus zie je straks in de hemel want God nodigt een ieder uit. Dus hoe dan ook zul je met ze aan tafel zitten. Hoe is dan je reactie als die op aarde al zo is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus jij zegt straks als je aan Zijn tafel gaat: Fijn Heer, dat ik hier mag zitten. Maar óf hij eruit... of...




Precies en dan maar zeggen: maar ik heb je wel lief....... Knipoog smiley Klinkt mij een beetje hypocriet in de oren......

En trouwens: Ik zeg helemaal niet ,Fijn Heer dat IK hier mag zitten op die manaier zoals jij het denkt..Je vuld ook voor Mij in ..dat kan natuurlijk niet he..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:52
 
CHRISTIAN542 schreef:
En trouwens: Ik zeg helemaal niet ,Fijn Heer dat IK hier mag zitten op die manaier zoals jij het denkt..Je vuld ook voor Mij in ..dat kan natuurlijk niet he..


Leer eerst maar eens quoten, je zet nu zaken door elkaar als van Willemijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:54
 
JOL252 schreef:
Leer eerst maar eens quoten, je zet nu zaken door elkaar als van Willemijn.

En daar gaat het vingertje weer....


Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:55
 
CHRISTIAN542 schreef:
En daar gaat het vingetje weer....

Nee, ik geef aan dat je verwarrend quote. Je zet verschillende uitspraken door elkaar alsof Willemijn dit zegt.

Over vingers gesproken... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:59
 
.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op zondag 11 augustus 2013, 21:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:06
 
CHRISTIAN542 schreef:
.



Ik werd net erop attent gemaakt dat je Willemijns tekst inderdaad quote en zij had dus ook niet echt goed gequote. Vandaar dat mijn tekst en die van haar tegelijk door jou werden neergezet en op gereageerd. Excuus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 13 Volgende
Pagina 6 van 13