ChristianMatch
 


Forum

Bemoedigingen
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 18:24
 
Velen zullen het wel meegemaakt hebben, er gebeurde van alles buiten jezelf om, of misschien door foute keuzes. Je zit er echt doorheen en hebt geen hoop meer dat het nog goed komt.
Hiermee zou ik graag een topic willen starten, waarin verhalen geplaatst kunnen worden die op dit gebied eerlijk, maar weer hoop geven, al zag je en voelde je God niet.

Jezus is de Goede Herder. Hij laat de kudde in de steek voor dat ene lammetje dat verstrikt was geraakt in een struik.
Door eigen schuld, of erin geduwd.
Wie heeft echt meegemaakt dat Jezus dan als de Goede Herder je uit die struik haalt en je weer op de plek brengt waar je hoort. Dat je uit de storm gehaald wordt en weer in de luwte mag zijn, met vrede in je hart.
Of Hij heeft je leven alweer in grazige weiden geleid.


Laatst aangepast door
HERMA135
op zaterdag 13 april 2013, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 18:33
 
Dank Herma,
Ja,ik kan wel zeggen dat mijn weg niet altijd gemakkelijk ging,en soms nog niet
Veel door eigen schuld vaak..
Koos liever eigen wegen..en leefde me uit..ver van God
Gelukkig blijft God sterker,dan de meest afkerige tot vandaag toe


Daarom ist het almeer voor mij..GIJ zoekt mijn hart!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 19:50
 
HERMA135 schreef:
Velen zullen het wel meegemaakt hebben, er gebeurde van alles buiten jezelf om, of misschien door foute keuzes. Je zit er echt doorheen en hebt geen hoop meer dat het nog goed komt.
Hiermee zou ik graag een topic willen starten, waarin verhalen geplaatst kunnen worden die op dit gebied eerlijk, maar weer hoop geven, al zag je en voelde je God niet.

Jezus is de Goede Herder. Hij laat de kudde in de steek voor dat ene lammetje dat verstrikt was geraakt in een struik.
Door eigen schuld, of erin geduwd.
Wie heeft echt meegemaakt dat Jezus dan als de Goede Herder je uit die struik haalt en je weer op de plek brengt waar je hoort. Dat je uit de storm gehaald wordt en weer in de luwte mag zijn, met vrede in je hart.
Of Hij heeft je leven alweer in grazige weiden geleid.


Mooi onderwerp. Wil niet teveel over me prive uitweiden, maar ooit een kind van god, boos geworden op god, god vervloekt, afgedwaald en nu terug in de rustige weide.
Maar in die tussentijd heftigge dingen meegemaakt, maar god was erbij, liet me niet los.
1 heftig vb van een moment uit me leven:
Me man die me probeerde te wurgen, hij had zijn handen stevig om me keel en ik stikte bijna en dacht daar ga ik. Opeens was er prachtig wit licht om me heen, angst in de ogen van me exman, die me losliet.
Zo kan ik meerdere dingen beschrijven, van heftigge aanvallen, waarbij ik niet sterk genoeg was, het altijd heb overleefd, altijd kwam het witte licht erbij. Later vertelde jezus me, ik was erbij.
Sommigge dingen heb ik aan hulpverleners verteld, die waren verbaasd ik het overleefd had, een klein tenger vrouwtje.
En heb het niet alleen overleefd, alle scherven die het teweeg bracht in me hart, veegt jezus niet bij elkaar, maar hij maakt nieuw.

Door alles had ik ptts gekregen, stapje voor stapje liep jezus met me mee naar herstel toen ik terug tot god riep om hulp omdat ik niet meer kon.
Op een dag ging ik na een kerk, deelde mee aan de maaltijd, brood en wijn, gaf me leven aan jezus en ging voor gebed na voren en toen was er als of er een gewicht van kilo,s van me af viel wat ik al die tijd met me meesleepte, pijn, herrinneringen die ik niet kon verwerken.
ik zag een waterval boven me uitgestort, van soort diamanten. Sommigge van me kinderen waren erbij en zagen me ineens na jaren stralen. Sindsdien geen ptts meer, geen herbelevingen.Ik kon weer over straat gaan, zonder voortdurend op te letten voor gevaar, of in paniek te raken wanneer er triggers kwamen. Zoals bv een auto die op de auto van me exman leek.
En voorzichtig pak ik me leven verder op samen met jezus.
Deskundiggen hadden gezegd, dat ik niet zou genezen van me ptts, ik ermee moest leren leven met behulp van medicijnen, nooit gedaan, gods woord gepakt als medicijn..

Toch erg persoonlijk, maar getuigen van de liefde van jezus is belangrijker.

Lachende smiley


Laatst aangepast door
PETRA373
op zaterdag 13 april 2013, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 11:44
 
PETRA373 schreef:
Mooi onderwerp. Wil niet teveel over me prive uitweiden, maar ooit een kind van god, boos geworden op god, god vervloekt, afgedwaald en nu terug in de rustige weide.
Maar in die tussentijd heftigge dingen meegemaakt, maar god was erbij, liet me niet los.
1 heftig vb van een moment uit me leven:
Me man die me probeerde te wurgen, hij had zijn handen stevig om me keel en ik stikte bijna en dacht daar ga ik. Opeens was er prachtig wit licht om me heen, angst in de ogen van me exman, die me losliet.
Zo kan ik meerdere dingen beschrijven, van heftigge aanvallen, waarbij ik niet sterk genoeg was, het altijd heb overleefd, altijd kwam het witte licht erbij. Later vertelde jezus me, ik was erbij.
Sommigge dingen heb ik aan hulpverleners verteld, die waren verbaasd ik het overleefd had, een klein tenger vrouwtje.
En heb het niet alleen overleefd, alle scherven die het teweeg bracht in me hart, veegt jezus niet bij elkaar, maar hij maakt nieuw.

Door alles had ik ptts gekregen, stapje voor stapje liep jezus met me mee naar herstel toen ik terug tot god riep om hulp omdat ik niet meer kon.
Op een dag ging ik na een kerk, deelde mee aan de maaltijd, brood en wijn, gaf me leven aan jezus en ging voor gebed na voren en toen was er als of er een gewicht van kilo,s van me af viel wat ik al die tijd met me meesleepte, pijn, herrinneringen die ik niet kon verwerken.
ik zag een waterval boven me uitgestort, van soort diamanten. Sommigge van me kinderen waren erbij en zagen me ineens na jaren stralen. Sindsdien geen ptts meer, geen herbelevingen.Ik kon weer over straat gaan, zonder voortdurend op te letten voor gevaar, of in paniek te raken wanneer er triggers kwamen. Zoals bv een auto die op de auto van me exman leek.
En voorzichtig pak ik me leven verder op samen met jezus.
Deskundiggen hadden gezegd, dat ik niet zou genezen van me ptts, ik ermee moest leren leven met behulp van medicijnen, nooit gedaan, gods woord gepakt als medicijn..

Toch erg persoonlijk, maar getuigen van de liefde van jezus is belangrijker.

Lachende smiley

Wat heb jij heftige dingen meegemaakt Petra, maar telkens heb je Jezus ervaren in die ontzettend moeilijke momenten, zo zie je maar HIJ laat je nooit los. Bedankt voor je getuigenis, het heeft mij ook weer bemoedigd in een moeilijke periode op dit moment.

Blijf getuigen van zijn liefde, is zeker belangrijk Knipoog smiley

Jane
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 11:51
 
JANE410 schreef:
Wat heb jij heftige dingen meegemaakt Petra, maar telkens heb je Jezus ervaren in die ontzettend moeilijke momenten, zo zie je maar HIJ laat je nooit los. Bedankt voor je getuigenis, het heeft mij ook weer bemoedigd in een moeilijke periode op dit moment.

Blijf getuigen van zijn liefde, is zeker belangrijk Knipoog smiley

Jane

Fijn dat het je bemoedigd heeft, dan was het het schrijven waard. Lachende smiley
Hij laat je inderdaad niet los Lachende smiley (ook al lijkt het wel es zo, door omstandigheden)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 13:28
 
PETRA373 schreef:
Mooi onderwerp. Wil niet teveel over me prive uitweiden, maar ooit een kind van god, boos geworden op god, god vervloekt, afgedwaald en nu terug in de rustige weide.
Maar in die tussentijd heftigge dingen meegemaakt, maar god was erbij, liet me niet los.
1 heftig vb van een moment uit me leven:
Me man die me probeerde te wurgen, hij had zijn handen stevig om me keel en ik stikte bijna en dacht daar ga ik. Opeens was er prachtig wit licht om me heen, angst in de ogen van me exman, die me losliet.
Zo kan ik meerdere dingen beschrijven, van heftigge aanvallen, waarbij ik niet sterk genoeg was, het altijd heb overleefd, altijd kwam het witte licht erbij. Later vertelde jezus me, ik was erbij.
Sommigge dingen heb ik aan hulpverleners verteld, die waren verbaasd ik het overleefd had, een klein tenger vrouwtje.
En heb het niet alleen overleefd, alle scherven die het teweeg bracht in me hart, veegt jezus niet bij elkaar, maar hij maakt nieuw.

Door alles had ik ptts gekregen, stapje voor stapje liep jezus met me mee naar herstel toen ik terug tot god riep om hulp omdat ik niet meer kon.
Op een dag ging ik na een kerk, deelde mee aan de maaltijd, brood en wijn, gaf me leven aan jezus en ging voor gebed na voren en toen was er als of er een gewicht van kilo,s van me af viel wat ik al die tijd met me meesleepte, pijn, herrinneringen die ik niet kon verwerken.
ik zag een waterval boven me uitgestort, van soort diamanten. Sommigge van me kinderen waren erbij en zagen me ineens na jaren stralen. Sindsdien geen ptts meer, geen herbelevingen.Ik kon weer over straat gaan, zonder voortdurend op te letten voor gevaar, of in paniek te raken wanneer er triggers kwamen. Zoals bv een auto die op de auto van me exman leek.
En voorzichtig pak ik me leven verder op samen met jezus.
Deskundiggen hadden gezegd, dat ik niet zou genezen van me ptts, ik ermee moest leren leven met behulp van medicijnen, nooit gedaan, gods woord gepakt als medicijn..

Toch erg persoonlijk, maar getuigen van de liefde van jezus is belangrijker.

Lachende smiley


Petra,
Ik heb dit gelezen,..
Het is idd zwaar dit te hebben meegemaakt,en ook de gevolgen daarvan
ondervinden moet.
Ik denk dat we van elkaar hier lang niet alles weten..en zeg daarom ook tegelijk maar..misschien maar goed ook....

Denkend ook dat er net als jij en ik mensen hier zijn..die eerder vooruit.. dan achteruit
willen kijken..en daardoor ook niet alles hier willen delen.
Heb ook in deze begrip voor elkaar..


Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 14 april 2013, 14:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 13:44
 
HEIDE936 schreef:
Petra,
Ik heb dit gelezen,..
Het is idd zwaar dit te hebben meegemaakt,en ook de gevolgen daarvan
ondervinden moet.
Ik denk dat we van elkaar hier lang niet alles weten..en zeg daarom ook tegelijk maar..misschien maar goed ook....

Denkend ook dat er net als jij en ik mensen hier zijn..die eerder vooruit.. dan achteruit
willen kijken..en daardoor ook niet alles willen delen.
Heb ook in deze begrip voor elkaar..

Ja, maar het kan bemoedigend zijn voor anderen als je duidelijk ervaart dat je gedragen of bekrachtigd wordt in het proces van weer vooruit willen kijken. Als zoiets je lukt en als je de Hand van de Heere duidelijk hebt ervaren in het proces van weer vooruit willen/kunnen kijken, kan dat erg bemoedigend werken voor degene die nog in het proces van loslaten (vast) zitten.


Laatst aangepast door
HERMA135
op zondag 14 april 2013, 13:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 14:29
 
HERMA135 schreef:
Ja, maar het kan bemoedigend zijn voor anderen als je duidelijk ervaart dat je gedragen of bekrachtigd wordt in het proces van weer vooruit willen kijken. Als zoiets je lukt en als je de Hand van de Heere duidelijk hebt ervaren in het proces van weer vooruit willen/kunnen kijken, kan dat erg bemoedigend werken voor degene die nog in het proces van loslaten (vast) zitten.

Dat is ook zo Herma..
Ik doelde meer op,dat wanneer wij die heftige dingen hebben meegemaakt..
En zo gelezen..NIET niks!
Dan,niet wanneer ook jongeren of... het forum ook lezen..die nog voor alles staan
verkering,verloving,huwelijk..hun de moed ontnemen om ergens aan te beginnen.
Ik neem Petra heel serieus..en dat weet zij..
Maar ik deel wel mijn mening hier even.


Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 14 april 2013, 14:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 17:32
 
HEIDE936 schreef:
Dat is ook zo Herma..
Ik doelde meer op,dat wanneer wij die heftige dingen hebben meegemaakt..
En zo gelezen..NIET niks!
Dan,niet wanneer ook jongeren of... het forum ook lezen..die nog voor alles staan
verkering,verloving,huwelijk..hun de moed ontnemen om ergens aan te beginnen.
Ik neem Petra heel serieus..en dat weet zij..
Maar ik deel wel mijn mening hier even.

Zou het, zou daardoor de mensen de moed worden ontnomen om aan een huwelijk te beginnen? Misschien had ik me woorden beter moeten formuleren, je zou het ook als een waarschuwing kunnen lezen, dwaal niet van god af, god laat jou niet los, maar het leven gaat wel slechter als je je bewust van god afkeert.
En de meeste huwelijken zijn natuurlijk niet zo, had vandaag deel twee van een prediker over het huwelijk, echt heel mooi, wou er eigenlijk net over schrijven, gods bedoeling van een huwelijk. Maar twijfel.
Interesant ergens je andere mening, ik schrijf het nou net om mensen te laten zien dat god ons niet los laat, red uit allerlei moeilijke omstandigheden.
maar inderdaad als mensen hier te veel shit neer schrijven....zo zou je het ook kunnen bekijken, aan de andere kant, een verhaal uit het leven zegt meer dan dat je schrijft, god is goed, laat ons niet los, red ons. Een verhaal eromheen, maakt de waarheid levendiger voor een lezer.
Dus je zet me tot denken, ben er nog niet over uit, wat ik van jouw mening moet vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 17:33
 
sorry was twee keer zelfde geplaatst

Laatst aangepast door
PETRA373
op zondag 14 april 2013, 17:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:31
 
HEIDE936 schreef:
Petra,
Ik heb dit gelezen,..
Het is idd zwaar dit te hebben meegemaakt,en ook de gevolgen daarvan
ondervinden moet.
Ik denk dat we van elkaar hier lang niet alles weten..en zeg daarom ook tegelijk maar..misschien maar goed ook....

Denkend ook dat er net als jij en ik mensen hier zijn..die eerder vooruit.. dan achteruit
willen kijken..en daardoor ook niet alles hier willen delen.
Heb ook in deze begrip voor elkaar..

Hai Heide,

Ja, het is aan de ene kant begrijpelijk, ja, ik ben er ook mee gestopt, omdat ik er door mensen achter kwam dat als je het letterlijk achter je laat, je ook makkelijker verder kunt.

En ja, dat veel mensen moeilijke dingen hebben meegemaakt ja, dat is evident.

Maar ja, idd, wat jij zegt, naar voren kijken...staat ook in de bijbel; 'vergeten hetgeen achter me ligt, uitstrekkende naar hetgeen voor me ligt, levende alsof ik het al bereikt heb.

Fil 3 12 Niet, dat ik het reeds zou verkregen hebben of reeds volmaakt zou zijn, maar ik jaag ernaar, of ik het ook grijpen mocht, omdat ík ook door Christus Jezus gegrepen ben. 13 Broeders, ik voor mij acht niet, dat ik het reeds gegrepen heb, 14 maar één ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus.

15 Laten wij dan allen, die volmaakt zijn, aldus gezind zijn. En indien gij op enig punt anders gezind zijt, God zal u ook dat openbaren; 16 maar hetgeen wij bereikt hebben, in dat spoor dan ook verder!

Ja, en hier staat ook duidelijk, kijken wat je al bereikt hebt, en in dat spoor verder.

Oké, mensen kunnen ziek zijn, ouder worden niet zoveel meer kunnen oid.

Nou, dan ga je in dat spoor verder en wat minder snel in je eigen tempo Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:59
 
Ben het mee eens met vooruit kijken, maar vergeten doe je nooit en af en toe wat uit je rugzak halen om anderen mee te bemoedigen kan geen kwaad. Denk ik dan he. Helpt mensen wel es die in een nog moeilijke situatie zitten.
huishoudelijk geweld, blijft een beetje taboe.
Al leest 1 iemand mijn ouwe shit maar en help ik diegene, is het het waard.
Dus ja soms kijk ik effe terug. En de kern is Jezus, die je helpt en red uit allerlei omstandigheden.


Laatst aangepast door
PETRA373
op dinsdag 16 april 2013, 16:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:04
 
PETRA373 schreef:
Ben het mee eens met vooruit kijken, maar vergeten doe je nooit en af en toe wat uit je rugzak halen om anderen mee te bemoedigen kan geen kwaad. Denk ik dan he. Helpt mensen wel es die in een nog moeilijke situatie zitten.
huishoudelijk geweld, blijft een beetje taboe.
Al leest 1 iemand mijn ouwe shit maar en help ik diegene, is het het waard.
Dus ja soms kijk ik effe terug. En de kern is Jezus, die je helpt en red uit allerlei omstandigheden.

Quote:
Dus ja soms kijk ik effe terug. En de kern is Jezus, die je helpt en red uit allerlei omstandigheden.

Ja, dat is ook zo.

De reden dat we hier nu zijn en leven, ja, dat is door en uit geloof :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:16
 
We begrijpen elkaar,en dat is waar het vanaf nu om gaat..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 21:37
 
Ja :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 april 2013, 09:35
 
Eer er iets van mij begon te leven
Stond alles in uw boek geschreven

Mooie zinnen
maar om het te geloven, en te beleven...


God leert vaker;iets te geven..in de weg van het te beleven
Dan dat ik een briefje ziet vallen uit de hemel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COBY648





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 april 2013, 11:35
 
Mooi getuigenis Petra

Laatst aangepast door
COBY648
op vrijdag 19 april 2013, 15:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 april 2013, 13:53
 
PETRA373 schreef:
Mooi onderwerp. Wil niet teveel over me prive uitweiden, maar ooit een kind van god, boos geworden op god, god vervloekt, afgedwaald en nu terug in de rustige weide.
Maar in die tussentijd heftigge dingen meegemaakt, maar god was erbij, liet me niet los.
1 heftig vb van een moment uit me leven:
Me man die me probeerde te wurgen, hij had zijn handen stevig om me keel en ik stikte bijna en dacht daar ga ik. Opeens was er prachtig wit licht om me heen, angst in de ogen van me exman, die me losliet.
Zo kan ik meerdere dingen beschrijven, van heftigge aanvallen, waarbij ik niet sterk genoeg was, het altijd heb overleefd, altijd kwam het witte licht erbij. Later vertelde jezus me, ik was erbij.
Sommigge dingen heb ik aan hulpverleners verteld, die waren verbaasd ik het overleefd had, een klein tenger vrouwtje.
En heb het niet alleen overleefd, alle scherven die het teweeg bracht in me hart, veegt jezus niet bij elkaar, maar hij maakt nieuw.

Door alles had ik ptts gekregen, stapje voor stapje liep jezus met me mee naar herstel toen ik terug tot god riep om hulp omdat ik niet meer kon.
Op een dag ging ik na een kerk, deelde mee aan de maaltijd, brood en wijn, gaf me leven aan jezus en ging voor gebed na voren en toen was er als of er een gewicht van kilo,s van me af viel wat ik al die tijd met me meesleepte, pijn, herrinneringen die ik niet kon verwerken.
ik zag een waterval boven me uitgestort, van soort diamanten. Sommigge van me kinderen waren erbij en zagen me ineens na jaren stralen. Sindsdien geen ptts meer, geen herbelevingen.Ik kon weer over straat gaan, zonder voortdurend op te letten voor gevaar, of in paniek te raken wanneer er triggers kwamen. Zoals bv een auto die op de auto van me exman leek.
En voorzichtig pak ik me leven verder op samen met jezus.
Deskundiggen hadden gezegd, dat ik niet zou genezen van me ptts, ik ermee moest leren leven met behulp van medicijnen, nooit gedaan, gods woord gepakt als medicijn..

Toch erg persoonlijk, maar getuigen van de liefde van jezus is belangrijker.

Lachende smiley


Maar als het nu eens niet zo afgelopen was Petra, hoe zou je dan in je geloof staan?
Ik lees hier verhalen van allemaal goede dingen, maar blijf je ook bij je geloof als het niet goed gaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 april 2013, 22:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar als het nu eens niet zo afgelopen was Petra, hoe zou je dan in je geloof staan?
Ik lees hier verhalen van allemaal goede dingen, maar blijf je ook bij je geloof als het niet goed gaat?

Goede vraag willemijn, ik ben gaan geloven omdat god antwoordde toen ik dacht ik kan niet meer, ben moe van het vechten om te overleven.
Het heeft wel drie jaar geduurd voordat genezing kwam, ondertussen ging ook nog me kleindochtertje dood.
Die vraag is me vaak gesteld in die tijd.
En nog wel es komen sommige met die vraag op me af. ja , ik blijf bij me geloof denk ik altijd wel, tenminste tot nu toe.
Ook ik denk wel es, zal ik bij me geloof blijven bv als ik en me kinderen vervolgd worden om Jezus naam, zoals in sommige landen gebeurt? of wel wie weet wat ik nog mee ga maken in het leven. Dus 100 procent kan ik niet ja zeggen, maar denk het wel, tot nu toe wel, ondanks ook tegenslagen in de jaren dat ik geloof.
En bv genezingen, sommige mensen worden genezen, de meeste niet, (zoals me kleindochtertje) toch geloof ik.
Nou maakte ik daarbij wel een mooi wonder mee, zou ik ook nog geloven als dat niet was gebeurt?
ik kan er geen eerlijk antwoord opgeven van ja. ik weet het niet. Misschien was ik dan wel afgehaakt later als god dat wonder niet had gedaan. want ergste voor mij in me leven was de dood van haar, zo klein.
Maar ik denk van niet.ik denk dat ik altijd wel bij me geloof blijf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 06:36
 
PETRA373 schreef:
Goede vraag willemijn, ik ben gaan geloven omdat god antwoordde toen ik dacht ik kan niet meer, ben moe van het vechten om te overleven.
Het heeft wel drie jaar geduurd voordat genezing kwam, ondertussen ging ook nog me kleindochtertje dood.
Die vraag is me vaak gesteld in die tijd.
En nog wel es komen sommige met die vraag op me af. ja , ik blijf bij me geloof denk ik altijd wel, tenminste tot nu toe.
Ook ik denk wel es, zal ik bij me geloof blijven bv als ik en me kinderen vervolgd worden om Jezus naam, zoals in sommige landen gebeurt? of wel wie weet wat ik nog mee ga maken in het leven. Dus 100 procent kan ik niet ja zeggen, maar denk het wel, tot nu toe wel, ondanks ook tegenslagen in de jaren dat ik geloof.
En bv genezingen, sommige mensen worden genezen, de meeste niet, (zoals me kleindochtertje) toch geloof ik.
Nou maakte ik daarbij wel een mooi wonder mee, zou ik ook nog geloven als dat niet was gebeurt?
ik kan er geen eerlijk antwoord opgeven van ja. ik weet het niet. Misschien was ik dan wel afgehaakt later als god dat wonder niet had gedaan. want ergste voor mij in me leven was de dood van haar, zo klein.
Maar ik denk van niet.ik denk dat ik altijd wel bij me geloof blijf.


Mooi...
En dan denk ik even aan wat ik elke zondag in de kerk vroeger hoorde:
"Die niet laat varen het werk van Zijn handen..." ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 10:13
 
JOL252 schreef:
Mooi...
En dan denk ik even aan wat ik elke zondag in de kerk vroeger hoorde:
"Die niet laat varen het werk van Zijn handen..." ...


Dat is waar Jol maar waar ik op doelde dat op dit en andere topics alleen van die wonder verhalen staan......en dat de realiteit soms zo anders is......
God lijkt dan iemand die alle wensen vervult, is het niet juist anders? God vervult niet al onze wensen maar wel al zijn beloften? En daar lees ik niets van terug.......en is dat niet veel belangrijker?
Ik vind de term consumptiegebed dan ook wel een goede term, kende hem niet. God is Sinterklaas niet he? Je maakt een wensenlijstje en Hij voorziet....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 22 april 2013, 10:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 10:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat is waar Jol maar waar ik op doelde dat op dit en andere topics alleen van die wonder verhalen staan......en dat de realiteit soms zo anders is......
God lijkt dan iemand die alle wensen vervult, is het niet juist anders? God vervult niet al onze wensen maar wel al zijn beloften? En daar lees ik niets van terug.......en is dat niet veel belangrijker?
Ik vind de term consumptiegebed dan ook wel een goede term, kende hem niet. God is Sinterklaas niet he? Je maakt een wensenlijstje en Hij voorziet....


Nee klopt, dat is ook niet mijn ervaring, Hij is inderdaad Sinterklaas niet (en weet je, gelukkig maar. Ons geloof zou een stuk meer afkalven denk ik en God minder in intieme relatie kennen als je steeds maar op je wensen/wenken wordt bediend). De realiteit is een heel stuk rauwer en in de meeste gevallen gebeurt het wonder waar je om bidt niet. Neemt niet weg dat we ons hart voor Hem kunnen uitstorten... en dat Hij er altijd zijn zal dwars door alle omstandigheden.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 22 april 2013, 10:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 10:56
 
JOL252 schreef:
Nee klopt, dat is ook niet mijn ervaring, Hij is inderdaad Sinterklaas niet (en weet je, gelukkig maar. Ons geloof zou een stuk meer afkalven denk ik en God minder in intieme relatie kennen als je steeds maar op je wensen/wenken wordt bediend). De realiteit is een heel stuk rauwer en in de meeste gevallen gebeurt het wonder waar je om bidt niet. Neemt niet weg dat we ons hart voor Hem kunnen uitstorten... en dat Hij er altijd zijn zal dwars door alle omstandigheden.


Maar dat is een ander verhaal he? Dat geloof ik ook...waar ik meer moeite mee heb zijn al die wonder verhalen en wensen vervullende gebeden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 14:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar dat is een ander verhaal he? Dat geloof ik ook...waar ik meer moeite mee heb zijn al die wonder verhalen en wensen vervullende gebeden.....

kan ik me goed voorstellen, zelfs ik denk wel es eh wat gebeurt er allemaal, kom net van het water af, na de boulevard geweest, en zat nog te denken, geweldig, ja god genas me, dankzij hem zit ik hier, maar veel mensen bidden en worden niet genezen. Ik ontvang wel es genezing, ga rustig met koorts na de kerk en terwijl ik daar zit genees ik.
Soms ook niet. ik denk niet meer warom, maar denk alles zou me later wel duidelijk worden. En schuil dan maar bij god, in me moeite om ziek toch nog alle dingen te doen die ik moet doen.
De heilige geest, gods geest is een trooster, het griekse woord voor heilige geest is trooster, en dan denk ik aan die drie jaar, ik bad en me gebed niet werd verhoord, toen schuilde ik bij god.
Ook al begrijpen we niet het waarom, toch kun je er niet omheen, dat soms mensen genezen worden , van allerlei ziektes
Kijk bv na de grote samenkomsten die in afrika wel es zijn, daarna liggen de krukken op een berg, lopen mensen genezen na huis, hoeveel lopen er niet genezen na huis?
komt het door gebed ofzo, nee denk ik niet. Dingen die we niet begrijpen.
net zo als dat paulus uit de gevangenis werd bevrijd, maar jacobus werd onthoofd toch in de gevangenis en reken maar dat de disipelen ook voor hem hadden gebeden na de bevrijding van paulus en hebben gedacht, waarom?

ik denk dat het doel van toen jezus op aarde was, de mensen te leren, de deur open te zetten voor de hemel voor ze, hun zonden op te nemen en dat zieken genezen een tweede plaats had, dat deed hij omdat mensen door de krachten gingen geloven, en zeker keken de mensen denk ik vooral na de wonderen,
maar wat leerde jezus, dat het belangrijker was dat je zonden worden vergeven, je via jezus door de deur kan na de hemel.

denk ik... mijn gedachten erover. of het echt zo is Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 14:30
 
en ik zie hem niet als sinterklaas, eerder als een veilige levensverzekering, hoe de omstandigheden ook zijn, jezus gaat met je mee
betere verzekering kun je niet afsluiten in het leven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 22 april 2013, 21:36
 
God is oorsprong en doel van alles wat bestaat. De wil van God is dat wij hem kennen. En kennen wil zeggen liefhebben. God en onze naaste liefhebben en geliefd worden is de zin van ons bestaan.
God wordt zichtbaar in Jezus en God inspireert mensen door zijn Geest. Al wij bidden ``Uw wil geschiedde``, bidden we dus niet in de eerste plaats om vervulling van onze verlangens, maar gaat het om het verlangen van God. Gebed brengt je in contact met God en vanuit dat spreken zal je ontvangen.
Wij kunnen de vervulling van onze wensen niet veilig stellen door God er om te vragen. God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof: je kunt jezelf gaan zien als de oorzaak van het zwijgen van God, of tot ongeloof: waarom doet God niet wat Hij zegt.
Bidden tot God met al je vragen is zoekend je weg gaan, je toevertrouwen aan en vertrouwen op God, ook als je gebeden niet verhoord worden. Aanvaarding ervaren met wat het leven je brengt. Je leven leven zoals het is, zoals het zich aandient in overgave aan God, die je wel altijd hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 00:17
 
Al gaat de zee dan wild en hoog,
en sleept de storm ons voort.
Wij hebben Vaders zoon aan boord,
en veilig strand voor't oog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 00:37
 
HEIDE936 schreef:
Al gaat de zee dan wild en hoog,
en sleept de storm ons voort.
Wij hebben Vaders zoon aan boord,
en veilig strand voor't oog.

wauw mooi Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE031





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 23:14
 
Tijdens mi,n ontvoering door 4 Bosniërs met pistool op mijn hoofd in eigen auto , wist ik wat angsten waren.

Tijdens m,n ondervragingen en ontvoering in m,n auto wist ik het ff niet meer ...

Ik bad tot God ik weet dat U er bent ,Heer het is mijn tijd nog niet heb nog zoveel te doen ,dacht ook m,n laatste uur was geslagen...

Maar het moment na dat ik tot de Heer sprak kwam er een rust over me heen , ze hebben mij met geen vinger meer aangeraakt tijdens de ontvoering

Om het lange verhaal kort te houden ,ik ben gezegend mens!
Ben gespaard gebleven , keer op keer moet ik erbij zeggen tegen slag na tegenslag maar hoe ga je er mee om ? Dat is de vraag die je jezelf moet stellen God regeert !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 23:24
 
JEROMMEKE031 schreef:
Tijdens mi,n ontvoering door 4 Bosniërs met pistool op mijn hoofd in eigen auto , wist ik wat angsten waren.

Tijdens m,n ondervragingen en ontvoering in m,n auto wist ik het ff niet meer ...

Ik bad tot God ik weet dat U er bent ,Heer het is mijn tijd nog niet heb nog zoveel te doen ,dacht ook m,n laatste uur was geslagen...

Maar het moment na dat ik tot de Heer sprak kwam er een rust over me heen , ze hebben mij met geen vinger meer aangeraakt tijdens de ontvoering

Om het lange verhaal kort te houden ,ik ben gezegend mens!
Ben gespaard gebleven , keer op keer moet ik erbij zeggen tegen slag na tegenslag maar hoe ga je er mee om ? Dat is de vraag die je jezelf moet stellen God regeert !


Bizonder Jerommeke!
God heeft over je gewaakt op die momenten en heeft nog geen lust gehad in je dood......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2