ChristianMatch
 


Forum

Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 13:04
 
PIETER619 schreef:
Als men meent dat alle beschreven Joodse wetten niet op ons van toepassing zijn en eigenlijk we alleen maar vanuit de tien geboden hoeven te leven, leg je wel een gedeelte van Gods Woord aan de kant of niet dan? Hopelijk mag de Geest ons allen leiden in wat we moeten leren uit Zijn Woord. Het Grote Gebod is moeilijk om na te leven, maar hopelijk lukt het wel met Zijn hulp.

De Joodse wetten zijn inderdaad niet meer op ons van toepassing. En je wilt toch niet beweren dat jij leeft volgens de Joodse wetten? En als je niet meer leeft volgens de Joodse wetten leg je daarmee niet een gedeelte van de bijbel aan de kant, je probeert de boodschap die doorklinkt te begrijpen en daarnaar te leven. Het niet letterlijk nemen van de bijbel vraagt wel om een verandering van je denken en daar is ook wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. Met respect voor de traditie van toen, kunnen we nu een nieuwe betekenis geven aan de teksten van toen en zo blijft de bijbel een inspiratiebron voor de gelovigen van nu.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 11 juni 2013, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:41
 
Ja er zijn natuurlijk onzettend veel voorschriften in de joodse wet, waar echt bijna niemand ook maar over denkt die te houden. Iedere man met een overhemd is in overtreding want meestal worden die dingen van twee soorten stof gemaakt en die mocht je niet dragen (Lev 19;19) Dus ook geen elastische spijkerbroek Boze smiley en mocht je een plat dak hebben moet je daar wel een hek om heen zetten anders ben je goed fout (Deut 22:8)
En als eten kookt op de sabbat moest je ter dood gebracht worden(ex16;23+ 31;15 bijv) de Joods wet houden hoeft echt niet meer.
Zoals al eerder door Jans gezegd Christus heeft voor ons de wet vervuld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 17:35
 
JANS221 schreef:
De Joodse wetten zijn inderdaad niet meer op ons van toepassing. En je wilt toch niet beweren dat jij leeft volgens de Joodse wetten? En als je niet meer leeft volgens de Joodse wetten leg je daarmee niet een gedeelte van de bijbel aan de kant, je probeert juist de boodschap die doorklinkt te begrijpen en daarnaar te leven. Het niet letterlijk nemen van de bijbel vraagt wel om een verandering van je denken en daar is ook wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. Met respect voor de traditie van toen, kunnen we nu een nieuwe betekenis geven aan de teksten van toen en zo blijft de bijbel een inspiratiebron voor de gelovigen van nu.

Amen, mooi gezegd je slaat de spijker precies op de bekende kop.

Iedereen gelooft zoals hij of zij dat wil met de bijbel als rode draad in je leven. Want zonder is het maar een leeg en kaal bestaan.

laat een ieder in zijn of haar waarde en respecteer dat. want een balk zie je snel, maar daar door vergeet je je eigen splinter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 18:37
 
JOL252 schreef:
Klein vraagje: houd jij je aan alle Joodse wetten? Dus kleding, hygiène, besnijdenis, voeding, omgaan met de buren, jouw en andermans eigendommen, offers, feestdagen, straffen zoals steniging en uitbanning etc.?

Dan zou ik een heilig boontje zijn en dat ben ik verre van dat. Ik probeer om ten eerste vanuit het Grote Gebod welke door Jezus zelf is gegeven te leven. Maar omdat Hij zelf aangaf dat Hij niet kwam om de weet aan de kant te zetten, maar om hem alleen maar in vervulling te doen gaan (de straf te dragen) wil dat niet zeggen dat we alles in één keer aan de kant moeten gaan zetten of zie ik dat verkeerd?


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 11 juni 2013, 18:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 18:50
 
PIETER619 schreef:
Dan zou ik een heilig boontje zijn en dat ben ik verre van dat. Ik probeer om ten eerste vanuit het Grote Gebod welke door Jezus zelf is gegeven te leven. Maar omdat Hij zelf aangaf dat Hij niet kwam om de weet aan de kant te zetten, maar om hem alleen maar in vervulling te doen gaan (de straf te dragen) wil dat niet zeggen dat we alles in één keer aan de kant moeten gaan zetten of zie ik dat verkeerd?

... ik heb nog niemand horen zeggen dat we alles aan de kant moeten zetten maar wel dat we de boodschap die doorklinkt moeten proberen te verstaan en vertalen.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 11 juni 2013, 18:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:26
 
JOL252 schreef:
... ik heb nog niemand horen zeggen dat we alles aan de kant moeten zetten maar wel dat we de boodschap die doorklinkt moeten proberen te verstaan en vertalen.
Is het niet zo dat een ieder op zich bepaald hoe hij of zij leeft naar de bijbel.
In mijn oog is er maar een God waar we naar leven.

Oordelen of veroordelen we niet te snel, want misschien denkt een ander wel dat ik verkeerd bezig ben.

Ik ben slechts alleen verantwoordelijk voor mijn eigen daden en daar heb ik het druk genoeg mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:33
 
NATASCHA642 schreef:
Is het niet zo dat een ieder op zich bepaald hoe hij of zij leeft naar de bijbel.
In mijn oog is er maar een God waar we naar leven.

Oordelen of veroordelen we niet te snel, want misschien denkt een ander wel dat ik verkeerd bezig ben.

Ik ben slechts alleen verantwoordelijk voor mijn eigen daden en daar heb ik het druk genoeg mee.


Zo is dat, een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ik probeer het goed te doen naar mijn inzicht hoe het hoort of hoe God het van me vraagt, en zo hebben we allemaal onze eigen inzichten hierin, maar als we elkaar daar dan maar vrij in laten, kan het toch niet zo moeilijk zijn allemaal
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 18:20
 
MAMALOE463 schreef:
Zo is dat, een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ik probeer het goed te doen naar mijn inzicht hoe het hoort of hoe God het van me vraagt, en zo hebben we allemaal onze eigen inzichten hierin, maar als we elkaar daar dan maar vrij in laten, kan het toch niet zo moeilijk zijn allemaal
Lachende smiley

Het hoeft ook helemaal niet moeilijk te zijn om te discussiëren op een forum. Hoewel het voor sommige mensen toch wel erg moeilijk is. Zodra een standpunt van de ander niet overeenkomt met dat van hen, menen ze de vrijheid te mogen hebben om van anderen te zeggen dat ze er lekker op los zondigen. Want alleen zij schijnen precies te weten wat de wil van God is en daarom mogen ze anderen veroordelen.

Wat is volgens jouw inzicht goed, hoe hoort het en hoe vraagt God het van jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 20:12
 
JANS221 schreef:
Het hoeft ook helemaal niet moeilijk te zijn om te discussiëren op een forum. Hoewel het voor sommige mensen toch wel erg moeilijk is. Zodra een standpunt van de ander niet overeenkomt met dat van hen, menen ze de vrijheid te mogen hebben om van anderen te zeggen dat ze er lekker op los zondigen. Want alleen zij schijnen precies te weten wat de wil van God is en daarom mogen ze anderen veroordelen.

Wat is volgens jouw inzicht goed, hoe hoort het en hoe vraagt God het van jou?

Onze dominee zei het zondag als volgt:
"De Heilige Geest zal je de weg wijzen naar de volle waarheid. En bij Jezus kan je de waarheid ontdekken. De Geest vertelt wat hij gehoord heeft over de Vader en de Zoon. De Bijbel is en blijft de norm, de Geest gebruikt de Bijbel."

Je kan het ook zo zien: De Geeft geeft ons de kaart plattegrond (kaart) en we mogen zelf onze weg ontdekken, want we zijn niet geschapen als robots.
Wat wil God in mijn situatie? Dat kan een lange zoektocht zijn, dat vergt gebed en studie in Zijn Woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIN732





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 21:31
 
KLUS667 schreef:
Onze dominee zei het zondag als volgt:
"De Heilige Geest zal je de weg wijzen naar de volle waarheid. En bij Jezus kan je de waarheid ontdekken. De Geest vertelt wat hij gehoord heeft over de Vader en de Zoon. De Bijbel is en blijft de norm, de Geest gebruikt de Bijbel."

Je kan het ook zo zien: De Geeft geeft ons de kaart plattegrond (kaart) en we mogen zelf onze weg ontdekken, want we zijn niet geschapen als robots.
Wat wil God in mijn situatie? Dat kan een lange zoektocht zijn, dat vergt gebed en studie in Zijn Woord.

Dit vind ik erg moeilijk, het lijkt mij dat het een feit is dat het niet mag of wel mag maar dat het persoonlijk verschilt lijkt me sterk? En ik ben het trouwens ook met Jans eens dat we veel dingen ook niet volgens de bijbel doen, waarom het éne niet en het andere wel? Als je met de tijd mee moet gaan dan kan er in ieder geval veel te veel.


Laatst aangepast door
HEIN732
op woensdag 12 juni 2013, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 21:43
 
JANS221 schreef:
Het hoeft ook helemaal niet moeilijk te zijn om te discussiëren op een forum. Hoewel het voor sommige mensen toch wel erg moeilijk is. Zodra een standpunt van de ander niet overeenkomt met dat van hen, menen ze de vrijheid te mogen hebben om van anderen te zeggen dat ze er lekker op los zondigen. Want alleen zij schijnen precies te weten wat de wil van God is en daarom mogen ze anderen veroordelen.

Wat is volgens jouw inzicht goed, hoe hoort het en hoe vraagt God het van jou?

Wie zijn die "zij" en wie zijn zij die anderen mogen veroordelen?

Het is niet aan ons om mensen te veroordelen of te oordelen, dat ligt bij God, en wat mijn inzicht is hoe het hoort en hoe God het van mij vraagt daar tracht ik met vallen en opstaan met de bijbel in de hand naar te leven, maar ik ben ook maar een mens met gebreken en struikel dagelijks in vele dingen......


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op woensdag 12 juni 2013, 21:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:05
 
MAMALOE463 schreef:
Wie zijn die "zij" en wie zijn zij die anderen mogen veroordelen?

Het is niet aan ons om mensen te veroordelen of te oordelen, dat ligt bij God, en wat mijn inzicht is hoe het hoort en hoe God het van mij vraagt daar tracht ik met vallen en opstaan met de bijbel in de hand naar te leven, maar ik ben ook maar een mens met gebreken en struikel dagelijks in vele dingen......

Mooi gezegd en oprecht diep uit het hart geschreven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:12
 
MAMALOE463 schreef:
Wie zijn die "zij" en wie zijn zij die anderen mogen veroordelen?

Het is niet aan ons om mensen te veroordelen of te oordelen, dat ligt bij God, en wat mijn inzicht is hoe het hoort en hoe God het van mij vraagt daar tracht ik met vallen en opstaan met de bijbel in de hand naar te leven, maar ik ben ook maar een mens met gebreken en struikel dagelijks in vele dingen......

He...heerlijk...hier zit nog zo"n mensje!!!!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 21:32
 
Graag on-topic blijven.

Open anders een nieuw topic over het onderwerp 'Wat is goed, hoe hoort het en hoe vraagt God het van jou?' Graag plaatsen in het subforum Christelijk leven.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:42
 
JANS221 schreef:
Het hoeft ook helemaal niet moeilijk te zijn om te discussiëren op een forum. Hoewel het voor sommige mensen toch wel erg moeilijk is. Zodra een standpunt van de ander niet overeenkomt met dat van hen, menen ze de vrijheid te mogen hebben om van anderen te zeggen dat ze er lekker op los zondigen. Want alleen zij schijnen precies te weten wat de wil van God is en daarom mogen ze anderen veroordelen.

Wat is volgens jouw inzicht goed, hoe hoort het en hoe vraagt God het van jou?



wat ik mij nou wel eens afvraag he....
waarom maken mensen zich als het over dit onderwerp gaat, zo verschrikkelijk druk??
zeker als het over de levenswijze of handelingen van anderen gaat.

mensen, jullie zitten op deze site om een levenspartner te vinden.
dat is een mogelijkheid... zelfs mij is dat gelukt!

het is mij echter niet gelukt door op dit forum de heilige hypocritus uit te hangen!!
er is veel, heel veel datewerk aan te pas gekomen.

ik wil ulieden bij deze dus oproepen om deze site optimaal te benutten om te daten, en dus niet om hier je dogmatische ei kwijt te kunnen.
trouwes... uit ervaring kan ik u melden dat hooguit 1% van de leden op dit forum schrijft en nog geen 10% er uberhaupt weleens een stukkie van leest.

tis maar n tip Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 21:50
 
Thanks voor de tip Knipoog smiley

Quote:
de heilige hypocritus

LOL Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 15 juni 2013, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 23:12
 
PIETER649 schreef:

mensen, jullie zitten op deze site om een levenspartner te vinden.
dat is een mogelijkheid... zelfs mij is dat gelukt!
-)

Nee hoor, ik zit hier voor vriendschappen! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Een levenspartner zal voor mij moeilijk zijn om die hier te vinden, maar je weet maar nooit Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 07:35
 
PIETER649 schreef:
.

mensen, jullie zitten op deze site om een levenspartner te vinden.
dat is een mogelijkheid... zelfs mij is dat gelukt!


Ja en daarom zijn er vurige discussies over geslachtsgemeenschap Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 09:07
 
ANNA415 schreef:
Ja en daarom zijn er vurige discussies over geslachtsgemeenschap Knipoog smiley

Clown smiley Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 12:38
 
ANNA415 schreef:
Ja en daarom zijn er vurige discussies over geslachtsgemeenschap Knipoog smiley



duidelijk dus: zorg eerst dat je iemand hebt om dat stukje geslachtsgemeenschap mee te hebben, dan kun je je op dat moment druk maken of JIJZELF EN JE PARTNER op welk moment geslachtsgemeenschap mogen of willen hebben.

Dan nog is dat een persoonlijke keuze waar iemand niet voor verketterd hoeft te worden door een anoniempje op een internetsite die zichzelf beter acht dan een ander....

Dat heen-en-weer gezwam dat ik hier op forum lees over de theoretische mogelijkheid of eventualiteit terwijl er nog geeneens een partner voorhanden is, komt net zo puberaal over als de fantasie van een 16-jarig jochie of hij al dan niet de maximumsnelheid gaat overschrijden als hij een ferrari heeft. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 12:40
 
PIETER649 schreef:
duidelijk dus: zorg eerst dat je iemand hebt om dat stukje geslachtsgemeenschap mee te hebben, dan kun je je op dat moment druk maken of JIJZELF EN JE PARTNER op welk moment geslachtsgemeenschap mogen of willen hebben.

Dan nog is dat een persoonlijke keuze waar iemand niet voor verketterd hoeft te worden door een anoniempje op een internetsite die zichzelf beter acht dan een ander....

Dat heen-en-weer gezwam dat ik hier op forum lees over de theoretische mogelijkheid of eventualiteit terwijl er nog geeneens een partner voorhanden is, komt net zo puberaal over als de fantasie van een 16-jarig jochie of hij al dan niet de maximumsnelheid gaat overschrijden als hij een ferrari heeft. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gewoon dat heen en weer gezwam niet lezen...
Niet ergeren en gewoon doorgaan met getrouwd zijn en gelukkig wezen!!!!
Ja toch??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 13:05
 
ZEELAND736 schreef:
Gewoon dat heen en weer gezwam niet lezen...
Niet ergeren en gewoon doorgaan met getrouwd zijn en gelukkig wezen!!!!
Ja toch??

ik erger me niet... ik vind het wel koddig, dat gespartel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 13:38
 
PIETER649 schreef:
ik erger me niet... ik vind het wel koddig, dat gespartel Knipoog smiley

En wij heel gezellig dat je weer even 3 dagen komt.......(???) Knipoog smiley

En spartelen???
Is zo leuk joh!!


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 15 juni 2013, 13:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 14:20
 
ZEELAND736 schreef:
En wij heel gezellig dat je weer even 3 dagen komt.......(???) Knipoog smiley

En spartelen???
Is zo leuk joh!!



bietje saai toch eigenlijk?
spartelen in je uppie? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 14:42
 
[quote=PIETER649]duidelijk dus: zorg eerst dat je iemand hebt om dat stukje geslachtsgemeenschap mee te hebben, dan kun je je op dat moment druk maken of JIJZELF EN JE PARTNER op welk moment geslachtsgemeenschap mogen of willen hebben.

Idd.

Dan nog is dat een persoonlijke keuze waar iemand niet voor verketterd hoeft te worden door een anoniempje op een internetsite die zichzelf beter acht dan een ander....

Ja, erg he... Zieke smiley Ach als je zelf maar wéét... Engeltje smiley

Dat heen-en-weer gezwam dat ik hier op forum lees over de theoretische mogelijkheid of eventualiteit terwijl er nog geeneens een partner voorhanden is, komt net zo puberaal over als de fantasie van een 16-jarig jochie of hij al dan niet de maximumsnelheid gaat overschrijden als hij een ferrari heeft. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha, ja idd. ik had het nog niet helemaal gelezen, zal es kijken Knipoog smiley

D'r zat geloof ik ook een tijdje een slot op.... misschien wel daarvoor Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 15 juni 2013, 14:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 15:13
 
PIETER619 schreef:
Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen? is de vraag van deze topic

Het antwoord is simpel beide.
Het behoort een verlangen te zijn om samen het verlangen te hebben om tot een een eenheid te komen in de liefde die God ons bevolen heeft. Als men elkaar uit die liefde benaderd en niet meer op eigen gerak uit is, kan het een fantastisch mooi gebeuren zijn, met respect en alles wat nog meer goed is voor elkaar, dus de dienende liefde van beide kanten aan elkaar gegeven.

Gaat men daarvan uit, is het geen geven en nemen meer, maar wordt het automatisch geven en krijgen. Gaat men uit van geven en krijgen, zal de liefde blijven bestaan en kan die alleen maar groeien.

Hai Pieter Lachende smiley

Wat jij zegt: 'Geven en Krijgen', ja, dat vind ik erg mooi gezegd! Lachende smiley

Ja, vaak hoor je van; dit en dat ja, het is nu eenmaal geven en nemen in een relatie oid.

Maar ja, 'Geven en Krijgen', klinkt veel mooier, en is ook veel meer waar denk ik.

Ja, of je zou moeten zitten met iemand die gebruikt, ja, dan zal je iodd grenzen moeten stellen, maar uitgaande van gezonde relaties, ja, natuurlijk: 'Geven en krijgen'.

Vaak merk ik dat ook dat ik krijg als ik heb gegeven, en andersom ook, dat ik ga geven aan iemand van wie ik heb gekregen.

Ja, ik heb het nu even, off topic, over alle soorten van relatie.

Idd: "Geven en krijgen". Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 15:22
 
JOL252 schreef:
http://youtu.be/sD7ESlyKAyE


Knipoog smiley

Hai Jol Lachende smiley !!

Hij is erg leuk, deze film, maar ja, ik weet niet wat het te maken heeft met dit topic, dus misschien ook even zetten bij 'Humor', en anders doe ik het wel een keertje.

Maar wel een erg leuke film, en ook grappig, met kernen van Waarheid erin.



Nu is mijn pauze voorbij en ga ik weer verder aan het werk hier !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 21:50
 
Wat een heerlijk onderwerp om zelf uit te voeren!
Wat is geslachtsgemeenschap? Passie, verlangen, lust, wellust, gretigheid, zachtheid, liefdevol, vurig, behoefte, intiem, gevend, vragend, rustig, stil, sprankelend, veilig, brandend.
Voor of na het huwelijk, als er maar liefde is tussen twee mensen.
Maak je niet druk of iets mag, geniet van elke seconde die je lief mag hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 22:58
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jol Lachende smiley !!

Hij is erg leuk, deze film, maar ja, ik weet niet wat het te maken heeft met dit topic, dus misschien ook even zetten bij 'Humor', en anders doe ik het wel een keertje.

Maar wel een erg leuke film, en ook grappig, met kernen van Waarheid erin.



Nu is mijn pauze voorbij en ga ik weer verder aan het werk hier !!!




Ach dat moet je zien in de context van de discussie, past er wel bij hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 00:02
 
IJSJE204 schreef:
Wat een heerlijk onderwerp om zelf uit te voeren!
Wat is geslachtsgemeenschap? Passie, verlangen, lust, wellust, gretigheid, zachtheid, liefdevol, vurig, behoefte, intiem, gevend, vragend, rustig, stil, sprankelend, veilig, brandend.
Voor of na het huwelijk, als er maar liefde is tussen twee mensen.
Maak je niet druk of iets mag, geniet van elke seconde die je lief mag hebben.


Voorbeeld: ik mag volgens God gebod niet doden, maar ik mag wel genieten van elke seconde dat ik mag doden Smiley die vol vragen zit
Of snap ik jouw uitleg niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 11 Volgende
Pagina 5 van 11