ChristianMatch
 


Forum

Wat is er mis met volslanke mensen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 19:52
 
IFAN841 schreef:
Ja, of jij gaat wat respectvoller en eerbiediger met de Bijbel om... Misschien is dat ook een optie... Twijfelende smiley

Er is jou aangeboden om het verder per mail te regelen mocht jij je gekrenkt voelen, waarom blijf je hier doorzeiken (kan geen ander woord bedenken) waar al op gereageerd is. "Wat gij niet wilt dat u geschied doe dat zo ook een ander niet"dat geëmmer heeft totaal geen nut en doet verder afbreuk aan de topic.

Mede omdat ik zelf volslank ben en geen bezwaar heb als iemand een geintje maakt en jij daar opgeblazen over doet, is afbreuk doen aan een waar gezegde namelijk, "maak je niet dik dun is de mode".

Alhoewel ik denk dat de topic wel waar is in vele gevallen, is kennis van het vak meer een pre dan alleen maar "mooi" zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 20:37
 
PIETER619 schreef:
Er is jou aangeboden om het verder per mail te regelen mocht jij je gekrenkt voelen, waarom blijf je hier doorzeiken (kan geen ander woord bedenken) waar al op gereageerd is. "Wat gij niet wilt dat u geschied doe dat zo ook een ander niet"dat geëmmer heeft totaal geen nut en doet verder afbreuk aan de topic.

Mede omdat ik zelf volslank ben en geen bezwaar heb als iemand een geintje maakt en jij daar opgeblazen over doet, is afbreuk doen aan een waar gezegde namelijk, "maak je niet dik dun is de mode".

Alhoewel ik denk dat de topic wel waar is in vele gevallen, is kennis van het vak meer een pre dan alleen maar "mooi" zijn

Eigenlijk toch wel vreemd he, zoveel weerstand als je voor de heiligheid van Gods Woord opkomt.... Geeft te denken... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 20:50
 
IFAN841 schreef:
Eigenlijk toch wel vreemd he, zoveel weerstand als je voor de heiligheid van Gods Woord opkomt.... Geeft te denken... Twijfelende smiley

Je DENKT dat je dat moet doen. Maar Jol heeft eerbied en respect voor Gods Woord. Dus het is helemaal niet op zn plaats Ze heeft alleen een (ander) gevoel voor humor. Die weerstand komt alleen omdat jesteeds over hetzelfde doorgaat.
En nu

ON TOPIC graag


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 1 juli 2013, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 21:04
 
Aangeleverd zien het om de uitstraling gaat die een mens mooi maakt, ga ik lekker een mil kiway. Eten, misschien wel twee. Duhhh zou die niet eten om perfect slank te blijven voor een man die zelf ook niet perfect is
Dus tadaaaaa, milkiway... Lekker Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 22:11
 
PETRA373 schreef:
Aangeleverd zien het om de uitstraling gaat die een mens mooi maakt, ga ik lekker een mil kiway. Eten, misschien wel twee. Duhhh zou die niet eten om perfect slank te blijven voor een man die zelf ook niet perfect is
Dus tadaaaaa, milkiway... Lekker Kwijlende smiley


Jol, net naar een verjaardag geweest en gebak aangeboden gekregen met mascarpone.
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 22:18
 
JOL252 schreef:
Jol, net naar een verjaardag geweest en gebak aangeboden gekregen met mascarpone.
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Was het lekker? Ben je nu ook volslank? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 22:23
 
JANS221 schreef:
Was het lekker? Ben je nu ook volslank? Smiley met dichtgeplakte mond

was ik al, maar aangezien ik een paar maatjes minder broek aan mocht zaterdag ... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 22:33
 
Ik ga ook volslank worden...voila...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 22:37
 
FRANKT627 schreef:
Ik ga ook volslank worden...voila...


Staat goed bij je mooie krullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 23:05
 
JOL252 schreef:
Jol, net naar een verjaardag geweest en gebak aangeboden gekregen met mascarpone.
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Oke...aangeboden...
Maar wat deed je met dat aanbod???
Knipoog smiley

Ineke die iets soortgelijks heeft gemaakt vandaag.... Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Het staat in de koelkast...voor morgen..
Tiramisu....
Ik BOOD het mezelf aan...en zal het morgen....ETEN!!!!

Nee...er is niets mis met mij...ik ben volslank!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 06:23
 
ZEELAND736 schreef:
Oke...aangeboden...
Maar wat deed je met dat aanbod???
Knipoog smiley


Ineke die iets soortgelijks heeft gemaakt vandaag.... Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Het staat in de koelkast...voor morgen..
Tiramisu....
Ik BOOD het mezelf aan...en zal het morgen....ETEN!!!!

Nee...er is niets mis met mij...ik ben volslank!!!


haha wat denk je?! En ook om het recept gevraagd.
Verlegen lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 08:40
 
JOL252 schreef:
haha wat denk je?! En ook om het recept gevraagd.
Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Heerlijk hmmmmmm ik had gisteravond allerlei hapjes want was laatste avond van de zang.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 15:06
 
JOL252 schreef:
Staat goed bij je mooie krullen.

Boze smiley ...krullen??? Krultenen krijg ik van jullie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 15:07
 
De term volslank alleen al. Je bent wel niet slank maar je wilt kennelijk toch een variatie van slank zijn. Tsja, je bent dan wel vol maar niet slank.

Wat mooi is, is aan mode onderhevig. Mijn moeder droeg als kind brede hoeden in de zomer want dan werd je niet bruin. Wie bruin was, werkte buiten op het land en dan had je kennelijk geen status. Nu is bruin een teken dat je in het buitenland op vakantie bent geweest. Sommigen gaan in de winter zelfs met de skibril onder de zonnebank. Het is maar wat je belangrijk vindt.

In heel veel landen had dik zijn status want dan had je genoeg te eten en je was dus niet arm. Of bij Turken in de 17 eeuw: je hoefde niet te werken.

De chemie, de uitstraling en het uiterlijk bepaalt of je aantrekkelijk bent voor de ander. Dik zijn wordt nu vaak gekoppeld aan ongezond of potentieel bevattelijk voor welvaartsziekten. Dat is een optie voor het ontstaan ervan maar erfelijkheid kan net zo goed een oorzaak zijn. Slank is mede om die reden de norm. Mogelijk ook omdat het vanuit biologisch oogpunt de overlevingskansen vergroot. Wat mooi is of niet is nu eenmaal subjectief en als iemand die chemie niet voor je voelt dan zal het niks worden en ben je beter uit bij iemand waarmee het wel klikt. Waarom mensen bij elkaar passen is nu eenmaal moeilijk te beredeneren. Vriendschap en een goed karakter is niet voldoende, zonder de klik vaart niemand wel.


Thomas, is ook wat aan het afvallen omdat het gezonder is.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 2 juli 2013, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 17:06
 
ROELANDE345 schreef:
Maar Jol heeft eerbied en respect voor Gods Woord.
ON TOPIC graag

Ik vind van niet. En als je de Bijbel misbruikt om de leukerd uit te hangen is dat ook niet zo. Inhoudelijk over dit topic: ik heb daar al het mijne over gezegd. Volslanke mensen zijn gewoon het slachtoffer van de achterlijke lichaamscultus waarmee onze maatschappij bevangen is. Bovendien: je blijft langer oud als dat je jong blijft. Dat ook nog eens... Dus waar hebben we het eigenlijk over...


Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 2 juli 2013, 17:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 18:01
 
IFAN841 schreef:
Ik vind van niet. En als je de Bijbel misbruikt om de leukerd uit te hangen is dat ook niet zo. Inhoudelijk over dit topic: ik heb daar al het mijne over gezegd. Volslanke mensen zijn gewoon het slachtoffer van de achterlijke lichaamscultus waarmee onze maatschappij bevangen is. Bovendien: je blijft langer oud als dat je jong blijft. Dat ook nog eens... Dus waar hebben we het eigenlijk over...


In de hoop dat je dit alsnog leest offline: ik stuur jouw beledigende mail door naar de redactie, ik kan jou dit helaas niet terugmailen dan maar zo. Hopelijk leer je je houding in de toekomst te herzien.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 3 juli 2013, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 18:10
 
IFAN841 schreef:
Ik vind van niet. En als je de Bijbel misbruikt om de leukerd uit te hangen is dat ook niet zo. Inhoudelijk over dit topic: ik heb daar al het mijne over gezegd. Volslanke mensen zijn gewoon het slachtoffer van de achterlijke lichaamscultus waarmee onze maatschappij bevangen is. Bovendien: je blijft langer oud als dat je jong blijft. Dat ook nog eens... Dus waar hebben we het eigenlijk over...

Weet je wel dat jij ook oneigenlijk gebruik van de Bijbel maakt door het Grote Gebod te overtreden oa door (zoals ik het zie ) Jol te blokkeren en zij jou dus geen uitleg kan geven (via, mailtje) zonder dat iedereen het ziet. Nogmaals zelf ben ik volslank en heb totaal geen moeite met een grapje, wat ook al bij voorbaat is aangegeven. Jij hoeft miet voor mij te reageren

Ik hoop dat CM hier een slot opzet als we niet meer ontopic blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVERDINA396





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 18:13
 
@Jol, dankjewel. Had dit vandaag ook willen doen, de redactie mailen.
Maar dit hoef al niet meer, zag ik.
Hopelijk kunnen we nu gezellig over het onderwerp verder discussieren, zonder iemand anders is discrediet te brengen of te beledigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 18:14
 
PIETER619 schreef:
Weet je wel dat jij ook oneigenlijk gebruik van de Bijbel maakt door het Grote Gebod te overtreden oa door (zoals ik het zie ) Jol te blokkeren en zij jou dus geen uitleg kan geven (via, mailtje) zonder dat iedereen het ziet. Nogmaals zelf ben ik volslank en heb totaal geen moeite met een grapje, wat ook al bij voorbaat is aangegeven. Jij hoeft miet voor mij te reageren

Ik hoop dat CM hier een slot opzet als we niet meer ontopic blijven.

Hij staat op grijs, dus kan ik hem niet meer terugmailen. Vandaar via forum.
En nee een slot is niet nodig, we brengen het topic gewoon weer op het juiste peil. Anders zou je nog toegeven ook... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 2 juli 2013, 18:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 18:37
 
Dit zo volgend, begrijp dat Jol het niet verkeerd bedoelde, maar kan me voorstellen dat voor sommigge dit topic gevoelig ligt,
Laten we eerlijk zijn , dikkere mensen worden nog wel Es' er mee uitgescholden, etc.....
Jammer dat hij weg is, zich gekwetst heeft gevoeld door bepaalde dingen die geschreven werden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 18:50
 
THOMAS968 schreef:
De term volslank alleen al. Je bent wel niet slank maar je wilt kennelijk toch een variatie van slank zijn. Tsja, je bent dan wel vol maar niet slank.

Wat mooi is, is aan mode onderhevig. Mijn moeder droeg als kind brede hoeden in de zomer want dan werd je niet bruin. Wie bruin was werkte buiten op het land en dan had je kennelijk geen status. Nu is bruin een teken dat je in het buitenland op vakantie was. Sommigen gaan in de winter zelfs met de skibril onder de zonnebank. Het is maar wat je belangrijk vindt.

In heel veel landen had dik zijn status want dan had je genoeg te eten en je was dus niet arm

De chemie en de uitstraling en het uiterlijk bepaalt of je aantrekkelijk bent voor de ander. Dik zijn wordt nu vaak gekoppeld aan ongezond of potentieel gevaarlijk voor welvaartsziekten. Dat is een optie voor het ontstaan ervan maar erfelijkheid kan net zo goed een oorzaak zijn. Slank is mede om die reden de norm. Mogelijk ook omdat het vanuit biologische oogpunt de overlevingskansen vergroot. Wat mooi is of niet is nu eenmaal subjectief en als iemand die chemie niet voor je voelt dan zal het niks worden en ben je beter uit bij iemand waarmee het wel klikt. Waarom mensen bij elkaar passen is nu eenmaal moeilijk te beredeneren. Vriendschap en een goed karakter is niet voldoende, zonder de klik vaart niemand wel.


Thomas, is ook wat aan het afvallen omdat het gezonder is.

Om weer on topic te komen deze laatste reactie gequote.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 19:10
 
Toch nog even off-topic een reactie van ons:

Fijn dat er duidelijk werd gewezen op het on-topic blijven door diverse mensen. Prima voorstel van Jol om via de mail verder te praten!

Helaas bleek het voor Ifan niet haalbaar om on-topic te blijven en een behoorlijke mail te sturen. Tja...dan mag hij nu een weekje afkoelen.

En on-topic maar weer.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVERDINA396





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 19:50
 
Dankjewel Jol Lachende smiley

Laatst aangepast door
EVERDINA396
op dinsdag 2 juli 2013, 19:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVERDINA396





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 19:50
 
Hierbij nog een keer de tekst, die ik als eerste geplaatst heb, ben benieuwd hoe jullie erover denken.
En of jullie nog eventuele tips hebben om te laten merken, dat volslanke mensen er ook mogen zijn

Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?


Laatst aangepast door
EVERDINA396
op dinsdag 2 juli 2013, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 19:57
 
Effe sereius, waar let je op als je na mensen kijkt, wat maakt ze aantrekkelijk, hun gezicht, hun uitstraling, de rest is bijzaak, vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 20:03
 
EVERDINA396 schreef:
Hierbij nog een keer de tekst, die ik als eerste geplaatst heb, ben benieuwd hoe jullie erover denken.
En of jullie nog eventuele tips hebben om te laten merken, dat volslanke mensen er ook mogen zijn

Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?

Gewoon idioot:
Quote:
ik heb toch liever iemand die slanker is.

Bah, ik heb er geen woorden voor, voor dat 'slank' is mooi, ik vind het zelf verschrikkelijk dat dat wordt gezegd, komt ook door de media, in alle reclames slanke dames, etc.

Is idioot, dat iemand als je het vraagt zegt je bent toch geen persoon voor mij, wil iemand die slank is.

Dan heb ik medelijden met de volgende die slank is, als je met zo'n oppervlakkige loser date.

Karakter en of je gelukkig bent, daar gaat het om.!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 2 juli 2013, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 20:05
 
Ben je eigenlijk lekker mee, trouw je met iemand, word je dus dik en kan ej dan oprotten als die persoon allee slanke wil???? Tssssssss
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 20:16
 
PETRA373 schreef:
Ben je eigenlijk lekker mee, trouw je met iemand, word je dus dik en kan ej dan oprotten als die persoon allee slanke wil???? Tssssssss

Tja waarom denk je dat er zoveel huwelijken stuk lopen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 21:16
 
En wat doen die mensen met hun zelf als ze beetje dik worden?
Dan kan het zeker wel?
Of springen ze dan maar van een brug af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 21:19
 
Ja, wat is mooi? Ik zelf denk dat je karakter en vriendelijkheid je als mens mooi maakt. En een aantal kilo's meer of minder kan een naar persoon toch niet veranderen naar een beter persoon. Mij is opgevallen dat als je iemand leert kennen en je vindt hem/haar sympathiek, je na een poosje helemaal zijn/haar uiterlijk niet meer zo opvalt. Of dat nu een scheve neus, een raar oog of het missen van enige ledematen, etc. betreft, het valt in het niet. Ik denk dat we allemaal zo wel een lek of bebrek aan ons zelf aan kunnen wijzen. Ik ben bijv. meerdere kilo's te zwaar. Maar ben helemaal niet ongezond. Moet ik dan gaan zitten sippen,omdat mensen me met allerlei vooroordelen bestoken? Nee, hoor, M'n glas is (bijna) altijd halfvol, ben een blijmoedig mens en wil dat graag zo houden. Zou ik over een poosje toch weer wat slanker worden, prima. Word ik dat niet, jammer maar niet onoverkomelijk.
Ben het wel eens, dat er heel veel mensen met vooroordelen rond lopen over waarom iemand dik of dun is. En denk ook dat er best wel eens te veel media-aandacht voor is. Voorlichting over gezonde voeding en het bereiden van een lekkere gezonde maaltijd Kwijlende smiley (wat overigens amper meer tijd vergt dan een kant en klare hap) lijkt me soms ondergesneeuwt. Een gezonde voeding wordt vaak gebracht als middel om af te vallen. Dan krijg je het gebracht als vitamientjes bij een kind Zieke smiley En dat terwijl het juist heerlijk is om verse producten klaar te maken en te proeven!

En ja, wat daten betreft ... Denk dat we het hier toch wel een beetje met elkaar eens zijn. Iemand die alleen op het uiterlijk af gaat ... Tja. Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
Pagina 2 van 8